Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţă medicală, Direcţiei personal şi structuri sanitare şi al Corpului de control al ministrului nr. A.R. 21.577/2022, având în vedere prevederile art. 176 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul sănătăţii emite prezentul ordin. ART. 1 (1) Se aprobă criteriile de performanţă în baza cărora se efectuează evaluarea anuală a activităţii managerului spitalului public, în urma căreia contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin. (2) Evaluarea activităţii managerului spitalului public pentru anul calendaristic precedent se face până la data de 30 aprilie a anului următor. Sunt evaluaţi managerii care au contractul de management în perioada de valabilitate şi au condus spitalul public respectiv pe o perioadă de 1 an calendaristic. ART. 2 (1) Rezultatele evaluării se apreciază după cum urmează: a) Foarte bine - dacă managerul a obţinut cumulativ la categoriile de indicatori cuprinşi în anexa nr. 1 următorul punctaj minim: 18 puncte la categoria A, 18 puncte la categoria B, 23 de puncte la categoria C, 40 de puncte la categoria D şi 8 puncte la categoria E; b) Bine - dacă managerul a obţinut cumulativ la categoriile de indicatori cuprinşi în anexa nr. 1 următorul punctaj minim: 16 puncte la categoria A, 16 puncte la categoria B, 20 de puncte la categoria C, 35 de puncte la categoria D şi 6 puncte la categoria E; c) Satisfăcător - dacă managerul a obţinut cumulativ la categoriile de indicatori cuprinşi în anexa nr. 1 următorul punctaj minim: 14 puncte la categoria A, 14 puncte la categoria B, 18 puncte la categoria C, 31 de puncte la categoria D şi 4 puncte la categoria E; d) Nesatisfăcător - dacă nu sunt îndeplinite condiţiile minime necesare pentru a obţine cel puţin calificativul Satisfăcător. (2) Contractul de management se menţine, în perioada de valabilitate a acestuia, pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativele Foarte bine, Bine şi Satisfăcător. Pentru managerii care au obţinut calificativul Satisfăcător de două ori în cursul derulării unui mandat, contractul de management al acestora încetează înainte de termen în condiţiile art. 184 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Contractul de management încetează înainte de termen pentru managerii spitalelor publice care au obţinut calificativul Nesatisfăcător în condiţiile art. 184 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 3 (1) Evaluarea anuală a activităţii managerului spitalului public se realizează de către comisiile de evaluare, formate din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numite prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ emis de conducătorul ministerelor sau instituţiilor cu reţea sanitară proprie. (2) În vederea realizării evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public, managerul înaintează comisiei de evaluare dosarul, care cuprinde obligatoriu următoarele documente: a) copia contractului de management şi a actelor adiţionale la acesta, după caz; b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţă, după cum urmează: (i) statul de funcţii pe anul evaluat, aprobat conform legii; (ii) situaţia financiară încheiată la data de 31 decembrie a anului evaluat; (iii) formularele tip dare de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.4.A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 „Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi“, completate în conformitate cu statul de funcţii aprobat al unităţii, centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.2, cap. 1 „Principalii indicatori ai cunoaşterii sănătăţii, pe anul evaluat, pentru fiecare spital“, câte un document semnat şi ştampilat, completat numai la pct. 10 „Infecţii interioare din spital“); c) copiile actelor de control ale tuturor organismelor abilitate, înregistrate până la data de 31 decembrie a anului evaluat; d) raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfăşurate pe parcursul anului evaluat privind: modul de îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţă, proceduri interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsuri întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute la nivelul spitalului public etc.); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii; e) alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii indicatorilor de performanţă prevăzuţi în anexa nr. 1. (3) Comisiile de evaluare menţionate la alin. (1) au următoarele atribuţii: a) să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la alin. (2); b) să verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin contract/act adiţional şi cei înscrişi în fişa de evaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi ale celor transmişi de Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică; c) să valideze, sub semnătură, în funcţie de calificativul obţinut în urma evaluării, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat; d) să transmită comisiei de contestaţii dosarele managerilor care au depus contestaţii; e) să respingă motivat dosarele incomplete şi să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situaţie; f) să