Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.032/C din 31 iulie 2018  privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.032/C din 31 iulie 2018 privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 720 din 21 august 2018
    Având în vedere Acordul dintre Regatul Norvegiei şi Uniunea Europeană privind Mecanismul financiar norvegian 2014-2021 prin care Norvegia contribuie la reducerea disparităţilor economice şi sociale în Spaţiul Economic European,
    luând în considerare Memorandumul de înţelegere privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 între Regatul Norvegiei şi Guvernul României, încheiat în data de 13 octombrie 2016, precum şi Regulamentul privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, emis de Ministerul Afacerilor Externe al Norvegiei în conformitate cu articolul 10.5 din acord,
    ţinând seama de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2017 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar Spaţiul Economic European 2014-2021 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 206/2017,
    în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 173/2017 privind ratificarea Acordului de împrumut (Proiect de îmbunătăţire a serviciilor judiciare) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 17 februarie 2017 şi la 27 februarie 2017,
    luând în considerare dispoziţiile art. 16 alin. (5) din Legea nr. 8/2016 privind înfiinţarea mecanismelor prevăzute de Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, cu modificările şi completările ulterioare,
    văzând notele interne nr. 6/15.962/2017/2018, nr. 1/7.763/2018 şi 1/70.742/15.200/2017 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei,
    în temeiul dispoziţiilor art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul justiţiei emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Justiţiei, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 120/C/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 16 februarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 98, după litera n^1) se introduce o nouă literă, litera n^2), cu următorul cuprins:
    "n^2) acordă asistenţă juridică de specialitate prin reprezentant desemnat, în operaţiunile necesare funcţionării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanţări nerambursabile, în cooperare cu Direcţia programe europene, Direcţia financiar-contabilă şi Direcţia investiţii;"

    2. După articolul 108 se introduce un nou articol, articolul 108^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 108^1
    În vederea ducerii la îndeplinire a dispoziţiilor prevăzute la art. 16 din Legea nr. 8/2016 privind înfiinţarea mecanismelor prevăzute de Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Direcţiei afaceri europene şi drepturile omului se organizează şi funcţionează Punctul de contact responsabil cu implementarea Convenţiei la nivelul Ministerului Justiţiei."

    3. La articolul 120, alineatele (4) şi (5) se abrogă.
    4. La articolul 122, după litera c) se introduce o nouă literă, litera c^1), cu următorul cuprins:
    "c^1) coordonarea, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 75/2000 privind organizarea activităţii de expertiză criminalistică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 488/2002, cu modificările şi completările ulterioare, activităţii de autorizare şi evidenţă a experţilor criminalişti autorizaţi."

    5. După articolul 125 se introduce un nou articol, articolul 125^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 125^1
    În vederea ducerii la îndeplinire a dispoziţiilor prevăzute la art. 122 lit. c^1), Serviciul profesii juridice conexe îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) elaborează proiectul de regulament privind modalităţile de dobândire a calităţii de expert criminalist autorizat, precum şi procedura de retragere a acestei calităţi şi proiectul de ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea acestui regulament;
    b) organizează, în condiţiile legii, examenul pentru dobândirea calităţii de expert criminalist autorizat;
    c) ţine evidenţa experţilor criminalişti autorizaţi;
    d) întocmeşte şi revizuieşte periodic tabelul nominal cuprinzând experţii criminalişti autorizaţi;
    e) eliberează şi vizează legitimaţiile de expert criminalist;
    f) eliberează adeverinţa de exercitare, cu caracter temporar sau ocazional, pe teritoriul României, în condiţiile prevăzute de lege, a profesiei de expert criminalist;
    g) constată pierderea calităţii de expert criminalist autorizat;
    h) întocmeşte lucrările necesare îndeplinirii procedurii de retragere a calităţii de expert criminalist;
    i) realizează verificările documentelor depuse în vederea autorizării prin Sistemul de informare în cadrul pieţei interne, în condiţiile legii;
    j) îndeplineşte atribuţiile specifice asumate de minister prin Protocolul de colaborare încheiat cu Centrul Naţional «România Digitală» pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 68/2010, cu modificările ulterioare, prin utilizarea platformei PCU electronic;
    k) îndeplineşte atribuţiile specifice direcţiei referitoare la recunoaşterea profesiei de expert criminalist în cadrul Reţelei autorităţilor competente cu atribuţii în recunoaşterea calificărilor profesionale - prin intermediul platformei electronice online IMI PQ NET România."

