Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.245 din 21 octombrie 2013  privind modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 2.544/2013 pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.245 din 21 octombrie 2013 privind modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 2.544/2013 pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 28 octombrie 2013

    În temeiul art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi al art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite următorul ordin:

    ART. I
    Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 2.544/2013 pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560 din 3 septembrie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 3 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
    "d^1) analizează cazurile în care, pentru acelaşi contract de achiziţie verificat, se constată existenţa mai multor nereguli/abateri privind regimul achiziţiilor publice pentru care au fost aplicate corecţii financiare/reduceri procentuale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare, urmând ca sumele aferente corecţiilor financiare/reducerilor procentuale astfel stabilite să se suporte de la bugetul de stat numai dacă sunt aferente unei/unor nereguli care se încadrează în prevederile art. 2 alin. (4) şi ale art. 3 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013;"

    2. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 6. - În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, la rubrica «Creanţa bugetară în sarcina debitorului» pct. 14 din Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, se va face următoarea menţiune: «Sumele reprezentând creanţe bugetare se recuperează de Autoritatea de management - în conturile Programului operaţional regional şi/sau în conturile de la bugetul de stat aferente acestora, din sumele alocate în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice de la poziţia distinctă din cadrul titlului 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», la solicitarea beneficiarului de suportare de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, după aprobarea de către ordonatorul principal de credite a notei prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, cu respectarea prevederilor art. 1-5 din prezentul ordin»"

    3. Articolele 7 - 9 se abrogă.

    4. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                 p. Viceprim-ministru,
             ministrul dezvoltării regionale
                şi administraţiei publice,
                   Shhaideh Sevil,
                  secretar de stat


    Bucureşti, 21 octombrie 2013.
    Nr. 3.245


    ANEXĂ
    (Anexa la Ordinul nr. 2.544/2013)

    Nr. de înregistrare beneficiar ............./...............

                                    SOLICITARE
      pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor
       financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia
        din domeniul achiziţiilor publice în conformitate cu Ordonanţa
         Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-
          bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente
           corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea
               cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice

    Denumirea beneficiarului:
    Cod SMIS:
    Domeniul major de intervenţie:
    Titlul proiectului:

    I. Tipul beneficiarului (conform art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice)
    ● Instituţie publică locală []
    ● Instituţie publică din subordinea unei instituţii publice locale []

    II. Stadiul implementării proiectului
    ● În implementare []
    ● Finalizat []

    III.1. Nr./data contractului economic afectat de neregulă*1):
    .......................................................................
    Obiectul contractului: ................................................
    .......................................................................
    Denumirea contractorului: .............................................
    .......................................................................
    Valoarea iniţială a contractului economic (fără TVA): .................
      (nu se ia în calcul valoarea actelor adiţionale ulterioare)
    .......................................................................
    Procentul corecţiei/Reducerea procentuală: ............................
    .......................................................................
____________
    *1) În cazul în care pentru un singur proiect (cod SMIS) există mai multe contracte de achiziţie publică pentru care au fost aplicate corecţii financiare, se reiau pct. III.1-III.6, continuând numerotarea cu IV.1-IV.6 etc.

    III.2. Procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011 şi/sau procedura de atribuire a contractului adiţional a făcut obiectul verificărilor Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, înainte de 10 iunie 2010: []
    - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
    - Se ataşează copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, denumite în continuare UCVAP/CVAP.
    - Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
    - Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
    - Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu s-a pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
    - Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.

    III.3. Procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011 şi/sau procedura de atribuire a contractului adiţional a făcut obiectul verificărilor UCVAP, SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011: []
    - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
    - Se ataşează copie de pe Raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP "fără observaţii".
    - Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
    - Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
    Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
    - Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.

    III.4. Procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011: []
    - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
    - Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
    - Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
    - Se anexează copii de pe actele de control ex-post ale Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dacă este cazul.
    Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
    - Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.

    III.5. Corecţiile financiare/Reducerile procentuale aplicate pentru procedura de achiziţie publică realizată cu respectarea prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii:
    - Se ataşează copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie.
    - Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.
    - Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.
    - Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.
    Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.
    - Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.

    III.6. Solicit suma de: ........................, reprezentând FEDR (1);
    suma de ................., reprezentând cofinanţare de la bugetul de stat (2); şi
    suma de ................., reprezentând TVA (3).

┌────┬───────────────────────────────────┬───────┬───────────────┬──────────┐
│Nr. │Cererea de rambursare/plată în care│ │ │ │
│crt.│s-au aplicat corecţii financiare/ │ FEDR │ Buget de stat │ TVA │
│ │ reduceri procentuale │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤
│ 1. │Cererea de rambursare nr. 1 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤
│ 2. │................. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤
│ 3. │................. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤
│ 4. │................. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤
│ │TOTAL: │(1) │(2) │(3) │
└────┴───────────────────────────────────┴───────┴───────────────┴──────────┘


    În cazul în care debitele au fost stinse prin reţineri din cererile de rambursare se completează următorul tabel:

┌────┬───────────────────────────────────┬─────────────┬─────────────────┬─────┐
│Nr. │Cererea de rambursare/plată în care│Suma reţinută│Suma reţinută din│ TVA │
│crt.│s-au reţinut debitele calculate în │ din FEDR │bugetul de stat │ │
│ │ Nota de constatare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤
│ 1. │Cererea de rambursare nr. 1 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤
│ 2. │................. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤
│ 3. │................. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤
│ 4. │................. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤
│ │TOTAL: │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────────┴─────────────┴─────────────────┴─────┘


    În cazul în care debitele au fost achitate parţial sau în totalitate prin plată voluntară:

┌────┬─────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Ordin de plată/dată │ Suma achitată │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│1. │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│2. │Total debit achitat prin plată voluntară │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┘


    (Se ataşează ordinele de plată şi extrasele de cont.)

    În cazul în care debitele au fost recuperate potrivit prevederilor art. 38 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare:

┌────┬───────────────────────────┬────────────────┬───────────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Titlul executoriu*) │ Data reţinerii │ Suma reţinută │
├────┼───────────────────────────┼────────────────┼───────────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────────┼───────────────────┤
│ 2. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────────┼───────────────────┤
│ 3. │ │ │ │
└────┴───────────────────────────┴────────────────┴───────────────────┘

_____________
    *) În măsura în care titlul este reprezentat de o hotărâre judecătorească, se vor indica numărul acesteia, instanţa care a pronunţat-o şi numărul dosarului în care s-a pronunţat.

    Semnătura .........................................
    Ştampila ...........................................
    Numele şi prenumele reprezentantului legal ...................
    Data ............................................

                 __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016