Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 25 din 4 februarie 2009  pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al obligatiilor banesti pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 25 din 4 februarie 2009 pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al obligatiilor banesti pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 din 19 februarie 2009
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 102.107 din 26 ianuarie 2009,
în baza <>art. 7 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.213/2006 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice şi private,
în temeiul <>art. 36-43 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor bãneşti pentru scoaterea definitivã sau ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspund de silviculturã, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare şi administratorii fondului forestier naţional vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 58/2003 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al taxei, garanţiei, contravalorii terenului, chiriei, contravalorii pierderii de creştere şi al celorlalte obligaţii financiare pentru scoaterea definitivã sau temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional şi a Metodologiei de finanţare şi de executare a lucrãrilor de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia, pânã la realizarea stãrii de masiv, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 115 din 24 februarie 2003, cu modificãrile ulterioare.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Bucureşti, 4 februarie 2009.
Nr. 25.


ANEXĂ


METODOLOGIE
de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor
şi de calcul al obligaţiilor bãneşti pentru scoaterea
definitivã sau ocuparea temporarã a terenurilor
din fondul forestier naţional

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie reglementeazã modul de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor bãneşti care revin titularilor aprobãrilor de scoatere definitivã sau de ocupare temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. II
Scoaterea definitivã a unor terenuri din fondul forestier naţional, fãrã compensare echivalentã ca suprafaţã şi bonitate a acestora

SECŢIUNEA A
Taxa pentru scoaterea definitivã a unor terenuri din fondul forestier naţional

ART. 2
(1) Calculul taxei pentru scoaterea definitivã a terenurilor din fondul forestier naţional se realizeazã conform formulei:
T(x) = S x V(EXP) x P(ML) x T(p),
în care:
S = suprafaţa terenului scos definitiv din fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu 4 zecimale;
V(EXP) = volumul masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilitãţii, exprimat în mc/ha, prevãzut în anexa nr. 1 şi stabilit în funcţie de specia principalã de bazã corespunzãtoare condiţiilor staţionale şi de bonitatea acestora;
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bazã corespunzãtoare condiţiilor staţionale;
T(p) = taxa procentualã stabilitã conform prevederilor anexei nr. 2 la <>Legea nr. 18/1991 , republicatã.
(2) În cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional, care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice, categoria de folosinţã "pãdure" sau "clasã de regenerare", specia principalã de bazã se stabileşte corespunzãtor condiţiilor staţionale.
(3) În cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional, care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice, altã categorie de folosinţã decât "pãdure", "clasã de regenerare" sau sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, specia principalã de bazã şi clasa de producţie se stabilesc pe bazã de studiu pedostaţional.
(4) În cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional, care sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, se va considera ca specie principalã de bazã, în funcţie de etajul fitoclimatic în care este localizat terenul, una dintre urmãtoarele specii la clasa a V-a de producţie:
a) mesteacãn - în etajul forestier montan (FM1-FM3, FD4);
b) carpen - în etajul forestier deluros (FD1-FD3);
c) plop alb - în etajul forestier de câmpie, silvostepã şi stepã (CF, SS).
Volumul acestor specii la vârsta exploatabilitãţii tehnice se înmulţeşte cu un coeficient de corecţie de 0,4.

SECŢIUNEA B
Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier naţional

ART. 3
(1) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier proprietate publicã se determinã cu ajutorul formulei:
V(T) = S x Cr x n x P(ML) x N,
în care:
V(T) = valoarea terenului, exprimatã în lei;
S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu 4 zecimale;
Cr = creşterea medie la exploatabilitate, exprimatã în mc/ha, aferentã speciei principale de bazã corespunzãtoare condiţiilor staţionale şi bonitãţii acestora, conform anexei nr. 4. În cazul terenurilor din fondul forestier naţional care au altã folosinţã decât "pãdure", "clasã de regenerare" sau sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, specia principalã de bazã şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor art. 2;
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bazã corespunzãtoare condiţiilor staţionale;
n = numãrul de ani necesari de la înfiinţarea unui arboret şi pânã la recoltarea primelor produse secundare care pot fi valorificate. Acest indicator are urmãtoarele valori:
- 10 ani pentru speciile repede crescãtoare: sãlcii şi plopi;
- 30 de ani pentru speciile de cvercinee;
- 20 de ani pentru celelalte specii;
N = coeficientul rezultat prin însumarea notelor prevãzute în anexa nr. 3, atribuite terenului forestier în cauzã.
(2) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier proprietate privatã se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice

ART. 4
(1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate publicã, se determinã cu ajutorul formulei:
D(VML) = S x P(ML) x [V(EXP)-V(A)] x N(1),
în care:
D(VML) = contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice, exprimatã în lei;
S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu 4 zecimale;
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale majoritare din compoziţia arboretului existent;
V(EXP) = volumul masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilitãţii tehnice, exprimat în mc/ha, conform anexei nr. 1, pentru specia principalã majoritarã din compoziţia arboretului existent şi clasa de producţie corespunzãtoare acesteia;
V(A) = volumul actual al masei lemnoase, exprimat în mc/ha, egal cu volumul preluat din amenajamentul silvic, la care se adaugã creşterea corespunzãtoare numãrului de ani scurşi de la data amenajãrii şi din care se scade volumul extras în aceeaşi perioadã;
N(1) = coeficientul egal cu nota acordatã pentru criteriul prevãzut la nr. crt. 1 din anexa nr. 3 (tipul funcţional al arboretului existent pe terenul scos definitiv din fondul forestier naţional).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate privatã, se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
(3) Pentru arboretele care au depãşit vârsta exploatabilitãţii tehnice nu se calculeazã contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice.

SECŢIUNEA D
Contravaloarea obiectivelor dezafectate ca urmare a scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier naţional

ART. 5
(1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publicã, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafecteazã se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privatã, contravaloarea obiectivelor dezafectate se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

CAP. III
Scoaterea definitivã a unor terenuri din fondul forestier naţional, cu compensarea echivalentã ca suprafaţã şi bonitate a acestora

SECŢIUNEA A
Taxa pentru scoaterea definitivã a unor terenuri din fondul forestier naţional

ART. 6
Calculul taxei pentru scoaterea definitivã a terenurilor din fondul forestier naţional se realizeazã conform formulei:
T(X) = S x V(EXP) x P(ML),
în care semnificaţia termenilor este cea prevãzutã la art. 2.

SECŢIUNEA B
Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier naţional şi a celui care se preia în compensare echivalentã ca suprafaţã şi bonitate

ART. 7
(1) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor prevãzute la <>art. 36. alin. (1) din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se stabileşte respectând urmãtoarele:
a) atât contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional (VT), cât şi contravaloarea terenurilor care se preiau în compensare (VTC) se determinã cu ajutorul urmãtoarei formule:
VT [VT(C)] = S x Cr x n x P(ML) x N,
în care semnificaţia termenilor este cea prevãzutã la art. 3 alin. (1);
b) calculul contravalorii celor douã categorii de terenuri se face în scopul stabilirii şi asigurãrii echivalenţei acestora;
c) stabilirea speciei principale de bazã şi a clasei de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în compensare se face pe bazã de studii pedostaţionale.
(2) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor prevãzute la <>art. 37 alin. (1) din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se stabileşte respectând urmãtoarele:
a) contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor preluate în compensare [VT(C)] se determinã cu ajutorul urmãtoarei formule:
VT [VT(C)] = S x Cr x n x P(ML) x N,
în care semnificaţia termenilor este cea prevãzutã la art. 3 alin. (1);
b) relaţia dintre contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor preluate în compensare în fondul forestier naţional [VT(C)] este urmãtoarea:
VT(C) = 5 x VT;
c) suprafaţa terenului oferit în compensare trebuie sã fie de cel puţin 3 ori mai mare decât suprafaţa terenului care face obiectul scoaterii definitive din fondul forestier naţional;
d) stabilirea speciei principale de bazã şi a clasei de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în compensare se face pe bazã de studii pedostaţionale;
e) terenurile neproductive pentru speciile forestiere principale nu fac obiectul preluãrii în compensare a terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional.

SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice

ART. 8
(1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate publicã, se determinã cu ajutorul formulei:
D(VML) = S x P(ML) x [V(EXP)-V(A)] x N(1),
în care semnificaţia termenilor este cea prevãzutã la art. 4 alin. (1).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice, de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate privatã, se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.
(3) Pentru arboretele care au depãşit vârsta exploatabilitãţii tehnice nu se calculeazã contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice.

SECŢIUNEA D
Cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la închiderea stãrii de masiv pe terenurile preluate în compensare

ART. 9
(1) Cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la închiderea stãrii de masiv pe terenurile preluate în compensare se stabilesc în baza devizului întocmit de unitatea care a realizat studiul pedostaţional.
(2) Devizul de împãdurire şi întreţinere a culturilor forestiere pânã la închiderea stãrii de masiv este însuşit de ocolul silvic care asigurã serviciile silvice sau administrarea terenului forestier oferit în compensare.

SECŢIUNEA E
Contravaloarea obiectivelor care se dezafecteazã ca urmare a scoaterii definitive a terenului din fondul forestier naţional

ART. 10
(1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publicã, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafecteazã se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privatã, contravaloarea obiectivelor dezafectate se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

CAP. IV
Ocuparea temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional, cu defrişarea vegetaţiei forestiere

SECŢIUNEA A
Garanţia pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

ART. 11
Garanţia pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se calculeazã conform formulei:
T(X) = S x V(EXP) x P(ML),
în care semnificaţia termenilor este cea prevãzutã la art. 2.

SECŢIUNEA B
Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

ART. 12
(1) Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier proprietate publicã se calculeazã conform formulei:
CH(A) = S x Cr x P(ML) x (1+N),
în care:
CH(A) = chiria anualã, exprimatã în lei;
S = suprafaţa terenului care se ocupã temporar în fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu 4 zecimale;
Cr = creşterea medie la exploatabilitate, exprimatã în mc/ha, aferentã speciei principale de bazã corespunzãtoare condiţiilor staţionale şi bonitãţii acestora, conform anexei nr. 4. În cazul terenurilor din fondul forestier naţional care au altã folosinţã decât "pãdure", "clasã de regenerare" sau sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, specia principalã de bazã şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor art. 2 alin. (3);
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bazã corespunzãtoare condiţiilor staţionale;
N = coeficientul rezultat prin însumarea notelor prevãzute în anexa nr. 3, atribuite terenului în cauzã.
(2) Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier proprietate publicã se încaseazã anterior predãrii terenurilor.
(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar se face conform prevederilor <>art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În cazul ocupãrii temporare a unor terenuri din fondul forestier proprietate publicã pe o perioadã mai micã de un an, chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional, calculatã conform formulei prevãzute la alin. (1), se diminueazã proporţional cu fracţiunea din an.
(5) Pentru terenurile proprietate privatã, chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupãrii temporare, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA C
Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice

ART. 13
(1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice se calculeazã conform art. 4 alin. (1).
(2) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice, de pe terenurile din fondul forestier proprietate privatã care fac obiectul ocupãrii temporare, se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupãrii temporare, în condiţiile legii.
(3) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţi tehnice nu se calculeazã pentru arboretele care au depãşit vârsta exploatabilitãţii tehnice.

SECŢIUNEA D
Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv

ART. 14
(1) Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv se stabilesc în baza devizului întocmit de ocolul silvic care asigurã serviciile silvice sau administrarea terenului forestier care face obiectul ocupãrii temporare.
(2) Pentru terenurile ocupate temporar situate în fondul forestier proprietate privatã, devizul cu cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv trebuie sã fie însuşit de cãtre proprietar şi de cãtre ocolul silvic care asigurã serviciile silvice sau administrarea terenului.

SECŢIUNEA E
Valoarea obiectivelor care se dezafecteazã ca urmare a ocupãrii temporare a terenurilor din fondul forestier naţional

ART. 15
(1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publicã, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafecteazã se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privatã, contravaloarea obiectivelor care se dezafecteazã se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupãrii temporare, în condiţiile legii.

CAP. V
Ocuparea temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional, fãrã defrişarea vegetaţiei forestiere

SECŢIUNEA A
Garanţia pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

ART. 16
Garanţia pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se calculeazã conform formulei:
T(X) = S x V(EXP) x P(ML),
în care semnificaţia termenilor este cea prevãzutã la art. 2.

SECŢIUNEA B
Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

ART. 17
(1) Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se calculeazã conform formulei:
CH(A) = S x Cr x P(ML) x (1+N),
în care termenii au semnificaţia precizatã la art. 12 alin. (1).
(2) Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se încaseazã anterior predãrii terenurilor.
(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar se face conform prevederilor <>art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În cazul ocupãrii temporare a unor terenuri din fondul forestier naţional pe o perioadã mai micã de un an, chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional, calculatã conform formulei prevãzute la alin. (1), se diminueazã proporţional cu fracţiunea din an.
(5) Pentru terenurile proprietate privatã, chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA C
Valoarea obiectivelor care se dezafecteazã ca urmare a ocupãrii terenurilor din fondul forestier naţional

ART. 18
(1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publicã, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafecteazã se stabileşte în condiţiile legii.
(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privatã, contravaloarea obiectivelor care se dezafecteazã se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupãrii temporare, în condiţiile legii.

CAP. VI
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii aprobãrilor pentru scoaterea definitivã, ocuparea temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional şi pentru restituirea garanţiilor în cazul ocupãrilor temporare

SECŢIUNEA A
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii aprobãrilor pentru scoaterea definitivã sau ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional

ART. 19
(1) Documentaţiile necesare emiterii aprobãrilor de scoatere definitivã sau de ocupare temporarã de terenuri din fondul forestier naţional, pentru suprafeţele de pânã la 1,0 ha, pentru care competenţa de aprobare a fost delegatã inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, conţin:
1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivã şi/sau de ocupare temporarã a terenului din fondul forestier naţional, adresatã inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare în raza cãruia se aflã terenul;
2. memoriu justificativ privind necesitatea scoaterii definitive sau a ocupãrii temporare a terenului din fondul forestier naţional, întocmit de cãtre beneficiar, în care sã fie prezentate inclusiv detaliile tehnice referitoare la obiectiv;
3. memoriu tehnic întocmit de cãtre direcţia silvicã, în cazul terenurilor proprietate publicã a statului, din care sã reiasã motivele pentru care s-a avizat favorabil solicitarea beneficiarului;
4. plan de încadrare în zonã;
5. plan de situaţie al amplasamentului, în care trebuie sã fie prezentate atât obiectivul, cât şi detaliile amenajistice;
6. fişa tehnicã de transmitere-defrişare (anexa nr. 11). În cazul scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier naţional cu compensare, se vor întocmi fişe tehnice şi pentru terenurile oferite în compensare;
7. studiu pedostaţional pentru terenurile oferite în compensare, în cazul solicitãrilor de scoatere definitivã cu compensare, întocmit de unitãţi atestate pentru efectuarea de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare în domeniul forestier;
8. extras de carte funciarã emis de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã pentru terenurile care se scot definitiv sau sunt ocupate temporar şi care nu sunt proprietate publicã a statului;
9. extras de carte funciarã emis de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã pentru terenul care se oferã în compensare, în cazul solicitãrilor de scoatere definitivã de terenuri din fondul forestier naţional cu compensare echivalentã ca suprafaţã şi bonitate;
10. acordul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva pentru terenurile forestiere proprietate publicã a statului sau pentru terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publicã a statului, pentru care sunt întocmite contracte de administrare sau de prestãri servicii silvice de cãtre un ocol de stat;
11. avizul favorabil al ocolului silvic care asigurã administrarea sau prestarea de servicii silvice, în cazul terenurilor care nu sunt administrate de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva;
12. confirmarea ocolului silvic care asigurã administrarea/serviciile silvice, în cazul solicitãrilor de ocupare temporarã, cã beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 39 alin. (6) din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
13. acordul proprietarului pentru terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publicã a statului;
14. acord de mediu sau fişa tehnicã întocmitã pentru obţinerea acordului de mediu, aprobatã de cãtre agenţia de protecţie a mediului, dupã caz, pentru realizarea obiectivului. Atât în acordul de mediu, cât şi în fişa tehnicã întocmitã pentru obţinerea acordului de mediu, aprobatã de cãtre agenţia de protecţie a mediului, trebuie sã fie precizate amplasamentul şi suprafaţa care se defrişeazã;
15. copie de pe documentul de platã a taxei de scoatere definitivã sau a garanţiei pentru folosirea temporarã. În documentul de platã a taxei de scoatere definitivã sau a garanţiei pentru folosirea temporarã trebuie sã fie precizat obiectivul pentru care s-a fãcut plata.
(2) Documentaţiile necesare emiterii aprobãrilor de scoatere definitivã sau de ocupare temporarã de terenuri din fondul forestier naţional, pentru care competenţa de aprobare este a autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã sau a Guvernului, conţin:
1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivã şi/sau de ocupare temporarã a terenului din fondul forestier naţional, adresatã autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
2. memoriu justificativ privind necesitatea scoaterii definitive sau a ocupãrii temporare a terenului din fondul forestier naţional, întocmit de cãtre beneficiar, în care sã fie prezentate inclusiv detaliile tehnice referitoare la obiectiv;
3. memoriu tehnic întocmit de cãtre direcţia silvicã, în cazul terenurilor proprietate publicã a statului, din care sã reiasã motivele pentru care s-a avizat favorabil solicitarea beneficiarului;
4. plan de încadrare în zonã;
5. plan de situaţie al amplasamentului, în care trebuie sã fie prezentate atât obiectivul, cât şi detaliile amenajistice;
6. fişa tehnicã de transmitere-defrişare (anexa nr. 11). În cazul scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier naţional cu compensare, se vor întocmi fişe tehnice şi pentru terenurile oferite în compensare. Fişele tehnice vor fi aprobate de cãtre inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare;
7. studiu pedostaţional pentru terenurile oferite în compensare, în cazul solicitãrilor de scoatere definitivã cu compensare, întocmit de unitãţi atestate pentru efectuarea de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare în domeniul forestier;
8. extras de carte funciarã emis de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã pentru terenurile care se scot definitiv sau sunt ocupate temporar şi care nu sunt proprietate publicã a statului;
9. extras de carte funciarã emis de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã pentru terenul care se oferã în compensare, în cazul solicitãrilor de scoatere definitivã de terenuri din fondul forestier naţional cu compensare echivalentã ca suprafaţã şi bonitate;
10. acordul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva pentru terenurile forestiere proprietate publicã a statului sau pentru terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publicã a statului, pentru care sunt întocmite contracte de administrare sau de prestãri servicii silvice de cãtre un ocol de stat;
11. avizul favorabil al ocolului silvic care asigurã administrarea sau prestarea de servicii silvice, în cazul terenurilor care nu sunt administrate de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva;
12. confirmarea ocolului silvic care asigurã administrarea/ serviciile silvice, în cazul solicitãrilor de ocupare temporarã, cã beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 39 alin. (6) din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
13. acordul proprietarului pentru terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publicã a statului;
14. avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare;
15. dovada efectuãrii consultãrii publice de cãtre inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, pentru situaţia în care acordul de mediu nu a fost emis de autoritatea publicã centralã care rãspunde de protecţia mediului;
16. acord de mediu sau fişa tehnicã întocmitã pentru obţinerea acordului de mediu, aprobatã de cãtre agenţia de protecţie a mediului, dupã caz, pentru realizarea obiectivului. Atât în acordul de mediu, cât şi în fişa tehnicã întocmitã pentru obţinerea acordului de mediu, aprobatã de cãtre agenţia de protecţie a mediului, trebuie sã fie precizate amplasamentul şi suprafaţa care se defrişeazã;
17. copie de pe documentul de platã a taxei de scoatere definitivã sau a garanţiei pentru folosirea temporarã. În documentul de platã a taxei de scoatere definitivã sau a garanţiei pentru folosirea temporarã trebuie sã fie precizat obiectivul pentru care s-a fãcut plata.

SECŢIUNEA B
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii aprobãrilor pentru prelungirea ocupãrii temporare de terenuri din fondul forestier naţional

ART. 20
(1) Documentaţiile care se întocmesc în vederea obţinerii aprobãrilor pentru prelungirea ocupãrii temporare de terenuri din fondul forestier naţional conţin piesele prevãzute la art. 19, mai puţin acordul de mediu sau fişa tehnicã întocmitã pentru obţinerea acordului de mediu, aprobatã de cãtre agenţia de protecţie a mediului.
(2) Documentaţiile prevãzute la alin. (1) se depun la autoritatea competentã sã aprobe ocuparea temporarã a terenului forestier, cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului anterior de ocupare temporarã.

SECŢIUNEA C
Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea recuperãrii garanţiilor depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie forestierã

ART. 21
Documentaţiile necesare recuperãrii garanţiilor depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie forestierã conţin:
1. solicitarea de restituire a garanţiei, formulatã de beneficiarul ocupãrii temporare, cu precizarea numãrului de cont şi a bãncii unde se doreşte restituirea sumei;
2. copia aprobãrii de ocupare temporarã;
3. copia documentului cu care a fost achitatã garanţia;
4. procesul-verbal de reprimire în circuitul silvic a terenului forestier verificat şi vizat de subunitãţile teritoriale silvice ale autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
5. avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare pentru restituirea garanţiei şi a dobânzilor aferente.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 22
(1) Beneficiarii scoaterilor definitive sau ocupãrilor temporare de terenuri din fondul forestier naţional pot fi persoane fizice sau juridice.
(2) Compensarea în cazul scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier naţional se face doar cu terenuri care sunt în proprietatea beneficiarului.
(3) Compensarea parţialã cu terenuri în cazul scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier naţional este interzisã.
(4) Plata taxei pentru scoaterea definitivã de terenuri din fondul forestier naţional, a contravalorii terenurilor, contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice, a garanţiei pentru ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional, chiriei pentru ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional, a cheltuielilor de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv, a cheltuielilor de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv şi a valorii obiectivelor care se dezafecteazã se face de cãtre beneficiarul scoaterii definitive/ocupãrii temporare a terenurilor din fondul forestier naţional.
ART. 23
Calculul contravalorii terenului scos definitiv din fondul forestier naţional şi a celui care se preia în compensare echivalentã ca suprafaţã şi bonitate prevãzut la art. 3 alin. (1) nu poate fi utilizat la evaluãri în vederea exproprierii pentru cauzã de utilitate publicã.
ART. 24
Întocmirea studiilor pedostaţionale se face de cãtre unitãţi atestate pentru efectuarea de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare în domeniul forestier, cu obligaţia stabilirii, prin aceste studii, a tipului de staţiune, a tipului natural fundamental de pãdure, a speciei principale de bazã corespunzãtoare tipului natural fundamental de pãdure, a productivitãţii, a soluţiilor de împãdurire şi a devizului cu cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv.
ART. 25
(1) Suprafeţele terenurilor oferite în compensare nu pot sã fie sau sã aibã componente sub formã de fâşie/fâşii mai îngustã/înguste de 10 m.
(2) Prin terenuri limitrofe fondului forestier naţional se înţelege terenurile care au o laturã comunã cu terenurile care fac parte din fondul forestier naţional. Limitrofe pot fi considerate şi terenurile care sunt despãrţite de fondul forestier naţional de un drum de pãmânt care are lãţimea de maximum 6 m.
(3) Terenurile oferite în compensare trebuie sã fie apte a fi împãdurite, pentru speciile principale de bazã.
(4) Terenurile neproductive pentru speciile forestiere principale nu fac obiectul preluãrii în compensarea celor scoase definitiv din fondul forestier naţional.
ART. 26
Fişele tehnice care se întocmesc pentru terenurile care fac obiectul scoaterii definitive, respectiv al ocupãrii temporare trebuie sã respecte urmãtoarele reguli:
a) pentru calculul obligaţiilor bãneşti, în cazul terenurilor care se scot definitiv din fondul forestier naţional sau în cazul terenurilor care se ocupã temporar, la stabilirea speciei principale de bazã se alege provenienţa sãmânţã;
b) stabilirea clasei de producţie pentru terenurile din fondul forestier naţional care urmeazã sã fie scoase definitiv/ocupate temporar, în vederea stabilirii obligaţiilor bãneşti reprezentate de taxa pentru scoaterea definitivã a terenurilor din fondul forestier naţional, contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional, garanţia pentru ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional şi chiria pentru ocuparea de terenuri din fondul forestier naţional se face dupã cum urmeazã: clasa de producţie I pentru staţiuni de bonitate superioarã, clasa de producţie II pentru staţiuni de bonitate mijlocie şi clasã de producţie IV pentru staţiuni de bonitate inferioarã;
c) în cazul terenurilor oferite în compensare, clasa de producţie pentru specia principalã de bazã corespunzãtoare condiţiilor staţionale se preia din studiul pedostaţional întocmit pentru terenul respectiv;
d) în cazul terenurilor oferite în compensare, care sunt încadrate la terenuri degradate, la stabilirea obligaţiilor bãneşti se alege clasa V de producţie pentru specia principalã de bazã.
ART. 27
În cazul aprobãrilor de ocupare temporarã emise pentru obiective care urmeazã sã rãmânã în fondul forestier naţional şi dupã perioada aprobatã, reprimirea terenurilor în circuitul silvic se poate face în urmãtoarele condiţii:
a) terenurile sã fie apte pentru a fi împãdurite;
b) sã nu fie restricţii cu privire la soluţiile de împãdurire a terenurilor respective ca urmare a existenţei obiectivelor respective în fondul forestier naţional şi dupã data aprobatã.
ART. 28
Emiterea avizelor, deciziilor şi a acordurilor de cãtre inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv de cãtre Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva pentru scoaterea definitivã sau ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se face conform modelelor prevãzute în anexele nr. 5-10.
ART. 29
Instituţiile care au competenţa de aprobare pot cere completarea documentaţiilor prevãzute la art. 19-21 cu alte acte/documente/avize/acorduri, pentru clarificãri, în funcţie de specificul obiectivului.
ART. 30
În cazul în care realizarea unui obiectiv implicã atât scoaterea definitivã, cât şi ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional, se emite un singur aviz/decizie/acord, care sã conţinã elementele atât pentru scoaterea definitivã, cât şi pentru ocuparea temporarã.
ART. 31
(1) Emiterea aprobãrilor de scoatere definitivã, respectiv de ocupare temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional se face cu respectarea prevederilor legale referitoare la consultarea publicã.
(2) Consultarea publicã cu privire la scoaterea definitivã, respectiv la ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional se face conform prevederilor legale în vigoare de cãtre autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, în cazul în care acordul de mediu este emis de autoritatea publicã centralã care rãspunde de protecţia mediului.
(3) Pentru alte situaţii de scoatere definitivã şi/sau de ocupare temporarã de terenuri din fondul forestier naţional decât cele prevãzute la alin. (2), consultarea publicã se face de cãtre subunitãţile teritoriale de specialitate ale autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã.
ART. 32
Autoritatea publicã centralã are obligaţia, în cazul în care documentaţia este incompletã, de a transmite un rãspuns solicitantului scoaterii definitive/ocupãrii temporare de terenuri din fondul forestier naţional, în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii documentaţiei la autoritatea publicã centralã.
ART. 33
Anexele nr. 1-12 fac parte integrantã din prezenta metodologie, dupã cum urmeazã:
- anexa nr. 1 - Volumul masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilitãţii pe clase de producţie pentru principalele specii forestiere;
- anexa nr. 2 - Defalcarea pe specii şi pe grupe de specii a coeficientului de corecţie a preţului mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior;
- anexa nr. 3 - Criterii în baza cãrora se determinã coeficienţii N şi N1, utilizaţi la calculul contravalorii terenurilor [VT, VT(C)], al chiriei [CH(A)] şi, respectiv, al contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii [D(VML)];
- anexa nr. 4 - Creşterea medie anualã la exploatabilitate a arboretului total pentru principalele specii forestiere;
- anexa nr. 5 - Aviz al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare pentru scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţã de ......;
- anexa nr. 6 - Aviz al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare pentru ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional;
- anexa nr. 7 - Decizie a Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare pentru scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţã de ...... (în cazul inspectoratelor care au primit competenţa de aprobare);
- anexa nr. 8 - Decizie a Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare pentru ocuparea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional;
- anexa nr. 9 - Acord al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva pentru scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţã de .........;
- anexa nr. 10 - Acord al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva pentru ocuparea temporarã a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţã de .....;
- anexa nr. 11 - Fişa tehnicã de transmitere defrişare;
- anexa nr. 12 - Schema procedurii de scoatere definitivã sau de ocupare temporarã de terenuri din fondul forestier naţional.


