Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 287 din 27 februarie 2003  privind autorizarea agentilor economici care desfasoara activitati de transport naval    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 287 din 27 februarie 2003 privind autorizarea agentilor economici care desfasoara activitati de transport naval

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 287 din 24 aprilie 2003
În conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2), ale art. 19 alin. (2) şi (3) şi ale <>art. 72 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a cãilor navigabile, precum şi desfãşurarea activitãţilor de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, republicatã,
în temeiul prevederilor <>art. 12 lit. i) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 2 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 412/2002 , ale <>art. 74 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 22/1999 , republicatã, ale art. 3 pct. 6 şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare,

ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei emite prezentul ordin.

ART. 1
(1) Se stabilesc activitãţile de transport naval, precum şi activitãţile conexe şi activitãţile auxiliare acestora, care pot fi executate în porturi şi pe cai navigabile numai de agenţi economici autorizaţi, prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Criteriile de autorizare a agenţilor economici care desfãşoarã activitãţile prevãzute la alin. (1) sunt cuprinse în anexa nr. 2.
(3) Autorizarea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţile prevãzute la alin. (1) se face în conformitate cu normele metodologice cuprinse în anexa nr. 3.
ART. 2
(1) În sensul prezentului ordin, prin agenţi economici se înţelege persoanele juridice care, potrivit legii, pot desfasura activitãţi economice, precum şi persoanele fizice sau asociaţiile familiale autorizate sa desfãşoare activitãţi economice.
(2) Administraţiile portuare şi/sau de cai navigabile, înfiinţate prin hotãrâri ale Guvernului, pot desfasura activitãţile permise acestora prin lege, cuprinse în anexa nr. 1, fãrã a deţine autorizaţia prevãzutã de prezentul ordin.
ART. 3
Se deleagã Autoritãţii Navale Romane atribuţiile Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei privind autorizarea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi de transport naval, activitãţi conexe şi activitãţi auxiliare acestora.
ART. 4
(1) Autorizaţia este documentul care atesta capacitatea agentului economic de a executa activitatea înscrisã în aceasta şi îi da acestuia dreptul de a funcţiona în limitele porturilor şi/sau pe cãile navigabile sau, dupã caz, în apele internaţionale, cu respectarea condiţiilor prevãzute în prezentul ordin şi a legislaţiei în vigoare.
(2) Activitãţile de încãrcare/descãrcare a navelor şi de imbarcare/debarcare a pasagerilor în puncte izolate amplasate pe cãile navigabile în afarã porturilor se vor putea executa de agenţii economici autorizaţi numai dacã au obţinut în prealabil aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei pentru înfiinţarea unui punct izolat, asa cum este prevãzut în <>art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a cãilor navigabile, precum şi desfãşurarea activitãţilor de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, republicatã.
(3) Pentru transporturile navale cu regim special, precum transporturi agabaritice, remorcaje de corpuri de nave a cãror construcţie nu este finalizatã sau care sunt avariate şi nu dispun de instalaţii de propulsie, de guvernare sau de semnalizare în stare de funcţiune, transporturi de materiale radioactive sau de deşeuri periculoase şi alte categorii de transporturi pe care Autoritatea Navala Romana le considera ca au un regim special, se vor elibera de cãtre Autoritatea Navala Romana autorizaţii speciale, valabile numai pentru respectiva activitate, la cererea agenţilor economici care doresc sa le execute şi care prezintã documentaţia corespunzãtoare privind fezabilitatea transportului şi condiţiile speciale care trebuie asigurate.
ART. 5
Activitãţile de transport naval de mãrfuri şi/sau de persoane pot fi efectuate de persoane juridice sau fizice strãine, cu nave care arboreaza alt pavilion decât cel roman, în apele naţionale sau în porturile româneşti, fãrã a fi necesarã autorizarea acestora în condiţiile prezentului ordin numai în urmãtoarele situaţii:
a) navele au încãrcat în afarã României şi transporta mãrfuri şi/sau persoane având ca destinaţie un port romanesc;
b) navele preiau la transport mãrfuri şi/sau persoane dintr-un port romanesc şi au ca destinaţie porturi maritime din afarã României;
c) navele tranziteaza apele naţionale fãrã a efectua operaţiuni de încãrcare/descãrcare în porturile româneşti;
d) transportul fluvial de pasageri şi/sau de mãrfuri se realizeazã în trafic direct între un port romanesc şi un port al statului al cãrui pavilion îl arboreaza nava;
e) persoana juridicã strãinã a obţinut de la Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, direct sau prin intermediul expeditorilor mãrfurilor şi/sau pasagerilor, autorizaţia prevãzutã de reglementãrile în vigoare, pentru efectuarea transportului fluvial în trafic direct între un port romanesc şi un port al altui stat, cu nave care nu arboreaza pavilionul statului în care se afla portul de destinaţie;
f) navele efectueazã transporturi de persoane în scop turistic de croaziera, cu escala în unul sau mai multe porturi româneşti;
g) prevederi exprese ale unor acorduri şi convenţii internaţionale la care România este parte dispun astfel;
h) persoana fizica efectueazã transporturi navale în interes personal cu nave de agrement.
ART. 6
(1) Administraţiile portuare şi/sau de cai navigabile nu vor permite desfãşurarea activitãţilor prevãzute în anexa nr. 1, în limitele portului sau pe cãile navigabile administrate, decât dacã agenţii economici care le executa deţin autorizaţii corespunzãtoare emise de Autoritatea Navala Romana.
(2) Contractele pe care administraţiile portuare şi/sau de cai navigabile le vor încheia cu agenţii economici vor conţine clauze care sa nu permitã desfãşurarea de activitãţi dintre cele cuprinse în lista din anexa nr. 1 decât dupã obţinerea autorizaţiei corespunzãtoare eliberate în condiţiile prezentului ordin.
(3) Agenţii economici care nu deţin autorizaţii, dar au în derulare, la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, contracte care intra sub incidenta prevederilor alin. (2), au obligaţia ca pana cel târziu la 31 decembrie 2003 sa obţinã autorizaţia în conformitate cu prevederile prezentului ordin, dacã termenul final al contractului depãşeşte aceasta data.
ART. 7
(1) Autoritatea Navala Romana va elibera autorizaţii şi agenţilor economici care executa serviciile de siguranta, prevãzute la <>art. 19 alin. (1) lit. b) pct. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 22/1999 , republicatã, în porturile, pe cãile navigabile, zonele sau portiunile din acestea în care aceste servicii sunt servicii publice de interes naţional prin instituirea obligativitatii de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
(2) Autorizarea agenţilor economici prevãzuţi la alin. (1) se face cu respectarea criteriilor prevãzute în anexa nr. 2 şi a normelor metodologice cuprinse în anexa nr. 3.
(3) Autorizaţiile eliberate pentru agenţii economici prevãzuţi la alin. (1) sunt valabile numai pana la data concesionarii serviciului de siguranta respectiv.
ART. 8
În cazul încredinţãrii unui serviciu public de interes naţional prin contract de concesiune, concesionarul este singurul agent economic care poate executa acel serviciu, în baza contractului încheiat cu Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi cu respectarea condiţiilor stabilite prin caietul de sarcini al concesiunii.
ART. 9
Autoritatea Navala Romana va efectua controlul privind respectarea îndeplinirii criteriilor şi a condiţiilor de funcţionare a agenţilor economici autorizaţi sau concesionari, în conformitate cu prevederile prezentului ordin şi ale legislaţiei în vigoare.
ART. 10
Autorizaţia poate fi suspendatã sau retrasã în condiţiile prevãzute de normele metodologice cuprinse în anexa nr. 3.
ART. 11
Pentru autorizarea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţile prevãzute la art. 1 alin. (1) Autoritatea Navala Romana are dreptul sa perceapã tarife care sunt aprobate prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 12
(1) Autorizaţiile emise în temeiul actelor normative anterioare pentru executarea activitãţilor de transport naval cuprinse în lista din anexa nr. 1, valabile la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, îşi pãstreazã valabilitatea pana la expirare sau, dupã caz, pana la termenul vizei anuale, dacã acest termen nu depãşeşte 31 decembrie 2003, sau pana la concesionare, dacã acestea sunt acordate pentru activitãţi care constituie un serviciu public de interes naţional.
(2) Pentru autorizaţiile al cãror termen de valabilitate depãşeşte aceasta data, agenţii economici care le poseda au obligaţia sa le reînnoiascã, în conformitate cu prevederile prezentului ordin, pana la data de 31 decembrie 2003.
(3) Autorizaţiile emise pentru executarea unor activitãţi care nu se regãsesc în lista din anexa nr. 1 îşi înceteazã valabilitatea la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, activitãţile putând fi desfãşurate fãrã ca agenţii economici care le executa sa fie autorizaţi.
ART. 13
Agenţii economici care la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin deţin autorizaţii pentru desfãşurarea activitãţilor de transport naval prevãzute la art. 1 alin. (1), acordate în temeiul actelor normative anterioare, dar care nu pot face dovada îndeplinirii tuturor criteriilor prevãzute în prezentul ordin, vor primi o autorizaţie provizorie cu termen de un an, timp în care au obligaţia sa acţioneze în sensul satisfacerii cerinţelor prevãzute de criteriile neindeplinite. Acest termen nu va putea fi prelungit decât în cazuri excepţionale, cu cel mult 6 luni, motivat de incapacitatea fizica sau legalã a conducatorului activitãţii pentru care se solicita autorizarea.
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 595/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de autorizare a agenţilor economici care presteazã servicii în porturi, pe cai şi canale navigabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 405 din 29 august 2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 16
Pana la intrarea în vigoare a prezentului ordin Autoritatea Navala Romana va prelua de la Direcţia generalã a transporturilor maritime, pe Dunare şi cai navigabile, pe baza de protocol, documentaţia şi evidentele privind autorizarea agenţilor economici care au fost autorizaţi în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 112/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice de acordare a licenţelor şi a autorizaţiilor privind efectuarea transporturilor navale de mãrfuri şi cãlãtori şi de autorizare a functionarii agenţilor economici în perimetrul infrastructurilor portuare şi de cai navigabile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intra în vigoare dupã 30 de zile de la publicare.

