Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 246 din 23 aprilie 2008  privind stabilirea modului de implementare, a conditiilor specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati directe si plati nationale directe complementare in sectorul vegetal, pentru acordarea sprijinului aferent masurilor de agromediu si zone defavorizate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 246 din 23 aprilie 2008 privind stabilirea modului de implementare, a conditiilor specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati directe si plati nationale directe complementare in sectorul vegetal, pentru acordarea sprijinului aferent masurilor de agromediu si zone defavorizate

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 25 aprilie 2008
ORDIN nr. 246 din 23 aprilie 2008
privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice şi a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal, pentru acordarea sprijinului aferent mãsurilor de agromediu şi zone defavorizate
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTÃRII RURALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 25 aprilie 2008


În baza Referatului de aprobare nr. 116.621 din 31 martie 2007 al Direcţiei generale implementare politici agricole,
având în vedere prevederile <>art. 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare, care se acordã în agriculturã începând cu anul 2007, şi pentru modificarea <>art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agriculturã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 139/2007 ,
în conformitate cu prevederile <>art. 23 din Hotãrârea Guvernului nr. 224/2008 privind stabilirea cadrului general de implementare a mãsurilor cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã prin Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã 2007-2013,
în conformitate cu Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 privind stabilirea normelor comune pentru regimurile de susţinere directã în cadrul politicii agricole comune şi stabilirea altor regimuri de susţinere în favoarea agricultorilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale,

ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale emite urmãtorul ordin:

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul ordin reglementeazã modul de implementare, condiţiile specifice şi criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal, pentru anul 2008 şi urmãtorii, prevãzute la <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare, care se acordã în agriculturã începând cu anul 2007, şi pentru modificarea <>art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agriculturã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 139/2007 , denumitã în continuare <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 , şi acordarea sprijinului aferent mãsurilor de agromediu şi zone defavorizate, pentru anul 2008 şi urmãtorii, în condiţiile prevãzute la <>art. 13-17 din Hotãrârea Guvernului nr. 224/2008 privind stabilirea cadrului general de implementare a mãsurilor cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã prin Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã 2007-2013.

CAP. II
Scheme de plãţi directe şi de plãţi naţionale directe complementare

ART. 2
Beneficiarii plãţilor directe prevãzute la <>art. 2 lit. a), b) şi e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 sunt cei prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 .
ART. 3
Condiţiile generale pe care trebuie sã le îndeplineascã un solicitant pentru a beneficia de acordarea de plãţi în cadrul Schemei de platã unicã pe suprafaţã (SAPS) sunt cele prevãzute la <>art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 .
ART. 4
Documentele doveditoare solicitate producãtorului agricol, conform <>art. 7 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 , privind utilizarea terenului agricol sunt, dupã caz, titlul de proprietate sau alte acte doveditoare ale dreptului de proprietate asupra terenului, contractul de arendare, contractul de concesiune, contractul de asociere în participaţiune, contractul de închiriere sau altele asemenea.
ART. 5
(1) Pentru acordarea plãţii unice pe suprafaţã pentru pajiştile comunale utilizate pentru pãşunat sau producerea de fân necesar creşterii animalelor, documentele solicitate sunt cele prevãzute la art. 4; la acestea, dupã caz, se anexeazã urmãtoarele documente doveditoare:
a) adeverinţã eliberatã de consiliul local din care sã reiasã poziţia din Registrul agricol şi numãrul de animale, pe specii şi categorii;
b) copie a facturii de valorificare a fânului recoltat de pe suprafaţa de pãşune sau copie a documentelor care atestã efectuarea lucrãrilor de întreţinere a pãşunii.
(2) Consiliile locale pot atribui spre folosinţã pajiştile comunale prin contract de arendare, contract de concesionare, contract de administrare, contract de închiriere crescãtorilor de animale persoane fizice sau juridice, precum şi formelor asociative ale crescãtorilor de animale, legal constituite, care desfãşoarã activitãţi de creştere a animalelor, conform <>Legii zootehniei nr. 72/2002 . Arendatorul, concedentul şi/sau locatorul nu beneficiazã de plãţi directe pentru terenul arendat, concesionat şi/sau închiriat.
