Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.409 din 18 decembrie 2009  pentru aprobarea Normelor metodologice privind situatiile financiare ce se intocmesc de autoritatile si institutiile publice care se reorganizeaza potrivit prevederilor   Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.409 din 18 decembrie 2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind situatiile financiare ce se intocmesc de autoritatile si institutiile publice care se reorganizeaza potrivit prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 23 decembrie 2009
ORDIN nr. 3.409 din 18 decembrie 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice privind situaţiile financiare ce se întocmesc de autoritãţile şi instituţiile publice care se reorganizeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 23 decembrie 2009

Având în vedere dispoziţiile <>art. 3 şi 5 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional,
în baza prevederilor <>art. 4 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind situaţiile financiare ce se întocmesc de autoritãţile şi instituţiile publice care se reorganizeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat


Bucureşti, 18 decembrie 2009.
Nr. 3.409.


ANEXÃ

NORME METODOLOGICE
privind situaţiile financiare ce se întocmesc de
autoritãţile şi instituţiile publice care se reorganizeazã
potrivit prevederilor <>Legii nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice,
raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea
mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru
cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional


CAP. I
Întocmirea bilanţului de închidere şi a celorlalte componente ale situaţiilor financiare

1. Instituţiile publice au obligaţia sã efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, în cazul fuziunii sau al încetãrii activitãţii, potrivit prevederilor <>Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 20 octombrie 2009.
2. (1) Autoritãţile şi instituţiile publice care se reorganizeazã prin modalitãţile prevãzute la <>art. 3 lit. a)-d) şi f) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional şi care predau structuri sau activitãţi au obligaţia sã întocmeascã bilanţul contabil de închidere la data predãrii/preluãrii, cu datele privind "Soldul la începutul anului" (coloana 1) şi "Soldul la data predãrii/preluãrii" (coloana 2). Pe baza datelor înscrise în coloana 2 şi a protocoalelor de predare-primire se scad din evidenţa contabilã drepturile şi obligaţiile structurii sau activitãţii predate, inclusiv bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea sau, dupã caz, în proprietatea acestora, astfel:



892 "Bilanţ de închidere" = %
Conturi de activ
şi
% = 892 "Bilanţ de închidere"
Conturi de pasiv



(2) Soldurile conturilor în afara bilanţului se predau, de asemenea, prin protocoalele de predare-primire.
3. (1) Autoritãţile şi instituţiile publice care preiau structuri sau activitãţi, precum şi instituţiile publice persoane juridice nou-constituite prin modalitãţile prevãzute la <>art. 3 lit. a)-d) şi f) din Legea nr. 329/2009 înregistreazã în evidenţa contabilã drepturile şi obligaţiile instituţiei, structurii sau activitãţii preluate, inclusiv bunurile mobile şi imobile aflate în administrare sau, dupã caz, în proprietatea acestora, pe baza datelor înscrise în coloana 2 din bilanţul contabil de închidere întocmit la data predãrii/preluãrii şi a protocoalelor de predare-primire, astfel:



% = 891 "Bilanţ de deschidere"
Conturi de activ
şi
891 "Bilanţ de deschidere" = %
Conturi de pasiv


(2) Soldurile conturilor în afara bilanţului se înregistreazã pe baza protocoalelor de predare-primire.
4. Datele din coloana 1 "Soldul la începutul anului" se raporteazã în bilanţul autoritãţilor sau instituţiilor publice care au preluat structuri sau activitãţi, precum şi în bilanţul instituţiilor publice persoane juridice nou-constituite.
5. Bilanţul contabil de închidere va fi însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc la sfârşitul exerciţiului financiar.
6. Autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori principali de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru perioada pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, au obligaţia sã prezinte ordonatorului de credite în subordinea/structura cãruia vor funcţiona dupã apariţia acestei legi bilanţul contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc la sfârşitul exerciţiului financiar, împreunã cu protocolul de predare-primire, pânã cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
7. Autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru perioada pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, au obligaţia sã prezinte ordonatorului de credite în subordinea cãruia au funcţionat pânã la apariţia acestei legi, dar şi ordonatorului de credite în subordinea/ structura cãruia vor funcţiona dupã apariţia acestei legi, dupã caz, bilanţul contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc la sfârşitul exerciţiului financiar, împreunã cu protocolul de predare-primire, pânã cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.

