Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.185 din 29 ianuarie 2025  pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 498/2021 privind aprobarea componenţei nominale şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării cu atribuţii pentru activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.185 din 29 ianuarie 2025 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 498/2021 privind aprobarea componenţei nominale şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării cu atribuţii pentru activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 131 din 13 februarie 2025
    Având în vedere:
    - Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare şi inovare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 933/2022 privind aprobarea Strategiei naţionale de cercetare, inovare şi specializare inteligentă 2022-2027;
    – Hotărârea Guvernului nr. 1.188/2022 privind aprobarea Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare 2022-2027, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 400.272 din 20.01.2025 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 498/2021 privind aprobarea componenţei nominale şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării cu atribuţii pentru activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare,

    în temeiul:
    - prevederilor art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 153/2024 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale;
    – prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare,

    ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 498/2021 privind aprobarea componenţei nominale şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării cu atribuţii pentru activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 916 din 24 septembrie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi al Autorităţii Naţionale pentru Cercetare şi Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei şi cercetării,
                    Daniel-Ovidiu David

    Bucureşti, 29 ianuarie 2025.
    Nr. 3.185.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 498/2021)
    REGULAMENT
    de organizare şi funcţionare al Colegiului Consultativ pentru
    Cercetare-Dezvoltare şi Inovare al Ministerului Educaţiei şi Cercetării
    CAP. I
    Misiune şi atribuţii
    ART. 1
    (1) Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CCCDI, este principalul organism consultativ de specialitate la nivel naţional, fără personalitate juridică, în domeniul cercetării, dezvoltării şi inovării, al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, denumit în continuare MEC, alcătuit pe criterii de prestigiu profesional şi moral.
    (2) CCCDI îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare şi inovare şi ale prezentului regulament, aprobat în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

    ART. 2
    (1) CCCDI are misiunea de a asigura, la nivel naţional, suportul ştiinţific specializat în elaborarea politicilor şi strategiilor în domeniul cercetării, dezvoltării şi inovării, denumit în continuare domeniul CDI, şi de a sprijini MEC în coordonarea, evaluarea şi monitorizarea activităţilor de cercetare ştiinţifică din România, în conformitate cu Strategia naţională de cercetare, inovare şi specializare inteligentă, denumită în continuare SNCISI.
    (2) În vederea îndeplinirii misiunii de la alin. (1), CCCDI are următoarele atribuţii:
    a) elaborarea de rapoarte cuprinzând studii şi recomandări privind problemele specifice sistemului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, denumit în continuare sistemul CDI, cum ar fi:
    (i) analiza stadiului şi tendinţelor, pe plan naţional şi mondial, în domeniul CDI;
    (ii) consultanţă pentru elaborarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, denumit în continuare PNCDI, şi pentru procesul de analiză periodică a desfăşurării şi a stadiului de îndeplinire a obiectivelor acestuia;
    (iii) identificarea vulnerabilităţilor sistemului CDI;
    (iv) evidenţierea zonelor cu potenţial de dezvoltare şi de impact socioeconomic pentru domeniul CDI;
    (v) analiza oportunităţii reglementărilor/actelor normative existente în domeniul CDI şi propunerea unor noi proiecte de acte normative;

    b) coordonarea ştiinţifică a programelor/subprogramelor atribuite prin acte administrative de către MEC sau de către Autoritatea Naţională pentru Cercetare, denumită în continuare ANC, având în vedere următoarele acţiuni:
    (i) propune instrumente de finanţare necesare atingerii scopului şi obiectivelor programelor, defineşte obiectivele specifice fiecărui instrument de finanţare, indicatorii de performanţă asociaţi şi standardele de calitate;
    (ii) elaborează, verifică şi avizează pachetele de informaţii care se aprobă de MEC sau ANC;
    (iii) elaborează criteriile de evaluare a propunerilor de proiecte, criteriile de selecţie a corpului de evaluatori pentru competiţiile de proiecte, propune actualizarea şi validează registrul evaluatorilor constituit în acest scop;
    (iv) asistă conducătorii de programe în procesul de negociere a contractelor pentru proiectele propuse spre finanţare, prin desemnarea unui observator;
    (v) coordonează elaborarea procedurilor propuse de conducătorii de programe PNCDI, pentru monitorizarea ştiinţifică a proiectelor finanţate în cadrul programelor, pentru evaluarea îndeplinirii indicatorilor de performanţă contractaţi, inclusiv pentru identificarea şi certificarea situaţiilor care intră sub incidenţa riscului cercetării;