(3) În cazul utilizãrii pajiştilor comunale de cãtre o formã asociativã legal constituitã, aceasta poate depune cererea de platã prin reprezentantul legal şi face dovada evidenţei fiecãrui producãtor agricol, a animalelor acestuia şi a suprafeţei agricole care revine fiecãrui membru pentru utilizare, printr-o listã nominalã anexatã la cerere.
(4) Forma asociativã legal constituitã trebuie sã deţinã acceptul fiecãrui membru pentru a solicita aceste plãţi şi sã îşi asume responsabilitatea atât asupra cerinţelor care condiţioneazã plãţile, cât şi asupra distribuirii plãţilor cãtre membrii sãi.
(5) Membrii formei asociative nu pot depune în mod individual cereri de platã în cadrul SAPS pentru suprafeţele pentru care şi-au dat acceptul de a aplica prin intermediul formei asociative.
(6) În cazul pajiştilor comunale, dovada utilizãrii suprafeţelor de pãşune se face pe baza contractelor de pãşunat dintre fermieri şi consiliile locale, în calitate de administratori ai pajiştilor comunale, din care trebuie sã reiasã suprafaţa utilizatã pentru pãşunat.
(7) Consiliile locale pot depune cereri de platã pentru pajiştile comunale pe care le administreazã şi pentru care nu au fost încheiate contracte de arendã, concesiune, închiriere sau pentru care nu se încaseazã taxe de pãşunat, iar pe aceste terenuri trebuie sã desfãşoare propria activitate agricolã, pentru respectarea condiţiilor de eligibilitate prevãzute la <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 .
ART. 6
Documentele prevãzute la art. 4 şi 5 se prezintã, dupã caz, la întocmirea solicitãrii de platã de cãtre producãtorul agricol sau la cererea reprezentanţilor Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, denumitã în continuare A.P.I.A., în vederea efectuãrii procedurilor de administrare şi control.
ART. 7
(1) În situaţia în care, în cadrul aceleiaşi scheme de sprijin pe suprafaţã, un bloc fizic face obiectul unei cereri de platã a 2 sau mai mulţi producãtori agricoli, în cazul în care suprafaţa totalã declaratã este mai mare decât suprafaţa agricolã din sistemul de referinţã - LPIS (Sistemul de Identificare a Parcelelor Agricole), cu o diferenţã de maximum 1 hectar, şi se încadreazã în toleranţa definitã printr-o zonã tampon de maximum 1,5 metri aplicatã la perimetrul blocului fizic, A.P.I.A. poate aplica o reducere proporţionalã a suprafeţelor din acel bloc fizic, în temeiul art. 24 alin. (1) din Regulamentul Comisiei (CE) nr. 796/2004 de stabilire a normelor de aplicare a eco-condiţionãrii, a modulãrii şi a sistemului integrat de gestionare şi control, prevãzute de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 din 29 septembrie 2003 de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune şi de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori.
(2) Producãtorii agricoli sunt înştiinţaţi de A.P.I.A. prin notificare de faptul cã li s-a aplicat o reducere pentru supradeclararea blocului fizic, iar aceştia pot contesta decizia respectivã, în termen de 15 zile lucrãtoare, şi trebuie sã prezinte acte doveditoare privind utilizarea suprafeţei declarate.
ART. 8
(1) Prin prezentul ordin, pe lângã condiţiile generale stabilite în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 , se adaugã condiţii şi criterii de eligibilitate specifice, conform legislaţiei comunitare, precum şi legislaţiei naţionale, pentru:
a) plãţi naţionale directe complementare la SAPS, decuplate de producţie în sectorul vegetal, pentru culturile amplasate pe teren arabil;
b) plãţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal, cuplate de producţie, pentru culturile de in şi cânepã pentru fibrã, tutun şi hamei;
c) platã naţionalã directã complementarã pentru sfeclã de zahãr, decuplatã de producţie;
d) platã directã separatã pentru zahãr, decuplatã de producţie.
