Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.009 din 20 decembrie 2011  privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategica si financiara, gestionarea, implementarea si auditarea utilizarii fondurilor acordate Romaniei prin Fondul european pentru refugiati, Fondul european de returnare si Fondul european de integrare a resortisantilor tarilor terte din cadrul Programului general Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.009 din 20 decembrie 2011 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategica si financiara, gestionarea, implementarea si auditarea utilizarii fondurilor acordate Romaniei prin Fondul european pentru refugiati, Fondul european de returnare si Fondul european de integrare a resortisantilor tarilor terte din cadrul Programului general "Solidaritatea si gestionarea fluxurilor migratorii"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 17 ianuarie 2012

    Având în vedere dispoziţiile:
    - Deciziei nr. 2007/435/CE a Consiliului din 25 iunie 2007 de instituire a Fondului european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe pentru perioada 2007 - 2013, ca parte a programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 168 din 28 iunie 2007,
    - Deciziei nr. 573/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European pentru Refugiaţi pentru perioada 2008 - 2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", precum şi de abrogare a Deciziei 2004/904/CE a Consiliului, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 144 din 6 iunie 2007,
    - Deciziei nr. 575/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European de Returnare pentru perioada 2008 - 2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 144 din 6 iunie 2007,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.506/2007 privind abilitarea Ministerului Administraţiei şi Internelor de a gestiona fondurile acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii",

    ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Obiectul prezentului ordin îl constituie stabilirea cadrului general pentru planificarea strategicã şi financiarã, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizãrii fondurilor acordate României prin Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european de returnare şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe din cadrul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", denumite în continuare Fondurile.
    ART. 2
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
    a) program anual şi program multianual - documentele de planificare strategicã şi programare financiarã, elaborate de România şi aprobate de cãtre Comisia Europeanã pentru fiecare fond, care au drept scop orientarea şi stimularea activitãţii de atingere a obiectivelor stabilite în baza documentelor strategice sectoriale şi a liniilor directoare aprobate de Comisia Europeanã;
    b) autoritate responsabilã - organismul abilitat sã gestioneze asistenţa financiarã acordatã României prin intermediul Fondurilor, precum şi a întregii comunicãri cu Comisia Europeanã;
    c) autoritate delegatã - organismul desemnat sã îndeplineascã atribuţii ale autoritãţii responsabile, aşa cum sunt prevãzute în actele de bazã ale Uniunii Europene de instituire a Fondurilor;
    d) autoritate de certificare - organismul desemnat sã certifice declaraţiile de cheltuieli aferente programelor anuale înaintea transmiterii acestora cãtre Comisie, în conformitate cu normele europene aplicabile şi procedurile proprii;
    e) autoritate de audit - organismul care efectueazã auditarea utilizãrii asistenţei financiare comunitare acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", denumit în continuare Programul general, în conformitate cu procedurile proprii şi cu standardele internaţionale de audit acceptate;
    f) cofinanţare publicã naţionalã - orice contribuţie pentru finanţarea cheltuielilor eligibile din sumele aprobate în bugetele prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-g) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la art. 1 alin. (2) lit. a)-d) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cofinanţarea acordatã de la bugetul de stat pentru alţi beneficiari decât cei finanţaţi integral sau parţial din bugetul de stat sau bugetele locale;
    g) cofinanţare privatã - orice contribuţie a beneficiarului final la finanţarea cheltuielilor eligibile, alta decât cea prevãzutã la lit. f), aferentã proiectelor finanţate prin intermediul Fondurilor;
    h) contribuţia naţionalã - totalul sumelor cheltuite în cadrul implementãrii Fondurilor, fiind formatã din cofinanţarea publicã/privatã şi cheltuielile neeligibile;
    i) contribuţia financiarã a Uniunii Europene - asistenţa financiarã nerambursabilã primitã de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, prin intermediul Fondurilor;
