Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.648 din 7 octombrie 2024  pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.848/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura de transport naval aferentă Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.648 din 7 octombrie 2024 pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.848/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura de transport naval aferentă Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1013 din 10 octombrie 2024
    Având în vedere:
    - Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize;
    – Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187 din 26.06.2014, cu modificările ulterioare;
    – Decizia CE C(2022) 9.754 final din 16.12.2022 de aprobare a Programului Transport 2021-2027, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Avizul favorabil al Consiliului Concurenţei nr. 13.122 din 26.09.2024,

    ţinând cont de Referatul de aprobare nr. 37.355 din 1.10.2024,
    în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1.848/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura de transport naval aferentă Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 954 din 23 octombrie 2023, se modifică după cum urmează:
    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " ORDIN
    privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de
    investiţii în infrastructura de transport naval aferentă
    Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 - Dezvoltarea
    transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea
    unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente,
    sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi
    ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile,
    reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv
    îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Se aprobă Schema de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura de transport naval aferentă Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere, al cărei conţinut este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin."

    3. Titlul anexei se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SCHEMĂ DE AJUTOR DE STAT
    pentru realizarea de investiţii în infrastructura de transport naval
    aferentă Programului Transport (PT 2021-2027), prioritatea 7 -
    Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1.
    Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice,
    inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2.
    Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi
    locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi
    intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere"

    4. În anexă, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Prezenta reglementare instituie o schemă transparentă de ajutor de stat pentru investiţii în infrastructura porturilor maritime şi interioare, situate atât pe reţeaua TEN-T, cât şi în afara reţelei TEN-T, în scopul creşterii atractivităţii transportului naval prin îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre şi prin investiţii în infrastructura portuară şi în conexiunile cu hinterlandul."

    5. În anexă, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Obiectivul prezentei scheme constă în acordarea de ajutoare de stat pentru realizarea de investiţii în infrastructura porturilor maritime şi interioare, situate pe reţeaua TEN-T, cât şi în afara reţelei TEN-T, în vederea atingerii obiectivelor asumate de România în cadrul priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere, din Programul Transport 2021-2027."

    6. În anexă, la articolul 10, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) solicitantul demonstrează capacitate de implementare (tehnică şi administrativă), conform prevederilor Ghidului solicitantului aferent priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere;"

    7. În anexă, la articolul 11, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Proiectul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi Ghidul solicitantului aferent priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat."

    8. În anexă, la articolul 16, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Valoarea ajutorului de stat acordat nu poate depăşi diferenţa dintre costurile eligibile şi profitul din exploatare aferent investiţiei sau dragajului. Profitul din exploatare se deduce din costurile eligibile ex ante prin analiza financiară a proiectului^1, în conformitate cu Regulamentul şi prevederile relevante din Ghidul solicitantului aferent priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere.
    ^1 Deducerea ex ante a profitului din exploatare din costurile eligibile se realizează pe baza unor estimări rezonabile sau prin intermediul unui mecanism de recuperare."

    9. În anexă, la articolul 17, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Condiţiile de eligibilitate de la alin. (1) şi (2) se cumulează cu cele specifice cuprinse în Ghidul solicitantului aferent priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice,inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere, fără a aduce atingere reglementărilor în materie de ajutor de stat."

    10. În anexă, la articolul 21, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Administratorul schemei de ajutor de stat lansează cererea de propuneri de proiecte, iar beneficiarii depun cereri de finanţare conform prevederilor Ghidului solicitantului aferent priorităţii 7 - Dezvoltarea transportului naval şi multimodal, obiectivul specific 3.1. Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale şi obiectivul specific 3.2. Dezvoltarea şi ameliorarea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere."



    ART. II
    Direcţia generală programe europene transport va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 7 octombrie 2024.
    Nr. 3.648.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016