Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 296 din 10 iulie 2006  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 681/243/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 296 din 10 iulie 2006 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 681/243/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 635 din 24 iulie 2006

În temeiul prevederilor:
- <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 706/2006 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate şi pentru aprobarea listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã,
având în vedere Referatul de aprobare nr. E.N. 1.929 din 12 iulie 2006 al Ministerului Sãnãtãţii Publice şi nr. DG 2.381 din 28 iunie 2006 al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

ministrul sãnãtãţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 681/243/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 569 şi 569 bis din 30 iunie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La anexa nr. 8 capitolul III, la nota 1 se abrogã codul 9.12.
2. În anexa nr. 9, la articolul 6 alineatul (4), ultima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Valoarea actului adiţional la contractul iniţial se stabileşte avându-se în vedere criteriile de contractare".
3. În anexa nr. 9, la articolul 6, dupã alineatul (4), se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Valoarea de contract cuprinsã în contractul încheiat între casa de asigurãri de sãnãtate şi furnizorul de servicii medicale paraclinice, anterior datei de intrare în vigoare a prezentului ordin, rãmâne la nivelul stabilit iniţial."
4. În anexa nr. 9, la articolul 10, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Suma orientativã medie/medic specialist/lunã la nivel naţional este de 1.100 lei, corespunzãtoare unui program de 7 ore în medie/zi."
5. În anexa nr. 11, teza a doua va avea urmãtorul cuprins:
"La stabilirea numãrului de analize medicale de laborator şi a sumelor ce se contracteazã cu furnizorii de analize medicale de laborator se au în vedere urmãtoarele criterii:
1. criteriul de evaluare;
2. criteriul financiar;
3. criteriul de adresabilitate;
4. criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii."
6. În anexa nr. 11, la punctul 1 "Criteriul de evaluare", prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Ponderea acestui criteriu este de 40%."
7. În anexa nr. 11, la punctul 2 "Criteriul financiar", prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Ponderea acestui criteriu este de 20%."
8. În anexa nr. 11, la punctul 3 "Criteriul de adresabilitate", prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Ponderea acestui criteriu este de 10%."
9. În anexa nr. 11, la punctul 4 "Criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii", prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Ponderea acestui criteriu este de 30%."
10. În anexa nr. 11 se eliminã punctul 5 "Criteriul de activitate" şi punctul 6 "Criteriul de corectitudine".
11. În anexa nr. 11, litera A va avea urmãtorul cuprins:
"A. Fondul cu destinaţia de analize medicale de laborator se repartizeazã pentru fiecare criteriu, astfel:
a) 40% pentru criteriul de evaluare;
b) 20% pentru criteriul financiar;
c) 10% pentru criteriul de adresabilitate;
d) 30% pentru criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii."
12. În anexa nr. 11, litera B va avea urmãtorul cuprins:
"B. Pentru fiecare criteriu se stabileşte numãrul total de puncte obţinut prin însumarea numãrului de puncte obţinut de fiecare furnizor, cu excepţia numãrului total de puncte obţinut de furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator în regim ambulatoriu."
13. În anexa nr. 11, litera C va avea urmãtorul cuprins:
"C. Se calculeazã valoarea unui punct pentru fiecare criteriu prin împãrţirea sumei rezultate ca urmare a aplicãrii procentelor prevãzute la lit. A la numãrul de puncte corespunzãtor fiecãrui criteriu, numãr stabilit conform lit. B."
14. În anexa nr. 11, litera D va avea urmãtorul cuprins:
"D. Valoarea unui punct obţinutã pentru fiecare dintre cele 4 criterii se înmulţeşte cu numãrul de puncte obţinut de un furnizor pentru fiecare criteriu, inclusiv cu numãrul de puncte obţinut de furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator în regim ambulatoriu, rezultând sume aferente fiecãrui criteriu pentru fiecare furnizor."
15. În anexa nr. 11, litera E se completeazã cu urmãtoarea tezã:
"Sumele corespunzãtoare celor patru sume stabilite conform lit. D, pentru furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice analize medicale de laborator în regim ambulatoriu, se contracteazã şi se deconteazã din fondul alocat asistenţei medicale spitaliceşti."