    j) debite faţã de bugetul Uniunii Europene - sumele datorate bugetului Uniunii Europene ca urmare a nerespectãrii prevederilor legale comunitare sau a altor documente încheiate ori convenite între Comisia Europeanã şi Guvernul României;
    k) cheltuieli eligibile - cheltuielile aferente proiectelor finanţate prin intermediul Fondurilor, care respectã toate criteriile de eligibilitate stabilite de Comisia Europeanã şi care pot fi finanţate atât prin contribuţia financiarã a Uniunii Europene, cât şi din cofinanţarea publicã naţionalã sau privatã;
    l) cheltuieli neeligibile - cheltuielile inerente realizãrii proiectelor finanţate prin intermediul Fondurilor, care nu pot fi finanţate din contribuţia financiarã a Uniunii Europene şi nici din cofinanţarea publicã naţionalã sau privatã;
    m) proiect de monopol - proiect finanţat în cazul situaţiilor de monopol de drept sau din raţiuni de securitate;
    n) organism executiv - calitatea în care acţioneazã autoritatea responsabilã în cazul în care decide sã punã în aplicare proiectele în mod direct întrucât caracteristicile acestora nu permit o altã manierã de punere în aplicare, de exemplu în cazul proiectelor de monopol;
    o) organism de atribuire - calitate în care acţioneazã autoritatea responsabilã în cazurile în care pune în aplicare proiectele, în general pe baza unei cereri deschise, anuale, de propuneri, proiectele implementate în aceastã situaţie fiind denumite în continuare scheme de grant;
    p) cereri privind autorizarea transferului sumelor:
      (i) documente în baza cãrora autoritatea delegatã solicitã autoritãţii responsabile autorizarea transferului sumelor din prefinanţãri ale Uniunii Europene, în vederea efectuãrii plãţilor aferente componentelor de asistenţã tehnicã; sau
      (ii) documente în baza cãrora autoritatea delegatã solicitã autoritãţii responsabile autorizarea transferului de sume din prefinanţãri ale Uniunii Europene, în vederea acordãrii tranşelor de finanţare cãtre beneficiarii schemelor de grant în baza contractelor de finanţare nerambursabile; sau
      (iii) documente în baza cãrora beneficiarul final solicitã autoritãţii responsabile autorizarea transferului sumelor din prefinanţãri ale Uniunii Europene, în vederea efectuãrii plãţilor aferente proiectelor de monopol;
    q) beneficiar final - organismul, autoritatea, instituţia sau organizaţia din sectorul public sau privat, responsabile pentru iniţierea ori iniţierea şi implementarea proiectelor aprobate spre finanţare, prin intermediul Fondurilor ;
    r) ofiţerul responsabil de program - persoana care coordoneazã autoritatea responsabilã, având întreaga responsabilitate a managementului Fondurilor în România;
    s) acord de finanţare nerambursabilã - instrumentul juridic în baza cãruia autoritatea responsabilã acordã subvenţii beneficiarului final în vederea punerii în aplicare a proiectului de monopol, încheiat în conformitate cu procedurile elaborate de autoritatea responsabilã cu respectarea principiului separãrii corespunzãtoare a funcţiilor;
    t) contract de finanţare nerambursabilã - instrumentul juridic în baza cãruia autoritatea delegatã acordã subvenţii beneficiarului final în vederea punerii în aplicare a schemei de grant, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 3
    (1) În scopul utilizãrii eficiente a Fondurilor se instituie un sistem de monitorizare, coordonat de cãtre un comitet de monitorizare, compus din reprezentanţi ai autoritãţii responsabile şi ai autoritãţii delegate.
    (2) Autoritatea de audit de pe lângã Curtea de Conturi şi autoritatea de certificare participã în calitate de observator la reuniunile comitetului de monitorizare.
    (3) Atribuţiile comitetului de monitorizare se circumscriu analizãrii stadiului proiectelor derulate în cadrul Fondurilor, în ceea ce priveşte programarea, contractarea, implementarea şi evaluarea acestora, pe baza raportãrilor semestriale elaborate de autoritatea responsabilã, precum şi stabilirii mãsurilor necesare implementãrii corespunzãtoare a proiectelor.
    (4) Comitetul de monitorizare se reuneşte semestrial şi este prezidat de conducãtorul autoritãţii responsabile.
    (5) Secretariatul comitetului de monitorizare este asigurat de cãtre Serviciul Fonduri Europene din cadrul Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumitã în continuare D.G.A.E.R.I.
    ART. 4
    Programul multianual şi programele anuale sunt supuse aprobãrii comitetului director, constituit în temeiul Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. 604/2008 privind sistemul decizional şi de monitorizare a implementãrii proiectelor din cadrul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", denumit în continuare comitet director, anterior transmiterii acestora, spre aprobare, Comisiei Europene.
