Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 3.497 din 30 martie 2022 pentru aprobarea standardelor de echipare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu echipamente tehnologice
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 336 din 6 aprilie 2022
În conformitate cu prevederile art. 94 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
ţinând cont de Decizia de punere în aplicare a Consiliului European de aprobare a evaluării Planului naţional de redresare şi rezilienţă pentru România din 22 octombrie 2021,
având în vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă,
luând în considerare Adresa înregistrată la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene cu nr. 36.519 din 30.03.2022 referitoare la avizarea actului normativ iniţiat de Ministerul Educaţiei, în calitate de coordonator de reformă pentru implementarea măsurilor de reformă prevăzute în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă,
în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
ART. 1
(1) Se aprobă standardele echipamentelor tehnologice pentru dotarea laboratoarelor de informatică şi a sălilor de clasă din unităţile de învăţământ preuniversitar, în vederea asigurării calităţii activităţilor educaţionale digitale/ virtuale.
(2) Lista echipamentelor tehnologice şi a specificaţiilor tehnice minimale ale acestora este prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobă standardele de echipare a Smart Lab-urilor educaţionale din unităţile de învăţământ preuniversitar cu echipamente tehnologice prin intermediul cărora se va asigura calitatea activităţilor educaţionale digitale/virtuale, cuprinzând lista echipamentelor tehnologice şi a specificaţiilor tehnice minimale ale acestora, prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 3
Se aprobă caracteristicile generale ale dispozitivelor şi ale softurilor preinstalate utilizate de elevi şi profesori în activităţile educaţionale digitale/virtuale, prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 4
Direcţia generală pentru implementarea Proiectului România Educată, Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală dezvoltare patrimoniu, Direcţia generală informatizare, inspectoratele şcolare, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei,
Sorin-Mihai Cîmpeanu
Bucureşti, 30 martie 2022.
Nr. 3.497.
ANEXA 1
I. Standarde de echipare a unui laborator de informatică
1. *)Display interactiv (tablă interactivă)
Diagonala: minimum 65“, unghi vizibilitate 178 de grade;
Tip Display: 4k UHD, Anti Glare, luminozitate minimum 350 cd;
Touchscreen în 20 de puncte cu cel puţin 2 stylus incluse;
Funcţii: browser, prezentare wireless de pe orice dispozitiv, capturi de ecran adnotate;
Boxe integrate;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă faţă de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puţin 4 ani, respectiv un ciclu de învăţământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învăţământ.
2. Suport pentru display interactiv
- de tip fix sau mobil.
3. Sistem Desktop + Monitor/Sistem AII-In-One/Laptop - pentru fiecare elev + cadru didactic
Sistem Desktop + Monitor
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Memorie RAM: minimum 16 GB, DDR4;
Monitor: FHD, IPS, 27“;
Stocare: SSD minimum 512 GB;
Porturi: VGA, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, RJ-45, audio pentru sistem 5.1, HDMI;
Periferice: tastatură şi mouse;
Sistem de operare: în funcţie de necesarul de licenţiere al unităţii de învăţământ
Sistem AII-In-One
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.500 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net.;
Display: FHD, 24“, 1.920 x 1.080 pixeli, Anti-Glare;
Webcam: integrat, rezoluţie 1.280 x 720 pixeli;
Microfon: integrat;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: SSD 250 GB;
Sunet: boxe încorporate;
Porturi: HDMI, RJ-45, USB 2.0, USB 3.0;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, LAN 10/100/1.000, bluetooth 5;
Periferice: tastatură + mouse;
Sistem de operare: în funcţie de necesarul de licenţiere al unităţii de învăţământ
Laptop
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: minimum 14“;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: tip SSD minimum 256 GB;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, bluetooth 5;
Webcam integrat, rezoluţie 1.280 x 720 p
Porturi: HDMI, USB 3.0, audio jack combo;
Greutate: mai mică de 2 kg;
Sistem de operare: în funcţie de necesarul de licenţiere al unităţii de învăţământ.
4. Sistem sunet
Putere RMS (W): 80;
Amplificare: integrată;
Conectivitate Bluetooth 4.1;
Conectivitate Jack 3.5 mm şi/sau RCA.
5. Multifuncţională
Imprimare, copiere, scanare;
Viteza de imprimare: minimum 12 ppm;
Volum lunar recomandat: 3.000 de pagini;
Duplex imprimare şi scanare.
6. Cameră videoconferinţă
Sunet: difuzor integrat, full duplex cu anulare zgomot şi ecou;
Codare H.264;
Alte funcţionalităţi: telecomandă, pan, tilt, zoom, volume +-, audio mute, răspuns/închis.
7. Router Wi Fi
Procesor: 1 GHz;
Porturi LAN: 4 x LAN;
Porturi WAN: 1 x WAN;
Porturi LAN/WAN: 10/100/1.000 Mbps;
Standarde: 802.11 a/b/g/n/ac/ax;
Dual band, 4\'d74 MU-MIMO.
8. Scaner documente, portabil
Aplatizare automată;
OCR, scanare duplex;
Rezoluţie (lpi): minimum 5.080;
Corectarea înclinării;
Înregistrare video.
9. Microfon ambiental
Destinat pentru videoconferinţă, răspuns frecvenţă: 20 Hz-20 kHz sau superioară.
II. Standarde de echipare a unei săli de clasă
1. *)Display interactiv (tablă interactivă)
Diagonala: minimum 85“, unghi vizibilitate 178 de grade;
Tip Display: 4k UHD, Anti Glare, luminozitate minimum 350 cd;
Touchscreen în 20 de puncte cu cel puţin 2 stylus incluse;
Funcţii: browser, prezentare wireless de pe orice dispozitiv, capturi de ecran adnotate;
Boxe integrate;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă faţă de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puţin 4 ani, respectiv un ciclu de învăţământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învăţământ.
2. Suport pentru display interactiv
- de tip fix sau mobil.
3. Laptop/Sistem AII-ln-One
Laptop
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: minimum 14“;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: tip SSD minimum 256 GB;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, bluetooth 5;
*) Echipament cu caracter obligatoriu.
Webcam integrat, rezoluţie 1.280 x 720 p
Porturi: HDMI, USB 3.0, audio jack combo;
Greutate: mai mică de 2 kg;
Sistem de operare: în funcţie de necesarul de licenţiere al unităţii de învăţământ
Sistem AII-ln-One
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.500 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: FHD, 24“, 1.920 x 1.080 pixeli, Anti-Glare;
Webcam: integrat, rezoluţie 1.280 x 720 pixeli;
Microfon: integrat;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: SSD 250 GB;
Sunet: boxe încorporate;
Porturi: HDMI, RJ-45, USB 2.0, USB 3.0;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, LAN 10/100/1.000, bluetooth 5;
Periferice: tastatură + mouse;
Sistem de operare: în funcţie de necesarul de licenţiere al unităţii de învăţământ.
4. Sistem sunet
Putere RMS(W): 80;
Amplificare: integrată;
Conectivitate bluetooth 4.1;
Conectivitate jack 3.5 mm şi/sau RCA.
5. Multifuncţională
Imprimare, copiere, scanare;
Viteza de imprimare: minimum 12 ppm;
Volum lunar recomandat: 3.000 de pagini;
Duplex imprimare şi scanare.
6. *)Cameră videoconferinţă
Sunet: difuzor integrat, full duplex cu anulare zgomot şi ecou;
Codare H.264;
Alte funcţionalităţi: telecomandă, pan, tilt, zoom, volume +-, audio mute, răspuns/închis.
7. Scaner documente portabil
Aplatizare automată;
OCR, scanare duplex;
Rezoluţie (lpi): minimum 5.080;
Corectarea înclinării;
Înregistrare video.
III. Standarde pentru echiparea unităţilor de învăţământ în vederea organizării şi desfăşurării evaluărilor standardizate
Echipamente necesare pentru digitalizarea lucrărilor elevilor la evaluările standardizate:
1. Scaner planetar de carte pentru scanarea face-up, fără atingere, a documentelor legate 2 x A4, multipage; scanare faţă/verso minimum 2.400 dpi;
Sistem de operare: software licenţiat, inclus, care să permită: scanarea, editarea, expedierea documentelor, conversia documentelor în mai multe formate de fişiere (de exemplu, PDF, JPEG, TIFF).
2. Server de stocare - pentru documentele scanate, cu sisteme de securitate, grade diferite de utilizatori.
*) Echipament cu caracter obligatoriu.
ANEXA 2
I. Standarde pentru echiparea unui Smart Lab educaţional
1. *)Display interactiv (tablă interactivă)
Diagonala: minimum 75“, unghi vizibilitate 178 de grade;
Tip Display: 4k UHD, Anti Glare, luminozitate minimum 350 cd;
Touchscreen în 20 de puncte cu cel puţin 2 stylus incluse;
Funcţii: browser, prezentare wireless de pe orice dispozitiv, capturi de ecran adnotate;
Boxe integrate;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă faţă de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puţin 4 ani, respectiv un ciclu de învăţământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învăţământ.
2. Imprimantă 3D monocromă
Extrudere: 1;
Diametru duză extruder: 0.4 mm;
Temperatura maximă extruder: 240°C;
Viteză de printare: 30-100 mm/s;
Material filament: PLA;
Diametru filament: minimum 1.75 mm;
Pat: sticlă, acoperit cu folie antilipire;
Volumul de printare: minimum 140*140*140 mm;
Grosime strat de printare: 0.1-0.4 mm;
Precizie printare: ± 4 microni;
Format fişiere acceptate: STL, OBJ;
Memorie internă: minimum 8 GB;
Conectivitate: cablu USB, Wi Fi;
Securitate: livrată cu carcasa închisă, cu capac de protecţie şi cu uşă blocabilă;
Software: se va livra împreună cu software necesar pentru printarea obiectelor.
3. Imprimantă 3D policoloră
Extrudere: 2;
Diametru duză extruder: 0.4 mm;
Temperatura maximă extruder: 240°C;
Viteză de printare: 30-100 mm/s;
Material filament: PLA;
Diametru filament: 1.75 mm;
Pat: pat de sticlă acoperit cu folie antilipire;
Volumul de printare: 230*150*140 mm;
Grosime strat de printare: 0.1-0.4 mm;
Precizie printare: ± 4 microni;
Format fişiere acceptate: STL, OBJ;
Ecran: tactil minimum 3,5 inch;
Memorie internă: minimum 8 GB;
Conectivitate: cablu USB, Wi Fi;
Securitate: livrată cu carcasă închisă, cu capac de protecţie şi cu uşă blocabilă;
Software: software dezvoltat de către producătorul echipamentului, necesar pentru printarea obiectelor.
4. Scaner 3D fix
Precizie de scanare (mm) minimum: 0,1;
Timp de scanare pentru o imagine (s): <8 s;
Distanţa între puncte (mm): 0,17-0,2;
Mod de aliniere: trăsături obiect; manual;
Scanare textură: da;
Scanare rapidă: da;
Volum scanare (mm): - minimum: 25 x 15 cm;
Distanţă de scanare (mm): 290-480;
Suprafaţa pentru o singură imagine (mm): 200 x 150;
Rezoluţie cameră (Mpx): 1,3;
Format fişiere: OBJ, STL;
Software: software dezvoltat de către producătorul echipamentului;
Se va avea în vedere asigurarea compatibilităţii între toate echipamentele din smartlab.
Masă rotativă;
Tehnologie de scanare: laser 3D de clasă 1 eyesafe (nu afectează ochii elevilor).
5. Robot cu braţ multifuncţional
Tip robot: modular, dispune de mai multe subansamble care pot fi combinate pentru a realiza diferite configuraţii educaţionale.
O configuraţie tipică va putea fi asamblată şi dezasamblată în maximum 5 minute fără a necesita unelte specifice.
Grade de rotaţie: 360 (infinit);
Baterie: litiu 3.000 mAh, încorporată;
Comunicare HUB: minimum 4 canale de comunicare, Wireless;
*) Echipament cu caracter obligatoriu.