CAP. II
Întocmirea conturilor de execuţie pentru venituri şi cheltuieli

1. Autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori principali de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru perioada pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, au obligaţia sã prezinte Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice conturile de execuţie întocmite în structura bugetelor aprobate pentru activitatea finanţatã din bugetul de stat, credite externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile, instituţii şi activitãţi finanţate integral sau parţial din venituri proprii, potrivit pct. 7 din <>Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportãri financiare lunare în anul 2009, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi execuţia bugetului pe programe, dupã caz, pânã cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
2. Autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru perioada pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, au obligaţia sã prezinte ordonatorului de credite în subordinea cãruia au funcţionat pânã la apariţia acestei legi conturile de execuţie întocmite în structura bugetelor aprobate pentru activitatea finanţatã din bugetul de stat, credite externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile, instituţii şi activitãţi finanţate integral sau parţial din venituri proprii, potrivit pct. 7 din <>Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportãri financiare lunare în anul 2009, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi execuţia bugetului pe programe, dupã caz, la termenul stabilit de ordonatorul superior de credite.
3. Autoritãţile şi instituţiile publice care şi-au schimbat regimul de finanţare au obligaţia sã întocmeascã conturi de execuţie potrivit surselor de finanţare avute pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare. Dupã aceastã datã, conturile de execuţie se întocmesc conform noilor surse de finanţare.
4. Autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate depun situaţiile financiare trimestriale şi anuale la ordonatorul de credite principal/secundar cãruia i se subordoneazã dupã reorganizare.
5. (1) Întocmirea conturilor de execuţie în structura bugetelor aprobate pentru activitatea finanţatã din bugetul de stat, credite externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile, instituţii şi activitãţi finanţate integral sau parţial din venituri proprii, potrivit pct. 7 din <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi execuţia bugetului pe programe se efectueazã pentru perioada pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, astfel:
a) coloana 1 "Prevederi iniţiale" din anexa nr. 5 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri" şi coloana 2 "Credite bugetare iniţiale" din anexa nr. 6 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi anexa nr. 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" se completeazã cu sumele aprobate prin <>Legea bugetului de stat nr. 18/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau prin hotãrâre a Guvernului, dupã caz;
b) coloana 2 "Prevederi definitive" din anexa nr. 5 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri" şi coloana 3 "Credite bugetare definitive" din anexa nr. 6 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi anexa nr. 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" se completeazã cu sumele aprobate la finele perioadei de raportare;
c) coloana "Angajamente legale" din anexa nr. 6 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi anexa nr. 7 "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" (încheiate în limita creditelor bugetare şi/sau a creditelor de angajament, dupã caz) se completeazã la nivelul plãţilor efectuate pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare.
(2) În acest sens, autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate urmeazã sã corecteze angajamentele bugetare şi legale pânã la nivelul bugetului aprobat la data reorganizãrii şi sã angajeze din nou cheltuielile, în limita bugetului aprobat dupã data reorganizãrii.