    ART. 5
    Se desemneazã D.G.A.E.R.I. în calitate de autoritate responsabilã pentru gestionarea asistenţei europene acordate României prin intermediul Fondurilor.
    ART. 6
    (1) În situaţia în care autoritatea delegatã acţioneazã în calitate de organism de atribuire, autoritatea responsabilã are urmãtoarele atribuţii:
    a) verificã declaraţiile lunare de cheltuieli întocmite de cãtre autoritatea delegatã pentru schemele de grant implementate în cadrul programelor anuale;
    b) pe baza verificãrilor şi a informaţiilor raportate periodic de autoritatea delegatã, elaboreazã rapoarte trimestriale de monitorizare a implementãrii schemelor de grant;
    c) efectueazã misiuni de monitorizare şi de control la faţa locului, individuale sau în colaborare cu autoritatea delegatã, în vederea verificãrii din punct de vedere administrativ, financiar, tehnic şi fizic a modului de implementare a proiectelor finanţate prin intermediul Fondurilor;
    d) monitorizeazã şi controleazã atribuţiile transmise autoritãţii delegate pentru implementarea schemelor de grant;
    e) întreprinde mãsurile necesare prevenirii neregulilor şi monitorizeazã recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli, în baza informaţiilor şi documentelor transmise de cãtre autoritatea delegatã;
    f) aprobã cererile privind autorizarea transferului sumelor în vederea acordãrii tranşelor de finanţare cãtre beneficiarii schemelor de grant.
    (2) În situaţia în care acţioneazã ca organism executiv, precum şi în cazul componentelor de asistenţã tehnicã, autoritatea responsabilã are urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã declaraţiile de cheltuieli privind proiectele de monopol şi componentele de asistenţã tehnicã;
    b) monitorizeazã şi controleazã modul de implementare a componentelor de asistenţã tehnicã şi proiectelor de monopol de cãtre autoritatea delegatã sau beneficiarul final, dupã caz;
    c) întocmeşte rapoarte trimestriale de progres şi monitorizare privind implementarea componentelor de asistenţã tehnicã de cãtre autoritatea delegatã şi a proiectelor de monopol de cãtre beneficiarul final, dupã caz;
    d) organizeazã procedurile de evaluare şi atribuire a proiectelor de monopol şi încheie cu beneficiarul final acorduri de finanţare nerambursabilã;
    e) autorizeazã transferul sumelor pentru componentele de asistenţã tehnicã şi proiectele de monopol, pe baza cererilor de autorizare a transferului sumelor, elaborate de autoritatea delegatã, respectiv beneficiarul final;
    f) elaboreazã fişele de asistenţã tehnicã aferente programelor anuale;
    g) desfãşoarã verificãri şi controale care vizeazã aspectele administrative, financiare, tehnice şi fizice ale proiectelor, cu scopul de a se asigura cã cheltuielile declarate sunt reale şi legitime, cã proiectele finanţate au fost executate în conformitate cu acordurile de finanţare, cã s-au respectat normele privind contribuţia europeanã, cã cererile de platã ale beneficiarilor finali sunt corecte şi cã proiectele şi cheltuielile au respectat normele europene şi de drept intern, precum şi de faptul cã acestea evitã dubla finanţare a cheltuielilor cu alte sisteme europene sau naţionale şi cu alte perioade de programare;
    h) verificã şi aprobã utilizarea elementelor de identitate vizualã pentru componentele de asistenţã tehnicã.
