Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 245 din 25 februarie 2008  pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 245 din 25 februarie 2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 167 din 4 martie 2008
ORDIN nr. 245 din 25 februarie 2008
pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 167 din 4 martie 2008


În temeiul prevederilor art. 41 alin. (4) lit. a), ale <>art. 47 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 10 lit. p) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 1^1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 424/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã tarifele suplimentare de utilizare a drumurilor de interes naţional, aplicate pentru vehiculele rutiere a cãror masã totalã maximã admisã, masã maximã admisã pe axe şi/sau ale cãror dimensiuni maxime admise de gabarit depãşesc limitele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Se aprobã tarifele complementare de utilizare a drumurilor de interes naţional, aplicate pentru vehiculele rutiere înmatriculate în alte state, prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Se aprobã tarifele de trecere pentru utilizarea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse, aplicate pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România sau în alte state, prevãzute în anexa nr. 3.
(4) Se aprobã tarifele de trecere pentru utilizarea podului peste Dunãre de la Giurgeni-Vadul Oii, aplicabile pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state, prevãzute în anexa nr. 4.
(5) Se aprobã tarifele de trecere pentru utilizarea podului peste Dunãre de la Feteşti-Cernavodã, aplicabile pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state, prevãzute în anexa nr. 5.
(6) Se aprobã tarifele de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale şi modul de aplicare a acestora, prevãzute în anexa nr. 6.
ART. 2
(1) Tarifele prevãzute în anexele nr. 1, 3, 4 şi 5 se aplicã nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
(2) Tarifele prevãzute în anexa nr. 2 se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în alte state.
(3) Tarifele prevãzute în anexa nr. 6 se aplicã nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru persoanele române şi strãine.
ART. 3
(1) Persoanele fizice şi juridice române vor achita în lei tariful exprimat în euro, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului.
(2) Prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului se înţelege cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României în penultima zi lucrãtoare a lunii respective.
ART. 4
(1) Persoanele fizice şi juridice strãine vor achita în euro sau în alte valute liber convertibile, cotate pe piaţa valutarã, echivalentul tarifului exprimat în euro, în funcţie de cursurile de schimb aferente valutelor, comunicate de Banca Naţionalã a României în penultima zi lucrãtoare a lunii anterioare celei în care se efectueazã plata.
(2) Persoanele fizice şi juridice strãine vor achita în lei tariful exprimat în euro, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului, aşa cum este definit la art. 3 alin. (2).
(3) Persoanele fizice şi juridice strãine vor achita în lei, în euro sau în alte valute liber convertibile, cotate pe piaţa valutarã, echivalentul tarifului exprimat în lei, la cursul de schimb valabil pentru prima zi a lunii octombrie, comunicat de Banca Centralã Europeanã şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, curs aplicat începând cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic urmãtor.
ART. 5
Tarifele achitate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentului ordin nu se recalculeazã.
ART. 6
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.702/2005 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., cu modificãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 942 din 21 octombrie 2005.
ART. 8
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare în 30 de zile de la data publicãrii.

Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban

Bucureşti, 25 februarie 2008.
Nr. 245.

ANEXA 1

TARIFE SUPLIMENTARE DE UTILIZARE
a drumurilor de interes naţional



┌───┬────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────────────────┐
│Nr.│ Denumire tarif │ Unitate │ Tarif unitar, │
│crt│ │de calcul│ cu TVA [euro] │
├───┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────┤
𗈕 │Emitere aviz prealabil, traseu şi │ tarif/ │ 0,00 │
│ │condiţii de concurs │ document│ │
├───┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────┤
𗈖 │Emitere autorizaţie specialã, traseu şi │ tarif/ │ 23,80 │
│ │condiţii de parcurs │ document│ │
├───┼───────────────┬───────────┬────┬─┬─────┼─────────┼───────────────────────┤
𗈗 │Depãşirea masei│masa totalã󧓘,1│'f7│ 20,0│ │ 0,24 │
│ │totale maxime │realã de ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │admise, indife-│ 󧓜,1│'f7│ 25,0│ │ 0,30 │
│ │rent de tipul │[tone] ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │suspensiilor, │ 󧓡,1│'f7│ 30,0│ │ 0,36 │
│ │numãrul de osii│ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │sau de roţi │ 󧓦,1│'f7│ 35,0│ │ 0,42 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧓫,1│'f7│ 40,0│ │ 0,48 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧓰,1│'f7│ 45,0│ │ 0,54 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧓵,1│'f7│ 50,0│ │ 0,60 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧓺,1│'f7│ 55,0│ │ 1,31 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧓿,1│'f7│ 60,0│ │ 1,43 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔄,1│'f7│ 65,0│tarif x │ 1,55 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤distanţã ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔉,1│'f7│ 70,0│ │ 1,67 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔎,1│'f7│ 75,0│ │ 1,79 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔓,1│'f7│ 80,0│ │ 1,91 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔘,1│'f7│ 85,0│ │ 2,03 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔝,1│'f7│ 90,0│ │ 2,15 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔢,1│'f7│ 95,0│ │ 2,27 │
│ │ │ ├────┼─┼─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ 󧔧,1│'f7�,0│ │ 2,38 │
│ │ │ ├────┴─┴─────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ peste 100,0│ │ 2,38 euro + │
│ │ │ │ │ │ 0,12 euro │
│ │ │ │ │ │ pentru fiecare │
│ │ │ │ │ │ 0,1'f75,0 tone │
│ │ │ │ │ │ peste 100,0 tone │
├───┼───────────────┼───────────┼────────────┼─────────┼──────────┬────────────┤
𗈘 │Depãşirea masei│axa simplã │ │ │suspensii │alte suspen-│
│ │maxime admise │cu, │ │ │pneumatice│sii decât │
│ │pe axe, indife-│ │ │ │sau echi- │cele pneuma-│
│ │rent de numãrul│[tone] │ │ │valente │tice sau │
│ │de osii sau de │ │ │ │ │echivalente │
│ │roţi │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 0,1 'f7 0,5 │ │ 0,08 │ 0,11 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 0,6 'f7 1,0 │ │ 0,24 │ 0,30 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 1,1 'f7 1,5 │ │ 0,35 │ 0,44 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 1,6 'f7 2,0 │tarif x │ 0,93 │ 1,17 │
│ │ │ ├────────────┤distanţã ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 2,1 'f7 2,5 │ │ 1,42 │ 1,78 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 2,6 'f7 3,0 │ │ 2,08 │ 2,60 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 3,1 'f7 3,5 │ │ 2,75 │ 3,44 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ peste 3,5*)│ │ 2,75 euro│tarifele │
│ │ │ │ │ │+1,19 euro│prevãzute │
│ │ │ │ │ │ pentru │pentru │
│ │ │ │ │ │ fiecare │suspensii │
│ │ │ │ │ │ 0,1'f70,5 │pneumatice │
│ │ │ │ │ │tone peste│x 1,50 │
│ │ │ │ │ 𗈗,5 tone │ │
│ │ ├───────────┼────────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│ │ │axã triplã,│ 0,1 'f7 0,5 │ │ 0,24 │ 0,30 │
│ │ │cu ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 0,6 'f7 1,5 │ │ 0,33 │ 0,42 │
│ │ │[tone] ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 1,1 'f7 2,0 │ │ 0,66 │ 0,83 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 2,1 'f7 3,0 │tarif x │ 0,98 │ 1,23 │
│ │ │ ├────────────┤distanţã ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 3,1 'f7 4,0 │ │ 1,31 │ 1,64 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 4,1 'f7 5,0 │ │ 1,72 │ 2,15 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 5,1 'f7 6,0 │ │ 2,10 │ 2,63 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ peste 6,0*)│ 𗈖,10 euro │tarifele │
│ │ │ │ │ │+1,79 euro│prevãzute │
│ │ │ │ │ │ pentru │pentru │
│ │ │ │ │ │ fiecare │suspensii │
│ │ │ │ │ │ 0,1'f71,0 │pneumatice │
│ │ │ │ │ │tone peste│ x 1,30 │
│ │ │ │ │ │ 6,0 tone │ │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 0,1 'f7 0,5 │ │ 0,36 │ 0,45 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 0,6 'f7 1,0 │ │ 0,43 │ 0,54 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 1,1 'f7 2,0 │ │ 0,64 │ 0,80 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 2,1 'f7 3,0 │ │ 1,05 │ 1,32 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 3,1 'f7 4,0 │ │ 1,46 │ 1,83 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 4,1 'f7 5,0 │ │ 1,86 │ 2,33 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 5,1 'f7 6,0 │ │ 2,33 │ 2,92 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ 6,1 'f7 7,0 │ │ 2,80 │ 3,50 │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────┼────────────┤
│ │ │ │ peste 7,0*)│ 𗈖,80 euro │tarifele │
│ │ │ │ │ │+1,19 euro│prevãzute │
│ │ │ │ │ │ pentru │pentru │
│ │ │ │ │ │ fiecare │suspensii │
│ │ │ │ │ │ 0,1'f71,0 │pneumatice │
│ │ │ │ │ │tone peste│x 1,50 │
│ │ │ │ │ │ 7,0 tone │ │
├───┼───────────────┼───────────┼────────────┼─────────┼──────────┴────────────┤
𗈙 │Depãşirea │lungime, cu│ 0,01 'f7 0,20│ │ 0,00 │
│ │dimensiunilor │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │maxime admise │[metri] │ 0,21 'f7 1,00│ │ 0,04 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 'f7 2,0│ │ 0,10 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 'f7 3,00│ │ 0,16 │
│ │ │ ├────────────┤ tarif x ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 'f7 4,00│ distanţã│ 0,22 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 4,01 'f7 5,00│ │ 0,28 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ peste 5,0 │ 𗈔,28 euro + 0,06 euro │
│ │ │ │ │ │pentru fiecare 0,01'f7 │
│ │ │ │ │ 𗈕,0 metri peste 5,0 │
│ │ │ │ │ │ metri │
│ │ ├───────────┼────────────┼─────────┼───────────────────────┤
│ │ │lãţime, cu │ 0,01 'f7 0,10│ │ 0,00 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │[metri] │ 0,11 'f7 0,50│ │ 0,12 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 0,51 'f7 1,00│ │ 0,24 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 'f7 1,50│ │ 0,36 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 1,51 'f7 2,00│ │ 0,48 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 'f7 2,50│ tarif x │ 1,08 │
│ │ │ ├────────────┤ distanţã├───────────────────────┤
│ │ │ │ 2,51 'f7 3,00│ │ 1,67 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 'f7 3,50│ │ 2,27 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 3,51 'f7 4,00│ │ 2,86 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ peste 4,00 │ 𗈖,86 euro + 0,06 euro │
│ │ │ │ │ │pentru fiecare 0,01'f7 │
│ │ │ │ │ 𗈔,50 metri peste 4,0 │
│ │ │ │ │ │ metri │
│ │ ├───────────┼────────────┼─────────┼───────────────────────┤
│ │ │înãlţime, │ 0,01 'f7 0,05│ │ 0,00 │
│ │ │cu ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 0,06 'f7 0,25│ │ 0,06 │
│ │ │[metri] ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 0,26 'f7 0,50│ │ 0,12 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 0,51 'f7 1,00│ │ 0,24 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 1,01 'f7 1,50│ │ 0,36 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 1,51 'f7 2,00│ tarif x │ 0,48 │
│ │ │ ├────────────┤ distanţã├───────────────────────┤
│ │ │ │ 2,01 'f7 2,50│ │ 1,08 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 2,51 'f7 3,00│ │ 1,67 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01 'f7 3,50│ │ 2,27 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ 3,51 'f7 4,00│ │ 2,86 │
│ │ │ ├────────────┤ ├───────────────────────┤
│ │ │ │ peste 4,00 │ 𗈖,86 euro + 0,06 euro │
│ │ │ │ │ │pentru fiecare 0,01'f7 │
│ │ │ │ │ 𗈔,50 metri peste 4,0 │
│ │ │ │ │ │ metri │
├───┼───────────────┴───────────┴────────────┼─────────┼───────────────────────┤
│ 6 │Recântãrire sau remãsurare │tarif/ │ 50,00 │
│ │ │operaţie │ │
├───┼────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────┤
│ 7 │Estimare tarifare pentru depãşirea │tarif/ │ 25,00 │
│ │limitelor maxime admise │estimare │ │
└───┴────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────────────────┘