    6. La articolul 129, după litera j) se introduce o nouă literă, litera j^1), cu următorul cuprins:
    "j^1) dosarele de autorizare ale experţilor criminalişti autorizaţi;"

    7. La articolul 133, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) La nivelul Direcţiei investiţii se derulează, în cooperare cu Direcţia financiar-contabilă şi Direcţia programe europene şi Direcţia contencios prin reprezentant desemnat, operaţiuni necesare funcţionării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 şi Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanţări nerambursabile."

    8. La articolul 136, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Serviciul de gestiune a investiţiilor acordă asistenţă de specialitate în operaţiunile necesare funcţionării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, care vizează investiţii în imobile, conform cadrului normativ aferent acestei finanţări nerambursabile."

    9. La articolul 138^1, partea introductivă şi literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 138^1
    La nivelul Serviciului achiziţii publice se derulează următoarele operaţiuni necesare funcţionării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 şi Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanţări nerambursabile, cu asigurarea autonomiei acestora faţă de acţiunile care privesc activitatea ministerului ca beneficiar al proiectelor finanţate prin acest mecanism, în baza procedurilor operaţionale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituţiei:
    a) organizează şi efectuează toate operaţiunile necesare desfăşurării procedurilor de achiziţii publice ale Operatorului de program;
    b) se asigură că legislaţia aplicabilă locală, naţională şi a Uniunii Europene inclusiv, dar nu limitat la legislaţia privind mediul, achiziţiile publice şi ajutorul de stat, este respectată în ceea ce priveşte achiziţiile derulate de promotorii de proiecte din afara ministerului, chiar dacă pentru activitatea de verificare a acestor achiziţii se apelează la expertiză contractată, specializată în acest domeniu;"

    10. La articolul 138^1, după litera b) se introduc două noi litere, literele b^1) şi b^2), cu următorul cuprins:
    "b^1) asigură transparenţa şi disponibilitatea operaţiunilor şi documentelor a căror obligaţie de prezentare este menţionată în cuprinsul regulamentelor de implementare aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
b^2) asigură existenţa şi evidenţa tuturor documentelor pe care le are în gestiune şi care constituie pistă de audit aferentă implementării mecanismelor financiare norvegiene;"

    11. La articolul 138^1, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) îndeplineşte orice alte atribuţii necesare derulării operaţiunilor impuse Operatorului de program, conform competenţelor specifice şi cu respectarea cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021."

    12. La articolul 143, litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "k) la nivelul Direcţiei financiar-contabile se derulează, în cooperare cu Direcţia investiţii şi Direcţia programe europene şi Direcţia contencios prin reprezentant desemnat, operaţiuni necesare funcţionării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 şi Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestor finanţări nerambursabile."

    13. La articolul 145, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) realizează controlul financiar preventiv pentru toate tranzacţiile efectuate în cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 pentru care ministerul este desemnat Operator de program."

