Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 3.262 din 16 februarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea de societăţi antreprenoriale studenţeşti în sistemul de învăţământ superior din România
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 138 din 23 februarie 2017
Având în vedere prevederile art. 2 şi 123 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
ţinând cont de Concluziile Consiliului privind antreprenoriatul în educaţie şi formare 2015/C 17/02, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene 2015/C 17/02 din data de 20 ianuarie 2015,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale,
ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezentul ordin reglementează modul de organizare şi funcţionare a societăţilor antreprenoriale studenţeşti, denumite în continuare SAS, constituite ca structuri fără personalitate juridică la nivelul instituţiilor de învăţământ superior acreditate, de stat sau particulare, din România, inclusiv a celor din învăţământul superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională.
(2) SAS reprezintă un mecanism de sprijinire, dezvoltare şi încurajare a spiritului antreprenorial în mediul universitar, în special în rândul studenţilor şi absolvenţilor de învăţământ superior, în vederea creşterii competitivităţii universităţilor din România.
(3) Prezentul ordin are la bază principiul dreptului la asistenţă şi la servicii complementare în învăţământul superior, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 2
Activitatea SAS se adresează:
a) studenţilor instituţiei de învăţământ superior în care funcţionează, indiferent de programul de studiu pe care aceştia îl frecventează sau de forma de învăţământ, inclusiv studenţilor veniţi la studii prin programe de mobilităţi;
b) absolvenţilor proprii în primii 3 ani de la absolvire.
ART. 3
O societate antreprenorială studenţească are următoarele atribuţii principale:
a) elaborarea de materiale destinate informării şi orientării studenţilor în realizarea planurilor de afaceri şi/sau proiectelor de finanţare, raportat la faptul că posibilitatea sistemului educaţional universitar de a produce într-un termen mediu competenţele solicitate de mediu socioeconomic este în continuă schimbare;
b) organizarea de activităţi de mentorat pentru studenţii care vor să înfiinţeze un start-up;
c) încurajarea colaborării mentor - student în vederea consolidării şi dezvoltării unor elemente ale competenţelor antreprenoriale necesare viitorilor absolvenţi la nivelul învăţământului superior;
d) organizarea de sesiuni de proiecte de start-up, idei de afaceri etc., cu scopul selectării unor propuneri care să fie înaintate consiliului executiv spre evaluare şi feedback;
e) organizarea de concursuri pentru atragerea de finanţări pentru cele mai bune proiecte;
f) coordonarea activităţii tuturor incubatoarelor de afaceri, întreprinderilor simulate şi altor entităţi antreprenoriale, din cadrul instituţiei de învăţământ superior.
CAP. II
Structura organizatorică
ART. 4
(1) SAS este condus de un consiliu executiv, aprobat de senatul universitar, din care trebuie să facă parte: personal didactic din universitatea respectivă, tutori, oameni de afaceri locali şi studenţi.
(2) SAS îşi desfăşoară activitatea pe baza unui regulament de organizare şi funcţionare, propus de Consiliul executiv şi aprobat de senatul universitar.
(3) Ponderea fiecărei categorii de persoane reprezentate în cadrul Consiliului executiv se stabileşte prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al SAS.
(4) Prin hotărârea senatului universitar, din Consiliul executiv mai pot face parte: reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, ai patronatelor, ai incubatoarelor de afaceri, precum şi ai altor entităţi reprezentative pentru activitatea SAS.
(5) Consiliul executiv al SAS este condus de un preşedinte, care trebuie să fie cadru didactic membru al Consiliului, ales prin vot de membrii Consiliului şi numit prin decizie a rectorului.
(6) Preşedintele Consiliului executiv al SAS prezintă consiliului de administraţie şi senatului universitar un raport asupra activităţilor anuale, publicat pe site-ul instituţiei de învăţământ superior. Structura şi conţinutul raportului sunt stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al SAS.
ART. 5
SAS se subordonează academic senatului universităţii şi administrativ rectorului.
ART. 6
În stabilirea planului anual de activităţi şi în desfăşurarea activităţilor curente SAS poate colabora atât cu organizaţiile studenţeşti legal constituite în instituţia de învăţământ superior, cu structurile de alumni, cu centrele de consiliere şi orientare în carieră, cât şi cu reprezentanţi ai entităţilor reprezentative pentru activitatea SAS.
ART. 7
Baza materială necesară desfăşurării activităţilor se asigură de către instituţia de învăţământ superior organizatoare.
ART. 8
Finanţarea SAS se face prin bugetul consolidat al universităţii, pe componenta de dezvoltare instituţională. În scopul asigurării/dezvoltării activităţii SAS, instituţia de învăţământ superior poate atrage fonduri nerambursabile şi alte resurse extrabugetare.
CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 9
În termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, fiecare instituţie de învăţământ superior acreditată va elabora propriul regulament de organizare şi funcţionare, precum şi metodologia de aplicare ale societăţii antreprenoriale studenţeşti, aprobate de către senatul universităţii, cu respectarea prevederilor prezentului ordin.
ART. 10
Direcţia generală învăţământ superior din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi instituţiile de învăţământ superior vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 11
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei naţionale,
Pavel Năstase
Bucureşti, 16 februarie 2017.
Nr. 3.262.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: