pentru Beneficiar: pentru Comunitate:
Dl Istvan Jakab, Dl Jonathan Scheele,
secretar de stat, şeful Delegaţiei CE,
coordonatorul naţional al asistenţei, Delegaţia CE la Bucureşti,
Ministerul Finanţelor Publice, Str. Jules Michelet nr. 18-20,
Bd. Mircea Vodã nr. 44, bl. M17, 010463, Bucureşti,
intrarea C, tronsonul 2, România,
Telefon: +40 21 302 52 50; Fax: 00 40 21 212 88 08
Fax: +40 21 302 52 32,
România
Din partea Beneficiarului, Din partea Comunitãţii,
Dl Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu, Dl Jonathan Scheele,
ministrul finanţelor publice şeful Delegaţiei CE,
Delegaţia CE la Bucureşti
Întocmit la Bucureşti Întocmit la Bucureşti
la 12 martie 1991. la 12 martie 1991.
Pentru România, Pentru Comunitate,
Eugen Dijmãrescu, Frans Andriessen,
ministru de stat vicepreşedinte al Comisiei Europene
LISTA MÃSURILOR PHARE
Subprogramul 1 Criterii politice - 2005/017-553.01
(Total: 44,59 milioane euro)
PHARE/2005/017-553 01.01. Sector minoritãţi
PHARE/2005/017-553 01.02. Societate civilã
PHARE/2005/017-553 01.03. Sector reforma administraţiei publice
PHARE/2005/017-553 01.04. Sector reforma justiţiei
Subprogramul 2 Îndeplinirea criteriilor economice - 2005/017-553.02
Subprogramul 3 Îndeplinirea obligaţiilor din acquis - 2005/017-553.03
(Total: 136,69 milioane euro)
PHARE/2005/017-553 03.01. Sector finanţe publice
PHARE/2005/017-553 03.02. Sector agriculturã
PHARE/2005/017-553 03.03. Sector mediu
PHARE/2005/017-553 03.04. Sector managementul frontierelor
PHARE/2005/017-553 03.05. Întãrirea capacitãţii instituţionale a
României de protejare a drepturilor de
proprietate intelectualã şi industrialã
PHARE/2005/017-553 03.06. Întãrirea metodologiei de supraveghere a
Comisiei de Supraveghere
a Asigurãrilor din România (CSA)
PHARE/2005/017-553 03.07. Statistica
PHARE/2005/017-553 03.08. Îmbunãtãţirea capacitãţii instituţionale a
Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare
din România (CNVM)
PHARE/2005/017-553 03.10. Consilidarea sectorului energetic
PHARE/2005/017-553 03.11. Îmbunãtãţirea siguranţei şi calitãţii
serviciilor şi a capacitãţii
instituţionale în sectorul transporturi
Subprogramul 4 Coeziune economicã şi socialã - 2005/017-553.04
(Total: 175,00 milioane euro)
PHARE/2005/017-553 04.01. Coeziune economicã şi socialã Partea 1:
Îmbunãtãţirea infrastructurii, acordarea de
sprijin pentru IMM-uri, protecţia mediului
şi îmbunãtãţirea accesului la educaţie şi
instruire la nivel regional în vederea
creşterii dezvoltãrii economice
PHARE/2005/017-553 04.02. Coeziune economicã şi socialã Partea a 2-a:
Dezvoltarea resurselor umane: mãsuri de
ocupare a forţei de muncã şi integrare socialã
PHARE/2005/017-553 04.03. Coeziune economicã şi socialã Partea a 3-a:
Dezvoltarea capacitãţilor administrative
pentru gestionarea fondurilor structurale
Subprogramul 5 Acţiuni şi nevoi specifice - 2005/17-553.05
(Total: 16,01 milioane euro)
PHARE/2005/017-553 05.01. Sprijin acordat administraţiilor care
gestioneazã fondurile Comisiei Europene
PHARE/2005/017-553 05.03. Sprijin pentru strategia de evaluare din
România
PHARE 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Beneficiar România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Program Program Naţional PHARE 2005 incluzând indicaţii
privind mãsurile pentru anii 2005-2006
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãr CRIS PHARE/2005/017-553
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cost 372,29 milioane euro, contribuţie PHARE
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Autoritate de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de
implementare coordonator naţional al asistenţei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cod sector DAC Fonduri PHARE - milioane euro
15020 35,90
15030 18,00
15040 13,59
15050 2,00
16310 33,66
16320 41,42
16362 4,66
21010 10,22
23010 3,00
24010 3,00
31110 18,50
41010 17,50
43040 121,14
53010 74,31
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Grup C
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Linii bugetare 22.02.01
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Task Manager programare Josef Winfried Gruter
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Task Manager implementare Giorgio Ficcarelli
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Termene de implementare
orientative
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contractare pânã la*1) 30/11/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ultimul contract se va 30/11/2008, cu excepţia investiţiilor din
încheia înainte de*2) subprogramul 4 - partea 1 şi partea 2 (2005/017-
553.04.01 şi 2005/017-553.04.02), precum şi a
contractelor de supraveghere legate de acestea,
pentru care termenul limitã este 30 noiembrie 2009
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi PHARE Sarcini principale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dezvoltarea cadrului şi Sprijin permanent pentru crearea capacitãţii
modelelor instituţionale instituţionale la nivel naţional pentru coordonarea
pentru realizarea şi monitorizarea implementãrii Strategiei naţionale
includerii sociale de îmbunãtãţire a situaţiei populaţiei roma,
precum şi pentru îmbunãtãţriea cooperãrii între
instituţiile partenere pentru implementarea mãsurilor
de integrare socialã specifice la nivel naţional,
judeţean şi local.
Furnizarea de documente de identitate populaţiei
roma, pentru a contribui în felul acesta la
îmbunãtãţirea accesului la educaţie, ocupare a
forţei de muncã, asistenţã socialã şi alte drepturi
sociale.
Implementarea unei campanii largi de conştientizare
publicã privind aspecte ale populaţiei roma care sã
vizeze atât populaţia nonroma, cât şi populaţia roma.
Continuarea schemei de grant în parteneriat pentru
proiectele de dezvoltare a comunitãţii ale
autoritãţilor locale cu comunitatea roma, pentru a
facilita iniţiativele de îmbunãtãţire a situaţiei
populaţiei roma.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Accesul grupurilor Concentrarea pe dezvoltarea instituţionalã şi a
dezavantajate la capacitãţilor şi, de asemenea, ameliorarea mediului
educaţie educaţional în şcoli unde existã problema includerii
grupurilor dezavantajate, cu un accent special pe
populaţia roma.
Instruirea inspectorilor şcolari din judeţele recent
implicate în domeniul educaţiei incluzive,
asigurându-se astfel o standardizare la nivel
naţional.
Consolidarea programului de mediatori şcolari la
nivel naţional, îmbunãtãţindu-se astfel interfaţa
între copil, pãrinţi şi comunitatea roma.
Instruirea cadrelor didactice pentru educaţia
preşcolarã timpurie şi educaţia remedialã.
Elaborarea şi extinderea programei şcolare pentru
Programul "a doua şansã" (şcoala primarã şi
gimnazialã), corectând în felul acesta renunţarea
şi sporind numãrul de copii roma care îşi
definitiveazã educaţia obligatorie.
Asigurarea evaluãrii, inclusiv evaluarea impactului
şi existenţa unor campanii de conştientizare la
nivel naţional pentru schemele de educaţie incluzivã
şi comportament multicultural.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcini care vor demara cu fonduri 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Gestionarea unei scheme de grant destinate abordãrii problemelor legate
de identitatea roma
Implementarea unei scheme de grant destinate abordãrii problemelor legate
de identitatea roma
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sprijin pentru implementarea strategiilor judeţene ale inspectoratelor şcolare
- schema de grant şi asistenţã tehnicã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi PHARE Sarcini principale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reforma funcţiei publice - Contribuţia la dezvoltarea condiţiilor de atragere
şi menţinere a personalului calificat în sistemul
administraţiei publice, prin implementarea
reformei salarizãrii, prin crearea unui cadru
legal corespunzãtor pentru selecţia, evaluarea şi
promovarea pe criterii de performanţã a
funcţionarilor publici şi instruirea acestora
- Întãrirea capacitãţii instituţionale a
instituţiilor responsabile pentru impementarea
reformei
- Îmbunãtãţirea sistemului informatic pentru
dezvoltarea resurselor umane
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reforma administraţiei - Îmbunãtãţirea calitãţii serviciilor publice,
publice locale - avându-se în vedere mai buna comunicare cu
procesul de descentralizare/ cetãţenii, servicii prompte şi de calitate şi o
deconcentrare mai bunã corelare a acestora cu nevoile locale
- O desemnare coerentã şi eficientã a responsabili-
tãţilor, resurselor financiare şi drepturilor la
toate nivelele administraţiei publice locale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcini care vor demara cu fonduri 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dezvoltarea competenţelor resurselor umane în cadrul sistemului funcţionarilor
publici din România, implementarea standardelor etice pentru funcţionarii
publici şi sporirea responsabilizãrii şi transparenţei serviciului
funcţionarilor publici
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Adaptarea schemei tinerilor profesionişti la nevoile reformei funcţionarilor
publici
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Întãrirea capacitãţii de instruire a Institutului Naţional de Administraţie
(INA) şi a centrelor regionale de formare continuã pentru administraţia
publicã localã (CRFCAPL)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suport logistic pentru INA şi CRFCAPL
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Întãrirea capacitãţii administraţiei publice locale pentru gesionarea
serviciilor descentralizate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi PHARE Sarcini principale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Construirea unui sistem Contribuţia la înfiinţarea:
judiciar independent - unui consiliu superior al magistraturii (CSM)
în România complet funcţional, care sã dispunã de mijloacele
necesare pentru îndeplinirea rolului sãu de garant
al independenţei
- unor instanţe specializate funcţionale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Construirea unui sistem Îmbunãtãţirea capacitãţii instituţionale şi a
judiciar profesionist strategiei de instruire la nivelul Institutului
Naţional al Magistraturii (INM) şi al Şcolii
Naţionale de Grefieri (SNG)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea adminis- Contribuţia la înfiinţarea:
trãrii şi accesului la - unui sistem de mediere funcţional
justiţie - unui cadru legal şi instituţional îmbunãtãţit,
care sã asigure sprijinul legal în cauze civile
şi penale
- transparenţei actului de justiţie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Construirea unui sistem Dotarea întregului sistem judiciar cu echipamente
eficient de management IT, în scopul creãrii şi punerii în funcţiune a unui
judiciar sistem automatizat de management al instanţelor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectiv de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru anul 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acordarea în continuare de asistenţã INM pentru aplicarea cu succes a