    14. La articolul 148^1, partea introductivă şi literele a)-k) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 148^1
    La nivelul Serviciului financiar contabilitate se derulează următoarele operaţiuni necesare funcţionării Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 şi Operatorului de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021, conform cadrului normativ aferent acestei finanţări nerambursabile, cu asigurarea autonomiei acestora faţă de acţiunile care privesc activitatea ministerului ca beneficiar al proiectelor finanţate prin acest mecanism, în baza procedurilor operaţionale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituţiei:
    a) asigură existenţa unui sistem informatic pentru înregistrarea şi stocarea înregistrărilor contabile pentru fiecare proiect din cadrul programelor şi colectarea informaţiilor aferente implementării necesare pentru managementul financiar, raportări, monitorizări, verificări, audituri şi evaluări;
    b) se asigură că promotorii de proiecte menţin fie un sistem contabil separat, fie o evidenţă contabilă adecvată pentru toate tranzacţiile aferente proiectelor, fără a aduce atingere reglementărilor contabile naţionale;
    c) sub rezerva dispoziţiilor contrare ale legislaţiei naţionale, deschide şi menţine conturi bancare, inclusiv purtătoare de dobândă, dedicate derulării de către Operatorul de program a operaţiunilor în cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 şi întocmeşte documentele de încasări şi de plăţi aferente operaţiunilor derulate prin aceste conturi;
    d) întocmeşte documentele privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea cheltuielilor, în baza propunerilor compartimentului de specialitate, în limita şi pe structura bugetului repartizat, cu aprobarea ordonatorului de credite şi numai pentru efectuarea acelor cheltuieli permise de actele normative în vigoare;
    e) realizează plăţile aferente programelor în limita şi pe structura bugetului aprobat după ce au fost angajate, lichidate şi ordonanţate de ordonatorul de credite al Operatorului de program;
    f) asigură transparenţa şi disponibilitatea operaţiunilor şi documentelor a căror obligaţie de prezentare este menţionată în cuprinsul regulamentelor de implementare aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
    g) pune la dispoziţia Direcţiei programe europene informaţiile necesare în vederea întocmirii şi transmiterii rapoartelor financiare intermediare, a rapoartelor anuale ale programelor, a rapoartelor finale ale programelor şi a rapoartelor privind dobânzile acumulate în conformitate cu prevederile Regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Regulamentului de implementare aferent Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
    h) transferă Autorităţii de certificare, în euro, dobânda bonificată în conturile gestionate aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
    i) transferă Autorităţii de certificare, în euro, din conturile aferente Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, eventualele sume recuperate de la promotorii de proiecte, reprezentând grantul şi dobânda generată de acesta;
    j) întocmeşte şi transmite spre aprobare Serviciului buget din cadrul Direcţiei financiar-contabile solicitările Direcţiei programe europene privind deschiderile de credite pentru sumele aferente cofinanţării publice naţionale la nivel de program de la bugetul de stat;
    k) asigură, conform prevederilor legale, programarea la Trezoreria Statului a plăţilor efectuate de minister în calitate de Operator de program şi de Promotor de proiect;"

    15. La articolul 148^1, după litera k) se introduc patru noi litere, literele k^1), k^2), k^3) şi k^4), cu următorul cuprins:
    "k^1) verifică dacă cheltuielile declarate de promotorii de proiecte au fost cu adevărat efectuate şi sunt în concordanţă cu regulamentele de implementare a mecanismelor financiare norvegiene, acordurile de program, acordurile de implementare a programelor şi cu legislaţia naţională şi comunitară aplicabilă;
k^2) se asigură de faptul că toată contribuţia financiară este utilizată exclusiv pentru scopul programelor şi proiectelor subsecvente, că respectă prevederile stipulate în acordurile de program şi în acordurile de implementare a programelor şi că toate activele aferente programelor sunt folosite numai pentru scopurile prevăzute în acordurile de program;
k^3) asigură efectuarea plăţilor către proiecte în timp util;
k^4) asigură existenţa şi evidenţa tuturor documentelor pe care le are în gestiune şi care constituie pistă de audit aferentă implementării mecanismelor financiare norvegiene."

    16. La articolul 148^1, litera l) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "l) îndeplineşte orice alte atribuţii necesare derulării operaţiunilor impuse Operatorului de program, conform competenţelor specifice şi cu respectarea cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021."

    17. La articolul 157, alineatele (2), (3), (4), (5), (6) şi (7) se modifică şi vor ave aurmătorul cuprins:
    "(2) Direcţia de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe asigură atât suportul tehnic pentru elaborarea, negocierea şi încheierea documentaţiei de finanţare a proiectelor, cât şi implementarea efectivă a proiectelor finanţate din împrumuturi externe conform prevederilor acordurilor de finanţare, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, şi protocoalelor semnate de Ministerul Justiţiei cu instituţiile beneficiare, precum şi conform regulilor şi procedurilor din regulamentele privind achiziţii ale instituţiilor finanţatoare, Manualului de implementare a proiectelor şi legislaţiei române în vigoare.
(3) Direcţia de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe răspunde de implementarea activităţilor proiectelor, asigură managementul tehnic şi financiar, activitatea de achiziţii, de decontare şi de elaborare a rapoartelor de progres şi anuale cu privire la proiecte.
(4) Activităţile derulate în cadrul Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe sunt coordonate de persoana din conducerea ministerului desemnată în acest sens de către ministrul justiţiei, denumită în continuare coordonatorul de proiect.
(5) Pentru asigurarea derulării activităţilor specifice, conducerea Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe se exercită de către managerul de proiect şi managerul adjunct al Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, sub coordonarea coordonatorului de proiect.
(6) Competenţa de a exercita atribuţiile de ordonator principal de credite pentru angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor pentru activităţile de derulare a proiectelor implementate prin Direcţia de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, precum şi dreptul de a semna contractele şi documentele create şi emise de Direcţia de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, care angajează raporturi juridice cu terţii, sunt delegate persoanei din conducerea ministerului desemnate în acest sens de către ministrul justiţiei. Pe perioadele determinate ale absenţei acesteia, competenţa se deleagă, prin ordin al ministrului justiţiei, către alt ordonator principal de credite de la nivelul conducerii ministerului.
(7) Până la suma stabilită prin ordin al ministrului justiţiei, competenţa de a exercita atribuţiile de ordonator principal de credite pentru angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor pentru activităţile de derulare a proiectelor implementate prin Direcţia de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, precum şi dreptul de a semna contractele şi documentele create şi emise de Direcţia de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, care angajează raporturi juridice cu terţii, poate fi delegată managerului de proiect al Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe sau managerului de proiect adjunct, pe perioadele determinate ale absenţei managerului de proiect. Pe perioadele determinate ale absenţei atât a managerului de proiect, cât şi a managerului de proiect adjunct, aceste atribuţii pot fi încredinţate de către ordonatorul principal de credite unuia dintre ceilalţi manageri din cadrul Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, pe bază de împuternicire."