(2) Pe lângã condiţiile generale stabilite la <>art. 13-17 din Hotãrârea Guvernului nr. 224/2008 , pentru acordarea sprijinului aferent mãsurilor de agromediu şi zone defavorizate, se aplicã şi prevederile art. 5 din prezentul ordin.
ART. 9
(1) Se acordã o platã naţionalã directã complementarã la SAPS, decuplatã de producţie în sectorul vegetal, pentru culturile amplasate pe teren arabil, eligibil SAPS, în cuantum fix pe hectar: cereale (grâu comun, grâu dur, secarã, orz, ovãz, porumb, sorg, orez, triticale, porumb dulce şi alte cereale), culturi proteice (mazãre, fasole de câmp, bob, lupin dulce şi linte), plante industriale (floarea-soarelui, rapiţã, soia convenţionalã, in şi cânepã pentru fibrã, tutun, in pentru ulei, plante medicinale, alte plante industriale), rãdãcinoase (sfeclã furajerã, sfeclã de zahãr), cartofi, legume proaspete, cãpşuni, pepeni, flori şi plante ornamentale, plante de nutreţ, loturi semincere, alte culturi pe teren arabil. Parcela cultivatã trebuie sã fie de minimum 0,3 hectare.
(2) Culturile permanente şi pajiştile permanente nu fac obiectul acestei scheme de sprijin financiar.
ART. 10
(1) Se acordã plãţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal, cuplate de producţie, pentru culturile de in şi cânepã pentru fibrã, tutun şi hamei.
(2) Pentru culturile de in şi cânepã pentru fibrã se acordã plãţi directe complementare în sectorul vegetal, cuplate de producţie, cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii specifice de eligibilitate:
a) sã fie amplasate pe parcele agricole de minimum 0,3 hectare;
b) cererea de sprijin financiar sã fie însoţitã de etichetele oficiale ale seminţelor folosite la înfiinţarea culturilor de cânepã, care se vor pãstra la centrul local/centrul judeţean sau al municipiului Bucureşti al A.P.I.A., dupã caz;
c) în cazul în care semãnatul se face dupã termenul-limitã de depunere a cererii unice, etichetele pot fi depuse pânã cel târziu la data de 30 iunie a anului de recoltã, inclusiv, conform art. 13 al Regulamentului Comisiei (CE) nr. 796/2004 ;
d) sprijinul financiar se acordã numai pentru suprafaţa prevãzutã în contractul/angajamentul încheiat între producãtorul agricol şi prim-procesator, dar nu mai mare decât suprafaţa din cererea de sprijin, iar dacã suprafaţa din contract este diferitã de suprafaţa din cererea de sprijin, fermierul va fi informat de A.P.I.A. în vederea rezolvãrii acestei neconcordanţe;
e) plata se va face în cuantum fix pe hectar la suprafaţa determinatã de A.P.I.A. în urma controalelor;
f) producãtorul agricol este obligat sã livreze cel puţin 2 tone de in pe hectar, respectiv 3 tone de cânepã pe hectar, în caz contrar aplicându-se un coeficient de reducere a suprafeţei determinate eligibile pentru platã;
g) culturile de cânepã trebuie sã fie menţinute în condiţii de creştere normale, conform tehnologiei de cultivare, timp de cel puţin 10 zile dupã înflorire, astfel încât sã poatã fi efectuate controalele prevãzute, în conformitate cu legislaţia naţionalã şi comunitarã;
h) producãtorul agricol trebuie sã depunã la A.P.I.A., pânã la data de 1 septembrie a anului de recoltã, inclusiv:
1. o declaraţie privind varietãţile de cânepã pentru fibrã cultivate şi cantitãţile de seminţe utilizate la hectar pentru înfiinţarea culturii, iar pentru cultura de in, certificatul de calitate a seminţelor utilizate sau factura fiscalã de cumpãrare a seminţelor certificate, pentru fiecare parcelã;
2. o copie a contractului/angajamentului încheiat între producãtorul agricol şi prim-procesator;
3. o copie a autorizaţiei de cultivare a cânepei pentru fibrã;
i) producãtorul agricol trebuie sã prezinte pânã la data de 31 octombrie a anului de recoltã, inclusiv, acte doveditoare pentru predarea cantitãţii prevãzute în contract, şi anume proces-verbal de recepţie, facturã fiscalã, bon fiscal sau altele asemenea;
