Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile: - art. 7^1 alin. (1) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârii Guvernului nr. 556/2011 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Calificări, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 4^11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2009 privind reglementarea unor măsuri de protecţie socială, aprobată cu modificări prin Legea nr. 268/2009, cu modificările ulterioare; – art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările ulterioare; – art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei naţionale şi ministrul muncii şi justiţiei sociale emit prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă Metodologia de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Se aprobă modelul de standard ocupaţional, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 3 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.170/2015 privind aprobarea modelului de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 18 martie 2015, cu modificările ulterioare. ART. 4 Standardele ocupaţionale pentru educaţie şi formare profesională, aprobate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.170/2015 privind aprobarea modelului de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională, cu modificările ulterioare, se pot utiliza, pentru respectivele ocupaţii, pentru autorizarea furnizorilor de formare profesională a adulţilor, până la revizuirea acestora. ART. 5 Ministerul Educaţiei Naţionale, Autoritatea Naţională pentru Calificări şi Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 6 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Valentin Popa Ministrul muncii şi justiţiei sociale, Lia-Olguţa Vasilescu ANEXA 1 METODOLOGIE ANEXA 2
MODEL DE STANDARD OCUPAŢIONAL SECŢIUNEA A - CERINŢELE PIEŢEI MUNCII
┌─┬──────────────────────────────────┬─┐
│ │1. Denumirea ocupaţiei şi codul │ │
│ │COR │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │2. Denumirea tradusă a ocupaţiei │ │
│ │(En): │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │3. Activităţi şi competenţe │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │3.1. Activităţi specifice │ │
│ │ocupaţiei │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │3.2. Competenţe │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │4. Niveluri de calificare: │ │
├─┼────────────────────────────────┬─┼─┤
│ │4.1. Nivelul de calificare │[│ │
│ │conform Cadrului naţional al │]│ │
│ │calificărilor (CNC) │ │ │
├─┼────────────────────────────────┼─┼─┤
│ │4.2. Nivelul de referinţă │[│ │
│ │conform Cadrului european al │]│ │
│ │calificărilor (EQF) │ │ │
├─┼────────────────────────────────┼─┼─┤
│ │4.3. Nivelul educaţional │[│ │
│ │corespondent, conform ISCED — │]│ │
│ │2011 (cod program educaţional) │ │ │
├─┴────────────────────────────────┴─┴─┤
│ │
├─┬──────────────────────────────────┬─┤
│ │5. Acces la altă/alte ocupaţie/ │ │
│ │ocupaţii cuprinsă/cuprinse în COR │ │
├─┼──────────────────────────────────┴─┤
│ │Acces la ocupaţie/ocupaţii de │
│ │acelaşi nivel de calificare, conform│
│ │CNC, pe bază de experienţă/ │
│ │recunoaştere de competenţe │
├─┼──────────────────────────────────┬─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │6. Informaţii suplimentare │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
└─┴──────────────────────────────────┴─┘
SECŢIUNEA B - CERINŢE PENTRU EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
┌─┬────────────────────────────────────┐
│ │1. Informaţii despre programul de │
│ │educaţie şi formare profesională │
├─┼────────────────────────────────────┤
│ │1.1. Cerinţe specifice de acces la │
│ │program │
├─┼────────────────────────────────────┤
│ │1.1.1. Competenţe şi deprinderi │
│ │necesare accesului la program │
├─┼──────────────────────────────────┬─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┴─┤
│ │1.1.2. Condiţii minime de acces la │
│ │program, raportate la nivelul de │
│ │studii │
├─┼──────────────────────────────────┬─┤
│ │Niveluri de studii: │ │
├─┼──────────────────────────┬───────┼─┤
│ │• Învăţământ primar │[ ] │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ gimnazial │[ ] │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ general │[ ] │ │
│ │obligatoriu │ │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ profesional │[ ] │ │
│ │prin şcoli profesionale │ │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ liceal, fără │[ ] │ │
│ │diplomă de bacalaureat │ │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ liceal, cu │[ ] │ │
│ │diplomă de bacalaureat │ │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ postliceal │[ ] │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ superior cu │[ ] │ │
│ │diplomă de licenţă │ │ │
├─┼──────────────────────────┼───────┼─┤
│ │• Învăţământ superior cu │[ ] │ │
│ │diplomă de master │ │ │
├─┴──────────────────────────┴───────┴─┤
│ │
├─┬──────────────────────────────────┬─┤
│ │1.1.3. Alte studii necesare │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │1.1.4. Cerinţe speciale │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │2. Descrierea programului de │ │