    18. Articolul 158 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 158
    Direcţia de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe are următoarele responsabilităţi:
    I. Etapa premergătoare încheierii acordurilor de finanţare
    a) identifică, împreună cu direcţiile de specialitate din minister şi potenţialii beneficiari finali, domeniile de intervenţie în care este necesară acordarea de asistenţă tehnică/financiară;
    b) elaborează în colaborare cu direcţiile de specialitate din minister şi potenţialii beneficiari finali conceptele proiectelor, în vederea transmiterii acestora către Ministerul Finanţelor Publice;
    c) participă la misiunile de supervizare a derulării proceselor de negociere organizate de instituţiile finanţatoare;
    d) asigură suportul tehnic pentru redactarea documentaţiei necesare încheierii acordurilor de finanţare, precum şi pentru intrarea în vigoare a acestora.
    II. Etapa implementării efective a proiectelor
    1. planificarea:
    a) asigură managementul integrat în vederea implementării proiectelor, prin coordonarea, organizarea, controlul, monitorizarea şi planificarea activităţilor proiectelor;
    b) participă, alături de beneficiarii direcţi, la identificarea, modificarea sau schimbarea activităţilor cuprinse în proiecte;
    c) coordonează elaborarea termenilor de referinţă de către beneficiarii direcţi ai activităţilor cuprinse în proiecte pentru încadrarea în termenele prevăzute în planul de achiziţii;
    d) asigură planificarea şi derularea procedurilor de achiziţii, în conformitate cu termenele prevăzute în planul de achiziţii;
    e) participă alături de compartimentele ministerului la elaborarea şi fundamentarea bugetului necesar implementării proiectelor;
    f) asigură relaţii funcţionale cu instituţiile finanţatoare, cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu alte instituţii publice, în vederea îndeplinirii scopurilor proiectelor;
    2. contractarea:
    a) iniţiază şi organizează procedurile privind atribuirea contractelor de servicii, lucrări şi bunuri achiziţionate pentru componentele şi subcomponentele proiectelor;
    b) asigură şi coordonează întreaga activitate de achiziţii, în conformitate cu procedurile şi regulamentele privind achiziţiile ale Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi cu prevederile acordurilor de împrumut, precum şi cu legislaţia română în vigoare;
    c) întreprinde măsuri în vederea constituirii comisiilor de evaluare a expresiilor de interes, ofertelor tehnice şi financiare depuse, în vederea contractării lucrărilor, bunurilor sau serviciilor ce fac obiectul procedurii de achiziţie; asigură prin compartimentul de achiziţii elaborarea documentaţiilor de licitaţie în conformitate cu solicitările beneficiarilor direcţi şi cu prevederile regulamentelor privind achiziţiile ale Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare;
    d) asigură suport tehnic în cadrul secretariatului comisiilor de evaluare în ceea ce priveşte procedurile şi regulamentele privind achiziţiile ale Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi realizarea rapoartelor de evaluare;
    e) asigură corespondenţa cu instituţia finanţatoare pentru obţinerea avizelor necesare în cursul derulării procedurilor de achiziţii;
    f) participă la procesul de negociere şi semnare a contractelor alături de persoanele autorizate în acest sens;
    3. implementarea:
    a) supervizează, monitorizează şi coordonează implementarea activităţilor derulate în cadrul contractelor încheiate în cadrul proiectelor, asigurându-se de atingerea de către contractori şi beneficiarii finali a obiectivelor şi a rezultatelor preconizate şi de efectuarea în bune condiţii a tuturor acţiunilor şi activităţilor;
    b) asigură, prin compartimentul tehnic propriu, analiza documentelor tehnice şi coordonarea fluxului de informaţii între părţile interesate - beneficiari direcţi, contractor, consultanţi etc.;
    c) fundamentează şi propune iniţierea de hotărâri ale Guvernului pentru aprobarea investiţiilor, conform prevederilor legale în vigoare;
    d) întocmeşte rapoarte de progres;
    e) identifică potenţialele riscuri şi întreprinde acţiuni de minimizare/anihilare a efectelor acestora;
    4. managementul financiar:
    a) întocmeşte balanţa de verificare lunară, pe care o înaintează Direcţiei financiar-contabile pentru a fi integrată în situaţiile financiare încheiate la nivelul aparatului propriu al ministerului;
    b) elaborează bugetul de cheltuieli după procedura stabilită de Ministerul Finanţelor Publice şi ordonatorul principal de credite, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
    c) elaborează bugetul de cheltuieli final, după comunicarea sumelor aprobate şi a trimestrializării acestora, aprobate de ordonatorul principal de credite, administrează şi gestionează acest buget;
    d) asigură păstrarea evidenţei financiare, în conformitate cu practicile financiare internaţionale acceptate şi legislaţia română în vigoare;
    e) întocmeşte şi transmite compartimentului de specialitate din cadrul ministerului solicitările pentru deschiderile de credite aferente fondurilor din contribuţia Guvernului României; întocmeşte şi transmite Ministerului Finanţelor Publice sumarul de cheltuieli şi documentele justificative, în vederea efectuării de către acesta a tragerilor din contul de împrumut;
    f) gestionează conturile contabile şi ţine evidenţa financiar-contabilă;
    g) întocmeşte documentaţia necesară premergătoare plăţilor şi ordinele de plată; efectuează plăţile din contul de trezorerie;
    h) întocmeşte documentele necesare pentru salarizarea personalului propriu şi plata contribuţiilor aferente; întocmeşte şi depune lunar declaraţiile privind contribuţiile datorate de angajaţi şi angajator la bugetul de stat;
    i) realizează monitorizarea cheltuielilor şi efectuează raportările, contabilizarea şi asigură auditarea proiectelor."