Material carcasă: plastic;
Senzor detectare culoare: posibilitatea de a detecta un număr de minimum 4 culori;
Senzori de proximitate;
Limbaje de programare suportate: diagramatice, limbaj de programare în blocuri şi clasice;
Module livrate (configuraţie minimală):
- 1 x modul de legătură;
– 1 x hub;
– 1 x modul cu patru îmbinări;
– 1 x modul conector;
– 1 x modul de tip braţ robotic;
– elemente de îmbinare.
Se va livra cu toate cablurile necesare bunei funcţionări.
Software: Se va livra împreună cu software necesar pentru programarea kitului de robotică şi minimum 10 lecţii.
6. Kituri robotice pentru începători
Tip kit: compus din plăcuţe programabile (microcontroller; tensiune de operare: 5V; pini intrare/ieşire digitali, pini analogici de intrare, memorie flash, cabluri compatibile cu plăcuţele programabile; firele trebuie să suporte semnale digitale sau analogice), senzori de temperatură şi umiditate, ultrasonici, cabluri de conexiune, module cu releu, cu buzzer, fotodiode, leduri diferite culori, minibreadboard, pentru realizarea de aplicaţii educaţionale de tip STEM (Science, Technology, Engineering and Maths).
Componentele kitului vor fi livrate în cutii individuale.
7. Creion 3D
Material filament: PLA;
Diametru filament: 1.75 mm;
Minimum 2 trepte de viteză;
Alimentare prin conexiune USB;
Securitate: oprire automată după un anumit timp de inactivitate.
8. Ochelari de realitate virtuală VR/AR
Ochelarii trebuie să fie dedicaţi sistemului educaţional, nu vor permite încercarea şi rularea de jocuri video.
Posibilitatea de recepţionare de conţinut în mod centralizat pe toţi ochelarii - profesorul poate opta să transmită centralizat sau pe grupuri de lucru activităţile didactice.
Materialele din care sunt confectionaţi ochelarii trebuie să permită dezinfectarea şi igienizarea.
Lentilă: polarizată;
Memorie RAM: 2 GB;
Memorie de stocare: minimum 32 GB;
Rezoluţie pe ochi: minimum 1.080*1.200;
Cameră frontală;
Audio: 2 difuzoare integrate;
Conectivitate: USB, Bluetooth, Wi Fi;
Conţinut educaţional: ochelarii se vor livra cu minimum cinci ore de conţinut educaţional inclus în preţ. Conţinutul educaţional va acoperi cel puţin 2 discipline din programa şcolară. Licenţa de utilizare a conţinutului educaţional va acoperi durata de sustenabilitate a proiectului. Se va livra o licenţă pentru fiecare pereche de ochelari.
9. Cameră videoconferinţă
Sunet: difuzor integrat, full duplex cu anulare zgomot şi ecou;
Codare H.264;
Alte funcţionalităţi: pan, tilt, zoom, volume +-, audio mute, răspuns/închis.
10. Sistem sunet
Putere RMS(W): 80;
Amplificare: integrată;
Conectivitate Bluetooth 4.1;
Conectivitate jack 3.5 mm şi/sau RCA.
11. *)Dispozitive pentru managementul SmartLab-ului, integrabile cu tehnologiile şi echipamentele utilizate: Laptop/ Desktop + monitor/Sistem All-in-One
*) Se va avea în vedere achiziţionarea de conţinut educaţional care va acoperi domenii din programa şcolară şi de software/licenţă cu specific educaţional care să asigure distribuirea centralizată, în reţeaua locală, a materialelor didactice pe dispozitivele de la pct. 1 şi 11.
Laptop
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: minimum 14“;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: tip SSD minimum 256 GB;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, bluetooth 5;
Webcam integrat, rezoluţie 1.280 x 720 p;
Porturi: HDMI, USB 3.0, audio jack combo;
Greutate: mai mică de 2 kg;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă faţă de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puţin 4 ani, respectiv un ciclu de învăţământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învăţământ.
Desktop + monitor
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Monitor: FHD, IPS, 24“, touchscreen;
Stocare: SSD minimum 512 GB;
Porturi: VGA, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, RJ-45, audio pentru sistem 5.1, HDMI;
Periferice: tastatură şi mouse;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă faţă de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puţin 4 ani, respectiv un ciclu de învăţământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învăţământ.