NOTĂ?:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de cãtre subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
h) vehiculele care efectueazã transporturi în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale.
B. Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã
I. Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
II. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorcã ori remorca/remorcile tractatã/tractate de acesta, cu sau fãrã încãrcãturã.
III. Masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
IV. Controlul maselor şi dimensiunilor se efectueazã pe reţeaua de drumuri naţionale din România, pe sensul de intrare sau pe sensul de ieşire din România, în agenţiile de control şi încasare ale Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
V. Pentru circulaţia vehiculelor cu depãşirea maselor sau dimensiunilor maxime admise se aplicã tarifele suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã.
VI. Tarifele se aplicã la acelaşi nivel pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
VII. Tarifele prevãzute la nr. crt. 3 se majoreazã cu 100% pentru vehiculele la care se constatã circulaţia fãrã avizul prealabil sau autorizaţia specialã de transport, prevãzute la nr. crt. 1 şi 2.
VIII. Tarifele prevãzute la nr. crt. 4, marcate cu "*)", se majoreazã cu 100% pentru vehiculele la care se constatã circulaţia fãrã avizul prealabil sau autorizaţia specialã de transport, prevãzute la nr. crt. 1 şi 2.
IX. Tarifele prevãzute la nr. crt. 5 se majoreazã cu 100% pentru vehiculele la care se constatã circulaţia fãrã avizul prealabil sau autorizaţia specialã de transport, prevãzute la nr. crt. 1 şi 2.
X. Pentru vehiculele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, tarifele de la pct. 3 şi 5 nu se aplicã pentru masa totalã şi/sau dimensiunile mai mari decât cele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care sunt cel mult egale cu masa totalã şi cu dimensiunile prevãzute de Directiva 96/53/CEE .
XI. Aplicarea tarifelor prevãzute la pct. VII, VIII şi IX se efectueazã pe reţeaua de drumuri naţionale din România sau pe sensul de ieşire din România, în agenţiile de control şi încasare ale Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
1. Emiterea avizului prealabil
a) Avizul prealabil se emite la cerere, prealabil efectuãrii transportului în trafic internaţional, şi conţine informaţii privind vehiculul şi operatorul de transport, traseul de parcurs autorizat, contravaloarea tarifelor suplimentare de utilizare şi a tarifului de autorizare şi condiţiile de desfãşurare a transportului. Avizul prealabil se elibereazã pentru efectuarea unui transport pe traseu unic dus, dus-întors sau în circuit şi este valabil 20 de zile de la data emiterii.
b) Pe sensul de ieşire din România transportul se poate efectua, în baza avizului prealabil, pânã la obţinerea autorizaţiei speciale de transport.
c) Avizul prealabil pentru sensul de intrare în România se emite numai pentru masã totalã sau pentru dimensiuni mai mari de:
(i) 80,0 tone masã totalã;
(ii) 25,00 metri lungime;
(iii) 4,50 metri înãlţime;
(iv) 4,50 metri lãţime.
d) Prin excepţie, se pot elibera avize prealabile pentru masa totalã sau pentru dimensiuni mai mici decât cele prevãzute la lit. c) pentru transporturile ale cãror tarife suplimentare se achitã în contul Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
e) Agenţiile de control şi încasare emit autorizaţie specialã de transport fãrã aviz prealabil, pânã la limitele menţionate la lit. c) şi pânã la masele pe axe care pot fi autorizate.
2. Emiterea autorizaţiilor speciale de transport
Tarifarea pentru emiterea autorizaţiilor speciale de transport se efectueazã pentru fiecare document eliberat.
3. Eliberarea autorizaţiilor speciale de transport
a) Pentru autorizaţiile speciale de transport eliberate la cerere se aplicã reduceri ale tarifelor în funcţie de perioada autorizatã, astfel:
(i) pentru o perioadã de 3 luni consecutive, tarifele prevãzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplicã la 95% din valoarea totalã, achitatã anticipat;
(ii) pentru o perioadã de 6 luni consecutive, tarifele prevãzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplicã la 90% din valoarea totalã, achitatã anticipat;
(iii) pentru o perioadã de 9 luni consecutive, tarifele prevãzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplicã la 85% din valoarea totalã, achitatã anticipat;
(iv) pentru o perioadã de 12 luni consecutive, tarifele prevãzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplicã la 75% din valoarea totalã, achitatã anticipat.
b) Pentru celelalte perioade de valabilitate pentru care se elibereazã autorizaţii speciale de transport nu se aplicã reduceri ale tarifelor.
c) Autorizaţia specialã de transport se elibereazã pentru fiecare transport sau pentru mai multe transporturi efectuate cu acelaşi vehicul, cu valori identice ale maselor şi dimensiunilor, pe traseele autorizate şi este valabilã numai dacã existã şi este prezentatã, în original, personalului cu drept de control.
d) Autorizaţiile speciale de transport eliberate conform pct. 3 lit. a) se pot emite şi pentru mai multe numere de înmatriculare ale (semi)remorcilor, condiţionat de menţinerea vehiculului motor şi de respectarea configuraţiei şi caracteristicilor înscrise în autorizaţie.
e) Autorizaţia specialã de transport se elibereazã şi în cazul în care transportul este exceptat de la plata tarifelor suplimentare de utilizare.
f) În situaţia în care vehiculul nu poate fi cântãrit sau mãsurat din motive cauzate de lipsa ori de nefuncţionarea echipamentelor tehnice, masele şi dimensiunile se constatã din: certificatul de înmatriculare, CMR, carnetul TIR sau alt document echivalent, avizul prealabil, autorizaţia specialã de transport sau alte documente din care sã reiasã masa proprie a vehiculului, masa încãrcãturii şi dimensiunile.
4. Tarifare pentru depãşirea masei (totalã sau pe axe)
a) Tarifarea pentru depãşirea masei se efectueazã prin compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se în considerare valoarea cea mai mare rezultatã.
b) Tarifarea pentru depãşirea masei totale se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor masei reale a vehiculului.
c) În situaţia în care cel puţin douã vehicule sunt cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor, din punctul de vedere al distanţei dintre axe, se efectueazã pentru fiecare vehicul, indiferent de numãrul de osii sau de roţi ale fiecãrui vehicul.
d) Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã masa maximã admisã pe axe, în funcţie de categoria drumului pe care se circulã.
e) Pentru axe multiple constituite din cel puţin douã axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã pentru fiecare categorie de axe (simplã, dublã, triplã), în funcţie de distanţa dintre axe.
f) Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axa dublã şi triplã se efectueazã pentru ansamblul de axe, fãrã a se compara şi a se lua în considerare axele componente ale configuraţiei de axe.
g) În cazul depãşirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuraţii de axe distincte ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se cumuleazã.
h) Nu se elibereazã autorizaţie specialã de transport, nu se tarifeazã şi nu se sancţioneazã contravenţional depãşirea masei maxime admise pe axã şi a masei totale sau a maselor pe axe şi masei totale înscrise în autorizaţia specialã de transport sau în avizul prealabil, dacã depãşirea este de pânã la:
(i) 3% inclusiv, pentru masa pe axã simplã:
(ii) 3% inclusiv, pentru masa pe axã dublã:
(iii) 3% inclusiv, pentru masa pe axã triplã:
(iv) 4,0% inclusiv, pentru masa totalã.
i) Tarifarea pentru depãşirea masei totale sau pe axe nu se aplicã pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme, microbuze, autocare, autobuze).
j) Masa maximã pe axe care poate fi autorizatã peste masa maximã admisã, pânã la care este posibilã emiterea autorizaţiei speciale de transport, şi circulaţia vehiculelor, indiferent de categoria de drum:
(i) 3,5 tone pentru axa simplã;
(ii) 6,0 tone pentru axa dublã;
(iii) 7,0 tone pentru axa triplã.
k) În mod excepţional se pot autoriza transporturi cu depãşiri de masã pe configuraţii de axe peste masele maxime pe axe care pot fi autorizate, pentru care nu existã posibilitatea tehnicã de diminuare a masei încãrcãturii sau a înlocuirii mijlocului de transport, cu condiţia întocmirii unui proiect de transport de cãtre o unitate de specialitate agreatã de administratorul drumului în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu plata tarifelor suplimentare de utilizare corespunzãtoare depãşirilor.
5. Tarifare pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise
a) Tarifarea pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã dimensiunea maximã admisã.
b) În situaţia în care sunt depãşite cel puţin douã dintre dimensiunile maxime admise, se cumuleazã tarifarea pentru dimensiunile care sunt depãşite.
c) Nu se elibereazã autorizaţie specialã de transport, nu se tarifeazã şi nu se sancţioneazã contravenţional depãşirea dimensiunilor maxime admise sau depãşirea dimensiunilor înscrise în autorizaţia specialã de transport ori în avizul prealabil, dacã depãşirea se încadreazã în urmãtoarele valori:
(i) pentru lungime: 20 cm;
(ii) pentru lãţime: 10 cm.
d) Nu se tarifeazã şi nu se sancţioneazã contravenţional depãşirea cu 0,01-0,05 m a înãlţimii maxime admise sau a înãlţimii înscrise în autorizaţia specialã de transport ori în avizul prealabil. Dacã traseul avizat/autorizat permite circulaţia cu înãlţimea rezultatã, personalul Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. cu drept de control efectueazã o menţiune pe aviz/autorizaţie. În cazul în care nu este posibilã circulaţia cu înãlţimea rezultatã prin mãsurare, personalul cu drept de control elaboreazã un nou traseu, pentru care se recalculeazã tarifele suplimentare de utilizare.
e) Pentru înãlţimea de 4,01-4,05 m inclusiv se elibereazã aviz prealabil pentru cunoaşterea de cãtre operatorul de transport a traseului de parcurs şi pentru asigurarea siguranţei rutiere.
f) Pentru vehicule specializate a cãror caroserie este destinatã transportului de vehicule nu se elibereazã autorizaţie specialã de transport pânã la lungimea de 20,75 metri inclusiv.
6. Tarifare pentru eliberarea autorizaţiilor speciale de transport
Valoarea totalã a tarifãrii în vederea eliberãrii autorizaţiei speciale de transport se aplicã prin cumularea tarifelor pentru emiterea autorizaţiei speciale de transport, pentru depãşirea masei totale sau pe axe şi pentru depãşirea dimensiunilor.
7. Recântãrire şi remãsurare
a) Recântãrirea şi remãsurarea se efectueazã numai pe sensul de intrare în România, la solicitarea operatorului de transport.
b) Pe reţeaua internã şi pe sensul de ieşire din România din punctele de trecere a frontierei nu se efectueazã recântãrire sau remãsurare.
C. Modul de efectuare a calculelor:
1. tariful unitar se introduce în calcul cu numãrul de zecimale rezultat, fãrã rotunjiri;
2. distanţa se introduce în calcul în kilometri, fãrã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
3. rezultatele parţiale pânã la tariful final care trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc;
4. tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.

