Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.181 din 18 februarie 2019  privind aprobarea calendarului şi a metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.181 din 18 februarie 2019 privind aprobarea calendarului şi a metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 141 din 21 februarie 2019
    În temeiul art. 23 şi 29 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă Calendarul înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Se aprobă Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Direcţia generală educaţie timpurie, învăţământ primar şi gimnazial, Direcţia generală învăţământ secundar superior şi educaţie permanentă, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală management strategic şi politici publice, Direcţia generală economică, Direcţia tehnologia informaţiei şi comunicaţiei, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei naţionale,
                    Ecaterina Andronescu

    Bucureşti, 18 februarie 2019.
    Nr. 3.181.
    ANEXA 1

    CALENDARUL
    înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020

┌────────────┬─────────────────────────┐
│Data-limită/│Evenimentul │
│Perioada │ │
├────────────┴─────────────────────────┤
│Pregătirea înscrierii în învăţământul │
│primar │
├────────────┬─────────────────────────┤
│ │Afişarea │
│ │circumscripţiilor şcolare│
│ │şi a planului de │
│ │şcolarizare propus, │
│ │respectiv numărul de │
│ │clase pregătitoare │
│ │alocate, la fiecare │
│ │unitate de învăţământ, │
│ │inclusiv pe site-ul │
│ │acesteia, dacă există, şi│
│ │pe site-ul │
│ │inspectoratului şcolar │
│ │Afişarea, la sediul │
│ │fiecărei unităţi de │
│ │învăţământ şi pe site-ul │
│ │acesteia, dacă există, │
│ │sau pe siteul │
│ │inspectoratului şcolar, │
│25 februarie│pentru unităţile de │
│2019 │învăţământ care nu au │
│ │site propriu, a │
│ │informaţiilor care permit│
│ │părinţilor să cunoască │
│ │activitatea specifică │
│ │clasei pregătitoare din │
│ │cadrul unităţii, cum ar │
│ │fi: posibilitatea │
│ │organizării procesului de│
│ │învăţământ în cadrul unei│
│ │grădiniţe aflate în │
│ │structura şcolii sau în │
│ │consorţiu cu şcoala, │
│ │posibilitatea organizării│
│ │programului „Şcoala după │
│ │şcoală“, fotografii ale │
│ │spaţiului în care se │
│ │desfăşoară activitatea la│
│ │clasa pregătitoare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Afişarea programului de │
│ │evaluare a dezvoltării │
│ │psihosomatice a copiilor │
│ │solicitată de părinţi/ │
│ │tutori legal instituiţi/ │
│ │reprezentanţi legali, în │
│ │conformitate cu │
│ │prevederile din │
│ │Metodologia de înscrierea│
│ │copiilor în învăţământul │
│ │primar pentru anul şcolar│
│ │2019-2020, prevăzută în │
│25 februarie│anexa nr. 2 la ordin │
│2019 │Afişarea unităţilor/ │
│ │instituţiilor în care se │
│ │realizează evaluarea │
│ │dezvoltării psihosomatice│
│ │a copiilor solicitată de │
│ │părinţi, în conformitate │
│ │cu prevederile din │
│ │Metodologia de înscriere │
│ │a copiilor în │
│ │învăţământul primar │
│ │pentru anul şcolar │
│ │2019-2020, prevăzută în │
│ │anexa nr. 2 la ordin │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Anunţarea, prin afişare │
│ │la sediul unităţii de │
│ │învăţământ, a criteriilor│
│ │specifice de departajare │
│ │elaborate de unităţile de│
│ │învăţământ, în urma │
│ │consultării cadrelor │
│ │didactice şi a │
│ │partenerilor sociali - │
│ │sindicate, consiliu │
│ │reprezentativ al │
│25 februarie│părinţilor -, avizate, │
│2019 │din punctul de vedere al │
│ │legalităţii, de către │
│ │consilierul juridic şi │
│ │aprobate în consiliul de │
│ │administraţie al unităţii│
│ │de învăţământ │
│ │Anunţarea, prin afişare │
│ │la sediul unităţii de │
│ │învăţământ, a listei │
│ │documentelor care să │
│ │dovedească îndeplinirea │
│ │criteriilor specifice de │
│ │departajare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Organizarea, în fiecare │
│ │unitate de învăţământ în │