j) în conformitate cu legislaţia în vigoare, inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului sãditor recolteazã probele pentru determinarea conţinutului de tetrahidrocanabinol (THC) la soiurile de cânepã cultivate şi transmite Laboratorului regional pentru controlul calitãţii şi igienei vinului Blaj probele prelucrate, însoţite de datele de identificare ale producãtorului agricol (numele şi prenumele, codul numeric personal/codul unic de înregistrare, adresa) şi datele de identificare ale suprafeţei cultivate (dimensiunea, parcela/lotul), pânã la data de 15 septembrie a anului de recoltã;
k) Laboratorul regional pentru controlul calitãţii şi igienei vinului Blaj transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã la data de 1 noiembrie a anului de recoltã, raportul cu privire la conţinutul de THC al culturilor de cânepã pentru fibrã, care include urmãtoarele informaţii: conţinutul de THC, împãrţit în tranşe/gradãri de 0,1%, procedura utilizatã, precum şi datele transmise de inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului sãditor.
(3) Pentru cultura tutunului se acordã o platã naţionalã directã complementarã în sectorul vegetal, cuplatã de producţie, pentru toatã producţia livratã în baza contractelor de culturã încheiate între producãtorii agricoli/grupul de producãtori şi prim-procesatorii autorizaţi de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii specifice de eligibilitate:
a) producãtorul agricol/grupul de producãtori care solicitã sprijin financiar pentru plata naţionalã directã complementarã, cuplatã de producţie, pentru cultura tutunului trebuie sã depunã la A.P.I.A. cererea de solicitare a plãţilor pânã la data de 15 mai a anului de recoltã. Pot beneficia de plata naţionalã directã complementarã în sectorul vegetal, cuplatã de producţie, pentru tutun şi solicitanţii care nu sunt eligibili pentru acordarea plãţii în cadrul SAPS, din cauza nerespectãrii condiţiilor privind suprafaţa stipulate la <>art. 7 alin. 1 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 , cu obligaţia sã bifeze în cererea de sprijin doar în cãsuţa pentru plata naţionalã directã complementarã cuplatã de producţie pentru cultura tutunului PNDC 4, aşa cum este prevãzut în <>Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr. 64/B/2008 privind aprobarea formularului de cerere de platã pentru schemele de sprijin pe suprafaţã pentru anul 2008, cu modificãrile ulterioare;
b) producãtorul agricol individual sau grupul de producãtori trebuie sã depunã copia contractului de culturã cu un prim-procesator şi sã îl înregistreze la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti (DADR). Contractul trebuie sã fie încheiat pânã la data de 30 aprilie a anului de recoltã şi înregistrat în termen de 15 zile de la data încheierii, inclusiv, în conformitate cu art. 171ce al Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.973/2004 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 în ceea ce priveşte schemele de ajutor prevãzute la titlurile IV şi IVa din respectivul regulament şi utilizarea terenurilor retrase din circuitul agricol pentru producţia de materii prime, iar o copie a contractului trebuie predatã la centrul local/centrul judeţean sau al municipiului Bucureşti al A.P.I.A. pânã la data de 30 iunie a anului de recoltã, inclusiv. Dacã termenul-limitã de încheiere a contractului sau cel de înregistrare este depãşit cu maximum 15 zile, sprijinul este redus cu 20%, iar dupã expirarea celor 15 zile sprijinul este anulat pe anul respectiv;
c) contractul va avea ca anexã lista nominalã a membrilor grupului şi suprafeţele aferente fiecãruia, atunci când unitatea prim-procesatoare încheie contracte de culturã cu un grup de producãtori;
d) un producãtor agricol/grup de producãtori încheie contract de cultivare cu un singur prim-procesator;
e) grupurile de producãtori nu pot exercita activitatea de prim-procesare a tutunului;
f) cantitãţile prevãzute în contract pot fi majorate cu acordul pãrţilor contractante, iar modificarea trebuie sã fie adusã la cunoştinţa DADR şi a centrului local/judeţean sau al municipiului Bucureşti al A.P.I.A., dupã caz, în scris, pânã la data de 9 iunie a anului de recoltã;
g) un producãtor de tutun poate sã aparţinã numai unui singur grup de producãtori;
h) producãtorul agricol/grupul de producãtori depune la centrul local/judeţean sau al municipiului Bucureşti al A.P.I.A., dupã caz, pânã la data de 1 mai a anului urmãtor recoltãrii, declaraţia de livrare a tutunului livrat, care trebuie sã conţinã şi viza reprezentantului compartimentului de inspecţii în sectorul vegetal din cadrul DADR, pentru atestarea calitãţii tutunului livrat;
i) tutunul livrat trebuie sã îndeplineascã condiţiile minime de calitate aşa cum sunt prevãzute în anexa III la Regulamentul Comisiei (CE) nr. 2.848/1998 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.075/92 privind sistemul de prime, cotele de producţie şi ajutorul specific acordat grupurilor de producãtori în sectorul tutunului brut;
j) plata naţionalã directã complementarã cuplatã de producţie se acordã în cuantum fix pe kilogram numai pentru producţia obţinutã de pe suprafaţa stipulatã în contractul de cultivare şi în baza declaraţiei de livrare a tutunului;
k) producãtorul agricol este obligat sã livreze la primprocesator întreaga cantitate produsã; sprijinul financiar se acordã numai în limita cantitãţii contractate.
(4) Pentru cultura de hamei se acordã o platã directã naţionalã complementarã în sectorul vegetal, cuplatã de producţie, cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii specifice de eligibilitate:
a) suprafeţele pentru care se solicitã sprijin financiar sunt în întregime cultivate şi pe acestea s-au respectat condiţiile normale de cultivare conform art. 2 din Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.973/2004 , iar parcela agricolã eligibilã este de minimum 0,1 hectare;
b) sprijinul se acordã plantaţiilor de hamei situate în zonele de culturã stabilite conform <>Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 623/2002 privind stabilirea zonelor de culturã a hameiului, recunoscute pentru certificarea denumirii de origine;
c) producãtorul agricol trebuie sã depunã copia contractului de culturã încheiat cu un cumpãrãtor şi înregistrat la DADR conform art. 14 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.952/2005 privind organizarea comunã a pieţei în sectorul hameiului. Copia contractului se depune la centrul local/judeţean sau al municipiului Bucureşti al A.P.I.A., dupã caz, pânã la data de 1 august a anului de recoltã, inclusiv;
d) sprijinul se acordã numai pentru suprafaţa inclusã în contract, dar nu mai mare decât suprafaţa din cererea de sprijin, iar dacã suprafaţa din contract este diferitã de suprafaţa din cererea de sprijin, fermierul va fi notificat de A.P.I.A. în vederea rezolvãrii acestei neconcordanţe;
e) plata se va face în cuantum fix pe hectar la suprafaţa determinatã de A.P.I.A. în urma controalelor;
f) producãtorul agricol trebuie sã prezinte, pânã cel târziu la data de 31 octombrie a anului de recoltã, inclusiv, acte doveditoare pentru predarea cantitãţii prevãzute în contract, şi anume proces-verbal de recepţie, facturã fiscalã, bon fiscal sau altele asemenea.
ART. 11
(1) Se acordã plãţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal pentru sfecla de zahãr şi o platã separatã pentru zahãr, decuplate de producţie, producãtorilor agricoli care au îndeplinit urmãtoarele condiţii specifice de eligibilitate în anul de piaţã 2007/2008:
a) cultura de sfeclã de zahãr a fost destinatã exclusiv producţiei de zahãr;
b) suprafaţa pe care a fost amplasatã cultura de sfeclã de zahãr în anul de piaţã 2007/2008 pentru care se solicitã sprijinul este în continuare eligibilã SAPS;
c) producãtorii agricoli trebuie sã deţinã un contract de producere a sfeclei de zahãr cu o fabricã de zahãr, conform anexei la Acordul interprofesional pentru sfecla de zahãr - recolta anului de comercializare 2007-2008, încheiat pentru recolta anului de piaţã 2007/2008, recunoscut prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr. 338/2007;
d) contractul încheiat între producãtorul agricol şi fabrica de zahãr este vizat de DADR pentru anul de piaţã 2007/2008.