    c) elaborarea rapoartelor de analiză asupra oportunităţii şi necesităţii participării României la programele-cadru şi iniţiativele paneuropene;
    d) evaluarea cererilor de autorizare a organizaţiilor de cercetare referitoare la acordarea vizei de lungă şedere pentru activităţi de cercetare ştiinţifică şi de prelungire a dreptului de şedere temporară pentru realizarea unui proiect de cercetare, făcând propuneri de aprobare/refuzare a autorizării acestora, conform prevederilor legale;
    e) evaluarea propunerilor de finanţare din bugetul MEC sau ANC pentru următoarele acţiuni:
    (i) organizarea şi participarea la manifestări ştiinţifice interne şi internaţionale;
    (ii) susţinerea literaturii tehnico-ştiinţifice;
    (iii) alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru investiţii ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare din coordonarea MEC sau ANC;

    f) stabilirea standardelor minimale pentru acordarea gradelor profesionale, cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 183/2024, şi avizarea dosarelor ce conţin documentele candidaţilor aferente concursului, respectiv examenului. În acest scop, CCCDI are următoarele responsabilităţi:
    (i) elaborează standardele minimale pentru acordarea gradelor profesionale de cercetător ştiinţific gradul II (CS II) şi cercetător ştiinţific gradul I (CS I), prin consultarea Prezidiului Academiei Române, a Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice, denumit în continuare CNCS, a Comisiei Naţionale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumită în continuare CNATDCU, conform prevederilor Legii învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, a Consiliului Naţional al Rectorilor şi a academiilor de ramură, care se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării. CCCDI urmăreşte ca standardele minimale pentru acordarea gradelor profesionale CDI să fie similare celor aferente funcţiilor didactice universitare echivalente prevăzute de Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    (ii) verifică îndeplinirea standardelor minimale pentru acordarea gradelor profesionale de CS II şi CS I în organizaţiile de cercetare, altele decât instituţiile de învăţământ superior şi institutele/filialele Academiei Române, în vederea emiterii avizului conform prevăzut la art. 14 alin. (2) din Legea nr. 183/2024. Pentru îndeplinirea acestor atribuţii, CCCDI propune metodologia de verificare şi evaluare a dosarelor ce conţin documentele aferente concursului, respectiv examenului, pentru acordarea gradelor profesionale de CS II şi CS I, cu excepţia gradelor profesionale de CS II şi CS I ale personalului din instituţiile de învăţământ superior şi ale personalului din institutele/filialele Academiei Române. Metodologia de verificare şi evaluare a dosarelor se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pentru verificarea condiţiilor minime pentru ocuparea funcţiei de CS II sau CS I prin concurs, respectiv obţinerea gradului profesional de CS II sau CS I prin examen, MEC, prin ANC, transmite CCCDI dosarele ce conţin documentele aferente concursului, respectiv examenului, cu excepţia gradelor profesionale de CS II şi CS I ale personalului din instituţiile de învăţământ superior şi ale personalului din institutele/filialele Academiei Române şi a situaţiei în care candidatul declarat câştigător la concurs deţine gradul profesional corespunzător postului pentru care a susţinut concurs. CCCDI transmite, în urma analizei dosarelor ce conţin documentele aferente concursului/examenului, avizul conform prin care confirmă sau infirmă motivat rezultatele concursului/examenului şi informează ANC şi MEC în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării. Pentru acordarea gradelor profesionale de CS II şi CS I ale personalului dintr-o organizaţie de cercetare aflată în subordonarea, coordonarea sau sub autoritatea unei academii de ramură, suplimentar faţă de avizul conform al CCCDI, este necesar şi avizul conform al academiei de ramură. Candidaţii nemulţumiţi de decizia CCCDI de infirmare a rezultatelor concursului, respectiv examenului, pot depune contestaţie la MEC în termen de 15 zile, MEC urmând a analiza şi înainta răspunsul în termen de 60 de zile. În cazul în care rezolvarea contestaţiei nu este favorabilă, candidaţii se pot adresa instanţelor de contencios administrativ, în termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

    g) acordarea avizului consultativ pentru regulamentele privind evaluarea performanţei ştiinţifice a cercetătorilor elaborate de organizaţiile de cercetare, înainte de adoptarea acestora de către organizaţia de cercetare, în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1)-(3) din Legea nr. 183/2024.


    ART. 3
    (1) Pe lângă atribuţiile menţionate la art. 2 alin. (2), CCCDI coordonează, din punct de vedere ştiinţific, evaluarea instituţiilor din sistemul CDI, în conformitate cu prevederile art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Coordonarea ştiinţifică prevăzută la alin. (1) se realizează prin:
    a) stabilirea procedurilor de selecţie a experţilor care asigură evaluarea unităţilor sau instituţiilor din sistemul CDI;
    b) nominalizarea grupului de lucru însărcinat cu coordonarea procesului de evaluare, care are rolul de a selecta experţii evaluatori din ţară şi străinătate;
    c) stabilirea şi transmiterea spre aprobare la ANC a componenţei nominale a echipelor de evaluatori, la propunerea grupului de lucru;
    d) nominalizarea, pentru fiecare unitate sau instituţie evaluată din sistemul CDI, prin intermediul grupului de lucru, a unui reprezentant, în calitate de observator, pe perioada de desfăşurare a procesului de evaluare;
    e) verificarea respectării procedurilor şi aprobarea rapoartelor finale de evaluare a unităţilor şi instituţiilor din sistemul CDI;
    f) transmiterea către ANC a propunerilor pentru aprobarea hotărârilor privind rezultatele evaluării unităţilor şi instituţiilor din sistemul CDI.


    ART. 4
    CCCDI selectează şi propune specialişti pentru nominalizarea acestora în comisiile de concurs pentru funcţia de director general al institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    ART. 5
    CCCDI poate colabora cu celelalte consilii consultative ale MEC, cu ministerele şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţi ai mediului academic şi ai mediului de afaceri, precum şi ai societăţii civile, inclusiv cu instituţii şi organizaţii din străinătate, în vederea realizării de analize şi recomandări pentru elaborarea de politici şi strategii naţionale, pentru susţinerea şi dezvoltarea sistemului CDI.

    ART. 6
    (1) CCCDI poate coopera cu alte organisme, naţionale sau internaţionale, din domeniul administrării programelor de cercetare sau al evaluării cercetării, potrivit mandatului acordat de MEC sau ANC.
    (2) CCCDI poate reprezenta MEC sau ANC pe bază de mandat, aprobat de ministrul educaţiei şi cercetării, în cadrul organizaţiilor şi programelor internaţionale de cercetare ştiinţifică şi administrare a ştiinţei.

    ART. 7
    CCCDI elaborează şi prezintă spre aprobare ministrului educaţiei şi cercetării un program de lucru anual, până la data de 30 octombrie a fiecărui an, şi, de asemenea, elaborează un raport anual de activitate, pe care îl prezintă conducerii MEC până la data de 31 ianuarie din următorul an calendaristic. Aceste documente vor fi publicate pe pagina de internet a MEC la rubrica „Organisme consultative“.

    CAP. II
    Organizare şi funcţionare
    ART. 8
    (1) CCCDI este constituit conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 498/2021 privind aprobarea competenţei nominale şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării cu atribuiţii pentru activitatea de cercetare-dezvoltare şi inovare, cu modificările şi completările ulterioare, conducerea fiind formată dintr-un preşedinte şi doi vicepreşedinţi. Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin, CCCDI poate apela şi la experţi externi.
    (2) Selecţia membrilor CCCDI este bazată pe criterii de performanţă profesională şi integritate, astfel încât cel puţin 20% din numărul total al membrilor să fie angajaţi în institutele/filialele Academiei Române sau în institutele academiilor de ramură, cel puţin 20% din numărul total al membrilor să fie angajaţi ai unor institute naţionale de cercetare-dezvoltare şi cel puţin 20% din numărul total al membrilor să fie angajaţi ai unor instituţii de învăţământ superior, propuşi de către Consiliul Naţional al Rectorilor. O persoană poate avea calitatea de membru al unui singur organism consultativ dintre cele prevăzute la art. 45 alin. (1) din Legea nr. 183/2024, respectiv CCCDI, CNSC sau CNECSDTI.
    (3) Membrii CCCDI, inclusiv cei care vor ocupa funcţia de preşedinte, respectiv de vicepreşedinţi sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării în urma aplicării metodologiei de selecţie.
    (4) Metodologia de selecţie şi componenţa comisiei de selecţie se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.
    (5) Preşedintele şi cei 2 vicepreşedinţi formează biroul executiv al CCCDI.
    (6) Membrii CCCDI nu pot fi reprezentaţi sau substituiţi în activităţile CCCDI de către alte persoane.

    ART. 9
    (1) În cadrul CCCDI funcţionează următoarele comisii permanente de specialitate în subdomeniile stabilite şi armonizate în concordanţă cu SNCDI, astfel:
    a) Comisia 1. Bioeconomie şi ştiinţele vieţii;
    b) Comisia 2. Energie, mediu şi schimbări climatice;
    c) Comisia 3. Ştiinţe sociale;
    d) Comisia 4. Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, spaţiu şi securitate;
    e) Comisia 5. Econanotehnologii şi materiale avansate;
    f) Comisia 6. Ştiinţe umaniste, patrimoniu şi identitate culturală;
    g) Comisia 7. Ştiinţe exacte, ştiinţele pământului şi inginerie.
    Corespondenţa comisii CCCDI-comisii CNATDCU

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Comisii CCCDI │Comisii CNATDCU │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │Comisia 19. Biologie│
│ │şi biochimie │
│ │Comisia 20. Medicină│
│ │Comisia 21. Medicină│
│Comisia 1. │veterinară │
│Bioeconomie şi │Comisia 22. Medicină│
│ştiinţele vieţii │dentară │
│ │Comisia 23. Farmacie│
│ │Comisia 14. │
│ │Ingineria resurselor│
│ │vegetale şi animale │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │Comisia 9. Inginerie│
│ │electrică │
│ │Comisia 10. │
│ │Inginerie energetică│
│Comisia 2. │Comisia 12. │
│Energie, mediu şi│Inginerie geologică,│
│schimbări │inginerie geodezică,│
│climatice │mine, petrol şi gaze│
│ │Comisia 18. │
│ │Ingineria mediului │
│ │Comisia 8. Inginerie│
│ │chimică │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │Comisia 24. Ştiinţe │
│ │juridice │
│ │Comisia 25. │
│ │Sociologie, ştiinţe │
│ │administrative şi │
│ │ştiinţe ale │
│ │comunicării │
│ │Comisia 26. Ştiinţe │
│ │politice, studii de │
│Comisia 3. │securitate, ştiinţe │
│Ştiinţe sociale │militare, informaţii│
│ │şi ordine publică │
│ │Comisia 27. Ştiinţe │
│ │economice şi │
│ │administrarea │
│ │afacerilor │
│ │Comisia 28. │
│ │Psihologie, ştiinţe │
│ │ale educaţiei, │
│ │educaţie fizică şi │
│ │sport │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │Comisia 15. │
│ │Calculatoare, │
│ │tehnologia │
│ │informaţiei şi │
│ │ingineria sistemelor│
│Comisia 4. │Comisia 11. │
│Tehnologia │Inginerie │
│informaţiei şi a │electronică şi │
│comunicaţiilor, │telecomunicaţii │
│spaţiu şi │Comisia 2. │
│securitate │Informatică │
│ │Comisia 13. │
│ │Inginerie │
│ │aerospaţială, a │
│ │autovehiculelor şi │
│ │transporturilor │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Comisia 5. │Comisia 7. Ingineria│
│Econanotehnologii│şi ştiinţa │
│şi materiale │materialelor │
│avansate │Comisia 3. Fizică │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │Comisia 29. │
│ │Filologie │
│ │Comisia 30. │
│Comisia 6. │Filosofie │
│Ştiinţe umaniste,│Comisia 31. Istorie │
│patrimoniu şi │şi studii culturale │
│identitate │Comisia 32. Teologie│
│culturală │Comisia 34. Arte │
│ │vizuale │
│ │Comisia 35. Artele │
│ │spectacolului │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │Comisia 1. │
│ │Matematică │
│ │Comisia 4. Chimie │
│ │Comisia 5. Ştiinţele│
│ │pământului │
│ │Comisia 6. Inginerie│
│ │civilă şi │
│ │managementul │
│ │lucrărilor de │
│Comisia 7. │construcţii │
│Ştiinţe exacte, │Comisia 16. │
│ştiinţele │Ingineria şi │
│pământului şi │managementul │
│inginerie │producţiei │
│ │Comisia 33. │
│ │Arhitectură şi │
│ │urbanism │
│ │Comisia 17. │
│ │Inginerie mecanică, │
│ │mecatronică şi │
│ │robotică şi │
│ │inginerie genistică │
│ │şi de armament │
└─────────────────┴────────────────────┘




