Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 277 din 4 iulie 2002  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 277 din 4 iulie 2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 1 august 2002

Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor,
având în vedere prevederile <>art. 8 alin. (3) din Legea nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul şi acvacultura, modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2002 ,
în temeiul <>art. 9 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã de implementare, reglementare şi de management al resurselor biotehnologice împreunã cu Agenţia Domeniilor Statului vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


p. Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Petre Daea,
secretar de stat
Bucureşti, 4 iulie 2002.
Nr. 277.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol îşi desfãşoarã activitatea în baza <>Legii nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul şi acvacultura, modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2002 , şi a prezentului regulament.
ART. 2
Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol este instituţie publica cu personalitate juridicã, cu caracter financiar şi comercial, cu finanţare extrabugetara, în subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
ART. 3
Sediul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol este în municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 17, sectorul 2.
ART. 4
Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol îşi desfãşoarã activitatea în teritoriu prin filiale fãrã personalitate juridicã. Sediile şi structura de personal ale Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, precum şi ale filialelor teritoriale sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 5
Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol administreazã bunuri de natura celor prevãzute la <>art. 135 alin. (4) din Constituţie şi în Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia.
ART. 6
Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol administreazã amenajãri piscicole, proprietate publica sau privatã a statului, care au ca destinaţie producerea de puiet, remonti şi reproducatori, necesari repopularii bazinelor piscicole naturale. Aceste amenajãri piscicole, cu dotãrile şi construcţiile aferente, precum şi terenurile pe care acestea sunt amplasate vor fi preluate prin protocol de predare-preluare de la Agenţia Domeniilor Statului.
CAP. 2
Atribuţiile şi veniturile Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol

ART. 7
Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aplica strategia nationala în domeniul protejãrii fondului piscicol şi gestionãrii durabile a acestuia, prin pescuit şi repopularea bazinelor piscicole naturale;
b) elaboreazã metodologia de evaluare a fondului piscicol şi de stabilire a cotelor anuale de peşti şi alte vietuitoare acvatice şi le supune spre aprobare autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura;
c) urmãreşte exploatarea durabila prin pescuit a fondului piscicol administrat, la nivelul cotelor alocate din captura totalã admisibilã, şi concesioneaza fondul piscicol persoanelor juridice care au în obiectul de activitate pescuitul, prin autorizarea acestei activitãţi, cu respectarea prevederilor legale în domeniul gospodãririi apelor şi protecţiei mediului;
d) stabileşte preţurile de pornire a licitaţiei pentru concesionarea fondului piscicol, în baza metodologiei prevãzute la lit. b), şi le supune aprobãrii autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura;
e) asigura refacerea prin repopulari a fondului piscicol din bazinele piscicole naturale;
f) elaboreazã proiecte de reglementãri în domeniul pescuitului şi protecţiei fondului piscicol, în conformitate cu obligaţiile asumate de România prin semnarea acordurilor de aderare la convenţii şi organisme internaţionale, şi le supune aprobãrii autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura;
g) monitorizeazã respectarea clauzelor contractuale de concesionare a fondului piscicol.
ART. 8
Atribuţiile Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol se exercita şi prin filialele sale teritoriale.
ART. 9
(1) Veniturile Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol se constituie din:
a) tarife pentru atestarea, licentierea şi autorizarea activitãţilor de pescuit comercial, recreativ/sportiv;
b) valoarea redeventei obţinute din concesionarea fondului piscicol administrat;
c) venituri provenite din activitãţi proprii.
(2) Veniturile prezentate la alin. (1) lit. b) rãmân la dispoziţia Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, având urmãtoarele destinaţii:
a) finanţarea programelor de populare şi repopulare;
b) finanţarea activitãţii de cercetare;
c) dezvoltarea activitãţii proprii de acvacultura.

CAP. 3
Conducerea, atribuţiile şi structura organizatoricã

A. Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol

ART. 10
(1) Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol se realizeazã de consiliul de administraţie, format din 5 membri numiţi pe criterii de competenta profesionalã prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, dintre care unul este desemnat sa îndeplineascã funcţia de preşedinte.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol.
ART. 11
(1) Durata mandatului membrilor consiliului de administraţie este stabilitã prin ordinul de numire şi nu poate fi mai mare de 4 ani.
(2) Pentru motive întemeiate membrii consiliului de administraţie pot fi revocaţi de ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, în baza unei analize a eficientei activitãţii lor în perioada în care au activat în consiliul de administraţie.
(3) Nu pot face parte din consiliul de administraţie persoanele care, potrivit <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, nu pot fi administratori sau fondatori, precum şi directorii din structura companiei.
(4) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la unitãţile din care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce le revin în aceasta calitate.
(5) Pentru activitatea desfasurata în cadrul consiliului de administraţie membrii acestuia sunt remuneraţi cu o indemnizaţie lunarã stabilitã prin ordinul de numire.
ART. 12
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna.
(2) Consiliul de administraţie se poate convoca în şedinţa extraordinarã de cãtre preşedinte sau la cererea a cel puţin 3 membri.
(3) Consiliul de administraţie ia decizii valabile în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi.
(4) Şedinţa consiliului de administraţie va fi convocatã cu cel puţin doua zile lucrãtoare înainte de data la care urmeazã sa se ţinã, la convocator anexându-se ordinea de zi şi materialele supuse dezbaterii.
ART. 13
(1) Dezbaterile din şedinţa sunt consemnate într-un proces-verbal care se înscrie într-un registru special, numerotat şi parafat de preşedinte.
(2) Registrul special se pãstreazã de cãtre preşedinte.
(3) Procesul-verbal va cuprinde menţiuni privind locul şi data desfãşurãrii şedinţei, prezenta membrilor, ordinea de zi, ordinea dezbaterilor, deciziile luate, numãrul de voturi întrunite şi opiniile separate.
(4) La încheierea dezbaterilor membrii consiliului de administraţie au obligaţia sa semneze procesul-verbal de şedinţa dupã examinarea exactitatii celor înscrise. Procesulverbal de şedinţa va fi semnat şi de secretar.
ART. 14
Preşedintele consiliului de administraţie numeşte din rândul salariaţilor Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol un secretar al consiliului de administraţie, care va fi remunerat pentru aceasta activitate cu o suma stabilitã de consiliul de administraţie.
ART. 15
(1) Atribuţiile secretarului consiliului de administraţie sunt urmãtoarele:
a) convocarea membrilor consiliului de administraţie pentru şedinţe;
b) redactarea ordinii de zi, aprobatã de preşedintele consiliului de administraţie;
c) colectarea materialelor care urmeazã sa fie dezbãtute în şedinţa de la serviciile de resort şi întocmirea mapelor pentru fiecare membru;
d) înmânarea în timp util membrilor consiliului de administraţie a ordinii de zi şi a materialelor supuse dezbaterii;
e) pãstrarea şi arhivarea unui exemplar din materialele supuse dezbaterii, din hotãrârile consiliului de administraţie şi din menţiunile referitoare la comunicãri;
f) orice alta activitate legatã de buna desfãşurare a lucrãrilor consiliului de administraţie, dispusã de preşedinte;
(2) Secretarul consiliului de administraţie este obligat sa pãstreze confidenţialitatea lucrãrilor şi a dezbaterilor.
(3) Atribuţiile şi rãspunderile secretarului consiliului de administraţie constituie atribuţii de serviciu, iar neîndeplinirea acestora în mod corespunzãtor atrage sancţionarea disciplinarã, inclusiv revocarea din funcţie.
ART. 16
Atribuţiile consiliului de administraţie sunt urmãtoarele:
a) adopta raportul de activitate anual şi îl supune aprobãrii ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor;
b) adopta bilanţul contabil şi bugetul de venituri şi cheltuieli şi le înainteazã spre aprobare ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor;
c) adopta structura organizatoricã a Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol şi o înainteazã spre aprobare ministrului agriculturi, alimentaţiei şi pãdurilor;
d) adopta statul de funcţii dupã aprobarea de cãtre ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor a structurii organizatorice şi a bugetului de venituri şi cheltuieli;
e) aproba grila de salarizare a personalului Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, în limita fondurilor de salarizare prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat;
f) adopta lista de investiţii în limita fondurilor alocate prin bugetul de venituri şi cheltuieli;
g) aproba normele şi procedurile privind organizarea şi desfãşurarea concesionarii fondului piscicol;
h) adopta planul pentru efectuarea studiilor ştiinţifice în vederea stabilirii capturii totale admisibile (TAC) şi a altor condiţii necesare exploatãrii durabile a fondului piscicol şi dezvoltãrii acvaculturii;
i) adopta planul de mãsuri pentru exploatarea durabila a amenajãrilor piscicole aflate în administrare, destinate producerii de puieţi, remonti şi reproducatori;
j) aproba alocarea fondurilor pentru studiile ştiinţifice, în limita bugetului alocat pentru aceasta;
k) aproba atribuţiile compartimentelor din structura companiei.
ART. 17
(1) Preşedintele consiliului de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şedinţele consiliului de administraţie şi aduce la îndeplinire hotãrârile acestuia;
b) prezintã anual spre aprobare ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor raportul de activitate şi bugetul de venituri şi cheltuieli ale Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, adoptate de consiliul de administraţie;
c) deleagã dreptul de a semna contracte şi/sau alte documente directorilor de direcţii şi directorilor filialelor Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol;
d) propune consiliului de administraţie numirea şi/sau revocarea directorilor de direcţii şi directorilor de filiale.
(2) Directorul general asigura conducerea operativã a Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, scop în care exercita urmãtoarele atribuţii:
a) gestioneazã eficient fondurile prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat;
b) angajeazã personalul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol;
c) promoveazã sau retrogradeaza personalul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol;
d) angajeazã şi reprezintã Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol în fata instanţelor judecãtoreşti;
e) duce la îndeplinire hotãrârile consiliului de administraţie şi ordinele emise de ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor în domeniul propriu de activitate;
f) indruma, coordoneazã, controleazã şi rãspunde nemijlocit de activitatea direcţiilor din structura organizatoricã a Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol;
g) orice alte atribuţii necesare desfãşurãrii activitãţii conform legislaţiei în domeniu;
h) orice alte atribuţii stabilite de consiliul de administraţie.

