Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 3.305 din 27 decembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 1.866/2021
EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1261 din 28 decembrie 2022
Luând în considerare Referatul de aprobare al Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 982/LAN din 27.12.2022 pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 1.866/2021, cu modificările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 12 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 57 alin. (1),(4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
ART. I
Ghidul de finanţare a Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 1.866/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 995 din 18 octombrie 2021, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 5 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) sesiunea de finanţare şi sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare;"
2. La articolul 6, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) analiza conformităţii administrative a documentelor depuse, a eligibilităţii solicitantului, proiectului şi a cheltuielilor;"
3. La articolul 6, literele d)-g) seabrogă.
4. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 13
Conţinutul dosarului de finanţare
Dosarul de finanţare va cuprinde următoarele documente:
a) cererea de finanţare nerambursabilă, semnată cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere, conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;
b) împuternicirea/actul administrativ prin care persoana care va semna cererea de finanţare este mandatată de către reprezentantul legal, după caz;
c) actul de identitate al reprezentantului legal sau al împuternicitului solicitantului;
d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitantul aprobat la Trezoreria Statului a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu, în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, şi reprezentând finanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului. Contul va avea cod/indicator bugetar 43.02.44/43.44.00;
e) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau în Spaţiul Privat Virtual - SPV;
f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
g) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, sau declaraţia pe propria răspundere de unde să rezulte că solicitantul şi-a îndeplinit toate obligaţiile la Fondul pentru mediu, respectiv a depus toate declaraţiile privind obligaţiile la Fondul pentru mediu şi nu are sume datorate la data depunerii dosarului de finanţare; declaraţia va fi dată sub sancţiunea prevederilor penale privind falsul în declaraţii şi va fi asumată prin semnătură electronică de către reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia;
h) DALI/SF pentru obiectivul de investiţii propus, care este întocmit (ă) conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi trebuie să cuprindă şi următoarele:
1. evidenţierea situaţiei actuale:
(i) auditul sistemului actual, cu identificarea minimă a corpurilor de iluminat existente, a stâlpilor, a reţelelor de distribuţie;
(ii) identificarea consumului iniţial anual de energie în iluminat public (Ci), calculat conform art. 4 alin. (1) lit. g);
2. dovedirea parametrilor proiectaţi:
(i) rapoarte şi calcule/studii luminotehnice conform standardelor din seria SR EN 13201, cu respectarea încadrării în clasa de iluminat a drumului/străzii;
(ii) estimarea consumului final anual de energie în iluminat public (Cf), calculat conform art. 4 alin. (1) lit. h), rezultat din calculele luminotehnice în urma execuţiei proiectului.
Certificatul de urbanism, avizele şi acordurile nu sunt obligatorii la depunerea dosarului de finanţare.
În situaţia în care anumite componente nu sunt considerate necesare în conţinutul DALI/SF, se va motiva de către proiectant în acest sens.
Referitor la piesele desenate, se vor prezenta: plan de încadrare în zonă, plan de situaţie cu situaţia existentă (identificarea străzilor din proiect, a stâlpilor de iluminat echipaţi cu corpuri de iluminat existente, inclusiv puterile nominale ale corpurilor, şi, după caz, a stâlpilor care nu sunt echipaţi cu corpuri de iluminat), plan de situaţie cu situaţia propusă (identificarea străzilor din proiect şi a stâlpilor de iluminat pe care vor fi montate corpurile de iluminat propuse, inclusiv puterile nominale ale acestora);
i) hotărârea consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti/judeţean/organului de decizie al solicitantului, care va conţine:
1. aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a indicatorilor tehnico-economici;
2. acordul privind asigurarea şi susţinerea cheltuielilor implementării proiectului şi care nu sunt finanţate de AFM;
j) audit energetic al obiectivului de investiţie, elaborat de un auditor electroenergetic/complex sau manager energetic de localităţi; se va depune, în copie, şi atestatul auditorului/ managerului energetic, valabil la momentul elaborării auditului energetic. Concluziile auditului energetic trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele informaţii:
1. numărul total al stâlpilor care intră în componenţa sistemului de iluminat pe care se intervine cu ocazia implementării proiectului, numărul total al corpurilor de iluminat existente şi distribuţia acestora pe străzile din comună/oraş/ municipiu, precum şi puterea totală instalată a acestora, calculată conform art. 4 alin. (1) lit. w), şi consumul iniţial anual de energie în iluminat public, calculat conform art. 4 alin. (1) lit. g);
2. numărul total al corpurilor de iluminat propuse a fi achiziţionate şi montate prin proiect, distribuţia acestora pe străzile din comună/oraş/municipiu, precum şi puterea totală instalată a acestora, calculată conform art. 4 alin. (1) lit. x), şi consumul final anual de energie în iluminat public, calculat conform art. 4 alin. (1) lit. h);
3. economia de energie, calculată conform art. 4 alin. (1) lit. o), şi cantitatea de emisii de CO_2 redusă, calculată cu factorul de conversie fCO_2 = 0,265 kg CO_2/kWh."
5. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 14
Depunerea dosarului de finanţare
(1) Înscrierea în cadrul Programului se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de AFM.
(2) Înscrierile în aplicaţie se realizează în limita a 150% din bugetul alocat Programului."
6. La articolul 15, litera c) a alineatului (2) şi alineatul (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) completarea documentelor, dintre cele depuse potrivit art. 13, în cazul în care se constată că nu au fost depuse integral; prin excepţie, în situaţia în care nu au fost depuse, documentele prevăzute la art. 13 lit. b)-d) pot fi prezentate integral, la solicitarea comisiei.
(3) Documentele/Informaţiile prezentate potrivit alin. (2) vor atesta eligibilitatea solicitantului, proiectului şi cheltuielilor la data depunerii dosarului de finanţare. Prin excepţie, pentru documentele prevăzute la art. 13 lit. h)-j) pot fi transmise remedieri/clarificări care vor atesta eligibilitatea solicitantului, proiectului şi cheltuielilor şi la o dată ulterioară depunerii dosarului."
7. La articolul 15, alineatele (6)-(9) seabrogă.
8. La articolul 16, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(1) Comitetul director al AFM avizează şi propune spre aprobare Comitetului de avizare proiectele selectate pentru a fi finanţate din Fondul pentru mediu.
(2) Comitetul director al AFM aprobă lista proiectelor respinse de către Comisia de analiză."
9. La anexa nr. 1 litera B punctul 3 din tabel, după subpunctul 3.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.3, cu următorul cuprins:
"3.3. active necorporale noi (brevete, licenţe, know-how) necesare investiţiei de bază"
ART. II
Prevederile art. I se aplică sesiunilor de finanţare lansate în cadrul Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public după intrarea în vigoare a prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Corvin Nedelcu,
secretar general
Bucureşti, 27 decembrie 2022.
Nr. 3.305.
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: