Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - prevederile art. 18^1 alin. (1) şi ale art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; – prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.593/2014 pentru aprobarea Metodologiei privind elaborarea şi aprobarea curriculumului şcolar - planuri-cadru de învăţământ şi programe şcolare; – Referatul de aprobare nr. 204 din 2.02.2023 a Ordinului pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 4.856/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi, în baza prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. I Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 4.856/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 6 octombrie 2009, se modifică după cum urmează: - Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II Planurile-cadru prevăzute în anexă se aplică începând cu anul şcolar 2023-2024. ART. III Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei, instituţiile aflate în subordonarea/coordonarea Ministerului Educaţie şi unităţile/instituţiile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. IV Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 13 februarie 2023. Nr. 3.671. ANEXA 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 4.856/2009) PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională - profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale
┌───────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă 1│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă 2│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Fizică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Chimie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Biologie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│OM ŞI SOCIETATE│4 │- │4 │ │4 │- │4 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socioumane/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţie pentru│1 │- │1 │ │- │- │- │ │
│societate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socioumane │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ARTE │- │10│10 │ │- │10│10 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│muzicală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│vizuală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │8 │8 │1* │- │8 │8 │1* │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│ŞI SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie fizică│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│CONSILIERE ŞI │- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│TEHNOLOGII │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi │2 │- │2 │ │1 │- │1 │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
│antreprenorială│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/CD│19│10│29 │1 │19│10│29 │1 │
│/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┴──┴─────┴───┼──┴──┴─────┴───┤
│Total ore/ │ │ │
│săptămână │30 │30 │
│TC+CD+CDŞ │ │ │
└───────────────┴───────────────┴───────────────┘
TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii. * În clasele a IX-a şi a X-a, ora din CDŞ se alocă pentru Educaţie artistică specializată. PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională - profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale
┌─────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a XI-a │Clasa a XII-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├─────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │7 │- │7 │ │7 │- │7 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│MATEMATICĂ ŞI│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│OM ŞI │5 │- │5 │ │4 │- │4 │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │1 │- │1 │ │- │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Geografie │1 │- │1 │2-3│1 │- │1 │2-3│
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socioumane │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ARTE │- │11│11 │ │- │11│11 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │11│11 │ │- │11│11 │ │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ ŞI │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│CONSILIERE ŞI│- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│TEHNOLOGII │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Procesarea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│computerizată│- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│a imaginii* │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/│12│16│28 │2-3│11│16│27 │2-3│
│CD/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┴──┴─────┴───┼──┴──┴─────┴───┤
│Total ore/ │ │ │
│săptămână │30-31 │29-30 │
│TC+CD+CDŞ │ │ │
└─────────────┴───────────────┴───────────────┘
TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii. * Se studiază pe grupe formate din 8-12 elevi. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.