│ │care se desfăşoară │
│ │activitate specifică │
│ │clasei pregătitoare, a │
│ │unei „Zile a porţilor │
│26 │deschise“, zi în care │
│februarie-9 │părinţii, copiii şi alte │
│martie 2019 │persoane interesate pot │
│ │vizita spaţiile dedicate │
│ │activităţilor claselor │
│ │pregătitoare şi pot purta│
│ │discuţii cu personalul │
│ │unităţii de învăţământ │
│ │implicat în această │
│ │activitate │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Organizarea, în unităţile│
│ │de învăţământ preşcolar, │
│ │a întâlnirilor pentru │
│26 │informarea şi consilierea│
│februarie-9 │părinţilor copiilor din │
│martie 2019 │grădiniţă care vor fi │
│ │cuprinşi, în anul şcolar │
│ │2019-2020, în │
│ │învăţământul primar │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Realizarea evaluării │
│ │nivelului de dezvoltare │
│ │psihosomatică a copiilor │
│26 │pentru care Metodologia │
│februarie-20│de înscriere a copiilor │
│martie 2019 │în învăţământul primar │
│ │pentru anul şcolar │
│ │2019-2020, prevăzută în │
│ │anexa nr. 2 la ordin, │
│ │prevede această evaluare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Comunicarea rezultatului │
│26 │evaluării dezvoltării │
│februarie-22│psihosomatice a │
│martie 2019 │copilului, în scris, │
│ │părintelui care a │
│ │solicitat evaluarea │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Transmiterea de către │
│ │centrele judeţene de │
│ │resurse şi asistenţă │
│ │educaţională/Centrul │
│ │Municipiului Bucureşti de│
│ │Resurse şi Asistenţă │
│ │Educaţională a │
│25 martie │procesului-verbal în care│
│2019 │este înscris rezultatul │
│ │evaluării dezvoltării │
│ │psihosomatice a copiilor │
│ │din judeţ/municipiul │
│ │Bucureşti către comisia │
│ │judeţeană/a municipiului │
│ │Bucureşti de înscriere a │
│ │copiilor în învăţământul │
│ │primar │
├────────────┴─────────────────────────┤
│Completarea şi validarea cererilor-tip│
│de înscriere în învăţământul primar │
├────────────┬─────────────────────────┤
│ │Afişarea, la sediul │
│ │unităţii de învăţământ şi│
│ │al inspectoratului şcolar│
│25 februarie│şi pe site-ul acestora, a│
│2019 │programului de completare│
│ │a cererilor-tip de │
│ │înscriere în învăţământul│
│ │primar │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Completarea de către │
│ │părinţi/tutori legal │
│ │instituiţi/reprezentanţi │
│ │legali, online sau la │
│ │unitatea de învăţământ la│
│ │care solicită înscrierea │
│ │copiilor, a cererilor-tip│
│ │de înscriere. Validarea │
│ │cererilor-tip de │
│4 martie-22 │înscriere la unitatea de │
│martie 2019 │învăţământ la care │
│ │solicită înscrierea │
│ │copiilor, zilnic, în │
│ │intervalul orar │
│ │8,00-18,00 (luni-vineri) │
│ │Depunerea şi validarea │
│ │cererilor-tip de │
│ │înscriere de către │
│ │părinţii care solicită │
│ │înscrierea copiilor la │
│ │şcoala specială │
├────────────┴─────────────────────────┤
│Prima etapă de înscriere în │
│învăţământul primar │
├────────────┬─────────────────────────┤
│ │Procesarea, de către │
│ │Comisia naţională de │
│ │înscriere a copiilor în │
│ │învăţământul primar, a │
│ │cererilor-tip de │
│25 martie │înscriere, cu ajutorul │
│2019 │aplicaţiei informatice şi│
│ │repartizarea la şcoala de│
│ │circumscripţie a copiilor│
│ │ai căror părinţi au │
│ │solicitat acest lucru în │
│ │cererea-tip de înscriere │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Procesarea, la nivelul │
│ │unităţilor de învăţământ,│
│ │pe baza informaţiilor din│
│ │cererile-tip de înscriere│
│ │şi din documentele depuse│
│ │de părinţi/tutori legal │
│ │instituiţi/reprezentanţi │
│ │legali, a cererilor prin │
│ │care se solicită │
│ │înscrierea la o altă │
│ │unitate de învăţământ │
│ │decât şcoala de │
│ │circumscripţie, pe │
│ │locurile rămase libere. │
│ │Admiterea sau respingerea│
│26-27 martie│cererilor acestora, la │
│2019 │nivelul comisiei de │
│ │înscriere din unităţile │
│ │de învăţământ, prin │