strategiei de instruire
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Acordarea în continuare de asistenţã privind sprijinirea eforturilor SNG
pentru întãrirea capacitãţii instituţionale şi a politicilor de instruire
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sprijin pentru consolidarea cadrului instituţional şi legislativ în domeniul
cooperãrii judiciare internaţionale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dotarea în vederea asigurãrii funcţionãrii corespunzãtoare a reţelelor
internaţionale de cooperare judiciarã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea eficienţei sistemului de eliberare condiţionatã şi protecţie a
victimelor, în conformitate cu cele mai bune practici ale Uniunii Europene
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consolidarea capacitãţii instituţionale şi administrative a Ministerului
Justiţiei şi a Ministerului Public (Parchetului)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea transparenţei activitãţii instanţelor şi Parchetului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Continuarea automatizãrii sistemului judiciar
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi PHARE Obiective principale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Legislaţie privind Armonizarea deplinã cu acquis-ul comunitar
sistemul de impozitare Asigurarea compatibilitãţii legislaţiei fiscale cu
şi sistemul de prevederile acquis-ului şi consolidarea reformei
administraţie fiscalã administraţiei fiscale
Aceastã prioritate urmãreşte:
- transpunerea legislaţiei comunitare în domeniul
impozitãrii şi administrãrii fiscale şi
implementarea acesteia în legislaţia naţionalã
- consolidarea capacitãţii şi îmbunãtãţirea
procedurilor de lucru ale administraţiei fiscale,
pentru a asigura aplicarea unitarã şi corectã
a legislaţiei în domeniul impozitãrii
directe şi indirecte
- reducerea fraudei şi a evaziunii fiscale
- îmbunãtãţirea cadrului legislativ în vederea
armonizãrii legislaţiei cu codul de conduitã
privind impozitarea afacerilor
- dezvoltarea serviciilor de asistenţã a contri-
buabililor şi campanii de educaţie fiscalã
- formarea profesionalã a personalului cu privire
la noua legislaţie fiscalã şi creşterea nivelului
de profesionalism şi integritate ale
administraţiei fiscale
- asigurarea aplicãrii cadrului legal (norme şi
proceduri) în vederea îmbunãtãţirii serviciilor
electronice pentru contribuabili (persoane
fizice şi juridice)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Managementul finanţelor Contribuţia la dezvoltarea:
publice - cadrului instituţional şi procedural pentru
asigurarea managementului financiar eficient
al fondurilor comunitare/structurale
- unui sistem eficient de management financiar
şi de control
- funcţiei de audit public intern
- situaţiilor financiare consolidate şi a
rapoartelor consolidate cu privire la
execuţia bugetarã
- capacitãţii administrative a unitãţii de
coordonare create pentru asigurarea transparenţei
şi eficienţei fluxurilor financiare cãtre şi
de la bugetul Uniunii Europene
- sistemului de achiziţii publice
- managementului riscului privind portofoliul
datoriei publice a Guvernului
- Şcolii de Finanţe Publice, pentru a asigura o
pregãtire profesionalã la cele mai înalte
standarde a personalului Ministerului
Finanţelor Publice, precum şi a altor instituţii
interesate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dezvoltarea infrastructurii Continuarea dezvoltãrii infrastructurii IT,
IT pentru a obţine:
- aplicarea eficientã a reglementãrilor financiar-
fiscale, pe baza unei legislaţii armonizate şi
a noilor metode de lucru
- un nivel ridicat al compatibilitãţii cu sistemele
informatice similare utilizate în ţãrile
Uniunii Europene
- modernizarea sistemului informatic
- îmbunãtãţirea serviciilor oferite contri-
buabililor, precum şi utilizatorilor finali
interni ai sistemului
- Biroul central de legãturã pentru TVA şi Biroul
cental de legãturã pentru accize, operaţionale
- dezvoltarea capacitãţii personalului de a gestiona
infrastructura informaticã şi de comunicaţii şi
programele de operare aferente
- interconectivitatea cu Autoritatea Naţionalã a
Vãmilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Curtea de Conturi - Întãrirea capacitãţii generale a Curţii de Conturi
prin introducerea metodelor moderne de audit,
în conformitate cu standardele de audit
internaţional acceptate şi cu cele mai bune
practici europene
- Crearea unui personal de înalt nivel profesional,
preocupat în mod constant de îmbunãtãţirea
performanţelor profesionale
- Dezvoltarea unui suport tehnic şi logistic modern
şi adecvat şi a unei bune comunicãri interne
şi externe
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Finalizarea procesului de armonizare a legislaţiei fiscale şi consolidarea
admnistraţiei fiscale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Continuarea dezvoltãrii cadrului legal şi a capacitãţii de administrare
pentru întãrirea managementului finanţelor publice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Continuarea implementãrii strategiei IT
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea capacitãţii instituţionale a Curţii de Conturi din România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi PHARE Obiective specifice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Politica de dezvoltare Dezvoltarea unui program operaţional pentru
ruralã şi PAC dezvoltare ruralã complet, ce va putea fi
implementat imediat
Acordarea de asistenţã Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale în demersul de
a-şi dezvolta capacitatea ca autoritate de
