Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 249 din 5 aprilie 2011  privind inspectia, supravegherea tehnica si certificarea navelor maritime care arboreaza pavilionul roman si efectueaza voiajuri internationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 249 din 5 aprilie 2011 privind inspectia, supravegherea tehnica si certificarea navelor maritime care arboreaza pavilionul roman si efectueaza voiajuri internationale

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 14 aprilie 2011

    Având în vedere prevederile <>art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea <>Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005,
    în temeiul prevederilor <>art. 13 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Prezentul ordin stabileşte mãsurile privind relaţia dintre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Autoritatea Navalã Românã, pe de o parte, şi organizaţiile îndreptãţite sã efectueze inspecţia, supravegherea tehnicã şi certificarea conformitãţii navelor cu prevederile convenţiilor internaţionale privind siguranţa maritimã şi prevenirea poluãrii marine, de cealaltã parte, promovând în acelaşi timp libertatea furnizãrii serviciilor.
    (2) Mãsurile prevãzute la alin. (1) includ elaborarea şi implementarea cerinţelor de siguranţã referitoare la corpul, maşinile şi instalaţiile electrice şi la dispozitivele de comandã ale navelor care intrã în domeniul de aplicare a convenţiilor internaţionale.
    ART. 2
    (1) În înţelesul prezentului ordin, termenii utilizaţi se definesc dupã cum urmeazã:
    a) Autoritatea Navalã Românã - autoritatea centralã de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securitãţii navelor, cãreia i se deleagã unele competenţe ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii privind punerea în aplicare a Directivei 2009/15/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind normele şi standardele comune pentru organizaţiile cu rol de inspecţie şi control al navelor, precum şi pentru activitãţile în domeniu ale administraţiilor maritime, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 131 din 28 mai 2009, denumitã în continuare ANR;
    b) autorizaţie - contractul de mandat special încheiat între ANR şi o organizaţie recunoscutã, prin care i se deleagã acesteia din urmã, parţial sau integral, competenţele pentru efectuarea activitãţilor de inspecţie, supraveghere tehnicã şi, dupã caz, de certificare a conformitãţii navelor care arboreazã pavilionul român cu prevederile convenţiilor internaţionale privind siguranţa maritimã şi prevenirea poluãrii marine la care România este parte;
    c) certificat statutar - un certificat emis de cãtre ANR sau de cãtre o organizaţie recunoscutã autorizatã, în conformitate cu prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte;
    d) certificat de clasã - un document emis de o organizaţie recunoscutã prin care se atestã cã structura corpului, maşinile şi instalaţiile navei corespund tipului şi destinaţiei acesteia şi sunt în conformitate cu regulile şi procedurile elaborate şi publicate de cãtre respectiva organizaţie;
    e) certificat de siguranţã radio pentru nava de marfã - certificatul prevãzut de regulile radio din <>Convenţia SOLAS 1974/<>1978, astfel cum a fost modificatã prin <>Protocolul din 1988 la aceasta şi prin amendamentele ulterioare;
    f) convenţii internaţionale:
      (i) <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), la care România a aderat prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, cu excepţia capitolului XI-2 din anexa la aceasta;
      (ii) Convenţia internaţionalã din 1966 asupra liniilor de încãrcare (LL), la care România a aderat prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1971;
      (iii) Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave, modificatã prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), la care România a aderat prin <>Legea nr. 6/1993, împreunã cu protocoalele şi amendamentele la acestea şi codurile conexe obligatorii în toate statele membre ale Uniunii Europene, în versiunile lor actualizate;
    g) inspecţii şi supravegheri tehnice - inspecţiile şi supravegherile tehnice care sunt efectuate obligatoriu în temeiul convenţiilor internaţionale;
    h) ministerul - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, autoritatea de stat în domeniul transportului maritim, care îşi exercitã acest rol prin Direcţia generalã infrastructurã şi transport naval;
    i) navã - o navã maritimã care intrã în domeniul de aplicare a convenţiilor internaţionale;
    j) navã care arboreazã pavilionul român - o navã care a obţinut dreptul de arborare a pavilionului român în conformitate cu legislaţia naţionalã, care este înregistratã în România şi care efectueazã voiajuri internaţionale;
    k) organizaţie - o persoanã juridicã, subsidiarele acesteia şi oricare alte entitãţi aflate sub controlul acesteia, care îndeplinesc, separat sau împreunã, activitãţi care se aflã sub incidenţa prezentului ordin. Prin control se înţelege drepturi, contracte sau oricare alte mijloace, legale ori în fapt, care, separat sau în combinaţie, conferã posibilitatea exercitãrii unei influenţe decisive asupra persoanei juridice ori o împiedicã pe aceasta sã desfãşoare activitãţi care sunt reglementate de prezentul ordin;
    l) organizaţie recunoscutã - una dintre organizaţiile recunoscute în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 391/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 aprilie 2009 privind normele şi standardele comune pentru organizaţiile cu rol de inspecţie şi control al navelor, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 131 din 28 mai 2009;
    m) organizaţie recunoscutã autorizatã - o organizaţie recunoscutã care a încheiat un contract de mandat special cu ANR;
    n) reguli şi proceduri - cerinţele unei organizaţii recunoscute pentru proiectarea, construcţia, echiparea, întreţinerea şi supravegherea navelor;
    o) sediu - locul unde se aflã sediul social, administraţia centralã sau locul în care îşi desfãşoarã în principal activitatea comercialã o organizaţie;
    p) voiaj internaţional - un voiaj pe mare efectuat de o navã dintr-un port românesc cãtre un port din alt stat sau invers ori între porturi din afara României, situate în state diferite sau în acelaşi stat.
    (2) Pentru simplificarea textului prezentului ordin, se utilizeazã urmãtoarele abrevieri:
    a) Rezoluţia A.739(18) - Rezoluţia A.739(18) - Linii directoare pentru autorizarea organizaţiilor recunoscute care acţioneazã în numele administraţiei, adoptatã de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO) la 4 noiembrie 1993;
    b) Rezoluţia A.996(25) - Rezoluţia A.996(25) - Codul din 2007 pentru implementarea instrumentelor IMO obligatorii, adoptatã de Adunarea IMO la 29 noiembrie 2007;
    c) Rezoluţia A.1019(26) - Rezoluţia A.1019(26) - Amendamente la Codul din 2007 pentru implementarea instrumentelor IMO obligatorii, adoptatã de Adunarea IMO la 2 decembrie 2009;
    d) Circulara MSC/Circ.710/MEPC/Circ.307 - Circulara comunã a Comitetului pentru Siguranţã Maritimã şi a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin MSC/Circ.710/MEPC/Circ.307 - Modelul acordului pentru autorizarea organizaţiilor recunoscute care acţioneazã în numele administraţiei, publicatã de IMO la 9 octombrie 1995;
    e) Regulamentul (CE) nr. 391/2009 - Regulamentul (CE) nr. 391/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 aprilie 2009 privind normele şi standardele comune pentru organizaţiile cu rol de inspecţie şi control al navelor, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 131 din 28 mai 2009;
    f) Directiva 2009/15/CE - Directiva 2009/15/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind normele şi standardele comune pentru organizaţiile cu rol de inspecţie şi control al navelor, precum şi pentru activitãţile în domeniu ale administraţiilor maritime, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 131 din 28 mai 2009;
    g) Directiva 94/57/CE - Directiva 94/57/CE a Consiliului din 22 noiembrie 1994 privind normele şi standardele comune pentru organismele cu rol de inspecţie şi control al navelor, precum şi pentru activitãţile în domeniu ale administraţiilor maritime, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 319 din 12 decembrie 1994, cu modificãrile ulterioare;
    h) Decizia 2009/491/CE - Decizia 2009/491/CE a Comisiei din 16 iunie 2009 privind criteriile aplicabile pentru a decide dacã performanţa unui organism care acţioneazã în numele unui stat de pavilion poate fi consideratã o ameninţare inacceptabilã pentru siguranţã şi mediu, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 162 din 25 iunie 2009.
