Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 219.977/SON din 1 octombrie 2013 al Direcţiei de control şi management al riscului la inundaţii şi al siguranţei barajelor, luând în considerare prevederile art. 76^3 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 12 alin. (2) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 447/2003 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de elaborare şi conţinutul hărţilor de risc natural la alunecări de teren şi inundaţii, cu modificările ulterioare, în baza art. 6 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 428/2013 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru ape, păduri şi piscicultură, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice, cu modificările ulterioare, şi a art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare, ministrul delegat pentru ape, păduri şi piscicultură şi viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emit prezentul ordin: ART. 1 Se aprobă conţinutul-cadru al protocolului de colaborare încheiat între Administraţia Naţională "Apele Române" şi consiliile judeţene în vederea elaborării hărţilor de risc la inundaţii, prevăzut în anexă. ART. 2 Structurile de la nivel central şi local, implicate în realizarea hărţilor de risc la inundaţii, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 3 Anexa face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul delegat pentru ape, păduri şi piscicultură, Lucia Ana Varga p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Shhaideh Sevil, secretar de stat ANEXĂ PROTOCOL DE COLABORARE Administraţia Naţională "Apele Române", cu sediul în str. Ion Câmpineanu nr. 11, sectorul 1, Bucureşti, reprezentată legal prin domnul director general ..................., şi Consiliul Judeţean ................., având sediul în .................................................................................................................................................................................., reprezentat legal prin domnul preşedinte al Consiliului Judeţean ............................................, denumite în continuare părţi, având în vedere: - art. 76^3 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; - art. 12 alin. (1) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 447/2003 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de elaborare şi conţinutul hărţilor de risc natural la alunecări de teren şi inundaţii, cu modificările ulterioare, convin la încheierea prezentului protocol de colaborare, denumit în continuare protocol. CAP. I Scopul şi obiectul protocolului ART. 1 Prezentul protocol are ca obiect furnizarea, în mod gratuit şi reciproc, în condiţiile legii, a datelor şi informaţiilor disponibile conform anexei, necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, în vederea realizării următoarelor obiective: a) realizarea hărţilor de risc la inundaţii necesare raportării pentru Directiva 2007/60/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 octombrie 2007 privind evaluarea şi gestionarea riscului de inundaţii, care vor fi aprobate în comitetele de bazin şi în comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă; b) integrarea rezultatelor obţinute în urma realizării hărţilor de hazard şi hărţilor de risc la inundaţii în planurile de apărare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase, accidentelor la construcţii hidrotehnice şi poluărilor accidentale, în planurile de urbanism general şi în planurile de amenajare a teritoriului, precum şi în toate strategiile de dezvoltare locală şi regională ce necesită elemente de identificare a riscurilor la inundaţii. ART. 2 (1) Prezentul protocol stabileşte condiţiile în care părţile îşi pot furniza informaţii necesare în realizarea scopului prevăzut la art. 1. (2) Partea care va transmite informaţii sau date de natura celor menţionate la art. 1 este consiliul judeţean şi va fi denumită în continuare consiliul judeţean, iar partea care va solicita şi primi astfel de informaţii necesare este Administraţia Naţională "Apele Române" şi va fi denumită în continuare Administraţia Naţională "Apele Române". (3) Consiliul judeţean, prin reprezentanţii săi, va pune la dispoziţia Administraţiei Naţionale "Apele Române" datele disponibile şi situaţia centralizată a acestora, în formatele corespunzătoare. (4) În cazul în care datele nu sunt disponibile, consiliul judeţean va menţiona în situaţia centralizată: "datele şi informaţiile solicitate nu sunt disponibile". (5) Furnizarea informaţiilor ce constituie date clasificate se va face în conformitate cu prevederile legale în vigoare. CAP. II Durata protocolului ART. 3 (1) Prezentul protocol intră în vigoare de la data semnării sale de către părţi şi se încheie la data finalizării hărţilor de risc la inundaţii, a planurilor de amenajare a teritoriului şi a planurilor de urbanism general, valabilitatea