    19. La articolul 159, literele a), b), c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) întocmeşte şi transmite instituţiei finanţatoare situaţia cheltuielilor şi rapoartele de management financiar;
b) întocmeşte şi transmite rapoarte financiare, periodic, către Ministerul Finanţelor Publice şi către instituţia financiară;
c) asigură păstrarea evidenţei impuse de procedurile instituţiilor finanţatoare şi transmiterea periodică, conform prevederilor documentelor încheiate, a rapoartelor de progres către Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei, către instituţia finanţatoare, la intervalele şi în formatele precizate în documentele acordului de împrumut;
d) asigură controlul tuturor operaţiunilor financiar-contabile şi auditul, în conformitate cu prevederile documentelor de împrumut şi ale legislaţiei române în vigoare;"

    20. Articolul 160 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 160
    (1) Implementarea proiectelor la nivelul Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe se face cu respectarea manualului de implementare, elaborat la nivelul Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, aprobat de instituţia finanţatoare şi avizat de conducerea ministerului.
    (2) Manualul de implementare a proiectului se revizuieşte cu ocazia schimbărilor cu efect major asupra derulării şi implementării proiectului, la propunerea managerului de proiect/managerului adjunct al Direcţiei de implementare a proiectelor finanţate din împrumuturi externe, cu acordul coordonatorului de proiect. Modificările vor face subiectul aprobării instituţiei finanţatoare în conformitate cu prevederile acordurilor de împrumut."

    21. La articolul 162, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) programele de finanţare aferente domeniilor de intervenţie «Violenţa domestică şi violenţa bazată pe deosebirea de sex», «Cooperarea şi întărirea capacităţii judiciare» şi «Servicii corecţionale, inclusiv sancţiuni non-privative de libertate» din cadrul Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi programul Justiţie din cadrul Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, în calitate de Operator de program;"

    22. La articolul 164, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 164
    (1) La nivelul Direcţiei programe europene funcţionează Operatorul de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2009-2014 şi Operatorul de program pentru Mecanismul financiar norvegian 2014-2021. Operatorul de program este responsabil pentru pregătirea şi implementarea programelor de finanţare, în conformitate cu principiile economiei, eficienţei şi eficacităţii. Activitatea Operatorului de program se desfăşoară în baza procedurilor operaţionale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituţiei."

    23. La articolul 164 alineatul (2), literele a), d), e), g), h), i), k), l), n), u), v) şi w) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) se asigură că proiectele contribuie la obiectivele globale ale Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi ale Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, la rezultatele şi obiectivele specifice ale programelor şi că respectă regulamentele de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene, acordurile de program, acordurile de implementare a programelor şi legislaţia aplicabilă la nivel naţional, precum şi cea a Uniunii Europene aplicabilă, pe toată durata de implementare;
    ……………….......……….......……….......…….......………….
d) verifică atingerea rezultatelor pentru fiecare proiect în parte şi dacă cheltuielile declarate de către promotorii de proiecte au fost efectiv efectuate şi realizate în conformitate cu regulamentele pentru implementarea mecanismelor financiare norvegiene, cu acordurile de program, cu acordurile de implementare a programelor, cu legislaţia aplicabilă la nivel naţional şi cea a Uniunii Europene aplicabilă;
e) ia toate măsurile de care este responsabilă în vederea asigurării calităţii implementării programelor pe care le are în gestiune şi verifică progresul proiectelor raportat la rezultatele aşteptate, efectuând, printre altele, controale şi/sau verificări la faţa locului ale proiectelor în baza unui eşantion reprezentativ sau prin verificarea tuturor proiectelor, după caz, potrivit prevederilor acordurilor de implementare;
    ……………….......……….......……….......…….......………….
g) se asigură de faptul că toată contribuţia financiară este utilizată exclusiv pentru scopul programelor şi proiectelor subsecvente, că respectă prevederile stipulate în acordurile de program şi în acordurile de implementare a programelor şi că toate activele aferente programelor sunt folosite numai pentru scopurile prevăzute în acordurile de program;
h) se asigură că promotorii de proiecte menţin fie un sistem contabil separat, fie o evidenţă contabilă adecvată pentru toate tranzacţiile aferente proiectelor, fără a aduce atingere reglementărilor contabile naţionale;
i) asigură transparenţa şi disponibilitatea documentelor a căror obligaţie de prezentare este menţionată în cuprinsul regulamentelor de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene;
    ……………….......……….......……….......…….......………….
k) întocmeşte şi transmite Autorităţii de certificare rapoartele financiare intermediare, rapoartele anuale ale programelor, rapoartele finale ale programelor şi rapoartele privind dobânzile acumulate, în conformitate cu prevederile regulamentelor de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene, cu sprijinul Direcţiei financiar-contabile;
l) transmite către Autoritatea de certificare estimările aplicaţiilor de plată, pe baza informaţiilor provenite de la promotorii de proiecte, necesare îndeplinirii de către Autoritatea de certificare a obligaţiilor prevăzute în regulamentele de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene;
    ……………….......……….......……….......…….......………….
n) răspunde la solicitările Ministerului Afacerilor Externe norvegian şi ale punctului naţional de contact în termenele fixate sau, în cazul în care acestea nu au fost fixate, într-un termen rezonabil de natură a nu prejudicia programele sau proiectele din cadrul programelor, furnizând toate documentele şi informaţiile aferente implementării programelor şi a proiectelor acestora;
    ……………….......……….......……….......…….......………….
u) asigură existenţa şi evidenţa tuturor documentelor pe care le are în gestiune şi care constituie pistă de audit aferentă implementării mecanismelor financiare norvegiene;
v) asigură accesul autorităţilor naţionale şi internaţionale cu atribuţii de verificare, control şi audit, serviciilor Oficiului Mecanismului Financiar, serviciilor Consiliului de Auditori al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, Biroului Auditorului General al Norvegiei, în limitele competenţelor care le revin, la toate înregistrările contabile aferente operaţiunilor şi datelor privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi a Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;
w) îndeplineşte orice alte atribuţii necesare derulării operaţiunilor impuse Operatorului de program, conform competenţelor specifice şi cu respectarea cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021;"