ANEXA 1
la metodologie

VOLUMUL
masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilitãţii pe clase
de producţie pentru principalele specii forestiere*)

---------
*) Volumele sunt stabilite conform "Biometriei arborilor şi arboretelor din România", ediţia 1972, la vârstele exploatabilitãţii, prevãzute în normele tehnice pentru amenajarea pãdurilor. Aceste volume vor putea fi revizuite în cazul modificãrii vârstei exploatabilitãţii şi a tabelelor de producţie pentru arboreturi.



- mc/ha -
┌────┬───────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │ │ CLASELE DE PRODUCŢIE │
│crt.│ SPECIA ├─────┬────┬────┬────┬────┤
│ │ │ I │ II │ III│ IV │ V │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 1.│Molid │1.039│ 859│ 668│ 507│ 350│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 2.│Brad │ 986│ 838│ 672│ 508│ 386│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 3.│Pin silvestru │ 695│ 531│ 360│ 209│ 96│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 4.│Pin negru │ 553│ 427│ 283│ 190│ 93│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 5.│Larice │ 953│ 796│ 602│ 395│ 252│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 6.│Fag din sãmânţã │ 813│ 652│ 492│ 355│ 259│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 7.│Mesteacãn │ 352│ 294│ 195│ 141│ 94│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 8.│Gorun din sãmânţã │ 768│ 600│ 453│ 335│ 232│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 9.│Gorun din lãstari │ 533│ 448│ 343│ 238│ 164│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 10.│Stejar din sãmânţã │ 875│ 733│ 584│ 447│ 346│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 11.│Stejar din lãstari │ 565│ 462│ 375│ 283│ 201│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 12.│Cer din sãmânţã │ 516│ 405│ 321│ 255│ 183│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 13.│Garniţã din sãmânţã │ 498│ 418│ 332│ 250│ 193│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 14.│Stejar brumãriu │ 334│ 292│ 208│ 113│ 81│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 15.│Stejar pufos │ 261│ 188│ 141│ 99│ 65│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 16.│Carpen din sãmânţã │ 334│ 291│ 217│ 145│ 108│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 17.│Tei din sãmânţã │ 518│ 449│ 356│ 256│ 163│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 18.│Salcâm din plantaţii │ 495│ 331│ 192│ 116│ 48│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 19.│Salcâm din lãstari │ 333│ 224│ 128│ 63│ 34│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 20.│Plop alb şi negru │ 529│ 405│ 272│ 155│ 92│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 21.│Salcie din renis (şi plantaţie)│ 534│ 391│ 295│ 172│ 107│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 22.│Salcie din lãstari │ 360│ 289│ 209│ 153│ 73│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 23.│Salcie din sulinari │ 360│ 289│ 209│ 153│ 73│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 24.│Anin │ 483│ 415│ 325│ 233│ 163│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 25.│Plop selecţionat │ 629│ 407│ 310│ 207│ 114│
└────┴───────────────────────────────┴─────┴────┴────┴────┴────┘





ANEXA 2
la metodologie


DEFALCAREA
pe specii şi pe grupe de specii a coeficientului
de corecţie a preţului mediu al unui
metru cub de masã lemnoasã pe picior



┌────┬──────────────────────┬──────────────────────────────┐
│Nr. │ Specia sau grupa │Coeficientul care se aplicã │
│crt.│ de specii │preţului mediu al unui metru │
│ │ │cub de masã lemnoasã pe picior│
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 1.│Rãşinoase │ 1,20 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 2.│Fag │ 1,30 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 3.│Cvercinee, frasin │ 1,70 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 4.│Diverse specii tari │ 1,10 │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────────────┤
│ 5.│Diverse specii moi │ 1,00 │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────────────┘



NOTĂ:
Indicatorul P(ML) pentru speciile sau grupele de specii înscrise în coloana 1 se determinã prin înmulţirea coeficientului din coloana 2 cu preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior prevãzut la <>art. 123 din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.



ANEXA 3
la metodologie



CRITERII
în baza cãrora se determinã coeficienţii N şi N(1), utilizaţi
la calculul contravalorii terenurilor [VT, VT(C)], al
chiriei [CH(A)] şi, respectiv, al contravalorii pierderii de
creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte
de vârsta exploatabilitãţii [D(VML)]



┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│Nr. │ │Nota │
│crt.│ Criterii │acor-│
│ │ │datã │
├────┼────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 1.│Categorii de│Arboretele la care sunt interzise orice fel de │ │
│ │arborete sau│intervenţii pentru extragerea de masã lemnoasã sau de │ │
│ │terenuri │alte produse nelemnoase, parcuri naţionale, rezervaţii│ │
│ │de împãdurit│naturale şi ştiinţifice, monumente ale naturii, precum│ │
│ │pe tipuri │şi terenuri destinate împãduririi, încadrate la tipul │ │
│ │funcţionale │funcţional T(I) │ 15 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Arboretele la care nu este permisã sau nu este │ │
│ │ │posibilã decât executarea tãierilor de igienã sau a │ │
│ │ │lucrãrilor speciale de conservare, precum şi terenuri │ │
│ │ │destinate împãduririi, încadrate la tipul │ │
│ │ │funcţional T(II) │ 10 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Arboretele la care sunt permise tratamente intensive, │ │
│ │ │cum sunt cele de codru grãdinãrit sau cvasigrãdinãrit,│ │
│ │ │precum şi terenuri destinate împãduririi, încadrate │ │
│ │ │la tipul funcţional T(III) │ 5 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Arboretele la care sunt permise tratamente cu perioada│ │
│ │ │de regenerare normalã sau mai mare, dar cu restricţii │ │
│ │ │în executarea tãierilor, precum şi terenuri destinate │ │
│ │ │împãduririi, încadrate la tipul funcţional T(IV) │ 3 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Arboretele cu funcţii de producţie şi de protecţie la │ │
│ │ │care nu sunt restricţii privind tratamentele, precum │ │
│ │ │şi terenuri destinate împãduririi, încadrate la │ │
│ │ │tipurile funcţionale T(V) şi T(VI) │ 2 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Terenurile fãrã vegetaţie forestierã │ 1 │
├────┼────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┴─────┤
│ 2.│Amplasarea │2.A. Teren în intravilan şi pânã la 2 km de la limita │
│ │terenului │ perimetrului construibil: │
│ │faţã de ├──────────────────────────────────────────────────────┬─────┤
│ │localitãţi │- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, │ │
│ │ │ climaterice sau turistice │ 150 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, peste 100.000 de │ │
│ │ │ locuitori │ 120 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, sub 100.000 de │ │
│ │ │ locuitori │ 90 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii │ 60 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- oraşe │ 40 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- sate reşedinţã de comunã │ 20 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- sate │ 10 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┴─────┤
│ │ │2.B. Între 2 şi 10 km de la limita perimetrului construibil:│
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┬─────┤
│ │ │- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, │ │
│ │ │ climaterice sau turistice │ 80 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, peste 100.000 de │ │
│ │ │ locuitori │ 60 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, sub 100.000 de │ │
│ │ │ locuitori │ 40 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii │ 30 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- oraşe │ 20 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- sate reşedinţã de comunã │ 10 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- sate │ 5 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┴─────┤
│ │ │2.C. Peste 10 km de la limita perimetrului construibil: │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┬─────┤
│ │ │- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, │ │
│ │ │ climaterice sau turistice │ 40 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, peste 100.000 de │ │
│ │ │ locuitori │ 30 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii reşedinţã de judeţ, sub 100.000 de │ │
│ │ │ locuitori │ 20 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- municipii │ 10 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- oraşe │ 5 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- sate reşedinţã de comunã │ 3 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- sate │ 1 │
├────┼────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┴─────┤
│ 3.│Amplasarea │3.A. Transport rutier (terenul este amplasat la o distanţã │
│ │terenului │ de cel mult 2 km faţã de calea de transport): │
│ │faţã de ├──────────────────────────────────────────────────────┬─────┤
│ │reţelele de │- autostrãzi şi drumuri naţionale europene │ 40 │
│ │transport ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- alte drumuri naţionale, strãzi din intravilanul │ │
│ │ │ municipiilor │ 30 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- drumuri judeţene, strãzi din intravilanul oraşelor │ 20 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- drumuri comunale, strãzi din intravilanul comunelor,│ │
│ │ │ strãzi din intravilanul satelor │ 10 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │- drumuri forestiere, industriale şi alte asemenea │ 5 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │3.B. Transport feroviar (în cazul în care terenul se │ │
│ │ │ aflã la o distanţã de cel mult 5 km faţã de │ │
│ │ │ staţie) │ 5 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │3.C. Transport fluvial (în cazul în care terenul se │ │
│ │ │ aflã la o distanţã de cel mult 5 km faţã de port)│ 5 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │3.D. Transport maritim (în cazul în care terenul se │ │
│ │ │ aflã la o distanţã de cel mult 5 km faţã de port)│ 5 │
├────┼────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 4.│Alte │Reţele de apã-canal pânã la 500 m │ 5 │
│ │utilitãţi ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Reţele de distribuţie a energiei electrice pânã la │ │
│ │ │500 m │ 5 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Reţele de distribuţie a gazelor naturale pânã la │ │
│ │ │1000 m │ 5 │
├────┼────────────┼──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ 5.│Ponderea │Pânã la 16% │ 50 │
│ │suprafeţei ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │fondului │16,1-20% │ 40 │
│ │forestier ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │naţional în │20,1-30% │ 30 │
│ │cadrul ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │judeţului │30,1-40% │ 20 │
│ │ ├──────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ │ │Peste 40% │ 10 │
└────┴────────────┴──────────────────────────────────────────────────────┴─────┘



NOTĂ:
1. Coeficientul N se determinã ca sumã a notelor acordate pentru îndeplinirea tuturor criteriilor menţionate.
2. Coeficientul N1 reprezintã nota acordatã numai pentru îndeplinirea criteriilor cuprinse la nr. crt. 1 "Categorii de arborete sau terenuri de împãdurit pe tipuri funcţionale".
3. Pentru criteriul "Amplasarea terenului faţã de localitãţi", în cazul în care diferenţa dintre distanţa faţã de localitatea cea mai apropiatã şi distanţa faţã de o localitate încadratã la o categorie de importanţã mai mare aflatã în apropiere este mai micã de 10 km, se ia în considerare distanţa faţã de localitatea de cea mai mare categorie.
4. În cazul criteriului "Amplasarea terenului faţã de reţelele de transport" se cumuleazã, în funcţie de situaţie, notele de la pct. 3.A, 3.B, 3.C şi 3.D.
5. În cazul pct. 3.A se ia în considerare numai accesul la drumul de cea mai mare categorie.
6. Pentru stabilirea criteriilor se iau în considerare distanţele cele mai scurte, în proiecţie orizontalã.


ANEXA 4
la metodologie


CREŞTEREA
medie anualã la exploatabilitate a arboretului total
pentru principalele specii forestiere*)



- mc/an/ha -
┌────┬───────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │ │ Clasa de producţie │
│crt.│ Specia principalã ├─────┬────┬────┬────┬────┤
│ │ │ I │ II │ III│ IV │ V │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 1.│Molid │ 13,8│12,2│10,5│ 8,1│ 5,7│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 2.│Brad │ 12,7│10,8│ 9,4│ 7,8│ 5,9│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 3.│Pin silvestru │ 12,1│ 9,4│ 7,4│ 5,2│ 3,0│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 4.│Pin negru │ 10,9│ 8,6│ 6,6│ 4,6│ 2,8│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 5.│Fag │ 11,0│ 9,1│ 7,6│ 6,0│ 4,4│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 6.│Mesteacãn │ 9,4│ 7,9│ 6,4│ 4,8│ 3,2│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 7.│Gorun din sãmânţã │ 7,5│ 7,0│ 5,5│ 4,7│ 3,3│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 8.│Gorun din lãstari │ 8,6│ 7,2│ 5,7│ 4,4│ 3,1│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 9.│Stejar din sãmânţã │ 10,6│ 8,8│ 7,6│ 6,2│ 4,7│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 10.│Stejar din lãstari │ 9,2│ 7,5│ 5,9│ 4,9│ 3,9│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 11.│Tei │ 12,7│10,8│ 9,1│ 7,2│ 5,2│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 12.│Cer │ 8,8│ 7,8│ 6,3│ 4,9│ 3,9│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 13.│Garniţã │ 6,8│ 5,9│ 5,2│ 4,4│ 3,5│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 14.│Carpen │ 10,2│ 8,8│ 7,5│ 5,9│ 4,6│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 15.│Salcâm (plantaţii) │ 18,7│14,7│10,3│ 6,4│ 3,3│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 16.│Salcâm (lãstari) │ 16,5│13,2│ 9,3│ 5,7│ 3,1│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 17.│Plop alb şi negru │ 19,5│15,0│11,6│ 7,8│ 4,8│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 18.│Salcie din sãmânţã │ 27,5│23,9│19,2│14,2│ 9,5│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 19.│Salcie din sulinari │ 20,8│18,9│16,5│12,4│ 8,2│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 20.│Plop selecţionat │ 30,1│23,7│18,0│13,0│ 8,2│
├────┼───────────────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼────┤
│ 21.│Larice**) │ 10,5│ 8,9│ 7,5│ 5,7│ 3,6│
└────┴───────────────────────────────┴─────┴────┴────┴────┴────┘


*) Conform "Biometriei arborilor şi arboretelor din România", ediţia 1972.
**) Arboret principal.





ANEXA 5
la metodologie


Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi
de Vânãtoare ............. (denumire, adresã, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr. ....../..........

AVIZ
Nr. ......../................
pentru scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a
terenului în suprafaţã de ........, aflat în proprietatea ......, de
cãtre ........, pentru realizarea obiectivului ........., beneficiar ......


Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare .........., având în vedere documentaţia înaintatã de............, înregistratã cu nr. ..............., în baza prevederilor:
- ...... (se trec numerele articolelor din lege în baza cãrora a fost emis avizul),
a Acordului de mediu nr. .........., emis de cãtre ........................,
a Acordului Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva nr. ..../...........,
a verificãrilor în teren efectuate de domnul ............, în data de .........., pentru care ............ (s-a depus/urmeazã sã fie depusã) în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã taxa pentru scoaterea definitivã a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de ............,
elibereazã urmãtorul

AVIZ:

1. Se avizeazã:
a) scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţã de ......., aflat în proprietatea .............., administrat de ................. şi localizat în U.P. ...., u.a. ......., pentru realizarea obiectivului ..........................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totalã de ........, conform Acordului de mediu nr. ............, emis de................, astfel: u.a. .... = ..... ha, u.a. .... = ..... ha etc. Masa lemnoasã va fi exploatatã potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare echivalentã a terenului în suprafaţã de ........., proprietate a ..........., localizat în ............... (tarla, parcelã), conform ........................... . Terenul oferit în compensare este limitrof fondului forestier naţional: O.S. ......, U.P. ......, u.a. ....... .
2. Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului, a respectãrii prevederilor acordului de mediu şi serveşte numai pentru obţinerea aprobãrii de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale pentru scoaterea definitivã a terenului în suprafaţã de ............ din fondul forestier naţional.
3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ................ va comunica prezentul aviz administratorului terenului şi solicitantului.

Viza Compartimentului juridic
.............................
(numele, prenumele şi semnãtura)

Inspector-şef,
................


ANEXA 6
la metodologie

Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare
.............. (denumire, adresã, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr. ......../................

AVIZ
Nr. ......../................

pentru ocuparea temporarã a terenului din fondul forestier naţional
în suprafaţã de ........, aflat în proprietatea ......, pentru
realizarea obiectivului ......

Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ........, având în vedere documentaţia înaintatã de ..........., înregistratã cu nr. .............., în baza prevederilor:
- ......;
- etc. (se trec numerele articolelor din lege în baza cãrora a fost emis avizul),
a Acordului de mediu nr. .........., emis de cãtre ..............................,
a Acordului Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva nr. ....../..........,
a verificãrilor în teren efectuate de domnul ............, în data de ........, pentru care ............ (s-a depus/urmeazã sã fie depusã) în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã garanţia pentru ocuparea temporarã a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de ..........,
elibereazã urmãtorul

AVIZ:

1. Se avizeazã:
a) ocuparea temporarã, de la data prezentei decizii pânã la data de ........ (se menţioneazã perioada pentru care s-a emis avizul), a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţã de ................, aflat în proprietatea ......................, administrat de ........................ şi localizat în U.P. ..., u.a. ......, pentru realizarea obiectivului..........................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totalã de ........, conform Acordului de mediu nr. ....., emis de ........, astfel: u.a. .... = ..... ha, u.a. .... = .....ha etc. Masa lemnoasã va fi exploatatã potrivit prevederilor legale în vigoare.
2. Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului, a respectãrii prevederilor acordului de mediu şi serveşte numai pentru obţinerea aprobãrii de la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale pentru ocuparea temporarã a terenului în suprafaţã de ............ din fondul forestier naţional.
3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ................ va comunica prezentul aviz administratorului terenului şi solicitantului, precum şi actele necesare pe care trebuie sã le conţinã documentaţia care va fi înaintatã spre aprobare la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.

Viza Compartimentului juridic
..............................
(numele, prenumele şi semnãtura)

Inspector-şef,
................


ANEXA 7
la metodologie

Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare
....................... (denumire, adresã, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr......../................

DECIZIE
Nr ......../................

pentru scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a terenului în
suprafaţã de........, aflat în proprietatea........, de cãtre........, pentru
realizarea obiectivului............, beneficiar..........


Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ......, având în vedere documentaţia înaintatã de ..............., înregistratã cu nr. ............, în baza prevederilor:
- ...... (se trec numerele articolelor din lege în baza cãrora a fost emisã decizia),
a Acordului de mediu nr. ..........., emis de cãtre..............................,
a Acordului Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva nr. ....../...........,
a verificãrilor în teren efectuate de domnul............, în data de........, pentru care s-a depus în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã taxa de scoatere definitivã a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de............, cu.................. (documentul de platã), emite urmãtoarea

DECIZIE:

1. Se aprobã:
a) scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţã de....., aflat în proprietatea....................., administrat de...................... şi localizat în U.P. ..., u.a. ......, pentru realizarea obiectivului...................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totalã de........, conform Acordului de mediu nr. ......, emis de........, astfel: u.a. ....=.....ha, u.a. .....=.....ha etc. Masa lemnoasã va fi exploatatã potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare echivalentã a terenului în suprafaţã de........., proprietate a..................., localizat în........................... (tarla, parcelã), conform......................... .
Terenul oferit în compensare este limitrof fondului forestier naţional: O.S. ......, U.P. ......, u.a. ....... .
2. Predarea terenului se va face numai dupã achitarea tuturor obligaţiilor bãneşti prevãzute de lege, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
3. Prezenta decizie este valabilã cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectãrii prevederilor acordului de mediu pentru scoaterea definitivã a terenului în suprafaţã de............ din fondul forestier naţional.
4. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ................ va comunica prezenta decizie administratorului terenului şi solicitantului.

Viza Compartimentului juridic
..............................
(numele, prenumele şi semnãtura)

Inspector-şef,
................


ANEXA 8
la metodologie

Antetul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare
....................... (denumire, adresã, telefon, fax, e-mail etc.)
Nr......../............

DECIZIE
Nr ......../..............

pentru ocuparea temporarã a terenului din fondul forestier naţional
în suprafaţã de........, aflat în proprietatea........, pentru
realizarea obiectivului..........


Inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ......, având în vedere documentaţia înaintatã de................ şi înregistratã cu nr. ...................., analizatã şi avizatã conform Adresei nr. ......................., în baza prevederilor:
- ........ (se trec numerele articolelor din lege în baza cãrora a fost emisã decizia),
a Acordului de mediu nr. .........., emis de cãtre..........................,
a Acordului Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva nr. ..../..........,
a verificãrilor în teren efectuate de domnul ............, în data de ........, pentru care s-a depus în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã garanţia pentru ocuparea temporarã a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de............, cu.................. (documentul de platã),
emite urmãtoarea

DECIZIE:

1. Se aprobã:
a) ocuparea temporarã, pânã la data de........ (se menţioneazã perioada pentru care s-a emis decizia), a terenului din fondul forestier naţional, în suprafaţã de................, aflat în proprietatea......................, administrat de ...................... şi localizat în U.P. ..., u.a. ......, pentru realizarea obiectivului..........................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totalã de........, conform Acordului de mediu nr. ...... emis de ........, astfel: u.a. ....=.....ha, u.a. ....=.....ha etc. Masa lemnoasã va fi exploatatã potrivit prevederilor legale în vigoare.
2. Prezenta decizie este valabilã cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectãrii prevederilor acordului de mediu.
3. Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare.............. va comunica prezenta decizie administratorului terenului şi solicitantului.
4. În cazul în care este necesarã prelungirea termenului de ocupare temporarã, beneficiarul va depune documentaţia completã, cu minimum 30 de zile înainte de expirarea termenului, la instituţia competentã sã aprobe ocuparea temporarã a terenului.

Viza Compartimentului juridic
............................
(numele, prenumele şi semnãtura)

Inspector-şef,
................


ANEXA 9
la metodologie

Antetul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva (denumire, adresã,
telefon, fax, e-mail etc.)
Nr......../................

ACORD
Nr ......../................

pentru scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a
terenului în suprafaţã de........, aflat în proprietatea........, de
cãtre......., pentru realizarea obiectivului.........., beneficiar........