ANEXA 2

TARIFE COMPLEMENTARE DE UTILIZARE
a drumurilor de interes naţional



┌────┬─────────────────────────────────────────┬─────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Denumire tarif │ Unitate │Tarif unitar,│
│crt.│ │ de calcul │cu TVA [euro]│
├────┼─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────┤
│ 1 │Autorizare acces la reţeaua rutierã │tarif/cursã │ 1.200,0 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼─────────────────┼─────────────┤
│ 2 │Complementar la autorizaţiile "cu platã" │tarif x masã │ │
│ │stabilite prin protocol de │totalã x distanţã│ 0,03 │
│ │Ministerul Transporturilor │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────┴─────────────────┴─────────────┘



NOTĂ?:
Modul de aplicare al tarifelor prevãzute în anexã:
Tarifele prevãzute în prezenta anexã se aplicã numai pentru vehiculele înmatriculate în alte state.
Tarifare pentru autorizare acces la reţeaua rutierã
Tariful se aplicã pe sensul de intrare în România sau pe sensul de ieşire din România.
Tariful pentru autorizarea accesului la reţeaua rutierã se aplicã în punctele de trecere a frontierei pentru vehiculele de transport marfã sau persoane înmatriculate în alte state, care sunt supuse autorizãrii potrivit acordurilor rutiere interguvernamentale, protocoalelor comisiilor mixte rutiere sau acordurilor internaţionale la care România este parte şi nu prezintã documentul de acces la reţeaua rutierã, corespunzãtor categoriei de transport efectuate.
Documentul de acces la reţeaua rutierã din România nu trebuie prezentat dacã transportul se încadreazã în una dintre gratuitãţile prevãzute prin acordurile rutiere interguvernamentale, protocoalele comisiilor mixte rutiere sau acordurile internaţionale la care România este parte.
Tariful este valabil pentru fiecare cursã, având o singurã intrare şi/sau ieşire din România, în funcţie de tipul de trafic efectuat.
Tariful achitat la intrarea în România rãmâne valabil şi la ieşirea din România.
Tariful nu se aplicã pentru vehiculele achiziţionate din afara României şi care se aflã la prima cursã din ţara vânzãtorului spre ţara cumpãrãtorului, fapt dovedit prin documente specifice, din care un exemplar, în copie, se reţine de cãtre administratorul drumului din punctul de frontierã.
Tarif complementar
Tariful complementar se aplicã la autorizaţiile de transport rutier internaţional de marfã "cu platã", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor cu ministerele de resort din alte state.
Tariful se aplicã în lipsa autorizaţiei de transport rutier internaţional de marfã "cu scutire de platã", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor, pentru vehiculele achiziţionate din afara României de cãtre persoane fizice sau juridice strãine şi se aflã la prima cursã din ţara vânzãtorului spre ţara cumpãrãtorului.
Modul de efectuare a calculelor:
1. masa totalã se introduce în calcul în tone, cu douã zecimale, prin rotunjire;
2. distanţa se introduce în calcul în kilometri, fãrã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate;
3. rezultatele parţiale pânã la tariful final care trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc;
4. tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.

