Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 251 din 26 martie 2005  pentru organizarea si functionarea secretariatelor de risc privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 251 din 26 martie 2005 pentru organizarea si functionarea secretariatelor de risc privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 298 din 11 aprilie 2005
În baza prevederilor <>art. 19 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase,
în temeiul <>art. 4 pct. I.17 din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.625/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului,
în temeiul <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.626/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor regionale de protecţie a mediului,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Prezentul ordin stabileşte organizarea şi funcţionarea secretariatelor de risc privind controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi limitarea consecinţelor acestora pentru populaţie şi mediu.
ART. 2
Mãsurile, atribuţiile şi activitãţile prevãzute de prezentul ordin asigurã implementarea dispoziţiilor legale în vigoare în domeniul controlului activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase.
ART. 3
(1) În sensul prezentului ordin se folosesc urmãtoarele abrevieri:
a) APM - agenţia de protecţie a mediului;
b) ARPM - agenţia regionalã de protecţie a mediului;
c) ANPM - Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului;
d) MMGA - Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor.
(2) În sensul prezentului ordin termenii specifici utilizaţi sunt definiţi dupã cum urmeazã:
a) obiectiv fãrã risc - obiectiv în care sunt prezente substanţe periculoase în cantitãţi (tone) mai mici decât cele prezentate în coloana 2 din tabelele 1 şi 3 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
b) obiectiv cu risc minor - obiectiv în care sunt prezente substanţe periculoase în cantitãţi (tone) mai mari sau egale cu cele prezentate în coloana 2 şi mai mici decât cele prezentate în coloana 3 din tabelele 1 şi 3 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 ;
c) obiectiv cu risc major - obiectiv în care sunt prezente substanţe periculoase în cantitãţi (tone) mai mari sau egale cu cele prezentate în coloana 3 din tabelele 1 şi 3 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 ;
d) efect Domino - creşterea probabilitãţii producerii unui accident major sau agravarea consecinţelor acestuia, prin amplasarea a cel puţin douã obiective, dintre care unul este obiectiv cu risc major, la distanţe suficient de mici ca sã se influenţeze reciproc;
e) Comisia pentru acreditarea experţilor externi - comisie formatã la nivelul Secretariatului de risc din ANPM, cu scopul recunoaşterii oficiale a competenţei experţilor de a participa la activitãţi specifice prevenirii accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi limitãrii consecinţelor acestora pentru populaţie şi mediu;
f) Comisia pentru siguranţa instalaţiilor şi accidente - comisie formatã din experţi acreditaţi de comisia specializatã a Secretariatului de risc din ANPM şi reprezentanţi ai secretariatelor de risc;
g) expert extern - expert în domeniul tehnic, având pregãtire superioarã şi o experienţã relevantã de cel puţin 7 ani, acreditat de comisia specializatã a Secretariatului de risc din ANPM.
ART. 4
Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin conducerea APM, ARPM, ANPM şi a direcţiei de specialitate din MMGA va lua mãsuri de funcţionare a secretariatelor de risc în conformitate cu denumirile şi cu distribuţia de personal prezentate în anexa nr. 1.
ART. 5
Conducerea APM, ARPM, ANPM şi a direcţiei de specialitate din MMGA va emite decizii de nominalizare a persoanelor în secretariatele de risc, cu respectarea prevederilor art. 4 şi având la bazã consimţãmântul persoanei, sau dupã caz, va angaja prin concurs personalul necesar conform anexei nr. 1.
ART. 6
Personalul numit sau, dupã caz, angajat în secretariatele de risc va avea studii superioare. La angajare, tematica de concurs va include şi conţinutul prezentului ordin.
ART. 7
Se aprobã atribuţiile secretariatelor de risc prezentate în anexa nr. 2.
