Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 24 din 10 ianuarie 2005  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 595/2003 privind aprobarea Cerintelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreaza pavilionul roman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 24 din 10 ianuarie 2005 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 595/2003 privind aprobarea Cerintelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreaza pavilionul roman

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 21 ianuarie 2005
ORDIN nr. 24 din 10 ianuarie 2005
pentru modificarea şi completarea <>Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 privind aprobarea Cerinţelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreaza pavilionul roman
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 21 ianuarie 2005


Având în vedere prevederile Directivei Consiliului 82/714/CEE din 4 octombrie 1982, care stabileşte prescripţiile tehnice pentru navele de navigaţie interioarã,
în temeiul <>art. 12 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 16 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicatã, şi al <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 privind aprobarea Cerinţelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreaza pavilionul roman, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 şi nr. 374 bis din 31 mai 2003, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1. - Prevederile prezentului ordin se aplica:
a) navelor nou-construite care urmeazã sa arboreze pavilionul roman şi a cãror chila a fost pusã pe data de 1 iunie 2003 sau dupã aceasta data;
b) navelor care arboreaza pavilionul roman şi care efectueazã voiaje internaţionale începând cu data de 1 ianuarie 2005;
c) navelor care arboreaza pavilionul roman, altele decât cele de la lit. b), începând cu data de 1 ianuarie 2007."
2. La anexa nr. 1 capitolul 2 punctul 2.03.4, prima fraza va avea urmãtorul cuprins:
"2.03.4. Instalaţiile vizate la pct. 2.03.1 nu pot fi amplasate în încãperi sau în compartimentul de maşini în care sunt depozitate ori utilizate categoriile de substanţe care fac parte din clasa a III-a ADNR - Regulamentul privind transportul mãrfurilor periculoase pe Rhin, prevãzute mai jos:
Categoria K1n - lichide cu punct de inflamabilitate mai mic de 21° C. Presiunea vaporilor acestor lichide la temperatura de 50° C nu trebuie sa depãşeascã 1,1 bar;
Categoria K1s - lichide cu punct de inflamabilitate între 21° C şi 55° C inclusiv; sau
Categoria K2 - lichide cu punct de inflamabilitate peste 55° C, dar mai mic sau egal cu 100° C."
3. Capitolul 13 din anexa nr. 1 va avea urmãtorul titlu:

"CAPITOLUL 13
Derogãri pentru navele aflate în serviciu"
4. La anexa nr. 1 punctele 13.01-13.03 vor avea urmãtorul cuprins:
"13.01. Navele prevãzute la art. 11 1 din ordin, care la 1 ianuarie 1985 se aflau în serviciu sau a cãror chila a fost pusã înainte de aceasta data, dar a cãror construcţie şi echipament nu corespund în totalitate cerinţelor din prezenta anexa, trebuie sa fie aduse în conformitate cu acestea pana la prima inspecţie tehnica pentru eliberarea sau confirmarea certificatului tehnic, efectuatã dupã data de 1 ianuarie 2005, cu excepţia prevederilor din tabelul nr. 1, la care se aplica urmãtoarele condiţii:
a) cerinţele din prima coloana a tabelului trebuie sa fie aplicate în decurs de 5 ani începând de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin;
b) cerinţele din coloana a doua nu se aplica navelor aflate deja în serviciu, dacã siguranta navei şi a echipajului este asigurata într-un alt mod corespunzãtor;
c) derogarile vizate la lit. a) şi b) nu se aplica pãrţilor din nave care fac obiectul transformãrilor sau inlocuirilor;
d) în cazul în care aplicarea cerinţelor vizate la lit. a), dupã o perioada de 5 ani de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, precum şi aplicarea cerinţelor prevãzute la lit. c) nu sunt practic realizabile sau ar antrena cheltuieli nerezonabile, Autoritatea Navala Romana poate acorda derogãri;
e) detalii relevante cu privire la orice derogãri acordate conform prevederilor lit. a) trebuie menţionate în certificatul tehnic în timpul primei inspecţii efectuate dupã intrarea în vigoare a prezentului ordin; derogarile conform prevederilor lit. d) trebuie menţionate în certificatul tehnic atunci când sunt acordate;
13.02. Navele deja aprobate pentru conducerea prin radar de cãtre o singura persoana trebuie sa respecte cerinţele cap. 9 în decurs de 5 ani începând de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin. Navele care solicita pentru prima data o asemenea aprobare trebuie sa fie aduse în conformitate cu cerinţele cap. 9 înainte sa poatã obţine aceasta aprobare.
13.03. Navele care la 1 ianuarie 1985 aveau instalaţii permanente de stingere a incendiilor, care utilizeazã CO(2) ca agent de stingere, pot menţine aceste instalaţii cu condiţia sa se îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
a) instalaţiile de stingere a incendiilor cu CO(2) se pot folosi numai în compartimentele maşinilor, cazanelor şi pompelor;
b) toate instalaţiile permanente de stingere a incendiilor cu CO(2) trebuie sa fie echipate cu o alarma al carei semnal se poate auzi clar în toate spaţiile în care se lanseaza CO(2), chiar în condiţii de exploatare care corespund celui mai mare nivel de zgomot propriu posibil, şi care sa se distinga clar fata de toate celelalte semnale acustice de avertizare existente la bord.
De asemenea, semnalele de avertizare pentru lansarea de CO(2) trebuie sa se poatã auzi clar în spaţiile invecinate prin uşile de comunicare închise şi în condiţiile depãşirii celui mai mare nivel posibil de zgomot propriu produs în timpul functionarii, în cazul în care acestea trebuie sa fie evacuate printr-un singur spaţiu în care urmeazã a se lansa CO(2).
Urmãtorul anunţ, scris cu litere roşii pe fond alb, în limba romana, precum şi în una dintre limbile olandeza, franceza sau germanã, trebuie sa fie afişat într-un loc corespunzãtor la intrarea şi la ieşirea din orice spaţiu în care CO(2) ar putea fi lansat:
"Parasiti imediat acest spaţiu la emiterea semnalului de avertizare pentru lansarea de CO(2) (descrierea semnalului) pericol de asfixiere.";
c) în apropierea tuturor dispozitivelor de declansare a instalaţiilor de stingere a incendiilor cu CO(2), instrucţiunile de utilizare trebuie sa fie afişate în mod clar şi marcate durabil în limba romana, precum şi în una dintre limbile olandeza, franceza sau germanã.
Tubulaturile care conduc la diferite spaţii ce ar putea fi afectate de lansarea de CO(2) trebuie sa fie prevãzute cu dispozitive de închidere.
Dispozitivul de avertizare prevãzut la lit. b) trebuie sa fie declansat automat înaintea punerii în funcţiune a instalaţiei de stingere a incendiului;
d) rezervoarele de CO(2) trebuie sa fie instalate într-un spaţiu etans la gaz, separat de alte spaţii. Acest spaţiu trebuie sa fie acccesibil numai din exterior şi trebuie sa dispunã de o instalatie de ventilaţie corespunzãtoare şi independenta, complet separatã de celelalte instalaţii de ventilaţie de la bord. Temperatura din aceasta încãpere nu trebuie sa depãşeascã 60° C. Toate rezervoarele sub presiune trebuie sa aibã inscripţia "CO(2)" alba, pe fond roşu. Înãlţimea literelor trebuie sa fie de cel puţin 6 centimetri;
e) rezervoarele, armaturile şi tubulaturile de CO(2) sub presiune trebuie sa corespundã specificatiilor româneşti sau ale Uniunii Europene. Acestea trebuie sa poarte un marcaj oficial care sa ateste ca respectivele instalaţii au trecut testele regulamentare;
f) alarma menţionatã la lit. b) trebuie sa fie verificata cel puţin o data la 12 luni.
Instalaţiile de stingere a incendiului trebuie sa fie verificate cel puţin o data la 2 ani. Aceasta verificare trebuie sa se refere cel puţin la:
- inspectarea exterioarã a întregii instalaţii;
- controlul functionarii sistemului de tubulatura şi a duzelor de ieşire;
- controlul functionarii mecanismului de declansare;
- verificarea alimentarii cu CO(2) la fiecare rezervor de serviciu;
g) certificatele tehnice şi rapoartele de inspecţie aferente, semnate de inspectori, trebuie sa se afle la bord. În acestea trebuie sa fie menţionate cel puţin verificãrile mai sus menţionate, rezultatele obţinute şi data efectuãrii verificãrii;
h) în cazul în care nava este echipata cu una sau mai multe instalaţii de stingere a incendiului cu CO(2) care au fost verificate, certificatul eliberat navei trebuie sa aibã la rubrica 2/4 urmãtoarea menţiune:
«... (numãrul) instalaţii fixe de stingere a incendiului cu CO(2). Certificatele cerute trebuie sa se afle la bord»."
5. La anexa nr. 1, capitolul 13 se completeazã cu punctele 13.04 şi 13.05, cu urmãtorul cuprins:
"13.04. Prevederile cap. 11 se aplica doar categoriilor de nave prevãzute la art. 11^1 lit. a) din ordin, care au chila pusã dupã data intrãrii în vigoare a prezentului ordin. Oricum, din motive de siguranta, prevederile pct. 11.01.1, 11.01.3 şi 11.01.4, precum şi prevederile din tabelul nr. 2, în limitele de timp stipulate, se aplica navelor prevãzute la pct. 13.01 din prezenta anexa.
13.05. Pe navele existente, care au puntea de circulaţie laterala gurilor de magazii mai mica de 0,50 m, balustradele pot fi înlocuite cu un cablu (ţin-te bine) fixat de-a lungul bordurilor înspre apa sau cu bare de sprijin fixate de-a lungul ramelor gurilor de magazii.