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 27 februarie 2003.
Nr. 287.

ANEXA 1

LISTA

activitãţilor de transport naval, precum şi a
activitãţilor conexe şi activitãţilor auxiliare acestora,
care pot fi executate în porturi şi pe cai
navigabile numai de agenţi economici autorizaţi


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Simbolul
din
Clasificarea
Nr. Denumirea activitãţii Simbolul activitãţilor
crt. autori- din economia
zatiei nationala -
CAEN
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Activitãţi de transport de mãrfuri şi/sau
de persoane cu nave

1. transporturi publice maritime de mãrfuri şi/sau
de persoane, efectuate de persoane juridice PMMP IA 6110
2. transporturi publice fluviale de mãrfuri şi/sau
de persoane, efectuate de persoane juridice PFMP IA 6120
3. transporturi maritime în folos propriu de mãrfuri
şi/sau de persoane FPM IA 6110
4. transporturi fluviale în folos propriu de mãrfuri
şi/sau de persoane FPF IA 6120

b) Activitãţi conexe activitãţilor de transport naval
2. Activitãţi în legatura cu operarea navelor

2.1. încãrcarea/descãrcarea navelor IDN IA 6311
2.2. stivuirea mãrfurilor SM IA 6311
2.3. amararea mãrfurilor AM IA 6311
2.4. depozitarea mãrfurilor DM IA 6312
2.5. agenturarea navelor AN IA 6322
2.6. curatarea hambarelor şi magaziilor navelor CHMN IA 6322
2.7. curatarea şi degazarea tancurilor navelor CDTN IA 6322
2.8. buncherajul navelor BN IA 6322

c) Activitãţi auxiliare activitãţilor de
transport naval
2. Alte activitãţi

2.1. dragajul de extracţie DE CB 1421
2.2. asistenta, salvarea şi ranfluarea navelor ASRN IA 6322
2.3. lucrãri de scafandrerie LS IA 6322
2.4. reparaţii la nave în afarã santierelor navale RN DM 3511
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

NOTA:
1. Transporturile publice maritime sau fluviale de persoane şi/sau de mãrfuri sunt efectuate numai de persoane juridice.
2. Activitatea de agenturare a navelor poate fi efectuatã numai de agenţi economici specializaţi, persoane juridice romane care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile legale.