    (3) Autoritatea responsabilã îndeplineşte şi alte atribuţii, dupã cum urmeazã:
    a) verificã existenţa riscului de suprapunere a mãsurilor programelor multianuale şi a programelor anuale cu mãsuri eligibile pentru finanţare prin alte instrumente europene şi stabileşte consultãri cu specialiştii autoritãţilor/instituţiilor care gestioneazã instrumentele respective;
    b) verificã şi avizeazã programele multianuale şi anuale, precum şi variantele revizuite ale acestora;
    c) asigurã funcţionarea punctului unic de contact rãspunzãtor de schimbul de informaţii între autoritãţile implicate în sistemul de management şi control al fondurilor şi de menţinerea contactelor curente cu reprezentanţii Comisiei Europene;
    d) elaboreazã rapoartele intermediare şi finale în cadrul programelor anuale pe baza raportãrilor asupra schemelor de grant, componentelor de asistenţã tehnicã şi proiectelor de monopol;
    e) transmite Comisiei Europene pachetele de raportare intermediarã asupra programului anual pentru anul în curs ce cuprind raportul intermediar, cererea de platã a celei de-a doua prefinanţãri şi certificarea pentru a doua prefinanţare în cadrul programelor anuale;
    f) transmite Comisiei Europene pachetele de raportare finalã asupra programului anual pentru anul în curs ce cuprind raportul final, raportul anual de audit al autoritãţii de audit, cererea de platã a soldului/declaraţia de rambursare şi certificarea pentru plata finalã, în vederea aprobãrii plãţii soldului în cadrul programelor anuale;
    g) avizeazã procedurile autoritãţii delegate şi modificãrile ulterioare ale acestora;
    h) participã la reuniunile comitetului de monitorizare, semestrial sau ori de câte ori este cazul;
    i) elaboreazã şi actualizeazã registrul neregulilor, registrul debitorilor şi registrul de riscuri;
    j) desfãşoarã activitãţi de constatare a neregulilor şi de stabilire şi recuperare a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, în situaţiile în care este necesarã investigarea unor posibile nereguli pentru care autoritatea delegatã are calitatea de beneficiar sau poate fi stabilitã ca debitor;
    k) în conformitate cu prevederile art. 47 din Decizia nr. 573/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European pentru Refugiaţi pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii, precum şi de abrogarea Deciziei 2004/904/CE a Consiliului, ale art. 45 din Decizia nr. 2007/435/CE a Consiliului din 25 iunie 2007 de instituire a Fondului european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe pentru perioada 2007-2013, ca parte a programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", şi ale art. 47 din Decizia nr. 2007/575/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European de Returnare pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", aprobã transferul sumelor care trebuie restituite la bugetul general al Uniunii Europene;
    l) asigurã, în cooperare cu autoritatea delegatã, existenţa unui sistem de înregistrare şi stocare pe suport electronic a înregistrãrilor contabile aferente fiecãrei acţiuni şi componente din cadrul programelor anuale, precum şi colectarea datelor necesare pentru gestiunea financiarã, monitorizare, control şi evaluare.
    ART. 7
    Se desemneazã Oficiul Român pentru Imigrãri din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare O.R.I., pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate delegatã pentru asistenţa europeanã acordatã României prin intermediul Fondurilor.
    ART. 8
    Autoritatea delegatã are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) desfãşoarã consultãri cu autoritãţile şi organismele implicate în aplicarea programului multianual sau care sunt în mãsurã sã contribuie eficient la dezvoltarea acestuia;
    b) elaboreazã propuneri de programe multianuale şi anuale şi le transmite autoritãţii responsabile, în vederea avizãrii;
    c) desfãşoarã verificãri şi controale care vizeazã aspectele administrative, financiare, tehnice şi fizice ale proiectelor finanţate prin schemele de grant cu scopul de a se asigura cã cheltuielile declarate sunt reale şi legitime, cã proiectele finanţate au fost executate în conformitate cu acordurile de finanţare, cã s-au respectat normele privind contribuţia comunitarã, cã cererile de platã ale beneficiarilor finali sunt corecte şi cã proiectele şi cheltuielile au respectat normele europene şi de drept intern, precum şi de faptul cã acestea evitã dubla finanţare a cheltuielilor cu alte sisteme comunitare sau naţionale şi cu alte perioade de programare;
    d) verificã şi valideazã eligibilitatea cheltuielilor declarate de cãtre beneficiarii schemelor de grant;
    e) elaboreazã cererile de autorizare, prin care solicitã de la autoritatea responsabilã autorizarea transferului de sume;
    f) întocmeşte declaraţiile lunare de cheltuieli pentru schemele de grant;