(2) Anul de piaţã 2007/2008 este considerat an de referinţã pentru acordarea plãţilor prevãzute la alin. (1) şi pentru desemnarea suprafeţei naţionale eligibile, precum şi a producãtorilor agricoli eligibili care utilizeazã aceastã suprafaţã.
(3) Sprijinul se acordã în cuantum fix pe hectar numai pentru suprafaţa din contractele prevãzute la alin. (1).
(4) În anii de piaţã ulteriori anului 2007/2008, plãţile se acordã indiferent dacã producãtorul agricol cultivã sfeclã de zahãr sau o altã culturã ori dacã menţine terenul în bune condiţii agricole şi de mediu.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 12
(1) Contractele încheiate, dupã caz, între producãtorul agricol şi procesator/prim-procesator/cumpãrãtor, pentru plãţile prevãzute la art. 10, vor cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) data de încheiere a contractului;
b) datele de identificare a pãrţilor contractante;
c) anul de piaţã pentru producerea şi valorificarea producţiei, dupã caz;
d) numãrul autorizaţiei unitãţii de prim-procesare, în cazul tutunului, inului şi cânepei pentru fibrã;
e) numãrul autorizaţiei de cultivare, în cazul culturii de cânepã pentru fibrã;
f) numãrul unic de înregistrare a producãtorului agricol în Registrul fermierilor;
g) suprafeţele cultivate exprimate în hectare, cu douã zecimale, şi detaliile de identificare a acestor suprafeţe, ca urmare a identificãrii pe hãrţile puse la dispoziţie de A.P.I.A. (bloc fizic, numãr parcelã);
h) în cazul unui grup de producãtori, lista nominalã cu producãtorii agricoli pe care îi reprezintã şi suprafeţele aferente fiecãruia, anexã la contract;
i) varietatea cultivatã, în cazul culturilor de tutun şi cânepã pentru fibrã;
j) cantitãţile contractate în tone, cu 3 zecimale;
k) alte elemente convenite între pãrţi.
(2) Contractele vor avea viza DADR, care va certifica îndeplinirea obligaţiilor ce revin producãtorilor agricoli şi unitãţilor de procesare.
(3) Documentele justificative menţionate la art. 10 alin. (2) şi (4) pot fi depuse şi dupã termenul-limitã stabilit, într-un interval de 25 de zile calendaristice, cu o penalizare de 1% pentru fiecare zi lucrãtoare de întârziere.
ART. 13
(1) În caz de forţã majorã, acordarea de plãţi în cadrul schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare se face pe baza documentelor doveditoare prevãzute de legislaţia naţionalã şi comunitarã.
(2) Cazurile de forţã majorã sunt cele prevãzute în art. 40 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 privind stabilirea normelor comune pentru regimurile de susţinere directã în cadrul politicii agricole comune şi stabilirea altor regimuri de susţinere în favoarea agrcultorilor şi, în sensul prezentului ordin, se considerã forţã majorã calamitarea suprafeţelor agricole, incapacitatea profesionalã pe termen lung, decesul producãtorului agricol sau distrugerea accidentalã a exploataţiei.
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr. 704/2007 privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice şi a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal şi pentru abrogarea <>Ordinului ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 607/2006 pentru aprobarea produselor agricole care beneficiazã de plãţi naţionale directe complementare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 607 din 3 septembrie 2007.
ART. 15
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, prevederile referitoare la <>Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr. 704/2007 privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice şi a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal şi pentru abrogarea <>Ordinului ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 607/2006 pentru aprobarea produselor agricole care beneficiazã de plãţi naţionale directe complementare devin prevederi referitoare la prezentul ordin.
ART. 16
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş

Bucureşti, 23 aprilie 2008.
Nr. 246.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016