┌─────────────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ Domenii │ Criterii │ Indicatori de performanţã │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│A. Capacitatea instituţionalã│1. Capacitatea de a susţine │a) unitãţi disponibile în biblioteca │
│ │învãţarea în cadrul şcolii │instituţiei (cãrţi, reviste, material │
│ │doctorale │audiovideo, planuri/schiţe/proiecte etc.); │
│ │ │b) unitãţi disponibile în biblioteca │
│ │ │instituţiei (cãrţi, reviste, material │
│ │ │audiovideo, planuri/schiţe/proiecte etc.) a│
│ │ │cãror vechime este mai micã de 5 ani de │
│ │ │zile; │
│ │ │c) dotarea laboratoarelor pentru predare şi│
│ │ │cercetare; clasa dotãrilor (echipamente/ │
│ │ │biblioteci de înaltã performanţã pentru │
│ │ │domeniul respectiv, echipamente/biblioteci │
│ │ │de clasã medie etc.); gradul de utilizare │
│ │ │a echipamentelor/bibliotecilor; │
│ │ │d) salarizarea personalului didactic; │
│ │ │e) birouri pentru personalul de predare şi │
│ │ │de cercetare ştiinţificã; │
│ │ │f) numãrul calculatoarelor aflate în mod │
│ │ │regulat la dispoziţia studenţilor │
│ │ │doctoranzi; │
│ │ │g) numãrul de persoane angajate pentru a │
│ │ │oferi servicii de secretariat; │
│ │ │h) suma cheltuitã din venituri proprii │
│ │ │pentru mobilitatea personalului ştiinţific │
│ │ │şi de cercetare. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │2. Capacitatea şcolii doctor│le de a susţine cercetarea şi învãţãmântul │
│ │de doctorat │ │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │2.1. Situaţia statisticã a │a) conducãtorii de doctorat şi data │
│ │conducãtorilor de doctorat, │dobândirii calitãţii/abilitãrii; │
│ │a studenţilor doctoranzi, a │b) studenţii doctoranzi înmatriculaţi în │
│ │absolvenţilor şi a comisii- │ultimii 5 ani, forma de învãţãmânt, condu- │
│ │lor de îndrumare │cãtorii lor, data susţinerilor publice, │
│ │ │titluri confirmate de Consiliul Naţional de│
│ │ │Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi │
│ │ │Certificatelor Universitare (CNATDCU), │
│ │ │respingeri ale tezelor de cãtre CNATDCU │
│ │ │(prima respingere, a doua respingere, │
│ │ │motivãrile comisiei), stadiul actual pentru│
│ │ │cei care nu au susţinut public (în │
│ │ │programul de pregãtire, în programul de │
│ │ │cercetare ştiinţificã, exmatriculaţi); │
│ │ │c) locuri scoase la concurs, candidaţi │
│ │ │înscrişi, studenţi doctoranzi │
│ │ │înmatriculaţi; │
│ │ │d) membri ai şcolii doctorale (personal de │
│ │ │predare şi cercetare) care nu au calitatea │
│ │ │de conducãtori de doctorat; │
│ │ │e) numãrul studenţilor doctoranzi │
│ │ │sprijiniţi de o comisie de îndrumare şi │
│ │ │numãrul studenţilor doctoranzi care nu sunt│
│ │ │sprijiniţi de o comisie de îndrumare. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │2.2. Alocãri destinate │a) cheltuieli pentru dotarea cu aparaturã │
│ │şcolii doctorale │şi echipamente; │
│ │ │b) cheltuieli din venituri proprii privind │
│ │ │activitãţi de cercetare ştiinţificã la │
│ │ │nivel de universitate şi şcoalã doctoralã; │
│ │ │c) cheltuieli pentru achiziţia de materiale│
│ │ │ştiinţifice/bibliografice. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │3. Capacitatea universitãţii│a) Mãsura în care şcoala doctoralã este │
│ │de a susţine serviciile │angajatã în proiecte ale comunitãţii │
│ │furnizate societãţii │(proiecte economice, sociale, culturale) │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│B. Eficacitatea educaţionalã │4. Curriculum şi calificãri │a) curriculum: modalitatea de aprobare, │
│ │ │cursuri, titulari, credite, ore alocate │
│ │ │diverselor activitãţi; │
│ │ │b) relaţiile şcolii doctorale cu │
│ │ │absolvenţii. Inserţia profesionalã pe piaţa│
│ │ │muncii: │
│ │ │- numãrul de absolvenţi care s-au angajat │
│ │ │la 12 luni dupã confirmarea titlului de │
│ │ │doctor; │
│ │ │- nivelul companiilor care au angajat │
│ │ │absolvenţii, internaţionalizarea acestora; │
│ │ │c) durata medie a unui doctorat. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │5. Rezultate obţinute din │Calitatea inputurilor şi a proceselor │
│ │activitatea de cercetare │cercetãrii ştiinţifice/creaţiei artistice │
│ │ştiinţificã/creaţie │disponibile şi realizate de membrii şcolii │
│ │artisticã │doctorale, inclusiv de doctoranzi, │
│ │ │certificate prin publicaţii realizate în │
│ │ │perioada studiilor doctorale │
│ │ │Se vor utiliza criteriile şi indicatorii │
│ │ │Consiliului Naţional al Cercetãrii │
│ │ │Ştiinţifice (CNCS) şi ai CNATDCU prevãzuţi │
│ │ │în ghidurile de evaluare a şcolilor │
│ │ │doctorale. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │6. Relaţia şcolii doctorale │a) numãrul de brevete, produse, tehnologii │
│ │cu mediul socio-economic │sau servicii noi, cu impact economic │
│ │ │demonstrabil, inclusiv proiecte de │
│ │ │elaborare, implementare şi/sau evaluare de │
│ │ │politici publice, ale membrilor persona- │
│ │ │lului de predare şi cercetare ştiinţificã │
│ │ │şi ale studenţilor doctoranzi; │
│ │ │b) venituri din prestãri de servicii şi │
│ │ │furnizare de produse; │
│ │ │c) acorduri/parteneriate cu sectorul │
│ │ │socio-economic. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │7. Asigurarea cu resurse │a) personal de predare şi cercetare cu │
│ │umane de calitate │norma de bazã; │
│ │ │b) personal de predare şi cercetare │
│ │ │asociat; │
│ │ │c) personal format în afara universitãţii, │
│ │ │în universitãţi din strãinãtate; │
│ │ │d) raportul numãr doctoranzi/numãr de c │
│ │ │onducãtori de doctorat; │
│ │ │e) îndeplinirea de cãtre membrii şcolii │
│ │ │doctorale a standardelor minimale necesare │
│ │ │pentru conferirea titlurilor didactice din │
│ │ │învãţãmântul superior, a gradelor │
│ │ │profesionale de cercetare-dezvoltare şi a │
│ │ │atestatului de abilitare, pentru domeniul │
│ │ │ştiinţific aferent şcolii doctorale; │
│ │ │f) se vor utiliza criteriile şi indicatorii│
│ │ │CNCS şi ai CNATDCU prevãzuţi în ghidurile │
│ │ │de evaluare a şcolilor doctorale. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │8. Asigurarea resurselor │a) studenţii doctoranzi înmatriculaţi în │
│ │necesare activitãţii de │ultimii 5 ani şi modalitatea de finanţare; │
│ │cercetare ştiinţificã/ │b) taxe de şcolarizare; │
│ │creaţie artisticã │c) surse de finanţare extrabugetarã; │
│ │ │d) numãrul proiectelor finanţate de │
│ │ │instituţii din ţarã, obţinute în calitate │
│ │ │de beneficiar sau partener principal, │
│ │ │respectiv cele obţinute în calitate de │
│ │ │partener; │
│ │ │e) numãrul proiectelor finanţate de │
│ │ │instituţii din strãinãtate, obţinute în │
│ │ │calitate de beneficiar sau partener │
│ │ │principal, respectiv cele obţinute în │
│ │ │calitate de partener; │
│ │ │f) fonduri provenind de la instituţii din │
│ │ │ţarã, obţinute în calitate de beneficiar │
│ │ │sau partener principal, respectiv cele │
│ │ │obţinute în calitate de partener; │
│ │ │g) fonduri provenind de la instituţii din │
│ │ │strãinãtate, obţinute în calitate de │
│ │ │beneficiar sau partener principal, │
│ │ │respectiv cele obţinute în calitate de │
│ │ │partener; │
│ │ │h) valoarea contractelor de cercetare- │
│ │ │dezvoltare derulate, contractate de un │
│ │ │beneficiar privat. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │9. Internaţionalizarea │a) numãrul doctoratelor în cotutelã aflate │
│ │ │în desfãşurare; │