ANEXA 2

CRITERIILE
de autorizare a agenţilor economici care
desfãşoarã activitãţi de transport naval în porturi
şi pe cai navigabile, cuprinse în anexa nr. 1 la ordin
ART. 1
Pentru a fi autorizaţi sa desfãşoare activitãţile de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, prevãzute în anexa nr. 1 la ordin, agenţii economici organizati ca persoane juridice trebuie sa îndeplineascã un set de criterii generale şi un set de criterii specifice.
ART. 2
Criteriile generale pe care trebuie sa le îndeplineascã agenţii economici organizati ca persoane juridice sunt:
a) sa fie persoane juridice legal constituite, cu drept de funcţionare pe teritoriul României pentru activitatea pentru care solicita autorizarea;
b) sa detina certificat de înregistrare la registrul comerţului, care sa conţinã şi codul unic de înregistrare;
c) activitatea de transport naval pentru care solicita autorizarea sa fie inclusã în obiectul de activitate prevãzut în actul constitutiv;
d) sa nu fie declaraţi în stare de faliment;
e) conducãtorul activitãţii sa îşi poatã demonstra onorabilitatea printr-un extras de cazier judiciar fãrã condamnãri penale pentru sãvârşirea de infracţiuni privind siguranta navigaţiei, protecţia mediului sau infracţiuni contra patrimoniului, prevãzute de titlul III al partii speciale a Codului penal al României, şi pentru care sa nu fi intervenit reabilitarea;
f) conducãtorul activitãţii sa îşi poatã demonstra capacitatea profesionalã, fie prin diplome care atesta dobândirea de cunoştinţe în domeniul activitãţii pentru care se solicita autorizarea, fie printr-o experienta practica relevanta, de minimum 3 ani, într-o societate comercialã care a desfãşurat efectiv activitatea pentru care solicita autorizarea:
g) sa îşi poatã demonstra capacitatea financiarã privind desfãşurarea activitãţii, prin documente eliberate de bãnci româneşti, autorizate de Banca Nationala a României, prin care sa se ateste faptul ca persoana juridicã are deschise conturi şi îşi deruleazã încasãrile şi plãţile prin respectiva banca, precum şi bonitatea persoanei juridice.
ART. 3
Criteriile specifice pe care trebuie sa le îndeplineascã agenţii economici organizati ca persoane juridice pentru obţinerea autorizaţiei de efectuare a activitãţilor de transport naval a)1. transporturi publice maritime de mãrfuri şi/sau de persoane (PMMP) şi a)3. transporturi maritime în folos propriu de mãrfuri şi/sau de persoane (FPM) sunt:
a) sa demonstreze ca deţin dotarea tehnica minima necesarã adecvatã activitãţii, ca aceasta are caracteristicile necesare şi certificatele obligatorii pentru confirmarea acceptabilitatii sub aspectul siguranţei navigaţiei, al protecţiei mediului şi al asigurãrii condiţiilor de munca şi de viata pentru personalul angajat şi al altor condiţii prevãzute de lege şi ca este înregistratã la autoritãţile competente;
b) sa facã dovada ca au dreptul de folosinta asupra navelor şi utilajelor din dotare, fie prin prezentarea de dovezi ca sunt proprietarii acestora, fie prin prezentarea unui contract de leasing sau de închiriere, care le da dreptul sa le utilizeze pentru o perioada de cel puţin un an, iar contractul sa fie înregistrat în registrele autoritãţii competente;
c) sa utilizeze numai personal de execuţie care îndeplineşte condiţiile necesare sub aspectul confirmãrii competentei şi al înmatriculãrii lui la autoritãţile competente, dacã legea prevede astfel. Dovezile privind îndeplinirea acestui criteriu nu se prezintã la solicitarea autorizaţiei, dar agentul economic are obligaţia sa le prezinte la solicitarea organelor de control;
d) în cazul în care agentul economic desfãşoarã activitatea de transport maritim în ape internaţionale, acesta trebuie sa facã dovada ca a constituit o garanţie bãneascã pentru acoperirea riscului de neplata şi de abandonare în strãinãtate a echipajelor navelor sale, dupã cum urmeazã:
● 60.000 dolari S.U.A. pentru agenţii economici care deţin în gestiune şi exploatare un parc de pana la 4 nave;
● 100.000 dolari S.U.A. pentru agenţii economici care deţin în gestiune şi exploatare un parc de 5-9 nave;
● 200.000 dolari S.U.A. pentru agenţii economici care deţin în gestiune şi exploatare un parc de peste 10 nave;
e) pentru a desfasura activitãţile de transport naval cu simbolurile PMMP, FPM cu nave care au tonajul brut mai mare de 500, agenţii economici trebuie sa facã dovada ca deţin un document de conformitate (DOC) care atesta îndeplinirea de cãtre aceştia a cerinţelor Codului internaţional de management pentru exploatarea în siguranta a navelor şi pentru prevenirea poluarii (Codului internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.), adoptat de cãtre Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia A 741(18) din 4 noiembrie 1993, acceptat de România prin <>Legea nr. 85/1997 , modificatã prin <>Legea nr. 681/2002 , pentru toate tipurile de nave maritime aflate în operarea acestora. Agenţii economici trebuie sa facã dovada ca navele maritime cu tonajul brut mai mare de 500, aflate în operarea lor pentru a fi utilizate în cadrul acestor activitãţi, deţin un certificat de management al siguranţei (SMC), eliberat în conformitate cu prevederile Codului I.S.M.
ART. 4
(1) Criteriile specifice pe care trebuie sa le îndeplineascã agenţii economici organizati ca persoane juridice pentru obţinerea autorizaţiei de efectuare a activitãţilor de transport naval a)2. transporturi publice fluviale de mãrfuri şi/sau de persoane (PFMP) şi a)4. transporturi fluviale în folos propriu de mãrfuri şi/sau de persoane (FPF) sunt:
a) sa demonstreze ca deţin dotarea tehnica minima necesarã desfãşurãrii activitãţii, navele acestora respecta condiţiile minime în conformitate cu reglementãrile în vigoare sub aspectul siguranţei navigaţiei, al protecţiei mediului, al asigurãrii condiţiilor de munca şi de viata şi al altor condiţii prevãzute de lege şi ca este înregistratã la autoritãţile competente;
b) sa facã dovada ca au dreptul de folosinta asupra navelor şi utilajelor din dotare, fie prin prezentarea de dovezi ca sunt proprietarii acestora, fie prin prezentarea unui contract de leasing sau de închiriere, care le da dreptul sa le utilizeze pentru o perioada de cel puţin un an, iar contractul sa fie înregistrat în registrele autoritãţii competente;
c) sa utilizeze numai personal de execuţie care îndeplineşte condiţiile necesare sub aspectul confirmãrii competentei şi al înmatriculãrii lui la autoritãţile competente, dacã legea prevede astfel. Dovezile privind îndeplinirea acestui criteriu nu se prezintã la solicitarea autorizaţiei, dar agentul economic are obligaţia sa le prezinte la solicitarea organelor de control;
d) în cazul în care agentul economic efectueazã transporturi de marfa cu nave a cãror capacitate de încãrcare la pescaj maxim este mai mare de 200 tone, fãrã a include în aceasta categorie agenţii economici care au în operare bacuri de traversare a cãilor navigabile interioare de orice capacitate, acesta trebuie sa îndeplineascã şi urmãtoarele criterii specifice:
d)1. criteriul general capacitate profesionalã, prevãzut la art. 2 lit. f), poate fi îndeplinit nu de conducãtorul activitãţii, ci de o persoana desemnatã de acesta şi care coordoneazã efectiv şi în permanenta activitatea de transport naval simbol PFMP;
d)2. criteriul general capacitate profesionalã a conducatorului activitãţii sau a persoanei desemnate de acesta este considerat îndeplinit dacã se face dovada ca respectivele persoane deţin cunoştinţele din materiile prevãzute în anexa la prezentele criterii de autorizare sau ca au acumulat o experienta practica de cel puţin trei ani într-o societate comercialã care a desfãşurat efectiv activitãţi de transport fluvial. Evaluarea îndeplinirii acestui criteriu se face în conformitate cu normele metodologice cuprinse în anexa nr. 3 la ordin.
(2) Criteriile specifice prevãzute la alin. (1) se completeazã cu prevederile referitoare la restricţiile impuse de <>art. 48 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 412/2002 , în legatura cu utilizarea, la anumite activitãţi, numai de nave care arboreaza pavilionul roman.
ART. 5
Criteriile specifice pe care trebuie sa le îndeplineascã agenţii economici organizati ca persoane juridice pentru obţinerea autorizaţiei de efectuare a urmãtoarelor activitãţi conexe activitãţilor de transport naval:
b)2. activitãţi în legatura cu operarea navelor;
b)2.1. încãrcarea/descãrcarea navelor (IDN);
b)2.2. stivuirea mãrfurilor (SM);
b)2.3. amararea mãrfurilor (AM);
b)2.4. depozitarea mãrfurilor (DM);
b)2.6. curatarea hambarelor şi magaziilor navelor (CHMN);
b)2.7. curatarea şi degazarea tancurilor navelor (CDTN) şi a activitãţii auxiliare activitãţii de transport naval c)2.4. reparaţii la nave în afarã santierelor navale (RN) sunt:
a) sa facã dovada ca au acceptul administraţiei portuare şi/sau de cai navigabile pentru desfãşurarea activitãţii pentru care au solicitat autorizarea;
b) sa facã dovada ca deţin elemente de suprastructura portuara, cum ar fi: spaţii de depozitare şi spaţii tehnologice adecvate, în proprietate, prin închiriere sau prin concesiune;
c) sa facã dovada ca deţin dotarea tehnica necesarã desfãşurãrii respectivei activitãţi, cum ar fi: scule, utilaje şi instalaţii pentru manipularea mãrfurilor;
d) sa utilizeze numai personal de execuţie, angajat pentru munca în condiţii legale, care îndeplineşte condiţiile necesare sub aspectul confirmãrii competentei profesionale şi al înmatriculãrii lui la autoritãţile competente, dacã legea prevede astfel. Dovezile privind îndeplinirea acestui criteriu nu se prezintã la solicitarea autorizaţiei, dar agentul economic are obligaţia sa le prezinte la solicitarea organelor de control.
ART. 6
Criteriile specifice pe care trebuie sa le îndeplineascã agenţii economici organizati ca persoane juridice pentru obţinerea autorizaţiei de efectuare a activitãţii conexe activitãţilor de transport naval b)2.5. agenturarea navelor (AN) sunt:
a) sa fie persoane juridice romane;
b) sa facã dovada ca au acceptul administraţiei portuare şi/sau de cai navigabile pentru desfãşurarea activitãţii pentru care au solicitat autorizarea şi ca deţin spaţiul adecvat pentru desfãşurarea activitãţii.
ART. 7
Criteriile specifice pe care trebuie sa le îndeplineascã agenţii economici organizati ca persoane juridice pentru obţinerea autorizaţiei de efectuare a activitãţii conexe activitãţilor de transport naval b)2.8. buncherajul navelor (BN) şi a activitãţilor auxiliare activitãţilor de transport naval c)2.1. dragajul de extracţie (DE), c)2.2. asistenta, salvare şi ranfluare a navelor (ASRN) şi c)2.3. lucrãri de scafandrerie (LS) sunt:
a) sa demonstreze ca deţin dotarea tehnica minima necesarã desfãşurãrii activitãţii şi certificarea în conformitate cu reglementãrile în vigoare sub aspectul siguranţei navigaţiei, al protecţiei mediului, al asigurãrii condiţiilor de munca şi de viata şi al altor condiţii prevãzute de lege;
b) sa facã dovada ca au dreptul de folosinta asupra navelor şi utilajelor din dotare, fie prin prezentarea de dovezi ca sunt proprietarii acestora, fie prin prezentarea unui contract de leasing sau de închiriere, care le da dreptul sa le utilizeze pentru o perioada de cel puţin un an, iar contractul sa fie înregistrat în registrele autoritãţii competente;
c) sa utilizeze numai personal de execuţie care îndeplineşte condiţiile necesare sub aspectul confirmãrii competentei şi al înmatriculãrii lui la autoritãţile competente, dacã legea prevede astfel. Dovezile privind îndeplinirea acestui criteriu nu se prezintã la solicitarea autorizaţiei, dar agentul economic are obligaţia sa le prezinte la solicitarea organelor de control;
d) sa facã dovada ca au acceptul administraţiei portuare şi/sau de cai navigabile pentru desfãşurarea activitãţii pentru care au solicitat autorizarea şi ca deţin spaţiul adecvat pentru desfãşurarea activitãţii.
ART. 8
(1) Criteriile specifice pe care trebuie sa le îndeplineascã agenţii economici organizati ca persoane juridice pentru obţinerea autorizaţiei de efectuare a activitãţilor conexe activitãţilor de transport naval: servicii de siguranta precum: pilotajul navelor maritime la intrarea şi ieşirea în/din porturi şi între danele aceluiaşi port, pilotajul navelor maritime pe cãile navigabile, legarea/dezlegarea navelor maritime şi remorcajul de manevra al navelor maritime în porturi, care, prin declararea ca obligatorii, au devenit servicii publice de interes naţional şi pana la concesionare se pot executa în regim concurential, sunt:
a) sa demonstreze ca deţin dotarea tehnica minima necesarã adecvatã activitãţii, ca aceasta are caracteristicile necesare şi certificatele obligatorii pentru confirmarea acceptabilitatii sub aspectul siguranţei navigaţiei, al protecţiei mediului şi al asigurãrii condiţiilor de munca şi de viata pentru personalul angajat şi al altor condiţii prevãzute de lege şi ca este înregistratã la autoritãţile competente. Cel puţin unul dintre utilajele de baza, cum ar fi: pilotina, salupa sau remorcher portuar, trebuie sa fie proprietatea agentului economic care solicita autorizarea sau sa fie în contract de leasing cu clauza obligatorie de cumpãrare de cãtre acesta;
b) sa facã dovada ca au dreptul de folosinta asupra tuturor navelor şi utilajelor din dotare, fie prin prezentarea de dovezi ca sunt proprietarii acestora, fie prin prezentarea unui contract de leasing sau de închiriere, care le da dreptul sa le utilizeze pentru o perioada de cel puţin un an, iar contractul sa fie înregistrat în registrele autoritãţii competente;
c) sa utilizeze numai personal de execuţie care îndeplineşte condiţiile necesare sub aspectul confirmãrii competentei şi al înmatriculãrii lui la autoritãţile competente, dacã legea prevede astfel. Sa demonstreze ca numãrul personalului de execuţie este suficient de mare pentru derularea serviciului pe o baza permanenta şi ca acesta este angajat cu contract individual de munca. Dovezile privind îndeplinirea acestui criteriu nu se prezintã la solicitarea autorizaţiei, dar agentul economic are obligaţia sa le prezinte la solicitarea organelor de control;
d) sa facã dovada ca au acceptul administraţiei portuare şi/sau de cai navigabile pentru desfãşurarea activitãţii pentru care a solicitat autorizarea şi ca deţin spaţiul adecvat pentru desfãşurarea activitãţii.
(2) Criteriile specifice prevãzute la alin. (1) se completeazã cu prevederile referitoare la restricţiile impuse de <>art. 48 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 412/2002 , în legatura cu utilizarea, la anumite activitãţi, numai de nave care arboreaza pavilionul roman.
ART. 9
(1) Pentru a fi autorizat sa desfãşoare activitãţile de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, prevãzute în anexa nr. 1 la ordin, agentul economic - persoana fizica autorizata sa desfãşoare activitãţi economice în mod independent - trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele criterii:
a) sa fie cetãţean roman sau cetãţean strãin cu drept de rezidenţã şi de a desfasura în România activitãţile economice pentru care solicita autorizarea;
b) sa detina autorizaţia pentru desfãşurarea de cãtre persoane fizice a unor activitãţi economice în mod independent, eliberata de cãtre primãrii comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucureşti, în a cãror raza teritorialã acesta îşi are domiciliul;
c) sa fie înregistrat la registrul comerţului şi la organele fiscale teritoriale;
d) sa îşi poatã demonstra onorabilitatea printr-un extras de cazier judiciar fãrã condamnãri penale pentru sãvârşirea de infracţiuni privind siguranta navigaţiei, protecţia mediului sau infracţiuni contra patrimoniului, prevãzute de titlul III al partii speciale a Codului penal al României, şi pentru care sa nu fi intervenit reabilitarea;
e) sa îşi poatã demonstra capacitatea profesionalã, fie prin diplome care atesta dobândirea de cunoştinţe în domeniul activitãţii pentru care solicita autorizarea, fie printr-o experienta practica relevanta, de minimum 3 ani, într-o societate comercialã care a desfãşurat efectiv activitatea pentru care solicita autorizarea;
f) sa poatã demonstra ca deţine dotarea tehnica minima necesarã adecvatã activitãţii şi ca aceasta are caracteristicile necesare, certificatele prevãzute de reglementãrile aplicabile şi ca este, dacã este cazul, înregistratã la autoritãţile competente;
g) sa detina, dacã este cazul, brevetele sau certificatele care atesta competenta sa în conducerea mijloacelor de transport naval utilizate în desfãşurarea activitãţii;
h) sa facã dovada ca are acceptul administraţiei portuare şi/sau de cai navigabile pentru desfãşurarea activitãţii pentru care a solicitat autorizarea şi ca deţine spaţiul adecvat pentru desfãşurarea activitãţii.
(2) Demonstrarea îndeplinirii criteriului prevãzut la alin. (1) lit. b) se poate face dupã emiterea autorizaţiei în conformitate cu normele metodologice cuprinse în anexa nr. 3 la ordin, dar, în acest caz, valabilitatea autorizaţiei emise este condiţionatã de deţinerea autorizaţiei pentru desfãşurarea de activitãţi economice, eliberata persoanei fizice în conformitate cu <>Legea nr. 507/2002 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice de cãtre persoane fizice.
ART. 10
Pentru autorizarea asociaţiilor familiale, criteriile prevãzute la art. 9 alin. (1) se aplica în mod similar, cu precizarea ca criteriile prevãzute la lit. a), d) şi e) sa fie îndeplinite de reprezentantul asociaţiei familiale, iar criteriul de la lit. g), de cel puţin un membru al acesteia.


