Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 286 din 11 iulie 2024  privind aprobarea sistemelor de sancţiuni aferente intervenţiilor cu caracter compensatoriu din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, gestionate prin Sistemul integrat de administrare şi control, aplicabile cererilor de plată depuse începând cu anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 286 din 11 iulie 2024 privind aprobarea sistemelor de sancţiuni aferente intervenţiilor cu caracter compensatoriu din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, gestionate prin Sistemul integrat de administrare şi control, aplicabile cererilor de plată depuse începând cu anul 2024

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 694 din 17 iulie 2024
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 10.185 din 2.07.2024 al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale,
    în baza prevederilor:
    - Planului strategic PAC 2023-2027, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C(2022)8.783 din 7 decembrie 2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013, rectificat, cu modificările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2024/1.468 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 mai 2024 de modificare a Regulamentelor (UE) 2021/2.115 şi (UE) 2021/2.116 în ceea ce priveşte standardele privind bunele condiţii agricole şi de mediu, schemele pentru climă, mediu şi bunăstarea animalelor, modificările planurilor strategice PAC, revizuirea planurilor strategice PAC şi derogările de la controale şi sancţiuni;
    – Regulamentului delegat (UE) 2022/126 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului cu cerinţe suplimentare referitoare la anumite tipuri de intervenţii specificate de statele membre în planurile lor strategice PAC pentru perioada 2023-2027 în temeiul regulamentului respectiv, precum şi cu norme privind raportul pentru standardul GAEC 1 (bune condiţii agricole şi de mediu);
    – Regulamentului delegat (UE) 2022/127 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului cu norme privind agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, garanţiile şi utilizarea monedei euro;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/128 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, controalele, garanţiile şi transparenţa;
    – Regulamentului delegat (UE) 2022/1.172 al Comisiei din 4 mai 2022 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune şi aplicarea şi calcularea sancţiunilor administrative aferente condiţionalităţii;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/1.173 al Comisiei din 31 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 107/2024 privind implementarea măsurilor şi intervenţiilor compensatorii de mediu şi climă din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 şi din Planul strategic PAC 2023-2027, începând cu anul 2024, cu modificările ulterioare;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 286/2023 pentru aprobarea delegării sarcinilor de implementare a intervenţiilor din Planul strategic PAC 2023-2027;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 66/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a mecanismului de compensare de către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură a debitelor şi creanţelor beneficiarilor Fondului european de garantare agricolă şi ai Fondului european agricol de dezvoltare rurală, precum şi ai fondurilor de la bugetul de stat, cu modificările ulterioare;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 54/570/32/2023 pentru punerea în aplicare a normelor privind condiţionalitatea în cadrul intervenţiilor sub formă de plăţi directe şi al unor intervenţii şi măsuri pentru dezvoltare rurală, începând cu anul de cerere 2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 393/2023 privind aprobarea Sistemului de sancţiuni administrative pentru condiţionalitate începând cu anul de cerere 2023,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 47 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Se aprobă sistemele de sancţiuni aferente intervenţiilor prevăzute în Planul strategic PAC 2023-2027 gestionate prin Sistemul integrat de administrare şi control, aplicabile cererilor de plată depuse începând cu anul 2024, după cum urmează:
    a) Sistemul de sancţiuni aferent intervenţiei DR-01 „Agromediu şi climă pe pajişti permanente“, prevăzut în anexa nr. 1;
    b) Sistemul de sancţiuni aferent intervenţiei DR-02 „Agromediu şi climă pe terenuri arabile“, prevăzut în anexa nr. 2;
    c) Sistemul de sancţiuni aferent intervenţiei DR-03 „Agromediu şi climă - Creşterea animalelor de fermă din rase locale în pericol de abandon“, prevăzut în anexa nr. 3;
    d) Sistemul de sancţiuni aferent intervenţiilor DR-04 „Agricultură ecologică - conversie“ şi DR-05 „Agricultură ecologică - menţinerea certificării“, prevăzut în anexa nr. 4;
    e) Sistemul de sancţiuni aferent intervenţiilor DR-09 „Zone afectate de constrângeri naturale - Zona montană“, DR-10 „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ şi DR-11 „Zone afectate de constrângeri naturale specifice“, prevăzut în anexa nr. 5.