sa putându-se prelungi, cu condiţia notificării de către oricare dintre părţi a intenţiei de prelungire cu cel puţin 30 de zile anterior expirării duratei de valabilitate. (2) Arealele declarate ca zone de risc la inundaţii vor constitui anexe ale planurilor de urbanism general şi ale planurilor de amenajare a teritoriului judeţean, aprobate şi aflate în termen de valabilitate, până la actualizarea acestora. CAP. III Obligaţiile părţilor ART. 4 În vederea realizării scopului prezentului protocol, Administraţia Naţională "Apele Române": a) desemnează un responsabil pentru coordonarea implementării prezentului protocol şi pentru menţinerea legăturii cu cealaltă parte; b) desemnează persoanele autorizate să prelucreze informaţiile transmise de consiliul judeţean; c) transmite consiliului judeţean datele de contact ale persoanelor desemnate potrivit lit. b); d) se obligă să pună la dispoziţia consiliului judeţean, în condiţiile legii, datele, formatele şi informaţiile necesare realizării planurilor de urbanism general şi a planurilor de amenajare a teritoriului, pentru îndeplinirea obiectivului prezentului protocol; e) organizează întâlniri de lucru cu persoanele desemnate de consiliul judeţean, în scopul creării bazelor de date necesare raportării pentru Directiva 2007/60/CE : stabilirea indicatorilor economici, pragul de evaluare a pagubelor potenţiale, formatele de prezentare, relaţiile instituţionale şi documentele strategice. ART. 5 În vederea realizării scopului prezentului protocol, consiliul judeţean: a) desemnează un responsabil pentru coordonarea implementării prezentului protocol şi pentru menţinerea legăturii cu Administraţia Naţională "Apele Române"; b) desemnează persoanele autorizate să prelucreze informaţiile solicitate de Administraţia Naţională "Apele Române"; c) transmite Administraţiei Naţionale "Apele Române" datele de contact ale persoanelor desemnate potrivit lit. b); d) la solicitarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", identifică personalul ce va participa la întâlnirile de lucru, în funcţie de obiectivul acestora: stabilirea indicatorilor economici, pragul de evaluare a pagubelor potenţiale, formatele de prezentare, relaţiile instituţionale şi documentele strategice; e) transmite Administraţiei Naţionale "Apele Române", în structura solicitată, datele necesare creării bazei de date pentru raportarea la Directiva 2007/60/CE , aprobate în comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă şi cu menţionarea sursei datelor; f) pune la dispoziţia Administraţiei Naţionale "Apele Române", în condiţiile prevederilor legale, orice alte informaţii pe care aceasta le solicită şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea obiectivului prezentului protocol. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 6 Părţile vor acţiona în spiritul bunei-credinţe şi vor organiza în mod corespunzător ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului protocol. ART. 7 Părţile îşi vor furniza, în condiţiile legii, toate informaţiile necesare în vederea asigurării îndeplinirii obligaţiilor asumate prin prezentul protocol. ART. 8 Părţile îşi vor coordona acţiunile şi alte manifestări publice legate de prezentul protocol şi se vor consulta ori de câte ori urmează ca una dintre ele să transmită public informaţii legate de cele întreprinse în temeiul acestui protocol. ART. 9 Anexa face parte integrantă din prezentul protocol. Prezentul protocol s-a încheiat astăzi, ..................., în 2 (două) exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte.
Directorul general al Preşedintele Consiliului
Administraţiei Naţionale "Apele Române", Judeţean .................,
............................... ...............................
ANEXĂ -----la protocol----------- A. Date puse la dispoziţie de către Administraţia Naţională "Apele Române": - hărţile de hazard la inundaţii pe cursurile de apă cu risc potenţial la inundaţii pentru fiecare judeţ; - hărţile de risc la inundaţii pe cursurile de apă cu risc potenţial la inundaţii pentru fiecare judeţ, după elaborarea acestora. B. Date puse la dispoziţie de către consiliul judeţean: I. Date disponibile la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale aflate în limitele benzilor de inundabilitate pentru debite maxime cu probabilităţi de depăşire de 0,1%, 1% şi 10%, conform hărţilor de hazard la inundaţii, referitoare la: 1. Populaţie şi proprietăţi: - suprafaţa totală a unităţii administrativ-teritoriale; - suprafaţa intravilanului construibil în limitele de inundabilitate stabilite (fără intravilan agricol); - numărul total de locuitori ai unităţii administrativ-teritoriale, din care numărul locuitorilor aflaţi în zone inundabile; - numărul total de copii sub 10 ani, din care numărul copiilor aflaţi în zone inundabile; - numărul total de vârstnici (>65 ani), din care numărul vârstnicilor aflaţi în zone inundabile; - numărul total de locuinţe existente, din care numărul de locuinţe aflate în zone inundabile; - numărul total de locuinţe construite din cărămidă, chirpici, paiantă şi lemn, din care numărul de locuinţe aflate în zone inundabile; - valoarea impozitului pe clădiri. 