ART. 8
În conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, conducerea APM, ARPM, ANPM şi a direcţiei de specialitate din MMGA va întocmi fişele de post ale persoanelor nominalizate sau angajate în secretariatele de risc, potrivit art. 5 şi 6, numai în limita atribuţiilor prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 9
Procedura de inspecţie pentru obiectivele care prezintã pericole de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi Procedura de acreditare a experţilor externi, elaborate de Secretariatul de risc din MMGA, vor fi aprobate prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
ART. 10
În conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, se împuterniceşte personalul din secretariatele de risc sã efectueze inspecţii privind siguranţa instalaţiilor la obiectivele care intrã sub incidenţa <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 .
ART. 11
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 12
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 1.441 din 12 martie 2003 privind înfiinţarea Secretariatului de risc pentru controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 196 din 26 martie 2003.
ART. 13
Conducerea APM, ARPM, ANPM şi a direcţiei de specialitate din MMGA va pune în aplicare dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 14
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 26 martie 2005.
Nr. 251.

ANEXA 1

DISTRIBUŢIA, LA NIVELUL ANILOR 2005-2006, A PERSONALULUI ÎN SECRETARIATELE DE RISC PENTRU CONTROLUL ACTIVITĂŢILOR CARE PREZINTĂ PERICOLE DE ACCIDENTE MAJORE ÎN CARE SUNT IMPLICATE SUBSTANŢE PERICULOASE



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numãrul de
crt. Denumirea secretariatului salariaţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Secretariatul de risc din MMGA 3
2. Secretariatul de risc din ANPM 15
3. Secretariatul de risc din ARPM Bacãu pentru
Regiunea 1 - Nord-Est 3
4. Secretariatul de risc din ARPM Galaţi pentru
Regiunea 2 - Sud-Est 3
5. Secretariatul de risc din ARPM Piteşti pentru
Regiunea 3 - Sud-Muntenia 3
6. Secretariatul de risc din ARPM Craiova pentru
Regiunea 4 - Sud-Vest 3
7. Secretariatul de risc din ARPM Timişoara pentru
Regiunea 5 - Vest 3
8. Secretariatul de risc din ARPM Cluj-Napoca pentru
Regiunea 6 - Nord-Vest 3
9. Secretariatul de risc din ARPM Sibiu pentru
Regiunea 7 - Centru 3
10. Secretariatul de risc din ARPM Bucureşti pentru
Regiunea 8 - Bucureşti-Ilfov 3
11. Secretariatul de risc din APM Alba Iulia 2
12. Secretariatul de risc din APM Alexandria 2
13. Secretariatul de risc din APM Arad 2
14. Secretariatul de risc din APM Baia Mare 3
15. Secretariatul de risc din APM Bistriţa 2
16. Secretariatul de risc din APM Botoşani 2
17. Secretariatul de risc din APM Brãila 2
18. Secretariatul de risc din APM Braşov 3
19. Secretariatul de risc din APM Buzãu 2
20. Secretariatul de risc din APM Cãlãraşi 2
21. Secretariatul de risc din APM Constanţa 3
22. Secretariatul de risc din APM Deva 3
23. Secretariatul de risc din APM Drobeta-Turnu Severin 2
24. Secretariatul de risc din APM Focşani 2
25. Secretariatul de risc din APM Giurgiu 2
26. Secretariatul de risc din APM Iaşi 2
27. Secretariatul de risc din APM Ilfov 2
28. Secretariatul de risc din APM Miercurea-Ciuc 2
29. Secretariatul de risc din APM Oradea 2
30. Secretariatul de risc din APM Piatra-Neamţ 2
31. Secretariatul de risc din APM Ploieşti 3
32. Secretariatul de risc din APM Reşiţa 2
33. Secretariatul de risc din APM Râmnicu Vâlcea 3
34. Secretariatul de risc din APM Satu Mare 2
35. Secretariatul de risc din APM Sfântu Gheorghe 2
36. Secretariatul de risc din APM Slatina 2
37. Secretariatul de risc din APM Slobozia 2
38. Secretariatul de risc din APM Suceava 2
39. Secretariatul de risc din APM Târgovişte 2
40. Secretariatul de risc din APM Târgu Jiu 2
41. Secretariatul de risc din APM Târgu Mureş 2
42. Secretariatul de risc din APM Tulcea 2
43. Secretariatul de risc din APM Vaslui 2
44. Secretariatul de risc din APM Zalãu 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 116
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2

ATRIBUŢII ALE SECRETARIATELOR DE RISC

A. Secretariatul de risc din APM:

1. rãspunde de implementarea la nivel de judeţ a dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi ale legislaţiei subsecvente;
2. identificã/inventariazã titularii activitãţilor, respectiv obiectivele care intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente;
3. asigurã verificarea în teren a obiectivelor, respectiv a titularilor de activitate, cu privire la obligaţiile prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 95/2003 şi în legislaţia subsecventã, în conformitate cu procedura de inspecţie aprobatã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor;
4. colaboreazã şi schimbã informaţii, în condiţiile legii, cu autoritãţile locale şi cu organisme neguvernamentale;
5. informeazã operatorii asupra cerinţelor referitoare la conţinutul notificãrii activitãţii care prezintã pericole de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
6. verificã conţinutul notificãrii activitãţii care prezintã pericole de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi, dupã caz, comunicã titularului activitãţii observaţii;
7. ţine evidenţa notificãrilor, conform <>Ordinului ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 1.084/2003 privind aprobarea procedurilor de notificare a activitãţilor care prezintã pericole de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi, respectiv, a accidentelor majore produse;
8. solicitã titularilor de activitate şi celorlalte autoritãţi locale informaţii necesare desfãşurãrii activitãţii;
9. utilizeazã proceduri elaborate şi transmise spre aplicare de Secretariatul de risc din MMGA;
10. verificã luarea mãsurilor pentru prevenirea accidentelor cu impact asupra sãnãtãţii omului şi a mediului şi limitarea consecinţelor acestora;
11. colaboreazã cu personalul de specialitate din APM în scopul aplicãrii procedurii de reglementare pentru activitãţile în care sunt prezente substanţe periculoase;
12. confirmã în scris titularilor de activitate primirea documentaţiilor depuse sau transmise;
13. întocmeşte documentele de interzicere a utilizãrii sau punerii în funcţiune a oricãrui obiectiv, a oricãrei instalaţii ori unitãţi de stocare sau a oricãrei pãrţi din aceasta, dacã titularul activitãţii nu a înaintat în termenele legale notificarea, raportul de securitate, planul de urgenţã internã, informaţiile necesare întocmirii planului de urgenţã externã sau alte informaţii solicitate, dupã caz, conform dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente;
14. informeazã operatorul cu privire la cerinţele legate de structura şi conţinutul documentaţiei privind politica de prevenire a accidentelor majore, precum şi asupra condiţiilor impuse pentru verificarea acesteia;
15. verificã conţinutul documentaţiei privind politica de prevenire a accidentelor majore;
16. ţine evidenţa documentaţiilor privind politica de prevenire a accidentelor majore;
17. informeazã în scris operatorul asupra rezultatelor verificãrii documentaţiei privind politica de prevenire a accidentelor majore;
18. informeazã operatorii asupra cerinţelor referitoare la rapoartele de securitate;
19. verificã rapoartele de securitate conform <>Ordinului ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 142/2004 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a raportului de securitate privind activitãţile care prezintã pericole de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi, dupã caz, întocmeşte formele necesare implicãrii experţilor externi în procesul de verificare a rapoartelor de securitate;
20. ţine evidenţa rapoartelor de securitate;
21. comunicã în scris titularilor de activitate rezultatul verificãrii raportului de securitate;
22. informeazã operatorii asupra cerinţelor referitoare la planurile interne şi externe de urgenţã;
23. verificã existenţa planurilor interne şi externe de urgenţã pentru obiectivele cu risc major;
24. iniţiazã şi participã la evaluarea, inclusiv la testarea planurilor interne şi externe de urgenţã pentru obiectivele cu risc major;
25. urmãreşte modul de respectare a termenelor de transmitere de cãtre titularii de activitate a notificãrilor, a politicilor de prevenire a accidentelor majore, a rapoartelor de securitate, a planurilor de urgenţã internã şi a informaţiilor necesare elaborãrii planurilor de urgenţã externã, în concordanţã cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 ;
26. întocmeşte planurile de inspecţie, conform procedurii elaborate şi transmise de Secretariatul de risc din MMGA;
27. în urma fiecãrei inspecţii întocmeşte un raport de inspecţie, conform procedurii elaborate şi transmise de Secretariatul de risc din MMGA;
28. informeazã titularii de activitate cu privire la obligativitatea notificãrii unui accident sau a unei avarii în care sunt implicate substanţe periculoase;
29. în caz de accident major:
a) informeazã imediat Secretariatul de risc din ARPM privind producerea unui accident;
b) verificã conţinutul notificãrii accidentelor conform <>Ordinului ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 1.084/2003 privind procedurile de notificare a activitãţilor care prezintã pericole de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi, respectiv, a accidentelor majore produse;
c) participã la schimbul de informaţii cu reprezentanţii desemnaţi de titularul de activitate şi cu celelalte autoritãţi locale;
d) participã la cercetarea la faţa locului a accidentelor şi întocmeşte raportul final pe care îl transmite Secretariatului de risc din ARPM;
e) ţine evidenţa notificãrilor;
f) urmãreşte luarea tuturor mãsurilor de intervenţie şi remediere necesare, urgente, pe termen mediu sau lung, de cãtre titularul activitãţii;
g) colecteazã şi verificã, prin inspecţie, informaţiile necesare pentru analizarea completã a aspectelor tehnice, organizatorice şi manageriale ale accidentului major;
h) stabileşte împreunã cu titularii activitãţilor mãsurile preventive ce se impun pentru evitarea unor viitoare accidente;
i) pune la dispoziţie compartimentului pentru relaţii publice informaţii privind posibile efecte, inclusiv pentru situaţii cu impact transfrontier;
j) participã la lucrãrile comisiei tehnice de evaluare a cauzelor şi consecinţelor inclusiv, şi, dupã caz, întocmeşte formele necesare implicãrii experţilor externi;
30. iniţiazã şi participã la programe şi proiecte interne şi internaţionale şi face propuneri pentru activitatea de cercetare;
31. participã la elaborarea politicilor de dezvoltare şi amenajare a teritoriului, a politicilor relevante locale, asigurându-se cã se va pãstra o distanţã adecvatã şi se vor lua mãsuri suplimentare tehnice pentru a nu mãri pericolul asupra: populaţiei, zonelor rezidenţiale, clãdirilor şi teritoriilor cu utilitate publicã, cãilor importante de comunicaţii, zonelor de recreere etc., datorat obiectivelor care intrã sub incidenţa <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi a legislaţiei subsecvente;
32. participã la evaluarea grupurilor de obiective şi a situaţiilor probabile declanşãrii efectului Domino;
3. instituie şi actualizeazã un registru care va cuprinde urmãtoarele:
a) informaţiile referitoare la obiectivele care intrã sub incidenţa <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi a legislaţiei subsecvente;
b) evidenţa accidentelor;
c) analiza cauzelor producerii accidentului major, experienţa acumulatã şi mãsurile preventive necesare pentru prevenirea altor asemenea accidente;
34. pune la dispoziţie compartimentului pentru relaţii publice informaţii referitoare la:
a) proiectarea unor noi obiective cãrora le sunt aplicabile prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente;
b) modificãrile aduse obiectivelor existente, cãrora le sunt aplicabile prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente;
c) dezvoltãrile în jurul obiectivelor existente, care intrã sub incidenţa <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi a legislaţiei subsecvente;
35. colaboreazã, potrivit legii, cu autoritãţile pentru protecţie civilã şi cu celelalte autoritãţi competente;
36. supune spre aprobare conducerii corespondenţa destinatã factorilor interesaţi din afara APM;
37. transmite informaţiile solicitate de secretariatele de risc din ARPM, ANPM şi MMGA;
38. întocmeşte un raport lunar privind activitatea proprie şi îl prezintã spre avizare conducerii APM;
39. în cazul în care existã posibilitatea producerii unui accident major cu efecte transfrontiere la un obiectiv ce intrã sub incidenţa <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi a legislaţiei subsecvente, informeazã Secretariatul de risc din MMGA.

B. Secretariatul de risc din ARPM:
1. coordoneazã din punct de vedere tehnic, la nivel regional, secretariatele de risc din APM-uri;
2. urmãreşte respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel de regiune a dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente;
3. iniţiazã şi încurajeazã schimbul de experienţã la nivel regional;
4. iniţiazã/participã la programe şi proiecte interne şi internaţionale şi face propuneri pentru activitatea de cercetare;
5. elaboreazã sinteza inventarelor obiectivelor la nivel regional;
6. ţine evidenţa la nivel regional a rezultatelor evaluãrilor rapoartelor de securitate;
7. solicitã secretariatelor de risc din APM-uri datele şi informaţiile necesare elaborãrii sintezelor privind obiectivele care prezintã pericole de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
8. asigurã accesul, în condiţiile legii, pentru APM-urile din regiune, precum şi pentru APM-urile din celelalte regiuni la date şi informaţii necesare desfãşurãrii activitãţii şi participã la schimbul de astfel de date şi informaţii între aceste autoritãţi;
9. informeazã imediat Secretariatul de risc din ANPM privind producerea unui accident major;
10. transmite informaţiile solicitate de secretariatele de risc din ANPM şi MMGA;
11. utilizeazã proceduri elaborate şi transmise spre aplicare de Secretariatul de risc din MMGA;
12. supune spre aprobare conducerii corespondenţa destinatã factorilor interesaţi din afara ARPM;
13. întocmeşte un raport lunar privind activitatea proprie şi îl prezintã spre avizare conducerii ARPM (dupã caz, corelat cu atribuţia similarã a componentei locale a ARPM);
14. evalueazã necesitãţile de instruire şi pregãtire a personalului din secretariatele de risc din APM-uri;
15. pentru componenta localã a ARPM (judeţul de reşedinţã) atribuţiile sunt cele menţionate la lit. A.

C. Secretariatul de risc din ANPM:
1. coordoneazã din punct de vedere tehnic, la nivel naţional, secretariatele de risc din APM-uri şi ARPM-uri;
2. urmãreşte respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel naţional a dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente;
3. înfiinţeazã Comisia pentru siguranţa instalaţiilor şi accidente;
4. asigurã secretariatul tehnic al Comisiei pentru siguranţa instalaţiilor şi accidente;
5. înfiinţeazã Comisia pentru acreditarea experţilor externi;
6. asigurã secretariatul tehnic al Comisiei pentru acreditarea experţilor externi;
7. elaboreazã proceduri specifice în domeniul managementului riscului şi controlului activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase, împreunã cu Secretariatul de risc din MMGA;
8. propune programe de evaluare a riscului la nivel naţional, le supune dezbaterii specialiştilor din domeniu şi le transmite Secretariatului de risc din MMGA;
9. solicitã de la secretariatele de risc datele şi informaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii;
10. primeşte şi actualizeazã datele şi informaţiile din sistemul secretariatelor de risc cu privire la accidentele produse pe plan naţional şi întocmeşte rapoarte privind: cauzele accidentelor produse, rezultatele analizelor de specialitate ale acestora, concluziile şi experienţa acumulatã, în vederea diseminãrii informaţiilor la factorii interesaţi;
11. creeazã şi actualizeazã registrul-bazã de date care va cuprinde: informaţii referitoare la obiectivele ce intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente, accidentele produse şi cauzele acestora, mãsurile stabilite şi experienţa acumulatã, rezultatele evaluãrilor şi celelalte documente relevante;
12. informeazã imediat Secretariatul de risc din MMGA privind producerea unui accident major;
13. schimbã date şi informaţii cu organisme specializate, la nivel naţional şi internaţional;
14. iniţiazã şi încurajeazã schimbul de experienţã dintre specialiştii din domeniul specific de activitate, inclusiv cu structuri similare internaţionale;
15. se documenteazã cu privire la accidentele produse pe plan internaţional şi întocmeşte informãri în vederea diseminãrii informaţiilor la factorii interesaţi;
16. colaboreazã, potrivit legii, cu autoritãţile pentru protecţie civilã şi cu celelalte autoritãţi competente;
17. supune spre aprobare conducerii corespondenţa destinatã factorilor interesaţi din afara ANPM;
18. întocmeşte un raport lunar privind activitatea proprie şi îl prezintã spre avizare conducerii direcţiei de specialitate din ANPM;
19. iniţiazã şi participã la programe şi proiecte interne şi internaţionale;
20. evalueazã necesitãţile de instruire şi pregãtire a personalului din secretariatele de risc şi organizeazã activitãţi pentru instruirea şi pregãtirea acestuia.