    (2) Pentru cererile de plată aferente anului de cerere 2023 pentru intervenţia DR-10 „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ se aplică sistemul de sancţiuni aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 390/2023 privind aprobarea Sistemului de sancţiuni aplicabil cererilor de plată depuse de fermieri începând cu anul 2023 pentru intervenţia DR10 - „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ din cadrul Planului Strategic PAC 2023-2027.

    ART. 2
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) neconformitatea - orice nerespectare a criteriilor de eligibilitate, angajamentelor sau a altor obligaţii care se aplică fiecărei scheme de sprijin compensatoriu de mediu şi climă sau, în cazul condiţionalităţii, nerespectarea obligaţiilor prevăzute în titlul III cap. I secţiunea 2 din Regulamentul (UE) 2021/2.115, respectiv în Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 54/570/32/2023 pentru punerea în aplicare a normelor privind condiţionalitatea în cadrul intervenţiilor sub formă de plăţi directe şi unor intervenţii şi măsuri pentru dezvoltare rurală, începând cu anul de cerere 2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) grupă de culturi (grup de plată) - o grupă formată din suprafeţele eligibile solicitate în scopul aplicării unei intervenţii la nivel de pachet/variantă, în cazul căreia este aplicabilă aceeaşi rată a ajutorului sau a sprijinului şi pentru care sunt îndeplinite toate condiţiile;
    c) animal declarat - animalul care face obiectul unui angajament pentru intervenţia DR-03;
    d) animal determinat - acel animal pentru care sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de angajamentele intervenţiei DR-03;
    e) suprafaţa declarată - suprafaţa care face obiectul unui angajament pentru intervenţiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 şi DR-11;
    f) suprafaţa determinată - acea suprafaţă pentru care sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute în cadrul angajamentelor pentru intervenţiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 şi DR-11.


    ART. 3
    (1) Sistemele de sancţiuni se stabilesc ţinându-se cont de următoarele aspecte privind:
    a) atitudinea beneficiarului:
    (i) neglijenţa presupune aplicarea unei reduceri din suma totală calculată fără penalităţi, chiar dacă acestuia i-au fost stabilite/nu i-au fost stabilite alte sancţiuni, în cazul în care nerespectarea s-a datorat acţiunii neintenţionate a fermierului;
    (ii) intenţia (neconformitatea deliberată) presupune prevederea de către fermier a rezultatului faptei sale în condiţiile în care fie urmăreşte producerea lui prin intermediul faptei, fie, deşi nu îl urmăreşte, acceptă posibilitatea producerii acestui rezultat;

    b) atribute ale neconformităţii:
    (i) amploarea neconformităţii este determinată examinând, în special, dacă aceasta are un impact de anvergură sau dacă este limitată la exploataţia în cauză;
    (ii) durata (persistenţa) depinde în special de durata pe parcursul căreia se manifestă efectele acesteia sau de posibilităţile de a se pune capăt efectelor prin mijloace rezonabile;
    (iii) gravitatea unei neconformităţi depinde în special de importanţa consecinţelor acesteia, având în vedere obiectivele urmărite prin angajamentele sau obligaţiile care nu au fost respectate;
    (iv) repetiţia (repetarea unei neconformităţi) înseamnă nerespectarea aceleiaşi cerinţe sau a aceluiaşi standard, consta tată de mai multe ori pe parcursul unei perioade de trei ani calendaristici consecutivi, cu condiţia ca beneficiarul să fi fost informat cu privire la o neconformitate anterioară şi, după caz, să fi avut posibilitatea să ia măsurile necesare pentru a remedia neconformitatea anterioară respectivă.