CAP. III
Întocmirea raportãrilor financiare lunare

1. Autoritãţile şi instituţiile publice ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori principali de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, prezintã Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice, pentru perioada pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, raportãrile financiare lunare (conturile de execuţie) întocmite potrivit <>Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportãri financiare lunare în anul 2009, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
2. Autoritãţile şi instituţiile publice ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, prezintã ordonatorului de credite în subordinea cãruia au funcţionat, pentru perioada pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, raportãrile financiare lunare (conturile de execuţie) întocmite potrivit Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportãri financiare lunare în anul 2009, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la termenul stabilit de ordonatorul superior de credite.
3. Autoritãţile şi instituţiile publice care şi-au schimbat regimul de finanţare au obligaţia sã întocmeascã raportãrile financiare lunare (conturile de execuţie), potrivit surselor de finanţare avute pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare. Dupã aceastã datã, raportãrile financiare lunare (conturile de execuţie) se întocmesc pe noile surse de finanţare.
4. Autoritãţile şi instituţiile publice ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori principali de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, au obligaţia sã întocmeascã şi sã depunã la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice raportãrile financiare lunare pentru luna noiembrie, prevãzute în <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.941/2009 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportãri financiare lunare în anul 2009, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 , la pct. 2^2 referitor la raportarea lunarã a plãţilor restante (anexa nr. 30) şi la pct. 2^3 referitor la raportarea lunarã a unor indicatori din bilanţ, pânã cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
5. Autoritãţile şi instituţiile publice ai cãror conducãtori aveau calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite pânã la intrarea în vigoare a <>Legii nr. 329/2009 , indiferent de modalitatea de reorganizare, au obligaţia sã prezinte ordonatorului de credite în subordinea cãruia au funcţionat raportãrile financiare lunare pentru luna noiembrie, prevãzute în <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.941/2009 , la pct. 2^2 referitor la raportarea lunarã a plãţilor restante (anexa nr. 30) şi la pct. 2^3 referitor la raportarea lunarã a unor indicatori din bilanţ, la termenul stabilit de ordonatorul superior de credite.
6. Raportãrile financiare lunare întocmite începând cu luna decembrie 2009 de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice reorganizate se depun la ordonatorul de credite principal/secundar cãruia i se subordoneazã dupã reorganizare.
7. (1) Autoritãţile şi instituţiile publice care şi-au schimbat regimul de finanţare urmând a se finanţa integral de la bugetul de stat, pentru lunile noiembrie şi decembrie 2009, întocmesc "Situaţia privind operaţiunile de încasãri şi plãţi efectuate de instituţiile finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care se reorganizeazã ca instituţii finanţate integral din bugetul de stat, conform <>Legii nr. 329/2009 ", al cãrei model este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice transmit aceastã situaţie Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generalã de sintezã a politicilor bugetare, în format electronic, însoţitã de o adresã de înaintare scanatã şi semnatã de conducãtorul instituţiei publice şi de conducãtorul compartimentului financiar-contabil sau de altã persoanã împuternicitã sã îndeplineascã aceastã funcţie, pânã la data de 11 ianuarie 2010.

CAP. IV
Înregistrarea în contabilitate

1. Înregistrarea veniturilor obţinute de autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care sunt reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, şi care se fac venit la bugetul de stat (<>art. 1 şi 2 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor obţinute de autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat potrivit <>Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional):

- Înregistrarea obligaţiei de platã cãtre bugetul de stat:



117.10 = 4481
"Rezultatul reportat - "Alte datorii faţã de buget"
instituţii publice şi activitãţi
finanţate integral sau
parţial din venituri proprii"



- Virarea la bugetul de stat a disponibilitãţilor reprezentând venituri proprii:



4481 = %
"Alte datorii faţã de buget" 560
"Disponibil al instituţiilor
publice finanţate integral din
venituri proprii"
561
"Disponibil al instituţiilor
publice finanţate din venituri
proprii şi subvenţii"
5121
"Disponibil la bãnci în lei" etc.


- Virarea subvenţiilor la bugetul de stat:



772 = 561
"Venituri din subvenţii" "Disponibil al instituţiilor publice
finanţate din venituri proprii
şi subvenţii"



2. Virarea la bugetul de stat a sumelor care au fost gestionate ca venituri proprii de instituţiile publice şi care se încaseazã în continuare de cãtre acestea în contul de disponibilitãţi 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", deschis pe numele acestor instituţii publice la unitãţile Trezoreriei Statului (<>art. 10 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009 ):
a) În situaţia în care se emit facturi:

- Emiterea facturii:



411 = 4481
"Clienţi" "Alte datorii faţã de buget"



- Înregistrarea sumelor încasate de la clienţi:



5291 = 411
"Disponibil din sumele "Clienţi"
colectate pentru
bugetul de stat"



- Virarea sumelor încasate la bugetul de stat:



4481 = 5291
"Alte datorii faţã de buget" "Disponibil din sumele
colectate pentru bugetul
de stat"



b) În situaţia în care nu se emit facturi:
- Înregistrarea sumelor încasate şi crearea obligaţiei de virare la bugetul de stat:



5291 = 4481
"Disponibil din sumele "Alte datorii faţã de buget"
colectate pentru
bugetul de stat"



- Virarea sumelor încasate la bugetul de stat:



4481 = 5291
"Alte datorii faţã de buget" "Disponibil din sumele colectate
pentru bugetul de stat"



3. Transferarea de cãtre unitãţile Trezoreriei Statului în contul de venituri al bugetului de stat 20.36.01.17 "Venituri ale bugetului de stat - Venituri din sume virate eronat în conturile de disponibilitãţi ale instituţiilor publice reorganizate" a sumelor virate eronat în conturile de disponibilitãţi ale instituţiilor publice reorganizate pânã la 31 decembrie 2009 [<>art. 8 alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009 ]:
a) În situaţia în care au fost emise facturi:
- Crearea obligaţiei de virare a sumelor la buget:



117.10 = 4481
"Rezultatul reportat - "Alte datorii faţã de buget"
instituţii publice şi activitãţi
finanţate integral sau parţial
din venituri proprii"



- Stingerea datoriei faţã de buget şi a creanţei, pe baza extrasului de cont eliberat de unitãţile Trezoreriei Statului:



4481 = 411
"Alte datorii faţã de buget" "Clienţi"



b) În situaţia în care nu au fost emise facturi:
- Crearea obligaţiei de virare a sumelor la buget:



117.10 = 4481
"Rezultatul reportat - "Alte datorii faţã de buget"
instituţii publice şi activitãţi
finanţate integral sau parţial
din venituri proprii"



- Stingerea datoriei faţã de buget şi a creanţei, pe baza extrasului de cont eliberat de unitãţile Trezoreriei Statului:



4481 = 117.10
"Alte datorii faţã de buget" "Rezultatul reportat -
instituţii publice şi
activitãţi finanţate integral
sau parţial din venituri proprii"



4. Începând cu data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului privind înfiinţarea noii entitãţi rezultate din reorganizare, autoritãţile şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii sau din venituri proprii şi subvenţii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat, utilizeazã contul 7701 "Finanţarea de la bugetul de stat" pentru evidenţierea plãţilor efectuate din bugetul de stat în locul conturilor: 560 "Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii" şi 561 "Disponibil al instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii".

CAP. V
Dispoziţii finale

1. Autoritãţile şi instituţiile publice care s-au reorganizat şi nu se regãsesc în niciuna dintre situaţiile prevãzute în prezentele norme metodologice urmeazã sã se adreseze Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice pentru precizãri suplimentare.


ANEXÃ
la normele metodologice


SITUAŢIA
privind operaţiunile de încasãri şi plãţi efectuate de
instituţiile finanţate integral sau
parţial din venituri proprii, care se reorganizeazã ca instituţii
finanţate integral din bugetul de stat, conform <>Legii nr. 329/2009





┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬─────────┬─────────┐
│ Explicaţii │ Cod rând │Noiembrie│Decembrie│
│ │ │ 2009 │ 2009 │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Sume virate la bugetul de stat din conturile de disponibilitãţi, │ │ │ │
│conform art. 1 şi 2 din Normele metodologice privind virarea la bugetul│ │ │ │
│de stat a veniturilor obţinute de autoritãţile şi instituţiile publice │ │ │ │
│finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care s-au │ │ │ │
│reorganizat ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul de │ │ │ │
│stat potrivit <>Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi │ 01 │ │ │
│şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea│ │ │ │
│mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia │ │ │ │
│Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, aprobate prin │ │ │ │
│<>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009 - │ │ │ │
│TOTAL, din care: │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│- din sold la 31 decembrie 2008 reportat în 2009 │ 02 │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Sume virate la bugetul de stat din venituri proprii conform art. 7 │ │ │ │
│alin. (1) din <>Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi │ │ │ │
│şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea│ 03 │ │ │
│mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia │ │ │ │
│Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Plãţi efectuate din bugetul instituţiei care preia finanţarea conform │ 04 │ │ │
│prevederilor <>Legii nr. 329/2009 │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴─────────┴─────────┘

Conducãtorul instituţiei,
............................. Conducãtorul compartimentului financiar-contabilitate,
.........................................................



-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016