Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - prevederile art. 18^1 alin. (1) şi art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; – prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.593/2014 pentru aprobarea Metodologiei privind elaborarea şi aprobarea curriculumului şcolar - planuri-cadru de învăţământ şi programe şcolare; – Referatul de aprobare nr. 196 din 2.02.2023 a Ordinului ministrului educaţiei pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.152/2014 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani, clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, în baza prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. I Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.152/2014 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani, clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 25 martie 2014, se modifică după cum urmează: – Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II Planurile-cadru prevăzute în anexă se aplică începând cu anul şcolar 2023-2024. ART. III Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei, instituţiile aflate în subordonarea/coordonarea Ministerului Educaţiei, unităţile/instituţiile de învăţământ, precum şi celelalte instituţii prevăzute în anexă duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. IV Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 13 februarie 2023. Nr. 3.665. ANEXA 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 3.152/2014) PLANURILE-CADRU de învăţământ pentru învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani, clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT PENTRU CLASA a IX-a Învăţământ profesional de 3 ani
┌──────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │Alocarea orelor de studiu │
│ ├───────────┬─────────┬─────────┬───────────┤
│Aria curriculară/ │Nr. de ore/│ │ │Nr. de ore/│
│Disciplină/Modul │săptămână │Nr. total│Nr. de │an şcolar │
│ ├───┬───┬───┤de ore/ │săptămâni├───────────┤
│ │TC │CD │CDL│săptămână│ │Arii │
│ │ │ │ │ │ │curriculare│
├──────────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│LIMBĂ ŞI │4 │- │- │ │ │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │
│literatura │2 │- │- │ │ │136 │
│română*) │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba modernă 1 │1 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba modernă 2 │1 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │8 │- │- │ │ │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Matematică │3 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │272 │
│Fizică │1 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Chimie │2 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Biologie │2 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│OM ŞI SOCIETATE │6 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Istorie │2 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Geografie │2 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │204 │
│Socioumane/Logică,│ │ │ │32 │34 │ │
│argumentare şi │1 │- │- │ │ │ │
│comunicare │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Religie │1 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI│2 │- │- │ │ │ │
│SPORT │ │ │ │ │ │68 │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Educaţie fizică │2 │- │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│CONSILIERE ŞI │- │1 │- │ │ │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │34 │
│Consiliere şi │- │1 │- │ │ │ │
│orientare │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│TEHNOLOGII │2 │9 │- │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi │2 │- │- │ │ │ │
│telecomunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │374 │
│Cultură de │- │6 │- │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Pregătire practică│- │3 │- │ │ │ │
│săptămânală^1) │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│Total ore TC/CD │22 │10 │- │ │ │1.088 │
├──────────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Stagii de │ │ │ │ │ │ │
│pregătire practică│- │- │30 │30 │5 │150 │
│CDL^2) │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Total ore/an │748│340│150│ │ │1.238 │
│şcolar │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴───┴───┴───┴─────────┴─────────┴───────────┘
*) În cazul învăţământului profesional organizat în limbile minorităţilor naţionale se adaugă un număr de ore pentru studiul limbii materne egal cu numărul de ore alocat pentru studiul limbii române. ^1) Pregătirea practică poate fi organizată atât în unitatea de învăţământ, cât şi la operatorul economic/instituţia publică partener/parteneră. ^2) Stagiul de pregătire practică se desfăşoară la operatorul economic/instituţia publică partener/parteneră. Condiţiile în care stagiul de practică se desfăşoară în unitatea de învăţământ sunt stabilite prin metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional. Planificarea orară a pregătirii elevilor este realizată de unitatea de învăţământ, cu respectarea numărului total de ore/săptămână şi a numărului total de ore/an pentru fiecare disciplină/modul. Astfel: - pregătirea practică poate fi organizată săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau comasată pe durata mai multor săptămâni; – orele de pregătire pentru cultura de specialitate pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate astfel încât acestea să fie corelate cu pregătirea practică; – orele de pregătire alocate fiecărei discipline pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate, în funcţie de planificarea orară pentru pregătirea practică. PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT PENTRU CLASA a X-a Învăţământ profesional de 3 ani
┌────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │Alocarea orelor de studiu │
│Aria ├───────────┬─────────┬─────────┬───────────┤
│curriculară/│Nr. de ore/│ │ │Nr. de ore/│
│Disciplină/ │săptămână │Nr. total│Nr. de │an şcolar │
│Modul ├───┬───┬───┤de ore/ │săptămâni├───────────┤
│ │TC │CD │CDL│săptămână│ │Arii │
│ │ │ │ │ │ │curriculare│
├────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│LIMBĂ ŞI │4 │- │- │ │ │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │
│literatura │2 │- │- │ │ │ │
│română*) │ │ │ │ │ │128 │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba │1 │- │- │ │ │ │
│modernă 1 │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba │1 │- │- │ │ │ │
│modernă 2 │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│MATEMATICĂ │ │ │ │ │ │ │
│ŞI ŞTIINŢE │3 │- │- │ │ │ │
│ALE NATURII │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Matematică │1 │- │- │ │ │96 │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Fizică │1 │- │- │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Chimie │1 │- │- │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│OM ŞI │2 │- │- │ │ │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Socioumane/ │1 │- │- │ │ │64 │
│Psihologie │ │ │ │33 │32 │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Religie │1 │- │- │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ ŞI │2 │- │- │ │ │ │
│SPORT │ │ │ │ │ │64 │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Educaţie │2 │- │- │ │ │ │
│fizică │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│CONSILIERE │- │1 │- │ │ │ │
│ŞI ORIENTARE│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │32 │
│Consiliere │- │1 │- │ │ │ │
│şi orientare│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│TEHNOLOGII │- │21 │- │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Cultură de │- │5 │- │ │ │ │
│specialitate│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ │672 │
│Pregătire │ │ │ │ │ │ │
│practică │- │16 │- │ │ │ │
│săptămânală^│ │ │ │ │ │ │
│1) │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│Total ore TC│11 │22 │- │ │ │1.056 │
│/CD │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Stagii de │ │ │ │ │ │ │
│pregătire │- │- │30 │30 │9 │270 │
│practică CDL│ │ │ │ │ │ │
│^2) │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Total ore/an│352│704│270│ │ │1.326 │
│şcolar │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴───┴───┴───┴─────────┴─────────┴───────────┘
*) În cazul învăţământului profesional organizat în limbile minorităţilor naţionale se adaugă un număr de ore pentru studiul limbii materne egal cu numărul de ore alocat pentru studiul limbii române. ^1) Pregătirea practică poate fi organizată atât în unitatea de învăţământ, cât şi la operatorul economic/instituţia publică partener/parteneră. ^2) Stagiul de pregătire practică se desfăşoară la operatorul economic/instituţia publică partener/parteneră. Condiţiile în care stagiul de practică se desfăşoară în unitatea de învăţământ sunt stabilite prin metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional. Planificarea orară a pregătirii elevilor este realizată de unitatea de învăţământ, cu respectarea numărului total de ore/săptămână şi a numărului total de ore/an pentru fiecare disciplină/modul. Astfel: - pregătirea practică poate fi organizată săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau comasată pe durata mai multor săptămâni; – orele de pregătire pentru cultura de specialitate pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate astfel încât acestea să fie corelate cu pregătirea practică; – orele de pregătire alocate fiecărei discipline pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate, în funcţie de planificarea orară pentru pregătirea practică. PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT PENTRU CLASA a XI-a Învăţământ profesional de 3 ani
┌───────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │Alocarea orelor de studiu │
│Aria ├───────────┬─────────┬─────────┬───────────┤
│curriculară/ │Nr. de ore/│ │ │Nr. de ore/│
│Disciplină/ │săptămână │Nr. total│Nr. de │an şcolar │
│Modul ├───┬───┬───┤de ore/ │săptămâni├───────────┤
│ │TC │CD │CDL│săptămână│ │Arii │
│ │ │ │ │ │ │curriculare│
├───────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│LIMBĂ ŞI │5 │- │- │ │ │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │
│literatura │2 │- │- │ │ │150 │
│română*) │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba modernă 1│2 │- │- │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Limba modernă 2│1 │- │- │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │3 │- │- │ │ │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │90 │
│Matematică │1 │- │- │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Fizică │2 │- │- │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│OM ŞI SOCIETATE│2 │- │- │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Istoria │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │1 │- │- │ │ │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │60 │
├───────────────┼───┼───┼───┤34 │30 │ │
│Socioumane/ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţie │1 │- │- │ │ │ │
│antreprenorială│ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ│2 │- │- │ │ │ │
│ŞI SPORT │ │ │ │ │ │60 │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Educaţie fizică│2 │- │- │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│CONSILIERE ŞI │- │1 │- │ │ │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │30 │
│Consiliere şi │- │1 │- │ │ │ │
│orientare │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│TEHNOLOGII │- │21 │- │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Cultură de │- │- │- │ │ │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │630 │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ │ │
│Pregătire │- │21 │- │ │ │ │
│practică^1) │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┤ │ ├───────────┤
│Total ore TC/CD│12 │22 │- │ │ │1.020 │
├───────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Stagiu de │ │ │ │ │ │ │
│pregătire │- │- │30 │30 │10 │300 │
│practică^2) │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Total ore/an │360│660│300│ │ │1.320 │
│şcolar │ │ │ │ │ │ │
└───────────────┴───┴───┴───┴─────────┴─────────┴───────────┘
*) În cazul învăţământului profesional organizat în limbile minorităţilor naţionale se adaugă un număr de ore pentru studiul limbii materne egal cu numărul de ore alocat pentru studiul limbii române. ^1) Pregătirea practică poate fi organizată atât în unitatea de învăţământ, cât şi la operatorul economic/instituţia publică partener/parteneră. ^2) Stagiul de pregătire practică se desfăşoară la operatorul economic/instituţia publică partener/parteneră. Condiţiile în care stagiul de practică se desfăşoară în unitatea de învăţământ sunt stabilite prin metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional. Planificarea orară a pregătirii elevilor este realizată de unitatea de învăţământ, cu respectarea numărului total de ore/săptămână şi a numărului total de ore/an pentru fiecare disciplină/modul. Astfel: - pregătirea practică poate fi organizată săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau comasată pe durata mai multor săptămâni; – orele de pregătire pentru cultura de specialitate pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate astfel încât acestea să fie corelate cu pregătirea practică; – orele de pregătire alocate fiecărei discipline pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate, în funcţie de planificarea orară pentru pregătirea practică. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.