    (2) Fiecare comisie este alcătuită din 5 membri, dintre care cel puţin unul din mediul privat, cel puţin unul dintr-o universitate şi cel puţin unul dintr-un institut de cercetare. Activitatea fiecărei comisii de specialitate este coordonată de un preşedinte şi un secretar.
    (3) În cadrul CCCDI funcţionează Comisia pentru manifestări ştiinţifice şi expoziţionale şi Comisia pentru susţinerea literaturii tehnico-ştiinţifice, alcătuite fiecare din câte 15 membri. Componenţa acestor comisii este stabilită în prima şedinţă de lucru a CCCDI.

    ART. 10
    (1) Preşedintele CCCDI are următoarele atribuţii:
    a) conduce şedinţele de lucru în plen ale CCCDI şi ale biroului executiv;
    b) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor CCCDI, pe baza propunerilor biroului executiv, ordinea de zi putând fi modificată prin votul membrilor CCCDI, la cererea oricărui membru al CCCDI;
    c) asigură comunicarea hotărârilor, avizelor, recomandărilor şi documentelor elaborate de CCCDI către ministrul educaţiei şi cercetării şi, după caz, către conducătorii de programe CDI;
    d) reprezintă CCCDI în relaţia cu ministrul educaţiei şi cercetării;
    e) reprezintă CCCDI în relaţia cu terţii, conform mandatului acordat de către ministrul educaţiei şi cercetării.

    (2) În cazul indisponibilităţii sale, preşedintele CCCDI poate delega atribuţiile sale unuia dintre vicepreşedinţi, pe baza unei decizii scrise.

    ART. 11
    (1) Mandatul membrilor CCCDI este de 4 ani şi poate fi reînnoit o singură dată.
    (2) În cazul în care un membru al CCCDI încalcă normele etice sau de deontologie profesională ori nu se implică în mod sistematic în activităţile CCCDI, acesta este revocat din calitatea de membru al CCCDI. Condiţiile şi procedura de revocare sunt stabilite prin regulamentul de ordine interioară al CCCDI, denumit în continuare ROI.
    (3) În cazul existenţei unui loc vacant în componenţa CCCDI, în situaţia în care un membru este în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul sau pentru situaţiile prevăzute la alin. (2), ministrul educaţiei şi cercetării numeşte prin ordin un alt membru, conform metodologiei de selecţie.
    (4) Mandatul noului membru care este numit în cazurile prevăzute la alin. (2) şi (3) încetează la data finalizării mandatului membrului pe care îl înlocuieşte.