2. Utilităţi: - numărul total de km de străzi modernizate, din care numărul de km aflaţi în zonă inundabilă; - numărul total de km de reţea de distribuţie a apei potabile, din care numărul de km aflaţi în zonă inundabilă; - numărul total de fântâni, din care numărul de fântâni aflate în zona inundabilă; - numărul total de locuitori racordaţi la sistemul centralizat de alimentare cu apă potabilă; - numărul total de km de reţea de canalizare, din care numărul de km aflaţi în zonă inundabilă; - numărul de locuitori racordaţi la sistemul de canalizare; - numărul total de km de reţea de distribuţie a gazelor naturale, din care numărul de km aflaţi în zonă inundabilă; - număr de locuitori racordaţi la sistemul de furnizare a gazelor naturale; - tipul sursei de alimentare cu apă: sistem centralizat, fântâni, foraje; - numărul total de staţii de tratare a apei (buc.), din care numărul de staţii aflate în zonă inundabilă; - numărul total de staţii de epurare (buc.), din care numărul de staţii aflate în zonă inundabilă. 3. Sănătate - numărul de obiective şi capacitatea acestora (numărul de paturi), acolo unde este cazul: - numărul total de spitale, din care numărul de spitale aflate în zonă inundabilă; - numărul total de dispensare medicale, din care numărul de dispensare aflate în zonă inundabilă; - numărul total de farmacii, din care numărul de farmacii aflate în zonă inundabilă; - numărul total de policlinici, din care numărul de policlinici aflate în zonă inundabilă; - numărul total de creşe, din care numărul de creşe aflate în zonă inundabilă; - numărul total de cămine de bătrâni, din care numărul de cămine de bătrâni aflate în zonă inundabilă; - numărul total de orfelinate, case de copii, din care numărul de orfelinate, case de copii aflate în zonă inundabilă; - numărul total de persoane cu dizabilităţi, din care numărul de persoane aflate în zonă inundabilă. 4. Educaţie - număr de obiective, acolo unde este cazul: - numărul total de unităţi de învăţământ preuniversitar (defalcat pe niveluri), din care numărul de unităţi aflate în zonă inundabilă; - numărul total de unităţi de învăţământ universitar, din care numărul de unităţi aflate în zonă inundabilă. 5. Structura terenului agricol: a) intravilan: - suprafaţa agricolă totală, din care: - ha suprafaţă arabilă; - ha păşuni; - ha fâneţe; - ha livezi şi pepiniere pomicole; - ha vii şi pepiniere viticole; - suprafaţa agricolă aflată în zona inundabilă, din care: - ha suprafaţă arabilă; - ha păşuni; - ha fâneţe; - ha livezi şi pepiniere pomicole; - ha vii şi pepiniere viticole; b) extravilan: - suprafaţa agricolă totală din care: - ha suprafaţă arabilă; - ha păşuni; - ha fâneţe; - ha livezi şi pepiniere pomicole; - ha vii şi pepiniere viticole; - suprafaţa totală a fondului forestier; - suprafaţa agricolă aflată în zona inundabilă, din care: - ha suprafaţă arabilă; - ha păşuni; - ha fâneţe; - ha livezi şi pepiniere pomicole; - ha vii şi pepiniere viticole; - suprafaţa totală a fondului forestier aflată în zona inundabilă. 6. Creşterea animalelor în gospodăriile populaţiei: - numărul total al animalelor, din care numărul animalelor aflate în zona inundabilă. 7. Activităţi economice: - numărul total de obiective economice şi tipul de activitate, din care numărul de obiective aflate în zona inundabilă; - valoarea patrimoniului sau cifra de afaceri (mii lei) pe fiecare obiectiv economic; - lista obiectivelor economice aflate în zona inundabilă cu precizarea pentru fiecare dintre acestea a coordonatelor geografice ale obiectivului (X, Y), a tipului de activitate, a numărului de angajaţi, a valorii patrimoniului sau a cifrei de afaceri (mii lei). 8. Patrimoniu cultural: - numărul total de situri arheologice, din care numărul de situri aflate în zonă inundabilă; - numărul total de monumente, din care numărul de monumente aflate în zonă inundabilă; - numărul total de muzee, din care numărul de muzee aflate în zonă inundabilă; - numărul total de teatre, din care numărul de teatre aflate în zonă inundabilă; - numărul total de biserici, din care numărul de biserici aflate în zonă inundabilă; - numărul total de situri arhitecturale, din care numărul de situri aflate în zonă inundabilă. II. Date medii la nivel judeţean pentru evaluarea potenţialelor pagube produse de inundaţii: 1. Valoarea căilor de comunicaţii/km: - drum judeţean; - drum comunal. 2. Valoarea terenurilor în funcţie de modul de utilizare/ha: - arabil; - livezi şi pepiniere pomicole; - vii şi pepiniere viticole; - păşuni; - fâneţe; - pădure de foioase; - pădure de conifere. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.