Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.097 din 24 noiembrie 2016  pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) şi art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.097 din 24 noiembrie 2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) şi art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 970 din 5 decembrie 2016

    Ţinând cont de Avizul Ministerului Finanţelor Publice nr. 714.197 din 8 noiembrie 2016, precum şi de Avizul Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională nr. 3.436 din 30 septembrie 2016,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 46 alin. (8), art. 47 alin. (9) şi art. 54 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Lista actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sau tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite şi ştampila organului fiscal local, prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobă Procedura de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, precum şi condiţiile în care aceasta se realizează, prevăzută în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                               Viceprim-ministru,
                        ministrul dezvoltării regionale
                           şi administraţiei publice,
                                  Vasile Dîncu

    Bucureşti, 24 noiembrie 2016.
    Nr. 3.097.


    ANEXA 1

                                     LISTA
            actelor administrative fiscale, actelor de executare şi
               altor acte emise de organul fiscal local ce pot fi
             comunicate prin mijloace electronice de transmitere la
             distanţă sau tipărite prin intermediul unui centru de
             imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor
                împuternicite şi ştampila organului fiscal local

    ART. 1
    (1) Actele administrative fiscale, actele de executare şi alte acte care pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă şi/sau care pot fi tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura şi ştampila organului fiscal local, emise în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, sau al Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele:
    1. Titlu executoriu;
    2. Somaţie;
    3. Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii;
    4. Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale;
    5. Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti;
    6. Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti;
    7. Înştiinţare de compensare;
    8. Înştiinţare de restituire;
    9. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    10. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    11. Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate în cazul contribuabililor persoane juridice;
    12. Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate;
    13. Decizie de impunere privind creanţele datorate bugetului local în urma inspecţiei fiscale;
    14. Decizie de restituire a sumelor de la bugetul local;
    15. Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;
    16. Decizie de instituire a măsurilor asigurătorii;
    17. Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii;
    18. Adresă de înfiinţare a popririi;
    19. Adresă de înfiinţare a popririi asigurătorii;
    20. Înştiinţare privind înfiinţarea popririi;
    21. Proces-verbal de constatare a contravenţiei;
    22. Notă de plată;
    23. Extras de rol;
    24. Aviz de inspecţie fiscală;
    25. Invitaţie;
    26. Certificat de nomenclatură stradală şi adresă;
    27. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită;
    28. Proces-verbal de constatare şi declarare a insolvabilităţii;
    29. Certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale şi alte venituri datorate bugetului local;
    30. Raport de inspecţie fiscală;
    31. Anexă certificat de atestare fiscală privind verificarea eligibilităţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile;
    32. alte acte emise de organul fiscal local.
    (2) Actele administrative fiscale, actele de executare şi alte acte emise de organul fiscal local comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sunt valabile şi opozabile contribuabililor sau terţilor fără semnătura olografă şi ştampila conducătorului organului fiscal, însă vor purta semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat al organului fiscal local.


    ANEXA 2

                                   PROCEDURA
           de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor
              de executare şi a altor acte emise de organul fiscal
                 local prin mijloace electronice de transmitere
                                  la distanţă

    CAP. I
    Reguli generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă

    ART. 1
    Mijloace electronice prin care se poate realiza comunicarea
    (1) Organele fiscale locale pot opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local către contribuabil prin următoarele mijloace electronice de transmitere la distanţă:
    a) fax;
    b) e-mail (căsuţă de poştă electronică);
    c) platformă de contact pusă la dispoziţie de către organele fiscale locale.
    (2) Comunicarea prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local conform alin. (1) lit. b) se poate realiza doar dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) organul fiscal local deţine un certificat calificat;
    b) contribuabilul persoană juridică deţine un certificat calificat;
    c) contribuabilul se obligă să transmită un e-mail de confirmare a primirii actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local, în cel mult 3 zile lucrătoare de la primire.
    (3) Actele administrative fiscale, actele de executare şi alte acte emise de organul fiscal local se consideră comunicate şi în cazul în care contribuabilul nu îndeplineşte condiţia de la alin. (2) lit. c), dar se îndeplineşte procedura prevăzută la art. 6.
    (4) Mijloacele de transmitere la distanţă prevăzute la alin. (1) ce urmează a fi utilizate de către organul fiscal local pentru comunicarea actelor administrative fiscale, a actelor de executare şi a altor acte emise de organul fiscal local către contribuabili şi stabilirea procedurii, în funcţie de condiţiile specifice, se aprobă prin hotărâre a autorităţii deliberative şi se publică şi pe pagina de internet a organului fiscal local.
    ART. 2
    Opţiunea contribuabilului pentru utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă
    (1) Pentru a putea utiliza mijloacele electronice de transmitere a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local, contribuabilii trebuie să opteze, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local, prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de email, pentru mijloacele de comunicare prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a) sau b), respectiv prin utilizarea numelui de utilizator şi a parolei puse la dispoziţie de către organul fiscal local sau prin utilizarea unui certificat digital calificat, după caz, pentru mijlocul de comunicare prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. c).
    (2) Cererea prevăzută la alin. (1) se depune, în scris, personal, la registratura organului fiscal local şi va conţine inclusiv adresa de corespondenţă a contribuabilului. Organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului luarea în evidenţă a solicitării şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
    (3) În cazul în care contribuabilul a optat pentru unul dintre mijloacele de transmitere la distanţă prevăzute la alin. (1), acesta îşi asumă răspunderea pentru asigurarea mentenanţei echipamentelor proprii prin care se realizează primirea informaţiilor, precum şi pentru păstrarea confidenţialităţii credenţialelor utilizate. Organul fiscal local nu răspunde pentru interceptarea informaţiilor transmise prin mijloacele de transmitere la distanţă prevăzute la alin. (1) de către persoane neautorizate.
    ART. 3
    Modificarea opţiunilor privind comunicarea prin mijloace electronice şi renunţarea la serviciul de comunicare prin mijloace electronice
    (1) Contribuabilii pot opta pentru modificarea sau renunţarea la comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice, pe bază de cerere, în scris, depusă la registratura organului fiscal local.
    (2) Organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului luarea în evidenţă a solicitării de la alin. (1) şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice de transmitere la distanţă pentru care a optat. În cazul renunţării la utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă, organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului data de la care se utilizează celelalte forme de comunicare prevăzute de lege.
    ART. 4
    Gratuitatea serviciilor de comunicare prin mijloace de transmitere la distanţă
    Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă furnizate de către organele fiscale locale sunt gratuite.

