Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 281 din 18 aprilie 2011  pentru publicarea acceptarii amendamentelor la Codul international de management pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii (Codul international de management al sigurantei - Codul I.S.M.) adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.273(85) a Comitetului de Siguranta Maritima din 4 decembrie 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 281 din 18 aprilie 2011 pentru publicarea acceptarii amendamentelor la Codul international de management pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii (Codul international de management al sigurantei - Codul I.S.M.) adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.273(85) a Comitetului de Siguranta Maritima din 4 decembrie 2008

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 12 mai 2011
    Având în vedere prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974),
    în temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se publicã amendamentele la Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţã a navelor şi pentru prevenirea poluãrii (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.) adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.273(85) a Comitetului de Siguranţã Maritimã din 4 decembrie 2008, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Autoritatea Navalã Românã va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                           Anca Daniela Boagiu

    Bucureşti, 18 aprilie 2011.
    Nr. 281.

    ANEXÃ

                   REZOLUŢIA MSC.273(85)
              (adoptatã la 4 decembrie 2008)

                ADOPTAREA AMENDAMENTELOR
    la Codul internaţional de management pentru exploatarea
      în siguranţã a navelor şi pentru prevenirea poluãrii
           (Codul internaţional de management
              al siguranţei - Codul I.S.M.)

    Comitetul de Siguranţã Maritimã,
    amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
    ţinând cont de Rezoluţia A.741(18), prin care Adunarea a adoptat Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţã a navelor şi pentru prevenirea poluãrii (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.), denumit în continuare Codul I.S.M., care a devenit obligatoriu potrivit cap. IX al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), denumitã în continuare Convenţia,
    ţinând cont, de asemenea, de art. VIII(b) şi de Regula IX/1.1 ale Convenţiei referitoare la procedura de amendare a Codului I.S.M.,
    luând în considerare, la cea de-a 85-a sesiune a sa, amendamentele la Codul I.S.M., propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din acesta,
    1. adoptã, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul I.S.M., al cãror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepţia cazului în care înainte de aceastã datã mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
    3. invitã guvernele contractante la Convenţie sã noteze cã, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2010, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2;
    4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã;
    5. solicitã, în plus, secretarului general sã transmitã copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei Maritime Internaţionale care nu sunt guverne contractante la Convenţie.

    ANEXÃ
la rezoluţie

                       AMENDAMENTE
   la Codul internaţional de management pentru exploatarea
    în siguranţã a navelor şi pentru prevenirea poluãrii
  (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.)

    1. DISPOZIŢII GENERALE

    SECŢIUNEA 1.1 - Definiţii
    1. La paragraful 1.1.10, cuvintele "şi include" se înlocuiesc cu cuvântul "sau".

