Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.129 din 1 februarie 2013  pentru modificarea si completarea Metodologiei privind formarea continua a personalului din invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.561/2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.129 din 1 februarie 2013 pentru modificarea si completarea Metodologiei privind formarea continua a personalului din invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.561/2011

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 84 din 7 februarie 2013

    În baza prevederilor art. 242 şi 243 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative,

    ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.

    ART. I
    Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.561/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 şi 767 bis din 31 octombrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 9, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
    "(4) Examenul pentru obţinerea gradelor didactice în învăţământ poate fi susţinut la una dintre specializările înscrise pe diploma/diplomele pe care candidatul le deţine sau la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic le poate preda conform Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar.
    (5) Specializările/Programele de studii şi formele de învăţământ pentru absolvenţii cu studii universitare de lungă/scurtă durată sau care au finalizat ciclul I de studii universitare de licenţă, înscrişi pentru susţinerea examenelor în vederea obţinerii gradelor didactice în învăţământ, care au început studiile după intrarea în vigoare a Legii nr. 88/1993 privind acreditarea instituţiilor din învăţământul superior şi recunoaşterea diplomelor, republicată, trebuie să fi fost acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, în baza unei hotărâri de Guvern."

    2. La articolul 17, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Prin excepţie, pentru educatori/educatoare, învăţători/învăţătoare, institutori, maiştri-instructori, antrenori şi alte categorii de cadre didactice cu studii medii din învăţământul de masă şi învăţământul special, în comisiile pentru obţinerea gradelor didactice sau pentru coordonarea lucrării metodico-ştiinţifice pot fi numite şi cadre didactice având specialitatea în care candidaţii susţin examenul ori, după caz, limba română, matematică, pedagogie, psihopedagogie, psihopedagogie specială şi care au gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor."

    3. La articolul 18, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 18. - (1) Subiectele pentru probele de examen pentru obţinerea gradelor didactice, inclusiv pentru colocviul de admitere, se stabilesc în plenul comisiei de examinare, pe baza unei tematici şi bibliografii din programele în vigoare, aprobate prin ordin de ministru."

    4. La articolul 22, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Pentru lucrările care au primit iniţial note cuprinse între 7,50 şi 7,99, inclusiv note de 7,50 şi 7,99, respectiv între 9,50 şi 9,99, inclusiv 9,50 şi 10, nota definitivă este nota acordată de comisia de contestaţii."

    5. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 23. - (1) Pentru promovarea examenului de acordare a gradului didactic II, candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 8 (opt) la inspecţia specială şi cel puţin nota 8 (opt) la testul din metodica specialităţii şi, respectiv, la proba orală din cadrul examenului. Candidaţii care nu obţin nota minimă la o probă nu se pot prezenta la probele următoare.
    (2) Media generala de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II se calculează ca medie aritmetică a celor 3 probe.
    (3) Media generală de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II este cel puţin 8 (opt).

    6. La articolul 29 alineatul 1, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) candidaţii care au obţinut media 10,00 la examenul de acordare a gradului didactic II au dreptul de a susţine inspecţia curentă I în perioada de înscriere la gradul didactic I."

    7. La articolul 35, alineatul (15) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(15) Proba de elaborare a lucrării metodico-ştiinţifice este evaluată printr-o notă de la 10 la 1, exprimată printr-un număr întreg sau cu două zecimale. Nota este acordată de conducătorul ştiinţific şi este înscrisă la finalul referatului întocmit de acesta pentru fiecare lucrare condusă. Pentru a fi acceptată la susţinere, lucrarea trebuie să primească cel puţin nota 9 (nouă)."

    8. La articolul 39, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Nota la proba de susţinere a lucrării metodico-ştiinţifice se calculează ca medie aritmetică a notelor, de la 10 la 1, acordate de fiecare dintre cei 3 membri ai comisiei, ca număr întreg sau cu zecimale. Nota acordată nu poate fi contestată. Nota minimă de promovare a acestei probe este 9 (nouă)."

    9. Anexele nr. 2, 7, 8 şi 17 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    10. În anexa nr. 11, sintagma "Definitivarea în învăţământ" se va înlocui cu sintagma "Gradul didactic II".

    ART. II
    Direcţia generală resurse umane şi reţea şcolară naţională din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare, casele corpului didactic, instituţiile de învăţământ - centre de perfecţionare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul educaţiei naţionale,
                                 Remus Pricopie

    Bucureşti, 1 februarie 2013.
    Nr. 3.129.

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 2 la metodologie)

 ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ │
 │ FIŞĂ DE EVALUARE │
 │ a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru │
 │ acordarea gradului didactic II │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numele înainte de căsătorie (acolo unde este cazul): │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Funcţia didactică: Specialitatea: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Unitatea de invăţamânt: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Data efectuării inspecţiei: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Inspector şcolar de specialitate/ metodist numit prin delegaţia │
 │nr. ................... din ................... │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 │(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, │
 │ unitatea şcolară de la care provine) │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ │
 │ │
 ├────┬────────────┬────────────────────┬────────────────────────────────────┤
 │IA. │ACTIVITĂŢI │1. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │VERIFICATE │Tipul lecţiei │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │ │ │2. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │ │Tipul lecţiei │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │ │ │3. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │ │Tipul lecţiei │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │ │ │4. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │ │Tipul lecţiei │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────────────────────────┘

 ┌───────────────┬────────────────────────┬──────────────┬───────────────────┐
 │GRUPA DE │CRITERII DE EVALUARE │PUNCTAJ │PUNCTAJ │
 │INDICATORI │ │MAXIM │ACORDAT │
 └───────────────┴────────────────────────┴──────────────┴───────────────────┘

 ┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │IB. │PROIECTAREA │Documentare ştiinţifică │ 2 │ │
 │ │ACTIVITĂŢILOR ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │(maxim 10p) │Definirea obiectivelor şi │ │ │
 │ │ │obiectivele operaţionale │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Corelaţia dintre obiective │ │ │
 │ │ │şi celelalte componente ale │ │ │
 │ │ │actului didactic (conţinut, │ │ │
 │ │ │strategie, mijloace de învă-│ │ │
 │ │ │ţământ, forme de organizare,│ │ │
 │ │ │evaluare, etc.) │ 6 │ │
 └────┴──────────────┴────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │IC. │DESFĂŞURAREA │Reprezentarea conţinutului │ 2 │ │
 │ │ACTIVITĂŢILOR ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │(maximum 40p) │Economia (esenţializarea) │ │ │
 │ │ │conţinutului │ │ │
 │ │ │Gradul de structurare şi │ │ │
 │ │ │organizare a materialului │ │ │
 │ │ │(schema, planul, structura │ │ │
 │ │ │logică etc.) │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Puterea efectivă a continu- │ │ │
 │ │ │tului (de a genera idei noi,│ │ │
 │ │ │opinii, soluţii etc.) │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Caracterul ştiinţific │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Corelaţii intra- şi │ │ │
 │ │ │inter-disciplinare, caracter│ │ │
 │ │ │practic-aplicativ │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Corelaţia conţinutului cu │ │ │
 │ │ │strategia didactică şi cu │ │ │
 │ │ │tipul de interacţiune │ 4 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre durata │ │ │
 │ │ │afectată solicitării elevi- │ │ │
 │ │ │lor şi cea afectată expli- │ │ │
 │ │ │caţiilor, în funcţie de spe-│ │ │
 │ │ │cificul conţinutului, de │ │ │
 │ │ │tipul şi de varianta │ │ │
 │ │ │lecţiei, de particulari- │ 6 │ │
 │ │ │tăţile dezvoltării psiho- │ │ │
 │ │ │intelectuale, etc │ │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Concordanţa naturii solici- │ │ │
 │ │ │tărilor cu particularităţile│ │ │
 │ │ │conţinutului │ 4 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre activitatea │ │ │
 │ │ │personală a elevilor şi │ │ │
 │ │ │activitatea frontală, în │ │ │
 │ │ │contextul dat │ 3 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Activitatea elevilor la ni- │ │ │
 │ │ │velul proximei dezvoltări │ 3 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Organizarea colectivului şi │ │ │
 │ │ │a activităţii │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Acţiuni logice de organizare│ │ │
 │ │ │şi prelucrare a informaţiei.│ │ │
 │ │ │Acţiuni strategice de dez- │ │ │
 │ │ │voltare │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Impunere │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Diferenţiere │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Evaluarea │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Crearea climatului afectiv- │ │ │
 │ │ │emoţional │ 2 │ │
 └────┴──────────────┴────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │ID. │EVALUAREA │Realizarea evaluării predic-│ 1 │ │
 │ │RANDAMENTU- │tive │ │ │
 │ │LUI │(matricea conceptuală de │ │ │
 │ │ŞCOLAR │bază) │ │ │
 │ │(maximum 10p) ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Realizarea evaluării forma- │ │ │
 │ │ │tive │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Relaţia cerinţe-obiective │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Realizarea progresului şco- │ │ │
 │ │ │lar │ │ │
 │ │ │(raportul dintre rezultatele│ │ │
 │ │ │obţinute de elevi la înce- │ │ │
 │ │ │putul şi la finalul unei │ │ │
 │ │ │secvenţe de învăţare) │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Preocuparea pentru motivarea│ 1 │ │
 │ │ │notei şi formarea capacită- │ │ │
 │ │ │ţii de autoevaluare │ │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre conţinutul │ │ │
 │ │ │evaluării si conţinutul în- │ │ │
 │ │ │văţării (cunoştinţe, │ │ │
 │ │ │priceperi, deprinderi, capa-│ │ │
 │ │ │cităţi, aptitudini, atitu- │ │ │
 │ │ │dini, interese etc.) │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre notarea │ │ │
 │ │ │profesorului şi norma │ │ │
 │ │ │docimologică │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Relatia dintre predare- │ │ │
 │ │ │învăţare, evaluare şi (com- │ │ │
 │ │ │pensare) ameliorare, pe │ │ │
 │ │ │parcursul activităţii didac-│ │ │
 │ │ │tice │ 2 │ │
 └────┴──────────────┴────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │IE. │CUNOAŞTEREA │Strategii de diferenţiere şi│ │ │
 │ │ŞI │individualizare │ 4 │ │
 │ │CONSILIEREA ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ELEVILOR │Adaptarea exigenţelor la │ │ │
 │ │(maximum 10p) │particularităţile de vârstă/│ │ │
 │ │ │individuale ale elevilor │ 3 │ │
 │ │ ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │ │Adaptarea exigenţelor la │ │ │
 │ │ │programul zilnic al elevilor│ 3 │ │
 └────┴──────────────┴────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │IF. │COMPETENŢE │În raporturile cu elevii │ 4 │ │
 │ │PSIHO-RELA- ├────────────────────────────┤ │ │
 │ │ŢIONALE │În raporturile cu părinţii │ │ │
 │ │(maximum 4p) ├────────────────────────────┤ │ │
 │ │ │În raporturile cu cadrele │ │ │
 │ │ │didactice │ │ │
 │ │ ├────────────────────────────┤ │ │
 │ │ │În raporturile cu comunita- │ │ │
 │ │ │tea locală │ │ │
 └────┴──────────────┴────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │IG. │AUTO │Autoanaliza │ 5 │ │
 │ │EVALUAREA ├────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │ │(maximum 10p) │Aprecierea obiectivă │ 5 │ │
 └────┴──────────────┴────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │II. ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN │ │ │
 │AFARA EI (maximum 4p) │ 4 │ │
 └────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ │ │ │
 │ŞI ŞTIINŢIFICĂ │ │ │
 │(maximum 8p) │ 8 │ │
 └────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────────────┐
 │IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE │ │ │
 │(maximum 4p) │ 4 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │PUNCTAJ TOTAL ACORDAT │ │ │
 │Maximum 100p │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────┤
 │NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────────┤
 │V. CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 │ │
 │ │
 │ │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj de minim 95 puncte se│Minimum 85 puncte Calificativ FB│
 │acordă nota 10 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 85 │Între 65 şi 84 puncte Calificativ B│
 │puncte şi 94 puncte se acordă nota 9 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 75 │Între 45 şi 64 puncte Calificativ S│
 │puncte şi 84 puncte se acordă nota 8 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 65 │Sub 45 de puncte Calificativ I│
 │puncte şi 74 puncte se acordă nota 7 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 55 │ │
 │puncte şi 64 puncte se acordă nota 6 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 45 │ │
 │puncte şi 54 puncte se acordă nota 5 │ │
 └───────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘

      Inspector/Metodist, Candidat,



    ANEXA 2
    (Anexa nr. 7 la metodologie)

                                 TABEL NOMINAL
                 cuprinzând personalul didactic care a promovat
                examenele pentru obţinerea gradului didactic II



    ......................... ........ Anul şcolar ..............................
    (unitatea de învăţământ / Sesiunea .................................
    centru de perfecţionare) Categoria de personal didactic ...........
                                         Specializarea ............................

 ┌───┬───────┬────────┬─────────────────┬─────────────────┬────────────────────┬────────────────────────┐
 │Nr │Numele,│Unitatea│ Definitivarea │Vechimea la cate-│ Inspecţia specială │Note obţinute la examen │
 │crt│iniţia-│de învă-│ în învătământ │dră (an, luni) de├───────────────┬────┼───────┬─────┬────┬─────┤
 │ │la pre-│ţământ │ obţinută │la obţinerea │Data efectuării│Nota│Metodi-│Peda-│Me- │Ob- │
 │ │numelui│la care │ │definitivării în │ │ │ca pre-│gogie│dia │ser- │
 │ │tatălui│funcţio-│ │învăţământ │ │ │dării │-oral│ge- │va- │
 │ │şi pre-│nează ├────┬──────┬─────┼─────────────────┼────┬────┬─────┤ │specia-│ │ne- │ţii, │
 │ │numele │şi loca-│În │Sesiu-│Cu │ │Anul│Luna│Ziua │ │lităţii│ │rală│men- │
 │ │ │litatea,│anul│nea │media│ │ │ │ │ │scris │ │ │ţiuni│
 │ │ │judeţul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼───────┼────────┼────┼──────┼─────┼─────────────────┼────┼────┼─────┼────┼───────┼─────┼────┼─────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼───────┼────────┼────┼──────┼─────┼─────────────────┼────┼────┼─────┼────┼───────┼─────┼────┼─────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼───────┼────────┼────┼──────┼─────┼─────────────────┼────┼────┼─────┼────┼───────┼─────┼────┼─────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └───┴───────┴────────┴────┴──────┴─────┴─────────────────┴────┴────┴─────┴────┴───────┴─────┴────┴─────┘

    Rector, Director,
    Secretar-şef



    ANEXA 3
    (Anexa nr. 8 la metodologie)

 ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ │
 │ FIŞĂ DE EVALUARE │
 │ a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru │
 │ acordarea gradului didactic I │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numele înainte de căsătorie (acolo unde este cazul): │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Funcţia didactică: Specialitatea: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Unitatea de învăţamânt: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Data efectuării inspecţiei: │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Inspector şcolar de specialitate/ metodist numit prin delegaţia │
 │nr. ................... din ..................... │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, │
 │unitatea şcolară de la care provine) │
 │ │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ │
 │ │
 ├────┬────────────┬────────────────────┬────────────────────────────────────┤
 │IA. │ACTIVITĂŢI │1. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │VERIFICATE │Tipul lecţiei │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │ │ │2. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │ │Tipul lecţiei │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │ │ │3. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │ │Tipul lecţiei │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │ │ │4. Clasa │Titlul lecţiei │
 │ │ │Tipul lecţiei │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────────────────────────┘