ANEXA 1

la criteriile de autorizare



MATERIILE DE STUDIU

pentru atingerea nivelului acceptat de capacitate
profesionalã a conducatorului activitãţii de transport naval
simbol PFMP, desfasurata de un agent
economic, sau a persoanei desemnate de acesta,
care dirijeaza efectiv şi în permanenta aceasta activitate

A. Materiile a cãror cunoaştere este cerutã pentru transportatorii care au intenţia de a efectua numai transporturi naţionale
1. Drept
Elemente de drept civil, comercial, social şi fiscal, a cãror cunoaştere este necesarã pentru exercitarea profesiunii şi care vizeazã în special:
- contractele în general;
- contractele de transport, în special rãspunderea transportatorului (natura şi limite);
- societãţi comerciale;
- contabilitatea societãţii comerciale;
- legislaţia muncii şi a asigurãrilor sociale;
- regimul fiscal.
2. Gestiune comercialã şi financiarã:
- modalitãţile de plata şi finanţare;
- calculul preţului de cost;
- regimul preţurilor şi al condiţiilor de transport;
- contabilitatea comercialã;
- asigurãrile;
- facturile;
- agenţii de transport.
3. Accesul pe piata:
- dispoziţiile referitoare la accesul la profesie şi exercitarea ei;
- regimurile de navlosire;
- documentele de transport.
4. Standarde tehnice şi aspecte tehnice ale operarii:
- caracteristicile tehnice ale navelor;
- alegerea navei;
- înmatricularea;
- termenele de stalie şi contrastaliile.
5. Siguranta:
- dispoziţiile legislative, regulamentare şi administrative aplicabile în materie de navigaţie pe cãile navigabile interioare;
- prevenirea accidentelor şi mãsurile ce trebuie luate în caz de accident.
B. Materii a cãror cunoaştere este cerutã pentru transportatorii care au intenţia de a efectua transporturi internaţionale:
- materiile enumerate la lit. A;
- dispoziţiile aplicabile transporturilor pe cãile navigabile internaţionale şi ale altor state europene pentru care exista legãturi directe cu cãile navigabile ale României ce decurg din legislaţia nationala, din normele comunitare, din convenţii şi acorduri;
- practicile şi formalitãţile vamale;
- principalele reglementãri privind traficul pe cãile navigabile internaţionale şi ale altor state europene.

NOTA:
1. Materiile vor fi detaliate şi actualizate periodic de cãtre Autoritatea Navala Romana.
2. Volumul de cunoştinţe pentru fiecare materie se aproba prin decizie de cãtre directorul general al Autoritãţii Navale Romane şi se publica prin afişare la centrele de primire a cererilor de autorizare.
3. Cunoştinţele necesare fiecãrei materii stabilite de Autoritatea Navala Romana trebuie sa fie asimilabile şi de persoane care au absolvit numai cursurile şcolii obligatorii din România.

ANEXA 3

NORME METODOLOGICE

de autorizare a agenţilor economici care desfãşoarã
activitãţi de transport naval în porturi şi pe cai navigabile