    ART. 12
    (1) În termen de maximum 15 zile calendaristice de la numire, CCCDI elaborează ROI, pe care îl înaintează spre aprobare conducerii MEC.
    (2) ROI cuprinde, în principal, prevederi referitoare la:
    a) atribuţiile detaliate ale preşedintelui şi vicepreşedinţilor CCCDI;
    b) procedura de convocare a şedinţelor CCCDI;
    c) procedura de adoptare a hotărârilor CCCDI;
    d) condiţiile şi procedura pentru revocarea unui membru al CCCDI;
    e) regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al comisiilor permanente de specialitate;
    f) regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al comisiilor sau grupurilor de lucru.


    ART. 13
    (1) CCCDI are un secretariat tehnic asigurat de una dintre direcţiile de specialitate din cadrul ANC, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a ANC, care asigură suportul logistic pentru desfăşurarea activităţilor CCCDI, ale comisiilor permanente de specialitate şi ale comisiilor sau grupurilor de lucru ale acestuia.
    (2) Secretariatul tehnic asigură gestionarea paginii de internet a CCCDI cu sprijinul compartimentului ITC.

    ART. 14
    (1) Şedinţele CCCDI sunt convocate de către preşedintele CCCDI, de către ministrul educaţiei şi cercetării, de către conducătorul ANC sau la solicitarea a cel puţin jumătate plus unu din membrii care compun CCCDI.
    (2) Cvorumul de şedinţă este de cel puţin 2/3 din totalul membrilor care compun CCCDI.
    (3) Deciziile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenţi.
    (4) Participarea la şedinţele CCCDI poate fi asigurată şi prin videoconferinţă.

    ART. 15
    (1) Ministrul educaţiei şi cercetării sau un reprezentant al acestuia şi conducătorul ANC participă de drept la şedinţele CCCDI.
    (2) Pot participa la şedinţele CCCDI, la invitaţia preşedintelui, directori/directori generali ai direcţiilor de specialitate din MEC sau ANC şi, în funcţie de subiectele aflate pe ordinea de zi, directorii generali ai conducătorilor de programe.
    (3) În cadrul şedinţelor CCCDI pot fi invitaţi specialişti sau consultanţi, care nu sunt membri ai CCCDI, pentru anumite puncte de pe ordinea de zi şi pe durata discutării acestora.

    ART. 16
    Comisiile permanente de specialitate ale CCCDI se organizează şi funcţionează pe baza regulamentului-cadru stabilit prin ROI al CCCDI.

    ART. 17
    (1) În afara comisiilor menţionate la art. 9, CCCDI poate înfiinţa, la propunerea biroului executiv, şi comisii sau grupuri de lucru, prin cooptarea de specialişti pentru rezolvarea unor probleme apărute pe parcurs.
    (2) Comisiile sau grupurile de lucru se organizează şi funcţionează pe baza regulamentului-cadru stabilit prin ROI al CCCDI.

