Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 239 din 27 octombrie 2010  privind organizarea, coordonarea si controlul activitatii de protectie a mediului in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 239 din 27 octombrie 2010 privind organizarea, coordonarea si controlul activitatii de protectie a mediului in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 4 noiembrie 2010

    Având în vedere prevederile <>art. 89 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentul ordin instituie norme şi reguli referitoare la organizarea, coordonarea şi controlul activitãţii de protecţie a mediului aplicabile în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I., obligatorii pentru întregul personal al acestora.
    (2) Protecţia mediului în unitãţile M.A.I. reprezintã un ansamblu de activitãţi instituţionalizate având ca scop aplicarea corespunzãtoare a legislaţiei în domeniul protecţiei mediului, eficientizarea acţiunilor de prevenire, limitare şi eliminare a poluãrilor accidentale, precum şi gestionarea situaţiilor de urgenţã care pot apãrea în urma acestora, în incintele şi în zonele de responsabilitate sau de acţiune ale unitãţilor.
    ART. 2
    Contractele de lucrãri, furnizare şi prestãri servicii încheiate între unitãţile M.A.I., în calitate de beneficiari, şi operatori economici, în calitate de prestatori, cuprind, dupã caz, clauze privind obligaţii ce revin pãrţilor pe linia respectãrii reglementãrilor din domeniul protecţiei mediului.
    ART. 3
    Fondurile necesare realizãrii mãsurilor de protecţie a mediului, inclusiv pentru pregãtirea profesionalã de mediu, sunt planificate anual şi se utilizeazã conform reglementãrilor în vigoare.
    ART. 4
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) cheltuielile pentru protecţia mediului - fluxurile financiare atrase sau alocate de instituţie pentru acţiuni care au ca scop: prevenirea, reducerea şi/sau repararea prejudiciului adus mediului, acţiuni ce se referã la reducerea emisiilor de poluanţi în aer, protecţia apelor de suprafaţã şi subterane, a solului, limitarea producerii deşeurilor şi gestionarea acestora, reducerea zgomotului ambiental, protecţia resurselor naturale şi conservarea biodiversitãţii, cercetarea ştiinţificã în vederea obţinerii de produse, materii prime sau realizarea de procese de producţie care nu deterioreazã mediul, administrarea generalã a mediului, alte activitãţi de protecţie a mediului;
    b) unitãţi care deţin surse/echipamente de poluare - unitãţile M.A.I. care deţin centrale termice cu putere nominalã mai mare de 70 kW, depozite de carburanţi sau lubrifianţi, de muniţie şi materiale de geniu-chimic, substanţe periculoase şi deşeuri, trasee ale conductelor de alimentare cu combustibil, instalaţii de neutralizare/distrugere/incinerare a deşeurilor sau a materialelor şi substanţelor toxice şi periculoase, surse radioactive, poligoane de tragere, rampe de spãlare a tehnicii, staţii de pompare a apelor reziduale, parcuri auto, spaţii de alimentaţie publicã, cazare, odihnã, tratament şi recuperare medicalã, spaţii de reţinere, animale de serviciu, platforme de gunoi, precum şi alte echipamente cu potenţial de poluare, precum şi unitãţile care executã lucrãri de reparaţii în domeniile auto, nave, aeronave, armament, geniu-chimic, foto, criminalisticã şi altele asemenea;
    c) accident ecologic major - producerea unei emisii importante de substanţã periculoasã, a unui incendiu sau a unei explozii, care rezultã dintr-un proces necontrolat în cursul exploatãrii oricãrui amplasament şi care conduce la apariţia imediatã ori întârziatã a unor pericole grave asupra sãnãtãţii populaţiei şi/sau asupra mediului, în interiorul ori în exteriorul amplasamentului, şi în care sunt implicate una sau mai multe substanţe periculoase;
    d) amplasament - zona aflatã în responsabilitatea unitãţilor M.A.I. în care, în una sau mai multe instalaţii, inclusiv în activitãţile şi infrastructurile comune, sunt prezente substanţe periculoase.

    CAP. II
    Organizarea activitãţii de protecţie a mediului în unitãţile M.A.I.

    ART. 5
    (1) Managementul activitãţii de protecţie a mediului la nivelul unitãţilor M.A.I. este asigurat de Direcţia generalã logisticã prin compartimentul de protecţie a mediului constituit la nivelul sãu.
    (2) La nivelul unitãţilor ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori secundari de credite, precum şi la nivelul unitãţilor ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori terţiari de credite şi deţin surse/echipamente de poluare, se constituie compartimente de protecţie a mediului, distincte sau în cadrul unor servicii/birouri, denumite în continuare structuri de protecţie a mediului.
    (3) Atribuţiile pe linia protecţiei mediului în unitãţile M.A.I. revin structurilor de protecţie a mediului sau persoanelor desemnate ale cãror atribuţii în domeniu sunt prevãzute prin completarea sarcinilor date în competenţã prin fişa postului ocupat, denumite în continuare persoane desemnate.
    (4) Rãspunderea privind organizarea activitãţii, aplicarea şi verificarea respectãrii normelor de protecţie a mediului în unitãţile M.A.I. revine conducãtorilor acestora. Rãspunderea privind respectarea normelor de protecţie a mediului revine întregului personal al M.A.I., în condiţiile legii.
    (5) În unitãţile M.A.I. coordonarea şi controlul activitãţii de protecţie a mediului se executã de cãtre:
    a) Direcţia generalã logisticã pentru toate unitãţile ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori secundari sau terţiari de credite, inclusiv structurile subordonate acestora;
    b) unitãţile ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori secundari de credite pentru unitãţile şi structurile din subordine;
    c) unitãţile ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori terţiari de credite pentru subunitãţile din subordine.
    ART. 6
    (1) La nivelul unitãţilor M.A.I. ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator secundar de credite, precum şi la nivelul Direcţiei generale logisticã, activitãţile de protecţie a mediului sunt îndeplinite de inspectorii de mediu din structura proprie de protecţie a mediului.
    (2) La nivelul unitãţilor M.A.I. ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator terţiar de credite şi care deţin surse de poluare, activitãţile de protecţie a mediului sunt îndeplinite de responsabilii de mediu din structura proprie de protecţie a mediului.
    (3) La nivelul unitãţilor M.A.I. ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator terţiar de credite şi care nu deţin surse de poluare, activitãţile de protecţie a mediului sunt îndeplinite de o persoanã desemnatã din cadrul unitãţii.
    (4) La nivelul unitãţilor din aparatul central al M.A.I., precum şi al celor din subordinea/coordonarea M.A.I., ai cãror conducãtori nu au calitatea de ordonator de credite, activitãţile de protecţie a mediului sunt îndeplinite de personalul cu atribuţii în domeniu, din unitatea/unitãţile care asigurã suportul logistic, pentru domeniul asigurat.
    (5) La nivelul structurilor ai cãror conducãtori nu au calitatea de ordonator de credite din subordinea unitãţilor ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori secundari sau terţiari de credite şi care nu îşi desfãşoarã activitatea în aceeaşi incintã, activitãţile de protecţie a mediului sunt îndeplinite de personalul cu atribuţii în domeniu din unitãţile cãrora le sunt subordonate.
    ART. 7
    Directorul general al Direcţiei generale logistice şi conducãtorii unitãţilor M.A.I. prevãzuţi la art. 6 alin. (1) şi (2) stabilesc numãrul inspectorilor de mediu, respectiv numãrul responsabililor de mediu, în funcţie de numãrul structurilor subordonate, complexitatea şi numãrul surselor de poluare identificate la nivelul unitãţilor din competenţã, precum şi de numãrul structurilor pe care le asigurã logistic, dupã caz.
    ART. 8
    (1) Inspectorii de mediu se numesc din rândul personalului cu studii superioare care au absolvit un curs de specializare în domeniu.
    (2) Responsabilii de mediu se numesc din rândul personalului cu studii superioare sau medii care au absolvit un curs de specializare în domeniu.
    ART. 9
    Specializarea inspectorilor şi responsabililor de mediu se realizeazã prin cursuri de profil organizate de instituţii autorizate/acreditate în acest sens, conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 10
    (1) Structurile de protecţie a mediului menţionate la art. 5 alin. (1) şi art. 6 alin. (1) pot fi prevãzute cu personal auxiliar care nu are calitatea de inspector de mediu.
    (2) Personalul auxiliar prevãzut la alin. (1) se numeşte din rândul personalului cu studii medii.
    ART. 11
    Activitatea structurii de protecţie a mediului este coordonatã de conducãtorul unitãţii M.A.I. din care face parte sau adjunctul acestuia care are în responsabilitate activitatea respectivã.
    ART. 12
    (1) Conducãtorii unitãţilor M.A.I. raporteazã eşalonului superior accidentele ecologice produse în incinta unitãţilor sau în zona de competenţã a acestora pe timpul desfãşurãrii misiunilor specifice, în conformitate cu prevederile ordinelor şi dispoziţiilor în vigoare, şi iau mãsuri imediate pentru limitarea, diminuarea şi eliminarea efectelor.
    (2) Accidentele ecologice se raporteazã ierarhic structurii de protecţie a mediului din cadrul Direcţiei generale logistice de cãtre persoanele menţionate la art. 6 alin. (1)-(4), dupã caz, în termen de 4 ore de la producerea/constatarea acestora, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
    (3) Conducãtorii unitãţilor M.A.I. contacteazã autoritãţile locale de protecţie a mediului şi stabilesc împreunã modalitãţile de depoluare şi refacere a mediului, în cazul în care accidentul ecologic are efecte asupra vecinãtãţilor, cu respectarea prevederilor legale în domeniu.
    ART. 13
    (1) Cercetarea accidentelor ecologice se efectueazã de cãtre comisii, din care fac parte:
    a) reprezentanţi ai structurii de protecţie a mediului din cadrul Direcţiei generale logistice, pentru cazurile de accidente ecologice majore;
    b) reprezentanţi ai structurii de protecţie a mediului din cadrul eşalonului superior unitãţii unde a avut loc accidentul ecologic, dupã caz.
    (2) Din comisia de cercetare face parte în mod obligatoriu persoana cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului din unitatea unde a avut loc accidentul ecologic.
    (3) Cercetarea accidentelor ecologice cu implicaţii asupra vecinãtãţilor, produse în unitãţile M.A.I. sau pe terenuri aparţinând acestora, se face de cãtre categoriile de personal menţionate la alin. (1), în colaborare cu autoritãţile locale de protecţie a mediului competente, din regiunea/judeţul unde s-a produs accidentul.
    ART. 14
    (1) Evaluarea de mediu a activitãţilor desfãşurate în unitãţile M.A.I. este un proces intern, denumit în continuare autoevaluare de mediu. Aceasta are rolul de a stabili gradul de conformare a activitãţilor specifice desfãşurate la nivelul fiecãrei unitãţi cu legislaţia de protecţie a mediului.
    (2) Autoevaluarea de mediu se realizeazã prin grija persoanelor cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului, în urma identificãrii surselor/echipamentelor de poluare a mediului şi pe baza datelor tehnice cuprinse în Fişa de mediu, întocmitã conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Autoevaluarea de mediu se efectueazã în mod obligatoriu pentru unitãţile M.A.I. care deţin surse de poluare.
    (3) În urma efectuãrii activitãţii de autoevaluare, în cazul în care se constatã neconformitãţi raportate la legislaţia de protecţie a mediului în vigoare, se întocmeşte proiectul Programului de conformare, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3. Programul de conformare se întocmeşte, dupã caz, astfel:
    a) de cãtre unitãţile M.A.I. ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator secundar de credite, pentru aparatul propriu, precum şi pentru structurile subordonate nemijlocit ai cãror conducãtori nu au calitatea de ordonator terţiar de credite;
    b) de cãtre unitãţile M.A.I. ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator terţiar de credite, pentru aparatul propriu, precum şi pentru structurile pe care le asigurã logistic. Programul de conformare al unitãţii suport include pentru structurile asigurate aspectele referitoare numai la domeniul asigurat.
    (4) Dupã caz, unitãţii asigurate logistic îi va fi transmis un extras din Programul de conformare al unitãţii suport aprobat, cu mãsurile din competenţa proprie.
    (5) Efectuarea determinãrilor şi buletinelor de analizã pentru factorii de mediu necesare autoevaluãrii de mediu se executã prin organisme certificate conform prevederilor legale.
    (6) Proiectul Programului de conformare avizat de Comisia de protecţie a mediului şi ecologie, constituitã în conformitate cu prevederile art. 23, însoţit de Fişa de mediu şi evidenţa surselor de poluare a mediului din unitate, se transmite spre verificare astfel:
    a) de cãtre unitãţile din finanţarea directã a ordonatorului principal, ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori de credite, structurii de protecţie a mediului din cadrul Direcţiei generale logistice;
    b) de cãtre unitãţile din subordinea ordonatorilor secundari de credite, ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori terţiari de credite, structurii de protecţie a mediului din cadrul eşalonului superior.
    (7) Inspectorii de mediu, conform competenţelor, vor verifica pe teren corectitudinea datelor înscrise în Fişa de mediu şi proiectul Programului de conformare.
    (8) Forma finalã a Programului de conformare se aprobã de conducãtorul unitãţii pentru care s-a întocmit, se avizeazã de directorul general al Direcţiei generale logistice sau de cãtre ordonatorul secundar de credite, dupã caz, şi se vizeazã de structura financiarã a ordonatorului principal, respectiv secundar de credite, în vederea alocãrii fondurilor necesare realizãrii programului.
    (9) Programul de conformare aprobat şi vizat va fi remis unitãţii care l-a iniţiat şi va constitui baza de fundamentare a Planului anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului întocmit de cãtre responsabilul de mediu. Programul de conformare se întocmeşte în douã sau 3 exemplare, dupã caz, cu urmãtoarea destinaţie: un exemplar la structura pentru care s-a realizat programul, un exemplar la structura de specialitate de la ordonatorul secundar de credite şi un exemplar la structura de specialitate a Direcţiei generale logistice.
    (10) Mãsurile cuprinse în Programul de conformare pot fi eşalonate pe o perioadã de maximum 3 ani. În cazul în care din motive obiective mãsurile propuse prin Programul de conformare nu au putut fi îndeplinite pânã la expirarea termenelor propuse, titularul programului va înainta eşalonului superior un program de conformare revizuit şi va solicita stabilirea unor noi termene pentru realizarea mãsurilor de conformare. În situaţia în care pe parcursul unui an calendaristic apar noi surse de poluare a mediului sau sunt achiziţionate noi echipamente care produc deşeuri, titularul va efectua o nouã autoevaluare.
    (11) În cazul modificãrilor organizatorice prin care o parte din structuri îşi schimbã subordonarea, inspectorul de mediu/responsabilul de mediu are obligaţia de a relua procedura de autoevaluare de mediu în termen de 90 de zile de la finalizarea acestora.
    ART. 15
    (1) La nivelul fiecãrei unitãţi care deţine surse de poluare, al cãrei conducãtor are calitatea de ordonator terţiar de credite, se constituie dosarul de mediu. Acesta va cuprinde documentele întocmite în baza prezentului ordin şi a legislaţiei naţionale privind protecţia mediului pentru fiecare an calendaristic. La predarea funcţiei, responsabilul de mediu are obligaţia de a preda noului responsabil, pe bazã de procesverbal, dosarul de mediu al unitãţii.
    (2) La nivelul fiecãrei structuri de protecţie a mediului din cadrul unitãţilor ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator secundar de credite se constituie câte un dosar de mediu pentru fiecare unitate din subordine care deţine surse de poluare, al cãrei conducãtor are calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (3) La nivelul structurii de protecţie a mediului a Direcţiei generale logistice se constituie câte un dosar de mediu pentru fiecare unitate care deţine surse de poluare, din finanţarea directã a ordonatorului principal, al cãrei conducãtor are calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (4) Dosarul de mediu va conţine obligatoriu, fãrã a se limita numai la acestea, documentele de autoevaluare de mediu, programele de conformare, rapoartele anuale privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului, chestionarele statistice privind cheltuielile şi veniturile obţinute din activitatea de protecţie a mediului, evidenţa anualã a gestionãrii deşeurilor, dosarele de cercetare a accidentelor de mediu, notele de constatare şi rapoartele de control.

    CAP. III
    Atribuţiile personalului şi structurilor implicate în activitãţile de protecţie a mediului

    SECŢIUNEA 1
    Atribuţiile inspectorilor de mediu şi ale personalului auxiliar

    ART. 16
    Inspectorii de mediu din cadrul Direcţiei generale logistice au urmãtoarele atribuţii:
    a) organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea inspectorilor de mediu de la nivelul ordonatorilor secundari de credite, responsabililor de mediu şi a persoanelor desemnate de la nivelul ordonatorilor terţiari de credite;
    b) reprezintã M.A.I., ca organ de specialitate, în relaţiile de cooperare cu autoritãţile publice centrale sau teritoriale pentru protecţia mediului, autoritãţile publice centrale sau locale, dupã caz, care au atribuţii şi rãspunderi specifice în domeniul protecţiei mediului;
    c) elaboreazã proiecte de ordine, instrucţiuni şi alte reglementãri interne în domeniul protecţiei mediului;
    d) analizeazã anual, pe baza rapoartelor prevãzute la art. 17 lit. g) şi la art. 19 lit. g), precum şi a informãrilor prevãzute la art. 20, desfãşurarea activitãţilor de protecţie a mediului în cadrul M.A.I.;
    e) elaboreazã şi înainteazã conducerii ministerului pânã la data de 30 aprilie Raportul privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului în cadrul M.A.I., pentru anul precedent;
    f) controleazã respectarea de cãtre tot personalul M.A.I. a normelor de protecţie a mediului;
    g) coordoneazã activitatea de pregãtire a persoanelor cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului prevãzute la art. 6 alin. (1) - (3), prin organizarea de convocãri/simpozioane de specialitate, în vederea asigurãrii aplicãrii unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
    h) controleazã şi aplicã sancţiuni pentru încãlcarea de cãtre personalul M.A.I. a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele şi incintele aparţinând sau aflate în administrarea M.A.I., precum şi în zonele de responsabilitate unde acesta desfãşoarã activitãţi specifice, conform prevederilor cap. IV;
    i) fac parte, pe linie de specialitate, din comisiile de examinare la examenele de carierã susţinute în domeniul protecţiei mediului de personalul ce îndeplineşte funcţii pe aceastã linie;
    j) participã la cercetarea accidentelor ecologice majore produse în incintele unitãţilor M.A.I. sau în zona de competenţã a acestora, în îndeplinirea atribuţiilor specifice;
    k) verificã pe teren documentaţia înaintatã de unitãţile care deţin surse de poluare, din subordinea directã a ordonatorului principal de credite, ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori de credite, în vederea avizãrii programelor de conformare;
    l) constituie, în baza documentelor primite, dosarele de mediu pentru unitãţile M.A.I. din finanţarea directã a ordonatorului principal de credite, în conformitate cu prevederile art. 15.
    ART. 17
    Inspectorii de mediu din cadrul structurilor prevãzute la art. 6 alin. (1) au urmãtoarele atribuţii:
    a) organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea responsabililor de mediu şi a persoanelor desemnate de la nivelul ordonatorilor terţiari de credite din subordinea ordonatorului secundar de credite;
    b) supravegheazã respectarea normelor de protecţie a mediului de cãtre personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite;
    c) coordoneazã activitatea de pregãtire a persoanelor cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului din cadrul structurilor subordonate, prin elaborarea tematicilor de pregãtire şi organizarea de convocãri/simpozioane de specialitate, în vederea asigurãrii aplicãrii unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
    d) controleazã şi aplicã sancţiuni, potrivit competenţelor, pentru încãlcarea de cãtre personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele şi incintele aparţinând acestora, precum şi în zonele de responsabilitate unde acestea desfãşoarã activitãţi specifice, conform prevederilor prezentului ordin;
    e) fac parte, pe linie de specialitate, din comisiile de examinare la examenele de carierã susţinute în domeniul protecţiei mediului de personalul ce îndeplineşte funcţii pe aceastã linie, din structurile subordonate ordonatorului secundar de credite;
    f) participã la cercetarea accidentelor ecologice produse, conform competenţelor;
    g) verificã, centralizeazã şi elaboreazã Raportul privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului pentru unitatea din care fac parte, precum şi pentru structurile subordonate acesteia, dupã caz, şi îl înainteazã Direcţiei generale logistice pânã la data de 15 februarie, pentru anul precedent;
    h) întocmesc, dupã caz, documentele de organizare a activitãţilor de protecţie a mediului aferente unitãţii din care fac parte, prevãzute în anexa nr. 4;
    i) întocmesc documentele de organizare a activitãţilor de protecţie a mediului menţionate în lista din anexa nr. 5;
    j) verificã pe teren documentaţia înaintatã de structurile care deţin surse de poluare, subordonate ordonatorului secundar, ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori terţiari de credite, în vederea avizãrii programelor de conformare ale acestora;
    k) constituie, în baza documentelor primite, dosarele de mediu pentru structurile din subordine în conformitate cu prevederile art. 15;
    l) gestioneazã şi actualizeazã datele şi informaţiile conţinute în dosarele de mediu;
    m) întocmesc şi înainteazã la eşaloanele superioare Raportul privind accidentul ecologic, pentru evenimentele care îndeplinesc condiţiile de a fi declarate accidente ecologice conform legislaţiei în vigoare, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1.
    ART. 18
    Personalul auxiliar prevãzut la art. 10 are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) sprijinã activitatea inspectorilor de mediu la întocmirea documentelor de organizare a activitãţilor de protecţie a mediului;
    b) actualizeazã bazele de date pe linia protecţiei mediului, constituite la nivelul structurii din care face parte;
    c) participã la întocmirea Raportului anual privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului;
    d) participã la convocãri/simpozioane pe linie de protecţie a mediului.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Atribuţiile responsabililor de mediu şi persoanelor desemnate

    ART. 19
    Responsabilii de mediu au urmãtoarele atribuţii:
    a) întocmesc documentele de organizare a activitãţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie, conform celor din lista prevãzutã la lit. A din anexa nr. 4;
    b) controleazã şi notificã conducãtorul unitãţii din care fac parte aspectele sesizate privind încãlcarea de cãtre personalul unitãţii a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele şi incintele aparţinând acesteia, precum şi în zonele de responsabilitate unde aceasta desfãşoarã activitãţi specifice, conform prevederilor prezentului ordin;
    c) propun şi supun aprobãrii conducãtorului unitãţii mãsuri concrete pentru protecţia mediului în zona de responsabilitate unde desfãşoarã activitãţi personalul propriu;
    d) prezintã conducãtorului unitãţii informãri asupra modului de realizare a activitãţilor de protecţie a mediului;
    e) verificã luarea mãsurilor necesare pentru utilizarea eficientã a oricãrei forme de energie, a resurselor şi materialelor în derularea activitãţii specifice;
    f) stabilesc mãsurile adecvate, în funcţie de specificul activitãţii, pentru prevenirea, limitarea şi eliminarea efectelor poluãrilor accidentale;
    g) elaboreazã anual Raportul privind desfãşurarea activitãţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie şi îl înainteazã structurii coordonatoare pe linia protecţiei mediului de la eşalonul superior pânã la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent;
    h) urmãresc prevederea în planurile anuale de asigurare tehnico-materialã a resurselor financiare necesare desfãşurãrii activitãţilor de protecţie a mediului specifice fiecãrui domeniu de activitate;
    i) colaboreazã cu autoritãţile locale de protecţie a mediului pentru desfãşurarea unor acţiuni comune în domeniu;
    j) urmãresc implementarea şi respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul protecţiei mediului, a instrucţiunilor şi normelor de protecţie a mediului în unitatea proprie, inclusiv pentru structurile asigurate logistic, pe domeniul asigurat;
    k) participã la convocãrile/simpozioane de specialitate organizate de structurile de specialitate de la nivelul eşaloanelor superioare;
    l) ţin evidenţa cheltuielilor de protecţie a mediului pe domenii de activitate, pentru unitatea proprie;
    m) întocmesc şi actualizeazã permanent dosarul de mediu, în conformitate cu prevederile art. 15;
    n) întocmeşte şi înainteazã la eşaloanele superioare Raportul privind accidentul ecologic, pentru evenimentele care îndeplinesc condiţiile de a fi declarate accidente ecologice conform legislaţiei în vigoare, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1.
    ART. 20
    Persoanele desemnate, prevãzute la art. 6 alin. (3), îndeplinesc atribuţiile prevãzute la art. 19 lit. b)-e) şi h)-l). Acestea întocmesc documentele prevãzute la lit. B din anexa nr. 4, precum şi informarea anualã privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului în structura proprie, pe care o înainteazã structurii coordonatoare pe linia protecţiei mediului de la eşalonul superior pânã la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent.
    ART. 21
    Atribuţiile inspectorilor şi responsabililor de mediu, ale personalului desemnat şi auxiliar se prevãd în fişa postului şi în regulamentul de organizare şi funcţionare, în condiţiile prezentului ordin.
    ART. 22
    (1) Unitãţile M.A.I. înainteazã, la dispoziţia eşalonului superior sau ori de câte ori este nevoie, sinteze şi situaţii informative necesare gestionãrii activitãţii de protecţie a mediului.
    (2) Raportul privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului, prevãzut la art. 17 lit. g) şi art. 19 lit. g), se întocmeşte conform chestionarului transmis în luna decembrie de Direcţia generalã logisticã şi conţine urmãtoarele date:
    a) sinteza cu principalele concluzii rezultate în urma controalelor executate pe linia protecţiei mediului;
    b) situaţia statisticã a fondurilor asimilate cheltuielilor şi veniturilor din activitatea de protecţie a mediului pentru toate structurile din subordine;
    c) sinteza evenimentelor cu implicaţii asupra mediului înconjurãtor şi a celor declarate accidente ecologice produse la nivelul structurilor subordonate sau în care a fost implicat personalul acestora;
    d) situaţia programelor de conformare pentru toate structurile aflate în subordine/coordonare;
    e) stadiul îndeplinirii mãsurilor prevãzute în anul precedent în planurile anuale de acţiune în domeniul protecţiei mediului pentru toate structurile din subordine;
    f) situaţia obţinerii autorizaţiilor, avizelor şi acordurilor de mediu, prevãzute de legislaţia în vigoare;
    g) monitorizarea factorilor de mediu - analize pentru factorii de mediu: apã, aer, sol, dupã caz, pentru fiecare dintre structurile subordonate;
    h) situaţia colaborãrii cu autoritãţile locale şi regionale pentru protecţia mediului, pentru toate structurile din subordine;
    i) alte probleme sau propuneri care se considerã necesar a fi raportate.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Componenţa, atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Comisiei de protecţie a mediului şi ecologie

    ART. 23
    La nivelul unitãţilor prevãzute la art. 6 alin. (1) şi (2) se constituie Comisia de protecţie a mediului şi ecologie, numitã de conducãtorii acestora prin dispoziţie/ordin de zi pe unitate, denumitã în continuare Comisie.
    ART. 24
    (1) Numãrul membrilor şi componenţa Comisiei se stabilesc în funcţie de organizarea şi caracteristicile activitãţii unitãţii respective.
    (2) Din Comisie fac parte:
    a) inspectorul/responsabilul de mediu;
    b) un reprezentant din cadrul structurii financiare;
    c) un reprezentant din cadrul structurii de logisticã;
    d) un reprezentant din cadrul structurii de comunicaţii şi informaticã;
    e) un reprezentant din cadrul structurilor operative;
    f) medicul din cadrul structurilor medicale ale M.A.I. care asigurã asistenţa medicalã a personalului unitãţii;
    g) un consilier juridic.
    (3) În unitãţile în care nu existã personal din categoriile prevãzute la alin. (2), Comisia se constituie din minimum 3 membri desemnaţi de conducãtorul unitãţii.
    ART. 25
    Comisia are urmãtoarele atribuţii:
    a) sprijinã permanent activitatea conducãtorului unitãţii în domeniul protecţiei mediului;
    b) informeazã şi propune conducãtorului unitãţii mãsurile pentru îmbunãtãţirea calitãţii factorilor de mediu;
    c) participã la cercetarea accidentelor ecologice produse de structura proprie în incinta sa sau în zona de competenţã, dacã este cazul;
    d) colaboreazã cu membrii comisiei mixte constituite, potrivit legii, în cazul unui accident major de mediu în care este implicatã unitatea;
    e) colaboreazã cu autoritãţile/instituţiile implicate în activitãţi de protecţie a mediului pentru desfãşurarea de acţiuni comune;
    f) analizeazã şi face propuneri privind Planul anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului;
    g) urmãreşte realizarea Planului anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizãrii prevederilor lui şi eficienţa acestora din punctul de vedere al îmbunãtãţirii factorilor de mediu;
    h) analizeazã, luând în considerare consecinţele asupra mediului, oportunitatea introducerii de noi tehnologii sau echipamente înaintea demarãrii procedurilor de achiziţie publicã;
    i) analizeazã modul de îndeplinire a atribuţiilor ce revin inspectorului/responsabilului de mediu;
    j) urmãreşte modul în care se aplicã şi se respectã reglementãrile legale privind protecţia mediului, precum şi mãsurile dispuse de inspectorul de mediu de la eşalonul superior;
    k) analizeazã cauzele producerii accidentelor ecologice şi poate propune mãsuri tehnice în completarea mãsurilor dispuse în urma cercetãrii;
    l) avizeazã proiectul Programului de conformare întocmit la nivelul unitãţii;
    m) dezbate raportul scris, prezentat Comisiei de cãtre inspectorul/responsabilul de mediu cel puţin o datã pe an, cu privire la acţiunile care au fost întreprinse şi la eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi propunerile pentru Planul anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului.
    ART. 26
    (1) Conducãtorul unitãţii are obligaţia sã acorde fiecãrui membru al Comisiei timpul necesar exercitãrii atribuţiilor specifice.
    (2) Preşedintele Comisiei este unul dintre factorii de conducere ai unitãţii care rãspunde de activitatea de protecţie a mediului, iar inspectorul/responsabilul de mediu este secretarul Comisiei.
    (3) La întrunirile Comisiei pot fi invitaţi sã participe inspectori de mediu de la eşalonul superior.
    (4) Comisia funcţioneazã în baza regulamentului de funcţionare propriu, aprobat de conducãtorul unitãţii.
    (5) Conducãtorul unitãţii are obligaţia sã asigure întrunirea Comisiei cel puţin o datã pe semestru şi ori de câte ori este necesar.
    (6) Ordinea de zi a fiecãrei întruniri este stabilitã de cãtre preşedinte, cu consultarea membrilor Comisiei, şi este transmisã acestora cu cel puţin 5 zile înaintea datei stabilite pentru întrunirea acesteia.
    (7) Secretarul Comisiei convoacã în scris membrii Comisiei cu cel puţin 5 zile înainte de data întrunirii, indicând locul, data şi ora stabilite.
    (8) La fiecare întrunire secretarul Comisiei încheie un proces-verbal, care va fi semnat de cãtre toţi membrii prezenţi ai acesteia.
    (9) Comisia este legal întrunitã dacã sunt prezenţi cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
    (10) Comisia convine cu votul a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor prezenţi.
    (11) Secretarul Comisiei transmite la eşalonul superior, în termen de 10 zile de la data întrunirii, o copie a procesului-verbal încheiat.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Atribuţiile altor structuri din cadrul unitãţilor M.A.I. în domeniul protecţiei mediului