    g) întocmeşte rapoartele de progres privind schemele de grant şi componentele de asistenţã tehnicã şi le transmite autoritãţii responsabile;
    h) transmite autoritãţii responsabile la începutul fiecãrui trimestru analizele de risc întocmite pentru proiectele implementate de beneficiarii finali ai schemelor de grant;
    i) întreprinde mãsurile necesare pentru prevenirea, constatarea neregulilor şi recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli, stabilite prin procesul-verbal de constatare întocmit în urma controalelor efectuate la beneficiarii finali pentru proiectele finanţate în cadrul schemelor de grant;
    j) solicitã autoritãţii responsabile acordarea finanţãrii pentru proiecte de monopol şi asigurã implementarea proiectelor aprobate spre finanţare;
    k) organizeazã procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, pentru implementarea componentelor de asistenţã tehnicã, în conformitate cu normele europene şi naţionale aplicabile;
    l) organizeazã procedurile de selecţie publicã a proiectelor în cadrul schemelor de grant;
    m) atribuie contracte de finanţare nerambursabilã în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    n) este destinatara sumelor aferente programelor anuale transferate de Comisia Europeanã;
    o) efectueazã plãţi cãtre beneficiarii schemelor de grant în conformitate cu prevederile contractelor de finanţare nerambursabilã;
    p) utilizeazã sumele aferente componentelor de asistenţã tehnicã, conform autorizãrilor acordate;
    q) monitorizeazã schemele de grant, verificând dacã cheltuielile au fost efectiv realizate şi dacã se respectã normele europene şi naţionale aplicabile;
    r) asigurã în cooperare cu autoritatea responsabilã existenţa unui sistem de înregistrare şi stocare pe suport electronic a înregistrãrilor contabile aferente fiecãrei acţiuni şi componente din cadrul programelor anuale, precum şi colectarea datelor necesarã pentru gestiunea financiarã, monitorizare, control şi evaluare;
    s) se asigurã cã beneficiarii schemelor de grant au fie un sistem contabil separat, fie un cod contabil adecvat pentru toate tranzacţiile asociate proiectelor respective, conform normelor contabile naţionale;
    t) pãstreazã toate documentele privind cheltuielile în conformitate cu cerinţele menţionate în deciziile Uniunii Europene aplicabile pentru a asigura o pistã de audit adecvatã;
    u) asigurã autoritãţii de audit, în scopul desfãşurãrii misiunilor de audit, toate informaţiile necesare privind procedurile de gestionare utilizate şi proiectele finanţate din Fonduri;
    v) asigurã autoritãţii responsabile documente, date şi informaţii necesare elaborãrii rapoartelor intermediare şi finale privind punerea în aplicare a programelor anuale, declaraţiilor de cheltuieli, cererilor de platã sau, dupã caz, declaraţiilor de restituire;
    w) desfãşoarã activitãţi de informare şi consultare şi difuzeazã rezultatele acţiunilor derulate;
    x) asigurã vizibilitatea programelor şi finanţãrii Fondurilor şi verificã punerea în aplicare de cãtre beneficiarii schemelor de grant a regulilor de asigurare a vizibilitãţii;
    y) suportã orice cheltuieli considerate neeligibile în urma unei misiuni de audit a Comisiei Europene şi/sau a autoritãţii de audit;
    z) în conformitate cu prevederile art. 47 din Decizia nr. 573/2007/CE , ale art. 45 din Decizia nr. 2007/435/CE şi ale art. 47 din Decizia nr. 575/2007/CE , solicitã aprobarea autoritãţii responsabile şi pe baza acesteia efectueazã transferul sumelor care trebuie restituite la bugetul general al Uniunii Europene.
    ART. 9
    Se desemneazã structura specializatã a Direcţiei generale financiare din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de certificare pentru asistenţa acordatã prin intermediul Fondurilor.
    ART. 10
    (1) Principalele atribuţii ale autoritãţii de certificare sunt prevãzute la art. 29 din Decizia nr. 573/2007/CE , la art. 29 din Decizia nr. 575/2007/CE şi la art. 27 din Decizia nr. 2007/435/CE .
    (2) Autoritatea responsabilã, autoritatea delegatã şi beneficiarii finali au obligaţia sã transmitã cãtre autoritatea de certificare informaţiile şi documentele necesare în scopul certificãrii, în termenele şi conform precizãrilor stabilite prin procedura interinstituţionalã privind informarea adecvatã a autoritãţii de certificare.
    ART. 11
    Auditarea utilizãrii finanţãrii acordate României prin intermediul Fondurilor se realizeazã conform legislaţiei naţionale şi europene în materie, de cãtre Autoritatea de audit de pe lângã Curtea de Conturi a României, abilitatã în condiţiile legii.
    ART. 12
    (1) Atribuţiile autoritãţii de audit sunt prevãzute la art. 30 din Decizia nr. 573/2007/CE , la art. 30 din Decizia nr. 575/2007/CE şi la art. 28 din Decizia nr. 435/2007/CE .
    (2) Situaţia rezumativã anualã a auditurilor prevãzutã la art. 53b alin. (3) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de cãtre Autoritatea de audit de pe lângã Curtea de Conturi a României.