    24. La articolul 164 alineatul (2), literele q) şi t) se abrogă.
    25. La articolul 164 alineatul (2), după litera q) se introduce o nouă literă, litera q^1), cu următorul cuprins:
    "q^1) ia măsurile necesare pentru organizarea comitetelor de cooperare stabilite la nivelul programelor de finanţare;"

    26. La articolul 164 alineatul (2), după litera t) se introduc două noi litere, literele t^1) şi t^2), cu următorul cuprins:
    "t^1) analizează riscurile implicate de implementarea programului şi atingerea rezultatelor planificate şi ia măsuri în consecinţă;
t^2) efectuează monitorizări anuale utilizând un eşantion reprezentativ de proiecte, stabilit pe baza analizei de risc şi a metodei de selecţie aleatorii, sau monitorizări anuale ale tuturor proiectelor, după caz, potrivit prevederilor acordului de program şi celor de implementare;"

    27. La articolul 164 alineatul (2), după litera v) se introduce o nouă literă, litera v^1), cu următorul cuprins:
    "v^1) facilitează cooperarea bilaterală la nivelul programelor şi finanţează prin fondurile bilaterale aferente programelor iniţiative în acest scop."

    28. La articolul 164, alineatele (3), (4) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Operatorul de program se conformează cerinţelor privind informarea şi publicitatea programului de care este responsabil, aşa cum aceste activităţi sunt stipulate în regulamentele de implementare ale mecanismelor financiare norvegiene şi în celelalte documente care reglementează implementarea acestui tip de finanţare nerambursabilă.
(4) Operatorul de program se asigură că promotorii de proiecte îşi îndeplinesc obligaţiile ce le revin referitoare la informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile regulamentelor de implementare aferente mecanismelor financiare norvegiene.
    ……………….......……….......……….......…….......………….
(6) În vederea derulării tuturor operaţiunilor impuse Operatorului de program, conform cadrului normativ aferent Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2014-2021, Direcţia programe europene colaborează cu Direcţia financiar-contabilă, Direcţia investiţii, Direcţia contencios prin reprezentant desemnat, precum şi cu alte compartimente ale ministerului, după caz, care îndeplinesc funcţii necesare funcţionării Operatorului de program, conform competenţelor specifice acestora şi în baza procedurilor operaţionale privind gestionarea programelor pentru care ministerul are calitatea de Operator de program, aprobate la nivelul instituţiei."



    ART. II
    Compartimentele din cadrul Ministerului Justiţiei duc la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul justiţiei,
                    Tudorel Toader

    Bucureşti, 31 iulie 2018.
    Nr. 3.032/C.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016