întocmească şi să valideze, sub semnătura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager; g) să întocmească pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 2 şi să comunice managerului rezultatul evaluării. (4) Comisia de contestaţii se constituie prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ emis de conducătorul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie şi este formată din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane. (5) Comisia de contestaţii are rolul de a primi, de a soluţiona şi de a răspunde la contestaţiile depuse în cadrul evaluării activităţii managerilor spitalelor publice. (6) Managerul spitalului public nemulţumit de rezultatul evaluării are dreptul de a depune contestaţie la comisia de contestaţii în termen de o zi lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de evaluare şi a calificativului acordat de comisia de evaluare. (7) Comisia de contestaţii analizează şi rezolvă contestaţia în termen de 3 zile lucrătoare de la data luării în evidenţă a acesteia. ART. 4 În situaţia în care pe parcursul derulării contractului de management apar modificări ale actelor normative care au stat la baza angajamentului asumat prin contractul de management se vor renegocia indicatorii cărora le sunt aplicabile modificările legislative în cauză. ART. 5 Valorile indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului public realizate de fiecare spital public în anul evaluat, validate de Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, sunt consemnate în fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 2, la rubrica „Valoare indicator realizată“, şi stau la baza evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public. ART. 6 (1) Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi spitalele publice şi managerii acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. (2) Evaluarea anuală a activităţii managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie se face în conformitate cu dispoziţiile prezentului ordin. ART. 7 (1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 9 februarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă. (2) Prezentul ordin se aplică începând cu evaluarea activităţii manageriale pentru anul 2023. (3) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Alexandru Rafila Bucureşti, 29 noiembrie 2022. Nr. 3.626. ANEXA 1 Criterii de performanţă în baza cărora se efectuează evaluarea anuală a activităţii managerului spitalului public A. Indicatori de management al resurselor umane 1. Proporţia medicilor din totalul personalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Proporţia personalului de specialitate medico-sanitar din totalul personalului angajat al spitalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
3. Gradul de ocupare cu personal specializat a serviciului/ compartimentului de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
B. Indicatori de utilizare a serviciilor 1. Durata medie de spitalizare pe spital
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Până la 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│101-105% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│106-110% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│111-115% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│116-120% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 120% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Rata de utilizare a paturilor pe spital
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 110% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-110% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│51-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 50% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
3. Indicele de complexitate a cazurilor pe spital
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 110% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│101-110% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 70% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
4. Numărul spitalizărilor de zi raportat la numărul total de spitalizări
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
C. Indicatori economico-financiari 1. Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│85-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│80-84% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│75-79% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│70-74% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 70% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-80% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│50-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 50% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
3. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│51-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Mai mic sau egal cu 50% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
4. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 110% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-110% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│51-60% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-50% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
5. Costul mediu/zi de spitalizare pe spital
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 110% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-110% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│75-80% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│70-74% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│65-69% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│60-64% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 60% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
D. Indicatori de calitate 1. Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital (datorită complicaţiilor survenite în timpul spitalizării)
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │0 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-60% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │6 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Rata infecţiilor asociate asistenţei medicale pe total spital (la 100 de pacienţi externaţi)
┌───────────────────┬───────────────────┐
│Rata înregistrată │Punctajul acordat │
├───────────────────┼───────────────────┤
│3-7% │5 puncte │
├───────────────────┼───────────────────┤
│7-10% │3 puncte │
├───────────────────┼───────────────────┤
│Peste 10% │1 punct │
├───────────────────┼───────────────────┤
│Sub 3% │0 puncte │
└───────────────────┴───────────────────┘
3. Sancţiuni/Măsuri de remediere dispuse de către Inspecţia Sanitară de Stat în urma acţiunilor de inspecţie a măsurilor igienico-sanitare, activităţilor de sterilizare şi dezinfecţie în spital
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Au fost dispuse sancţiuni/ │ │
│măsuri de remediere şi nu au│0 puncte │
│fost implementate/remediate │ │
│în termenul dispus. │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Au fost dispuse sancţiuni/ │ │
│măsuri de remediere şi au │3 puncte │
│fost implementate/remediate │ │
│în termenul dispus. │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Nu au fost dispuse sancţiuni│5 puncte │
│/măsuri de remediere. │ │
└────────────────────────────┴─────────┘
4. Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
5. Rata de screening pentru germeni cu risc epidemic (enterobacterii rezistente la carbapenem, enterococi rezistenţi la vancomicină, enterobacterii producătoare de betalactamaze cu spectru extins) la pacienţii internaţi în secţiile ATI, oncologie, hematologie
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 70% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│60-70% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│50-60% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-50% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│25-40% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 25% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
6. Realizarea anuală a unui studiu de prevalenţă de moment a infecţiilor asociate asistenţei medicale şi a consumului de antibiotice pe baza metodologiei elaborate de Institutul Naţional de Sănătate Publică
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Realizat │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Nerealizat │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
7. Rata de conformitate cu administrarea unei doze unice de antibiotic în profilaxia antibiotică perioperatorie constatată la studiul de prevalenţă de moment
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-80% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-70% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│40-60% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 40% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
8. Sistem de comunicare cu aparţinătorii/reprezentanţii legali ai pacienţilor, procedurat şi implementat
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Procedurat şi implementat │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Procedurat, dar │3 puncte │
│neimplementat │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Nu există o procedură │ │
│specifică privind │0 puncte │
│comunicarea cu aparţinătorii│ │
│/reprezentanţii legali. │ │
└────────────────────────────┴─────────┘
9. Sistem de evaluare a gradului de satisfacţie a pacienţilor, procedurat şi implementat
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Procedurat şi implementat │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Procedurat, dar │3 puncte │
│neimplementat │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Nu există o procedură │ │
│specifică privind │0 puncte │
│comunicarea cu aparţinătorii│ │
│/reprezentanţii legali. │ │
└────────────────────────────┴─────────┘
E. Indicatori de integritate 1. Proporţia angajaţilor unităţii sanitare care au fost instruiţi prin intermediul programelor de formare profesională pe tema conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│91-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│71-90% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│51-70% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│31-50% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│11-30% │1 punct │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 10% │0 puncte │
└────────────────────────────┴─────────┘
2. Gradul de realizare a măsurilor preventive pentru limitarea conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor: a) respectarea standardului general de publicare a informaţiilor de interes public conform anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.269/2021 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie 2021-2025 şi a documentelor aferente acesteia; b) existenţa unui Ghid privind conflictele de interese şi incompatibilităţile, precum şi documentarea faptului că a fost adus la cunoştinţă angajaţilor; c) existenţa unei proceduri în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii, precum şi aducerea acesteia la cunoştinţa angajaţilor; d) funcţionarea Consiliului etic.
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Gradul de realizare faţă de │Punctajul│
│indicatorii asumaţi prin │acordat │
│contract │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Peste 100% │6 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│81-100% │5 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│61-80% │4 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│41-60% │3 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│21-40% │2 puncte │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Sub 20% │1 punct │
└────────────────────────────┴─────────┘
ANEXA 2 MINISTERUL SĂNĂTĂŢII COMISIA DE EVALUARE FIŞA DE EVALUARE a activităţii desfăşurate de ................, (numele şi prenumele) managerul ...................., (denumirea spitalului public) în anul ......... Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A - Grad de realizare*) *) În situaţia în care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50-0,99 devine 1, iar 0,01-0,49 devine 0. B - Concluzii
┌──────┬─────────────────────┬──────────────────┬─┬───────┬─┐
│ │ │Valoare indicator │ │ │ │
│Nr. │Indicatori de ├────────┬─────────┤ │Punctaj│ │
│curent│performanţă │Asumată │ │A│acordat│B│
│ │ │prin │Realizată│ │ │ │
│ │ │contract│ │ │ │ │
├──────┴─────────────────────┴────────┴─────────┴─┴───────┴─┤
│A. Indicatori de management al resurselor umane │
├──────┬─────────────────────┬────────┬─────────┬─┬───────┬─┤
│ │Proporţia medicilor │ │ │ │ │ │
│1. │din totalul │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Proporţia │ │ │ │ │ │
│ │personalului medical │ │ │ │ │ │
│2. │din totalul │ │ │ │ │ │
│ │personalului angajat │ │ │ │ │ │
│ │al spitalului │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Proporţia │ │ │ │ │ │
│ │personalului medical │ │ │ │ │ │
│3. │cu studii superioare │ │ │ │ │ │
│ │din totalul │ │ │ │ │ │
│ │personalului medical │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Gradul de ocupare cu │ │ │ │ │ │
│ │personal specializat │ │ │ │ │ │
│ │a serviciului/ │ │ │ │ │ │
│4. │compartimentului de │ │ │ │ │ │
│ │prevenire a │ │ │ │ │ │
│ │infecţiilor asociate │ │ │ │ │ │
│ │asistenţei medicale │ │ │ │ │ │
├──────┴─────────────────────┴────────┴─────────┴─┴───────┴─┤
│B. Indicatori de utilizare a serviciilor │
├──────┬─────────────────────┬────────┬─────────┬─┬───────┬─┤
│1. │Durata medie de │ │ │ │ │ │
│ │spitalizare pe spital│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│2. │Rata de utilizare a │ │ │ │ │ │
│ │paturilor pe spital │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Indicele de │ │ │ │ │ │
│3. │complexitate al │ │ │ │ │ │
│ │cazurilor pe spital │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Numărul │ │ │ │ │ │
│4. │spitalizărilor de zi │ │ │ │ │ │
│ │raportat la numărul │ │ │ │ │ │
│ │total de spitalizări │ │ │ │ │ │
├──────┴─────────────────────┴────────┴─────────┴─┴───────┴─┤
│C. Indicatori economico-financiari │
├──────┬─────────────────────┬────────┬─────────┬─┬───────┬─┤
│ │Execuţia bugetară │ │ │ │ │ │
│1. │faţă de bugetul de │ │ │ │ │ │
│ │cheltuieli aprobat │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Procentul veniturilor│ │ │ │ │ │
│2. │proprii din totalul │ │ │ │ │ │
│ │veniturilor │ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Procentul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor de │ │ │ │ │ │
│3. │personal din totalul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor │ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Procentul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor cu │ │ │ │ │ │
│4. │medicamentele din │ │ │ │ │ │
│ │totalul cheltuielilor│ │ │ │ │ │
│ │spitalului │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│5. │Costul mediu/zi de │ │ │ │ │ │
│ │spitalizare pe spital│ │ │ │ │ │
├──────┴─────────────────────┴────────┴─────────┴─┴───────┴─┤
│D. Indicatori de calitate │
├──────┬─────────────────────┬────────┬─────────┬─┬───────┬─┤
│ │Rata mortalităţii │ │ │ │ │ │
│1. │intraspitaliceşti pe │ │ │ │ │ │
│ │total spital │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Rata infecţiilor │ │ │ │ │ │
│2. │asociate asistenţei │ │ │ │ │ │
│ │medicale pe total │ │ │ │ │ │
│ │spital │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Sancţiuni/Măsuri de │ │ │ │ │ │
│ │remediere dispuse în │ │ │ │ │ │
│ │urma acţiunilor de │ │ │ │ │ │
