Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 3.089 din 4 februarie 2022 pentru completarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 121 din 7 februarie 2022
În temeiul prevederilor art. 94 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere Referatul nr. 179 DGIP din 3.02.2022 de aprobare a Ordinului privind modificarea şi completarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014,
în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
ART. I
Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor învăţământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 943 din 23 decembrie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
1. La articolul 5, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
"(5) În situaţia prevăzută la alin. (3), pentru a permite candidaţilor arondaţi să susţină probele examenului de certificare în unităţile de învăţământ ai căror elevi au fost, în cadrul comisiei de examinare din centrul de examen de la nivelul unităţii de învăţământ acreditate la care sunt arondaţi absolvenţii se va constitui o subcomisie care îşi va desfăşura activitatea în unitatea de învăţământ de unde provin aceşti absolvenţi."
2. La articolul 10, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Comisia Naţională de Evaluare şi Certificare stabileşte prin procedură specifică modalitatea de transmitere a subiectelor şi baremelor de corectare, de evaluare a lucrărilor, de soluţionare a contestaţiilor la probele scrise şi de transmitere a lucrărilor, precum şi atribuţiile membrilor comisiilor din centrele de examen, modalitatea de secretizare şi securizare a lucrărilor scrise şi consemnarea în documentele de examen a rezultatelor obţinute de candidaţi la examenul de certificare, pentru situaţia constituirii de subcomisii, prevăzută la art. 5 alin. (5)."
ART. II
Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene/al Municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Bucureşti, 4 februarie 2022.
Nr. 3.089.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: