Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.201 din 20 decembrie 2018  privind Procedura de regularizare a obligaţiilor fiscale în cazul reconsiderării unei tranzacţii/reîncadrării formei unei activităţi de către organul fiscal central    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.201 din 20 decembrie 2018 privind Procedura de regularizare a obligaţiilor fiscale în cazul reconsiderării unei tranzacţii/reîncadrării formei unei activităţi de către organul fiscal central

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 61 din 23 ianuarie 2019
    În temeiul prevederilor art. 171 şi 342 alin. (1) şi (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor Publice comunicat prin Adresa nr. 773.016 din 18.12.2018,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă Procedura de regularizare a obligaţiilor fiscale în cazul reconsiderării unei tranzacţii/ reîncadrării formei unei activităţi de către organul fiscal central, prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
    a) Cerere de regularizare a obligaţiilor fiscale ca urmare a reconsiderării unei tranzacţii, prevăzută în anexa nr. 2;
    b) Situaţia plăţilor obligaţiilor fiscale efectuate de contribuabili pentru care a fost reîncadrată forma unei activităţi, prevăzută în anexa nr. 3;
    c) Referat privind regularizarea obligaţiilor fiscale datorate de contribuabili ca urmare a reconsiderării unei tranzacţii/ reîncadrării formei unei activităţi, prevăzut în anexa nr. 4;
    d) Decizia de regularizare a obligaţiilor fiscale considerate a fi achitate anticipat în cazul reconsiderării unei tranzacţii/ reîncadrării formei unei activităţi, prevăzută în anexa nr. 5.


    ART. 2
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Structurile competente din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, respectiv Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi organele fiscale centrale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
    Ionuţ Mişa

    Bucureşti, 20 decembrie 2018.
    Nr. 3.201.
    ANEXA 1

    PROCEDURA

    ANEXA 2





    Nr. ............... din .......................…
    În atenţia ......................................^1)
    ^1) Se vor menţiona denumirea şi adresa organului fiscal central competent.

    CERERE
    de regularizare a obligaţiilor fiscale ca urmare a reconsiderării unei tranzacţii
    Subsemnatul/Subsemnata, .......................................^2), cu domiciliul în localitatea ............................., str. ....................... nr. ......, bl. ......., sc. ......., et. ........., ap. ......., judeţul ....................., sectorul ................., CIF ...............................^3), în temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, solicit regularizarea impozitului pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal reţinut de notar, ca urmare a actului notarial …………….. nr. ………. din data de …...……., întocmit de Biroul notarial ……...……....……….., CIF ………………., în sumă de …………. lei, cu impozitul pe veniturile din activităţi independente stabilit prin Decizia de impunere anuală nr. …......……... din data de ……………………...
    ^2) Se vor menţiona numele şi prenumele contribuabilului.
    ^3) Se va menţiona codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală, după caz.
    Contribuabil,
    ......................................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura .....................
    Data ..........................

    ANEXA 3





    ANTET^1)
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.

    Nr. înregistrare ....................
    Data .....................................
    Către:^2) ..............................................
    ^2) Se va trece organul fiscal central solicitant al situaţiei, competent în administrarea angajatorului.
    Adresa: localitatea ................., str. ............. nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ....................
    Cod de identificare fiscală ................................
    SITUAŢIA PLĂŢILOR
    obligaţiilor fiscale efectuate de contribuabili pentru care a fost reîncadrată forma unei activităţi
    Se certifică prin prezenta situaţia plăţilor obligaţiilor fiscale efectuate de contribuabilul ………………., CIF ………..........…………., stabilite în sarcina sa prin Decizia de impunere anuală nr. ...................din data de ………................, după cum urmează:

┌────────────┬─────────┬────────┬──────┐
│Denumirea │Suma │Suma │Data │
│impozitului/│stabilită│achitată│plăţii│
│contribuţiei│- lei - │- lei - │ │
├────────────┼─────────┼────────┼──────┤
│Impozit pe │ │ │ │
│venit din │ │ │ │
│activităţi │ │ │ │
│independente│ │ │ │
├────────────┼─────────┼────────┼──────┤
│Contribuţie │ │ │ │
│de asigurări│ │ │ │
│sociale │ │ │ │
├────────────┼─────────┼────────┼──────┤
│Contribuţie │ │ │ │
│de asigurări│ │ │ │
│sociale de │ │ │ │
│sănătate │ │ │ │
└────────────┴─────────┴────────┴──────┘



    Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele ……....…………
    Semnătura şi ştampila unităţii .……….

