Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.110 din 16 decembrie 2004  pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.110 din 16 decembrie 2004 pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.243 din 23 decembrie 2004

In temeiul prevederilor art. 4 alin. (27), ale <>art. 35 şi 36 din Legea nr. 32/2000 privind societaţile de asigurare şi supravegherea asigurarilor, cu modificarile şi completarile ulterioare,
potrivit Hotarârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din data de 7 decembrie 2004, prin care s-au adoptat Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor emite urmatorul ordin:

ART. 1
Se pun în aplicare Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare şi/sau reasigurare, prevazute în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin intra în vigoare la 3 zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
La intrarea în vigoare a prezentului ordin se abroga:
a) <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 4/2001 pentru punerea în aplicare a Normelor privind informaţiile şi documentele cerute pentru autorizarea brokerilor de asigurare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 6 septembrie 2001;
b) <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 3.108/2003 pentru modificarea şi completarea Normelor privind informaţiile şi documentele cerute pentru autorizarea brokerilor de asigurare, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 4/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 608 din 27 august 2003.
ART. 4
Direcţia generala reglementari din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele
Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor,
Nicolae Eugen Crişan

Bucureşti, 16 decembrie 2004.
Nr. 3.110.

ANEXA

NORME
privind autorizarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare

ART. 1
Prezentele norme stabilesc, în temeiul prevederilor <>art. 35 şi 36 din Legea nr. 32/2000 privind societaţile de asigurare şi supravegherea asigurarilor, cu modificarile şi completarile ulterioare, condiţiile care trebuie îndeplinite şi documentele pe care trebuie sa le prezinte persoanele juridice române pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare ca brokeri de asigurare şi/sau reasigurare în vederea desfaşurarii activitaţii de intermediere în asigurari şi/sau în reasigurari.
ART. 2
In vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare şi/sau reasigurare, solicitantul trebuie sa îndeplineasca cumulativ urmatoarele condiţii:
a) sa fie persoana juridica româna în a carei denumire sa fie cuprinsa în mod obligatoriu sintagma "broker de asigurare", "broker de asigurare-reasigurare" sau "broker de reasigurare", dupa caz, în limba româna ori într-o limba uzuala pentru domeniul asigurarilor şi sa nu induca în eroare publicul;
b) sa aiba un capital social varsat în forma baneasca, a carui valoare nu poate fi mai mica de 250 milioane lei;
c) sa aiba în vigoare un contract de asigurare de raspundere civila valabil pe întreg teritoriul României, cu o limita minima de acoperire de 450.000 euro/eveniment şi suma agregata de 750.000 euro pe an, fara franşiza;
d) sa aiba ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare şi/sau de reasigurare;
e) sa aiba un sediu permanent unde se va transmite sau se va primi corespondenţa de la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor şi de la alte instituţii sau autoritaţi;
f) din documentele prezentate sa rezulte ca nu este acţionar sau asociat direct ori indirect al unui asigurator, reasigurator sau al unui agent de asigurare ori de reasigurare şi ca nu are ca acţionar direct sau indirect ori ca administrator un asigurator, reasigurator sau un agent de asigurare ori de reasigurare;
g) asociaţii ori acţionarii semnificativi şi/sau persoanele semnificative sa nu aiba cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului sau infracţiuni prevazute în legislaţia financiar-fiscala şi cazier fiscal; în situaţia în care au desfaşurat activitate de intermediere în asigurari ca agenţi de asigurare sa nu fi fost radiaţi din Registrul agenţilor de asigurare ca urmare a încalcarii prevederilor <>art. 34 alin. (8) din Legea nr. 32/2000 , cu modificarile şi completarile ulterioare, iar daca au avut calitatea de asistent în brokeraj, sa nu le fi fost anulata procura din motive imputabile;
h) conducatorii executivi sa aiba studii superioare şi o experienţa de cel puţin 3 ani într-o funcţie de conducere operativa în domeniul asigurarilor sau de cel puţin 5 ani într-o funcţie de conducere operativa în domeniul financiar-bancar; aceasta prevedere se aplica şi administratorilor, atunci când aceştia au atribuţii similare conducerii executive. Prin funcţie de conducere operativa se înţelege inclusiv cea de şef de serviciu/ compartiment a carui activitate este relevanta pentru specificul domeniului asigurarilor sau cel financiar-bancar, precum şi funcţia de director de agenţie sau de sucursala a unei entitaţi care opereaza în aceste domenii;
i) conducatorii executivi sa nu deţina aceasta calitate la o alta persoana juridica româna sau straina dupa obţinerea autorizaţiei de funcţionare;
j) sa achite o taxa de autorizare de 50 milioane lei.
ART. 3
Persoanele juridice române care solicita obţinerea autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare şi/sau reasigurare vor depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor urmatoarele documente:
a) cerere standard de obţinere a autorizaţiei de funcţionare, în forma prezentata în anexa la prezentele norme;
b) copii de pe documentele care atesta constituirea societaţii: actul constitutiv autentificat sau atestat de avocat, în care obiectul unic de activitate este definit conform <>art. 2 lit. C pct. 57 lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificarile şi completarile ulterioare, hotarârea judecatoreasca de înfiinţare, certificatul de înmatriculare şi cererea de înscriere de menţiuni de la oficiul registrului comerţului, codul unic de înregistrare;
c) copie de pe documentele care atesta varsarea integrala în numerar a capitalului social, în condiţiile şi în limitele stabilite de <>art. 35 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 32/2000 , cu modificarile şi completarile ulterioare, actualizat conform prevederilor art. 2 lit. b) din prezentele norme;