management pentru fondurile de dezvoltare ruralã,
pentru a dezvolta şi implementa eficient programul
operaţional pentru dezvoltare ruralã
Consolidarea capacitãţii ministerului de a efectua
analiza şi evaluarea mãsurilor luate sau care au
fost propuse, în contextul concentrãrii pe
obiectivele PAC
Mãsuri de susţinere pentru armonizarea deplinã a
legislaţiei privind pescuitul şi acvacultura
cu acquis-ul comunitar
Implementarea acquis-ului privind materialul
forestier reproductiv
Continuarea consolidãrii structurilor SAPARD
la nivel central şi regional
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fondul European de Înfiinţarea:
Orientare şi Garantare - unei agenţii de plãţi (AP); aceasta va acoperi
Agricolã - FEOGA de asemenea plãţile pentru Fondul de Dezvoltare
Ruralã; Agenţia SAPARD va fuziona cu AP înainte
de data aderãrii;
- Sistemului de Informare Agricolã (AIS -
Agricultural Information System), având rolul de
a transmite date cãtre Direcţia Generalã
Agriculturã din cadrul Comisiei Europene
şi Eurostat şi cãtre producãtori;
- Reţelei Informatice de Contabilitate Agricolã
(FADN - Farm Accountancy Data Network), care va
constitui baza pentru obţinerea necesarului de
date statistice şi analitice;
- Sistemului Integrat de Administrare şi Control
(IACS - Integrated Administration and Control
System), ca bazã pentru plãţile PAC;
- infrastructurii şi legislaţiei necesare pentru
armonizarea sectorului fructelor şi legumelor în
conformitate cu cerinţele Uniunii Europene;
- infrastructurii şi legislaţiei necesare pentru
armonizarea sectorului vinurilor în conformitate
cu cerinţele acquis-ului;
- sistemului de management al cotelor de lapte,
armonizat în conformitate cu cerinţele Uniunii
Europene;
- sistemului de clasificare a carcaselor în
conformitate cu cerinţele Uniunii Europene
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Siguranţa alimentelor - Dezvoltarea unui sistem românesc pentru siguranţa
alimentelor coordonat de Autoritatea Naţionalã
Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa
Alimentelor şi implementarea continuã a
serviciilor fitosanitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit începând cu alocãrile financiare pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã tehnicã pentru personalul autoritãţii de management şi pentru
organismele implicate în procesul de programare şi înfiinţarea sistemului
de implementare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã tehnicã pentru evaluarea ex ante a Programului de dezvoltare ruralã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Investiţii pentru autoritatea de management
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instruire la nivel regional şi local pentru creşterea absorbţiei FDR şi
FEOGA pentru a asigura realizarea de propuneri de proiecte mature pentru
dezvoltarea ruralã, pentru toţi factorii implicaţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru sectorul piscicol şi acvaculturã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru funcţionarea eficientã a agenţiei de plãţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru funcţionarea eficientã a fondului FEOGA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru operarea eficientã a unui sistem SIA la
nivel regional şi local
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru funcţionarea eficientã a IACS la nivel
central şi regional
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Stabilirea unor unitãţi pentru testarea fructelor şi legumelor şi
achiziţionarea unui echipament specific pentru dotarea reţelei de laboratoare
existente
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru douã laboratoare semidotate pentru
controlul vinurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru o înregistrare eficientã a datelor
privind calitatea laptelui şi a reţelei de comunicare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru stabilirea unei înregistrãri eficiente
conform sistemului de clasificare a carcaselor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului IT şi de comunicare pentru dezvoltarea RSVFSA
pentru RASFF, TRACES şi pentru 5 laboratoare regionale de control al laptelui
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Twinning pentru dezvoltarea şi implementarea serviciilor veterinare în
conformitate cu standardele Uniunii Europene
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului pentru serviciile veterinare (BIP şi industria
de procesare a resturilor animaliere)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Investiţii pentru consolidarea în continuare a serviciilor fitosanitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea în continuare a seturilor (Biorad, TSE şi Prionics Western)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi PHARE Obiective specifice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Legislaţie orizontalã şi - Întãrirea capacitãţii instituţionale şi tehnice a
legislaţie referitoare Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM)
la zgomot - Legislaţie secundarã completã pentru a asigura
condiţiile necesare pentru implementarea completã
şi punerea în aplicare a Directivei privind
evaluarea impactului de mediu (Environmental
Impact Assessment - EIA) şi Evaluarea strategiei
de mediu (Strategic Environmental Assessment -
SEA) şi intensificarea instruirii personalului,
în special pentru a susţine acţiunile de
conştientizare publicã
- Crearea unui sistem informaţional de înaltã
tehnologie (software, bazã de date, analizã
statisticã), care sã conţinã o bazã de date
pentru raportare, precum şi formarea personalului
în ceea ce priveşte cerinţele de raportare
- Dezvoltarea unui sistem naţional de monitorizare
a zgomotului