    ANEXA 4





    ANTET^1)
    ^1) Se trec sigla, conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent.

    Nr. .............. data .................
    Aprobat
    Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele ……………
    Semnătura ……….........…….
    REFERAT
    privind regularizarea obligaţiilor fiscale datorate de contribuabili
    ca urmare a reconsiderării unei tranzacţii/reîncadrării formei unei activităţi
    A. Datele de identificare ale contribuabilului
    Denumirea/Numele şi prenumele contribuabilului .......................................................
    Cod de înregistrare fiscală ...................................................................
    Domiciliul fiscal: localitatea ................................., str. ....................... nr. ..., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .....................
    B. Având în vedere :
    [] Cererea depusă de contribuabil nr. …………………. din data de …………
    [] Actul de control, reprezentând ………………… nr. ……….. din data de ……...
    [] Decizia de impunere anuală nr. …………….. din data de ……………..
    [] Situaţia plăţilor obligaţiilor fiscale efectuate de contribuabilul a cărui formă a activităţii a fost reîncadrată,
    se propune, în baza prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, regularizarea obligaţiilor fiscale astfel:

┌────┬──────────┬─────────┬────────────┐
│ │ │Suma │ │
│ │ │stabilită│ │
│ │ │prin │Suma │
│ │ │decizia │achitată de │
│Nr. │Denumirea │de │contribuabil│
│crt.│obligaţiei│impunere/│considerată │
│ │fiscale │decizia │a fi plăţi │
│ │ │de │anticipate │
│ │ │impunere │- lei - │
│ │ │anuală │ │
│ │ │- lei - │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┤
├────┼──────────┼─────────┼────────────┤
├────┼──────────┼─────────┼────────────┤
└────┴──────────┴─────────┴────────────┘


    Avizat
    Şef serviciu ................................................
    Numele şi prenumele ................................
    Semnătura .................................................
    Data ...........................................................
    Întocmit
    Funcţie .................................................
    Numele şi prenumele ............................
    Semnătura ............................................
    Data ......................................................

    ANEXA 5





    ANTET^1)
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentei decizii.

    Către^2) .....................................................................
    ^2) Se va/vor menţiona denumirea/numele şi prenumele contribuabilului pentru care se reconsideră tranzacţia/reîncadrează forma unei activităţi.

    Cod de identificare fiscală ......................................
    Str. .................................nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ....,
    ap. ...., sector ....., localitatea ........, judeţul ........,
    cod poştal ...............
    DECIZIE
    de regularizare a obligaţiilor fiscale considerate a fi achitate anticipat
    în cazul reconsiderării unei tranzacţii/reîncadrării formei unei activităţi
    În temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că se regularizează suma stabilită prin Decizia de impunere/Decizia de impunere anuală nr. …............................…. din data de …….................…, emisă pe seama ………………………………..^3), cu plăţile efectuate de dumneavoastră, ca urmare a reconsiderării unei tranzacţii/reîncadrării formei unei activităţi, după cum urmează:
    ^3) Se va/vor menţiona denumirea angajatorului sau denumirea/numele şi prenumele contribuabilului pe numele căruia a fost emisă decizia de impunere/decizia de impunere anuală, după caz.


┌────┬──────────┬─────────┬────────────┐
│ │ │Suma │ │
│ │ │stabilită│ │
│ │ │prin │Suma │
│ │ │decizia │achitată de │
│Nr. │Denumirea │de │contribuabil│
│crt.│obligaţiei│impunere/│considerată │
│ │fiscale │decizia │a fi plăţi │
│ │ │de │anticipate -│
│ │ │impunere │lei - │
│ │ │anuală - │ │
│ │ │lei - │ │
├────┼──────────┼─────────┼────────────┤
├────┼──────────┼─────────┼────────────┤
├────┼──────────┼─────────┼────────────┤
└────┴──────────┴─────────┴────────────┘


    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestaţie la organul fiscal emitent în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, în conformitate cu prevederile art. 268, 269 şi 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia, potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele ......................
    Semnătura şi ştampila unităţii ...........
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016