    ART. 27
    Structurile de patrimoniu imobiliar au urmãtoarele atribuţii:
    a) întocmesc anual planul de întreţinere şi refacere a aliniamentelor de protecţie şi a zonelor verzi;
    b) introduc în planul anual lucrãrile de întreţinere la instalaţiile generatoare de poluare;
    c) înainteazã ierarhic propuneri privind retehnologizarea centralelor termice şi instalaţiilor aferente, pentru limitarea poluãrii atmosferei;
    d) colaboreazã cu structura financiarã pentru perfectarea contractelor de livrare a apei potabile şi/sau exploatarea puţurilor de adâncime, evacuarea şi transportul reziduurilor menajere şi al gunoiului menajer din clãdiri, evacuarea apelor uzate la canalizarea localitãţii şi/sau din fosele septice ori decantoare;
    e) ţin evidenţa imobilelor speciale şi a reţelelor de canalizare din categoriile separatoarelor de grãsimi, decantoarelor, spaţiilor de spãlare, staţiilor de tratare, filtrelor biologice etc.;
    f) ţin evidenţele de gestiune a cantitãţilor de deşeuri generate în urma activitãţilor proprii, precum şi a modului de stocare, reciclare, transport, valorificare şi distrugere a acestora şi le pun la dispoziţia inspectorului/responsabilului cu protecţia mediului;
    g) ţin evidenţa puţurilor de adâncime, a debitelor de apã extrase, a calitãţii apei, consemnatã în buletinele de analizã ce se efectueazã periodic, a stãrii tehnice a puţurilor, a zonei de protecţie sanitarã, inclusiv împrejmuirea, precum şi a cheltuielilor necesare exploatãrii, întreţinerii şi reparãrii acestora;
    h) ţin evidenţa reţelelor de alimentare cu apã, a punctelor de mãsurare, a cheltuielilor necesare pentru lucrãrile de reparaţii şi efectuarea analizei calitãţii apei stocate în bazine;
    i) ţin evidenţa depozitelor de combustibil lichid pentru funcţionarea centralelor termice, a stãrii tehnice a acestora, a recipientelor de stocare, a eventualelor pierderi de combustibil, în vederea prevenirii poluãrii solului şi a pânzei freatice şi a înlãturãrii efectelor cauzate de o eventualã poluare accidentalã;
    j) ţin evidenţa cantitativã a punctelor de colectare a deşeurilor menajere şi a celor refolosibile, a cheltuielilor necesare reparãrii obiectelor de inventar de resortul administrãrii patrimoniului imobiliar, containerelor, platformelor, împrejmuirilor, rampelor etc.;
    k) verificã periodic starea terenurilor din administrare, pentru depistarea şi refacerea zonelor distruse sau poluate;
    l) colaboreazã cu inspectorii/responsabilii de mediu în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice în domeniul protecţiei mediului.
    ART. 28
    Structurile de transporturi au urmãtoarele atribuţii:
    a) efectueazã întreţinerile, reviziile şi inspecţiile tehnice pentru autovehiculele, navele şi aeronavele proprii, dupã caz, şi nu permit exploatarea acelora care pot afecta factorii de mediu, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare;
    b) înainteazã ierarhic propuneri privind retehnologizarea mijloacelor de mobilitate din dotare, precum şi a tehnicii specifice existente;
    c) verificã modul de depozitare a carburanţilor şi lubrifianţilor utilizaţi pentru tehnica din dotare, starea tehnicã a recipientelor de stocare şi a pompelor de alimentare şi iau mãsuri urgente pentru eliminarea eventualelor pierderi de carburanţi, în vederea prevenirii poluãrii solului, a apelor curgãtoare şi a pânzei freatice, precum şi pentru înlãturarea efectelor cauzate de o eventualã poluare accidentalã;
    d) verificã periodic starea terenurilor din jurul depozitelor de carburanţi - lubrifianţi şi a staţiilor de spãlare a tehnicii din dotare, pentru depistarea şi refacerea eventualelor zone distruse sau poluate.
    ART. 29
    Structurile de armament şi tehnicã specialã au urmãtoarele atribuţii:
    a) efectueazã întreţinerile şi reviziile specifice numai la unitãţi autorizate în acest sens şi nu permit exploatarea armamentului şi tehnicii specifice, care poate afecta factorii de mediu, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare;
    b) instruiesc periodic personalul care gestioneazã şi exploateazã armamentul şi tehnica specificã;
    c) verificã modul de depozitare şi exploatare a bunurilor materiale ce conţin substanţe periculoase sau care intrã sub incidenţa activitãţii în domeniul nuclear, starea tehnicã a acestora şi nu permit introducerea în exploatare a tehnicii decât dupã obţinerea autorizaţiilor specifice utilizãrii substanţelor periculoase ori instalaţiilor din domeniul nuclear;
    d) iau mãsuri de depozitare şi eliminare corespunzãtoare a deşeurilor periculoase, precum şi a celor radioactive rezultate din activitatea proprie sau casarea tehnicii specifice.
    ART. 30
    Structurile de comunicaţii şi informaticã au urmãtoarele atribuţii:
    a) efectueazã întreţinerile şi reviziile tehnice pentru echipamentele specifice, dupã caz, şi nu permit exploatarea acelor echipamente care pot afecta factorii de mediu, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare;
    b) înainteazã ierarhic propuneri privind retehnologizarea mijloacelor de comunicaţii şi informaticã din dotare;
    c) depoziteazã corespunzãtor deşeurile provenite din componentele uzate sau consumabilele utilizate în procesul de întreţinere a tehnicii din dotare, care se predau operatorilor economici autorizaţi pentru colectarea, valorificarea sau eliminarea acestor categorii de deşeuri;
    d) ţin evidenţa strictã a bunurilor în a cãror componenţã se aflã substanţe sau materiale periculoase.
    ART. 31
    Structurile care deţin animale de serviciu au urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã spaţiile şi condiţiile optime necesare acestora, conform prevederilor legale în vigoare;
    b) asigurã izolarea fonicã a adãposturilor, precum şi igienizarea corespunzãtoare a acestor spaţii;
    c) asigurã personalul necesar pentru creşterea, îngrijirea, hrãnirea şi acordarea asistenţei sanitar-veterinare, în funcţie de numãrul de exemplare şi specificul activitãţilor desfãşurate;
    d) efectueazã instruirea personalului care are în îngrijire astfel de animale, în scopul unei tratãri adecvate şi protecţiei vieţii şi sãnãtãţii acestora.
    ART. 32
    Responsabilul cu supravegherea şi verificarea tehnicã a instalaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
    a) supune instalaţiile întreţinerilor, reviziilor şi determinãrilor de noxe specifice, prevãzute de prescripţiile tehnice în vigoare, de cãtre persoane autorizate în acest sens şi nu permite exploatarea instalaţiilor mecanice sub presiune şi de ridicat fãrã efectuarea verificãrilor tehnice şi verificãrilor tehnice periodice, conform reglementãrilor legale în vigoare;
    b) ţine evidenţa instalaţiilor/echipamentelor, a efectuãrii verificãrilor tehnice şi verificãrilor tehnice periodice şi nu permite manevrarea instalaţiilor/echipamentelor de cãtre persoane neautorizate;
    c) ia mãsuri de depozitare şi eliminare corespunzãtoare a deşeurilor, inclusiv a celor periculoase, rezultate din activitatea proprie sau casarea tehnicii specifice.
    ART. 33
    (1) În domeniul protecţiei mediului, structurile logistice, precum şi structurile de criminalisticã, de comunicaţii şi informaticã, structurile medicale aparţinând M.A.I. au obligaţia de a ţine evidenţa de gestiune a cantitãţilor de deşeuri generate în urma activitãţilor proprii, de a urmãri permanent modul de stocare, reciclare, transport, valorificare şi distrugere a acestora şi de a pune la dispoziţia inspectorului/responsabilului/ personalului desemnat cu protecţia mediului aceste date.
    (2) Respectarea legislaţiei subsecvente gestionãrii deşeurilor este obligatorie pentru toate unitãţile M.A.I.

    CAP. IV
    Organizarea şi executarea controalelor

    ART. 34
    (1) Controalele pe linia protecţiei mediului se realizeazã, potrivit competenţelor, de cãtre inspectorii/ responsabilii de mediu anume desemnaţi prin dispoziţie/ordin a/al conducãtorului unitãţii în care sunt încadraţi.
    (2) Controalele pe linia protecţiei mediului pot fi:
    a) planificate, realizate conform planului anual de control aprobat de conducãtorul unitãţii care le organizeazã;
    b) neplanificate, realizate în baza planului de control aprobat de conducãtorul unitãţii care le organizeazã.
    ART. 35
    Inspectorii/Responsabilii de mediu abilitaţi sã execute controlul îşi dovedesc calitatea cu împuternicirea de control eliberatã de conducãtorul unitãţii în care aceştia sunt încadraţi. Modelul împuternicirii de control pe linia protecţiei mediului este prevãzut în anexa nr. 6.
    ART. 36
    În vederea executãrii controlului, inspectorii/ responsabilii de mediu au dreptul de a solicita documentele şi informaţiile necesare conducãtorului structurii controlate şi oricãrei alte persoane încadrate în unitate.
    ART. 37
    (1) În timpul executãrii controlului, inspectorii de mediu au competenţa sã constate şi sã sancţioneze faptele care, potrivit legislaţiei privind protecţia mediului, constituie contravenţii.
    (2) În cazul constatãrii unei contravenţii, inspectorii de mediu, în calitate de agenţi constatatori, întocmesc procesul-verbal de constatare a contravenţiilor şi înştiinţarea de platã a debitorului. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi modelul înştiinţãrii de platã a debitorului sunt prevãzute în anexa nr. 7.
    (3) Dispoziţiile reglementãrilor legale în vigoare cu privire la regimul juridic al contravenţiilor se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 38
    (1) Pe timpul controlului, inspectorii de mediu/responsabilii de mediu întocmesc note de constatare cu concluziile rezultate, aduse la cunoştinţã, sub semnãturã, conducerii structurii controlate şi personalului cu responsabilitãţi pe linie de protecţie a mediului.
    (2) Eventualele observaţii ale conducerii structurii controlate şi ale personalului cu responsabilitãţi pe linie de protecţie a mediului sunt cuprinse în notele de constatare.
    (3) La finalizarea controlului, inspectorii/responsabilii de mediu elaboreazã raportul de control.
    (4) Raportul de control se definitiveazã în termen de 7 zile de la finalizarea controlului, iar concluziile şi recomandãrile cuprinse în acesta se prezintã spre analizã şi aprobare conducãtorului unitãţii care a dispus efectuarea controlului, care decide asupra modului de valorificare a celor constatate.
    (5) Concluziile raportului de control sunt transmise conducãtorului structurii controlate, în termen de 14 zile de la finalizarea controlului, în vederea informãrii cu privire la rezultatele controlului şi a executãrii mãsurilor care se impun în urma acestuia.
    ART. 39
    (1) La nivelul Direcţiei generale logistice se instituie Registrul structurilor controlate în domeniul protecţiei mediului, în baza registrelor de control pe aceastã linie, întocmite la nivelul unitãţilor care deţin surse de poluare, din finanţarea directã a ordonatorului principal credite, ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori de credite.
    (2) La nivelul structurilor ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator secundar de credite se instituie Registrul structurilor controlate în domeniul protecţiei mediului, în baza registrelor de control pe aceastã linie, întocmite la nivelul structurilor subordonate care deţin surse de poluare, ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (3) Modelul şi conţinutul Registrului structurilor controlate în domeniul protecţiei mediului este prevãzut în anexa nr. 8.
    (4) Registrul structurilor controlate în domeniul protecţiei mediului se înainteazã structurii de protecţia mediului din cadrul eşalonului superior, în format electronic, odatã cu raportul prevãzut la art. 22 alin. (2).