d) un studiu de fezabilitate care sa cuprinda cel puţin urmatoarele informaţii:
1. scurta prezentare a activitaţii ce urmeaza sa fie desfaşurata, din care sa rezulte ca resursele financiare sunt suficiente sa îi permita desfaşurarea activitaţii;
2. structura organizatorica, regulamentul de organizare şi funcţionare, cu precizarea raspunderilor şi limitelor de competenţa pentru persoanele semnificative din cadrul societaţii;
3. bugetul de venituri şi cheltuieli estimat pentru urmatorii 3 ani financiari;
e) copie de pe documentele care atesta plata taxei de potrivit prevederilor <>art. 36 alin. (1) din Legea nr. 32/2000 , cu modificarile şi completarile ulterioare, actualizata conform art. 2 lit. j) din prezentele norme;
f) copie de pe contractul de asigurare de raspundere civila profesionala, cu respectarea prevederilor art. 2 lit. c) din prezentele norme, şi dovada privind plata primei de asigurare (integrala sau a ratelor);
g) lista acţionarilor sau asociaţilor direcţi şi indirecţi, inclusiv ultimul acţionar sau asociat semnificativ indirect persoana fizica, certificatele de cazier fiscal şi judiciar, în original, ale acestora, precum şi certificatele de cazier fiscal şi judiciar ale persoanelor semnificative;
h) copii ale carţilor de munca, diplomelor de studii şi curricula vitae semnate ale persoanelor semnificative, din care sa rezulte respectarea prevederilor art. 2 lit. h) din prezentele norme;
i) curricula vitae semnate pentru acţionarii sau asociaţii semnificativi persoane fizice;
j) bilanţurile pe ultimii 3 ani ale acţionarilor sau asociaţilor semnificativi persoane juridice, în forma în care au fost depuse la autoritatea fiscala teritoriala;
k) copii de pe contractul de închiriere sau de comodat, al sediului ori al sediilor secundare/punctelor de lucru existente sau care se înfiinţeaza, înregistrate la administraţia financiara teritoriala sau, dupa caz, copie de pe actul de proprietate al sediului social ori al sediilor secundare/punctelor de lucru existente sau care se înfiinţeaza;
l) declaraţie autentificata, pe propria raspundere, ca se îndeplinesc prevederile art. 2 lit. f) din prezentele norme;
m) declaraţie autentificata, pe propria raspundere, a conducerii executive ca va îndeplini prevederile art. 2 lit. i).
ART. 4
(1) Dupa obţinerea autorizaţiei de funcţionare orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza carora s-a acordat aceasta autorizaţie se va face numai cu avizul prealabil al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
(2) Orice modificare a actelor constitutive ale brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare se va depune în mod obligatoriu la oficiul registrului comerţului numai însoţita de avizul prealabil al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
(3) Autorizaţia de funcţionare se retrage şi în cazul încetarii valabilitaţii contractului de asigurare de raspundere civila profesionala a brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare, conform prevederilor <>art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 , cu modificarile şi completarile ulterioare.
(4) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor aproba suspendarea sau încetarea activitaţii brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare, la cererea acestora, dupa verificarea prealabila a situaţiilor financiare.
ART. 5
Brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare vireaza sumele reprezentând taxa de autorizare/avizare în contul nr. RO57TREZ7005025XXX000272, deschis pe seama Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor la Direcţia Trezorerie şi Contabilitate Publica a Municipiului Bucureşti.
ART. 6
Brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare autorizaţi la data intrarii în vigoare a prezentelor norme se vor conforma în ceea ce priveşte:
a) prevederile art. 2 lit. a) şi b) din prezentele norme, pâna la data de 30 iunie 2005;
b) prevederile art. 2 lit. c), f), h) şi i) şi ale art. 3 lit. d) pct. 2 şi lit. k) din prezentele norme, pâna la data de 31 martie 2005.
ART. 7
Limita minima a contractului de asigurare de raspundere civila profesionala se va majora dupa cum urmeaza:
a) 700.000 euro/eveniment şi 1.000.000 euro suma agregata pe an, fara franşiza, de la 1 ianuarie 2006;
b) 1.000.000 euro/eveniment şi 1.500.000 euro suma agregata pe an, fara franşiza, de la 1 ianuarie 2007.
ART. 8
Anexa face parte integranta din prezentele norme.
ART. 9
Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

ANEXA


──────
la norme
──────────

CERERE-STANDARD
privind autorizarea ca broker de asigurare şi/sau de reasigurare

Data ..............
1. Denumirea completã a solicitantului
..............................................................
2. Numãrul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului
..............................................................
3. Codul unic de înregistrare
..............................................................
4. Adresa sediului social
..............................................................
5. Adresa poştalã, dacã este diferitã
..............................................................
6. Numãrul de telefon
..............................................................
7. Numãrul de fax
..............................................................
8. Adresa e-mail
..............................................................
9. Numele şi funcţiile persoanelor semnificative:
..............................................................
10. Numele sau denumirea, dupã caz, a asociaţilor sau acţionarilor semnificativi:
..............................................................
11. Persoana de contact (numele, prenumele, funcţia, telefon, adresa e-mail).....................................................
12. Lista documentelor depuse: ...............................
Subsemnatul (conducãtorul executiv) ....., în calitate de ..., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (sau art. 474 din noul Cod penal) privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi cã nu existã alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţã Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.

Numele şi prenumele (cu majuscule)
Semnãtura ........................
Ştampila societãţii

__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016