Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.792 din 24 iulie 2024  pentru aprobarea Procedurii privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.792 din 24 iulie 2024 pentru aprobarea Procedurii privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 774 din 7 august 2024
    În temeiul prevederilor art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 91 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 742.242 din 19.07.2024,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
    a) „Notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor“, prevăzut în anexa nr. 2.
    b) „Invitaţie privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii“, prevăzut în anexa nr. 3.
    c) „Referat privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor“, prevăzut în anexa nr. 4.
    d) „Decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor (701)“, prevăzut în anexa nr. 5.


    ART. 3
    Caracteristicile de tipărire, modul de utilizare şi de arhivare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 6.

    ART. 4
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 6
    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile fiscale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Nicoleta-Mioara Cîrciumaru

    Bucureşti, 24 iulie 2024.
    Nr. 3.792.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2


┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla │
│D.G.R.F.P./ │
│D.G.A.M.C. │
└──────────────────────────────────────┘



┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│MINISTERUL FINANŢELOR │ │
│Agenţia Naţională de Administrare Fiscală │Adresa: │
│Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili │..............................│
│Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ................. │..............................│
│Unitatea fiscală │Tel.: ........................│
│.......................................................................│Fax: ....................... │
│Nr. ................/......................... │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

    NOTIFICARE
    privind modificarea din oficiu a datelor din
    Registrul contribuabililor/plătitorilor
    Către: Denumirea/Numele şi prenumele ....................................................................................
    Domiciliul fiscal: localitatea ............................, str. ........................... nr. ........., bl. ....., ap. ....., et. ...., judeţul/sectorul ..............
    Codul de identificare fiscală ........................
    [ ] Potrivit art. 88 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, aveaţi obligaţia de a aduce la cunoştinţa organului fiscal central modificările intervenite în datele declarate iniţial, în termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea şi depunerea declaraţiei de menţiuni.
    [ ] Potrivit art. ....... din ..................... (Se menţionează actul normativ care reglementează obligaţia contribuabilului de a aduce la cunoştinţa organului fiscal modificările intervenite în datele declarate iniţial.), aveaţi obligaţia de a ............................. .

    Din analiza informaţiilor existente în evidenţele fiscale gestionate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a rezultat că nu v-aţi îndeplinit obligaţia de a comunica modificările intervenite în datele declarate iniţial.
    Prezentarea situaţiilor identificate:
    Temeiul legal pentru modificare
    ..........................................................................................................................................................

    Starea de fapt
    ..........................................................................................................................................................

    Datele din Registrul contribuabililor/plătitorilor pot fi modificate din oficiu, de către organul fiscal competent, potrivit art. 91 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    În cazul în care consideraţi că nu aveţi obligaţia depunerii declaraţiei de menţiuni cu privire la situaţia prezentată mai sus, vă rugăm ca, în temeiul prevederilor art. 9 din Codul de procedură fiscală, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei notificări, să vă prezentaţi la sediul nostru în vederea exercitării dreptului de a fi ascultat.
    În cazul în care nu depuneţi declaraţia de menţiuni sau nu prezentaţi organului fiscal documente din care să rezulte că nu au intervenit modificări în datele din declaraţia de înregistrare fiscală, organul fiscal va aplica procedura de modificare din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor, conform legii.
    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul .……........, la sediul nostru sau la numărul de telefon ........................., între orele ......-....... .
    În speranţa că veţi da curs solicitării noastre, vă mulţumim.
    Conducătorul unităţii fiscale,
    Numele şi prenumele ..........................
    Semnătura şi ştampila unităţii ..................

    ANEXA 3


┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla D.G.R.F.P./ │
│D.G.A.M.C. │
└──────────────────────────────────────┘



┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│MINISTERUL FINANŢELOR │ │
│Agenţia Naţională de Administrare Fiscală │Adresa: │
│Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili │..............................│
│Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ................. │..............................│
│Unitatea fiscală │Tel.: ........................│
│.......................................................................│Fax: ....................... │
│Nr. ................/......................... │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

    INVITAŢIE
    privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării
    la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii
    Către: Denumirea/Numele şi prenumele ............................................................................................
    Domiciliul fiscal: localitatea ................................., str. ................................... nr. ..........., bl. ......., ap. ......, et. ......., judeţul/sectorul ..........................................
    Codul de identificare fiscală .........................................
    Prin Notificarea nr. .......... din data de ..................... aţi fost informat că, din analiza informaţiilor existente în evidenţele fiscale gestionate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, au fost identificate situaţii în care este necesară modificarea datelor înscrise în Registrul contribuabililor/plătitorilor, pentru a corespunde stării de fapt reale.
    Prezentarea situaţiilor identificate:
    Temeiul legal
    ..........................................................................................................................................................