- Furnizarea de echipamente de monitorizare a
zgomotului şi instruirea personalului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Calitatea aerului - Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel
regional şi local pentru implementarea şi punerea
în practicã a legislaţiei privind calitatea aerului
- Elaborarea planurilor de acţiune şi a programelor
pentru managementul calitãţii aerului şi reducerea
emisiilor; îmbunãtãţirea obţinerii, stocãrii şi
raportãrii datelor relevante; proceduri pentru
asigurarea calitãţii şi controlul calitãţii în
domeniul calitãţii aerului
- Furnizarea de echipamente de monitorizare a
calitãţii aerului şi instruirea personalului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Managementul deşeurilor - Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel
local şi regional pentru implementarea şi punerea
în practicã a legislaţiei privind managementul
deşeurilor menajere şi al celor industriale
- Îmbunãtãţirea capacitãţii administrative la nivel
regional de planificare a investiţiilor şi de
elaborare a planurilor regionale de management
al deşeurilor
- Furnizarea de echipamente pentru monitorizarea
deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Calitatea apei - Sprijin pentru realizarea Planului de management
pentru bazinul hidrografic Ialomiţa-Buzãu
- Elaborarea unei metodologii privind investiţiile
pentru implementarea Directivei-cadru a apei în
cadrul bazinului hidrografic
- Furnizarea de computere şi software pentru
colectarea, procesarea şi vizualizarea datelor;
hardware şi software pentru aplicaţiile GIS
(Geographic Information System - Sistemul de
Informaţii Geografice) privind planurile de
management al bazinelor hidrografice, echipamente
pentru monitorizarea calitãţii şi instruirea
personalului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Protejarea naturii - Întãrirea capacitãţilor instituţionale la nivel
regional şi local de implementare şi aplicare a
legislaţiei legate de protecţia naturii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
GIS - Introducerea şi menţinerea tehnicilor privind GIS
- Îmbunãtãţirea performanţelor tehnice şi
instituţionale de management ale personalului
- Hãrţi GIS de mediu, furnizarea de echipament IT
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IPPC şi managementul - Întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel
riscului regional şi local pentru implementarea şi punerea
în practicã a legislaţiei privind controlul şi
prevenirea poluãrii industriale (IPPC - Industrial
Pollution Prevention Control) şi managementul
riscului
- Managementul instituţional îmbunãtãţit şi
performanţe tehnice sporite ale personalului
- Revizuirea, validarea şi actualizarea planurilor
de implementare
- Furnizarea de echipament de monitorizare IPPC şi
instruirea personalului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru anul 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Furnizarea echipamentului pentru analiza deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã în pregãtirea pentru alinierea la normele privind depozitarea
temporarã a deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã în promovarea soluţiilor privind reciclarea şi utilizarea
materialelor reciclate de la maşinile scoase din uz
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Investiţii care sprijinã sistemul de informare şi baza de date pentru
managementul deşeurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea echipamentului de monitorizare a calitãţii resurselor de apã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã tehnicã pentru dezvoltarea hãrţilor de mediu GIS
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sprijinirea investiţiilor pentru implementarea deciziilor de protecţie a
mediului prin sistemul GIS
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sprijinirea implementãrii directivelor privind IPPC ŞI LCP
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi PHARE Obiective specifice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Optimizarea sistemului Armonizarea structurilor de management şi cooperare
instituţional şi a ale Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã
sistemului de resurse (IGPF), a sistemului resurselor umane cu cele mai
umane bune practici ale Uniunii Europene, în conformitate
cu acquis-ul Schengen
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Continuarea dezvoltãrii Continuarea modernizãrii subsistemelor pentru
sistemului pentru securizarea frontierelor româneşti în conformitate
consolidare a frontierelor cu cele mai bune practici ale Uniunii Europene cu
româneşti privire la managementul frontierelor, inclusiv cu
acquis-ul Schengen
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea cooperãrii dintre Poliţia de Frontierã şi Vamã la graniţa
cu Serbia
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dezvoltarea resurselor umane în cadrul IGPF - Faza a 2-a - Instruire privind
proiectarea şi dezvoltarea programei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instruire operaţionalã în tehnici de control selectiv şi referitoare la
riscuri la frontierã pentru Poliţia de Frontierã şi Vamã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dezvoltarea funcţiilor de control intern IGPF şi ANV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã tehnicã pentru dezvoltarea sistemului de comandã şi control al IGPF
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dotarea punctelor desemnate de trecere a frontierei cu echipament de
detectare specializat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Implementarea în cadrul IGFP a Sistemului integrat pentru observarea,
supravegherea şi controlul traficului la Marea Neagrã, Faza finalã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Modernizarea capacitãţii de supraveghere a vehiculelor speciale de
supraveghere ale IGFP, Faza a doua
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţionarea de IGPF a vaselor pentru supravegherea şi controlul graniţei
maritime
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 1: Creşterea cooperãrii dintre administraţia vãmilor şi deţinãtorii
drepturilor de proprietate intelectualã, precum şi cu alte instituţii
implicate în domeniul drepturilor de proprietate intelectualã; încheierea unui
protocol de cooperare între Oficiul Român pentru Drepturile de Autor şi
Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 2: Îmbunãtãţirea metodologiei de control pentru aplicarea uniformã
a legislaţiei vamale în domeniul drepturilor de proprietate intelectualã şi
industrialã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 3: Dezvoltarea sistemului de difuzare a informaţiilor în domeniul
proprietãţii intelectuale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 4: Crearea unui sistem IT şi în special a unei baze de date în
domeniul drepturilor de proprietate industrialã, stabilind modalitãţi de
comunicare rapidã şi sporirea cooperãrii dintre deţinãtorii drepturilor de
proprietate intelectualã şi Administraţia Naţionalã a Vãmilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 5: Instruirea tuturor pãrţilor implicate în materie de proprietate
intelectualã şi industrialã pentru reducerea falsificãrii şi pirateriei (vamã,
poliţie, judecãtori, procurori, avocaţi); organizarea de programe de instruire
pentru personalul instituţiilor implicate şi campanii publice în vederea
îmbunãtãţirii conştientizãrii publice generale asupra importanţei acestui
domeniu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 6: Întãrirea capacitãţii administrative la frontierã şi asigurarea
aplicãrii adecvate a legislaţiei de frontierã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 7: Creşterea interconectivitãţii între registrele noi şi/sau cele
deja existente şi implementarea registrelor noi, atunci când comunitatea de
afaceri are nevoie Obiectivul 8: Introducerea sistematicã a noilor cerinţe
ale directivelor Uniunii Europene şi a mãrcii înregistrate a Uniunii Europene
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 1: Armonizarea legislaţiei naţionale cu acquis-ul comunitar şi
aplicarea legislaţiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 2: Întãrirea capacitãţii instituţionale a CSA pentru supraveghere
preventivã şi control
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 3: Aplicarea supervizãrii imparţiale şi preventive de cãtre CSA,
privind preluãrile de asigurãri şi/sau brokeri de asigurãri/reasigurãri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 4: Protecţia consumatorului şi creşterea transparenţei de piaţã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina I: Dezvoltarea statisticilor sociale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina II: Dezvoltarea statisticilor economice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina III: Dotare pentru întãrirea capacitãţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 1: Aplicarea Standardelor Internaţionale de Contabilitate/Standardelor
Internaţionale de Raportare Financiarã pentru piaţa de capital (IAS/IFRS)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 2: Asigurarea echipamentului necesar pentru validarea bazei de date
interne a CNVM în scopul conformãrii cu cerinţele de raportare stabilite prin
acquis-ul comunitar în domeniu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 3: Organizarea bazei de date interne a CNVM în vederea conformãrii
cu cerinţele de raportare stabilite prin acquis-ul comunitar în domeniu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 4: Instruirea personalului CNVM în scopul de a utiliza sistemul
de supraveghere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sarcina 5: Implementarea unei campanii de conştientizare publicã în scopul
de a îmbunãtãţi educaţia investitorilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.1. Studiul tehnic şi economic al Sistemului SCADA pentru reţeaua de gaze
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.2. Sistem de informare pentru operatorul reţelei de gaze (ORG)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.3. Creşterea conştientizãrii în vederea liberalizãrii totale a pieţei
electricitãţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.1. Dezvoltarea mecanismului de stimulente financiare pentru eficienţã
energeticã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2. Potenţial tehnic şi economic al RES în România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 1: Îmbunãtãţirea siguranţei drumurilor prin combaterea abuzului
de stupefiante în timpul condusului şi îmbunãtãţirea calitãţii investigaţiilor
privind accidentele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 2: Dezvoltarea unui plan strategic pentru CFRC pentru îmbunãtãţirea
competitivitãţii pieţei, combinatã cu construcţia instituţionalã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 3: Îmbunãtãţirea capacitãţii şi mobilitãţii ARR pentru preluarea
controlului traficului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 4: Îmbunãtãţirea capacitãţii RAR de aplicare a legislaţiei Uniunii
Europene în domeniul aprobãrii vehiculelor şi realizarea monitorizãrii/
certificãrii calitãţii combustibilului şi controlul echipamentelor de
înregistrare în conformitate cu directivele Uniunii Europene
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 5: Sporirea vitezei de reacţie a pompierilor în caz de accidente
şi îmbunãtãţirea capacitãţii de management şi a calitãţii serviciilor de