 ┌───────────────┬────────────────────────┬──────────────┬───────────────────┐
 │GRUPA DE │CRITERII DE EVALUARE │PUNCTAJ │PUNCTAJ │
 │INDICATORI │ │MAXIM │ACORDAT │
 └───────────────┴────────────────────────┴──────────────┴───────────────────┘

 ┌────┬────────────┬────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │IB. │PROIECTAREA │Documentare ştiin- │ 2 │ │
 │ │ACTIVITĂŢI- │ţifică │ │ │
 │ │LOR ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │(maximum 9p)│Definirea obiective-│ │ │
 │ │ │lor şi obiectivele │ │ │
 │ │ │operaţionale │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Corelaţia dintre │ │ │
 │ │ │obiective şi cele- │ │ │
 │ │ │lalte componente ale│ │ │
 │ │ │actului didactic │ │ │
 │ │ │(conţinut, strate- │ │ │
 │ │ │gie, mijloace de │ │ │
 │ │ │învăţământ, forme de│ │ │
 │ │ │organizare, │ │ │
 │ │ │evaluare, etc.) │ 5 │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘

 ┌────┬────────────┬────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │IC. │DESFĂŞURAREA│Reprezentarea conţi-│ │ │
 │ │ACTIVITĂŢI- │nutului │ 4 │ │
 │ │LOR ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │(maximum │Economia (esenţiali-│ │ │
 │ │51p) │zarea) conţinutului │ 3 │ │
 │ │ │Gradul de structura-│ │ │
 │ │ │re şi organizare a │ │ │
 │ │ │materialului (sche- │ │ │
 │ │ │ma, planul, struc- │ │ │
 │ │ │tura logică etc.) │ │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Puterea efectivă a │ │ │
 │ │ │conţinutului (de a │ │ │
 │ │ │genera idei noi, │ │ │
 │ │ │opinii, soluţii │ │ │
 │ │ │etc.) │ 3 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Caracterul ştiinţi- │ │ │
 │ │ │fic │ 3 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Corelaţii intra şi │ │ │
 │ │ │interdisciplinare, │ │ │
 │ │ │caracter practic- │ │ │
 │ │ │aplicativ │ 3 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Corelaţia conţinutu-│ │ │
 │ │ │lui cu strategia │ │ │
 │ │ │didactică şi cu ti- │ │ │
 │ │ │pul de interacţiune │ 5 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre du- │ │ │
 │ │ │rata afectată soli- │ │ │
 │ │ │citării elevilor şi │ │ │
 │ │ │cea afectată expli- │ │ │
 │ │ │caţiilor, în funcţie│ │ │
 │ │ │de specificul con- │ │ │
 │ │ │ţinutului, de tipul │ │ │
 │ │ │şi de varianta lec- │ │ │
 │ │ │ţiei, de particula- │ │ │
 │ │ │rităţile dezvoltării│ │ │
 │ │ │psihointelectuale, │ │ │
 │ │ │etc. │ 6 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Concordanţa naturii │ │ │
 │ │ │solicitărilor cu │ │ │
 │ │ │particularităţile │ │ │
 │ │ │conţinutului │ 5 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre ac- │ │ │
 │ │ │tivitatea personală │ │ │
 │ │ │a elevilor şi acti- │ │ │
 │ │ │vitatea frontală, în│ │ │
 │ │ │contextul dat │ 5 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Activitatea elevilor│ │ │
 │ │ │la nivelul proximei │ │ │
 │ │ │dezvoltări │ 4 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Organizarea colecti-│ │ │
 │ │ │vului şi a activită-│ │ │
 │ │ │ţii │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Acţiuni logice de │ │ │
 │ │ │organizare şi prelu-│ │ │
 │ │ │crare a informaţiei.│ │ │
 │ │ │Acţiuni strategice │ │ │
 │ │ │de dezvoltare │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Impunere │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Diferenţiere │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Evaluarea │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Crearea climatului │ │ │
 │ │ │afectiv-emoţional │ 2 │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘

 ┌────┬────────────┬────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │ID. │EVALUAREA │Realizarea evaluării│ │ │
 │ │RANDAMENTU- │predictive │ │ │
 │ │LUI ŞCOLAR │(matricea conceptua-│ │ │
 │ │(maximum │lă de bază) │ 2 │ │
 │ │15p) ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Realizarea evaluării│ │ │
 │ │ │formative │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Relaţia cerinţe- │ │ │
 │ │ │obiective │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Realizarea progresu-│ │ │
 │ │ │lui şcolar (raportul│ │ │
 │ │ │dintre rezultatele │ │ │
 │ │ │obţinute de elevi la│ │ │
 │ │ │începutul şi la │ │ │
 │ │ │finalul unei secven-│ │ │
 │ │ │ţe de învăţare) │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Preocuparea pentru │ │ │
 │ │ │motivarea notei şi │ │ │
 │ │ │formarea capacităţii│ │ │
 │ │ │de autoevaluare │ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre │ │ │
 │ │ │conţinutul evaluării│ │ │
 │ │ │şi conţinutul învă- │ │ │
 │ │ │ţării (cunoştinţe, │ │ │
 │ │ │priceperi, deprin- │ │ │
 │ │ │deri, capacităţi, │ │ │
 │ │ │aptitudini, atitu- │ │ │
 │ │ │dini, interese etc.)│ 2 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Raportul dintre no- │ │ │
 │ │ │tarea profesorului │ │ │
 │ │ │şi norma docimolo- │ │ │
 │ │ │gică │ 1 │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Relatia dintre pre- │ │ │
 │ │ │dare-învăţare, eva- │ │ │
 │ │ │luare şi (compensa- │ │ │
 │ │ │re) ameliorare, pe │ │ │
 │ │ │parcursul activită- │ │ │
 │ │ │ţii didactice │ 2 │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘
 ┌────┬────────────┬────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │IE. │CUNOAŞTEREA │Strategii de dife- │ │ │
 │ │ŞI │renţiere şi │ │ │
 │ │CONSILIEREA │individualizare │ 3 │ │
 │ │ELEVILOR ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │(maximum 8p)│Adaptarea exigenţe- │ │ │
 │ │ │lor la particula- │ 3 │ │
 │ │ │rităţile de vârstă/ │ │ │
 │ │ │individuale ale │ │ │
 │ │ │elevilor │ │ │
 │ │ ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │ │Adaptarea exigenţe- │ │ │
 │ │ │lor la programul │ │ │
 │ │ │zilnic al elevilor │ 2 │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘
 ┌────┬────────────┬────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │IF. │COMPETENŢE │În raporturile cu │ │ │
 │ │PSIHO-RELA- │elevii │ 2 │ │
 │ │ŢIONALE ├────────────────────┤ │ │
 │ │(maximum 2p)│În raporturile cu │ │ │
 │ │ │părinţii │ │ │
 │ │ ├────────────────────┤ │ │
 │ │ │În raporturile cu │ │ │
 │ │ │cadrele didactice │ │ │
 │ │ ├────────────────────┤ │ │
 │ │ │În raporturile cu │ │ │
 │ │ │comunitatea locală │ │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘
 ┌────┬────────────┬────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │IG. │AUTO │Autoanaliza │ 3 │ │
 │ │EVALUAREA ├────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │ │(maximum 6p)│Aprecierea obiectivă│ 3 │ │
 └────┴────────────┴────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘
 ┌──────────────────────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │II. ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI│ 5 │ │
 │ÎN AFARA EI │ │ │
 │(maximum 6p) │ │ │
 └──────────────────────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘
 ┌──────────────────────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE │ 2 │ │
 │METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ │ │ │
 │(maximum 2p) │ │ │
 └──────────────────────────────────────┴────────────────┴────────────────────┘
 ┌──────────────────────────────────────┬────────────────┬────────────────────┐
 │IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE │ 2 │ │
 │ADMINISTRAŢIE │ │ │
 │(maximum 2p) │ │ │
 ├──────────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │PUNCTAJ TOTAL ACORDAT │ │ │
 │Maximum 100p │ │ │
 ├──────────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────┤
 │NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT │ │ │
 ├──────────────────────────────────────┴────────────────┴────────────────────┤
 │V. CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├───────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj de minim 95 puncte │Minim 90 de puncte Calificativ FB│
 │se acordă nota 10 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 85 │Între 70 şi 89 puncte Calificativ B│
 │puncte şi 94 puncte se acordă nota 9 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 75 │Între 50 şi 69 puncte Calificativ S│
 │puncte şi 84 puncte se acordă nota 8 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 65 │Sub 50 puncte Calificativ I│
 │puncte şi 74 puncte se acordă nota 7 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 55 │ │
 │puncte şi 64 puncte se acordă nota 6 │ │
 ├───────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
 │Pentru un punctaj cuprins între 45 │ │
 │puncte şi 54 puncte se acordă nota 5 │ │
 └───────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘

      Inspector/Metodist, Candidat,

                                   Director,



    ANEXA 4
    (Anexa nr. 17 la metodologie)


                                 TABEL NOMINAL
                     cu personalul didactic care a promovat
                  probele pentru obţinerea gradului didactic I


    ..................... Anul şcolar ................

    (unitatea de învăţământ/ Sesiunea (seria)............
    centru de perfecţionare) Categoria de personal.......
    Nr. .... /............. Specializarea...............

 ┌───┬────────┬──────┬──────────┬────────┬───────────────────────┬─────────┬─────────────────────────────┬─────┬──────┐
 │Nr │Numele, │Unita-│Gradul │Vechimea│ Inspecţia specială │Recenzia │ Susţinerea lucrării │Nota │Obser-│
 │crt│iniţiala│tea de│didactic │la cate-│ │lucrării │ metodico - ştiinţifice │de │vaţii,│
 │ │prenume-│învă- │II obţinut│dră (ani│ │metodico-│ │pro- │menţi-│
 │ │lui │ţământ│ │luni) de│ │ştiinţi- │ │mova-│uni │
 │ │tatălui │la │ │la obţi-│ │fice │ │re a │ │
 │ │şi pre- │care ├────┬─────┤nerea ├──────────────┬────────┼─────────┼──────────────┬──────────────┤exa- │ │
 │ │numele │func- │În │Cu │gradului│Data │Media │Nota │Data │Nota │menu-│ │
 │ │ │ţio- │anul│media│didactic│efectuării │obţinută│acordată │ │acordată │lui │ │
 │ │ │nează │ │ │II la 1 ├────┬────┬────┤ │ ├────┬────┬────┼──┬──┬──┬─────┤ │ │
 │ │ │şi lo-│ │ │septem- │Ziua│Luna│Anul│ │ │Ziua│Luna│Anul│1)│2)│3)│Nota │ │ │
 │ │ │cali- │ │ │brie*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │medie│ │ │
 │ │ │tatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────┼──────┼────┼─────┼────────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──┼──┼──┼─────┼─────┼──────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────┼──────┼────┼─────┼────────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──┼──┼──┼─────┼─────┼──────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───┼────────┼──────┼────┼─────┼────────┼────┼────┼────┼────────┼─────────┼────┼────┼────┼──┼──┼──┼─────┼─────┼──────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └───┴────────┴──────┴────┴─────┴────────┴────┴────┴────┴────────┴─────────┴────┴────┴────┴──┴──┴──┴─────┴─────┴──────┘

    Rector,

    Director, Secretar-şef,

-----
    *) Anul în care se finalizează examenul de obţinerea gradul didactic I
    1) Preşedinte
    2) Conducător ştiinţific
    3) Inspector de specialitate/Metodist

    Tabelul nominal este alcătuit în conformitate cu datele din rapoartele de inspecţie specială, cu fişele de înscriere şi cu catalogul candidaţilor care au promovat probele pentru obţinerea gradului didactic I şi se înaintează Ministerului Educaţiei Naţionale, în două exemplare, însoţit de adresă, atât pe suport de hârtie cât şi în format electronic.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016