Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.411 din 16 martie 2009  privind aprobarea planurilor-cadru de invatamant pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica, invatamant de zi si invatamant seral    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.411 din 16 martie 2009 privind aprobarea planurilor-cadru de invatamant pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica, invatamant de zi si invatamant seral

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 18 mai 2009
În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului României nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
(1) Se aprobã planurile-cadru de învãţãmânt pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi şi învãţãmânt seral. Aceste planuri-cadru sunt cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Începând cu anul şcolar 2009-2010, la clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi şi învãţãmânt seral, se aplicã planurile-cadru de învãţãmânt aprobate prin prezentul ordin.
ART. 2
Planurile-cadru de învãţãmânt pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi şi învãţãmânt seral, sunt structurate pe urmãtoarele componente: trunchi comun - TC, curriculum diferenţiat - CD, curriculum în dezvoltare localã - CDL. Trunchiul comun şi curriculumul diferenţiat cuprind disciplinele de învãţãmânt/modulele, cu alocãrile orare corespunzãtoare, care se studiazã în mod obligatoriu în cadrul unui domeniu de pregãtire de bazã. Curriculumul în dezvoltare localã cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare specifice fiecãrei unitãţi de învãţãmânt, ofertã realizatã în parteneriat cu operatorii economici.
ART. 3
(1) Pentru toate profilurile/domeniile de pregãtire care organizeazã învãţãmânt în limbile minoritãţilor naţionale, planurile-cadru pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi şi învãţãmânt seral, cuprind în cadrul ariei curriculare "Limbã şi comunicare" disciplina Limba şi literatura maternã.
(2) Disciplinelor Limba şi literatura maternã şi Limba şi literatura românã li se alocã acelaşi numãr de ore, în trunchiul comun.
(3) Pentru învãţãmântul în limbile minoritãţilor naţionale, studiul disciplinei Limba modernã 2 este la decizia şcolii.
ART. 4
(1) Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi, include Religia - ca disciplinã şcolarã, parte a trunchiului comun; elevul, cu acordul pãrinţilor sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia şi confesiunea.
(2) La solicitarea scrisã a pãrinţilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sã nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolarã se încheie fãrã aceastã disciplinã.
ART. 5
(1) În învãţãmântul liceal de zi, în cadrul filierei tehnologice, se pot organiza clase cu program de studiu intensiv al unei limbi moderne. La aceste clase, pentru studierea disciplinei Limba modernã 1 se alocã 4 ore pe sãptãmânã, ore în care sunt incluse şi cele prevãzute în trunchiul comun.
(2) Pentru clasele cu program de studiu intensiv al unei limbi moderne, predarea disciplinei Limba modernã 1 se organizeazã pe grupe, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 6
(1) În învãţãmântul liceal de zi, în cadrul filierei tehnologice, se pot organiza clase cu program de studiu în regim bilingv. La aceste clase, pentru studierea disciplinei Limba modernã 1 se alocã 5 ore pe sãptãmânã, ore în care sunt incluse şi cele prevãzute în trunchiul comun.
(2) La clasele cu program de studiu în regim bilingv se alocã, de asemenea, o (una) orã pe sãptãmânã pentru studierea disciplinei Geografie - specificã spaţiului lingvistic respectiv. Aceastã disciplinã se include în aria curricularã "Om şi societate" şi este predatã în Limba modernã 1.
(3) Pentru clasele cu program de studiu în regim bilingv, predarea disciplinei Limba modernã 1 se organizeazã pe grupe, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 7
(1) Pentru cazurile prevãzute la art. 3, 5 şi 6, în care numãrul de ore pe sãptãmânã alocat pentru studierea disciplinelor Limba şi literatura maternã, respectiv Limba modernã 1 şi Geografie - specificã spaţiului lingvistic respectiv nu poate fi asigurat integral din trunchiul comun (TC), diferenţa de ore necesare se alocã prin depãşirea numãrului total de ore prevãzute în planul-cadru de învãţãmânt cuprins în anexa la prezentul ordin.
(2) Pentru buna funcţionare a claselor prevãzute la art. 5 şi 6, conducerile unitãţilor de învãţãmânt şi ale inspectoratelor şcolare rãspund direct atât de asigurarea condiţiilor necesare desfãşurãrii activitãţii acestor clase, cât şi de asigurarea acestor condiţii fãrã a afecta procesul instructiv-educativ pentru celelalte clase din unitatea de învãţãmânt respectivã.
ART. 8
(1) Pentru constituirea şi pregãtirea formaţiilor sportive şi/sau artistice ale şcolilor, participante la competiţiile interşcolare, se alocã, în afara orarului zilnic, în funcţie de resursele materiale şi umane ale unitãţii de învãţãmânt, un numãr de câte douã ore pe sãptãmânã, pentru o formaţie sportivã şi/sau artisticã. Aceste ore intrã în norma didacticã de predare a profesorului şi se înregistreazã în condicã.
(2) La solicitarea scrisã a elevilor, se pot organiza ansambluri sportive. Ansamblurile sportive se desfãşoarã cu câte o (una) orã pe sãptãmânã, în afara orarului zilnic, cu elevi proveniţi din mai multe clase. Orele alocate ansamblurilor sportive intrã în norma didacticã de predare a profesorului şi se înregistreazã în condicã.
(3) Numãrul ansamblurilor sportive, al formaţiilor sportive şi/sau artistice ale şcolii, precum şi criteriile de constituire a acestora se aprobã de cãtre consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, la propunerea catedrelor de specialitate.
ART. 9
Activitatea cuprinsã în aria curricularã "Consiliere şi orientare" intrã în atribuţiile personalului didactic care îndeplineşte funcţia de diriginte. Activitatea dirigintelui urmeazã sã fie reglementatã printr-un ordin separat.
ART. 10
(1) Planurile-cadru de învãţãmânt cuprinse în anexã sunt parte integrantã a curriculumului naţional şi reprezintã ofertã centralã obligatorie - pentru toate profilurile/domeniile de pregãtire din cadrul ciclului inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi, respectiv învãţãmânt seral.
(2) Inspectoratele şcolare şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt rãspund de aplicarea integralã şi corectã, la clasã, a planului-cadru de învãţãmânt în vigoare, pentru învãţãmântul de zi, respectiv pentru învãţãmântul seral.
ART. 11
(1) Pentru învãţãmântul seral, filiera teoreticã, clasele a IX-a - a XIII-a, rãmân în vigoare prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.051/2006 cu privire la aprobarea planurilor-cadru pentru învãţãmântul seral.
(2) Pentru învãţãmântul seral, filiera tehnologicã a liceului, şcoala de arte şi meserii şi anul de completare, prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.051/2006 rãmân valabile pânã la finalizarea studiilor pentru elevii care în anul şcolar 2009-2010 se aflã în:
a) clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii;
b) clasa a XI-a, anul de completare;
c) clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a, liceu tehnologic, ruta directã de calificare profesionalã;
d) clasele a XII-a şi a XIII-a liceu tehnologic, ruta progresivã de calificare profesionalã.
ART. 12
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţie contrarã se abrogã.
ART. 13
Secretariatul de Stat pentru Învãţãmântul Preuniversitar, Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generalã buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii,
Ecaterina Andronescu