urgenţã în România, în special în sectorul transporturilor rutiere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 6: Îmbunãtãţirea standardelor de construire a drumurilor, inclusiv
proiectarea, supravegherea, întreţinerea şi semnalizarea pentru creşterea
siguranţei drumurilor şi asigurarea conformãrii acestora cu directivele şi
reglementãrile Uniunii Europene
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 7: Îmbunãtãţirea navigaţiei pe sectorul românesc al Dunãrii, prin
producerea de hãrţi de navigaţie electronice (ENC)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 8: Crearea unui sistem de autorizare a permiselor de conducere şi
de înmatriculare a vehiculelor, care sã fie conform şi unitar cu standardele
Uniunii Europene, precum şi cu cele mai bune practici din statele membre ale
Uniunii Europene
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 9: Îmbunãtãţirea transportului urban în Bucureşti şi în alte douã
oraşe prin actualizarea actualului plan-cadru de transport urban pentru
Bucureşti, prin realizarea de studii similare de transporturi pentru douã
oraşe-pilot, urmate de recomandarea cãtre structurile instituţionale
corespunzãtoare a acţiunilor necesare pentru managementul transportului urban
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiectivul 10: Îmbunãtãţirea siguranţei traficului şi eliminarea zonelor cu
risc sporit de accidente
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritãţi Mãsuri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritate A: Îmbunãtãţirea Infrastructurã regionalã şi localã de transport,
infrastructurii regionale afaceri şi turism
pentru a susţine dezvoltarea
economicã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritate B: Dezvoltarea Combaterea şomajului structural
resurselor umane Îmbunãtãţirea adaptabilitãţii pe piaţa forţei de
muncã, pe termen lung
Combaterea activã a excluderii sociale
Îmbunãtãţirea accesului la educaţie şi a sistemului
de educaţie şi formare tehnicã şi profesionalã
cu specific regional
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritate C: Dezvoltarea Sprijin acordat IMM-urilor, IMM-urilor nou-
sectorului productiv prin înfiinţate, microîntreprinderilor şi furnizorilor
sprijinul acordat de servicii pentru susţinerea afacerilor
IMM-urilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritate D: Protecţia Îmbunãtãţirea protecţiei mediului la nivel local
mediului la nivel naţional şi regional
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prioritate E: (Dezvoltare Dezvoltarea capacitãţii administrative pentru
instituţionalã orizontalã) gestionarea fondurilor structurale
Crearea structurilor
instituţionale pentru a
realiza, dupã aderare, un
management sigur şi
eficient al fondurilor
structurale ale Uniunii
Europene, precum şi
managementul eficient al
programelor conform
reglementãrilor EDIS)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Transportul local şi regional, infrastructura de afaceri şi turism
(Prioritatea A)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea sistemului de educaţie şi formare tehnicã şi profesionalã (TVET)
cu specific regional (Prioritatea B)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Continuarea instruirii personalului preuniversitar (Prioritatea B)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asistenţã instituţionalã pentru Agenţia Naţionalã pentru IMM-uri şi Cooperaţie
(ANIMMC) pentru a introduce şi dezvolta conceptul de e-governance şi pentru
a facilita utilizarea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor de cãtre IMM-
urile inovative (Prioritatea C)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea serviciilor pentru susţinerea afacerilor (Prioritatea C)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea accesului la finanţare al IMM-urilor, microîntreprinderilor şi
companiilor inovatoare (Prioritatea C)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea serviciilor de sprijin al afacerilor (Prioritatea C)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea accesului IMM-urilor, microîntreprinderilor şi companiilor
inovative la finanţare (Prioritatea C)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbunãtãţirea protecţiei mediului la nivel regional şi local (Prioritatea D)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Supravegherea lucrãrilor pentru SAMTID (Prioritatea D)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005 (toate
din Prioritatea E)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mãsuri active de ocupare pentru tineri şi şomeri pe termen lung
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Calificarea şi recalificarea forţei de muncã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Calificare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mãsuri de includere socialã pentru grupurile dezavantajate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Întãrirea capacitãţii Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei
(MMSSF) în domeniul asistenţei şi serviciilor sociale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Obiective de îndeplinit odatã cu începerea finanţãrilor pentru 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sprijin pentru autoritatea de management pentru cadrul de sprijin comunitar
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instruire orizontalã pentru autoritãţile de management
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Extinderea sistemului unic de management al informaţiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Coordonarea, managementul şi implementarea programelor regionale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sprijin pentru viitoarele autoritãţi de management şi organisme intermediare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Evaluarea ex ante a programelor operaţionale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mãsura Denumire INV IB Total
PHARE
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0.01 CRITERII POLITICE 14.00 30.59 44.59
.01 Sectorul minoritãţi 0.00 11.00 11.00
.02 Societate civilã 0.00 2.00 2.00
03. Sectorul reforma administraţiei publice 3.50 10.09 13.59
04. Sectorul reforma justiţiei 10.50 7.50 18.00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.02 CRITERII ECONOMICE Nul în 2005
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.03 ÎNDEPLINIREA OBLIGAŢIILOR DIN ACQUIS 97.94 38.75 136.69
.01 Sectorul finanţe publice 23.20 12.70 35.90
.02 Sectorul agriculturã 16.40 2.10 18.50
.03 Sectorul mediu 12.25 5.25 17.50
.04 Sectorul managementul frontierelor 37.67 3.75 41.42
.05 Protecţia drepturilor de proprietate intelectualã 0.50 2.00 2.50
.06 Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor (CSA) 0.00 1.50 1.50
.07 Statistica 0.06 4.59 4.65
.08 Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare (CNVM) 0.50 1.00 1.50
.10 Consolidarea sectorului energetic 1.20 1.80 3.00
.11 Consolidarea sectorului transporturi 6.16 4.06 10.22
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.04 Coeziune ECO.&SOC. 128.55 46.45 175.00
.01 Infrastructura etc. 106.89 19.00 125.89
.02 Dezvoltare resurse umane 18.96 4.30 23.26
.03 Managementul fondurilor structurale 2.70 23.15 25.85
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.05 FACILITATE ACŢIUNI SPECIALE 2.50 13.51 16.01
.01 Sprijin pentru managementul fondurilor
Uniunii Europene 2.50 9.51 12.01
.03 Schema de evaluare 0.00 4.00 4.00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL: 242.99 129.30 372.29
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţia de implementare Subprogramul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE 1/Criterii politice
(OPCP) din cadrul Ministerului 3/Îndeplinirea cerinţelor privind
Finanţelor Publice acquis-ul
4/Coeziune economicã şi socialã -
Partea a 3-a
5/Facilitatea pentru acţiuni speciale
şi pentru prima perioadã ca stat
membru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fondul Naţional din cadrul Ministerului 6/Programe şi agenţii comunitare -
Finanţelor Publice proiect 06.01
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţia de implementare din cadrul 4/Coeziune economicã şi socialã -
Ministerului Integrãrii Europene Partea 1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţia de implementare pentru 4/Coeziune economicã şi socialã -
"Dezvoltarea resurselor umane: mãsuri Partea a 2-a
cu privire la ocuparea forţei de muncã
şi de incluziune socialã", în cadrul
Ministerului Muncii, Solidaritãţii
Sociale şi Familiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
PROGRAMUL NAŢIONAL PHARE 2005
┌────────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────┐
│ Mãsura Denumirea │ INV IB Total │Cofi- │
│ │ PHARE │nanţare Total│
│ │ │naţi- │
│ │ │onalã │
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ TOTAL: ,99 129,30 372,29│ 86,33 458,62│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 01 CRITERII POLITICE │ 14,00 30,59 44,59│ 8,23 52,82│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ A: Dezvoltarea democraţiei, respectarea│ │ │
│ drepturilor omului şi ale │ │ │
│ minoritãţilor │ │ │
│ 01 Sectorul minoritãţi │ 0,00 11,00 11,00│ 3,16 14,16│
│ 02 Societatea civilã │ 0,00 2,00 2,00│ 0,00 2,00│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│B: Dezvoltarea instituţiilor din România│ │ │
│ 03 Sectorul reforma administraţiei │ │ │
│ publice │ 3,50 10,09 13,59│ 1,57 15,16│
│ C: Consolidarea statului de drept │ │ │
│ 04 Sectorul reforma justiţiei │ 10,50 7,50 18,00│ 3,50 21,50│
├────────────────────────────────────────┴──────────────────────┴──────────────┤
│ 02 CRITERII ECONOMICE nu se aplicã │
├────────────────────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────┤
│ 03 OBLIGAŢII REFERITOARE LA ACQUIS │ 97,94 38,75 136,69│ 34,04 170,73│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ A: Sectoare prioritare │ │ │
│ 01 Sectorul finanţe publice │ 23,20 12,70 35,90│ 7,74 43,64│
│ 02 Sectorul agriculturã │ 16,40 2,10 18,50│ 6,44 24,94│
│ 03 Sectorul mediu │ 12,25 5,25 17,50│ 4,09 21,59│
│ 04 Sectorul managementul │ │ │
│ frontierelor │ 37,67 3,75 41,42│ 12,65 54,07│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ B: Mãsuri complementare specifice │ │ │
│ pentru anul 2005 │ │ │
│ 05 Protecţia drepturilor de │ 0,50 2,00 2,50│ 0,17 2,67│
│ proprietate intelectualã │ │ │
│ şi industrialã │ │ │
│ 06 CSA │ 0,00 1,50 1,50│ 0,00 1,50│
│ 07 Statisticã │ 0,06 4,59 4,65│ 0,03 4,68│
│ 08 CNVM │ 0,50 1,00 1,50│ 0,17 1,67│
│ 10 Consolidarea sectorului │ │ │
│ energetic │ 1,20 1,80 3,00│ 0,40 3,40│
│ 11 Siguranţa drumurilor/cãii ferate│ 6,16 4,06 10,22│ 2,35 12,57│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 04 COEZIUNE ECONOMICÃ ŞI SOCIALÃ │ 128,55 46,45 175,00│ 43,06 218,06│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 01 Infrastructurã etc. │ 106,89 19,00 125,89│ 35,39 161,28│
│ 02 Dezvoltarea resurselor umane │ 18,96 4,30 23,26│ 6,32 29,58│
│ 03 Gestionarea fondurilor │ │ │
│ structurale │ 2,70 23,15 25,85│ 1,35 27,20│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 05 FACILITATEA ACŢIUNII SPECIALE │ 2,50 13,51 16,01│ 1,00 17,01│
├────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
│ 01 Sprijin pentru gestionarea │ │ │
│ fondurilor Uniunii Europene │ 2,50 9,51 12,01│ 1,00 13,01│
│ 03 Strategia de evaluare │ 0,00 4,00 4,00│ 0,00 4,00│
└────────────────────────────────────────┴──────────────────────┴──────────────┘