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În sensul prezentelor norme metodologice, prin agenţi economici se înţelege: persoanele juridice, persoanele fizice sau asociaţiile familiale autorizate sa desfãşoare activitãţi economice.
(2) În sensul prezentelor norme metodologice, prin persoane juridice care desfãşoarã activitãţi de transport naval se înţelege: societãţi comerciale, fundaţii şi asociaţii, regii autonome care au în actul constitutiv prevãzut ca obiect de activitate cel puţin una dintre activitãţile cuprinse în anexa nr. 1 la ordin.
(3) În sensul prezentelor norme metodologice, prin persoane fizice care desfãşoarã activitãţi de transport naval se înţelege persoanele fizice autorizate sa desfãşoare activitãţi economice în mod independent, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 507/2002 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice de cãtre persoane fizice.
(4) În sensul prezentelor norme metodologice, prin asociaţii familiale care desfãşoarã activitãţi de transport naval se înţelege asociaţiile familiale înfiinţate şi autorizate sa desfãşoare activitãţi economice, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 507/2002 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice de cãtre persoane fizice.
ART. 2
Autorizarea agenţilor economici se face în numele Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei de cãtre Autoritatea Navala Romana, cu respectarea prezentelor norme metodologice.
ART. 3
(1) Autorizaţia emisã de Autoritatea Navala Romana are valabilitate de 5 ani de la data eliberãrii, cu condiţia reconfirmarii anuale.
(2) Reconfirmarea autorizaţiei se face prin aplicarea vizei anuale.
(3) În situaţia în care nu se efectueazã reconfirmarea anuala, autorizaţia se retrage din oficiu.
(4) Autorizaţia poate fi suspendatã pentru cel mult 30 de zile în cazurile în care se constata ca agentul economic nu mai îndeplineşte criteriile în baza cãrora aceasta i-a fost acordatã şi/sau nu au fost respectate reglementãrile legale privind desfãşurarea activitãţilor pentru care a fost autorizat.
(5) Autorizaţia poate fi retrasã dacã dupã 30 de zile nu a încetat suspendarea.
ART. 4
Modelul autorizaţiei este prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
ART. 5
Autorizaţia este documentul care atesta capacitatea agentului economic de a desfasura activitatea înscrisã în aceasta şi da dreptul acestuia de a funcţiona în limitele porturilor şi/sau pe cãile navigabile sau, dupã caz, în apele internaţionale, cu respectarea condiţiilor prevãzute în prezentele norme metodologice şi a legislaţiei în vigoare.
ART. 6
(1) Autorizaţiile emise pentru executarea serviciilor de siguranta în porturile şi pe cãile navigabile, în zonele sau portiunile din aceste zone, în care acestea au fost declarate ca obligatorii şi, prin urmare, devin servicii publice de interes naţional, sunt valabile pana la data la care respectivul serviciu de siguranta este concesionat.
(2) Dupã preluarea executãrii serviciului public de interes naţional de cãtre concesionar, toate autorizaţiile emise agenţilor economici pentru respectivul serviciu de siguranta se retrag, iar concesionarul executa serviciul de siguranta în baza contractului de concesiune încheiat cu Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi cu respectarea condiţiilor stabilite prin caietul de sarcini al concesiunii. Obligaţia de a retrage respectivele autorizaţii revine Autoritãţii Navale Romane pe baza comunicãrii primite de la Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, referitoare la încheierea contractului de concesiune.
ART. 7
Autoritatea Navala Romana tine evidenta autorizaţiilor eliberate şi efectueazã, prin persoane care deţin legitimatii speciale, controlul privind respectarea îndeplinirii permanente a criteriilor de autorizare şi a prevederilor prezentelor norme metodologice.
ART. 8
(1) Autoritatea Navala Romana transmite trimestrial, pana la data de 15 a lunilor care urmeazã încheierii fiecãrui trimestru, Direcţiei generale a transporturilor maritime, pe Dunare şi cai navigabile situaţia generalã a autorizaţiilor valabile emise pentru fiecare activitate, pentru fiecare agent economic, precum şi lista agenţilor economici cãrora li s-a retras autorizaţia în acel trimestru.
(2) Autoritatea Navala Romana transmite anual, pana la data de 30 iunie pentru anul anterior, Direcţiei generale a transporturilor maritime, pe Dunare şi cai navigabile situaţia generalã, pe fiecare agent economic şi fiecare activitate, a indicatorilor fizici care exprima volumul de activitate, mentionati pe fiecare autorizaţie, precum şi a indicatorilor economici care exprima veniturile din exploatare.

CAP. 2
Solicitarea autorizaţiei

ART. 9
(1) Pentru obţinerea unei autorizaţii agentul economic trebuie sa prezinte o cerere scrisã, însoţitã de documentele prevãzute de prezentele norme metodologice. În cazul persoanelor juridice cererea va fi semnatã de unul dintre reprezentanţii legali ai acestora. În cazul asociaţiei familiale cererea va fi semnatã de reprezentantul acesteia.
(2) Modelul cererii este prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
ART. 10
Autoritatea Navala Romana organizeazã şi face publice centrele de primire a cererilor de autorizare.
ART. 11
(1) Autoritatea Navala Romana va afişa la centrele de primire a cererilor de autorizare lista documentelor care atesta îndeplinirea criteriilor de autorizare, ce trebuie depuse de agentul economic o data cu cererea, pentru fiecare activitate pentru care se elibereazã autorizaţii, precum şi, dacã este cazul, vechimea admisã pentru fiecare document.
(2) La fiecare centru de primire a cererilor de autorizare Autoritatea Navala Romana va desemna o persoana care va analiza dacã cererea este corect completatã şi dacã sunt depuse toate documentele necesare.
(3) Copiile neautentificate ale documentelor depuse vor fi însoţite de originale pentru confruntare şi vor fi vizate, la prezentarea acestora, pentru conformitate cu originalul, de cãtre personalul Autoritãţii Navale Romane.
(4) În cazul în care se constata neconformitãţi, persoana prevãzutã la alin. (2) va indruma în mod corespunzãtor reprezentantul agentului economic.
(5) Cererea însoţitã de toate documentele necesare în vederea autorizãrii este înregistratã la centrul de primire a cererilor de autorizare. Pe copia cererii, care se remite solicitantului, se va nota numãrul de înregistrare a cererii în registrul special al cererilor de autorizare.
(6) În cazul în care obţinerea unor certificate de cãtre agentul economic de la Autoritatea Navala Romana incumba deţinerea de cãtre acesta a unor documente care dovedesc îndeplinirea unor criterii generale sau specifice de autorizare, Autoritatea Navala Romana va adapta lista documentelor prevãzutã la alin. (1), astfel încât sa se evite prezentarea de doua ori a aceluiaşi document.
(7) Lista prevãzutã la alin. (1) va fi publicatã şi pe site-ul de reţea informatica al Autoritãţii Navale Romane.

CAP. 3
Acordarea autorizaţiei şi obligaţiile agenţilor economici autorizaţi

ART. 12
(1) În termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de autorizare şi a documentaţiei complete, Autoritatea Navala Romana va elibera autorizaţia solicitatã sau va comunica în scris motivele refuzului de a se acorda autorizaţia.
(2) Autoritatea Navala Romana va stabili în funcţie de specificul fiecãrei activitãţi prevãzute în autorizaţie indicatorii privind volumul de activitate, care vor fi înscrişi pe pagina verso a acesteia, care vor fi raportati anual de agentul economic.
ART. 13
(1) Autorizaţia se elibereazã persoanei fizice autorizate sa desfãşoare activitãţi economice în mod independent sau, în cazul persoanelor juridice, reprezentantului legal al acestora ori unui împuternicit al acestuia. În cazul asociaţiei familiale autorizaţia se elibereazã reprezentantului acesteia.
(2) Evidenta autorizaţiilor emise se tine într-un registru
unic, denumit registrul autorizaţiilor.
ART. 14
(1) La primirea autorizaţiei persoana fizica autorizata sa desfãşoare activitãţi economice în mod independent sau, în cazul persoanelor juridice, reprezentantul legal al acestora ori împuternicitul acestuia sau, în cazul asociaţiei familiale, reprezentantul acesteia semneazã în registrul autorizaţiilor pentru confirmarea primirii, înscriindu-se şi numele în clar al persoanei.
(2) În cazul în care autorizaţia se elibereazã unei persoane împuternicite, documentul de împuternicire se pãstreazã de Autoritatea Navala Romana la dosarul cu documentele care au fost depuse împreunã cu cererea.
ART. 15
(1) Cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirãrii vizei anuale a autorizaţiei agentul economic este obligat sa solicite în scris Autoritãţii Navale Romane reconfirmarea autorizaţiei.
(2) Cererea de reconfirmare a autorizaţiei va fi însoţitã de documentele care atesta eventualele modificãri în raport cu documentele aflate deja la dosarul de autorizare, precum şi, dupã caz, de dovada prelungirii termenelor de valabilitate a contractelor de închiriere şi/sau a politelor de asigurare prin care au fost constituite garanţiile bãneşti.
(3) Autoritatea Navala Romana va acorda viza anuala în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii şi a documentelor insotitoare complete sau va comunica în scris agentului economic motivele refuzului de a se acorda viza anuala.
ART. 16
În cazul în care agentul economic nu a depus cererea pentru obţinerea vizei anuale, în termenul prevãzut la art. 15 alin. (1), autorizaţia se considera retrasã din oficiu de la data expirãrii vizei anuale şi Autoritatea Navala Romana va înştiinţa agentul economic, administraţia portuara şi/sau de cai navigabile pe teritoriul cãreia îşi desfãşoarã acesta activitatea, precum şi capitaniile de port interesate.
ART. 17
La expirarea datei finale de valabilitate a unei autorizaţii Autoritatea Navala Romana va înştiinţa agentul economic, administraţia portuara şi/sau de cai navigabile pe teritoriul cãreia îşi desfãşoarã acesta activitatea, precum şi capitaniile de port interesate asupra încetãrii valabilitãţii autorizaţiei, dacã agentul economic nu a obţinut o noua autorizaţie pentru respectiva activitate.
ART. 18
Pe intreaga perioada de valabilitate a autorizaţiei agenţii economici sunt obligaţi:
a) sa îndeplineascã criteriile de autorizare şi condiţiile prevãzute de prezentul ordin;
b) sa respecte reglementãrile interne şi, dupã caz, cele internaţionale aplicabile activitãţii pentru care au obţinut autorizaţia;
c) sa afiseze la sediul lor şi la toate punctele lor de lucru, precum şi, dupã caz, la bordul navelor lor câte o copie a autorizaţiei;
d) sa transmitã Autoritãţii Navale Romane datele statistice anuale privind indicatorii fizici care exprima volumul de activitate, mentionati în autorizaţie, şi veniturile din exploatare pentru fiecare activitate pentru care au fost autorizaţi;
e) sa permitã controlul activitãţilor autorizate şi sa prezinte membrilor echipei de control toate documentele necesare.