│3. │inspecţie a măsurilor│ │ │ │ │ │
│ │igienico-sanitare, │ │ │ │ │ │
│ │activităţilor de │ │ │ │ │ │
│ │sterilizare şi │ │ │ │ │ │
│ │dezinfecţie în spital│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Numărul mediu de │ │ │ │ │ │
│4. │consultaţii/medic în │ │ │ │ │ │
│ │ambulatoriu │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Rata de screening │ │ │ │ │ │
│ │pentru germeni cu │ │ │ │ │ │
│ │risc epidemic │ │ │ │ │ │
│ │(enterobacterii │ │ │ │ │ │
│ │rezistente la │ │ │ │ │ │
│ │carbapenem, │ │ │ │ │ │
│ │enterococi rezistenţi│ │ │ │ │ │
│5. │la vancomicină, │ │ │ │ │ │
│ │enterobacterii │ │ │ │ │ │
│ │producătoare de │ │ │ │ │ │
│ │betalactamaze cu │ │ │ │ │ │
│ │spectru extins) la │ │ │ │ │ │
│ │pacienţii internaţi │ │ │ │ │ │
│ │în secţiile ATI, │ │ │ │ │ │
│ │oncologie, │ │ │ │ │ │
│ │hematologie │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Realizarea anuală a │ │ │ │ │ │
│ │unui studiu de │ │ │ │ │ │
│ │prevalenţă de moment │ │ │ │ │ │
│ │a infecţiilor │ │ │ │ │ │
│ │asociate asistenţei │ │ │ │ │ │
│6. │medicale şi a │ │ │ │ │ │
│ │consumului de │ │ │ │ │ │
│ │antibiotice pe baza │ │ │ │ │ │
│ │metodologiei │ │ │ │ │ │
│ │elaborate de │ │ │ │ │ │
│ │Institutul Naţional │ │ │ │ │ │
│ │de Sănătate Publică │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Rata de conformitate │ │ │ │ │ │
│ │cu administrarea unei│ │ │ │ │ │
│ │doze unice de │ │ │ │ │ │
│ │antibiotic în │ │ │ │ │ │
│7. │profilaxia │ │ │ │ │ │
│ │antibiotică │ │ │ │ │ │
│ │perioperatorie │ │ │ │ │ │
│ │constatată la studiul│ │ │ │ │ │
│ │de prevalenţă de │ │ │ │ │ │
│ │moment │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Sistem de comunicare │ │ │ │ │ │
│ │cu aparţinătorii/ │ │ │ │ │ │
│8. │reprezentanţii legali│ │ │ │ │ │
│ │ai pacienţilor, │ │ │ │ │ │
│ │procedurat şi │ │ │ │ │ │
│ │implementat │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Sistem de evaluare a │ │ │ │ │ │
│ │gradului de │ │ │ │ │ │
│9. │satisfacţie a │ │ │ │ │ │
│ │pacienţilor, │ │ │ │ │ │
│ │procedurat şi │ │ │ │ │ │
│ │implementat │ │ │ │ │ │
├──────┴─────────────────────┴────────┴─────────┴─┴───────┴─┤
│E. Indicatori de integritate │
├──────┬─────────────────────┬────────┬─────────┬─┬───────┬─┤
│ │Proporţia angajaţilor│ │ │ │ │ │
│ │unităţii sanitare │ │ │ │ │ │
│ │care au fost │ │ │ │ │ │
│ │instruiţi prin │ │ │ │ │ │
│1. │intermediul │ │ │ │ │ │
│ │programelor de │ │ │ │ │ │
│ │formare profesională │ │ │ │ │ │
│ │pe tema conflictelor │ │ │ │ │ │
│ │de interese şi a │ │ │ │ │ │
│ │incompatibilităţilor │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼─┼───────┼─┤
│ │Gradul de realizare a│ │ │ │ │ │
│ │măsurilor preventive │ │ │ │ │ │
│ │pentru limitarea │ │ │ │ │ │
│ │conflictelor de │ │ │ │ │ │
│ │interese şi a │ │ │ │ │ │
│ │incompatibilităţilor:│ │ │ │ │ │
│ │a) respectarea │ │ │ │ │ │
│ │standardului general │ │ │ │ │ │
│ │de publicare a │ │ │ │ │ │
│ │informaţiilor de │ │ │ │ │ │
│ │interes public │ │ │ │ │ │
│ │conform anexei nr. 4 │ │ │ │ │ │
│ │la Hotărârea │ │ │ │ │ │
│ │Guvernului nr. 1.269/│ │ │ │ │ │
│ │2021; │ │ │ │ │ │
│ │b) existenţa unui │ │ │ │ │ │
│ │Ghid privind │ │ │ │ │ │
│ │conflictele de │ │ │ │ │ │
│ │interese şi │ │ │ │ │ │
│ │incompatibilităţile, │ │ │ │ │ │
│2. │precum şi │ │ │ │ │ │
│ │documentarea faptului│ │ │ │ │ │
│ │că a fost adus la │ │ │ │ │ │
│ │cunoştinţă │ │ │ │ │ │
│ │angajaţilor; │ │ │ │ │ │
│ │c) existenţa unei │ │ │ │ │ │
│ │proceduri în │ │ │ │ │ │
│ │conformitate cu │ │ │ │ │ │
│ │prevederile Legii nr.│ │ │ │ │ │
│ │571/2004 privind │ │ │ │ │ │
│ │protecţia │ │ │ │ │ │
│ │personalului din │ │ │ │ │ │
│ │autorităţile publice,│ │ │ │ │ │
│ │instituţiile publice │ │ │ │ │ │
│ │şi alte unităţi care │ │ │ │ │ │
│ │semnalează încălcări │ │ │ │ │ │
│ │ale legii, precum şi │ │ │ │ │ │
│ │aducerea acesteia la │ │ │ │ │ │
│ │cunoştinţa │ │ │ │ │ │
│ │angajaţilor; │ │ │ │ │ │
│ │d) funcţionarea │ │ │ │ │ │
│ │Consiliului etic. │ │ │ │ │ │
└──────┴─────────────────────┴────────┴─────────┴─┴───────┴─┘
Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.626/2022, în baza rezultatelor obţinute, apreciază că dl/dna .... (numele şi prenumele)...., managerul ......(denumirea spitalului public)....., a obţinut calificativul [ ] Foarte bine [ ] Bine [ ] Satisfăcător [ ] Nesatisfăcător Prezenta fişă de evaluare a fost întocmită într-un exemplar, care rămâne la comisia de evaluare. Comisia de evaluare Certificăm concordanţa datelor înscrise în contractul/actul adiţional la contractul de management cu documentele menţionate la art. 3 alin. (2) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 3.626/2022 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen, precum şi concordanţa valorilor indicatorilor calculate de spital cu cele menţionate în documentele prevăzute art. 3 alin. (2). Preşedinte: ....................................... Vicepreşedinte: ................................ Membri: ....................... ........................ .................. (numele, prenumele şi semnătura) Am luat cunoştinţă. .............................. (numele, prenumele şi semnătura managerului) ......................... (data) -----