16. În anexa nr. 11 se introduce o nouã literã, litera F, cu urmãtorul cuprins:
"F. În situaţia în care niciunul dintre furnizori nu îndeplineşte criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii, suma corespunzãtoare aplicãrii prevederilor lit. d) de la lit. A se repartizeazã proporţional la celelalte criterii prevãzute la lit. a), b) şi c) de la lit. A."
17. În anexa nr. 11, nota va avea urmãtorul cuprins:
"Pentru furnizorii nou-intraţi în relaţii contractuale cu casa de asigurãri de sãnãtate se acordã un numãr de puncte pentru criteriul de adresabilitate egal cu numãrul de puncte obţinut pentru acelaşi criteriu de furnizorul care are acelaşi numãr de puncte rezultat în urma aplicãrii criteriului de evaluare sau cât mai apropiat de acesta."
18. În anexa nr. 12, prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"La stabilirea numãrului de investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã şi a sumelor ce se contracteazã cu furnizorii de investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã se au în vedere urmãtoarele criterii:
1. criteriul de evaluare;
2. criteriul financiar;
3. criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii."
19. În anexa nr. 12, la punctul 1 "Criteriul de evaluare", prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Ponderea acestui criteriu este de 50%."
20. În anexa nr. 12, la punctul 2 "Criteriul financiar", prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Ponderea acestui criteriu este de 10%."
21. În anexa nr. 12, la punctul 3 "Criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii", prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Ponderea acestui criteriu este de 40%."
22. În anexa nr. 12 se eliminã punctul 4 "Criteriul de activitate" şi punctul 5 "Criteriul de corectitudine".
23. În anexa nr. 12, litera A va avea urmãtorul cuprins:
"A. Fondul cu destinaţie de investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã se repartizeazã pentru fiecare criteriu, astfel:
a) 50% pentru criteriul de evaluare;
b) 10% pentru criteriul financiar;
c) 40% pentru criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii."
24. În anexa nr. 12, litera B va avea urmãtorul cuprins:
"B. Pentru fiecare criteriu se stabileşte numãrul total de puncte obţinut prin însumarea numãrului de puncte obţinut de fiecare furnizor, cu excepţia numãrului total de puncte obţinut de furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã în regim ambulatoriu."
25. În anexa nr. 12, litera C va avea urmãtorul cuprins:
"C. Se calculeazã valoarea unui punct pentru fiecare criteriu prin împãrţirea sumei rezultate ca urmare a aplicãrii procentelor prevãzute la lit. A la numãrul total de puncte corespunzãtor fiecãrui criteriu, numãr stabilit conform lit. B."
26. În anexa nr. 12, litera D va avea urmãtorul cuprins:
"D. Valoarea unui punct obţinutã pentru fiecare dintre cele 3 criterii se înmulţeşte cu numãrul de puncte obţinut de un furnizor pentru fiecare criteriu, inclusiv cu numãrul de puncte obţinut de furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã în regim ambulatoriu, rezultând sume aferente fiecãrui criteriu pentru fiecare furnizor."
27. În anexa nr. 12, litera E se completeazã cu urmãtoarea tezã:
"Sumele corespunzãtoare celor trei sume stabilite conform lit. D, pentru furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã în regim ambulatoriu, se contracteazã şi se deconteazã din fondul alocat asistenţei medicale spitaliceşti."
28. În anexa nr. 12 se introduce o nouã literã, litera F, cu urmãtorul cuprins:
"F. În situaţia în care niciunul dintre furnizori nu îndeplineşte criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii, suma corespunzãtoare aplicãrii prevederilor lit. c) de la lit. A se repartizeazã proporţional la celelalte criterii prevãzute la lit. a) şi b) de la lit. A."
29. În anexa nr. 12, la notã, prima tezã se abrogã, iar teza a doua se completeazã cu urmãtoarea sintagmã:
"În funcţie de necesarul de servicii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã, pe tipuri, aceastã sumã poate fi repartizatã de casele de asigurãri de sãnãtate pe tipuri de servicii medicale paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã."
30. Anexa nr. 13 va avea urmãtorul cuprins:

ANEXA 13






I. Bilet de trimitere pentru analize medicale decontate de casele de asigurari de sanatate
┌──────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬──┐
│ │ │Nivel de prioritate │ │
│..............│ ├───────┬──┬──┬───────┬──┤ │
│..............│ BILET DE TRIMITERE │URGENTA│ │ │Curente│ │ │
│..............│ Pentru analize medicale decontate ├───────┴──┘ └───────┴──┤ │
│..............│ de C.A.S. ├────────┬───────────────┤ │
│ (Cabinetul │ │Asistent│...............│ │
│ medical) │ │ (Nume/ │...............│ │
│ │ │ cod) │...............│ │
├──────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴────────┴───────────────┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌─────────────────────────┐ ┌───────┬───────────────────────┐ ┌───────┬────────────────────────┐ │
│ │DATE IDENTIFICARE PACIENT│ │Nume │ │ │Prenume│ │ │
│ ├─────────────────────────┘ └───────┴───────────────────────┘ └───────┴────────────────────────┘ │
│ │ │
│ ├─────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─────┐ ┌─┬─┐ ┌─┬─┐ ┌─────────┐ ┌─────┬─┬─┐ ┌──────┬─┬─┐ │
│ │ CNP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Sex │ │F│ │ │M│ │ │ Varsta │ │ Ani │ │ │ │ Luni │ │ │ │
│ ├─────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─────┘ └─┴─┘ └─┴─┘ └─────────┘ └─────┴─┴─┘ └──────┴─┴─┘ │
│ │ │
│ ├────────────┬───────────────────┬──────────────┬──┬──┬────┬──────────────────────┬───┬──┬──┬──┐ │
│ │Localitate │ │Judet (Sector)│ │ │Str.│ │Nr.│ │ │ │ │
│ ├────────────┴───────────────────┴──────────────┴──┴──┴────┴──────────────────────┴───┴──┴──┴──┘ │
│ │ │
│ ├───────────────────────────┐ ┌───────────────┐ ┌──┐ ┌──────────────────────────────┐ ┌──┐ │
│ │Beneficiar: │ │Pachet de baza │ │ │ │Pachet facultativ*) │ │ │ │
│ └───────────────────────────┘ └───────────────┘ └──┘ └──────────────────────────────┘ └──┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌──────────────┐ ┌─────────┬────────────────────────┐ ┌─────────┬─────────────────────────┐ │
│ │ │ │Nume │ │ │Prenume │ │ │
│ │ DATE MEDIC │ ├─────────┴────────────────────────┘ └─────────┴─────────────────────────┤ │
│ │ EXAMINATOR ├─────┼──────────────┬──┬──┬──┬──┬───────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤ │
│ │ │ │Nr. cod parafa│ │ │ │ │Nr. contract C.A.S.│ │ │ │ │/ │2 │0 │ │ │ │
│ ├──────────────┘ └──────────────┴──┴──┴──┴──┴───────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤ │
│ ├─────────────────────┬──────────────┬───┬────────────────────┬────────────────────────────────┤ │
│ │Cod diagnostic**) │ ............ │ │Diagnostic prezumtiv│ │ │
│ ├─────────────────────┴──────────────┴───┴────────────────────┴────────────────────────────────┤ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤ │
│ │Comentarii clinice: │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │(Data, semnatura si parafa │ │
│ │ │medicului examinator) │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ANALIZE RECOMANDATE: │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
___________
*) Pachet de servicii medicale paraclinice pentru persoanele care se
asigura facultativ pentru sanatate.
**) Cod diagnostic prezumtiv sau cunoscut.


Semnatura asiguratului
pentru confirmarea efectuarii investigatiilor




II. Modelul de bilet de trimitere pentru investigatii medicale paraclinice, ca formular cu regim special unic pe tara, utilizat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, si modalitatile de completare si utilizare se stabilesc prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurari Sociale de Sanatate si al ministrului sanatatii publice, ce va intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii prezentului ordin. Pana la acea data biletul de trimitere pentru analize medicale decontate de casele de asigurari de sanatate prezentat la punctul I ramane valabil."
31. În anexa nr. 15, la articolul 17, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pe parcursul derulãrii prezentului contract, valoarea contractualã poate fi majoratã prin acte adiţionale, dupã caz, în limita fondurilor aprobate asistenţei medicale ambulatorii de specialitate pentru specialitãţile paraclinice, avându-se în vedere criteriile de contractare."
32. În anexa nr. 24, la capitolul 1 litera C, punctul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"12. Transportul asiguraţilor dializaţi în vederea efectuãrii dializei, în centrele-pilot, de la şi la domiciliu, precum şi transportul copiilor dializaţi cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al copilului, de la şi la domiciliu;".
33. În anexa nr. 25, articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Serviciile de transport al asiguraţilor, în vederea efectuãrii dializei în centrele-pilot, precum şi serviciile de transport al copiilor cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al copilului, de la şi la domiciliu, se contracteazã şi se deconteazã distinct din fondul aprobat cu destinaţia servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã, cu respectarea tuturor condiţiilor de contractare şi decontare aferente celorlalte servicii de transport sanitar."
34. În anexa nr. 31, articolul 9 se completeazã cu urmãtoarea tezã:
"Pentru DCI-urile din prescripţiile medicale, farmacia elibereazã medicamentele cu preţul de vânzare cu amãnuntul cel mai mic, corespunzãtor DCI prescris."
35. În anexa nr. 31, la articolul 16 punctul 1, literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) 80%, care se repartizeazã de casa de asigurãri de sãnãtate pe zone/localitãţi, în funcţie de consumul mediu zilnic şi numãrul de zile din luna anterioarã pentru care farmacia nu a mai avut valoare de contract pentru eliberarea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã, cu încadrarea în suma repartizatã pe zone/localitãţi.
Consumul mediu zilnic pentru fiecare farmacie se stabileşte ca raport între valoarea lunarã de contract şi numãrul de zile din luna respectivã în care s-au eliberat medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã.
b) 20%, care se repartizeazã de casa de asigurãri de sãnãtate pe farmacii, în funcţie de punctajul obţinut de fiecare farmacie, punctaj acordat dupã cum urmeazã:".
36. În anexa nr. 31, la articolul 16 punctul 1, ultimul paragraf va avea urmãtorul cuprins:
"În situaţia în care la unele farmacii se înregistreazã la sfârşitul unui trimestru, respectiv la sfârşitul unei luni din cadrul unui trimestru, sume neconsumate ca urmare a eliberãrii de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã, faţã de suma prevãzutã pentru trimestrul respectiv/lunã din cadrul unui trimestru în contract, casele de asigurãri de sãnãtate vor diminua valoarea contractatã iniţial cu sumele respective atât pentru luna/trimestrul respectivã/respectiv, cât şi pentru lunile urmãtoare pe toatã durata contractului, printr-un act adiţional la contract. Sumele cuprinse în actul adiţional vor fi contractate la farmaciile la care adresabilitatea crescutã a dus la epuizarea sumei contractate, conform prevederilor lit. a) şi b), printr-un act adiţional. Aceste prevederi se aplicã şi pentru pct. 2 referitor la eliberarea medicamentelor prescrise pentru tratamentul urmãtoarelor grupe de boli cronice: stãri posttransplant, hepatitã cronicã de etiologie viralã cu HVB şi HCV, cirozã hepaticã, poliartritã reumatoidã şi artropatie psoriazicã, spondilitã anchilozantã, boli psihice, demenţe, bolnavi cu proceduri intervenţionale percutante numai dupã implantarea unei proteze edovasculare - stent, boala Gaucher, leucemii, limfoame, aplazie medularã, gamapatii monoclonale maligne, mieloproliferãri cronice şi tumori maligne."
37. În anexa nr. 31, la articolul 16 punctul 2, de la teza a doua se abrogã urmãtoarea sintagmã:
"Sumele suplimentare pentru acoperirea morbiditãţii cauzate de bolile cronice menţionate mai sus pot fi contractate de un furnizor de servicii farmaceutice pentru un numãr de maximum douã farmacii."
38. În anexa nr. 31, la articolul 16, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Valoarea de contract cuprinsã în contractul încheiat între casa de asigurãri de sãnãtate şi farmacie anterior datei de intrare în vigoare a prezentului ordin rãmâne la nivelul stabilit iniţial."
39. În anexa nr. 31, la articolul 17 alineatul (3), prima tezã va avea urmãtorul cuprins:
"Valoarea actului adiţional la contractul iniţial se stabileşte avându-se în vedere prevederile art. 16."
40. În anexa nr. 31, la articolul 17, la alineatul (3) se introduce o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins:
"c) farmaciile la care s-au înregistrat economii în fiecare dintre cele 3 luni anterioare semnãrii actului adiţional mai mari de 5% din valoarea de contract lunarã."
41. În anexa nr. 31, la articolul 17, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Prevederile alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru valoarea contractatã iniţial."
42. În anexa nr. 31, articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - În vederea încadrãrii în fondul destinat eliberãrii medicamentelor fãrã contribuţie personalã pentru cele 10 grupe de boli cronice menţionate la art. 16 pct. 2 şi a utilizãrii eficiente a acestuia la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate se va constitui câte o comisie pentru fiecare grupã de boalã cronicã. Comisia va fi constituitã din 3 sau 5 persoane, astfel:
- medicul şef al casei de asigurãri de sãnãtate sau o persoanã desemnatã de cãtre acesta din cadrul serviciului medical;
- medicul coordonator desemnat dintre medicii prescriptori de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate şi de autoritatea de sãnãtate publicã;
- secretarul de comisie - din cadrul serviciului medical al casei de asigurãri de sãnãtate;
- 2 medici prescriptori (alţii decât cel desemnat ca medic coordonator) pentru comisiile la care se considerã necesar un numãr de 5 persoane în comisie.
Comisia va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor menţionate mai sus, conform urmãtoarei metodologii:
a) casa de asigurãri de sãnãtate pune la dispoziţie fiecãrei comisii lista medicilor prescriptori aflaţi în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, precum şi orice modificare ulterioarã a listei şi informeazã comisia cu privire la cuantumul fondului destinat eliberãrii de medicamente fãrã contribuţie personalã pe fiecare lunã, pentru fiecare boalã cronicã, precum şi despre orice modificare ulterioarã a acestuia;
b) fiecare comisie aduce la cunoştinţã medicilor prescriptori cu care casele de asigurãri de sãnãtate se aflã în relaţie contractualã componenţa comisiei;
c) comisia, prin secretarul comisiei, va gestiona baza de date, utilizând informaţiile cuprinse în aplicaţia WINFARM, care sã cuprindã evidenţa bolnavilor cronici (CNP, diagnostic, data la care se aflã în tratament, perioada pentru care s-a fãcut recomandarea de tratament etc.) şi schemele terapeutice practicate de fiecare medic prescriptor;
d) comisia, prin medicul coordonator, îndrumã medicii prescriptori în ceea ce priveşte stabilirea schemelor terapeutice pentru boala respectivã, în funcţie de numãrul de bolnavi aflaţi în evidenţã şi de eventualele modificãri ale acestuia, precum şi în funcţie de cuantumul fondului destinat pentru boala respectivã;
e) comisia propune criterii de eligibilitate, de introducere în tratament a unor bolnavi noi şi de excludere din tratament, cu consultarea medicilor prescriptori, cu excepţia situaţiilor pentru care existã criterii la nivel naţional;
f) medicul prescriptor va întocmi pentru fiecare bolnav nou un referat de justificare, pe care îl va prezenta comisiei. Comisia va face o analizã pe baza criteriilor de introducere în tratament a unui bolnav nou şi a referatului de justificare, precum şi a fondului destinat pentru boala respectivã. Cazurile noi care nu sunt aprobate de comisie vor face obiectul unei evidenţe distincte sau, dupã caz, unei liste de aşteptare;
g) casa de asigurãri de sãnãtate analizeazã bilunar modul de utilizare a fondului destinat eliberãrii de medicamente fãrã contribuţie personalã pentru fiecare dintre cele 10 grupe de boli cronice şi, împreunã cu comisia, ia mãsuri pentru utilizarea eficientã a fondului destinat eliberãrii de medicamente fãrã contribuţie personalã pentru cele 10 grupe de boli cronice."
43. În anexa nr. 32, la articolul 21, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pe parcursul derulãrii prezentului contract, valoarea contractatã poate fi majoratã prin acte adiţionale, dupã caz, în limita fondului aprobat pentru acordarea medicamentelor cu sau fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, avându-se în vedere condiţiile de contractare, astfel cum sunt prevãzute la art. 16 din anexa nr. 31."
44. În anexa nr. 33, la articolul 6, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Lista preţurilor de referinţã corespunzãtoare categoriilor şi tipurilor de dispozitive medicale este aprobatã prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 204/69/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 248 din 24 martie 2005."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele
Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016