Bucureşti, 16 martie 2009.
Nr. 3.411.


ANEXĂ

1. Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a IX-a
ciclul inferior al liceului - filiera tehnologicã
- învãţãmânt de zi -





┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Alocarea orelor de studiu │
│ ├───────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────────────┤
│ Aria curricularã/ │ Nr. de ore/sãptãmânã │Nr. total│ Nr. de │ Nr. de ore/ │
│ Disciplinã/Modul ├──────┬──────┬─────────┤ de ore/ │sãptãmâni│ an şcolar │
│ │ TC │ CD │ CDL │sãptãmânã│ ├─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Arii curriculare │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────────────┤
│LIMBĂ ŞI COMUNICARE │ 7 │ - │ - │ │ │ 252 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Limba şi literatura românã │ 3 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Limba modernã 1 │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Limba modernã 2 │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII │ 6 │ 2 │ - │ │ │ 288 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Matematicã │ 2 │ 1 │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Fizicã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Chimie │ 1 │ 1 │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Biologie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│OM ŞI SOCIETATE │ 4 │ - │ - │ │ │ 144 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Istorie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Geografie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Socioumane/Educaţie pentru societate │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Religie │ 1 │ - │ - │ 30 │36 + 3**)│ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│ARTE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Educaţie muzicalã │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Educaţie plasticã │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT │ 1 │ - │ - │ │ │ 36 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Educaţie fizicã │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│CONSILIERE ŞI ORIENTARE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│ │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│TEHNOLOGII │ 1 │ 9 │ - │ │ │ 360 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Tehnologia informaţiei şi a │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Educaţie antreprenorialã │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Culturã de specialitate │ - │ 6 │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Pregãtire practicã sãptãmânalã │ - │ 3 │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Total ore TC/CD │ 19 │ 11 │ - │ │ │ 1.080 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────────────┤
│Stagii de pregãtire practicã CDL │ - │ - │ 30 │ 30 │ 3 │ 90 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────────────┤
│Total ore/an şcolar │ 684 │ 396 │ 90 de │ │ │ 1.170 │
│ │ │ │ ore/an*)│ │ │ │
└────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────────────┘


-------------
*) În clasa a IX-a, stagiul de pregãtire practicã comasatã se desfãşoarã în atelierele-şcoalã.
**) 3 sãptãmâni reprezintã stagiul de pregãtire practicã.


2. Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a IX-a
ciclul inferior al liceului - filiera tehnologicã
- învãţãmânt seral -




┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Alocarea orelor de studiu │
│ ├───────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────────────┤
│ Aria curricularã/ │ Nr. de ore/sãptãmânã │Nr. total│ Nr. de │ Nr. de ore/ │
│ Disciplinã/Modul ├──────┬──────┬─────────┤ de ore/ │sãptãmâni│ an şcolar │
│ │ TC │ CD │ CDL │sãptãmânã│ ├─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Arii curriculare │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────────────┤
│LIMBĂ ŞI COMUNICARE │ 7 │ - │ - │ │ │ 252 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Limba şi literatura românã │ 3 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Limba modernã 1 │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Limba modernã 2 │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII │ 6 │ - │ - │ │ │ 216 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Matematicã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Fizicã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Chimie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Biologie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│OM ŞI SOCIETATE │ 3 │ - │ - │ │ │ 108 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Istorie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Geografie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Socioumane/Educaţie pentru societate │ 1 │ - │ - │ 23 │ 36 │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│ARTE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│ │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT │ - │ - │ - │ │ │ - │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│ │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│CONSILIERE ŞI ORIENTARE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│ │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│TEHNOLOGII │ 1 │ 6 │ - │ │ │ 252 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Tehnologia informaţiei şi a │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Educaţie antreprenorialã │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Culturã de specialitate │ - │ 6 │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ │ │
│Pregãtire practicã sãptãmânalã │ - │ - │ - │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┤ │ ├─────────────────┤
│Total ore TC/CD │ 17 │ 6 │ - │ │ │ 828 │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────────────┤
│Stagii de pregãtire practicã CDL │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
├────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────────────┤
│Total ore/an şcolar │ 612 │ 216 │ - │ │ │ 828 │
└────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────────────┘

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016