B. Atribuţiile şi structura organizatoricã ale Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol

ART. 18
(1) Organigrama Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol este prevãzutã în anexa.
(2) Organigrama poate fi modificatã prin ordin intern al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
ART. 19
Compartimentele din structura de organizare a Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol aduc la îndeplinire urmãtoarele atribuţii în domeniul administrãrii fondului piscicol:
- întocmirea bazei de date privind fondul piscicol din apele naturale, delimitarea zonelor şi tronsoanelor supuse concesionarii;
- preluarea contractelor care au ca obiect pescuitul în scop comercial sau recreativ de la Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. şi încheierea convenţiei pentru stabilirea condiţiilor economice de colaborare;
- organizarea licitaţiilor pentru concesionarea fondului piscicol;
- autorizarea persoanelor juridice pentru practicarea pescuitului comercial, recreativ/sportiv, în scop ştiinţific;
- încheierea contractelor de concesionare;
- urmãrirea obligaţiilor contractuale şi centralizarea datelor de producţie;
- coordonarea activitãţilor de cercetare ştiinţificã în domeniul protecţiei fondului piscicol şi dezvoltãrii acvaculturii efectuate de instituţiile de cercetare şi învãţãmânt superior de profil.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 20
Amenajãrile piscicole care au ca destinaţie producerea de remonti şi reproducatori se vor prelua în termen de 30 de zile, pe baza de protocol de predare-preluare, de la Agenţia Domeniilor Statului.



ANEXA 1
────────
la regulament
────────────────

ORGANIGRAMA COMPANIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE A FONDULUI PISCICOL


┌────────────────────────────┐
│ Consiliul de administraţie │ ┌──────────────┐
└─────────────┬──────────────┘ ┌────┤Birou juridic │
│ │ └──────────────┘
┌─────────┴────────┐ │ ┌─────────────────┐
│ Director General ├─────────┼────┤Birou secretariat│
└──┬─────────┬───┬─┘ │ └─────────────────┘
│ │ │ │ ┌───────────────────┐
┌──────────────┘ │ │ └────┤Birou resurse umane│
│ │ │ └───────────────────┘
┌───────────┴────────────┐ │ │
│Direcţia de administrare│ │ └─────────────────┐
│ a fondului piscicol │ │ │
└───────────┬────────────┘ │ ┌─────────┴──────────┐
│ │ │ Direcţia economicã │
┌───────┴┬────────┬───────┐ │ └─────────┬──────────┘
│ │ │ │ │ │
┌───┴───┐┌───┴────┐┌──┴───┐┌──┴──┐ │ ┌─────────────┬┴────────────┐
│Birou ││Birou ││Birou ││Birou│ │ │ │ │
│conce- ││auto- ││eva- ││admi-│ │ ┌───┴─────┐ ┌─────┴───────┐ ┌───┴─────┐
│sionare││rizatii-││luare ││nis- │ │ │ Birou │ │ Birou │ │ Birou │
└───────┘│licenţe ││fond ││trare│ │ │financiar│ │contabilitate│ │marketing│
└────────┘│pisci-││pepi-│ │ └─────────┘ └─────────────┘ └─────────┘
│col ││niere│ │
└──────┘└─────┘ │


┌───────────┴───────────┐
Total personal 194 │ Filiale teritoriale │
Din care: │ 1. Constanta │
Sediul central 21 │ 2. Brãila │
Filiale 48 │ 3. Iaşi │
Pepiniere 125 │ 4. Braşov │
│ 5. Cluj │
│ 6. Arad │
│ 7. Calarasi │
│ 8. Mehedinti │
└───────────────────────┘





──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016