│ │aplicarea criteriilor │
│ │generale şi specifice de │
│ │departajare şi validarea │
│ │de către consiliul de │
│ │administraţie al unităţii│
│ │de învăţământ a listei │
│ │candidaţilor admişi în │
│ │această fază │
│ │Marcarea, în aplicaţia │
│ │informatică, a │
│ │cererilor-tip de │
│ │înscriere pentru │
│ │candidaţii admişi în │
│ │această fază │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Procesarea de către │
│ │Comisia naţională a │
│ │cererilor-tip de │
│ │înscriere, cu ajutorul │
│ │aplicaţiei informatice, │
│ │şi repartizarea la şcoala│
│ │de circumscripţie a │
│ │copiilor ai căror părinţi│
│ │/tutori legal instituiţi/│
│28 martie │reprezentanţi legali au │
│2019 │solicitat înscrierea la o│
│ │altă unitate de │
│ │învăţământ decât şcoala │
│ │de circumscripţie, dar nu│
│ │au fost admişi din lipsă │
│ │de locuri şi care au │
│ │exprimat în această fază │
│ │opţiunea pentru │
│ │înscrierea în şcoala de │
│ │circumscripţie │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Afişarea în unităţile de │
│ │învăţământ şi pe site-ul │
│ │inspectoratului şcolar a │
│29 martie │candidaţilor │
│2019 │înmatriculaţi, a │
│ │numărului de locuri │
│ │rămase libere şi a listei│
│ │copiilor neînscrişi după │
│ │prima etapă │
├────────────┴─────────────────────────┤
│A doua etapă de înscriere în │
│învăţământul primar │
├────────────┬─────────────────────────┤
│ │Comunicarea, prin afişare│
│ │la unităţile de │
│ │învăţământ şi pe site-ul │
│ │inspectoratului, a │
│ │procedurii specifice de │
│ │repartizare a copiilor pe│
│ │locurile disponibile, │
│ │elaborată de │
│1 aprilie │inspectoratul şcolar │
│2019 │Informarea Ministerului │
│ │Educaţiei Naţionale de │
│ │către comisia judeţeană/a│
│ │municipiului Bucureşti, │
│ │cu privire la procedura │
│ │specifică de repartizare │
│ │a copiilor pe locurile │
│ │disponibile, în etapa a │
│ │doua │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Depunerea cererii-tip de │
│ │înscriere la │
│ │secretariatul unităţii de│
│ │învăţământ aflate pe │
│ │prima poziţie dintre cele│
│ │trei opţiuni exprimate │
│ │pentru etapa a doua de │
│ │către părinţii copiilor │
│2 aprilie-8 │care nu au fost cuprinşi │
│aprilie 2019│în nicio unitate de │
│ │învăţământ în etapa │
│ │anterioară sau care nu au│
│ │participat la prima etapă│
│ │Validarea cererilor-tip │
│ │de înscriere la unitatea │
│ │de învăţământ aflată pe │
│ │prima poziţie în │
│ │opţiunile privind │
│ │înscrierea copiilor │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Procesarea, la nivelul │
│ │unităţilor de învăţământ,│
│ │a cererilor-tip de │
│ │înscriere depuse de │
│ │părinţi/tutori legal │
│ │instituiţi/reprezentanţi │
│ │legali, aplicând │
│ │procedura specifică │
│ │elaborată de │
│8 aprilie-10│inspectoratul şcolar, pe │
│aprilie 2019│baza criteriilor generale│
│ │şi a celor specifice de │
│ │departajare, în limita │
│ │locurilor disponibile │
│ │Completarea, în aplicaţia│
│ │informatică, a datelor │
│ │din cererile-tip de │
│ │înscriere pentru │
│ │candidaţii admişi în │
│ │această etapă │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Afişarea la fiecare │
│11 aprilie │unitate de învăţământ a │
│2019 │listelor finale ale │
│ │copiilor înscrişi în │
│ │clasa pregătitoare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Centralizarea şi │
│ │soluţionarea de către │
│ │inspectoratul şcolar a │
│ │cererilor părinţilor/ │
│ │tutorilor legal │
│ │instituiţi/ │
│ │reprezentanţilor legali │
│ │ai copiilor care nu au │
│12 │fost încă înscrişi la │
│aprilie-19 │vreo unitate de │
│aprilie 2019│învăţământ │
│ │Soluţionarea de către │
│ │inspectoratul şcolar a │
│ │oricărei alte situaţii │
│ │referitoare la înscrierea│
│ │în învăţământul primar, │
│ │având în vedere, cu │
│ │prioritate, interesul │
│ │educaţional al copilului │
└────────────┴─────────────────────────┘



    ANEXA 2

    METODOLOGIE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016