    ART. 3
    (1) În România, administraţia competentã pentru punerea corespunzãtoare în aplicare a prevederilor care revin statului din convenţiile internaţionale la care este parte, referitoare la inspecţia, supravegherea tehnicã şi emiterea certificatelor statutare, precum şi a certificatelor de scutire pentru navele care arboreazã pavilionul român, este ANR.
    (2) Ministerul, în conformitate cu obligaţiile şi responsabilitãţile ce le revin administraţiilor din convenţiile internaţionale, urmãreşte ca ANR sã asigure aplicarea corectã a prevederilor acestor convenţii, în special în privinţa activitãţilor prevãzute la alin. (1).
    (3) În privinţa activitãţilor prevãzute la alin. (1), ANR trebuie sã acţioneze în conformitate cu prevederile relevante cuprinse în Codul din 2007 pentru implementarea instrumentelor IMO obligatorii, adoptat de Adunarea Generalã a IMO prin Rezoluţia A.996(25) şi modificat ulterior prin Rezoluţia A.1019(26).
    (4) În cazul în care ministerul hotãrãşte, în folosul navelor care arboreazã pavilionul român:
    a) sã fie autorizate unele organizaţii pentru a efectua, parţial sau integral, inspecţiile, supravegherea tehnicã în vederea certificãrii, prevãzute în convenţiile internaţionale, precum şi, dupã caz, sã emitã, sã confirme şi/sau sã reînnoiascã certificatele statutare pentru aceste nave; sau
    b) sã fie încredinţatã unor organizaţii efectuarea parţialã sau integralã a inspecţiilor şi supravegherii tehnice în vederea certificãrii prevãzute la lit. a), ANR poate delega aceste competenţe numai unor organizaţii recunoscute pe baza prevederilor din Rezoluţia A.739(18), adoptatã de Adunarea Generalã a IMO.
    (5) Navele care arboreazã pavilionul român sunt obligate sã posede un certificat de clasã emis de una dintre organizaţiile recunoscute.
    (6) Emiterea pentru prima datã, pentru fiecare navã, a certificatelor de scutire de cãtre organizaţiile recunoscute autorizate, prevãzute în convenţiile internaţionale, se va face numai cu aprobarea ANR.
    (7) Efectuarea inspecţiilor necesare în vederea emiterii certificatului de siguranţã radio pentru nava de marfã poate fi încredinţatã unui organism privat recunoscut de cãtre ANR, autorizat în conformitate cu <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 288/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru construcţii navale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau recunoscut de cãtre o organizaţie recunoscutã autorizatã.
    (8) Organismul prevãzut la alin. (7) trebuie sã aibã suficientã experienţã şi personal calificat pentru a realiza în numele ANR activitatea de evaluare a siguranţei în radiocomunicaţii.
    (9) Prevederile prezentului articol nu se aplicã pentru certificarea echipamentului maritim.
    ART. 4
    (1) Autorizarea organizaţiilor recunoscute şi încredinţarea efectuãrii activitãţilor prevãzute la art. 3 alin. (4) şi (5) se fac în baza contractelor de mandat special prevãzute la art. 5 şi cu respectarea prevederilor art. 7.
    (2) ANR va încheia contracte de mandat special, în mod nediscriminatoriu, cu toate organizaţiile recunoscute care şi-au manifestat intenţia de a efectua activitãţile prevãzute la alin. (1).
    (3) ANR poate limita numãrul de contracte de mandat special prin care autorizeazã organizaţii recunoscute sã efectueze activitãţi de inspecţie, supraveghere tehnicã şi certificare a navelor care arboreazã pavilionul român, în funcţie de numãrul de nave aflate în serviciu, cu condiţia ca motivele limitãrii sã fie transparente şi obiective.
    (4) ANR poate solicita Comisiei Europene sã adopte mãsurile corespunzãtoare pentru a confirma aplicarea corectã a prevederilor Directivei 2009/15/CE în privinţa refuzului de a autoriza unele organizaţii recunoscute, precum şi în cazul suspendãrii sau retragerii autorizãrii unor organizaţii recunoscute.