    CAP. V
    Obligaţiile conducãtorilor şi ale personalului unitãţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor din subordinea/coordonarea M.A.I.

    SECŢIUNEA 1
    Obligaţiile conducãtorilor unitãţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor din subordinea/coordonarea M.A.I.

    ART. 40
    Obligaţiile conducãtorilor unitãţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor aflate în subordinea/ coordonarea M.A.I., în domeniul protecţiei mediului, sunt cele prevãzute pentru persoanele fizice şi juridice menţionate la <>art. 94 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale persoanelor fizice şi juridice prevãzute în actele normative în vigoare din domeniul protecţiei mediului, precum şi cele ce decurg din prevederile de prezentului ordin.
    ART. 41
    În situaţia în care mai multe unitãţi ale M.A.I. îşi desfãşoarã activitatea în aceeaşi incintã, conducãtorii acestora au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã coopereze în vederea implementãrii prevederilor privind protecţia mediului, luând în considerare natura activitãţilor;
    b) sã îşi coordoneze acţiunile în vederea protecţiei personalului şi prevenirii accidentelor ecologice, în funcţie de specificul activitãţii desfãşurate;
    c) sã se informeze reciproc despre riscurile de mediu şi sã înştiinţeze personalul din subordine.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Obligaţiile personalului din unitãţile M.A.I.

    ART. 42
    În domeniul protecţiei mediului, personalul din unitãţile M.A.I. are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã îşi însuşeascã şi sã respecte normele de protecţie a mediului şi modul de aplicare a acestora;
    b) sã îşi desfãşoare activitatea în aşa fel încât sã nu creeze condiţii de impact negativ asupra mediului înconjurãtor;
    c) sã aducã la cunoştinţã, pe cale ierarhicã, orice situaţie care constituie un pericol de accident ecologic sau modificare a factorilor de mediu în unitatea în care îşi desfãşoarã activitatea;
    d) sã anunţe imediat conducãtorul unitãţii sau responsabilul de mediu în cazul producerii unui accident ecologic;
    e) sã întrerupã imediat orice activitate care ar putea genera producerea unui accident ecologic;
    f) sã ofere relaţiile solicitate de organele de control şi de cercetare în domeniul protecţiei mediului;
    g) sã respecte procedurile specifice aprobate la nivelul instituţiei privind modul de intervenţie la o poluare produsã în unitatea proprie sau în zona de competenţã.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 43
    Conducãtorii unitãţilor M.A.I. sunt obligaţi sã prevadã în bugetele proprii fondurile necesare desfãşurãrii activitãţilor de protecţie a mediului pentru fiecare domeniu de activitate.
    ART. 44
    Termenul de realizare, aprobare şi avizare a programelor de conformare pentru toate unitãţile M.A.I. este de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
    ART. 45
    (1) Comisarii regionali, prim-comisarii şi comisarii Gãrzii Naţionale de Mediu, precum şi persoanele împuternicite din cadrul acesteia au acces, în condiţiile legii, în obiectivele, incintele şi în zonele aparţinând sau aflate în administrarea M.A.I.
    (2) Personalul prevãzut la alin. (1) este însoţit de personalul cu atribuţii pe linie de protecţie a mediului din cadrul unitãţii care deţine sau administreazã obiectivele, incintele sau zonele respective.
    ART. 46
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 47
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 48
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 409/2008 privind organizarea, coordonarea şi controlul activitãţii de protecţie a mediului în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 11 martie 2008.


                Ministrul administraţiei
                   şi internelor,
                Constantin-Traian Igaş

    Bucureşti, 27 octombrie 2010.
    Nr. 239.


    ANEXA 1

                  RAPORT PRIVIND ACCIDENTUL ECOLOGIC
                     Nr. ......... din ............

                              - model -

    A. Unitatea ............................................
    B. Adresa ..............................................
    C. Data şi ora producerii poluãrii .....................
    D. Tipul poluãrii ......................................
    - Cantitate/volum
    - Suprafaţa afectatã
    - Implicaţii privind poluarea vecinãtãţilor ..............................
    E. Factorul de mediu afectat - descriere ..............................
    - Solul şi vegetaţia
    - Apa
    - Aerul
    - Aşezãrile umane
    F. Mãsurile întreprinse pentru diminuarea poluãrii ................
    - Stabilirea listei cu materiale de intervenţie ......................
    - Documentele dupã care s-a acţionat pentru intervenţie .....
    G. Colaborarea cu autoritãţile locale de mediu
    H. Mãsurile pentru remedierea factorilor de mediu afectaţi de poluare
    ......................................................................

                  Conducãtorul unitãţii,
                 .......................