D. Secretariatul de risc din MMGA:
1. monitorizeazã la nivel naţional activitatea secretariatelor de risc din APM-uri, ARPM-uri şi ANPM;
2. verificã respectarea dispoziţiilor legale privind funcţionarea şi organizarea secretariatelor de risc din APM-uri, ARPM-uri şi ANPM;
3. urmãreşte respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel naţional a dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 şi ale legislaţiei subsecvente şi recomandã mãsuri de conformare;
4. participã la activitatea Comisiei pentru siguranţa instalaţiilor şi accidente;
5. participã la activitatea Comisiei pentru acreditarea experţilor externi;
6. elaboreazã împreunã cu Secretariatul de risc din ANPM proceduri specifice în domeniul managementului riscului şi controlului activitãţilor care prezintã pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi le transmite spre aplicare secretariatelor de risc;
7. solicitã datele şi informaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii de la secretariatele de risc;
8. primeşte datele şi informaţiile din sistemul secretariatelor de risc cu privire la accidentele produse pe plan naţional şi întocmeşte rapoarte privind: cauzele accidentelor produse, rezultatele analizelor de specialitate ale acestora, concluziile şi experienţa acumulatã, în vederea diseminãrii la factorii interesaţi;
9. creeazã şi actualizeazã registrul-bazã de date care va cuprinde: informaţii referitoare la obiectivele ce intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 95/2003 , accidentele produse şi cauzele acestora, mãsurile stabilite şi experienţa acumulatã, rezultatele evaluãrilor şi celelalte documente relevante;
10. iniţiazã şi încurajeazã schimbul de experienţã dintre specialiştii din domeniul specific de activitate, inclusiv cu structuri similare internaţionale;
11. se documenteazã cu privire la accidentele produse pe plan internaţional şi întocmeşte informãri în vederea diseminãrii la factorii interesaţi;
12. iniţiazã şi participã la programe şi proiecte interne şi internaţionale;
13. elaboreazã şi propune spre aprobare ordine ale ministrului, care au fost supuse în prealabil consultãrii specialiştilor;
14. recomandã programe de evaluare a riscului la nivel naţional şi, dupã caz, le propune spre aprobare prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor;
15. colaboreazã, potrivit legii, cu autoritãţile pentru protecţie civilã şi cu celelalte autoritãţi competente;
16. la solicitarea autoritãţilor, iniţiazã expertize speciale privind pericole probabile sau efecte ale accidentelor în care sunt implicate substanţe periculoase;
17. schimbã la nivel naţional şi internaţional informaţii cu organisme specializate privind activitãţile în care sunt implicate substanţe periculoase;
18. transmite informaţii cu privire la accidentele survenite pe plan internaţional cãtre autoritãţile competente sau alte organisme specializate;
19. raporteazã la Uniunea Europeanã datele şi informaţiile, conform procedurilor internaţionale;
20. supune spre aprobare conducerii corespondenţa destinatã factorilor interesaţi din afara MMGA;
21. întocmeşte un raport lunar privind activitatea proprie şi îl prezintã spre avizare conducerii direcţiei de specialitate din MMGA;
22. evalueazã necesitãţile de instruire şi pregãtire a personalului din secretariatele de risc şi organizeazã activitãţi pentru instruirea şi pregãtirea acestuia.
______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016