    (5) În cazul în care ANR primeşte solicitarea încheierii unui contract de mandat special din partea unei organizaţii recunoscute care îşi are sediul într-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, înainte de încheierea contractului, ministerul solicitã administraţiei competente din respectivul stat sã acorde acelaşi tratament organizaţiilor recunoscute care au sediul în Uniunea Europeanã.
    ART. 5
    (1) Relaţia de colaborare dintre ANR şi organizaţia recunoscutã care acţioneazã în numele sãu trebuie sã fie bazatã pe un instrument juridic nediscriminatoriu, în formã scrisã, denumit contract de mandat special, prin care se stabilesc atribuţiile şi funcţiile specifice asumate de cãtre organizaţia recunoscutã autorizatã, incluzând cel puţin:
    a) dispoziţiile din apendicele II la Rezoluţia A.739(18), inspirându-se din anexa şi apendicele la Circulara MSC/Circ.710/MEPC/Circ.307;
    b) urmãtoarele dispoziţii privind rãspunderea financiarã:
      (i) în cazul în care se stabileşte, printr-o hotãrâre definitivã şi irevocabilã a unei instanţe judecãtoreşti ori ca urmare a soluţionãrii unui litigiu prin arbitraj, rãspunderea ANR pentru un accident maritim şi i se cere sã despãgubeascã pãrţile vãtãmate pentru o pierdere sau o daunã materialã ori pentru vãtãmare corporalã sau deces doveditã/dovedit în faţa instanţei respective a fi cauzatã/cauzat de o acţiune ori o omisiune intenţionatã sau de o neglijenţã gravã a organizaţiei recunoscute, a organelor sale, a angajaţilor, a agenţilor ori a altor entitãţi care acţioneazã în numele organizaţiei recunoscute, ANR este îndreptãţitã sã primeascã o despãgubire financiarã de la organizaţia recunoscutã, în mãsura în care pierderea, dauna, vãtãmarea sau decesul menţionate mai sus a fost provocatã/provocat, conform hotãrârii instanţei respective, de cãtre organizaţia recunoscutã;
      (ii) în cazul în care se stabileşte, printr-o hotãrâre definitivã şi irevocabilã a unei instanţe judecãtoreşti sau ca urmare a soluţionãrii unui litigiu prin arbitraj, rãspunderea ANR pentru un accident maritim şi i se cere sã despãgubeascã pãrţile vãtãmate pentru vãtãmare corporalã ori deces doveditã/dovedit în faţa instanţei respective a fi cauzatã/cauzat de un act de neglijenţã sau imprudenţã ori de o omisiune a organizaţiei recunoscute, a angajaţilor sãi, a agenţilor sãi sau a altor entitãţi care acţioneazã în numele organizaţiei recunoscute, ANR este îndreptãţitã sã fie despãgubitã de cãtre organizaţia recunoscutã, în mãsura în care vãtãmarea corporalã ori decesul a fost provocatã/provocat, conform hotãrârii instanţei, de cãtre organizaţia recunoscutã; suma maximã plãtibilã de cãtre organizaţia recunoscutã trebuie sã fie cel puţin egalã cu 4 milioane euro;
      (iii) în cazul în care se stabileşte, printr-o hotãrâre definitivã şi irevocabilã a unei instanţe judecãtoreşti sau ca urmare a soluţionãrii unui litigiu prin arbitraj, rãspunderea ANR pentru un accident maritim şi i se cere sã despãgubeascã pãrţile vãtãmate pentru o pierdere ori o daunã materialã doveditã în faţa instanţei respective a fi cauzatã de un act de neglijenţã sau imprudenţã ori de o omisiune a organizaţiei recunoscute, a angajaţilor sãi, agenţilor sãi sau a altor entitãţi care acţioneazã în numele organizaţiei recunoscute, ANR este îndreptãţitã sã fie despãgubitã de cãtre organizaţia recunoscutã, în mãsura în care pierderea ori dauna materialã menţionate mai sus a fost cauzatã, conform hotãrârii instanţei respective, de cãtre organizaţia recunoscutã; suma maximã plãtibilã de cãtre organizaţia recunoscutã trebuie sã fie cel puţin egalã cu 2 milioane euro;
    c) dispoziţii privind un control periodic, efectuat de cãtre ANR sau de cãtre un organism extern imparţial desemnat de cãtre ANR, privind atribuţiile pe care organizaţiile recunoscute autorizate le îndeplinesc în numele acesteia, prevãzute la art. 7 alin. (1);
    d) posibilitatea de a supune navele care arboreazã pavilionul român şi care au beneficiat de prestaţia organizaţiei recunoscute autorizate unor inspecţii aleatorii şi amãnunţite, efectuate de cãtre personalul de specialitate al ANR;
    e) dispoziţii privind raportarea obligatorie a informaţiilor esenţiale referitoare la flota de nave cãrora organizaţia recunoscutã autorizatã le-a acordat clasã, precum şi la schimbãrile, suspendãrile şi retragerile de clasã, indiferent de pavilionul pe care navele respective îl arboreazã.
    (2) Contractul de mandat special poate stabili cerinţa ca organizaţia recunoscutã autorizatã sã fie reprezentatã pe teritoriul României de o reprezentanţã localã cu personalitate juridicã în conformitate cu legislaţia României şi care sã se afle sub jurisdicţia instanţelor de judecatã româneşti.
    (3) ANR informeazã Comisia Europeanã imediat ce încheie un contract de mandat special cu oricare dintre organizaţiile recunoscute şi îi comunicã acesteia informaţiile relevante referitoare la respectivul contract.
    ART. 6
    (1) ANR poate sã suspende sau sã înceteze executarea contractului de mandat special încheiat cu o organizaţie recunoscutã autorizatã, dacã are motive întemeiate care demonstreazã cã respectiva organizaţie recunoscutã, deşi îndeplineşte criteriile minime specificate în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 391/2009 , nu mai poate fi autorizatã sã exercite atribuţiile conferite prin contract pentru navele care arboreazã pavilionul român.
    (2) ANR are obligaţia sã informeze fãrã întârziere Comisia Europeanã şi celelalte state membre ale Uniunii Europene în legãturã cu decizia suspendãrii sau retragerii autorizãrii respectivei organizaţii recunoscute şi sã furnizeze motivele întemeiate care au stat la baza acestei decizii.
    ART. 7
    (1) ANR are obligaţia sã monitorizeze activitatea organizaţiilor recunoscute autorizate şi sã efectueze controale periodice pentru a se asigura cã acestea îndeplinesc în mod corespunzãtor atribuţiile preluate în temeiul contractului de mandat special şi sã întocmeascã periodic rapoarte pe care sã le transmitã ministerului.
    (2) Monitorizarea activitãţii tuturor organizaţiilor recunoscute autorizate trebuie sã fie efectuatã cel puţin o datã la 2 ani.
    (3) ANR trebuie sã transmitã celorlalte state membre ale Uniunii Europene şi Comisiei Europene un raport cu privire la rezultatele monitorizãrii, pânã cel târziu la data de 31 martie a anului urmãtor anului pentru care a fost efectuatã monitorizarea.
    ART. 8
    (1) ANR are obligaţia ca, în exercitarea atribuţiilor ce îi revin privind controlul statului portului (PSC) cu privire la modul în care sunt respectate cerinţele convenţiilor internaţionale, sã raporteze Comisiei Europene şi celorlalte state membre ale Uniunii Europene:
    a) faptul cã anumite organizaţii recunoscute, care acţioneazã în numele statului pavilionului navei controlate, au emis certificate statutare valabile unei nave care nu îndeplineşte cerinţele relevante ale convenţiilor internaţionale;
    b) constatarea unei defecţiuni a unei nave care deţine un certificat de clasã valabil, emis de o organizaţie recunoscutã, iar defecţiunea priveşte elemente cuprinse în certificatul de clasã.