Tabelul nr. 1


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Derogãri Cerinţe a cãror aplicare Cerinţe care
poate fi amânatã pana la nu sunt
împlinirea a maximum 5 ani aplicabile
de la data intrãrii în navelor
vigoare a Ordinului ministrului aflate în
lucrãrilor publice, serviciu la
transporturilor şi locuinţei data de
nr. 595/2003 pentru navele 1.01.1985
aflate în serviciu la data
intrãrii în vigoare a
respectivului ordin
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Articolul Paragraful Articolul Paragraful
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cerinţe referitoare la
construcţia navala 2.02 3,6,7
2.03 2,3
2.04 1,2,3,4,5
2.05 1,2,3
2.06 3,5,6 2.06 2,7
3. Instalatia de guvernare
şi timoneria 3.01 2
3.02
3.03 2 3.03 1
3.04 1,2,3
3.05 1,2
3.06 1,2
3.08 1,2,3,4
3.09 1,2
3.10
3.11
3.12
3.13 2,3,4,5
3.14
3.15
3.16 1,2,3,4,5,6,7
3.17
4. Distanta de siguranta, bord 4.05 1,2,3
liber şi scãri de pescaj
5. Construcţia maşinilor 5.01 3
5.02 2,3
5.03 2/reciproc
5.04 1,2,3,4
5.05 2,3,4,5,6 5.05 7,8
5.06 8 5.06 2,3,4,5,6,7
5.08 1,2
5.09 2
6. Instalaţiile electrice 6.01 2,3
6.02 1,2
6.03 1,2,3,4
6.04 1,2
6.05 1,2,5,6,7,8 6.05 3
6.06 1,2,3,4,5
6.07 1,2,3,4,5,
6,7,8,9
6.08
6.09 1,2 6.09 3
6.10 1,2,3
6.11 1,2,3,4
6.12 1,2,3
7. Echipamentul 7.03 6 7.03 5
7.04 1,2 7.04 3,4
7.05 2,3,5
8. Instalaţiile cu gaze Tot capitolul, 3 ani
lichefiate pentru uz mai puţin în loc
gospodãresc pct. 8.15 de 5 ani

12. Prevederi referitoare 12.02 2,3,4
la cerinţele tehnice
suplimentare fata de
cele pentru zona 4,
aplicabile navelor care
navigheaza pe cãile de
navigaţie interioarã
din zona 3 12.03
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Tabelul nr. 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Derogãri Cerinţe aplicabile aflate în Cerinţe
serviciu într-o perioada de aplicabile
5 ani de la data intrãrii în navelor aflate
vigoare a Ordinului ministrului în serviciu
lucrãrilor publice, transportu- într-o perioada
rilor şi locuinţei nr. 595/2003 de 1 an de la
data intrãrii
în vigoare a
Ordinului
ministrului
lucrãrilor
publice,
transporturilor
şi locuinţei
nr. 595/2003
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Articolul Paragraful Articolul Paragraful
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Igiena şi siguranta în 11.01 2
încãperile de locuit ale
echipajului şi în posturile 11.02 5
de lucru 11.05 2
11.08 3
11.12 5,6,7 11.12 8
11.13 1,2,3,4
11.14 1,3,4
11.16 1,2
11.17 2 11.17 3 a)
11.18 1,2,4
11.20 2,3
11.21 2"
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



6. La anexa nr. 2 "Cãile navigabile europene repartizate geografic în zonele 1, 2, 3 şi 4", Capitolul II - Zona 3, dupã paragraful "Regatul Ţãrilor de Jos" se introduce urmãtorul text:
"România
Dunarea de la granita României cu Republica Serbia şi Muntenegru (km 1.075) pana la Marea Neagra prin bratul Sulina;
Canalul Dunare-Marea Neagra (64,410 km lungime): de la confluenta cu Dunarea la km 299,300 al Dunãrii la Cernavoda (respectiv km 64+410 al C.D.M.N.) la Portul Constanta Sud-Agigea (km 0);
Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari (34,600 km lungime): de la confluenta cu Canalul Dunare-Marea Neagra (km 29+410) la Poarta Alba (respectiv km 27+500 al C.D.M.N.) la Portul Midia (km 0 al C.P.A.M.)."
7. La anexa nr. 2 "Cãile navigabile europene repartizate geografic în zonele 1, 2, 3 şi 4", Capitolul III - Zona 4, dupã paragraful "Marele Ducat de Luxemburg" se introduce urmãtorul text:
"România
Celelalte cai navigabile, altele decât cele din zona 3."
8. La anexa nr. 3, punctele 1.14-1.19 din Certificatul tehnic de navigaţie interioarã se completeazã cu coloana "Fahrtbereich 4 Zona 4".
ART. II
Autoritatea Navala Romana va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Bucureşti, 10 ianuarie 2005.
Nr. 24.
______________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016