    ANEXA 2

                            FIŞA DE MEDIU

    1. Date generale ale unitãţii:
    a) Denumirea unitãţii, adresa, telefon, fax ....
    b) Amplasamentul ....
    c) Profilul de activitate .....
    d) Forma de proprietate ....
    e) Regimul de lucru (ore/zi, zile/sãptãmânã, zile/an) ....
    f) Datele de identificare a responsabilului cu protecţia mediului:
    - Gradul, numele şi prenumele:
    - Studiile: instituţii de învãţãmânt absolvite
    - Calificarea în funcţie: cursuri de specialitate în domeniul protecţiei mediului, postliceale, postuniversitare
    - Data numirii în funcţia de responsabil cu protecţia mediului:
    - Telefon:
    g) Agenţia judeţeanã şi localã de protecţia mediului:
    - Denumirea:
    - Adresa:
    - Telefon:
    2. Date specifice activitãţii:
    a) Activitatea desfãşuratã
    Se prezintã activitatea specificã desfãşuratã, cu informaţii complete, inclusiv descrierea proceselor tehnologice acolo unde este cazul.
    b) Dotãri:
    Dotãrile specifice: clãdiri (cu suprafaţa spaţiilor ocupate), utilaje, instalaţii, maşini, aparate, mijloace de transport (auto, nave şi aeronave) utilizate în activitate etc.
    c) Suprafaţa unitãţii - ha
    - TOTAL: din care:
    - Poligoane:
    - Teren arabil:
    - Pãşune:
    - Pajişti:
    - Pãduri:
    - Lungime cãi de comunicaţii: drumuri de acces, alei, trotuare
    - Parc auto:
    d) Utilitãţi
    Modul de asigurare cu utilitãţi (apã, canal, energie etc.): surse, cantitãţi, volume.
    3. Surse de poluanţi şi protecţia factorilor de mediu:
    a) Protecţia calitãţii apelor
    - Sursele de ape uzate şi indicatorii de calitate ai acestora
    - Staţiile şi instalaţiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate, randamentele de reţinere a poluanţilor, locul de evacuare (emisar, canalizare publicã, canalizare, platformã industrialã)
    - Poluanţii evacuaţi în mediu sau în canalizãri publice ori în alte canalizãri (în mg/l şi/sau kg/zi)
    b) Protecţia atmosferei
    - Sursele şi poluanţii pentru aer
    - Instalaţii pentru colectarea, epurarea şi dispersia gazelor reziduale şi a pulberilor
    - Poluanţii evacuaţi în atmosferã (în mg/mc şi/sau g/s)
    c) Protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor
    - Sursele de zgomot şi de vibraţii
    - Dotãrile, amenajãrile şi mãsurile de protecţie împotriva zgomotului şi vibraţiilor
    - Nivelul de zgomot şi de vibraţii produs
    d) Protecţia solului şi a subsolului
    - Sursele posibile de poluare a solului şi a subsolului
    - Mãsurile, dotãrile şi amenajãrile pentru protecţia solului şi a subsolului
    e) Protecţia împotriva radiaţiilor
    - Sursele de radiaţii din activitate
    - Dotãrile, amenajãrile şi mãsurile pentru protecţia împotriva radiaţiilor
    - Nivelul radiaţiilor emise în mediu
    f) Protecţia fondului forestier (acolo unde este cazul)
    Situaţia afectãrii fondului forestier
    - Lucrãrile şi mãsurile pentru diminuarea şi eliminarea impactului negativ produs asupra vegetaţiei şi ecosistemelor forestiere
    g) Protecţia ecosistemelor, biodiversitãţii şi ocrotirea naturii (acolo unde este cazul)
    - Sursele posibile de afectare a ecosistemelor acvatice şi terestre, a monumentelor naturii, a parcurilor naţionale şi a rezervaţiilor naturale
    - Mãsurile pentru protecţia ecosistemelor, biodiversitãţii şi pentru ocrotirea naturii, în general
    h) Protecţia peisajului şi a zonelor de interes tradiţional (acolo unde este cazul)
    - Modul de încadrare a obiectivului în peisaj
    - Mãsuri şi amenajãri pentru protecţia peisajului şi a zonelor de interes tradiţional
    i) Gestiunea deşeurilor
    - Sursele de deşeuri, tipuri, compoziţie şi cantitãţi de deşeuri rezultate
    - Modul de gospodãrire a deşeurilor; depozitare controlatã, transport, tratare, refolosire, distrugere, integrare în mediu, comercializare
    j) Gestiunea substanţelor şi preparatelor periculoase
    - Substanţele şi preparatele periculoase utilizate/deţinute, cantitãţile utilizate/deţinute şi fişele de securitate ale acestora
    - Modul de gospodãrire, mãsurile, dotãrile şi amenajãrile pentru protecţia mediului
    k) Gestiunea ambalajelor
    - Tipurile şi cantitãţile de ambalaje folosite
    - Modul de gospodãrire a ambalajelor şi mãsuri pentru protecţia mediului
    l) Încadrarea în planurile de urbanism şi amenajare a teritoriului
    m) Modul de încadrare a obiectivului în cerinţele planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului
    n) Factorii poluanţi din zona unitãţii care afecteazã activitatea acesteia
    - Sursa poluantã:
    - Factorul de mediu poluat: aer, apã, sol
    o) Substanţele care distrug stratul de ozon
    - Denumirea substanţei - tehnicã şi comercialã: halon, freon
    - Cantitatea: kg
    - Unde se gãseşte: aparate de aer condiţionat, instalaţii frigorifice, instalaţii de stins incendiul, dezumidificatoare, alte aparate sau instalaţii de pe tehnica specificã
    p) Zonele de interes naţional adiacente structurii/instituţiei
    - Denumirea zonei şi tipul acesteia: rezervaţie a biosferei, rezervaţie naturalã, parc naţional, rezervaţie peisagisticã, monument al naturii, monument istoric, situri arheologice, situri "NATURA 2000", alte zone de interes natural
    - Actul normativ care stabileşte tipul zonei:
    q) Accidentele ecologice în care a fost implicatã unitatea
    - Natura accidentului:
    - Data producerii:
    - Mãsuri de remediere:
    r) Protecţia aşezãrilor umane (acolo unde este cazul)
    - Distanţa faţã de aşezãrile umane, localitãţile şi populaţia eventual afectatã
    - Mãsurile, dotãrile şi amenajãrile pentru protecţia aşezãrilor umane
    s) Alte date şi informaţii privind protecţia mediului
    Se vor prezenta şi alte date specifice activitãţii sau solicitate de structura de specialitate a ordonatorului secundar de credite/din Direcţia generalã logisticã, dupã caz, care au legãturã cu protecţia factorilor de mediu şi planul de intervenţie în caz de poluãri accidentale.
    ş) Reconstrucţia ecologicã (acolo unde este cazul)
    - Lucrãri şi mãsuri pentru refacerea mediului deteriorat, precum şi pentru menţinerea unui ecosistem corespunzãtor în zonã
    t) Monitorizarea mediului (acolo unde este cazul)
    ţ) Dotãri şi mãsuri privind instruirea personalului, managementul exploatãrii şi analiza periodicã a propunerii de conformare pentru controlul emisiilor de poluanţi, supravegherea calitãţii mediului şi monitorizarea activitãţilor de protecţie a mediului.
    MENŢIUNE:
    Fişa de mediu ce se va întocmi şi se va prezenta la structura de specialitate a ordonatorului secundar de credite, respectiv la structura de specialitate din Direcţia generalã logisticã se va adapta:
    - în funcţie de specificul activitãţii;
    - conţinutului-cadru care formeazã obiectul acestei anexe;
    - prevederilor legislaţiei naţionale şi comunitare în domeniu.


    ANEXA 3

    Avizat


    ──────
    Directorul general al Direcţiei generale logistice/Ordonator secundar de credite*),
    .............................

                                         Aprob
                                         ─────
                                         Conducãtorul unitãţii,
                                         ......................

    Avizat
    ──────
    Comisia de protecţie a mediului şi ecologie

                PROGRAM DE CONFORMARE





┌────┬─────────┬─────────┬────────────┬──────────┬────────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │Neconfor-│Denumirea│Performanţa/│Termen de │Fonduri │Raportare│Observaţii│
│crt.│mitatea │mãsurii │obiective de│finalizare│necesare│ │ │
│ │ │ │remediere │ │ │ │ │
├────┴─────────┴─────────┴────────────┴──────────┴────────┴─────────┴──────────┤
│descãrcarea apelor uzate │
├────┬─────────┬─────────┬────────────┬──────────┬────────┬─────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴─────────┴────────────┴──────────┴────────┴─────────┴──────────┤
│emisii atmosferice │
├────┬─────────┬─────────┬────────────┬──────────┬────────┬─────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴─────────┴────────────┴──────────┴────────┴─────────┴──────────┤
│gestiunea deşeurilor │
├────┬─────────┬─────────┬────────────┬──────────┬────────┬─────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴─────────┴────────────┴──────────┴────────┴─────────┴──────────┤
│................................ │
├────┬─────────┬─────────┬────────────┬──────────┬────────┬─────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────┴────────────┴──────────┴────────┴─────────┴──────────┘

              Avizat Avizat
             ───────── ────────
     Şeful structurii financiare, Şeful structurii financiare
     ........................... de la eşalonul superior,
                                         ...........................

                                                Întocmit
                                               ──────────
                                          Responsabil de mediu,
                                          .....................


_________
    *) Avizarea se face de cãtre eşalonul superior, conform competenţelor.


    ANEXA 4

                                    LISTA
        cuprinzând principalele documente de organizare a activitãţilor
         de protecţie a mediului întocmite la nivelul ordonatorilor terţiari
              de credite din Ministerul Administraţiei şi Internelor

    A. Unitãţi care deţin surse de poluare
    1. Evidenţa surselor de poluare a mediului din unitate şi subunitãţile din subordine, cu referire la urmãtoarele: centralele termice, depozitele de carburanţi sau lubrifianţi, de muniţie şi materiale de geniu-chimic, substanţe periculoase şi deşeuri, traseele conductelor de alimentare cu combustibil, instalaţiile de neutralizare/distrugere/incinerare a deşeurilor sau a materialelor şi substanţelor toxice şi periculoase, sursele radioactive, poligoanele de tragere, rampele de spãlare a tehnicii, staţiile de pompare a apelor reziduale, parcurile auto, spaţiile de alimentaţie publicã, cazare, odihnã, tratament şi recuperare medicalã, spaţiile de reţinere, animalele de serviciu, platformele de gunoi, precum şi alte echipamente cu potenţial de poluare, precum şi unitãţile care executã lucrãri de reparaţii în domeniile auto, nave, aeronave, armament, geniu-chimic, foto, criminalisticã şi altele asemenea
    NOTĂ: Pentru fiecare dintre sursele identificate se precizeazã descrierea, evaluarea, lista activitãţilor supuse monitorizãrii, documentele din care rezultã monitorizarea calitãţii factorilor de mediu - buletine de mãsurãtori, de interpretare etc.
    2. Fişa de mediu
    3. Programul de conformare
    4. Planul anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului
    5. Planul de control la subunitãţile din subordine şi al surselor de poluare
    6. Registrul structurilor controlate în domeniul protecţiei mediului şi notele de constatare încheiate cu ocazia controalelor
    7. Situaţia statisticã a cheltuielilor pentru protecţia mediului şi veniturilor din activitatea de protecţie a mediului
    8. Evidenţa buletinelor de analizã pentru factorii de mediu afectaţi de poluare - apã, aer, sol, dupã caz
    9. Raportul statistic "Managementul deşeurilor", întocmit în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completãrile ulterioare
    B. Unitãţi care nu deţin surse de poluare
    1. Planul anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului
    2. Planul de control la subunitãţile din subordine şi al surselor de poluare
    3. Registrul structurilor controlate în domeniul protecţiei mediului şi notele de constatare încheiate cu ocazia controalelor
    4. Situaţia statisticã a cheltuielilor pentru protecţia mediului şi a veniturilor din activitatea de protecţie a mediului
    5. Raportul statistic "Managementul deşeurilor", întocmit în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002, cu completãrile ulterioare


    ANEXA 5

                              LISTA
       cuprinzând principalele documente de organizare a activitãţilor de
       protecţie a mediului întocmite la nivelul ordonatorilor secundari
           de credite din Ministerul Administraţiei şi Internelor