    CAP. II
    Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi a altor acte emise de organul fiscal local

    ART. 5
    Comunicarea prin fax
    (1) Comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local se realizează de către acesta la numărul de fax indicat de către contribuabil.
    (2) Comunicarea se consideră realizată la data şi ora raportului de transmitere emis de către fax-ul de pe care s-a realizat comunicarea.
    (3) Raportul de transmitere reprezintă dovada comunicării. Raportul de transmitere se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
    ART. 6
    Comunicarea prin e-mail
    (1) Comunicarea prin e-mail a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local se realizează de către acesta la adresa de e-mail indicată de contribuabil.
    (2) Comunicarea se consideră realizată la data primirii unui e-mail de confirmare, de pe adresa de e-mail unde a fost transmis actul administrativ fiscal, actul de executare sau altor acte emise de organul fiscal local.
    (3) În cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie să fie însoţit de semnătură electronică extinsă bazată pe un certificat calificat.
    (4) Confirmarea de primire trebuie comunicată de contribuabil în cel mult 3 zile lucrătoare de la primirea e-mailului. În cazul în care contribuabilul confirmă primirea, data comunicării este data transmiterii de către contribuabil a emailului de confirmare.
    (5) În cazul în care contribuabilul nu transmite e-mail-ul de confirmare a primirii conform alin. (2) şi (3), în termenul prevăzut la alin. (4), actul administrativ fiscal, actul de executare sau alt act emis de organul fiscal local se consideră comunicat după expirarea unui termen de 15 zile calendaristice, calculat de la data comunicării e-mailului de către organul fiscal local.
    (6) În situaţia prevăzută la alin. (5) organul fiscal local întocmeşte un proces-verbal de comunicare care se semnează cu semnătură electronică extinsă bazată pe un certificat calificat sau în format fizic, cu semnătură olografă.
    (7) Confirmarea de primire prevăzută la alin. (2) şi (3), după caz, respectiv procesul-verbal de comunicare prevăzut la alin. (6) se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
    ART. 7
    Comunicarea prin platforma de contact
    (1) În cazul în care organul fiscal local a optat, în condiţiile art. 1, pentru dezvoltarea unei platforme de contact, contribuabilul, în baza cererii depuse la organul fiscal local, poate opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin platforma de contact.
    (2) Platforma de contact constă în punerea la dispoziţia contribuabililor a unei aplicaţii informatice prin intermediul căreia se efectuează comunicarea electronică a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local.
    (3) Contribuabilul se autentifică în cadrul platformei de contact prin oricare dintre următoarele mijloace:
    a) certificate calificate;
    b) credenţiale de tip: nume/parolă.
    (4) În cazul prevăzut la alin. (3) lit. a) organul fiscal local comunică contribuabilului, în scris, luarea în evidenţă şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
    (5) În cazul prevăzut la alin. (3) lit. b), organul fiscal local comunică contribuabilului, în scris, luarea în evidenţă, informaţiile necesare autentificării în platforma de contact, precum şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
    (6) În cazul comunicării prin platforma de contact a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local acestea se consideră comunicate în termen de 15 zile de la data punerii la dispoziţie a documentului de către organul fiscal local în spaţiul virtual personal din cadrul platformei de contact Numărul de intrare/ieşire electronic şi data punerii la dispoziţia contribuabilului a actului administrativ fiscal, actului de executare sau altui act emis de organul fiscal local pus la dispoziţie în spaţiul virtual personal sunt înscrise în Registrul documentelor electronice.
    (7) Înscrierile în Registrul documentelor electronice reprezintă dovada comunicării şi se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
    (8) Procedura detaliată privind modalitatea de identificare, înregistrarea şi accesul contribuabilului la platforma de contact se aprobă prin hotărâre a autorităţii deliberative şi se publică şi pe pagina de internet a organului fiscal local.
    ART. 8
    Confidenţialitatea şi acordul contribuabilului cu privire la prelucrarea automată a datelor cu caracter personal
    (1) Prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile prezentei proceduri.
    (2) Acordul contribuabilului pentru folosirea datelor sale personale în scopul acordării accesului la serviciile de comunicare prin mijloace electronice se consideră a fi implicit prin înregistrarea la organul fiscal local a cererii de comunicare prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local.
    (3) Schimbul de date realizat între organul fiscal local sau autoritatea administrativ-teritorială şi contribuabili trebuie să îndeplinească cerinţe standard de integritate şi confidenţialitate potrivit protocolului HTTPS.
    ART. 9
    Servicii electronice suplimentare
    În cazul în care organul fiscal local poate furniza servicii electronice suplimentare celor detaliate la art. 1-8, atunci procedura de furnizare a acestora se aprobă prin hotărâre a autorităţii deliberative şi se publică pe pagina de internet a organului fiscal local sau a unităţii administrativ-teritoriale.

                                    -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016