Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 207.553 din 18.07.2024 al Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă şi al Direcţiei generale de politici agricole, ţinând seama de Avizul nr. 4.964.776 din 19.07.2024 al Departamentului pentru Situaţii Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în temeiul prevederilor: - art. 57 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emit următorul ordin: ART. I Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 16 aprilie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 15, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins: "(1^1) Pentru anul 2024, utilizatorii de terenuri cu destinaţie agricolă înscrişi în evidenţele Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, ale căror suprafeţe cu culturi agricole au fost calamitate în procent de peste 30%, depun înştiinţări scrise la unitatea administrativ-teritorială pe a cărei rază se află terenul, în format fizic sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel târziu la data de 1 august inclusiv pentru culturile agricole înfiinţate în toamnă, respectiv până cel târziu la data de 15 august inclusiv pentru celelalte culturi agricole." 2. La articolul 18, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins: "(2^1) În vederea întocmirii proceselor-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole, comisiile de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole prevăzute la alin. (2) se pot completa cu noi comisii de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole din care fac parte reprezentanţi desemnaţi din cadrul administraţiei publice locale, un reprezentant al direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi un reprezentant al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale sau un reprezentant al Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, după caz." 3. La articolul 18, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (6^1), cu următorul cuprins: "(6^1) Pentru anul 2024, procesele-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole se întocmesc până cel târziu la data de 15 august inclusiv pentru culturile agricole înfiinţate în toamnă, respectiv până cel târziu la data de 15 septembrie inclusiv pentru celelalte culturi agricole şi se comunică prin grija secretariatelor comisiilor de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole comitetului local pentru situaţii de urgenţă, iar după semnarea de către preşedintele comitetului local pentru situaţii de urgenţă secretariatele transmit câte un exemplar membrilor comisiilor şi producătorului agricol." 4. La articolul 18, după alineatul (12) se introduce un nou alineat, alin. (13), cu următorul cuprins: "(13) Pentru anul 2024, rapoartele de sinteză se întocmesc până cel târziu la data de 2 septembrie inclusiv pentru culturile înfiinţate în toamnă, respectiv până cel târziu la data de 27 septembrie inclusiv pentru celelalte culturi agricole şi se comunică în termen de 3 zile lucrătoare de la datele menţionate anterior instituţiei prefectului, consiliului judeţean şi Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale." 5. Anexa nr. 4 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II (1) Prevederile prezentului ordin se aplică inclusiv pentru înştiinţările utilizatorilor de terenuri cu destinaţie agricolă înscrişi în evidenţele Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, ale căror suprafeţe cu culturi agricole înfiinţate în primăvara anului 2024 au fost calamitate, depuse şi aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentului ordin. (2) Prevederile prezentului ordin se aplică inclusiv pentru procesele-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole înfiinţate în primăvara anului 2024, care au fost încheiate anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, la solicitarea utilizatorilor de terenuri cu destinaţie agricolă înscrişi în evidenţele Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, care au depus înştiinţări scrise la unitatea administrativ-teritorială pe a cărei rază se află terenul. ART. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Violeta Muşat, secretar de stat p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Romeo Simionescu, secretar de stat ANEXA 1 (Anexa nr. 4 la regulament) PROCES-VERBAL de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole (model)
┌───────────────────┬──────────────────┐
│UAT ............/ │Nr. │
│Localitatea │..................│
│.................. │din ..............│
└───────────────────┴──────────────────┘
Comisia de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole, numită prin Ordinul prefectului nr. .............................. din ...................., formată din reprezentanţi ai: - unităţii administrativ-teritoriale (UAT): ................(numele, prenumele şi funcţia)...............; – direcţiei pentru agricultură judeţene: ..................(numele, prenumele şi funcţia).................... şi, după caz, din reprezentanţi ai: – centrului judeţean/local al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA): ...........(numele, prenumele şi funcţia).........; sau ai – Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale .................(numele, prenumele şi funcţia)............; sau ai – Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare ..................(numele, prenumele şi funcţia)................, ca urmare a Înştiinţării nr. ............... din ......................., depusă de către producătorul agricol ...........(numele şi prenumele/denumirea)............., identificat cu ID APIA nr. ................./................, s-a deplasat la faţa locului, unde a constatat că la ...........(data, perioada) ......... s-au produs calamităţi ale suprafeţelor culturilor declarate de producătorul agricol, cauzate de seceta pedologică, după cum urmează:
┌───────┬───────┬─────┬────────┬─────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │Suprafaţa│ │ │
│ │ │ │ │declarată│ │ │
│Nr. │ │Bloc │Număr │conform │Suprafaţa │Procent │
│crt. │Cultura│fizic│parcelă │cerere │calamitată│calamitare│
│ │ │ │agricolă│plată │(ha) │(%) │
│ │ │ │ │APIA │ │ │
│ │ │ │ │(ha) │ │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│.... │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│Total │...... │ │ │(x) │(x) │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│.......│ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│Total │...... │ │ │(x) │(x) │ │
├───────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│Total │ │ │ │(x) │(x) │ │
│general│ │ │ │ │ │ │
└───────┴───────┴─────┴────────┴─────────┴──────────┴──────────┘
NOTE: 1. Coloana 5 - se stabileşte prin măsurare/determinare de către Comisia de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole. 2. Coloana 6 - se determină de către Comisia de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole prin aplicarea următoarei formule de calcul: % = coloana (5)/coloana (4) x 100 Situaţia culturilor la data constatării pagubelor: 1. Stadiul de dezvoltare: ............................................... 2. Aspecte de vătămare (dăunare): .............................. 3. Măsuri aplicate de către producătorul agricol pentru reducerea sau limitarea pagubelor: ............................................... .......................................................... ........................................................ 4. Detalierea situaţiei existente la momentul constatării, cu referire la suprafeţele aflate în perimetrul irigabil, respectiv cât din suprafaţa calamitată este situată în perimetrul irigabil (ha): ........................................ Determinările s-au realizat în prezenţa producătorului agricol/persoanei împuternicite. Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 4 exemplare, câte o copie pentru fiecare membru al comisiei, iar originalul se predă producătorului agricol/persoanei împuternicite. Comisia: 1. .........(numele, prenumele, funcţia, instituţia reprezentată, semnătura)......... 2. ............(numele, prenumele, funcţia, instituţia reprezentată, semnătura).......... 3. .............(numele, prenumele, funcţia, instituţia reprezentată, semnătura).............. Producător agricol/Împuternicit .......................(numele, prenumele, funcţia, instituţia reprezentată, semnătura)............................., CNP/CUI ................................................... Preşedintele Comitetului local pentru situaţii de urgenţă, Primar, .................................................. (numele şi prenumele/semnătura) NOTĂ: Procesul-verbal constituie documentul doveditor care se ataşează la Înştiinţarea cu privire la forţă majoră, care se prezintă la instituţiile statului. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.