ANEXA 3

TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse



┌────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────┐
│Nr. │ Tip vehicul │ Unitate │ Tarif │
│crt.│ │ de calcul,│ pentru │
│ │ │ cu TVA │o trecere│
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤
│ 1 │Motociclete, inclusiv cele cu ataş │ │ 12,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 2 │Autoturisme, inclusiv cele de teren │ │ 31,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 3 │Microbuze, vehicule cu masa totalã maximã │ │ │
│ │autorizatã sub 12,0 tone │ │ 57,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 4 │Autobuze, autocare, autovehicule cu masa totalã │lei/vehicul│ │
│ │maximã autorizatã mai mare sau egalã cu 12,0 tone │ │ 132,00 │
│ │şi cu maximum 3 axe (inclusiv) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 5 │Autovehicule cu masa totalã maximã autorizatã │ │ │
│ │mai mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe│ │ 197,00 │
│ │(inclusiv) │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┘



NOTĂ?:
Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în Romania şi în alte state.
1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorcã sau remorcã tractatã de acesta.
2. Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
3. Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere în sensul Giurgiu-Ruse.
4. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din Romania - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului.
Modul de efectuare a calculelor:
- tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.

ANEXA 4

TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre la Giurgeni-Vadul Oii



┌────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────┐
│Nr. │ Categoria de vehicule │ Unitate │ Tarif │
│crt.│ │ de calcul,│ pentru │
│ │ │ cu TVA │o trecere│
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤
│ 1 │Motociclete, inclusiv cele cu ataş │ │ 4,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 2 │Autoturisme, inclusiv cele de teren │ │ 8,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 3 │Microbuze, autovehicule cu masa totalã maximã │ │ │
│ │autorizatã sub 12 tone │ │ 19,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤lei/vehicul├─────────┤
│ 4 │Autobuze, autocare, autovehicule cu masa totalã │ │ │
│ │maximã autorizatã mai mare sau egalã cu 12,0 tone │ │ 32,00 │
│ │şi cu maximum 3 axe (inclusiv) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 5 │Autovehicule cu masa totalã maximã autorizatã │ │ │
│ │mai mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe│ │ 47,00 │
│ │(inclusiv) │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┘



NOTĂ?:
Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în Romania şi în alte state.
1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorcã sau remorcã tractatã de acesta.
2. Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
3. Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.
4. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din Romania - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului.
Modul de efectuare a calculelor:
- tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.

ANEXA 5

TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre la Feteşti-Cernavodã



┌────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────┐
│Nr. │ Categoria de vehicule │ Unitate │ Tarif │
│crt.│ │ de calcul,│ pentru │
│ │ │ cu TVA │o trecere│
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤
│ 1 │Motociclete, inclusiv cele cu ataş │ │ 7,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 2 │Autoturisme, inclusiv cele de teren │ │ 10,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 3 │Microbuze, autovehicule cu masa totalã maximã │ │ │
│ │autorizatã sub 12 tone │ │ 35,00 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 4 │Autobuze, autocare, autovehicule cu masa totalã │lei/vehicul│ │
│ │maximã autorizatã mai mare sau egalã cu 12,0 tone │ │ 47,00 │
│ │şi cu maximum 3 axe (inclusiv) │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────┤
│ 5 │Autovehicule cu masa totalã maximã autorizatã │ │ │
│ │mai mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe│ │ 68,00 │
│ │(inclusiv) │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┘



NOTĂ?:
Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în Romania şi în alte state.
1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorcã sau remorcã tractatã de acesta.
2. Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
3. Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.
4. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din Romania - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate, utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului.
Modul de efectuare a calculelor:
- tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.

ANEXA 6

TARIFE DE UTILIZARE
a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale din Romania



┌────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┐
│Nr. │ Denumire tarif │ Unitate │ Tarif │
│crt.│ │ de calcul │ unitar │
│ │ │ │ [euro] │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┤
│ A. │ACORD PREALABIL ŞI AUTORIZAŢIE DE AMPLASARE ŞI ACCES LA DRUM │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 1 │Acord prealabil de amplasare şi acces la drum │ │ │
│ │pentru persoane fizice şi juridice │tarif/document│ 105,00│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 2 │Autorizaţie de amplasare şi acces la drum │tarif/document│ 65,00│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 3 │Acord prealabil/autorizaţie pentru persoane │ │ │
│ │fizice (construcţii de locuinţe, garaje, racor- │tarif/document│ 25,00│
│ │duri (instalaţii de gaze, apã, electricitate etc)│ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┤
│ B. │OCUPAREA SUPRAFEŢELOR DIN ZONA DRUMURILOR NAŢIONALE ŞI AUTOSTRÃZILOR │
├────┼───────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 4 │Amplasare panou publicitar pe: │drum european │ │ 2,63│
│ │ ├─────────────────┤tarif/mp/lunã ├────────┤
│ │ │drum naţional │ │ 0,65│
│ │ │principal sau │ │ │
│ │ │secundar │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 5 │Spaţiu cu destinaţie comercialã│drum european │ │ 0,65│
│ │(chioşc, rulotã, masã pentru ├─────────────────┤tarif/mp/lunã ├────────┤
│ │desfacere produse alimentare şi│drum naţional │ │ 0,39│
│ │nealimentare) pe: │principal sau │ │ │
│ │ │secundar │ │ │
│ │ ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,61│
├────┼───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 6 │Suprafeţele desemnate a deveni │drum european │ │stabilit│
│ │spaţii de servicii şi spaţii de│ │ │prin li-│
│ │parcare, precum şi suprafeţele │ │ │citaţie │
│ │devenite disponibile, care ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │aparţin administratorului │drum naţional │ │stabilit│
│ │drumului, în zone adiacente, │principal sau │tarif/mp/lunã │prin li-│
│ │la: │secundar │ │citaţie │
│ │ ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │ │autostradã │ │stabilit│
│ │ │ │ │prin li-│
│ │ │ │ │citaţie │
├────┼───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 7 │Locuri de parcare care │drum european │ │ 0,71│
│ │deservesc obiective economice ├─────────────────┤tarif/mp/lunã ├────────┤
│ │pe: │drum naţional │ │ 0,42│
│ │ │principal sau │ │ │
│ │ │secundar │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 8 │Accese la diferite obiective │ │ │ 0,65│
│ │(staţii de distribuţie, ├─────────────────┤tarif/mp/lunã ├────────┤
│ │carburanţi, hoteluri, moteluri,│drum naţional │ │ 0,39│
│ │depozite, spaţii comerciale, │principal sau │ │ │
│ │show-room etc.) pe: │secundar │ │ │
│ │ ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,61│
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────┴────────┤
│ C. │AMPLASÃRI DE CABLURI ŞI CONDUCTE │
├────┼───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │Amplasare de cabluri electrice,│ │
│ │telefonice, TV │ │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 𗈝.1 subtraversare │ │tarif/ml/lunã │ 0,36│
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 𗈝.2 cablu subteran în lungul │în amprizã, │ │ │
│ │drumului │în afara pãrţii │ │ 0,36│
│ │ │carosabile │ │ │
│ │ ├─────────────────┤tarif/ml/lunã ├────────┤
│ │ │sub partea │ │ │
│ │ │carosabilã │ │ 0,48│
│ │ ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │ │în zona │ │ │
│ │ │de siguranţã │ │ 0,18│
│ 9 ├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 𗈝.3 stâlpi de care este prins │în amprizã, │ │ │
│ │cablu aerian în lungul │în afara pãrţii │ │ 1,08│
│ │drumului │carosabile │tarif/buc/lunã│ │
│ │ ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │ │în zona │ │ │
│ │ │de siguranţã │ │ 0,84│
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 𗈝.4. pe poduri şi podeţe │în canale tehnice│ │ 1,55│
│ │ ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │ │ancorat de pod │tarif/ml/lunã │ │
│ │ │sau în altã │ │ 2,74│
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ │
├────┼───────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────┴────────┤
│ │Amplasarea conductelor de apã, canalizare, aburi şi alte produse │
│ │neinflamabile, de gaze, ţiţei şi alte produse inflamabile, benzi │
│ │transportatoare care traverseazã aerian drumurile │
│ ├───────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────┬────────┤
│ 󧓒.1 traversare aerianã │ │tarif/ml/lunã │ 1,04│
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 󧓒.2 subtraversare │ │tarif/ml/lunã │ 0,72│
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 󧓒.3 amplasare subteranã │în amprizã, │ │ │
│ 10 │în lungul drumului: │în afara pãrţii │ │ 0,72│
│ │ │carosabile │ │ │
│ │ ├─────────────────┤tarif/ml/lunã ├────────┤
│ │ │sub partea │ │ │
│ │ │carosabilã │ │ 1,21│
│ │ ├─────────────────┤ ├────────┤
│ │ │în zona │ │ │
│ │ │de siguranţã │ │ 0,56│
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 󧓒.4 amplasare aerianã │în amprizã │ │ 2,81│
│ │în lungul drumului: ├─────────────────┤tarif/ml/lunã ├────────┤
│ │ │în zona │ │ 2,00│
│ │ │de siguranţã │ │ │
│ ├───────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────┼────────┤
│ 󧓒.5 pe poduri şi podeţe │în canale tehnice│ │ 7,23│
│ │ ├─────────────────┤tarif/ml/lunã ├────────┤
│ │ │ancorat de pod │ │ │
│ │ │sau în altã │ │ 11,24│
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────┴────────┘