    (2) Raportarea cãtre Comisia Europeanã şi celelalte state membre ale Uniunii Europene se întocmeşte în conformitate cu prevederile Deciziei 2009/491/CE , respectiv art. 5 şi anexa II la aceasta, pentru modelul armonizat al raportului.
    (3) Fac obiectul raportãrilor prevãzute la alin. (1) numai cazurile navelor care reprezintã o ameninţare realã la adresa siguranţei şi a mediului, precum şi cazurile în care se prezintã dovezi ale unei neglijenţe grave din partea organizaţiilor recunoscute.
    (4) Asupra faptelor constatate prevãzute la alin. (1) ANR trebuie sã informeze administraţia competentã a statului al cãrui pavilion îl arboreazã nava în cauzã.
    (5) ANR are obligaţia sã informeze organizaţia recunoscutã care a emis certificatele statutare sau certificatul de clasã, dupã caz, imediat dupã constatarea cazurilor prevãzute la alin. (1), în cadrul inspecţiilor PSC iniţiale, pentru ca aceasta sã poatã întreprinde imediat mãsurile de remediere corespunzãtoare.
    ART. 9
    (1) Navele care arboreazã pavilionul român trebuie sã fie proiectate, construite, echipate şi întreţinute în conformitate cu regulile şi procedurile referitoare la corp, maşini, instalaţii electrice şi dispozitive de comandã ale unei organizaţii recunoscute.
    (2) ANR coopereazã cu organizaţiile recunoscute autorizate la elaborarea regulilor şi procedurilor organizaţiilor respective.
    (3) ANR se consultã cu organizaţiile recunoscute autorizate în vederea asigurãrii unei interpretãri uniforme a convenţiilor internaţionale.
    ART. 10
    (1) Ministerul va comunica Comisiei Europene data la care prezentul ordin intrã în vigoare pânã cel târziu la data de 17 iunie 2011.
    (2) Ministerul va comunica Comisiei Europene textul principalelor dispoziţii ale prezentului ordin, care demonstreazã transpunerea Directivei 2009/15/CE , precum şi textele principalelor dispoziţii de drept intern adoptate în domeniul reglementat de aceasta.
    ART. 11
    (1) ANR face publicã pe pagina sa de internet lista cuprinzând organizaţiile recunoscute autorizate.
    (2) Proprietarii sau operatorii navelor care arboreazã pavilionul român trebuie sã solicite ANR sau numai organizaţiilor recunoscute autorizate efectuarea activitãţilor de inspecţie, supraveghere tehnicã şi certificare a conformitãţii cu prevederile convenţiilor internaţionale.
    (3) Contractele de mandat special încheiate între ANR şi unele organizaţii recunoscute înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin, dacã este cazul, vor fi modificate sau reînnoite, pentru a fi în concordanţã cu prevederile prezentului ordin.
    (4) ANR va notifica prezentul ordin organizaţiilor recunoscute cu care a încheiat anterior emiterii acestuia contracte de mandat special.
    ART. 12
    Ministerul şi ANR vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 13
    (1) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 722/2006 privind inspecţia, supravegherea tehnicã şi certificarea navelor maritime care arboreazã pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 416 din 15 mai 2006.
    (2) Trimiterile din legislaţia naţionalã şi actele administrative la Directiva 94/57/CE , astfel cum a fost modificatã pânã la adoptarea Directivei 2009/15/CE , se interpreteazã ca trimiteri la Directiva 2009/15/CE .
    (3) Trimiterile din legislaţia naţionalã şi actele administrative la ordinul abrogat prevãzut la alin. (1) se interpreteazã ca trimiteri la prezentul ordin.
    (4) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii sale.

    Prezentul ordin transpune Directiva 2009/15/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind normele şi standardele comune pentru organizaţiile cu rol de inspecţie şi control al navelor, precum şi pentru activitãţile în domeniu ale administraţiilor maritime, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 131 din 28 mai 2009.

                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

    Bucureşti, 5 aprilie 2011.
    Nr. 249.

                                  --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016