Directorul general al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, având în vedere documentaţia înaintatã de..............., înregistratã cu nr. ............, în baza prevederilor:
- ......;
- etc. (se trec numerele articolelor din lege în baza cãrora a fost emis acordul),
având în vedere:
- Acordul de mediu nr. .../...., emis de cãtre......;
- etc. (se menţioneazã actele care au stat la baza emiterii acordului),
elibereazã urmãtorul

ACORD:

1. Pentru:
a) scoaterea definitivã din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţã de....., aflat în proprietatea....................., administrat de...................... şi localizat în U.P. ..., u.a. ......, pentru realizarea obiectivului...................................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totalã de........, astfel: u.a. ....=.....ha, u.a. ....=.....ha etc. Masa lemnoasã va fi exploatatã potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) introducerea în circuitul silvic în compensare echivalentã a terenului în suprafaţã de........., proprietate a..................., localizat în........................... (tarla, parcelã), conform......................... .
d) terenul oferit în compensare este limitrof fondului forestier naţional: O.S. ......, U.P. ......, u.a. .......;
e) masa lemnoasã rezultatã din defrişarea vegetaţiei forestiere de pe terenul prevãzut la lit. b) se va precompta conform prevederilor legale în vigoare.
2. Predarea terenurilor prevãzute la pct. 1 lit. a) şi c) se va face pe bazã de procese-verbale de predare-primire între pãrţi, încheiate prin împuterniciţii acestora, numai dupã îndeplinirea integralã şi cumulativã a urmãtoarelor condiţii:
a) obţinerea aprobãrii de la instituţia competentã, conform <>art. 40 din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) achitarea tuturor obligaţiilor bãneşti prevãzute de lege pentru ocuparea de terenuri forestiere în alte scopuri decât cele silvice.
3. ........ (numele beneficiarului) este obligat sã respecte limitele perimetrului delimitat şi sã nu producã prejudicii vegetaţiei forestiere şi terenurilor limitrofe acestuia, în caz contrar fiind supus sancţiunilor prevãzute de lege.

Director general,
................


ANEXA 10
la metodologie


Antetul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva (denumire, adresã,
telefon, fax, e-mail etc.)
Nr. ......../................

ACORD
Nr. ......../..........

pentru ocuparea temporarã a terenului din fondul forestier naţional
în suprafaţã de ........, aflat în proprietatea .........., pentru
realizarea obiectivului..............

Directorul general al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, având în vedere documentaţia înaintatã de ..........., înregistratã cu nr. .............., în baza prevederilor:
- ......;
- etc. (se trec numerele articolelor din lege în baza cãrora a fost emis acordul),
având în vedere:
- Acordul de mediu nr. .../...., emis de cãtre ......;
- etc. (se menţioneazã actele care au stat la baza emiterii acordului),
elibereazã urmãtorul

ACORD:

1. Pentru:
a) ocuparea temporarã, pânã la data de ........ (se menţioneazã perioada pentru care s-a emis acordul), a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţã de ................, aflat în proprietatea ......................, administrat de ........................ şi localizat în U.P. ..., u.a. ......, pentru realizarea obiectivului ..........................;
b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totalã de ........, astfel: u.a. .... = .....ha, u.a. .... = ..... ha etc. Masa lemnoasã va fi exploatatã potrivit prevederilor legale în vigoare;
c) masa lemnoasã rezultatã din defrişarea vegetaţiei forestiere de pe terenul prevãzut la lit. b) se va precompta conform prevederilor legale în vigoare.
2. Prezentul acord este valabil cu condiţia menţinerii soluţiei de proiectare din documentaţia anexatã.
3. Predarea terenului prevãzut la pct. 1 lit. a) cãtre ...... (numele beneficiarului) se va face pe bazã de proces-verbal de predare-primire între pãrţi, încheiat prin împuterniciţii acestora, numai dupã îndeplinirea integralã şi cumulativã a urmãtoarelor condiţii:
a) obţinerea aprobãrii de la instituţia competentã, conform <>art. 40 din Legea nr. 46/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) achitarea tuturor obligaţiilor bãneşti prevãzute de lege pentru ocuparea temporarã de terenuri forestiere în alte scopuri decât cele silvice.
4. ........ (numele beneficiarului) este obligat sã respecte limitele perimetrului delimitat şi sã nu producã prejudicii vegetaţiei forestiere şi terenurilor limitrofe acestuia, în caz contrar fiind supus sancţiunilor prevãzute de lege.
5. La expirarea termenului aprobat, beneficiarul este obligat sã predea .... (numele direcţiei silvice) terenul prevãzut la pct. 1 lit. a), în condiţii care îl fac apt pentru a fi împãdurit.


Director general,
..................


ANEXA 11
la metodologie



Antetul instituţiei
Nr. ......../...........

Aprobat
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ...........


FIŞĂ TEHNICĂ DE TRANSMITERE-DEFRIŞARE
pentru scoaterea definitivã/ocuparea temporarã a terenului în
suprafaţã de ...., în scopul realizãrii obiectivului ............


I. Descrierea terenurilor
┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Descrierea terenurilor │ TOTAL │
├────┼────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┼─────────┤
│ 1.│Unitatea de producţie │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 2.│Unitatea amenajisticã │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 3.│Suprafaţa totalã u.a. (ha) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 4.│Suprafaţa solicitatã (ha) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 5.│Tipul de pãdure/G.E. (cod) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 6.│Caracterul actual - tip de pãdure │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 7.│Categoria funcţionalã │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 8.│Compoziţia arboretului │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 9.│Vârsta medie a arboretului │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 10.│Clasa de producţie │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 11.│Consistenţa │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 12.│Volumul la hectar (mc) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 13.│Volumul aferent suprafeţei solicitate (mc) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 14.│Suprafaţa de defrişat (ha) │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 15.│Volumul de defrişat (mc) │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴─────────┘

II. Obligaţii bãneşti
II.1. Taxa/Garanţia: ...... lei
pe care titularul aprobãrii trebuie sã o depunã în Fondul de ameliorare a
fondului funciar cu destinaţie silvicã
Plata taxei/garanţiei se face cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi
Dezvoltãrii Rurale, având codul fiscal ....., la Trezoreria Operativã a
Municipiului Bucureşti, în contul ....... .

II.2. Contravaloarea terenurilor: ...... lei, plus T.V.A. ......... lei
II.3. Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei
lemnoase înainte de vârsta exploatabilitãţii tehnice:
...... lei, plus T.V.A. ......... lei
II.4. Contravaloarea obiectivelor dezafectate:
...... lei, plus T.V.A. ......... lei
II.5. Cheltuielile de instalare/reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de
întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv
...... lei, plus T.V.A. ......... lei
III. Condiţii de ocupare a terenurilor
..........
..........
Ocolul silvic ........ nu va întreprinde nicio acţiune legatã de
transmiterea terenului solicitat înainte ca beneficiarul sã obţinã aprobarea şi
sã achite integral toate obligaţiile bãneşti care îi revin potrivit legii.
Prezenta fişã tehnicã a fost întocmitã la data de ........ de cãtre
domnul .......... .

Întocmit
.............

Şef ocol/Director/Administrator,
...............................


Pentru terenurile administrate de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva,
fişa tehnicã a fost verificatã la data de........ de cãtre domnul ...........,
din cadrul Direcţiei Silvice ............ .

Verificat
..............

Director,
................


Fişa tehnicã a fost verificatã scriptic şi pe teren de domnul ............,
din cadrul Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânãtoare .............. .

Verificat
..............

NOTĂ:
Fişa tehnicã de transmitere-defrişare va avea ataşat calculul detaliat al
obligaţiilor bãneşti.




ANEXA 12
la metodologie

SCHEMA
procedurii de scoatere definitivã sau de ocupare temporarã de
terenuri din fondul forestier naţional

______________
NOTĂ(CTCE)
Schema procedurii de scoatere definitivã sau de ocupare temporarã de terenuri din fondul forestier naţional se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 100 din 19 februarie 2009 la paginile 21-25 (a se vedea imaginile asociate).


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016