    1. Evidenţa surselor de poluare a mediului din toate structurile/instituţiile din subordine/coordonare
    2. Evidenţa programelor de conformare avizate ale structurilor aflate în subordine/coordonare
    3. Evidenţa mãsurilor neîndeplinite în anul precedent din planurile anuale de acţiune în domeniul protecţiei mediului şi planurile de mãsuri pentru prevenirea, reducerea şi controlul poluãrii mediului pentru reducerea consumului de resurse pentru toate structurile/instituţiile din subordine
    4. Planul de control la structurile/instituţiile din subordine
    5. Rapoartele de control şi notele de constatare întocmite în urma controalelor efectuate
    6. Registrul structurilor/instituţiilor controlate şi mãsurile dispuse cu ocazia controalelor
    7. Situaţia statisticã a cheltuielilor pentru protecţia mediului şi veniturilor din activitatea de protecţie a mediului pentru toate structurile/instituţiile din subordine
    8. Raportul statistic "Managementul deşeurilor" pentru toate structurile/instituţiile din subordine, întocmit în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completãrile ulterioare


    ANEXA 6

      Modelul împuternicirii de control pe linia protecţiei mediului
                               - faţã -
                                ROMÂNIA
               MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
                         [Stema României]
               ....................................*)

                               - verso -
           ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL PE LINIA PROTECŢIEI MEDIULUI
                           Nr. ....... din .......

    Este împuternicit ....... din cadrul ......*) sã execute control, sã constate contravenţiile şi sã aplice sancţiuni contravenţionale**) pe linia protecţiei mediului în .......***), precum şi în orice loc de muncã organizat de acestea, la orice orã.
    ........ deţine certificat de securitate pentru nivelul ......, seria ..... nr. ...../....., şi se identificã cu legitimaţia M.A.I. seria ...... nr. ....., eliberatã la data de ........ .
    Conducãtorii structurilor/instituţiilor controlate au obligaţia sã acorde tot sprijinul necesar executãrii controlului.
    Prezenta delegaţie de control este valabilã în perioada .........****).


                      Conducãtorul unitãţii,
                     .......................
_____________
    *) Dupã caz, se înscrie Direcţia generalã logisticã/denumirea ordonatorului secundar de credite/denumirea ordonatorului terţiar de credite în care este încadrat inspectorul/responsabilul de mediu/personalul desemnat, împuternicit pentru executarea controlului.
    **) Atribuţiile privind constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale revin numai inspectorilor de mediu.
    ***) În cazul inspectorilor de mediu din cadrul ordonatorilor secundari de credite/responsabililor de mediu din cadrul ordonatorilor terţiari de credite, se înscrie "din subordinea ...". În cazul inspectorilor de mediu din cadrul Direcţiei generale logistice, se înscrie "unitãţile din cadrul aparatului central, structurile şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.".
    ****) Împuternicirea va fi semnatã de conducãtorul unitãţii la care este încadrat inspectorul/responsabilul de mediu/personalul desemnat împuternicit pentru executarea controlului, dupã caz.


    ANEXA 7

    I. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

    ROMÂNIA
    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Exemplarul nr. .........
    Unitatea ..............

                           PROCES - VERBAL
                de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
                        Seria ..... nr. ......

    Încheiat astãzi: ziua ..... luna ..... anul ..... în localitatea ........., sectorul/judeţul ................ .
    Agent constatator ......./(gradul, numele şi prenumele)....... din ....../ (unitatea).....,
    în baza Împuternicirii de control nr. ..... din ......., emisã de ........, constat cã:
    Domnul/Doamna, ......, CNP ......, fiul/fiica lui ...... şi al/a ......, nãscut/nãscutã la ......., în localitatea ........., sectorul/judeţul ........, actul de identitate ...... seria ...... nr. ...., eliberat de ........, cu domiciliul/reşedinţa în ......., str. ..... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ...., sectorul/judeţul ......, ocupaţia ......., locul de muncã ................ .
    Persoana juridicã ......, cu sediul în ......, str. ...... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ........, CUI ......., reprezentatã de domnul/doamna ......., CNP ........, actul de identitate ........ seria ....... nr. ..., eliberat de ......., cu domiciliul/reşedinţa în ......., str. ........ nr. ...., bl. ..., sc. ..., ap. ...., sectorul/judeţul .............
    În ziua de ........ luna ...... anul .... ora .... locul ........ a sãvârşit urmãtoarele:
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    Fapta sãvârşitã este prevãzutã de:
    - art. ..... din ....... şi sancţionatã de art. ..... din .........;
    - art. ..... din ....... şi sancţionatã de art. ..... din .........;
    - art. ..... din ....... şi sancţionatã de art. ..... din ........ .
    Stabilesc:
    Amenda, în sumã de ................... lei.
    Contravenientul nu este de faţã/refuzã/nu poate lua cunoştinţã despre conţinutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul .........., cu domiciliul/reşedinţa în ......., str. ........ nr. ...., bl. ......., sectorul/judeţul ........., posesor al actului de identitate ...... seria ..... nr. ...., eliberat de ......., CNP ................. .
    Contravenientul poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânãrii sau comunicãrii acestuia. Plângerea va fi depusã la ............. .
    Contravenientul achitã pe loc, cu Chitanţa nr. ....., sau poate achita în cel mult douã zile lucrãtoare de la data primirii procesului-verbal de constatare a contravenţiei jumãtate din minimul amenzii prevãzute de lege, adicã suma de ........... lei.
    Alte menţiuni, inclusiv obiecţiunile fãcute de contravenient cu privire la conţinutul procesului-verbal
    ......................................................................
    ......................................................................
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astãzi, ziua ...., luna ......, anul ....../se va comunica contravenientului în termen de cel mult o lunã de la data aplicãrii acestuia, prin poşta specialã.

            Agent constatator, Martor, Contravenient,
            ................. ........ Am luat cunoştinţã
                                                 ...................

    II. Modelul înştiinţãrii de platã a debitorului

                            - faţã -
                        Seria ..... nr. ....

    ROMÂNIA
    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
    Unitatea ..............

                  ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
    Domnul/Doamna, ......., CNP ........, fiul/fiica lui ...... şi al/a ......., nãscut/nãscutã la ........, în localitatea ......, sectorul/judeţul ....., actul de identitate ...... seria ..... nr. ...., eliberat de ......, cu domiciliul/reşedinţa în ......., str. ...... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ........, ocupaţia ....., locul de muncã ................ .
    Persoana juridicã ......, cu sediul în ........ str. ..... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ........., CUI .........., reprezentatã de domnul/doamna ......., CNP ......., actul de identitate ...... seria ........ nr. ...., eliberat de ....., cu domiciliul/reşedinţa în ....., str. .......... nr. ..., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ................... .
    Conform Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria ....... nr. ...., încheiat în ziua de ..... luna .... anul ..... la ........, s-a stabilit drept amendã suma de .... lei, pe care va trebui sã o achitaţi la ............... .
    Chitanţa şi copia procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare unitãţii din care face parte agentul constatator. În caz de neplatã a obligaţiilor se va trece la executarea silitã.
     ......................................................

                            - verso -
    Cãtre
    ..............

    În temeiul art. ..... din ......., trimitem alãturat Procesul-verbal de constatare a contravenţiei seria ..... nr. ...., încheiat pe numele domnului/doamnei/persoanei juridice ........., în vederea executãrii silite.
    ............................ *)

__________
    *) Se va semna de cãtre conducãtorul unitãţii în care este încadrat agentul constatator.


    Recomandat nr. ......... din .......... Loc pentru francare
    Data prezentãrii
    ...................... Data primirii
                                                      ...............

    ANEXA 8

                      REGISTRUL
            structurilor controlate în domeniul protecţiei mediului


┌────┬───────────┬─────────┬───────┬─────────┬────────┬────────────┬──────────┐
│Nr. │Denumirea │Perioada/│Mãsuri │Termen de│ Nr. │Recontrol - │Observaţii│
│crt.│structurii/│Inspector│dispuse│raportare│adresei │ evidenţa │ │
│ │instituţiei│de mediu │ │ │ de │îndeplinirii│ │
│ │ controlate│ │ │ │rãspuns │ mãsurilor │ │
├────┴───────────┴─────────┴───────┴─────────┴────────┴────────────┴──────────┤
│ Anul ....... │
├────┬───────────┬─────────┬───────┬─────────┬────────┬────────────┬──────────┤
├────┼───────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├────┼───────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├────┼───────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├────┼───────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├────┼───────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┼────────────┼──────────┤
└────┴───────────┴─────────┴───────┴─────────┴────────┴────────────┴──────────┘



                 __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016