Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 273 din 27 mai 2007  pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 273 din 27 mai 2007 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 11 iunie 2007


În temeiul <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor,
în temeiul <>art. 156^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã", cod MEF: 14.13.01.02, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi pãstrare ale formularului prevãzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
ART. 4
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Decontul de taxã pe valoarea adãugatã prevãzut la art. 1 se utilizeazã începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii mai 2007.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor şi Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia de legislaţie în domeniul T.V.A. şi Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu,
secretar de stat

Bucureşti, 28 mai 2007.
Nr. 273.


ANEXA 1




┌─────────────────────┬─────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│ 300 │ │ │
│Numãr de operator │ │ (SIGLA) │
│de date cu caracter │ DECONT │ │
│ personal - 1067 │ DE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA │ │
└─────────────────────┴─────────────────────────────────┴─────────────────────┘
Perioada de raportare (luna/trimestru/
semestru/an).................
Anul ............

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
┌────────────────────────┬────┬──────────────────┐
│ Cod de identificare │RO │ │
│ fiscala │ │ │
├────────────────────────┼────┴──────────────────┴───────────────────────────┐
│ Denumire │ │
└────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┘
Domiciliu fiscal
┌───────────┬─────────────────────┬────────────┬───────────┬─────────────────┐
│ Judet │ │ Localitate │ │ Sector │
├───────────┼─────────────────────┴┬───────────┼────────┬──┴───────┬─────────┤
│ Strada │ │Cod postal │ │ Numar │ │
├───────────┼──────────────┬───────┴┬─────────┬┴────────┴─┬───────┬┴────┬────┤
│ Bloc │ │Scara │ │ Etaj │ │ Ap │ │
├───────────┼──────────────┼────────┼─────────┼────────┬──┴───────┴─────┴────┤
│ Telefon │ │ Fax │ │Email │ │
└───────────┴──────────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────────────────┘
Cont bancar
┌───────────┬───────────────────────────────┬────────┬───────────────────────┐
│ Banca │ │Cont │ │
└───────────┴───────────────────────────────┴────────┴───────────────────────┘

PRO RATA DE REDUCERE % |_|_|_|_|_|
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│TAXA PE VALOAREA ADAUGATA COLECTATA - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori Valoare TVA │
├───────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬─────────┤
│ COMERT INTRACOMUNITAR SI IN AFARA UE │ │ │
├───┬───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 1 │Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform │ │/////////│
│ │art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din codul fiscal │ │/////////│
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 2 │Regularizari livrari intracomunitare scutite con- │ │/////////│
│ │form art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Codul │ │/////////│
│ │fiscal │ │/////////│
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 3 │Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru │ │/////////│
│ │care locul livrarii/locul prestarii este in afara │ │/////////│
│ │Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari│ │/////////│
│ │intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143│ │/////////│
│ │alin. (2) lit. b) si c) din codul fiscal │ │/////////│
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 4 │Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care │ │ │
│ │cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversa), din care: │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│4.1│Achizitii intracomunitare pentru care cumparatorul │ │ │
│ │este obligat la plata TVA (taxare inversa), iar │ │ │
│ │furnizorul este inregistrat in scopuri de TVA in │ │ │
│ │statul membru din care a avut loc livrarea │ │ │
│ │intracomunitara │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 5 │Regularizari privind achizitiile intracomunitare │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 6 │Bunuri si servicii achizitionate pentru care │ │ │
│ │beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA │ │ │
│ │(taxare inversa),cu exceptia celor de la rd. 4 şi 5│ │ │
├───┴───────────────────────────────────────────────────┴────────────┴─────────┤
│ LIVRARI DE BUNURI/PRESTARI DE SERVICII IN INTERIORUL TARII SI EXPORTURI │
├───┬───────────────────────────────────────────────────┬────────────┬─────────┤
│ 7 │Livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile │ │ │
│ │cota 19% │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 8 │Livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile │ │ │
│ │cota 9% │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 9 │Bunuri şi servicii achizitionate supuse masurilor │ │ │
│ │de simplificare pentru care beneficiarul este │ │ │
│ │obligat la plata TVA (taxare inversa) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│10 │Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite │ │/////////│
│ │cu drept de deducere, cu excepţia celor de la rd. │ │/////////│
│ │1-3, si operatiuni supuse masurilor de simplificare│ │/////////│
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│11 │Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite │ │/////////│
│ │fara drept de deducere │ │/////////│
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│12 │Regularizari taxa colectata │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│13 │TOTAL TAXA COLECTATA (suma de la rd. 1 pana la │ │ │
│ │rd. 12, cu exceptia celor de la rd. 4.1) │ │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────┴────────────┴─────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│TAXA PE VALOAREA ADAUGATA DEDUCTIBILA - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori Valoare TVA │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ACHIZITII INTRACOMUNITARE DE BUNURI SI ALTE ACHIZITII DE BUNURI SI SERVICII │
│IMPOZABILE IN ROMANIA │
├────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────┤
│ 14 │Achizitii intracomunitare de bunuri pentru care │ │ │
│ │cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare │ │ │
│ │inversa), din care: │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤
│14.1│Achizitii intracomunitare pentru care cumparatorul │ │ │
│ │este obligat la plata TVA (taxare inversa), iar │ │ │
│ │furnizorul este inregistrat in scopuri de TVA in │ │ │
│ │statul membru din care a avut loc livrarea │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤
│ 15 │Regularizari privind achizitiile intracomunitare │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤
│ 16 │Bunuri si servicii achizitionate pentru care │ │ │
│ │beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA │ │ │
│ │(taxare inversa), cu exceptia celor de la rd. 14 │ │ │
│ │şi 15 │ │ │
├────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┤
│ACHIZITII DE BUNURI/SERVICII IN INTERIORUL TARII SI IMPORTURI, ACHIZITII │
│INTRACOMUNITARE SCUTITE SAU NEIMPOZABILE │
├───┬───────────────────────────────────────────────────┬────────────┬─────────┤
│ 17│Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de│ │ │
│ │19 % │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 18│Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de│ │ │
│ │9 % │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 19│Achizitii de bunuri si servicii scutite de taxa │ │/////////│
│ │sau neimpozabile │ │/////////│
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 20│TOTAL TAXA DEDUCTIBILA (suma de la rd. 14 pana la │ │ │
│ │rd. 18, cu exceptia celor de la rd. 14.1) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 21│SUB-TOTAL TAXA DEDUSA CONFORM ART. 145 SAU 147 │////////////│ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 22│TVA efectiv restituita cumparatorilor straini, │////////////│ │
│ │inclusiv comisionul unitatilor autorizate │////////////│ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 23│Regularizari taxa dedusa │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 24│Ajustari la finele anului conform pro-rata/ajustari│////////////│ │
│ │pentru bunurile de capital │////////////│ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 25│TOTAL TAXA DEDUSA (rd.21 + rd.22 + rd.23 + rd.24) │////////////│ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────┴────────────┴─────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REGULARIZARI CONFORM ART. 147^3 DIN codul fiscal - lei - │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Denumire indicatori TVA │
├───┬───────────────────────────────────────────────────┬────────────┬─────────┤
│ 26│Suma negativa a TVA in perioada de raportare │ │ │
│ │(rd.25 - rd. 13) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 27│Taxa de plata in perioada de raportare │ │ │
│ │(rd.13 - rd.25) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 28│Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale │ │ │
│ │precedente (rd.32 din decontul perioadei fiscale │ │ │
│ │precedente) neachitata pana la data depunerii │ │ │
│ │decontului de TVA │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 29│TVA de plata cumulat (rd.27+rd.28) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 30│Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata │ │ │
│ │reportata din perioada fiscala precedenta pentru │ │ │
│ │care nu s-a solicitat rambursare (rd.33 din decontul │ │
│ │perioadei fiscale precedente) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 31│Suma negativa a TVA cumulata (rd.26 + rd.31) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 32│Sold TVA de plata la sfarsitul perioadei de │ │ │
│ │raportare (rd.29-rd.31) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤
│ 33│Soldul sumei negative de TVA la sfarsitul perioadei│ │ │
│ │de raportare (rd.31-rd.29) │ │ │
└───┴───────────────────────────────────────────────────┴────────────┴─────────┘

Cod CAEN al activitatii preponderente efectiv desfasurate ┌─────────────┐
in perioada de raportare: └─────────────┘

Solicitati rambursarea soldului sumei negative de TVA? Da [] Nu []

Nr. de evidenta a platii:┌─────────────┐
└─────────────┘

Prezenta declaratie constituie titlu de creanta si produce efectele
juridice ale instiintari de plata de la data depunerii acesteia, in
conditiile legii.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele
din aceasta declaratie sunt corecte si complete.

┌────────────────┬───────────────────────────┐
│Nume, prenume │ │ ┌──────────────────────┐
├────────────────┼───────────────────────────┤ │Semnatura si stampila │
│Functie │ │ └──────────────────────┘
└────────────────┴───────────────────────────┘

Loc rezervat organului fiscal
┌──────────────────────┬─────────────┬───────────────────┬─────────────┐
│Numar de inregistrare │ │Data inregistrarii │ │
└──────────────────────┴─────────────┴───────────────────┴─────────────┘
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Cod MF: 14.13.01.02




ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului (300) "Decont
de taxã pe valoarea adãugatã"

Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se completeazã de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform <>art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal.
Persoanele impozabile care conduc evidenţa contabilã, potrivit legii, pentru operaţiunile realizate pe bazã de contract de asociere în participaţiune declarã inclusiv datele şi informaţiile privind taxa pe valoarea adãugatã rezultate din astfel de operaţiuni.
Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se depune la organul fiscal competent, la urmãtoarele termene:
a) lunar, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este luna calendaristicã, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
b) trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscalã este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 din Codul fiscal;
c) semestrial, pânã la data de 25 inclusiv a primei luni din semestrul urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadã fiscalã semestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice;
d) anual, pânã la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmãtor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care organul fiscal competent a aprobat ca perioadã fiscalã anul calendaristic, potrivit prevederilor art. 156^1 alin. (7) din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.
Formularul (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se depune în format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poştã, prin scrisoare recomandatã;
- prin completare pe pagina de internet a Ministerului Economiei şi Finanţelor de cãtre contribuabilii eligibili, conform reglementãrilor de utilizare a serviciului;
- prin Sistemul electronic naţional (SEN), de cãtre marii contribuabili.
Formatul depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilã cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat conform legii.
Formatul se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana impozabilã.
Formatul electronic al formularului (300) "Decont de taxã pe valoarea adãugatã" se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţã este pus la dispoziţie gratuit persoanelor impozabile de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro.
Direct pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ATENŢIE! Nu se înscriu în decont:
- taxa pe valoarea adãugatã din facturile de executare silitã, de cãtre persoanele abilitate prin lege sã efectueze vânzarea bunurilor supuse executãrii silite;
- diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã de platã constatate de organele de control, pentru care nu este reglementatã includerea în decont;
- documentele neevidenţiate în jurnalele pentru cumpãrãri sau vânzãri, constatate de organele de control fiscal;
- taxa pe valoarea adãugatã pentru care a fost aprobatã înlesnire la platã.
Completarea formularului se face astfel:
Perioada de raportare
"Perioada de raportare" poate fi luna calendaristicã, trimestrul calendaristic, semestrul calendaristic sau anul calendaristic, în condiţiile art. 156^1 din codul fiscal şi ale pct. 80 alin. (2) din Normele metodologice.
Se înscrie cu cifre arabe numãrul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).
Anul pentru care se completeazã declaraţia se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2007).
Secţiunea "Date de identificare a persoanei impozabile"
Caseta "Cod de identificare fiscalã" se completeazã astfel:
- contribuabilii persoane juridice, cu excepţia comercianţilor, asociaţiile sau alte entitãţi fãrã personalitate juridicã înscriu codul de înregistrare fiscalã;
- comercianţii, inclusiv sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în strãinãtate, înscriu codul unic de înregistrare;
- contribuabilii persoane fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau exercitã profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscalã;
- contribuabilii persoane fizice, cu excepţia persoanelor fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau care exercitã profesii libere, înscriu codul de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal;
- contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi sunt înregistrate în scopuri de taxã pe valoarea adãugatã în România, potrivit art. 153 din acelaşi act normativ, înscriu codul de înregistrare fiscalã.
Reprezentantul fiscal desemnat de o persoanã impozabilã stabilitã în strãinãtate înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al persoanei impozabile, care este diferit de codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire" se completeazã cu denumirea persoanei juridice, a asociaţiei sau a entitãţii fãrã personalitate juridicã ori cu numele şi prenumele persoanei fizice, dupã caz.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Denumire" se înscriu informaţiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscalã a reprezentãrii (denumirea persoanei impozabile stabilite în strãinãtate, reprezentatã fiscal prin reprezentantul fiscal desemnat în condiţiile legii).
Caseta "Domiciliu fiscal" se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al contribuabilului.
În cazul persoanelor impozabile stabilite în strãinãtate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta "Domiciliu fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului.
În rubrica "Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinatã potrivit art. 147 din Codul fiscal.
Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã colectatã"
Rândul 1 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, şi pentru livrãrile intracomunitare de bunuri cu cod T efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare de cumpãrãtorul revânzãtor, prevãzute la art. 132^1 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic. Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasãri de avansuri parţiale pentru livrãri intracomunitare de bunuri, scutite.
Rândul 2 - se înscriu regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate la rd. 1 din decont în alt trimestru, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrãrii intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
Rândul 3 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii care nu sunt impozabile în România pentru cã nu au locul livrãrii/prestãrii stabilit, conform art. 132 şi 133 din Codul fiscal, în România, precum şi pentru livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a livrãrii/prestãrii sau a livrãrii intracomunitare în perioada în care intervine exigibilitatea taxei, orice alte evenimente menite sã conducã la modificarea datelor declarate iniţial. Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasãri de avansuri parţiale pentru livrãri intracomunitare de bunuri, scutite.
Rândul 4 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri taxabile în România, precum şi baza de impozitare pentru achiziţiile de bunuri efectuate de cãtre beneficiarul unei livrãri ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare**), inclusiv regularizãrile ulterioare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate în cadrul aceluiaşi trimestru calendaristic. Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plãţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.
Rândul 5 - se înscriu regularizãrile privind achiziţiile intracomunitare declarate în trimestre anterioare şi datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum:
- acordarea de reduceri de preţ ulterior livrãrii;
- modificarea preţului bunurilor care au fost declarate ca achiziţie intracomunitarã pe bazã de autofacturã, în condiţiile legii, ulterior factura primitã de la furnizor având un preţ mai mare sau mai mic;
- anularea totalã sau parţialã a unei operaţiuni dupã emiterea facturii, fãrã ca bunurile sã fie livrate;
- declararea achiziţiei intracomunitare pe bazã de autofacturã, în condiţiile legii, într-un trimestru calendaristic, ulterior, la primirea facturii de la furnizor, constatându-se cã exigibilitatea achiziţiei intracomunitare intervenea într-un trimestru anterior;
- modificarea bazei impozabile a achiziţiei intracomunitare şi a taxei aferente ca urmare a modificãrii cursului valutar de referinţã aplicabil, datoratã unor neconcordanţe între data primirii facturii de la furnizor şi data declarãrii achiziţiei intracomunitare;
- orice alte evenimente de naturã sã modifice datele declarate iniţial.
Rândul 6 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul din România este persoana obligatã la plata TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) şi pentru importurile de bunuri cãrora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal.
Rândul 7 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind:
- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 19%, inclusiv pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii asimilate;
- baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru operaţiunile supuse regimurilor speciale de taxã pe valoarea adãugatã determinate pe baza situaţiilor de calcul întocmite în acest scop.
Rândul 8 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã colectatã pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii taxabile cu cota de 9%, inclusiv pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii asimilate.
Rândul 9 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa colectatã pentru achiziţiile de bunuri şi de servicii, a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare, de cãtre beneficiarii care aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal.
Rândul 10 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), pentru operaţiuni a cãror exigibilitate intervine în perioada de raportare sau în perioade fiscale anterioare, privind:
- baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri/prestãrile de servicii scutite cu drept de deducere, prevãzute la art. 143 alin. (1), art. 144 şi 144^1 din Codul fiscal;
- baza de impozitare pentru operaţiuni scutite de taxã, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 şi lit. b), în cazul în care cumpãrãtorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operaţiuni sunt în legãturã directã cu bunuri care vor fi exportate, precum şi în cazul operaţiunilor efectuate de intermediari care acţioneazã în numele şi în contul altei persoane, atunci când aceştia intervin în derularea unor astfel de operaţiuni;
- baza de impozitare pentru livrãrile/prestãrile efectuate, pentru care furnizorii/prestatorii aplicã mãsurile de simplificare prevãzute la art. 160 din Codul fiscal.
Rândul 11 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzãri*), privind baza de impozitare pentru livrãrile de bunuri scutite fãrã drept de deducere, prevãzute la art. 141 din Codul fiscal.
Rândul 12 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea informaţiilor de la rd. 6, 7, 8 şi 9 din deconturile anterioare, precum şi orice alte sume rezultate din regularizãrile prevãzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum: acordarea de reduceri de preţ, modificarea preţului de vânzare, nedeclararea din eroare a operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea etc.
Secţiunea "Taxa pe valoarea adãugatã deductibilã"
Rândul 14 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 4.
Rândul 15 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 5.
Rândul 16 - se înscriu aceleaşi informaţii declarate la rd. 6.
Rândul 17 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 19%, precum şi baza de impozitare şi taxa aferentã importurilor care nu se încadreazã în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
Rândul 18 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri*), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã achiziţiilor din ţarã de bunuri şi servicii taxabile cu cota de 9%, precum şi taxa aferentã importurilor care nu se încadreazã în prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.
Rândul 19 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpãrãri*), privind:
- contravaloarea achiziţiilor de bunuri şi servicii a cãror livrare/prestare a fost scutitã de taxã, neimpozabilã sau supusã unui regim special de taxã;
- contravaloarea achiziţiilor intracomunitare scutite de taxã sau neimpozitabile în România;
- contravaloarea importurilor scutite de taxa pe valoarea adãugatã.
Rândul 21 - se înscrie taxa pe valoarea adãugatã efectiv dedusã pentru achiziţile prevãzute la rd. 14-18:
- conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;
- conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluatã din coloanele Jurnalului pentru cumpãrãri*), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bazã de pro rata, iar taxa aferentã achiziţiilor destinate realizãrii operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând.
Rândul 22 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adãugatã efectiv restituitã, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpãrãtorilor - persoane fizice care nu sunt stabilite în Comunitatea Europeanã, de cãtre persoanele impozabile autorizate sã desfãşoare activitatea de restituire, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adãugatã cumpãrãtorilor srãini.
Rândul 23 - se evidenţiazã sumele rezultate din corectarea informaţiilor, precum şi orice alte sume rezultate din regularizãri prevãzute de legislaţia în vigoare datorate unor evenimente care determinã modificarea datelor declarate iniţial, precum: reducerile de preţ acordate de furnizori/prestatori, modificarea preţului, nedeclararea operaţiunii în perioada în care intervine exigibilitatea, pentru informaţiile de la rd. 16, 17, 18 din deconturile anterioare de taxã depuse la organele fiscale.
Rândul 24 - se înscriu diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii anuale pe bazã de pro rata definitivã, prevãzute la art. 147 din Codul fiscal, precum şi diferenţele de taxã pe valoarea adãugatã rezultate ca urmare a ajustãrii taxei deductibile pentru bunurile de capital prevãzute la art. 149 şi la art. 161 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, dupã caz.
Secţiunea "Regularizãri conform art. 147^3 din Codul fiscal"
Rândul 28 - se preia suma prevãzutã la rd. 32 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate pânã la data depunerii decontului.
Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevãzutã la rd. 36 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.


--------
*) Prin jurnale de vânzãri şi jurnale de cumpãrãri se înţelege orice jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligaţia sã le întocmeascã în conformitate cu prevederile art. 156 din codul fiscal şi ale normelor metodologice de aplicare a acestui articol. Prin ordin al ministrului finanţelor publice se propun modele de jurnale de vânzãri şi cumpãrãri, utilizarea acestor modele de cãtre persoanele impozabile fiind opţionalã.
**) Existã o relaţie clarã între faptul generator în cazul unei livrãri intracomunitare de bunuri şi faptul generator în cazul unei achiziţii intracomunitare de bunuri, care intervine în acelaşi moment, respectiv în momentul livrãrii de bunuri.


Rândul 30. - se preia suma prevãzutã la rd. 33 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzãtoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxã pe valoarea adãugatã, depus dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor instrucţiuni, se preia suma prevãzutã la rd. 37 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.
Câmpul "Nr. de evidenţã a plãţii" nu se completeazã, în condiţiile prevãzute de <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.235/2006 privind suspendarea şi modificarea unor ordine ale ministrului finanţelor publice în domeniul administrãrii fiscale.
Pentru a evita orice neconcordanţã între livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru astfel de livrãri în statul membru de origine, şi achiziţiile intracomunitare evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilitãţii taxei pentru achiziţiile intracomunitare intervine:
- la data emiterii facturii pentru livrarea respectivã cãtre persoana care cumpãrã bunurile, cu excepţia facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, dacã factura este emisã înainte de data de 15 a lunii urmãtoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea; sau
- în a cincisprezecea zi a lunii urmãtoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea.
Prin urmãtoarele douã exemple se face un rezumat al acestor reguli.
a) Factura este emisã ulterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care se efectueazã livrarea.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã,
scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã, supusã TVA
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare: 25/06/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data facturii: 20/07/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 15/07/2007 Exigibilitatea: 15/07/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în Achiziţia intracomunitarã se evidenţiazã în
decontul de TVA pentru perioada decontul de TVA pentru luna iulie a anului
fiscalã respectivã şi, dupã caz, 2007 sau pentru trimestrul III al anului 2007,
în declaraţia recapitulativã precum şi în declaraţia recapitulativã
aferentã trimestrului III al aferentã trimestrului III al anului 2007.
anului 2007.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul III al anului 2007.
b) Factura este emisã anterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care se efectueazã livrarea.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã,
scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã, supusã TVA
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare: 25/06/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data facturii: 29/06/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 29/06/2007 Exigibilitatea: 29/06/2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în Achiziţia intracomunitarã se evidenţiazã în
decontul de TVA pentru perioada decontul de TVA pentru luna iunie a anului
fiscalã respectivã şi, dupã caz, 2007 sau pentru trimestrul II al anului 2007,
în declaraţia recapitulativã precum şi în declaraţia recapitulativã
aferentã trimestrului II al aferentã trimestrului II al anului 2007.
anului 2007.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul II al anului 2007.
Nu se admit întocmirea şi depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.


ANEXA 3

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale
formularului (300) "Decont de taxã
pe valoarea adãugatã"


Denumirea formularului: Decont de taxã pe valoarea adãugatã
Cod MEF: 14.13.01.02
Format: A4/t1
Caracteristicile de tipãrire:
- se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de unitãţile fiscale teritoriale.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: declararea operaţiunilor din sfera TVA.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
Circulã:
- în format electronic, la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã persoana impozabilã înregistratã în scopuri de taxã pe valoarea adãugatã îşi are domiciliul fiscal;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal.
Se pãstreazã:
- formatul electronic în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie la dosarul fiscal al contribuabilului.

--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016