    CAP. III
    Logistică şi finanţare
    ART. 18
    (1) Suportul tehnic, secretariatul şi resursele materiale necesare funcţionării CCCDI sunt asigurate de către MEC prin ANC.
    (2) Cheltuielile privind remuneraţia membrilor CCCDI şi a specialiştilor din comisiile sau grupurile de lucru, precum şi cheltuielile de transport şi cazare sunt asigurate de MEC prin ANC.
    (3) Pentru activitatea desfăşurată, membrii CCCDI şi experţii cooptaţi în cadrul comisiilor sau grupurilor de lucru sunt remuneraţi, în afara activităţii de bază, în funcţie de numărul orelor efectiv lucrate, la nivelul funcţiei şi gradului profesional de CS I, în funcţie de numărul orelor efectiv lucrate. Indemnizaţiile preşedintelui şi ale vicepreşedinţilor CCCDI se majorează cu 50%.
    (4) În bugetul CCCDI pot fi prevăzute, cu acordul conducătorului ANC, sume necesare pentru taxele de participare şi cheltuielile de deplasare ale reprezentanţilor CCCDI la conferinţe privind strategiile şi politicile europene în domeniul CDI, tendinţele mondiale şi europene în domeniul instrumentelor de finanţare a CDI, în domeniul evaluării programelor şi proiectelor specifice CDI, al evaluării potenţialului de dezvoltare şi impactului social şi economic al CDI, organizate de organizaţii de cercetare/instituţii de învăţământ superior din ţară sau străinătate, de asociaţii europene/internaţionale din domeniul cercetării-dezvoltării-inovării, cu scopul asigurării creşterii vizibilităţii activităţii CCCDI în ţară şi în străinătate.
    (5) În bugetul CCCDI pot fi prevăzute, cu acordul conducătorului ANC, sume necesare pentru cheltuieli de organizare de către CCCDI a unor conferinţe în domeniul CDI şi pentru cheltuielile de deplasare a reprezentanţilor CCCDI la aceste conferinţe, privind analiza stadiului şi tendinţelor pe plan mondial, european şi naţional în domeniul CDI şi a problemelor specifice sistemului naţional de cercetare-dezvoltare-inovare, instrumentele de finanţare necesare atingerii scopului şi obiectivelor programelor CDI, criteriile de evaluare a propunerilor de proiecte şi criteriile de selecţie a corpului de evaluatori pentru competiţiile de proiecte, cu scopul creşterii vizibilităţii naţionale şi internaţionale a activităţii CCCDI.
    (6) Bugetul CCCDI este gestionat de către MEC prin ANC sau gestionarea acestuia poate fi atribuită, pe bază de criterii de capabilitate, în sistem competiţional sau în mod direct, potrivit legii. Pentru participarea la şedinţe de lucru cu prezenţă fizică, organizate cu aprobarea preşedintelui, membrilor CCCDI le sunt decontate cheltuielile de transport, diurnă şi cazare, în condiţiile legii şi în limitele bugetului alocat cu această destinaţie.

    ART. 19
    (1) În vederea încadrării în bugetul alocat, membrii CCCDI şi specialiştii din comisiile sau grupurile de lucru au obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului.
    (2) În cazul acelor membri ai CCCDI sau al acelor specialişti din comisiile sau grupurile de lucru ale căror costuri de transport nu se încadrează în limitele prevăzute sau al celor care nu pot participa fizic la lucrările CCCDI sau ale comisiilor sau grupurilor de lucru ale acestuia, se asigură participarea la reuniuni prin videoconferinţă sau prin alte modalităţi uzuale de participare la reuniune de la distanţă.

    CAP. IV
    Norme de etică şi deontologie profesională
    ART. 20
    (1) Membrii CCCDI şi specialiştii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia au obligaţia să respecte reglementările aplicabile şi normele de etică şi deontologie profesională conform prevederilor legale cu incidenţă în materie.
    (2) Membrii CCCDI şi specialiştii din comisiile sau grupurile de lucru au obligaţia de a raporta cu celeritate preşedintelui CCCDI orice situaţie în care consideră că se află într-un conflict de interese, imediat ce constată existenţa conflictului de interese, conform cadrului legal incident, şi de a se recuza de la luarea deciziilor afectate de conflictul de interese.
    (3) Constituie conflict de interese participarea la luarea deciziilor de către un membru sau specialist care se află sau s-a aflat în ultimii 5 ani într-o relaţie contractuală cu instituţia asupra căreia se ia decizia.
    (4) Membrii CCCDI şi specialiştii din comisiile sau grupurile de lucru, precum şi persoanele care asigură secretariatul CCCDI au obligaţia păstrării confidenţialităţii şi respectării normelor GDPR în privinţa documentelor supuse dezbaterii şi poziţiilor exprimate pe parcursul acesteia, cu excepţia acelor documente care sunt făcute publice.
    (5) În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la preluarea mandatului, atât membrii CCCDI, cât şi specialiştii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia, precum şi persoanele care asigură secretariatul CCCDI vor semna o declaraţie de confidenţialitate.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 21
    Membrii CCCDI şi specialiştii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia răspund, în condiţiile legii, pentru orice prejudiciu dovedit, rezultat din îndeplinirea defectuoasă sau neîndeplinirea atribuţiilor legale stabilite, conform prezentului regulament.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016