│ │ │b) numãrul doctoratelor în cotutelã │
│ │ │finalizate în ultimii 5 ani calendaristici;│
│ │ │c) numãrul de proiecte internaţionale │
│ │ │depuse şi/sau câştigate în ultimii 5 ani │
│ │ │calendaristici; │
│ │ │d) numãrul studenţilor doctoranzi │
│ │ │înmatriculaţi la programe de studii ale │
│ │ │unor instituţii de învãţãmânt superior din │
│ │ │strãinãtate, pe o perioadã de cel puţin │
│ │ │3 luni; │
│ │ │e) numãrul studenţilor doctoranzi cetãţeni │
│ │ │ai altor state; │
│ │ │f) numãrul de internshipuri internaţionale │
│ │ │oferite şi realizate în cadrul şcolii │
│ │ │doctorale în ultimii 5 ani; │
│ │ │g) numãrul de şcoli de varã cu participare │
│ │ │internaţionalã organizate de cãtre şcoala │
│ │ │doctoralã în ultimii 5 ani; │
│ │ │h) numãrul membrilor personalului de │
│ │ │predare şi cercetare ştiinţificã şi numãrul│
│ │ │studenţilor doctoranzi care au participat │
│ │ │la şcoli de varã/iarnã; │
│ │ │i) numãrul membrilor personalului de │
│ │ │predare şi cercetare ştiinţificã atras de │
│ │ │la universitãţi din strãinãtate, pentru │
│ │ │activitãţi de predare sau pentru activitãţi│
│ │ │de cercetare ştiinţificã (pentru o perioadã│
│ │ │echivalentã cu cel puţin un semestru); │
│ │ │j) numãrul membrilor personalului de │
│ │ │predare şi de cercetare ştiinţificã care au│
│ │ │beneficiat de programe de mobilitate │
│ │ │internaţionalã; │
│ │ │k) numãrul studenţilor doctoranzi care │
│ │ │studiazã integral într-o limbã de │
│ │ │circulaţie internaţionalã; │
│ │ │l) cursuri predate într-o limbã de │
│ │ │circulaţie internaţionalã; │
│ │ │m) personal angajat provenind din │
│ │ │strãinãtate, din universitãţi şi institute │
│ │ │de cercetare; │
│ │ │n) susţinere de prelegeri în strãinãtate │
│ │ │pentru o perioadã de minimum o sãptãmânã. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │10. Implicarea socialã şi │a) implicarea în proiecte ale comunitãţii; │
│ │culturalã a şcolii doctorale│b) evenimente culturale organizate; │
│ │ │c) colaborãri cu organizaţii nonprofit. │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│C. Managementul calitãţii │11. Misiune, obiective şi │a) misiunea şi obiectivele şcolii doctorale│
│ │integritate economicã │b) strategia pe termen mediu şi lung; │
│ │ │c) codul etic; │
│ │ │d) combaterea fraudei intelectuale. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │12. Conducere şi administra-│a) documente specifice pentru desfãşurarea │
│ │ţie la nivel de şcoalã │studiilor de doctorat, în cadrul şcolii │
│ │doctoralã specificã sau la │doctorale: regulamentul şcolii doctorale │
│ │nivel de universitate │(evaluarea modalitãţii de aprobare, a │
│ │ │conţinutului şi a aplicãrii sale), │
│ │ │contractul de studii universitare de │
│ │ │doctorat, alte documente prevãzute de │
│ │ │legislaţia în vigoare; │
│ │ │b) prezenţa documentelor şcolilor doctorale│
│ │ │pe internet; │
│ │ │c) alegerea membrilor consiliului şcolii │
│ │ │doctorale şi alegerea directorului; │
│ │ │respectarea legislaţiei în vigoare; │
│ │ │d) consiliul şcolii doctorale: modul de │
│ │ │îndeplinire a atribuţiilor; │
│ │ │e) repartizarea creditelor pentru │
│ │ │activitãţile din programul de pregãtire │
│ │ │bazat pe studii universitare avansate: │
│ │ │regulament, metodologie, aplicare. │
│ ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│ │13. Strategii şi proceduri │a) existenţa unei metodologii de evaluare │
│ │pentru asigurarea calitãţii │internã; │
│ │ │b) analiza procedurilor de evaluare internã│
│ │ │a programelor, studenţilor doctoranzi şi a │
│ │ │conducãtorilor de doctorat; │
│ │ │c) respectarea procedurilor de evaluare │
│ │ │internã. │
└─────────────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