    ART. 13
    (1) Creditele bugetare şi de angajament aferente finanţãrii externe nerambursabile acordate României prin intermediul Fondurilor au caracter previzional şi se cuprind la titlul "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile", la poziţiile distincte denumite "Sume aferente Fondului european pentru refugiaţi", "Sume aferente Fondului european de returnare", "Sume aferente Fondului european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe", în anexa la bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, sursa de finanţare 08 "Fonduri externe nerambursabile".
    (2) Creditele bugetare, altele decât cele aferente fondurilor externe nerambursabile, se cuprind în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, la sursa de finanţare 01 "Buget de stat", la poziţiile distincte menţionate la alin. (1), astfel:a) sume reprezentând cofinanţarea publicã naţionalã;
    b) sume aferente achitãrii debitelor faţã de bugetul Uniunii Europene, inclusiv majorãrile de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari a sumelor plãtite nejustificat;
    c) sume necesare finanţãrii cheltuielilor aferente transferului de fonduri din conturile autoritãţii delegate în scopul efectuãrii plãţilor;
    d) sume necesare finanţãrii cheltuielilor neeligibile;
    e) sumele necesare continuãrii finanţãrii proiectelor finanţate prin intermediul Fondurilor în cazul indisponibilitãţii temporare a contribuţiei financiare a Uniunii Europene.
    ART. 14
    (1) Autoritatea delegatã deschide conturi în euro pentru Fonduri, la Trezoreria Statului sau la instituţii financiar-bancare, în care Comisia Europeanã vireazã sumele corespunzãtoare contribuţiei financiare a Uniunii Europene.
    (2) Echivalentul în lei al sumelor încasate în conturile prevãzute la alin. (1) se gestioneazã prin conturi distincte deschise pentru fiecare fond la Trezoreria Statului.
    (3) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizeazã autoritãţii delegate creditele bugetare aprobate, aferente sumelor prevãzute la art. 13 alin. (2) în conturile autoritãţii delegate deschise la Trezoreria Statului.
    (4) Echivalentul în lei al sumelor încasate în conturile prevãzute la alin. (1) reprezentând asistenţa comunitarã finanţatã de la bugetul de stat se vireazã de cãtre autoritatea delegatã în conturile de venituri ale bugetului de stat, în termen de 30 de zile de la certificarea declaraţiilor de cheltuieli.
    (5) Disponibilitãţile din contribuţia financiarã a Uniunii Europene şi din cofinanţarea publicã naţionalã aferente Fondurilor rãmase la sfârşitul anului bugetar în curs în conturile deschise pentru gestionarea proiectelor finanţate se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
    ART. 15
    (1) În vederea reflectãrii finanţãrii acordate României prin intermediul Fondurilor în poziţia netã a României în relaţia financiarã cu Uniunea Europeanã, Unitatea de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice primeşte de la autoritatea responsabilã şi prelucreazã datele privind contribuţia financiarã a Uniunii Europene, conform procedurii şi modelului elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
    (2) Autoritatea responsabilã transmite Unitãţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice urmãtoarele informaţii, conform procedurii elaborate de Ministerul Finanţelor Publice:
    a) estimãrile alocãrilor bugetare anuale pentru România, comunicate de Comisia Europeanã pentru Fonduri, în conformitate cu art. 20 alin. (2) din Decizia nr. 573/2007/CE , art. 19 alin. (2) din Decizia nr. 2007/435/CE şi art. 21 alin. (2) din Decizia nr. 575/2007/CE ;
    b) situaţia sumelor necesare achitãrii debitelor faţã de bugetul Uniunii Europene, inclusiv a achitãrii acestora şi a majorãrilor de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari;
    c) situaţia sumelor aferente contribuţiei financiare a Uniunii Europene, transferate de Comisia Europeanã, pentru Fonduri.
    ART. 16
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, dispoziţiile cuprinse în Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 604/2008 privind sistemul decizional şi de monitorizare a implementãrii proiectelor din cadrul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", care fac trimitere la prevederi din cuprinsul Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 398/168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategicã şi financiarã, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizãrii fondurilor acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se considerã a fi fãcute la prevederile corespondente din prezentul ordin.
    ART. 17
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 398/168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategicã şi financiarã, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizãrii fondurilor acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 5 martie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 18
    Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016