CAP. 4
Dispoziţii speciale privind agenţii economici care sunt autorizaţi pentru desfãşurarea activitãţilor de transport naval cu simbolurile PMMP şi FPM

ART. 19
Activitãţile de transport naval cu simbolurile PMMP şi FPM pot fi desfãşurate numai de persoane juridice care îndeplinesc criteriile prevãzute la art. 2 şi 3 din anexa nr. 2 la ordin.
ART. 20
(1) Garanţiile bãneşti prevãzute la art. 3 lit. d) din anexa nr. 2 la ordin se constituie fie prin depunerea sumei într-un cont deschis la o banca din România, fie sub forma unei poliţe de asigurare, încheiatã în acest scop cu o societate de asigurare cu sediul în România.
(2) În cazul în care garanţia bãneascã se constituie sub forma poliţei de asigurare, aceasta trebuie sa acopere, în orice moment, orice membru al echipajului de la bordul oricãrei nave aflate în gestiunea agentului economic autorizat. Sunt admise şi mai multe poliţe de asigurare care, împreunã, trebuie sa acopere aceste situaţii.
(3) Sumele constituite ca garanţie bãneascã vor putea fi disponibilizate, în condiţiile prevãzute în prezentele norme metodologice, la solicitarea Autoritãţii Navale Romane, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea personalului navigant care face parte din echipajul navelor gestionate de agentul economic autorizat, precum şi pentru plata salariilor şi/sau a diurnei cuvenite acestora, în cazul în care acestea nu au fost plãtite.
ART. 21
În situaţia în care garanţiile bãneşti s-au diminuat ori s-au epuizat sau s-a produs o modificare a numãrului de nave, care determina un alt cuantum al garanţiei bãneşti, agenţii economici sunt obligaţi sa procedeze, în termen de 10 zile de la apariţia acestei situaţii, la reconstituirea sau majorarea garanţiei financiare la nivelul corespunzãtor prevãzut la art. 3 lit. d) din anexa nr. 2 la ordin.
ART. 22
(1) În cazul diminuãrii numãrului de nave agenţii economici pot solicita Autoritãţii Navale Romane aprobarea pentru diminuarea cuantumului garanţiei bãneşti.
(2) Agenţii economici au obligaţia sa prezinte dovezile pentru constituirea noilor garanţii bãneşti, în termen de 10 zile de la data obţinerii aprobãrii.
ART. 23
(1) Agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de transport maritim în ape internaţionale, pentru a face dovada ca îndeplinesc criteriul prevãzut la art. 3 lit. d) din anexa nr. 2 la ordin, vor depune pentru obţinerea autorizaţiei în mod obligatoriu şi documentele prin care au constituit garanţia bãneascã în cuantumul prevãzut, în funcţie de numãrul de nave aflate în gestiunea lor.
(2) În cazul constituirii garanţiei bãneşti prin depunerea unei sume într-un cont deschis la o banca, va trebui sa existe o clauza de operare a acestui cont numai la solicitarea Autoritãţii Navale Romane şi în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice.
(3) În cazul constituirii garanţiei bãneşti sub forma poliţei de asigurare, aceasta va trebui sa conţinã o clauza de executare ca urmare a dispoziţiei Autoritãţii Navale Romane şi în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice.
(4) Documentul care face dovada constituirii garanţiei bãneşti este copia legalizatã a contractului încheiat cu banca sau a poliţei de asigurare.
ART. 24
(1) Personalul navigant poate solicita Autoritãţii Navale Romane executarea garanţiei bãneşti a agentului economic autorizat cu care are încheiat contract individual de munca, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) drepturile salariale, diurna în valuta şi celelalte drepturi de personal nu au fost achitate pentru o perioada de doua luni şi personalul navigant abandonat şi/sau sindicatul cu care s-a semnat contractul colectiv de munca dovedesc ca au depus toate diligenţele pentru repatriere şi plata drepturilor;
b) îndeplinirea obligaţiilor prevãzute în contractul individual de munca ale membrilor echipajului este confirmatã de comandantul navei;
c) personalul navigant este la bordul navei, care se afla într-un port din afarã României, sau a fost debarcat în strãinãtate. Confirmarea acestei situaţii se face printr-o scrisoare adresatã Autoritãţii Navale Romane de cãtre consulul României din acea ţara, la solicitarea personalului navigant.
(2) În sensul prezentelor norme metodologice, prin abandonarea personalului navigant se înţelege neîndeplinirea de cãtre agentul economic autorizat a obligaţiilor asumate prin contract cu privire la repatrierea la timp şi la plata salariilor restante, precum şi la asigurarea condiţiilor de viata minime necesare, cum ar fi: alimente, cazare, asistenta medicalã şi altele asemenea. Se considera abandonare şi lãsarea comandantului navei fãrã mijloacele bãneşti necesare plãţii cheltuielilor pentru operarea navei.
ART. 25
(1) Agentul economic autorizat, pentru care s-a dispus executarea garanţiei bãneşti, are obligaţia sa utilizeze sumele disponibilizate cu prioritate pentru repatrierea personalului navigant.
(2) Drepturile bãneşti se achitã pentru cel mult doua luni de imbarcare, în limita sumei disponibilizate, şi se distribuie proporţional cu drepturile restante cuvenite fiecãrui navigator.
(3) În cazuri excepţionale, determinate de abandonarea navei de cãtre agentul economic autorizat, care şi-a declarat falimentul sau care este în procedura de declarare a falimentului la solicitarea creditorilor, dar pentru care încã nu a fost numit lichidatorul, Autoritatea Navala Romana poate solicita bãncii sau asiguratorului disponibilizarea sumei necesare repatrierii echipajului cãtre sindicatul care a semnat contractul colectiv de munca şi a sumelor cuvenite fiecãrui membru al echipajului în conturile bancare personale. În acest sens sindicatul va semna un contract cu banca sau cu asiguratorul.
ART. 26
În cazul în care agentul economic nu efectueazã repatrierea echipajului şi plata diurnelor în valuta în termen de 30 de zile de la data la care s-a dispus executarea garanţiei bãneşti, Autoritatea Navala Romana va retrage autorizaţia de funcţionare a acestuia.
ART. 27
Atunci când agentul economic aduce dovezi ca neplata echipajului este justificatã de neîndeplinirea obligaţiilor stabilite prin contractele individuale de munca, Autoritatea Navala Romana poate sa nu ia în considerare solicitarile personalului navigant.
ART. 28
În situaţia în care agenţii economici care au constituit garanţii bãneşti îşi înceteazã activitatea, acestea se vor putea elibera în termen de 60 de zile de la depunerea autorizaţiei deţinute şi numai dupã prezentarea la Autoritatea Navala Romana a documentelor care atesta ca toate persoanele din echipajele navelor au obţinut integral drepturile bãneşti acoperite de garanţia bãneascã. În acest sens Autoritatea Navala Romana va emite scrisoare cãtre banca sau, dupã caz, cãtre societatea de asigurare.