    Starea de fapt
    ..........................................................................................................................................................

    Întrucât, ca urmare a notificării:
    - nu aţi depus declaraţia de menţiuni în vederea modificării datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor;
    – nu v-aţi prezentat la sediul unităţii fiscale, în vederea audierii, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    – nu aţi refuzat explicit să vă prezentaţi la termenul stabilit de organul fiscal în vederea audierii,
    vă invităm să vă prezentaţi la sediul unităţii fiscale, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei invitaţii, în vederea audierii, acesta fiind cel de-al doilea termen consecutiv stabilit conform prevederilor art. 9 alin. (3) lit. b) din Codul de procedură fiscală.

    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această invitaţie, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul ............................, la sediul nostru sau la numărul de telefon ........................., între orele ......-...... .
    În speranţa că veţi da curs solicitării noastre, vă mulţumim.
    În situaţia în care aţi îndeplinit obligaţia de depunere a declaraţiei de menţiuni, vă rugăm să nu daţi curs prezentei.
    Conducătorul unităţii fiscale,
    Numele şi prenumele ..........................
    Semnătura şi ştampila unităţii ..................

    ANEXA 4


┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla │
│D.G.R.F.P./ │
│D.G.A.M.C. │
└──────────────────────────────────────┘



┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│MINISTERUL FINANŢELOR │ │
│Agenţia Naţională de Administrare Fiscală │Adresa: │
│Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili │..............................│
│Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ................. │..............................│
│Unitatea fiscală │Tel.: ........................│
│.......................................................................│Fax: ....................... │
│Nr. ................/......................... │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

    REFERAT
    privind modificarea din oficiu a datelor din
    Registrul contribuabililor/plătitorilor
    În temeiul art. 91 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, s-au constatat următoarele:
    A. Date de identificare a contribuabilului/plătitorului
    Denumirea/Numele şi prenumele: ...................................................................
    Codul de identificare fiscală: ................................................
    Domiciliul fiscal: localitatea ......………….., str. .......………… nr. …., bl. ..., sc. …., ap. …..., et........, judeţul/sectorul ...…., codul poştal ...............

    B. Constatări:
    ..........................................................................................................................................................................
                       (Se detaliază constatările organului fiscal şi, după caz, prevederile legale încălcate de contribuabil/plătitor.)

    C. Propuneri:
    [ ] Propunem încetarea procedurii de modificare din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor.
    .............................................................................................................................................................................................
                 (Se detaliază constatările organului fiscal cu privire la încetarea procedurii de modificare din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor.)

    [ ] Propunem emiterea Deciziei privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor, după cum urmează:
    ............................................................................................................................................................................................
                      (Se detaliază modificările care urmează să se efectueze în Registrul contribuabililor/plătitorilor şi data de la care acestea produc efecte.)



┌────────────┬────────────────┬───────────────────────┐
│Aprobat │ │ │
│Conducătorul│Avizat │ │
│unităţii │Şeful │Întocmit │
│fiscale/ │compartimentului│Funcţia │
│Director │de specialitate,│.......................│
│general │ │ │
│adjunct, │ │ │
├────────────┼────────────────┼───────────────────────┤
│Numele şi │Numele şi │Numele şi prenumele │
│prenumele │prenumele …………… │…………… │
│…………… │Data …………… │Data …………… │
│Data …………… │ │ │
└────────────┴────────────────┴───────────────────────┘


    ANEXA 5


┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla │
│D.G.R.F.P./ │
│D.G.A.M.C. │
└──────────────────────────────────────┘



┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│MINISTERUL FINANŢELOR │701 │
│Agenţia Naţională de Administrare Fiscală │Adresa: │
│Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili │..............................│
│Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ................. │..............................│
│Unitatea fiscală │Tel.: ........................│
│.......................................................................│Fax: ....................... │
│Nr. ................/......................... │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

    DECIZIE
    privind modificarea din oficiu a datelor din
    Registrul contribuabililor/plătitorilor
    Către: Denumirea/Numele şi prenumele .............................................................
    Domiciliul fiscal: localitatea .........................., str. ............................ nr. ........., bl. ......., ap. ......., et. ......, judeţul/sectorul ................
    Codul de identificare fiscală .........................................
    În baza prevederilor art. 91 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că s-a procedat la modificarea din oficiu a datelor dumneavoastră din Registrul contribuabililor/plătitorilor, astfel:
    ......................................................................................................................................................................................................
                                                   (Se detaliază modificările efectuate în Registrul contribuabililor/plătitorilor.)

    Motive de fapt şi de drept ale modificării datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor:
    ..........................................................................................................................................

    Menţiuni privind audierea contribuabilului/plătitorului şi, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate şi consecinţele fiscale:
    Contribuabilul/Plătitorul a fost informat cu privire la dreptul de a-şi exprima punctul de vedere în cadrul procedurii de audiere, precum şi cu privire la efectele nedepunerii declaraţiei de menţiuni, prin „Notificarea nr. ......... din data de .............. privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor“ şi „Invitaţia nr. ............ din data de ............ privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii“, după caz.
    Alte menţiuni privind audierea:
    ...........................................................................................................................................................................................

    Modificările din oficiu ale datelor înscrise în Registrul contribuabililor/plătitorilor produc efecte începând cu data de ..........
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 272 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din acelaşi act normativ.
    Conducătorul unităţii fiscale,
    Numele şi prenumele ............................
    Semnătura şi ştampila unităţii ...............
    Şeful compartimentului de specialitate,
    Numele şi prenumele ..................................
    Data ........................................
    Întocmit,
    Funcţia ..................................................
    Numele şi prenumele ..................................
    Data ...........................................

    ANEXA 6

    Caracteristicile de tipărire, modul de utilizare şi de arhivare a formularelor
    I. „Notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor“
    Denumirea: „Notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor“
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipărire/editare:
    - pe o singură faţă;
    – se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.

    U/M: o filă.
    Se difuzează gratuit.
    Se utilizează pentru notificarea contribuabililor/plătitorilor atunci când sunt identificate situaţii în care este necesară modificarea datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor, pentru a corespunde stării de fapt reale.
    Se întocmeşte în 2 exemplare de către organul fiscal central competent.
    Circulă:
    - originalul la contribuabil/plătitor;
    – copia la organul fiscal competent.

    Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului/plătitorului.

    II. „Invitaţie privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii“
    Denumirea: „Invitaţie privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii“
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipărire/editare:
    - pe o singură faţă;
    – se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.

    U/M: o filă.
    Se difuzează gratuit.
    Se utilizează pentru a invita contribuabilii/plătitorii să îşi exercite dreptul de a fi ascultaţi, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal prin Notificarea privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/ plătitorilor, întrucât nu au depus declaraţia de menţiuni în vederea modificării datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor.
    Se întocmeşte în 2 exemplare de către organul fiscal central competent.
    Circulă:
    - originalul la contribuabil;
    – copia la organul fiscal competent.

    Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului/plătitorului.

    III. „Referat privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor“
    Denumire: „Referat privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor“
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipărire/editare:
    - pe o singură faţă;
    – se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.

    U/M: o filă.
    Se difuzează gratuit.
    Se utilizează pentru încetarea procedurii de modificare din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor sau pentru consemnarea datelor din Registrul contribuabililor/ plătitorilor care se modifică din oficiu, precum şi a datei de la care modificările produc efecte, după caz.
    Se întocmeşte într-un exemplar de către organul fiscal central competent.
    Circulă: - la organul fiscal competent.
    Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului/plătitorului.

    IV. „Decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor (701)“
    Denumire: „Decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor (701)“
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipărire/editare:
    - pe o singură faţă;
    – se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.

    U/M: o filă.
    Se difuzează gratuit.
    Se utilizează pentru modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor.
    Se întocmeşte în 2 exemplare de către organul fiscal central competent.
    Circulă:
    - originalul la contribuabil;
    – copia la organul fiscal competent.

    Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016