    (2) Cazurile de intenţie se referă, dar nu sunt limitate, la: inducerea în eroare cu bună-ştiinţă a autorităţilor cu atribuţii în verificarea documentelor justificative, furnizarea de date sau documente false şi orice altă încercare de fraudă comisă în scopul obţinerii unor plăţi din fonduri europene nerambursabile.
    (3) A doua repetiţie a unei neconformităţi similare este considerată intenţie (neconformitate deliberată).
    (4) Pentru intervenţiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 şi DR-11 prevederea alin. (3) se aplică numai în cazul în care ponderea suprafeţei afectate de neconformitatea care a generat a doua repetiţie faţă de suprafaţa declarată este mai mare sau egală cu 20%. În cazul în care această pondere nu depăşeşte 20%, neconformitatea se încadrează la repetiţie. Această prevedere se aplică doar la cerinţele specifice care se verifică şi se sancţionează la nivel de parcelă, nu şi la supradeclarare.
    (5) Pentru intervenţia DR-03 prevederea alin. (3) se aplică doar la cerinţele specifice, nu şi la sancţiunile administrative în ceea ce priveşte animalele declarate, şi numai în cazul în care procentul rezultat din raportul dintre efectivul de animale nedeterminate care a generat a doua repetiţie şi efectivul de animale determinate este mai mare de 10%. În cazul în care acest raport nu depăşeşte 10%, se tratează ca repetiţie.
    (6) Fermierii care deţin exploataţii a căror dimensiune maximă nu depăşeşte 10 ha de suprafaţă agricolă declarată în cererea de plată sunt scutiţi de la aplicarea sancţiunilor administrative aferente condiţionalităţii.

    ART. 4
    Pentru intervenţiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 şi DR-11 sunt 4 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancţionare:
    a) sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor;
    b) sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, inclusiv a cerinţelor specifice şi a cerinţelor de bază relevante;
    c) sancţiuni pentru nedeclararea tuturor suprafeţelor;
    d) sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii, care se aplică potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 393/2023 privind aprobarea Sistemului de sancţiuni administrative pentru condiţionalitate începând cu anul de cerere 2023, denumit în continuare Ordinul nr. 393/2023.


    ART. 5
    Pentru intervenţia DR-03 sunt 3 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancţionare:
    a) sancţiuni administrative în ceea ce priveşte animalele declarate;
    b) sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, inclusiv a cerinţelor specifice şi a cerinţelor de bază relevante angajamentelor;
    c) sancţiuni pentru nerespectarea condiţionalităţii, care se aplică potrivit prevederilor Ordinului nr. 393/2023.