CAP. 5
Dispoziţii speciale privind agenţii economici autorizaţi care desfãşoarã activitatea de transport naval cu simbolul PFMP

ART. 29
(1) Dispoziţiile acestui capitol se aplica numai agenţilor economici care efectueazã transporturi de marfa cu nave a cãror capacitate de încãrcare la pescaj maxim este mai mare de 200 tone.
(2) Dispoziţiile acestui capitol nu se aplica agenţilor economici care au în operare bacuri de traversare a cãilor navigabile interioare, indiferent de capacitatea acestora.
ART. 30
Agenţii economici prevãzuţi la art. 29 trebuie sa obţinã autorizaţiile corespunzãtoare activitãţii pe care o desfãşoarã, chiar dacã aceasta este desfasurata cu titlu ocazional sau agentul economic este subcontractant al unui agent economic autorizat pentru aceasta activitate.
ART. 31
Satisfacerea criteriului de capacitate profesionalã poate sa fie îndeplinitã nu de conducãtorul activitãţii, ci de o persoana desemnatã de acesta şi care dirijeaza efectiv şi în permanenta activitatea de transport naval cu simbolul PFMP.
ART. 32
Criteriul de capacitate profesionalã a conducatorului activitãţii sau a persoanei desemnate de acesta este considerat îndeplinit dacã se face dovada ca respectivele persoane deţin cunoştinţele din materiile prevãzute în anexa la criteriile de autorizare (anexa nr. 2 la ordin).
ART. 33
(1) Constatarea privind deţinerea cunoştinţelor prevãzute la art. 31 se poate face astfel:
a) prin prezentarea la Autoritatea Navala Romana a unor diplome de licenta/studii postliceale/studii medii sau altele echivalente, eliberate de instituţii de învãţãmânt din România, însoţite de foile matricole din care sa reiasã acoperirea materiilor prevãzute la art. 32; sau
b) prin susţinerea unui examen în fata unei comisii numite de Autoritatea Navala Romana, dupã ce, în prealabil, conducãtorul activitãţii sau persoana desemnatã de acesta a absolvit un curs de specializare care acoperã toate materiile prevãzute la art. 32, organizat de centrele de perfecţionare aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 412/2002 .
(2) În cazul în care diplomele şi foile matricole prevãzute la alin. (1) lit. a) nu acoperã integral materiile prevãzute la art. 32, conducãtorii activitãţilor sau persoanele desemnate de aceştia pot urma numai module de cursuri în completarea cursurilor acoperite de diplomele de licenta sau altele echivalente, iar examenele se vor susţine numai din aceste materii.
(3) Autoritatea Navala Romana elibereazã atestate persoanelor care absolvesc examenele stabilite pentru constatarea îndeplinirii capacitãţii profesionale a conducãtorilor activitãţilor sau a persoanelor desemnate de aceştia.
ART. 34
(1) Autoritatea Navala Romana poate accepta ca un conducãtor al activitãţii sau persoana desemnatã de acesta îndeplineşte criteriul de capacitate profesionalã, fãrã a fi examinat, numai pe baza experienţei practice acumulate, de cel puţin 3 ani, într-o societate comercialã care a desfãşurat efectiv activitãţi de transport fluvial şi/sau pe alte cai navigabile interioare ori dacã a exercitat activitatea sau a condus cel puţin un an activitatea agentului economic care a fost autorizat anterior intrãrii în vigoare a prezentului ordin, cu condiţia ca respectivul agent economic sa desfãşoare activitãţi numai pe plan local ori numai în apele naţionale navigabile, din care se exclud: fluviul Dunarea, Canalul Sulina, Canalul Dunare-Marea Neagra şi Canalul Poarta Alba-Midia Navodari.
(2) Acceptarea îndeplinirii criteriului de capacitate profesionalã prin demonstrarea experienţei nu atrage eliberarea atestatelor prevãzute la art. 33 alin. (3).
ART. 35
(1) Autoritatea Navala Romana poate autoriza, cu titlu provizoriu pe o perioada de cel mult un an, un agent economic sa desfãşoare activitatea de transport naval cu simbolul PFMP, cu limitare numai la transport de marfa, fãrã îndeplinirea criteriului de capacitate profesionalã a conducatorului activitãţii sau a persoanei desemnate de acesta, cu condiţia ca respectiva persoana sa aibã experienta practica de cel puţin 3 ani într-o societate comercialã autorizata sa desfãşoare activitatea de transport naval cu simbolul PFMP.
(2) Perioada de un an prevãzutã la alin. (1) poate fi prelungitã cu cel mult 6 luni în situaţii excepţionale justificate fie de decesul persoanei şi înlocuirea acesteia cu alta persoana care urmeazã sa îşi dovedeascã în fata comisiei Autoritãţii Navale Romane capacitatea profesionalã, fie de incapacitatea fizica sau legalã a persoanei de a-şi dovedi capacitatea profesionalã în termenul iniţial.
ART. 36
(1) În cazul în care România încheie acorduri cu alte state sau uniuni de state, prin care se acorda dreptul agenţilor economici din acele state sa desfãşoare pe apele naţionale navigabile activitãţi de transport naval cu simbolul PFMP, Autoritatea Navala Romana va proceda dupã cum urmeazã:
a) va recunoaşte atestatele eliberate de autoritãţile competente din respectivele state pentru recunoaşterea capacitãţii profesionale;
b) va accepta drept dovada pentru îndeplinirea criteriului de onorabilitate a conducatorului activitãţii sau a persoanei desemnate de acesta un extras de cazier judiciar ori un document echivalent eliberat de o autoritate judiciarã sau administrativã competenta din statul de origine ori de rezidenţã, din care sa rezulte ca nu a avut condamnãri penale. În cazul în care astfel de documente nu se elibereazã de aceste state, Autoritatea Navala Romana poate accepta ca aceste documente sa fie înlocuite cu o declaraţie sub jurãmânt sau cu o declaraţie solemna facuta cu respectiva persoana în fata unei autoritãţi judiciare ori administrative competente sau, dacã este cazul, în fata unui notar al statului de origine ori de rezidenţã, care trebuie sa elibereze persoanei un atestat care sa autentifice acest jurãmânt sau aceasta declaraţie solemna;
c) va accepta drept dovada a îndeplinirii criteriului de a nu fi în stare de faliment fie un document emis de autoritatea competenta din statul de origine, fie o declaraţie solemna ori un jurãmânt dat în fata unui notar sau a unui organism profesional calificat din statul de origine;
d) va accepta drept dovada a îndeplinirii criteriului de capacitate financiarã atestatele corespunzãtoare eliberate de bãncile din statul de origine sau de provenienta a agentului economic ori de alte organisme desemnate de respectivul stat.
(2) La prezentarea documentelor prevãzute la alin. (1), acestea trebuie sa fi fost eliberate cu cel mult 3 luni înainte.

CAP. 6
Controlul agenţilor economici autorizaţi

ART. 37
(1) Autoritatea Navala Romana verifica dacã agenţii economici care desfãşoarã activitãţile prevãzute în anexa nr. 1 la ordin deţin autorizaţie pentru acestea.
(2) Controlul agenţilor economici autorizaţi sa efectueze activitãţi de transport naval se face de cãtre o echipa de control formatã din personalul Autoritãţii Navale Romane, Controlul se poate efectua şi în cooperare cu organele de control ale altor autoritãţi competente ale statului.
(3) Personalul din echipele de control trebuie sa posede legitimatii speciale de control al cãror model este prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
(4) Din echipele de control nu pot face parte persoanele care au participat la analiza dosarului de autorizare a agentului economic.
(5) Prin decizie a directorului general, Autoritatea Navala Romana va aproba proceduri de control şi de încadrare a deficienţelor constatate în deficiente minore, care vor putea fi eliminate de agentul economic în termen de cel mult 30 de zile, fãrã a se aplica mãsura suspendãrii autorizaţiei, sau în deficiente majore, care atrag imediat mãsura suspendãrii autorizaţiei. Listele deficienţelor pentru fiecare activitate pentru care se emit autorizaţii şi încadrarea lor se fac publice la centrele de primire a cererilor de autorizare şi se publica pe site-ul informatic al Autoritãţii Navale Romane.
ART. 38
(1) Obiectivele echipei de control pot fi generale, privind modul de respectare de cãtre agentul economic a tuturor criteriilor pe baza cãrora acesta a fost autorizat, sau speciale, privind modul de îndeplinire a unuia sau mai multor criterii specifice.
(2) Obiectivele de control sunt înscrise în ordinul de control semnat de persoana din conducerea Autoritãţii Navale Romane care are astfel de atribuţii.
ART. 39
Rezultatele fiecãrui control se consemneazã într-un proces-verbal care trebuie sa facã referire la toate obiectivele de control cuprinse în ordin. Procesul-verbal se semneazã de membrii echipei de control şi de reprezentantul agentului economic controlat sau, dupã caz, de persoana fizica ori de reprezentantul asociaţiei familiale controlate.