NOTĂ?:
Modul de aplicare a tarifelor de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale prevãzute în prezenta anexa:
1. Administratorul drumului poate accepta amplasarea unor construcţii sau instalaţii în zona drumului, cu condiţia ca acestea sã nu aducã prejudicii drumului şi siguranţei traficului rutier.
2. Realizarea sau amplasarea în zona drumurilor a construcţiilor, instalaţiilor, acceselor, refugiilor auto, platformelor carosabile şi panourilor publicitare se face cu respectarea condiţiilor impuse prin autorizaţia de amplasare şi acces la drum şi prin încheierea, dacã este cazul, a contractului aferent utilizãrii suprafeţei ocupate din ampriza şi zona de siguranţã. În cazul în care nu sunt respectate condiţiile impuse în acordul prealabil, respectiv în autorizaţia de amplasare şi acces la drumul naţional, precum şi în cazul în care nu se achitã tariful aferent ocupãrii amprizei şi zonei de siguranţã, proprietarul este obligat sã desfiinţeze sau sã mute pe cheltuiala sa obiectivul avizat, în termenul stabilit de administratorul drumului. În cazul nerespectãrii termenului fixat de administratorul drumului, acesta va proceda la dezafectarea/mutarea/demolarea obiectivului pe cheltuiala proprietarului.
3. Acordul şi autorizaţia de amplasare şi acces la drum se emit pentru o anumitã funcţiune a obiectivului. La schimbarea funcţiunii sau a destinaţiei, beneficiarul este obligat sã obţinã aprobarea administratorului drumului pentru nouã situaţie.
4. Tarifele se percep persoanelor fizice şi juridice care au obligaţia de a solicita autorizaţie.
5. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele nu funcţioneazã sau în cazurile în care lucrãrile la acestea au fost sistate sau nu au fost finalizate.
6. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele se vor amplasa în afara zonei de protecţie a drumurilor naţionale, însã numai dacã se realizeazã şi drum de acces la drumurile naţionale sau alte lucrãri în amprizã şi în zona de siguranţã.
7. Tarifele prevãzute la lit. A din tabelul de mai sus se percep şi în cazul în care se solicitã prelungirea acordului sau autorizaţiei.
8. Persoanelor fizice care solicitã avizul administratorului drumului pentru construcţii de locuinţe, garaje, racorduri la instalaţiile de gaze, apã, telefonie, TV, electricitate, canalizare etc. li se încaseazã o singurã datã suma de 25 euro, respectiv fie la eliberarea acordului, fie la eliberarea autorizaţiei.
9. Pentru panourile publicitare, suprafaţa minimã supusã tarifãrii va fi suprafaţa rezultatã din încadrarea proiecţiei orizontale a panoului, la care se adaugã 1,00 m de jur împrejur.
10. Pentru spaţiile prevãzute la lit. B din tabelul de mai sus, poziţia 5, suprafaţa minimã tarifatã va fi suprafaţa obiectivului amplasat, plus 1,00 m de jur împrejur, la care se adaugã suprafaţa aferentã staţionãrii autovehiculelor în afara pãrţii carosabile.
11. Pentru accesele la diferite obiective prevãzute la lit. B poziţia 8, suprafaţa supusã tarifãrii reprezintã terenul ocupat din zona drumului, respectiv din ampriza şi zona de siguranţã, prin realizarea accesului cu racordare simplã (dacã amplasamentul este situat în localitate), a benzilor de accelerare şi decelerare (dacã amplasamentul este în afara localitãţii), respectiv a benzii de stocaj pentru virare la stânga. În afara localitãţii, amenajarea accesului la drumul naţional se realizeazã conform Normativului C 173/1986 privind amenajarea la acelaşi nivel a intersecţiilor drumurilor publice din afara localitãţilor.
Amplasamentul este în localitate atunci când este situat între indicatoarele rutiere de intrare şi ieşire în/din localitate.
12. Pentru benzile transportatoare se percep numai tarifele de la traversare aerianã.
● Tariful de utilizare a zonei drumului conform lit. B şi C nu se aplicã persoanelor fizice care realizeazã accese la locuinţe, case de vacanţã sau garaje, precum şi pentru instalaţiile care asigurã utilitãţile necesare consumului casnic (apã, gaze, energie electricã, canalizare). Aceastã scutire nu este valabilã însã în cazul în care se schimbã destinaţia locuinţei sau garajului (de exemplu, transformarea în spaţiu comercial etc.) sau se amplaseazã în incintã construcţii cu caracter comercial.
● Tariful de utilizare a zonei drumurilor naţionale nu se aplicã pentru unitãţile bugetare de asistenţã socialã şi de educaţie (spitale, creşe, aziluri de bãtrâni, şcoli, grãdiniţe).

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016