    ART. 6
    (1) Cazurile de forţă majoră şi de circumstanţe excepţionale, precum şi circumstanţele naturale sunt cele prevăzute în Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condiţiilor şi altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul 2024, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Ordinul nr. 106/2024.
    (2) Fermierul nu va fi respins la plată şi nici nu va fi sancţionat în cazurile de forţă majoră şi de circumstanţe excepţionale dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform prevederilor art. 5 din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 107/2024 privind implementarea măsurilor şi intervenţiilor compensatorii de mediu şi climă din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 şi din Planul strategic PAC 2023-2027, începând cu anul 2024, cu modificările ulterioare, respectiv ale art. 115-117 dinOrdinul nr. 106/2024 şi ale art. 34 din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În caz de forţă majoră şi de circumstanţe excepţionale:
    a) angajamentul multianual rămâne în vigoare în caz de forţă majoră şi de situaţie epidemiologică internaţională;
    b) angajamentul multianual se închide în caz de circumstanţe excepţionale şi de deces;
    c) în toate cazurile de forţă majoră ori de circumstanţe excepţionale, pentru suprafeţele/animalele afectate de nerespectări nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare;
    d) prin excepţie de la prevederile lit. a)-c), în cazul nerespectării condiţiilor de eligibilitate referitoare la suprafaţa minimă a fermei şi suprafaţa minimă a parcelei, precum şi în cazul declasării şi/sau retragerii certificării suprafeţelor, angajamentele se închid fără recuperarea sumelor primite în campaniile anterioare;
    e) în cazul în care nerespectările vizează cerinţe generatoare de pierderi de venituri şi/sau costuri suplimentare în cadrul angajamentelor, fermierul nu va primi plata compensatorie pentru anul în care s-a manifestat cazul de forţă majoră ori de circumstanţe excepţionale pentru suprafeţele în cauză şi nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare;
    f) în cazul în care nerespectările vizează exclusiv cerinţe care nu generează pierderi de venituri şi/sau costuri suplimentare în cadrul angajamentelor, fermierul va primi plata compensatorie pentru anul în care s-a manifestat cazul de forţă majoră ori de circumstanţe excepţionale pentru suprafeţele în cauză şi nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare;
    g) prin excepţie de la prevederile lit. e), pentru pachetul 7 „Terenuri arabile importante ca zone de hrănire pentru gâsca cu gât roşu (Branta ruficollis)“, dacă pe o parcelă aflată sub angajament cultura de toamnă este distrusă ca urmare a forţei majore, iar fermierul înfiinţează culturi de primăvară pe întreaga parcelă sau pe partea din aceasta care a fost distrusă de forţa majoră, angajamentul rămâne în vigoare şi nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare. Fermierul primeşte plata compensatorie pe parcela respectivă. Dacă cultura de toamnă nu a fost înfiinţată din cauza forţei majore, fermierul nu va primi plată compensatorie pentru parcela respectivă;
    h) prin excepţie de la prevederilelit. e), pentru pachetul 4 „Culturi verzi“, dacă pe o parcelă aflată sub angajament cultura eligibilă pachetului care a fost înfiinţată este distrusă ca urmare a forţei majore şi, în consecinţă, nici cerinţa specifică „Biomasa formată trebuie să fie încorporată în sol cel târziu până la 31 martie“ nu poate fi respectată, angajamentul rămâne în vigoare şi nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare. Fermierul primeşte plata compensatorie pe parcela respectivă. Dacă cultura eligibilă pachetului nu a fost înfiinţată din cauza forţei majore, fermierul nu va primi plată compensatorie pentru parcela respectivă.

    (4) În cazul animalelor afectate de circumstanţe naturale, acestea nu vor fi luate în considerare la calculul sancţiunilor, iar angajamentul va rămâne în vigoare, cu condiţia ca numărul animalelor rămase să permită îndeplinirea obiectivelor prevăzute în fişa de intervenţie. În caz contrar, angajamentul multianual se va închide, fără recuperarea sumelor din anii anteriori. Fermierul nu va fi sancţionat în cazurile de circumstanţe naturale care afectează şeptelul sau efectivul de animale, cu condiţia să fi informat în scris autoritatea competentă în termen de 10 zile lucrătoare de la data producerii evenimentului de reducere a efectivului de animale şi dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare.
    (5) În cazul în care beneficiarul care a depus cererea de plată şi a fost selectat pentru controlul la faţa locului nu permite inspectarea fermei de către reprezentanţii organismelor abilitate, se consideră că acesta nu a respectat angajamentul. În acest caz, beneficiarului nu i se va acorda nicio plată pentru intervenţia pentru care a fost controlat pentru anul în curs şi, în plus, i se vor recupera toate sumele acordate până la momentul respectiv pentru toate angajamentele încheiate pe intervenţia pentru care a fost controlat. Recuperarea sumelor acordate fermierului până la momentul respectiv nu presupune şi aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. Angajamentul rămâne în desfăşurare.

    ART. 7
    Anexele nr. 1-5*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
    *) Anexele nr. 1-5 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 694 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.


    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 390/2023 privind aprobarea Sistemului de sancţiuni aplicabil cererilor de plată depuse de fermieri începând cu anul 2023 pentru intervenţia DR10 - „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 866 din 26 septembrie 2023.

    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu

    Bucureşti, 11 iulie 2024.
    Nr. 286.
    ANEXA 1-5

    ANEXE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016