CAP. 7
Suspendarea şi retragerea autorizaţiilor. Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor
ART. 40
(1) În cazul în care în urma controlului se constata ca agentul economic nu mai respecta, în ansamblul activitãţii, unul sau mai multe dintre criteriile de autorizare, echipa de control va proceda dupã cum urmeazã:
a) în cazul în care a constatat numai deficiente minore, le va consemna în procesul-verbal de control şi va stabili termenul maxim acordat pentru eliminarea lor de cãtre agentul economic, acest termen neputând depãşi 30 de zile;
b) în cazul în care agentul economic nu a eliminat deficientele minore în termenul prevãzut la lit. a) sau în cazul în care echipa de control constata deficiente majore, aceasta va propune suspendarea autorizaţiei;
c) în cazul în care nerespectarea unui criteriu reprezintã contravenţie, va aplica sancţiunea potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare. A doua sancţionare aplicatã pentru sãvârşirea aceleiaşi contravenţii în decursul unui an atrage retragerea autorizaţiei.
(2) Decizia de suspendare sau retragere a autorizaţiei se ia de persoana din conducerea Autoritãţii Navale Romane care are astfel de atribuţii şi se comunica agentului economic, în scris, în termen de 5 zile de la data încheierii procesului-verbal de control. În comunicare se vor preciza motivele care au condus la suspendarea sau retragerea autorizaţiei.
(3) Pe perioada suspendãrii autorizaţiei, agentului economic îi este interzisã desfãşurarea activitãţii pentru care a fost autorizat.
ART. 41
(1) În cazul deciziei de suspendare a autorizaţiei, agentul economic poate solicita, în termen de 30 de zile de la comunicare, încetarea suspendãrii, dacã aduce dovezile corespunzãtoare prin care demonstreaza ca îndeplineşte din nou criteriile de autorizare. Decizia de încetare a suspendãrii se comunica agentului economic sub semnatura persoanei din conducerea Autoritãţii Navale Romane care are astfel de atribuţii, la propunerea echipei de control care a verificat şi a confirmat îndeplinirea criteriilor.
(2) În cazul în care dupã 30 de zile de la data comunicãrii deciziei de suspendare a autorizaţiei agentul economic nu solicita încetarea suspendãrii sau nu poate demonstra ca îndeplineşte criteriile de autorizare şi, prin urmare, Autoritatea Navala Romana nu emite decizia de încetare a suspendãrii, autorizaţia respectiva se retrage din oficiu. Autoritatea Navala Romana are obligaţia ca în termen de 5 zile de la expirarea termenului de 30 de zile sa comunice în scris agentului economic aplicarea mãsurii de retragere a autorizaţiei, cu motivarea luãrii deciziei.
ART. 42
Controalele agenţilor economici autorizaţi se efectueazã cel puţin o data pe an sau la sesizarea capitaniilor de port care constata ca agenţii economici incalca în mod repetat sau cu buna ştiinţa reglementãrile privind transporturile navale.
ART. 43
(1) În cazul în care echipele de control constata fapte care constituie contravenţii prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a cãilor navigabile, precum şi desfãşurarea activitãţilor de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, republicatã, sau prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 441/1995 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe apele naţionale navigabile şi în porturi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 6 iulie 1995, fãrã ca acestea sa constituie şi nerespectarea criteriilor de autorizare, acestea au dreptul sa aplice sancţiunile prevãzute de respectivele acte normative.
(2) Constatarea şi sancţionarea unei contravenţii pot atrage şi suspendarea autorizaţiei, numai dacã echipa de control constata ca respectiva contravenţie reprezintã şi nerespectarea criteriului de autorizare de cãtre agentul economic.
ART. 44
În cazul retragerii autorizaţiei agentul economic poate obţine o noua autorizaţie, cu respectarea procedurilor prevãzute în prezentele norme metodologice.
ART. 45
Deciziile de suspendare, de încetare a suspendãrii sau de retragere a autorizaţiilor vor fi menţionate în registrul autorizaţiilor.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 46
Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 , republicatã, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 412/2002 , ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 441/1995 , ale <>Legii nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale, al zonei contigue şi al zonei economice exclusive ale României, republicatã, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 47
Agenţii economici pot contesta decizia de neacordare, de suspendare sau de retragere a autorizaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 48
Formatul şi elementele de siguranta ale autorizaţiei şi legitimatiei de control se stabilesc de cãtre Autoritatea Navala Romana.
ART. 49
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ŞI │
│ LOCUINŢEI AUTORITATEA NAVALA ROMANA │
│ │
│ AUTORIZAŢIE │
│ │
│ pentru desfãşurarea activitãţilor de │
│ transport naval în porturi şi pe cai navigabile │
│ │
│ În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind │
│ administrarea porturilor şi a cãilor navigabile, precum şi desfãşurarea │
│ activitãţilor de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, │
│ republicatã, şi ale Ordinului ministrului lucrãrilor publice, │
│ transporturilor şi locuinţei nr. 287/2003, în baza documentelor prezentate,│
│ se autorizeaza .....................................................*1), │
│ cu sediul/domiciliul în ..............................................*2), │
│ având Certificatul de înregistrare la Registrul comerţului seria ...... │
│ nr. ...., codul unic de înregistrare nr. ......., sa desfãşoare urmãtoarele│
│ activitãţi de transport naval: ............................................│
│ ..................................................................... *3), │
│ cu obligativitatea respectãrii prevederilor legale în domeniu. │
│ │
│ │
│ Data emiterii ................... │
│ Valabilã pana la data de ........ │
│ │
│ │
│ Semnatura şi ştampila*4) │
│ │


│ *1) Se înscrie denumirea agentului economic sau numele persoanei fizice│
│ ori al asociaţiei familiale. │
│ *2) Se înscrie adresa completa. │
│ *3) Se vor specifica activitãţile în conformitate cu anexa nr. 1 la │
│ Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei │
│ nr. 287/2003, pentru care a îndeplinit criteriile de autorizare. │
│ *4) Se semneazã de cãtre persoana autorizata din cadrul Autoritãţii │
│ Navale Romane. │
│ │
│ │
│ │


└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



(verso)

În baza documentelor depuse la data de ..................., valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte pana la data de ............................................

Data .................... locul .........................


Semnatura persoanei autorizate
.............................. Ştampila

În baza documentelor depuse la data de ...................., valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte pana la data de .......................

Data ................. locul ..............


Semnatura persoanei autorizate
.............................. Ştampila

În baza documentelor depuse la data de .................., valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte pana la data de .....................

Data ................. locul ..............


Semnatura persoanei autorizate
.............................. Ştampila

În baza documentelor depuse la data de ................, valabilitatea autorizaţiei se prelungeşte pana la data de .......................

Data ................... locul .................


Semnatura persoanei autorizate
.............................. Ştampila


Indicatorii "volum de activitate" sunt:

1.
2.
3.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
------------------------

Agentul economic ...................................................
Nr. de înregistrare din registrul de evidenta al acestuia ..........


CERERE
pentru acordarea/reconfirmarea autorizaţiei de
desfãşurare a activitãţilor de transport naval

Agentul economic ............*1), cu sediul/domiciliul în ........*2), str. ......... nr. ....., telefon .........., fax ........, e-mail ........., având Certificatul de înregistrare la Registrul comerţului seria ...... nr. ..... şi codul unic de înregistrare nr. ...., solicit eliberarea/reconfirmarea autorizaţiei pentru desfãşurarea urmãtoarelor activitãţi de transport naval: ...............................*3)
Anexez documentele necesare pentru autorizarea/reconfirmarea desfãşurãrii activitãţilor prezentate mai sus, conform listei de pe verso.

Semnatura conducatorului
şi ştampila agentului economic


Autoritãţii Navale Romane

NOTA:

Persoanele fizice vor întocmi cererea respectând modelul, cu modificãrile corespunzãtoare privind înregistrarea la primãrie, la Registrul comerţului şi la organele fiscale teritoriale.
-------------
*1) Se înscrie denumirea agentului economic sau numele persoanei fizice ori al asociaţiei familiale.
*2) Se înscrie adresa completa.
*3) Se vor trece activitãţile din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 287/2003, pentru care se solicita autorizaţia, cu prezentarea simbolului activitãţii autorizate şi a simbolului din Clasificarea activitãţilor din economia nationala - CAEN.



ANEXA 3


la normele metodologice
------------------------



┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR ŞI LOCUINŢEI │
│ AUTORITATEA NAVALA ROMANA │
│ │
│ │
│ Loc pentru │
│ fotografie │
│ │
│ LEGITIMATIE SPECIALĂ DE CONTROL │
│ Seria ........ Nr. ....... │
│ │
│ Domnul ........, având funcţia de ....... în cadrul .........., posesor │
│al documentului de identitate (BI/CI) seria ....... nr. ......, în temeiul │
│<>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a │
│cãilor navigabile, precum şi desfãşurarea activitãţilor de transport naval,│
│în porturi şi pe cai navigabile, republicatã, al Ordonanţei Guvernului │
│nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobatã cu modificãri şi completãri│
│prin <>Legea nr. 412/2002 , şi al Ordinului ministrului lucrãrilor publice, │
│transporturilor şi locuinţei nr. 287/2003 privind autorizarea agenţilor │
│economici care desfãşoarã activitãţi de transport naval, are dreptul de │
│control asupra modului în care agenţii economici respecta criteriile de │
│acordare a autorizaţiilor şi legislaţia în vigoare în domeniul desfãşurãrii│
│activitãţilor de transport naval pentru care au fost emise autorizaţiile şi│
│de constatare şi aplicare a sancţiunilor prevãzute de aceste ordonanţe şi │
│de legislaţia în vigoare. │
│ │
│ Semnatura persoanei autorizate │
│ Ştampila │
│ │
│ Data eliberãrii ................ │
│ Valabilã pana la ............... │
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016