│ │educaţie şi formare profesională │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼────────────────────┬─┬─┬─────────┼─┤
│ │2.1. Durata totală, │ │ │din care:│ │
│ │nr. ore │ │ │ │ │
├─┼────────────────────┴─┴─┴─────────┴─┤
│ │ │
├─┼──────┬─────────────┬─┬─┬─────────┬─┤
│ │ │[ ] │ │ │teorie │ │
├─┼──────┴─────────────┴─┴─┴─────────┴─┤
│ │ │
├─┼──────┬─────────────┬─┬─┬─────────┬─┤
│ │ │[ ] │ │ │practică │ │
├─┼──────┴─────────────┴─┴─┴─────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │2.2. Planul de pregătire (anexa │ │
│ │nr. 1 la prezentul standard │ │
│ │ocupaţional) │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │2.3. Programa de pregătire │ │
│ │teoretică şi practică (anexa nr. 2│ │
│ │la prezentul standard ocupaţional)│ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │2.4. Echipamente/utilaje/programe │ │
│ │software etc. necesare pregătirii │ │
│ │teoretice şi practice │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┴─┤
│ │2.5. Cerinţe privind nivelul minim │
│ │de calificare şi experienţă │
│ │profesională pentru formatori şi │
│ │instructori/preparatori formare │
├─┼──────────────────────────────────┬─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┴─┤
│ │2.6. Cerinţe privind nivelul minim │
│ │de calificare şi experienţă │
│ │profesională pentru evaluatorii de │
│ │competenţe profesionale │
├─┼──────────────────────────────────┬─┤
│ │ │ │
├─┼──────────────────────────────────┼─┤
│ │ │ │
├─┴──┬───────────────────────────────┴─┤
│ │Informaţii referitoare la │
│ │procesul de elaborare, │
│3. │verificare, validare, avizare şi │
│ │aprobare a standardului │
│ │ocupaţional │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3.1.│Realizare: │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Iniţiator/Autori │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Instituţia/Instituţiile/Persoane │
│ │interesate . . . . . . . . . . . │
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Data elaborării . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3.2.│Verificare profesională: │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Specialist/Instituţia de profil .│
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Data verificării . . . . . . . . │
│ │. . . . . . . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3.3.│Avizare: │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Asociaţie profesională/Instituţie│
│ │de reglementare/Instituţie de │
│ │profil . . . . . . . . . . . . . │
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Data avizării . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3.4.│Validare documentaţie: │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Comitet sectorial/semnatari . . .│
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . . . . . . . . . . .│
│ │. . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Data validării . . . . . . . . . │
│ │. . . . . . . . . │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3.5.│Aprobare: │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Autoritatea Naţională pentru │
│ │Calificări, conform Deciziei nr. │
│ │. . . . . . . . din data . . . . │
│ │. . . . . . . . . . . . . . . │
└────┴─────────────────────────────────┘
ANEXA 1 la standardul ocupaţional
PLAN DE PREGĂTIRE
┌────┬──────────┬─────┬───────┬────────┐
│ │ │ │Număr │Număr de│
│Nr. │Competenţa│Modul│de ore │ore de │
│crt.│dobândită │ │de │practică│
│ │ │ │teorie │ │
├────┼──────────┼─────┼───────┼────────┤
│1 │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼───────┼────────┤
│2 │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼───────┼────────┤
│....│ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────┼───────┼────────┤
│...n│ │ │ │ │
├────┼──────────┴─────┼───────┼────────┤
│ │Total ore │ │ │
├────┼────────────────┼───────┴────────┤
│ │Total general │ │
└────┴────────────────┴────────────────┘
ANEXA 2 la standardul ocupaţional
PROGRAMA DE PREGĂTIRE TEORETICĂ ŞI PRACTICĂ
┌────┬───────────────┬───────────────┬────────┬───────────┬──────────┬────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │ │Mijloace │ │ │
│ │ │ │ │ │de │ │Nr. ore │
│Nr. │ │ │Conţinut│Metode/ │instruire,│Criterii│ │
│crt.│Modul │Disciplină │tematic │Forme de │materiale │de ├──────┬────────┤
│ │ │ │ │desfăşurare│de │evaluare│ │ │
│ │ │ │ │ │învăţare │ │Teorie│Practică│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ │1.1. ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│1 │1. ├───────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ │1.2. ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ │ ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│2 │2. │2.1. │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │ │ ├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
│ │...............│...............├────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├───────────┼──────────┼────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴───────────────┴────────┴───────────┴──────────┴────────┴──────┴────────┘
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.