Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 3.109 din 17 ianuarie 2025 pentru modificarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2025-2026, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 7.871/2024
EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 56 din 22 ianuarie 2025
Având în vedere:
- prevederile art. 19 alin. (8) şi ale art. 115 alin. (2) lit. g) şi s) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
– prevederile art. X şi XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 128/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi măsuri specifice pentru digitalizare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
– prevederile art. LI alin. (1) lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene;
– prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 153/2024 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale;
– Referatul de aprobare nr. 11/DGMCDRSIP din 8.01.2025,
în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare,
ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
ART. I
Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2025-2026, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 7.871/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 16 ianuarie 2025, se modifică după cum urmează:
- Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 7
Elaborarea proiectului planului de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat se realizează pe baza următoarelor criterii specifice obligatorii:
a) constituirea formaţiunilor de studiu la educaţie timpurie, învăţământ primar - clasele pregătitoare şi I, învăţământ gimnazial - clasele a V-a şi a VI-a, în cadrul limitelor prevăzute de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
b) constituirea formaţiunilor de studiu la clasa a IX-a/a XI-a/anul I în învăţământul de masă se realizează astfel:
(i) învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera tehnologică şi învăţământ profesional, din 24 de elevi;
(ii) învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera teoretică, din 26 de elevi;
(iii) învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera vocaţională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum şi învăţământ liceal de artă, din 24 de elevi;
(iv) învăţământ liceal cu frecvenţă seral şi frecvenţă redusă, clasa a IX-a, din 28 de elevi;
(v) învăţământ liceal cu frecvenţă seral, filiera tehnologică, clasa a XI-a, din 28 de elevi;
(vi) învăţământ terţiar nonuniversitar (postliceal şi de maiştri), din 28 de elevi;
c) constituirea formaţiunilor de studiu în sistem dual, conform solicitărilor operatorilor economici şi cu respectarea limitelor prevăzute de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
d) includerea în proiectul planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2025-2026 al fiecărei unităţi de învăţământ care poate şcolariza în filiera vocaţională, profilul pedagogic, a cel puţin o clasă a IX-a, învăţământ cu frecvenţă «zi», calificarea «Educator- puericultor»;
e) stabilirea de către inspectoratele şcolare a numărului de locuri, repartizat pe unităţi de învăţământ, pentru:
(i) candidaţii de etnie romă;
(ii) candidaţii cu cerinţe educaţionale speciale;
(iii) tinerii de origine română din Republica Moldova, ţări învecinate şi diasporă;
f) asigurarea cuprinderii întregii generaţii a copiilor în vârstă de 4 ani în grupa mijlocie;
g) asigurarea cuprinderii întregii generaţii a copiilor în vârstă de 5 ani în grupa mare;
h) asigurarea cuprinderii întregii generaţii a copiilor în vârstă de 6 ani în clasa pregătitoare;
i) asigurarea cuprinderii întregii generaţii de absolvenţi ai clasei a VIII-a în învăţământul liceal şi profesional, inclusiv în sistem dual, în vederea finalizării învăţământului obligatoriu;
j) organizarea programului educaţional «A doua şansă», pentru persoanele care au depăşit vârsta corespunzătoare clasei potrivit prevederilor art. 17 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă persoana respectivă a mai fost sau nu a mai fost înscrisă în sistemul de învăţământ preuniversitar sau de momentul şi motivele abandonului şcolar;
k) formaţiunile de studiu care intră sub incidenţa prevederilor art. 23 alin. (8) şi (9) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se constituie de regulă cu maximum 3 elevi cu cerinţe educaţionale speciale/clasă."
ART. II
Direcţia generală management, carieră didactică şi reţea şcolară în învăţământul preuniversitar, Direcţia generală minorităţi şi desegregare din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ preuniversitar, instituţiile de învăţământ superior în structura cărora funcţionează unităţi de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Bucureşti, 17 ianuarie 2025.
Nr. 3.109.
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: