Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 296 din 24 februarie 2023  privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, a instituţiilor publice şi organelor  de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea ministerului şi a unităţilor care funcţionează sub autoritatea sa, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2023    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 296 din 24 februarie 2023 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, a instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea ministerului şi a unităţilor care funcţionează sub autoritatea sa, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2023

EMITENT: Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 187 din 6 martie 2023
    Luând în considerare Referatul de aprobare nr. 22.089 din 22.02.2023 întocmit de către Direcţia generală managementul resurselor,
    în temeiul art. VI alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, şi al art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte procedura de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, a instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea ministerului şi a unităţilor care funcţionează sub autoritatea sa, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2023.

    ART. 2
    (1) Plata sumelor datorate în temeiul titlurilor executorii, prevăzute la art. 1, se realizează eşalonat, în 5 tranşe anuale, potrivit prevederilor art. VI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
    (2) Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, a instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea ministerului şi a unităţilor care funcţionează sub autoritatea sa, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2023, se va realiza astfel:
    a) în primul an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 5% din valoarea titlului executoriu;
    b) în al doilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 10% din valoarea titlului executoriu;
    c) în al treilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
    d) în al patrulea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
    e) în al cincilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 35% din valoarea titlului executoriu.

    (3) Sumele prevăzute la alin. (2), plătite în temeiul art. VI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022, se actualizează cu indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică (I.N.S.), după următoarea formulă de calcul:
    A = (suma de actualizat x IPC)/100,
    unde:
    A - suma totală necesar a fi achitată, ca urmare a actualizării;
    suma de actualizat - suma corespunzătoare unei tranşe, prin aplicarea procentului corespunzător anului în care se va efectua plata la valoarea titlului executoriu;
    IPC - indicele preţurilor de consum, astfel cum a fost stabilit de I.N.S. pentru luna la care se efectuează plata sumei, comparativ cu luna în care aceasta trebuia pusă în executare.


    (4) Procedura de plată eşalonată prevăzută la alin. (2) se aplică şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2023, având ca obiect acordarea de daune-interese moratorii sub formă de dobânzi legale pentru plata eşalonată a sumelor prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar.
    (5) La sumele actualizate în condiţiile alin. (3) se acordă dobânda legală remuneratorie, calculată de la data la care hotărârea judecătorească a rămas executorie.

    ART. 3
    Sumele prevăzute la art. 2 alin. (2) şi (4), inclusiv diferenţele rezultate ca urmare a actualizării acestora la data efectuării plăţii, se suportă, în ceea ce priveşte încadrarea cheltuielilor bugetare conform clasificaţiei economice pentru personalul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea ministerului şi unităţile care funcţionează sub autoritatea sa, din titlul 10 „Cheltuieli de personal“, 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare“ şi titlul 58 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020“, conform legii.

    ART. 4
    Contribuţiile sociale obligatorii şi impozitul aferent plăţii sumelor datorate se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, prin Direcţia generală managementul resurselor, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea ministerului, precum şi unităţile care funcţionează sub autoritatea sa vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 24 februarie 2023.
    Nr. 296.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016