Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 3.352 din 13 februarie 1997 privind unele masuri referitoare la activitatea comisiilor de expertiza complexa (pentru invatamintul special), a comisiilor pentru ocrotirea minorilor, precum si a comisiilor de diagnostic si triaj
EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 53 din 31 martie 1997
Avînd în vedere prevederile:
- art. 46 din Constituţia României;
- <>cap. VI din Legea învãţãmîntului nr. 84/1995 , republicatã;
- <>cap. I şi II din Legea nr. 3/1970 privind regimul ocrotirii unor categorii de minori;
- <>art. 1 alin. (2), (3) şi (4) din Legea nr. 53/1992 privind protecţia specialã a persoanelor handicapate, în conformitate cu atribuţiile stabilite prin:
- <>Hotãrîrea Guvernului nr. 458/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Învãţãmîntului, republicatã;
- <>Hotãrîrea Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrîrea Guvernului nr. 460/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrîrea Guvernului nr. 1.161/1990 privind organizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati, cu modificãrile ulterioare,
Ministerul Învãţãmîntului, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sãnãtãţii şi Secretariatul de Stat pentru Handicapati dispun:
ART. 1
(1) Comisiile de expertiza complexa (pentru învãţãmîntul special), înfiinţate în temeiul <>art. 43 din Legea învãţãmîntului nr. 84/1995 , republicatã, stabilesc cerinţele educative speciale ale unui copil/elev şi orientarea sa şcolarã şi profesionalã.
(2) Hotãrîrea privind expertiza, orientarea şcolarã şi profesionalã (anexa), emisã de comisia de expertiza complexa (pentru învãţãmîntul special), este obligatorie la înscrierea copilului/elevului în învãţãmîntul special sau la reorientarea lui.
ART. 2
(1) Determinarea cerinţelor educative speciale se realizeazã, în principal, prin evaluare curiculara, psihodiagnoza şi predictie şcolarã, pe baza certificatului de persoana handicapata, emis în condiţiile <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 53/1992 , a altor recomandãri medicale sau solicitãri pentru învãţãmîntul special.
(2) Orientarea şcolarã şi profesionalã se face în funcţie de rezultatele expertizarii şi de tipurile, nivelurile şi formele de învãţãmînt special prevãzute legal.
(3) Comisiile de expertiza complexa (pentru învãţãmîntul special) elibereazã Certificatul de expertiza şi orientare şcolarã şi profesionalã, prevãzut în anexa.
ART. 3
Copiii, pentru care s-au stabilit mãsuri de ocrotire în condiţiile <>Legii nr. 3/1970 privind regimul ocrotirii unor categorii de minori, dacã necesita determinarea cerinţelor educative speciale, vor fi indrumati de directorul instituţiei de ocrotire sau al unitãţii şcolare la comisia de expertiza complexa (pentru învãţãmîntul special).
ART. 4
Comisiile pentru ocrotirea minorilor, comisiile de diagnostic şi triaj şi comisiile de expertiza complexa (pentru învãţãmîntul special) vor colabora pentru soluţionarea operativã a cazurilor, dupã cum urmeazã:
a) vor indruma, în termen de 5 zile, un copil/elev, al cãrui caz nu este de competenta comisiei respective, la comisia abilitata;
b) vor informa celelalte comisii cu privire la un copil/elev, în vederea completãrii datelor necesare exercitãrii atribuţiilor.
ART. 5
(1) Atribuţiile comisiilor pentru ocrotirea minorilor cu privire la orientarea copiilor pentru învãţãmîntul special înceteazã o data cu constituirea comisiilor de expertiza complexa (pentru învãţãmîntul special), subordonate inspectoratelor şcolare.
(2) Pînã la constituirea comisiilor de expertiza complexa (pentru învãţãmîntul special) în judeţe şi în municipiul Bucureşti, comisiile pentru ocrotirea minorilor vor emite hotãrîri de orientare spre învãţãmîntul special, la cererea inspectoratelor şcolare.
ART. 6
Anexa cuprinzînd Certificatul de expertiza şi orientare şcolarã şi profesionalã face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Prezentul ordin a fost întocmit în patru exemplare, cîte unul pentru fiecare dintre pãrţile semnatare.
ART. 8
Prevederile prezentului ordin se aplica de la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României.
Ministrul învãţãmîntului,
Virgil Petrescu
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul sãnãtãţii,
Ştefan Dragulescu
Secretariatul de Stat
pentru Handicapati,
Gabriela Popescu,
secretar de stat
ANEXA 1
Inspectoratul Şcolar Se aproba,
..................... -----------
Comisia de expertiza complexa Inspector şcolar general,
(pentru învãţãmîntul special) .........................
............................. L.S.
CERTIFICAT
de expertiza şi orientare şcolarã şi profesionalã
Nr. ......... din ........
Copilul/elevul ............, nãscut la data de ........, mama .............
tata .........., domiciliat în ................................................
I. Rezultatul expertizei (concluziile evaluãrii complexe)
1. Prezintã/Nu prezintã cerinţe educative speciale (CES)
Dacã prezintã, se precizeazã:
a) Tipul de deficienta/handicap
...........................................................................
...........................................................................
b) Gradul/nivelul de deficienta/handicap: uşor, moderat (mediu), sever, profund; altele (se vor preciza) ..............................................
...............................................................................
...............................................................................
c) Recomandãri curiculare (cu privire la planuri de învãţãmînt, programe analitice, manuale, metodologii didactice) ...................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
d) Recomandãri privind reabilitarea/recuperarea ...........................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
e) Alte recomandãri privind satisfacerea cerinţelor educative speciale (CES)
...............................................................................
2. Nu exista suficiente date pentru determinarea CES. Se recomanda: amînarea, completarea, precizarea etc. .......................................
...............................................................................
3. Data propusã pentru reexpertizare ......................................
II. Hotãrîre de orientare (reorientare) şcolarã şi profesionalã
Copilul/elevul .......................... este orientat/reorientat pentru:
- unitate de învãţãmînt special ...........................................
...............................................................................
- grupa/clasa specialã în unitate obişnuitã de învãţãmînt .................
...............................................................................
- şcoala (gradinita) obişnuitã (integrare, menţinere, reintegrare/reorientare) - cu sau fãrã structuri/servicii de sprijin (se precizeazã care, dacã se recomanda) ...........................................
...............................................................................
...............................................................................
- meseria/meseriile (la orientarea profesionalã) ...........................
...............................................................................
- şcolarizare în regim de internat (sãptãmînal sau trimestrial), de zi cu semiinternat, în regim scurt de zi (extern) ...................................
- alte situaţii ...........................................................
...............................................................................
COMISIA DE EXPERTIZA
(Membrii - numele şi semnatura)
Psihopedagog, Asistent social, Medic, Secretar,
.............. ................ ............... ................
Coordonator comisie,
.....................
L.S.
Avizul inspectorului şcolar
de educaţie specialã
...............................
(numele şi semnatura)
Acordul pãrintelui/tutorelui
pentru rezultatul expertizei
şi hotãrîrea de orientare (reorientare)
şcolarã şi profesionalã
...................
(numele şi semnatura)
Data expertizei/hotãrîrii:
.........................
Data propusã pentru revizuirea hotãrîrii:
.........................................
-----------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: