Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 26 din 29 ianuarie 2007  pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 26 din 29 ianuarie 2007 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 9 februarie 2007
În temeiul prevederilor art. 1, art. 3 lit. c) şi <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2006 , ale <>art. 293-295 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , şi ale <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 895/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice,
Alexandru Ştefan Cojocaru

Bucureşti, 29 ianuarie 2007.
Nr. 26.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament are ca obiect reglementarea metodologiei de supraveghere de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) A.N.R.M.A.P. - Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
b) agent constatator - persoanã, de regulã, din cadrul direcţiei de specialitate din cadrul A.N.R.M.A.P., împuternicitã prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a desfãşura activitatea de supraveghere;
c) echipa de control - echipa formatã din douã sau mai multe persoane angajate în cadrul A.N.R.M.A.P., din care cel puţin una are calitatea de agent constatator;
d) mandatul de control - ordin tip delegaţie al preşedintelui A.N.R.M.A.P., prin care se mandateazã membrii unei echipe de control sã efectueze o activitate punctualã de supraveghere;
e) mãsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor mãsuri adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încãlcarea ori eludarea prevederilor legale, altele decât aplicarea de sancţiuni. Fãrã a se limita la urmãtoarele, mãsurile pot fi: recomandãri şi propuneri privind modul de aplicare a procedurilor de achiziţie publicã de cãtre autoritãţile contractante, utilizarea cãilor de atac în justiţie, precum şi sesizarea organelor competente ale statului, în mãsura în care se constatã fapte care excedeazã limitele de competenţã conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;
f) plan lunar de supraveghere - document de planificare a activitãţilor de supraveghere pentru o perioadã egalã cu o lunã calendaristicã;
g) notã de control - documentul care se întocmeşte ca urmare a realizãrii procedurii de supraveghere şi care conţine concluziile rezultate în urma derulãrii acestei proceduri;
h) proces-verbal de constatare a contravenţiilor - documentul care se încheie pentru acele fapte care constituie contravenţii, ale cãror constatare şi sancţionare prin amendã contravenţionalã sunt de competenţa A.N.R.M.A.P., şi care se întocmeşte pe baza notei de control anexate la acesta, în mãsura în care prin nota de control sunt identificate astfel de fapte;
i) regulament - Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã;
j) supraveghere - funcţie a A.N.R.M.A.P. prin care se desfãşoarã activitatea de control al procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante, de constatare a faptelor prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice, precum şi, dupã caz, de aplicare a sancţiunilor pentru acele fapte care constituie contravenţie;
k) zile - zile calendaristice, dacã nu se precizeazã zile lucrãtoare.
ART. 3
(1) Activitãţile specifice ale A.N.R.M.A.P. în exercitarea funcţiei de supraveghere a achiziţiilor publice sunt:
a) controlul planificat pe baza planului lunar de supraveghere;
b) controlul neplanificat, ca urmare a unor sesizãri, solicitãri de informaţii şi/sau semnale primite de la terţi sau ca urmare a sesizãrii din oficiu;
c) constatarea faptelor prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice în raport cu activitãţile prevãzute la lit. a) şi b), în conformitate cu prevederile <>art. 293-295 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 ;
d) sancţionarea faptelor prevãzute la lit. c), în mãsura în care acestea constituie contravenţii;
e) utilizarea mãsurilor de prevenire, stopare sau de remediere a efectelor, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
(2) Activitãţile derulate în scopul îndeplinirii funcţiei de supraveghere nu pot depãşi în nicio situaţie atribuţiile şi competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare.
ART. 4
(1) Planul lunar de supraveghere se întocmeşte pânã la data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare de cãtre direcţia de specialitate din cadrul A.N.R.M.A.P.
(2) Planul lunar de supraveghere se avizeazã de cãtre vicepreşedintele A.N.R.M.A.P., se aprobã de cãtre preşedintele A.N.R.M.A.P. şi poate fi modificat în cazuri temeinic justificate, ori de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.

CAP. II
Procedura de supraveghere

ART. 5
(1) Procedura de supraveghere se deruleazã prin echipe de control, respectându-se urmãtoarele activitãţi şi etape:
a) înştiinţarea autoritãţii contractante asupra începerii procedurii de supraveghere;
b) efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante;
c) întocmirea notei de control şi informarea autoritãţii contractante asupra conţinutului acesteia, precum şi, dacã este cazul, asupra constatãrii faptelor prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;
d) întocmirea, dacã este cazul, a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi/sau, dacã este cazul, utilizarea mãsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor;
e) definitivarea dosarului de supraveghere.
(2) Pentru efectuarea activitãţii de control în bune condiţii, autoritatea contractantã supusã procedurii de supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia A.N.R.M.A.P., respectiv la dispoziţia echipei de control, toate documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu adecvat desfãşurãrii acestei activitãţi, în cadrul sediului propriu.
ART. 6
(1) Înainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante, A.N.R.M.A.P., prin intermediul direcţiei de specialitate, are obligaţia de a transmite autoritãţii contractante o comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) perioada în care se va desfãşura controlul;
b) obiectul şi/sau perioada la care se raporteazã controlul;
c) documentele pe care autoritatea contractantã trebuie sã le punã la dispoziţia A.N.R.M.A.P. în vederea efectuãrii controlului procedurilor de atribuire aplicate, precum şi termenul în care autoritatea contractantã trebuie sã se conformeze cu aceastã obligaţie.
(2) Modelul comunicãrii privind începerea procedurii de supraveghere este prevãzut în anexa nr. 1.
(3) Comunicarea prevãzutã la alin. (1) va fi transmisã autoritãţii contractante cu cel puţin 5 zile înainte de data programatã pentru efectuarea controlului. Termenul de 5 zile poate fi redus cu maximum douã zile în cazul verificãrilor efectuate în conformitate cu prevederile art. 3 lit. b).
ART. 7
(1) Echipa de control este coordonatã de unul dintre agenţii constatatori care fac parte din aceasta.
(2) Agentul constatator care coordoneazã echipa de control rãspunde de modul de desfãşurare a activitãţilor şi de etapele aferente procedurii de supraveghere.
(3) Orice faptã sãvârşitã împotriva membrilor echipei de control se sancţioneazã potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.
(4) Membrii echipei de control au dreptul de a solicita autoritãţii contractante, în original şi/sau în copie conformã cu originalul, documentele prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. c), precum şi note explicative, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate.
ART. 8
(1) Notele explicative se solicitã reprezentantului autoritãţii contractante sau oricãrui angajat al acesteia, în orice etapã a procedurii de supraveghere. Întrebãrile la care se va rãspunde prin notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitatea unor rãspunsuri la obiect.
(2) Modelul notelor explicative este prevãzut în anexa nr. 2.
(3) În cazul în care persoana cãreia i s-a solicitat o notã explicativã refuzã sã furnizeze rãspunsurile solicitate pe loc, agentul constatator va stabili un termen rezonabil care nu poate depãşi 24 de ore pentru formularea rãspunsului, în funcţie de complexitatea întrebãrilor la care urmeazã sã se rãspundã. În acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative prin adresã scrisã, care se înregistreazã la registratura autoritãţii contractante.
(4) Netransmiterea documentelor şi a notelor explicative solicitate de cãtre A.N.R.M.A.P. în termenul stabilit se consemneazã în nota de control şi echivaleazã cu refuzul de a pune la dispoziţia A.N.R.M.A.P. informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã, pe care aceasta are dreptul sã le solicite conform prevederilor legale, faptã sancţionatã în conformitate cu <>art. 293 lit. m) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 .
ART. 9
(1) Nota de control se întocmeşte în douã exemplare, pe baza tuturor informaţiilor şi documentelor puse la dispoziţie de cãtre autoritatea contractantã. Nota de control se semneazã pe fiecare paginã de cãtre toţi membrii echipei de control.
(2) Modelul notei de control împreunã cu instrucţiunile privind completarea acesteia sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(3) Constatãrile care se înscriu în nota de control trebuie sã fie precise, fãrã ştersãturi şi corecturi, şi trebuie sã se bazeze pe date şi documente, expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcã nejustificat conţinutul acesteia. La nota de control se pot anexa orice acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatãrilor.
(4) Neregulile, încãlcarea sau eludarea prevederilor legale constatate se consemneazã în nota de control în mod obligatoriu, cu precizarea actelor normative încãlcate, la nivel de articol, alineat şi/sau literã. Pentru fiecare neregulã înscrisã în nota de control se nominalizeazã persoana care nu a respectat prevederile legale, la nivel de persoanã fizicã şi/sau persoanã juridicã.
(5) Autoritatea contractantã are dreptul de a fi informatã pe parcursul desfãşurãrii controlului asupra constatãrilor rezultate din efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate. La încheierea etapei de control, agentul constatator care coordoneazã echipa de control va prezenta autoritãţii contractante nota de control conţinând concluziile controlului şi are obligaţia de a comunica acesteia un exemplar, potrivit prevederilor alin. (6).
(6) Nota de control se înregistreazã la registratura autoritãţii contractante. Înregistrarea notei de control la registratura autoritãţii contractante echivaleazã cu comunicarea acesteia.
ART. 10
(1) În mãsura în care prin nota de control s-a constatat încãlcarea sau eludarea prevederilor legale, agenţii constatatori au obligaţia de a finaliza procedura de supraveghere prin:
a) încheierea procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, pentru acele fapte care constituie contravenţie şi ale cãror constatare şi sancţionare sunt de competenţa A.N.R.M.A.P.; şi/sau, dupã caz,
b) înaintarea cãtre conducerea A.N.R.M.A.P. a propunerii de a se utiliza mãsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor.
(2) În mãsura în care prin nota de control nu s-a constatat încãlcarea sau eludarea prevederilor legale, procedura de supraveghere se considerã finalizatã în momentul comunicãrii notei de control.
ART. 11
(1) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor contravenţionale, utilizarea cãilor de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor contravenţionale se efectueazã în conformitate cu dispoziţiile procedurilor stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
(2) Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul pentru autoritatea contractantã, şi are la bazã informaţiile conţinute în nota de control, aceasta din urmã fiind anexatã la procesul-verbal de constatare. Modelul procesului-verbal de constatare a contravenţiilor este prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 12
Dosarul de supraveghere conţine cel puţin urmãtoarele:
a) mandatul de control;
b) documentele aferente fiecãrei activitãţi şi etape din cadrul procedurii de supraveghere;
c) nota de control;
d) procesul-verbal de constatare a contravenţiilor, dacã este cazul;
e) documentele care atestã utilizarea, dacã este cazul, a oricãror mijloace de prevenire, stopare sau remediere a efectelor, altele decât aplicarea de sancţiuni;
f) orice alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã;
g) fişa rezultatelor controlului, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 5.

CAP. III
Agenţi constatatori

ART. 13
Realizarea activitãţilor specifice ale A.N.R.M.A.P. privind exercitarea funcţiei de supraveghere a achiziţiilor publice se efectueazã prin intermediul agenţilor constatatori, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.
ART. 14
(1) În raport cu procedura de supraveghere, agenţii constatatori au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã întocmeascã şi sã supunã spre aprobare conducerii A.N.R.M.A.P. mandatul de control;
b) sã coordoneze echipele de control şi sã efectueze procedurile de supraveghere, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
c) sã constate faptele prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi sã aplice, dacã este cazul, sancţiunile corespunzãtoare;
d) sã propunã conducerii A.N.R.M.A.P. utilizarea mãsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor;
e) sã se legitimeze şi sã prezinte mandatul de control, ori de câte ori acest lucru este solicitat de autoritãţile contractante care sunt supuse procedurii de supraveghere;
f) sã demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în desfãşurarea procedurii de supraveghere;
g) sã pãstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legãturã cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţã în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
h) sã nu pretindã sau sã primeascã bani ori alte foloase materiale şi sã nu îşi creeze avantaje în legãturã cu serviciul sau în calitate de agent constatator;
i) sã definitiveze, dupã terminarea procedurii de supraveghere, dosarul de supraveghere prevãzut la art. 12;
j) sã nu participe la acele activitãţi specifice A.N.R.M.A.P., în mãsura în care prin desfãşurarea respectivelor activitãţi se aflã într-o situaţie de conflict de interese, prevãzute de <>Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi sã informeze şeful ierarhic cãruia îi este subordonat direct asupra existenţei unei astfel de situaţii.
(2) În desfãşurarea activitãţii de supraveghere calitatea de agent constatator se atestã prin prezentarea legitimaţiei de control, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 6.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 15
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu prevederile <>art. 295 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 .
ART. 16
(1) În vederea îndeplinirii activitãţilor specifice A.N.R.M.A.P. în exercitarea funcţiei de supraveghere, aceasta are dreptul de a încheia protocoale de colaborare cu instituţiile care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionãrii fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.
(2) Modul de colaborare dintre A.N.R.M.A.P. şi instituţiile prevãzute la alin. (1), precum şi posibilitatea de a se efectua activitãţi de control în comun vor fi stabilite prin acordurile respective.
ART. 17
Punerea în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, în cazul în care nu se exercitã calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, se face prin grija Direcţiei administrative din cadrul A.N.R.M.A.P.
ART. 18
(1) Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul regulament.
(2) Prezentul regulament intrã în vigoare în termen de 20 de zile de la data publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXA 1


───────
la regulament
─────────────





┌─────┐ AUTORITATEA
│Sigla│ NATIONALA
└─────┘ PENTRU
REGLEMENTAREA SI
MONITORIZAREA
ACHIZITIILOR
PUBLICE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Nr. ........./.......
................./(denumirea autoritãţii contractante)..........

În atenţia domnului/doamnei ......../(conducãtorul autoritãţii contractante).........

COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere*)

_________
*) Instrucţiunile privind completarea comunicãrii sunt prevãzute în parantezã.

Vã facem cunoscut cã Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) va derula procedura de supraveghere a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã de cãtre instituţia dumneavoastrã şi cã începând cu data de ........... veţi face obiectul unui control al urmãtoarelor proceduri de atribuire:
.....................................................................
.....................................................................
În vederea efectuãrii activitãţii de control în bune condiţii, aveţi obligaţia de a pune la dispoziţia A.N.R.M.A.P., respectiv la dispoziţia echipei de control, urmãtoarele documente în termenele de mai jos:
.....................................................................
.....................................................................

Documentele de mai sus se vor controla la sediul instituţiei dumneavoastrã/la sediul A.N.R.M.A.P.
Procedura de supraveghere se va desfãşura cu respectarea prevederilor Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 26/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.
.....................................................................
............./(funcţia, numele, prenumele, semnãtura şi ştampila conducãtorului activitãţii de supraveghere)..............................

Persoana de contact ......../(numele agentului constatator)........., telefon ......................

Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sectorul 1, Bucureşti, România, 010873 Telefon/Fax: +4(021) 311.80.90 /+4(021) 311.80.95


ANEXA 2


───────
la regulament
─────────────





┌─────┐ AUTORITATEA
│Sigla│ NATIONALA
└─────┘ PENTRU
REGLEMENTAREA SI
MONITORIZAREA
ACHIZITIILOR
PUBLICE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Nr. ................./.................

NOTĂ EXPLICATIVĂ*)
_______
*) Instrucţiunile privind completarea notei explicative sunt prevãzute în parantezã.

Subsemnatul/Subsemnata ........, având calitatea de ..... la ....., la întrebãrile puse de ........., în calitate de agent constatator în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau urmãtoarele explicaţii:
1. Întrebarea (Se completeazã cu întrebarea la care se solicitã rãspuns.):
.....................................................................
Rãspuns: ............................................................
2. Întrebarea (Se completeazã cu întrebarea la care se solicitã rãspuns.):
.....................................................................
Rãspuns: ............................................................
3. Alte observaţii (Se completeazã dacã este cazul.):
.....................................................................
........./(numele, prenumele, funcţia şi semnãtura persoanei care formuleazã rãspunsurile)..............


ANEXA 3


───────
la regulament
────────────





┌─────┐ AUTORITATEA
│Sigla│ NATIONALA
└─────┘ PENTRU
REGLEMENTAREA SI
MONITORIZAREA
ACHIZITIILOR
PUBLICE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Nr. ................./.................


NOTĂ DE CONTROL*)
încheiatã în ziua ....., luna ....., anul ......, ora ......., localitatea ......, judeţul (sectorul) .............
___________
*) Instrucţiunile privind completarea notei de control sunt prevãzute în parantezã.


1. Date privind controlul efectuat
(Se completeazã cu informaţii privind componenţa echipei de control care efectueazã controlul, precizându-se, pentru fiecare, numele şi prenumele, funcţia şi direcţia din care face parte, numãrul/data mandatului de control, precum şi numãrul legitimaţiei agentului constatator care coordoneazã echipa de control.
De asemenea, se vor preciza:
- locul desfãşurãrii acţiunii şi denumirea autoritãţii contractante;
- numãrul comunicãrii privind începerea procedurii de supraveghere şi perioada efectuãrii controlului;
- obiectul şi/sau perioada la care se raporteazã controlul;
- documentele pe care autoritatea contractantã le-a pus la dispoziţia A.N.R.M.A.P. în vederea efectuãrii controlului procedurilor de atribuire aplicate împreunã cu elementele de identificare ale acestora.)

2. Date privind autoritatea contractantã
(Se completeazã cu datele de identificare ale autoritãţii contractante controlate - sediul, cod de identificare fiscalã/cod unic de înregistrare la registrul comerţului -, inclusiv numele conducãtorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia şi numele persoanelor din partea autoritãţii contractante care au participat la derularea controlului efectuat de cãtre A.N.R.M.A.P.)

3. Rezultatele controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritatea contractantã
(Constatãrile care se înscriu în aceastã secţiune trebuie sã fie precise, fãrã ştersãturi şi corecturi, şi trebuie sã se bazeze pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcã nejustificat conţinutul acesteia. La nota de control se pot anexa orice acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatãrilor.
În cazul constatãrii de nereguli sau al încãlcãrii/eludãrii prevederilor legale, se vor preciza:
- actele normative încãlcate, cu identificarea lor la nivel de articol, alineat şi/sau literã;
- persoanele care nu au respectat prevederile legale consemnate mai sus, la nivel de persoanã fizicã şi/sau juridicã.)

4. Alte aspecte constatate în cursul derulãrii controlului
(În aceastã secţiune se înscriu alte aspecte constatate în cursul derulãrii controlului, care nu au fost consemnate la pct. 3 din nota de control, însã pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate de autoritatea contractantã. Aspectele consemnate pot face referire atât la nerespectarea prevederilor legale în domeniul achiziţiilor publice, cât şi la încãlcarea/eludarea prevederilor legale din alte domenii conexe, în mãsura în care se constatã fapte care excedeazã limitele de competenţã conferite A.N.R.M.A.P., cum ar fi fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni.)

5. Concluzii şi mãsuri
(În aceastã secţiune se vor sintetiza informaţiile cuprinse la pct. 3 şi 4 din nota de control în raport cu mãsurile care se impun pentru remedierea şi/sau sancţionarea neregulilor/deficienţelor constatate pe parcursul controlului. În mãsura în care prin nota de control s-a constatat încãlcarea sau eludarea prevederilor legale, se vor menţiona faptele care constituie contravenţie şi care urmeazã sã fie sancţionate prin încheierea procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, în conformitate cu competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare, precum şi propunerile referitoare la utilizarea mijloacelor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor, altele decât aplicarea de sancţiuni.)
(Nota de control va purta la final urmãtoarele menţiuni:)
Prezenta notã de control conţine un numãr de ............ pagini şi s-a întocmit în 2 (douã) exemplare, din care un exemplar pentru autoritatea contractantã.

Nota de control a fost comunicatã şi înregistratã la registratura autoritãţii contractante sub nr. ............................. .



┌────────────────────────────────────────────────┐
│Se confirmã restituirea tuturor documentelor şi │
│actelor solicitate de A.N.R.M.A.P. şi prezentate│
│acesteia în original. │
│ │
│ ............................................. │ Echipa de control:
│ ............................................. │ ......................
│ │ ......................
│ (numele, prenumele, funcţia şi semnãtura │
│persoanei din partea autoritãţii contractante, │
│care confirmã restituirea documentelor) │ ......................
│ │ ......................
└────────────────────────────────────────────────┘ (numele, prenumele şi
semnãturile membrilor
echipei de control)



ANEXA 4


─────────
la regulament
──────────────

NOTA (CTCE)
Modelul Procesului-verbal se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 102 din 9 februarie 2007, la pagina 13, a se vedea imaginea asociata



ANEXA 5
───────
la regulament
─────────────





┌─────┐ AUTORITATEA
│Sigla│ NATIONALA
└─────┘ PENTRU
REGLEMENTAREA SI
MONITORIZAREA
ACHIZITIILOR
PUBLICE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Nr. ............/..............

FIŞA REZULTATELOR CONTROLULUI
1. Echipa de control ................................................
.....................................................................
2. Agentul constatator care a coordonat echipa de control ...........
.....................................................................
3. Autoritatea contractantã controlatã ..............................
.....................................................................
- sediul ............................................................
- codul de identificare fiscalã .....................................
- nr. de înregistrare la registrul comerţului .......................
4. Perioada în care s-a desfãşurat controlul ........................
5. Obiectul şi/sau perioada la care s-a raportat controlul ..........
.....................................................................
6. Mãsurile dispuse (dacã este cazul):
a) Proces-verbal de constatare: data ....., seria ....... nr. .......
Sancţiune aplicatã: avertisment/amendã în cuantum de ........... lei.
Proces-verbal de constatare: data ......., seria ...... nr. .........
Sancţiune aplicatã: avertisment/amendã în cuantum de ........... lei.
b) Alte mãsuri (de prevenire, stopare sau remediere a efectelor):
.....................................................................
.....................................................................
7. Alte menţiuni: ...................................................
.....................................................................


Echipa de control:
.....................................................................
.....................................................................
(numele, prenumele şi semnãturile membrilor echipei de control)

ANEXA 6


───────
la regulament
─────────────

NOTA (CTCE)
Modelul Legitimatiei de control se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 102 din 9 februarie 2007, la pagina 15, a se vedea imaginea asociata

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016