    SECŢIUNEA 1.2 - Obiective
    2. Textul existent al alineatului 2 din paragraful 1.2.2 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
    ".2 evaluarea tuturor riscurilor identificate asupra navelor sale, personalului sãu şi asupra mediului înconjurãtor şi stabilirea de mãsuri de siguranţã corespunzãtoare; şi".
    5. RESPONSABILITÃŢILE ŞI AUTORITATEA COMANDANTULUI
    3. În alin. 5.1.5, dupã cuvântul "analizarea" se introduc cuvintele "periodicã a".
    7. ELABORAREA PLANURILOR PENTRU OPERAŢIUNILE DE LA BORDUL NAVEI
    4. Secţiunea 7 existentã se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
    "7. OPERAŢIUNILE DE LA BORDUL NAVEI
    Compania trebuie sã stabileascã proceduri, planuri şi instrucţiuni, inclusiv liste de verificare corespunzãtoare, pentru operaţiunile principale de la bordul navei privind siguranţa personalului, a navei şi protecţia mediului înconjurãtor. Diferitele sarcini implicate trebuie definite şi atribuite personalului calificat."
    8. PREGÃTIREA PENTRU SITUAŢII DE URGENŢÃ
    5. Textul existent al paragrafului 8.1 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
    "8.1. Compania va identifica eventualele situaţii de urgenţã de la bordul navei şi va stabili procedurile de rãspuns la acestea."
    9. RAPORTAREA ŞI ANALIZA NONCONFORMITÃŢILOR, A ACCIDENTELOR ŞI A SITUAŢIILOR POTENŢIAL PERICULOASE
    6. Textul existent al paragrafului 9.2 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
    "9.2. Compania va stabili procedurile pentru implementarea acţiunilor corective, inclusiv a mãsurilor necesare pentru prevenirea repetãrii acestor situaţii."
    10. ÎNTREŢINEREA NAVEI ŞI A ECHIPAMENTELOR SALE
    7. Textul existent al paragrafului 10.3 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
    "10.3. Compania trebuie sã identifice echipamentele şi instalaţiile tehnice a cãror defectare bruscã în exploatare poate cauza situaţii periculoase. Sistemul de management al siguranţei trebuie sã prevadã mãsuri specifice, în scopul creşterii fiabilitãţii echipamentelor sau a instalaţiilor respective. Aceste mãsuri trebuie sã includã încercarea, la intervale regulate, a dispozitivelor şi a echipamentelor de rezervã sau a instalaţiilor tehnice care nu sunt folosite în permanenţã."
    12. VERIFICAREA, EXAMINAREA ŞI EVALUAREA EFECTUATE DE CÃTRE COMPANIE
    8. Textul existent al paragrafului 12.1 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
    "12.1. Compania trebuie sã efectueze audituri interne de siguranţã la bord şi la uscat la intervale care sã nu depãşeascã 12 luni, pentru a verifica dacã activitãţile legate de siguranţã şi de prevenirea poluãrii sunt în conformitate cu sistemul de management al siguranţei. În cazuri excepţionale, acest interval poate fi depãşit, dar nu cu mai mult de 3 luni."
    9. La paragraful 12.2, cuvintele "şi, dacã este necesar, va revizui sistemul" se eliminã.
    13. CERTIFICAREA ŞI VERIFICAREA PERIODICÃ
    10. Dupã paragraful 13.11 existent se adaugã urmãtoarele trei paragrafe noi:
    "13.12. Atunci când verificarea de reînnoire este terminatã dupã expirarea certificatului de management al siguranţei existent, noul certificat de management al siguranţei trebuie sã fie valabil de la data încheierii verificãrii de reînnoire pentru o perioadã care sã nu depãşeascã 5 ani de la data expirãrii certificatului de management al siguranţei existent.
    13.13. Dacã verificarea de reînnoire a fost terminatã şi nu a putut fi emis sau plasat la bordul navei un nou certificat de management al siguranţei înainte de data expirãrii certificatului existent, Administraţia sau organizaţia recunoscutã de Administraţie poate andosa certificatul existent şi acesta trebuie sã fie acceptat ca valid pentru o perioadã ulterioarã care nu va depãşi 5 luni de la data expirãrii valabilitãţii.
    13.14. Dacã o navã, la momentul expirãrii certificatului de management al siguranţei, nu se aflã într-un port în care urmeazã sã fie verificatã, Administraţia poate sã extindã perioada de valabilitate a certificatului de management al siguranţei, dar aceastã extindere trebuie sã fie acordatã doar în scopul de a permite navei sã îşi încheie voiajul cãtre portul în care urmeazã sã fie verificatã, şi numai în situaţiile în care acest lucru se considerã oportun şi rezonabil. Niciun certificat de management al siguranţei nu poate fi extins pe o perioadã care sã depãşeascã 3 luni, iar nava cãreia i-a fost acordatã extensia nu trebuie, la sosirea în portul în care urmeazã sã fie verificatã, sã aibã dreptul în virtutea acestei extensii sã pãrãseascã acel port fãrã sã deţinã un nou certificat de management al siguranţei. Atunci când verificarea de reînnoire este terminatã, noul certificat de management al siguranţei trebuie sã fie valabil pânã la o datã care sã nu depãşeascã 5 luni de la data expirãrii certificatului de management al siguranţei existent, înainte de acordarea extensiei."
    14. CERTIFICAREA INTERIMARÃ
    11. În alineatul 14.4.3, dupã cuvântul "auditul" se introduc cuvintele "intern al".

                        MODELELE
    documentului de conformitate, certificatului de management
     al siguranţei, documentului de conformitate interimar şi
        certificatului de management al siguranţei interimar

          Certificat de management al siguranţei

    12. Urmãtorul nou text este adãugat dupã textul existent "Confirmãri pentru verificarea intermediarã şi verificarea suplimentarã (dacã sunt cerute)":
    "Certificat nr. ...........................

       Confirmãri în cazul în care verificarea de reînnoire
   a fost încheiatã şi se aplicã partea B 13.13 a Codului I.S.M.

    Nava este în conformitate cu prevederile relevante ale pãrţii B a Codului I.S.M. şi certificatul trebuie acceptat ca valid, în conformitate cu partea B 13.13 a Codului I.S.M. pânã la data de ...................................

                             Semnat ................................
                            (semnãtura persoanei oficiale autorizate)
                             Locul .................................
                             Data ..................................

      (sigiliul sau ştampila autoritãţii emitente, dupã caz)

       Confirmãri pentru extinderea valabilitãţii certificatului
     pânã la sosirea în portul de verificare atunci când se aplicã
      partea B 13.12. a Codului I.S.M. sau pentru o perioadã de
     graţie atunci când se aplicã partea B 13.14 a Codului I.S.M.

    Acest certificat trebuie sã fie acceptat ca valid, în conformitate cu partea B 13.12 sau cu partea B 13.14 a Codului I.S.M., panã la data de .................................

                            Semnat ................................
                           (semnãtura persoanei oficiale autorizate)
                            Locul .................................
                            Data ..................................

         (sigiliul sau ştampila autoritãţii emitente, dupã caz)"

                            --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016