Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 255 din 10 februarie 2025  cu privire la reglementarea unor aspecte de raportare contabilă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 255 din 10 februarie 2025 cu privire la reglementarea unor aspecte de raportare contabilă

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 135 din 14 februarie 2025
    În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) şi ale art. 44 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza art. 3 alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 470/2024 cu privire la raportarea informaţiilor referitoare la finanţările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial,
    viceprim-ministrul, ministrul finanţelor, emite următorul ordin:
    ART. I
    (1) Persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, întocmesc Declaraţia privind situaţia de trezorerie, în formatul prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exerciţiului financiar de raportare, au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea Declaraţiei privind situaţia de trezorerie formatul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    (1) Declaraţia privind situaţia de trezorerie se întocmeşte şi se semnează de către persoanele abilitate, potrivit legii, să întocmească şi să semneze situaţiile financiare anuale.
    (2) Declaraţia privind situaţia de trezorerie se semnează şi de către reprezentantul legal, respectiv administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării persoanelor juridice fără scop patrimonial.

    ART. III
    Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune odată cu situaţiile financiare anuale, folosind programul de asistenţă, pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

    ART. IV
    Reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 963 din 30 decembrie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    - La capitolul 16 „Funcţiunea conturilor“, funcţiunea contului 697 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Contul 697 «Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri»
    Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa cheltuielilor cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, reglementat potrivit Codului fiscal.
    În debitul contului 697 «Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri» se înregistrează:
    - valoarea impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri (contul 441).
    În cazul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, definit potrivit Codului fiscal, persoana juridică responsabilă înregistrează în debitul contului 697 «Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri» cheltuiala totală cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri datorat de grupul fiscal."



    ART. V
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1020 şi 1020 bis din 19 decembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    - În anexa nr. 1, la capitolul 11 „Funcţiunea conturilor“, funcţiunea contului 697 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Contul 697
    Cu ajutorul contului 697 «Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri» se ţine evidenţa cheltuielilor cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, reglementat potrivit Codului fiscal.
    În debitul contului 697 «Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri» se înregistrează:
    - valoarea impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri (contul 441).
    În cazul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, definit potrivit Codului fiscal, persoana juridică responsabilă înregistrează în debitul contului 697 «Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri» cheltuiala totală cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri datorat de grupul fiscal."



    ART. VI
    (1) Prevederile art. I-III se aplică începând cu situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar al anului 2024.
    (2) Entităţile care au ales un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic aplică prevederile art. I-III începând cu primele situaţii financiare anuale încheiate la o dată ulterioară datei de 1 ianuarie 2024.

    ART. VII
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Viceprim-ministru, ministrul finanţelor,
    Tánczos Barna
    Bucureşti, 10 februarie 2025.
    Nr. 255.
    ANEXA 1

    DECLARAŢIE
    privind situaţia de trezorerie^1 la data de ...................

┌───┬────────────────────────────┬─────┐
│ │ │-lei-│
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│Nr.│Explicaţii │Sume │
│rd.│ │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│0 │A │B │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Trezorerie - sold la 1 │ │
│ │ianuarie, din care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- disponibilităţi în bancă │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- disponibilităţi în │ │
│ │casierie │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Cap. I - Încasări │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Subvenţii, din care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- sume din finanţări │ │
│ │nerambursabile din fonduri │ │
│ │publice │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- împrumuturi nerambursabile│ │
│ │cu caracter de subvenţii │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Sponsorizări │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Sume redirecţionate, │ │
│ │potrivit legii, din │ │
│ │impozitul pe profit/ │ │
│ │impozitul pe venitul │ │
│ │microîntreprinderilor │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Sume redirecţionate din │ │
│ │impozitul pe venitul datorat│ │
│ │de persoanele fizice │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Încasări din donaţii │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Alte sume primite cu titlu │ │
│ │gratuit │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Încasări din credite bancare│ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Alte sume încasate, din │ │
│ │care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- cotizaţii, contribuţii sau│ │
│ │cote-părţi primite potrivit │ │
│ │statutului │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- chirii încasate │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- dobânzi încasate │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- dividende încasate │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- încasări din reclamă şi │ │
│ │publicitate │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- încasări din despăgubiri │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- încasări din vânzări de │ │
│ │imobilizări corporale │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- încasări din vânzări de │ │
│ │imobilizări financiare │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Total încasări │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Cap. II - Plăţi │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Salarii plătite personalului│ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Impozite, taxe şi │ │
│ │contribuţii plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru achiziţii de │ │
│ │stocuri │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Chirii plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru cheltuieli cu │ │
│ │utilităţile │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru reclamă şi │ │
│ │publicitate │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru contracte de │ │
│ │management │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru contracte de │ │
│ │consultanţă │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi aferente drepturilor │ │
│ │de proprietate intelectuală │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru alte servicii │ │
│ │executate de terţi │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru achiziţii de │ │
│ │imobilizări corporale, din │ │
│ │care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- sume achitate sub formă de│ │
│ │avansuri │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi cu titlu gratuit^2: │ │
│ │sponsorizări, donaţii, │ │
│ │mecenat, alte plăţi de │ │
│ │natură similară, din care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- către persoane fizice, din│ │
│ │care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- către persoane rezidente │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- către persoane nerezidente│ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- către persoane juridice, │ │
│ │din care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- către persoane rezidente │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- către persoane nerezidente│ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi ocazionate de │ │
│ │deplasări, din care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- plăţi pentru deplasări │ │
│ │interne │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- plăţi pentru deplasări │ │
│ │externe │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Dobânzi plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Avansuri de trezorerie │ │
│ │acordate şi nedecontate la │ │
│ │data de 31 decembrie │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Credite bancare plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru achiziţia de │ │
│ │imobilizări financiare │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Alte sume plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Total plăţi │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Trezorerie - sold la 31 │ │
│ │decembrie, din care: │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- disponibilităţi în bancă │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │- disponibilităţi în │ │
│ │casierie │ │
└───┴────────────────────────────┴─────┘


    ^1 Se înscriu operaţiunile derulate atât prin cont bancar, cât şi prin casierie.
    ^2 Efectuate potrivit legii, procedurilor şi/sau regulamentelor interne sau în baza unor documente care demonstrează necesitatea efectuării plăţilor respective.

┌────────────┬─────────────────────────┐
│Reprezentant│Întocmit │
│legal │Numele şi prenumele │
│Numele şi │Calitatea │
│prenumele │Semnătura │
│Semnătura │Nr. de înregistrare în │
│ │organismul profesional: │
└────────────┴─────────────────────────┘


    ANEXA 2

    DECLARAŢIE
    privind situaţia de trezorerie^1 la data de ...................
    – lei -

┌───┬────────────────────────────┬─────┐
│ │ │-lei-│
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│Nr.│Explicaţii │Sume │
│rd.│ │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│0 │A │B │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Trezorerie - sold la 1 │ │
│ │ianuarie │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Cap. I - Încasări │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Subvenţii │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Sponsorizări │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Sume redirecţionate, │ │
│ │potrivit legii, din │ │
│ │impozitul pe profit/ │ │
│ │impozitul pe venitul │ │
│ │microîntreprinderilor │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Sume redirecţionate din │ │
│ │impozitul pe venitul datorat│ │
│ │de persoanele fizice │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Alte sume încasate │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Total încasări │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Cap. II - Plăţi │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Salarii plătite personalului│ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Impozite, taxe şi │ │
│ │contribuţii plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Chirii plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi pentru servicii │ │
│ │executate de terţi │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Plăţi cu titlu gratuit^2: │ │
│ │sponsorizări, donaţii, │ │
│ │mecenat, alte plăţi de │ │
│ │natură similară │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Avansuri de trezorerie │ │
│ │acordate şi nedecontate la │ │
│ │data de 31 decembrie │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Alte sume plătite │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Total plăţi │ │
├───┼────────────────────────────┼─────┤
│ │Trezorerie - sold la 31 │ │
│ │decembrie │ │
└───┴────────────────────────────┴─────┘



┌────────────┬─────────────────────────┐
│Reprezentant│Întocmit │
│legal │Numele şi prenumele │
│Numele şi │Calitatea │
│prenumele │Semnătura │
│Semnătura │Nr. de înregistrare în │
│ │organismul profesional │
└────────────┴─────────────────────────┘

    ^1 Se înscriu operaţiunile derulate atât prin cont bancar, cât şi prin casierie.
    ^2 Efectuate potrivit legii, procedurilor şi/sau regulamentelor interne sau în baza unor documente care demonstrează necesitatea efectuării plăţilor respective.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016