Sistem AII-In-One
Procesor: cel mult o generaţie în urmă faţă de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: FHD, 24“, 1.920 x 1.080 pixeli, Anti-Glare;
Webcam: integrat, rezoluţie 1.280 x 720 pixeli;
Microfon: integrat;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: SSD 250 GB;
Sunet: boxe încorporate;
Porturi: HDMI, RJ-45, USB 2.0, USB 3.0;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, LAN 10/100/1.000, bluetooth 5;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă faţă de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puţin 4 ani, respectiv un ciclu de învăţământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învăţământ.
Furnizorul va asigura conectarea dispozitivelor din SmartLab la reţeaua de comunicaţii a unităţii de învăţământ.
ANEXA 3
A. Caracteristici generale ale dispozitivelor utilizate de elevi şi profesori în activităţile educaţionale digitale/virtuale
1. ultraportabilitate a echipamentelor mobile [pentru transportul facil al acestora (maximum 2 kg)];
2. capacitate de stocare şi arhivare a materialelor didactice, precum şi viteză de scriere/citire;
3. posibilitatea de a interconecta dispozitivele de introducere de date cu cele de afişare prin porturi specifice: USB, USB tip C, HDMI, dar şi prin conectivitate Wi Fi de mare viteză;
4. durată de utilizare care să poată fi extinsă la nivelul unui ciclu de învăţământ, să asigure updateuri/upgradeuri de securitate şi performanţă la nivelul sistemelor de operare şi să permită eventuale reparaţii;
5. sisteme de operare cu cel mult o versiune în urmă faţă de ultima generaţie lansată;
6. manual/instrucţiuni de utilizare şi certificat de garanţie în limba română;
7. respectarea legislaţiei europene în domeniul securităţii şi sănătăţii utilizatorilor.
B. Softurile educaţionale preinstalate vor fi sigure, testate în practică şi vor asigura:
1. integrarea echipamentelor;
2. redactarea de text, desene, calcul tabelar, prezentări; introducerea şi replicarea în sistem digital a simbolurilor grafice (precum: forme geometrice, învăţarea şi exersarea scrisului de mână, trigonometrie, desen, formule chimice etc.);
3. schimbul de informaţii pentru elevi şi profesori, în timp real, prin posibilitatea partajării ecranului pentru transmiterea datelor şi a vocii participanţilor la sesiunea educaţională virtuală;
4. securitatea datelor şi restricţionarea accesului pe site-uri cu conţinut periculos sau neadecvat vârstei elevilor minori;
5. respectarea recomandării: dispozitivele să fie înrolate şi administrate, respectiv să permită rularea aplicaţiilor disponibile instituţional din cadrul pachetului gratuit de licenţe Clasa Viitorului (Google Work Space for Education şi Microsoft Office 365 A1), activate pe numele de domeniu aflat în proprietatea instituţiei educaţionale.
C. În cadrul fiecărei unităţi de învăţământ se vor asigura următoarele:
1. licenţă de management centralizat a dispozitivelor, care să permită gestionarea sistemelor de operare utilizate la nivelul instituţiei de învăţământ;
2. securitatea dispozitivelor prin protecţie împotriva viruşilor şi malware;
3. dispozitive electronice speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, utilizate în procesul educaţional (deficienţe auz, vedere, cognitive, neuromotorii etc.) - tehnologii asistive software (aplicaţii informatice, ca de exemplu, aparatele de comunicare pentru emisie vocală, dispozitive de generare a vorbirii) şi tehnologii asistive hardware/echipamente care au rolul de a facilita comunicarea şi de a asigura independenţa/autonomia persoanelor cu dizabilităţi (de auz, de vedere, neuromotorii, tulburări de neurodezvoltare sau alte tipuri de dizabilităţi), după caz.
Pachetele se pot achiziţiona în funcţie de tipul dizabilităţii şi de cerinţele educaţionale ale elevului;
4. dotarea optimă şi eficientă a sălilor de clasă, laboratoarelor de informatică, în funcţie de nevoi, de specificul unităţii de învăţământ, de dotările deja existente la momentul viitoarelor achiziţii.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: