Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 239 din 23 martie 2007  pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfasura activitati de imbunatatiri funciare pe terenuri din domeniul agricol    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 239 din 23 martie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfasura activitati de imbunatatiri funciare pe terenuri din domeniul agricol

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 18 aprilie 2007

În temeiul <>art. 73 lit. d) din Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vãzând Referatul de aprobare nr. 114.263 din 14 februarie 2007 al Direcţiei îmbunãtãţiri funciare,
în baza <>art. 9 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Dosarele depuse în vederea atestãrii anterior intrãrii în vigoare a prezentului ordin se analizeazã pe baza metodologiei în vigoare la data înregistrãrii cererii.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30/1998 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, în scopul participãrii acestora la licitaţiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publicã din domeniul agricol, organizate potrivit legii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 16 iunie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
Rãspunderea pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin revine direcţiei care asigurã coordonarea sectorului de îmbunãtãţiri funciare şi Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii, pãdurilor şi
dezvoltãrii rurale,
Dan Ştefan Motreanu

Bucureşti, 23 martie 2007.
Nr. 239.

ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind atestarea persoanelor juridice pentru a
desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare
pe terenuri din domeniul agricol

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, stabilesc procedurile de atestare de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, denumit în continuare MAPDR, a persoanelor juridice pentru a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, respectiv de proiectare - studii de teren, elaborare de documentaţii tehnico-economice, executarea de lucrãri şi alte prestãri de servicii pentru îmbunãtãţiri funciare, pe terenuri din domeniul agricol şi asigurã cadrul organizatoric şi regulile unitare pentru atestarea capacitãţii tehnico-profesionale a solicitanţilor.
ART. 2
Atestarea persoanelor juridice are drept scop verificarea capacitãţii tehnico-economice a acestora de a îndeplini cerinţele tehnice şi de calitate prevãzute în normativele privind desfãşurarea activitãţilor de îmbunãtãţiri funciare.
ART. 3
(1) Atestarea se realizeazã de cãtre Comisia de atestare a persoanelor juridice pentru a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol din cadrul MAPDR, denumitã în continuare comisia, care se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile prezentelor norme.
(2) Componenţa comisiei este prevãzutã în anexa nr. 1 la prezentele norme.

CAP. II
Niveluri de competenţã
ART. 4
Atestarea persoanelor juridice pentru a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol se face pentru urmãtoarele niveluri de competenţã:
a) efectuarea studiilor de teren şi de laborator aferente:
a.1) studii topografice - cod St;
a. 2) studii geotehnice - cod Sg;
a. 3) studii hidrologice şi hidrogeologice - cod Sh;
a. 4) studii pedologice - cod Sp;
a. 5) alte studii specifice - cod Ss;
b) elaborarea de proiecte şi alte documentaţii tehnico-economice;
c) executarea lucrãrilor de construcţii-montaj şi instalaţii-montaj;
d) alte prestãri de servicii de îmbunãtãţiri funciare.
ART. 5
Atestarea se face pentru unul sau mai multe niveluri de competenţã, pentru categoriile de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare prevãzute în prezentele norme.

CAP. III
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiei de atestare
ART. 6
Procedura de atestare a persoanelor juridice este organizatã şi coordonatã de direcţia de specialitate potrivit atribuţiilor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al autoritãţii publice centrale care rãspunde de sectorul de îmbunãtãţiri funciare.
ART. 7
(1) Comisia este formatã din 9 membri specialişti din domeniul îmbunãtãţirilor funciare, din care un preşedinte, un vicepreşedinte şi 7 membri.
(2) Comisia are un secretariat format din douã persoane, care nu sunt membri ai comisiei, şi anume: un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul MAPDR şi un reprezentant al Administraţiei Naţionale a Îmbunãtãţirilor Funciare, denumitã în continuare ANIF.
(3) Membrii comisiei şi ai secretariatului îşi pãstreazã calitatea de angajaţi ai unitãţilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceastã calitate.
(4) Comisia este condusã de un preşedinte, specialist în domeniul îmbunãtãţirilor funciare, din cadrul MAPDR.
(5) Lucrãrile comisiei se desfãşoarã la sediul ANIF, situat în Şoseaua Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, Bucureşti.
(6) Comisia adoptã decizii valabile în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 5 membri. În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt preluate de cãtre vicepreşedinte.
(7) Hotãrârile comisiei se iau cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. Voturile contra sau abţinerile se înregistreazã nominal în procesul-verbal al şedinţei.
(8) În cazul în care un membru al comisiei înregistreazã absenţe nemotivate la mai mult de douã şedinţe consecutive, se considerã cã activitatea acestuia este necorespunzãtoare şi preşedintele comisiei va sesiza conducerea MAPDR pentru înlocuire.
(9) În funcţie de volumul lucrãrilor, comisia va stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va întruni ori de câte ori va fi nevoie, astfel încât sã nu se producã perturbãri în activitãţile de îmbunãtãţiri funciare.
(10) Preşedintele comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã graficele cu programarea şedinţelor comisiei;
b) conduce lucrãrile şedinţelor comisiei de atestare;
c) semneazã, în conformitate cu hotãrârile comisiei de atestare, certificatele de atestare sau, dupã caz, comunicãrile de respingere motivatã a cererilor de atestare;
d) prezintã conducerii MAPDR raportul anual asupra activitãţii comisiei de atestare.
(11) Vicepreşedintele comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte şi coordoneazã desfãşurarea activitãţilor secretariatului comisiei;
b) urmãreşte prezenţa membrilor comisie de atestare la şedinţele acesteia.
(12) Secretariatul comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã cererile de atestare, însoţite de documentele necesare;
b) întocmeşte graficul de şedinţe ale comisiei şi programeazã persoanele juridice pentru interviu;
c) convoacã şedinţele comisiei şi comunicã persoanelor juridice solicitãrile comisiei privind necesitatea completãrii documentaţiei depuse, precum şi data prezentãrii la interviu;
d) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei;
e) comunicã persoanelor fizice şi juridice hotãrârile comisiei;
f) pãstreazã documentele comisiei şi asigurã arhivarea acestora.
(13) Comisia rãspunde solidar de desfãşurarea corespunzãtoare a lucrãrilor, având urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã cererile şi documentaţiile prezentate pentru atestare de cãtre persoane juridice;
b) hotãrãşte eliberarea certificatelor de atestare cu votul majoritãţii absolute a membrilor ei;
c) hotãrãşte respingerea cererilor de atestare ale celor care nu întrunesc condiţiile şi criteriile de atestare.
(14) Membrii comisiei au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã participe la şedinţele comisiei cu drept de vot direct;
b) sã semneze procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţã, pe baza cãrora secretariatul comisiei va formula rãspunsurile la cererile de atestare;
c) sã solicite consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere separate faţã de hotãrârile adoptate cu majoritate;
d) sã întocmeascã anual un raport asupra activitãţii comisiei.

CAP. IV
Criteriile şi condiţiile de atestare
ART. 8
Atestarea persoanelor juridice se realizeazã pe baza unor criterii şi în condiţii care sã garanteze capacitatea acestora de a efectua activitãţi de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol, corespunzãtoare celor pentru care solicitã atestare, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 9
Criteriile pe baza cãrora se va face atestarea persoanelor juridice sunt urmãtoarele:
a) calitatea de persoanã juridicã autorizatã pentru desfãşurarea de activitãţi în domeniul îmbunãtãţirilor funciare;
b) informaţiile generale despre persoana juridicã: denumirea şi sediul, numãrul şi data înregistrãrii la registrul comerţului, capitalul social, obiectul de activitate şi experienţa în domeniul îmbunãtãţirilor funciare şi în alte domenii prevãzute în obiectul sãu de activitate;
c) existenţa sau lipsa sancţiunilor contravenţionale ori penale pentru faptele prevãzute în <>Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurenţei neloiale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) posibilitatea asigurãrii cu personal de specialitate necesar efectuãrii de activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, pentru care se solicitã atestarea (studii, proiectare, execuţie şi alte prestãri servicii specifice);
e) dotarea tehnicã cu utilaje şi echipamente de lucru specifice pentru realizarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
f) situaţia economico-financiarã din ultimul an, pe bazã de bilanţ, a persoanei juridice solicitante, confirmat de autoritatea competentã, potrivit prevederilor legale.
ART. 10
Atestarea persoanelor juridice nou-înfiinţate sau care nu au prestat lucrãri de îmbunãtãţiri funciare se va face dupã criteriile de la art. 9, urmând ca la prima solicitare de obţinere a vizei anuale sã facã dovada participãrii la licitaţii în domeniul îmbunãtãţirilor funciare sau cã au executat lucrãri specifice în subantreprizã. La solicitarea celei de-a doua vize anuale persoana juridicã va face dovada executãrii de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare obţinute prin licitaţie; în caz contrar certificatul de atestare acordat se considerã nul de drept.
ART. 11
Condiţiile minime obligatorii pentru obţinerea atestãrii de cãtre persoanele juridice sunt urmãtoarele:
a) formularea unei cereri-tip, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la prezentele norme;
b) dovedirea personalitãţii juridice prin copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;
c) dovedirea experienţei în domeniul îmbunãtãţirilor funciare, cu excepţia persoanelor juridice prevãzute la art. 10, prin:
- statutul persoanei juridice, din care sã rezulte nivelurile de competenţã şi categoria/categoriile de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare pentru care se solicitã atestarea;
- documente din care sã rezulte cã persoana juridicã a realizat una sau mai multe lucrãri din categoria/categoriile celor prevãzute în anexa nr. 2 la prezentele norme, în calitate de contractant sau subcontractant, care sã justifice competenţele pentru care solicitã atestarea, sintetizate conform anexei nr. 4 la prezentele norme;
- documente privind organizarea sistemului de calitate;
- documente privind calitatea lucrãrilor specificate la liniuţa a 2-a;
d) dovedirea bonitãţii prin:
- fişe cu privire la asigurarea de personal pentru nivelul de competenţã, conform anexei nr. 5 la prezentele norme;
- dotarea proprie cu instalaţii şi utilaje specifice activitãţii pentru care solicitã atestarea, gradul de utilizare al acestora în contractele antreprenoriale directe şi în contractele de închiriere, consemnate în situaţia dotãrii cu instalaţii şi utilaje specifice pentru nivelul de competenţã conform anexei nr. 6 la prezentele norme;
- baze proprii - secţie de producţie, producţie industrialã, ateliere de întreţinere şi reparaţii pentru utilaje şi echipamente;
- contracte perfectate pentru realizarea de lucrãri în domeniul îmbunãtãţirilor funciare, în calitate de contractant sau subcontractant, pentru anul în curs;
e) dovada cã nu au fost sancţionate penal sau contravenţional:
- avizul ANIF cã nu au fost sancţionate în ultimii 2 ani pentru eventuale nerespectãri ale prevederilor <>Legii nr. 138/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- declaraţie scrisã, pe propria rãspundere, cã nu au fost sancţionate penal sau contravenţional pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare şi luare de mitã ori pentru alte abateri prevãzute de <>Legea nr. 11/1991 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Procedura de atestare
ART. 12
Persoana juridicã care desfãşoarã activitãţi de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol transmite la secretariatul comisiei o cerere-tip, însoţitã de documentele prin care se dovedeşte cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 11 şi cã a achitat tariful stabilit pentru atestare.
ART. 13
În cererea-tip şi în documentele însoţitoare se vor preciza nivelul sau nivelurile de competenţã prevãzute la art. 4, precum şi categoriile de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare, prevãzute în anexa nr. 2 la prezentele norme, pentru care solicitã atestarea.
ART. 14
Prezentarea incompletã a documentelor prevãzute în prezentele norme, înregistrarea şi/sau prezentarea de date eronate sau false în documentele care însoţesc cererea de atestare ori neprezentarea documentelor şi informaţiilor solicitate de comisie atrag respingerea cererii de atestare sau, dupã caz, anularea certificatului de atestare emis.
ART. 15
Comisia îşi desfãşoarã lucrãrile în urmãtoarele etape:
a) analizeazã, prin membri sau individual, cererile şi documentaţiile prezentate de persoanele juridice;
b) discutã, în plen, cu specialiştii împuterniciţi ai persoanei juridice cu privire la formarea unui punct de vedere bine documentat;
c) dezbate, în plen, fiecare cerere în parte şi ia hotãrârea de aprobare a cererii şi de eliberare a certificatelor de atestare sau, dacã este cazul, de respingere motivatã a cererilor.
ART. 16
Hotãrârile comisiei se comunicã fiecãrui solicitant, în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare.
ART. 17
Graficul de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei, precum şi programarea persoanelor juridice pentru interviu se vor comunica celor interesaţi de cãtre secretariatul comisiei.
ART. 18
Specialistul împuternicit al persoanei juridice prezent pentru interviu, în cadrul comisiei, va prezenta, la cererea comisiei, actul de identitate şi împuternicirea emisã de conducerea persoanei juridice pe care o reprezintã.
ART. 19
În cadrul interviului specialistul împuternicit al persoanei juridice va prezenta pentru consultare, la solicitarea membrilor comisiei, originalele documentelor anexate la cerere.
ART. 20
Neprezentarea persoanei juridice la comisie la data, locul şi ora anunţate pentru interviu atrage reprogramarea acesteia.
ART. 21
În cazul în care persoana juridicã nu s-a prezentat la noul termen, comisia procedeazã la respingerea cererii de atestare.
ART. 22
Concluziile analizelor efectuate şi hotãrârile adoptate de comisie se consemneazã în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.
ART. 23
Procesele-verbale se scriu într-un registru care se va pãstra în condiţii de siguranţã la secretariatul comisiei şi se va arhiva la ANIF.
ART. 24
(1) În registrul cu procesele-verbale se înscriu datele de bazã privind persoana juridicã, precum şi hotãrârea comisiei (de eliberare a certificatului de atestare sau, dupã caz, de respingere motivatã a cererii de atestare).
(2) Decizia comisiei poate fi contestatã la conducerea MAPDR, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii acesteia.
(3) Împotriva deciziei ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale se poate formula plângere la instanţa juridicã competentã, potrivit legii.
ART. 25
Certificatele de atestare se întocmesc conform modelului prevãzut în anexa nr. 7 la prezentele norme.
ART. 26
Certificatele vor fi numerotate în ordine curentã şi se vor consemna într-un registru de evidenţã, care se va pãstra la secretariatul comisiei şi se va arhiva la sediul ANIF.
ART. 27
Certificatul de atestare dã dreptul persoanei juridice sã încheie contracte sau sã participe la licitaţiile organizate pentru contractarea lucrãrilor şi/sau serviciilor de îmbunãtãţiri funciare din nivelurile de competenţã prevãzute la art. 4 şi pentru categoriile de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare, prevãzute în anexa nr. 2 la prezentele norme.
ART. 28
(1) Valabilitatea certificatului de atestare este de 3 ani, cu condiţia obţinerii vizelor anuale şi cu posibilitatea de a fi revizuit sau anulat în acest interval, în cazurile în care persoana respectivã se aflã în situaţia de a nu mai îndeplini condiţiile şi criteriile de atestare. Aceastã situaţie se sesizeazã de cãtre organele abilitate de lege pentru controlul tehnic sau financiar, de cãtre alte persoane atestate, precum şi de cãtre persoanele abilitate de MAPDR şi se aduce la cunoştinţã comisiei, care are obligaţia de a analiza cazul, în mod operativ, în şedinţã extraordinarã.
(2) Viza anualã se solicitã pe bazã de cerere-tip, conform anexei nr. 3 la prezentele norme, începând cu al doilea an de valabilitate a certificatului de atestare, la care se anexeazã un memoriu privind activitatea desfãşuratã de persoana juridicã de la data atestãrii pânã la data solicitãrii vizei.
ART. 29
Tariful pentru obţinerea atestãrii se stabileşte diferenţiat, pe niveluri de competenţã şi activitãţi, la propunerea ANIF, şi se aprobã de MAPDR. Persoana care solicitã atestarea plãteşte tariful, în numerar, la casieria ANIF sau prin ordin de platã la prezentare în contul deschis pe numele comisiei, evidenţa acestor fonduri ţinându-se separat.
ART. 30
Dupã expirarea termenului de 3 ani de la eliberarea certificatului de atestare, persoana titularã poate solicita prelungirea valabilitãţii atestãrii.
ART. 31
Tariful pentru prelungirea valabilitãţii certificatului de atestare reprezintã jumãtate din tariful pentru atestare.
ART. 32
Certificatele emise anterior intrãrii în vigoare a prezentelor norme în baza <>Ordinului ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30/1998 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, în scopul participãrii acestora la licitaţiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publicã din domeniul agricol, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.220 din 16 iunie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt valabile pânã la expirarea acestora.

CAP. VI
Dispoziţii finale
ART. 33
Nominalizarea membrilor comisiei şi ai secretariatului acesteia se aprobã de conducerea MAPDR şi se reactualizeazã, ori de câte ori este cazul, la propunerea direcţiei de specialitate.
ART. 34
Regulamentul de funcţionare al comisiei, precum şi condiţiile de evaluare a solicitanţilor se stabilesc de cãtre aceasta.
ART. 35
Nerespectarea, în orice mod, a prevederilor prezentelor norme atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã legalã.

ANEXA 1
la normele metodologice


COMPONENŢA
Comisiei de atestare a persoanelor juridice pentru a desfãşura activitãţi
de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol

Preşedinte: - specialist în domeniul îmbunãtãţirilor funciare din
cadrul MAPDR
Vicepreşedinte: - specialist în domeniul îmbunãtãţirilor funciare
Membri: - specialist din cadrul MAPDR
- specialist din cadrul ANIF
- specialist cu activitate în domeniul studiilor,
proiectãrii etc. lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare
- specialist din cadrul unei instituţii de învãţãmânt
superior de specialitate (profesor)
- specialist din domeniul cercetãrii pentru îmbunãtãţiri
funciare
- specialist din domeniul executãrii lucrãrilor de
îmbunãtãţiri funciare
- specialist silvic atestat în lucrãri de îmbunãtãţiri
funciare în domeniul silvic
Secretariat: - specialist din cadrul ANIF
- specialist din cadrul direcţiei de specialitate din MAPDR



ANEXA 2
la normele metodologice

CATEGORIILE
de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare pentru care se emit atestãri
persoanelor juridice pentru a desfãşura activitãţi de
îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol

1. Îndiguiri şi regularizãri ale cursurilor de apã de interes local, care cuprind, dupã caz:
a) îndiguiri;
b) calibrãri şi reprofilãri de albii, tãieri de coturi, derivaţii;
c) consolidãri de maluri, acumulãri temporare.
2. Amenajãri de irigaţii, care cuprind, dupã caz:
a) captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitaţionale, puţuri forate, conducte, bazine de aspiraţie şi de refulare, apãrãri şi consolidãri de maluri, lucrãri pentru dirijarea curenţilor de apã, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) aducţiunea şi distribuţia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stãvilare, construcţii de traversare şi subtraversare, staţii de pompare, bazine de aspiraţie şi de refulare, consolidãri, cãptuşeli, cu montajul instalaţiilor aferente;
c) amenajarea interioarã: canale şi conducte îngropate, care alimenteazã cu apã instalaţiile de irigaţii şi, dupã caz, montajul agregatelor de pompare mobile şi al instalaţiilor aferente, lucrãri de nivelare a terenului;
d) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udãrilor;
e) evacuarea apei în caz de avarii: canale, conducte, deversoare, stãvilare, cu montajul instalaţiilor aferente;
f) alimentarea cu energie electricã, pentru automatizare şi dispecerizare şi altele asemenea, cu montajul instalaţiilor aferente;
g) staţionãri hidrogeologice, drumuri de exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente;
h) lucrãri şi mãsuri pedoameliorative prevãzute la <>art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3. Orezãrii, care cuprind, dupã caz:
a) captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitaţionale, conducte, bazine de aspiraţie şi de refulare, apãrãri şi consolidãri de maluri, lucrãri pentru dirijarea curenţilor de apã, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) lucrãri pentru aducţiunea şi distribuţia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stãvilare, vanete, construcţii de traversare şi de subtraversare, staţii de pompare, consolidãri, cãptuşeli, cu montajul instalaţiilor aferente;
c) colectarea şi evacuarea apei: canale, conducte, lucrãri de traversare şi de subtraversare, consolidãri, stãvilare, cu montajul instalaţiilor aferente;
d) evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine de aspiraţie şi de refulare, conducte, construcţii de subtraversare, consolidãri şi apãrãri de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;
e) drumuri de exploatare;
f) amenajarea interioarã: lucrãri de nivelare a terenului, diguleţe, rigole şi canale de contur;
g) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udãrilor;
h) alimentarea cu energie electricã, pentru automatizare şi dispecerizare, cu montajul instalaţiilor aferente;
i) lucrãri şi mãsuri pedoameliorative, prevãzute la <>art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4. Amenajãri de desecare şi de drenaj, care cuprind, dupã caz:
a) amenajãri interioare: lucrãrile de nivelare şi de modelare a terenului, canale provizorii de colectare şi de evacuare a apei, drenuri orizontale, drenuri verticale, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) colectarea şi evacuarea apei: canale, drenuri colectoare, drenuri verticale, conducte, lucrãri de traversare şi de subtraversare, staţii de pompare, bazine de absorbţie şi de refulare, noduri hidrotehnice, consolidãri, cu montajul instalaţiilor aferente;
c) evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine de aspiraţie şi de refulare, conducte, subtraversãri, consolidãri şi apãrãri de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;
d) drumuri de exploatare, staţionãri hidrogeologice, cu montajul instalaţiilor aferente;
e) lucrãri şi mãsuri pedoameliorative, prevãzute la <>art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
5. Lucrãri de combatere a eroziunii solului şi de ameliorare a terenurilor afectate de alunecãri, care cuprind, dupã caz:
a) amenajarea versanţilor/terenurilor în pantã: nivelarea-modelarea terenurilor, captãri de izvoare, drumuri cu rol antierozional, canale, debuşee, terase, cleionaje, praguri, cãderi, consolidãri, lucrãri de traversare şi de subtraversare, drenuri, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) mãsuri agrotehnice pentru protecţia solului: sisteme de culturi pe curbele de nivel, în fâşii şi în benzi înierbate, asolamente de protecţie;
c) lucrãri pedoameliorative, prevãzute la <>art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) amenajarea formaţiunilor torenţiale/ameliorarea torenţialitãţii/combaterea eroziunii de adâncire: nivelãri-modelari şi umpluturi cu terasamente, canale de nivel, plantaţii silvice, împrejmuiri, taluzãri, ziduri de sprijin, cãderi în trepte, instalaţii de curent rapid, consolidãri, cleionaje, gãrduleţe, traverse, praguri, baraje, cãsoaie, gabioane, canale de evacuare în emisar, lucrãri de traversare şi de subtraversare, cu montajul instalaţiilor aferente;
e) amenajarea şi ameliorarea terenurilor afectate de alunecãri: canale de evacuare a apei, drenuri, captãri de izvoare, împãduriri, împrejmuiri, ziduri de sprijin, contrabanchete, lucrãri de modelare-nivelare a terenului;
f) stabilizarea/ameliorarea nisipurilor mişcãtoare/de combatere a eroziunii eoliene: lucrãri de nivelare-modelare a terenului, de desecare, de drenaj, de irigaţii, plantaţii de protecţie şi de livezi, împrejmuiri, drumuri de exploatare, lucrãri şi mãsuri pedoameliorative şi agrotehnice specifice, prevãzute la <>art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004 , şi altele asemenea.
6. Amenajãri pedoameliorative, care cuprind, dupã caz, lucrãri de:
a) nivelare-modelare, de scarificare, de afânare adâncã, rigole şi şanţuri de scurgere a apei, arãturi în benzi cu coame;
b) udãri de spãlare a sãrãturilor;
c) aplicarea de amendamente, precum şi îngrãşãminte.
7. Perdele forestiere de protecţie a terenurilor agricole şi plantaţii pentru combaterea eroziunii solului.

ANEXA 3
la normele metodologice


Persoana juridicã ................
Nr. .......... din ...............

CERERE
privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfãşura activitãţi
de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol

...................., cu sediul în ..................., str. .............
(denumirea persoanei juridice)
nr. ..........., judeţul ...................., telefon ......., fax .........,
e-mail ....... , înmatriculatã la registrul comerţului ................ cu nr.
............ din ..........., reprezentatã de .............., având funcţia de
.................., în conformitate cu prevederile art. 73 lit. d) din Legea
îmbunãtãţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificãrile şi completãrile
ulterioare, solicitãm eliberarea certificatului de atestare/vizei anuale
pentru urmãtoarele niveluri de competenţã:
a) efectuarea studiilor de teren şi de laborator aferente:
a.1) studii topografice - cod St;
a.2) studii geotehnice - cod Sg;
a.3) studii hidrologice şi hidrogeologice - cod Sh;
a.4) studii pedologice - cod Sp;
a.5) alte studii specifice - cod Ss;
b) elaborarea de proiecte şi alte documentaţii tehnico-economice;
c) executarea lucrãrilor de construcţii-montaj şi instalaţii-montaj;
d) alte prestãri de servicii de îmbunãtãţiri funciare.
Anexãm la prezenta cerere documentele prevãzute de normele metodologice
aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii
rurale nr. 239 din 23 martie 2007, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007.
...........................................
(numele, prenumele, semnãtura autorizatã şi ştampila)

Domnului preşedinte al Comisiei de atestare a persoanelor juridice pentru
a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul
agricol.

NOTĂ:
Pentru fiecare nivel de competenţã se vor specifica, conform anexei nr. 2,
denumirea capitolului şi litera/literele care definesc categoriile de lucrãri
pentru care se solicitã atestarea.



ANEXA 4
la normele metodologice


SITUAŢIA
privind activitãţile desfãşurate în domeniul îmbunãtãţirilor funciare

Persoana juridicã ...................

┌──────┬──────────┬────────────┬──────────────────┬───────────┬──────────────┐
│ Anul │ Lucrarea │ Capacitãţi │ Valoarea totalã │ Alte │ Observaţii*) │
│ │ │ puse în │ a investiţiei/ │ elemente │ │
│ │ │ funcţiune │ valoarea │ specifice │ │
│ │ │ │ realizatã direct │ │ │
│ │ │ │ de persoana │ │ │
│ │ │ │ juridicã │ │ │
├──────┼──────────┼────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────┼────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────┼────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────┴──────────┴────────────┴──────────────────┴───────────┴──────────────┘

Data completãrii .................

........................................
(numele, prenumele, semnãtura autorizatã şi ştampila)


_____________
*) Se va menţiona activitatea desfãşuratã: studii, proiectare şi/sau executare.

ANEXA 5
la normele metodologice


FIŞA
cu privire la asigurarea cu personal pentru nivelul
de competenţã .........................*)

Persoana juridicã .....................
┌─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ │ Numãrul de personal cu atribuţii de: │
│ Categorii de personal ├────────────────────┬─────────────────┤
│ │ conducere │ execuţie │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│ Ingineri (defalcaţi dupã profesie) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│ Tehnicieni (defalcaţi dupã profesie)│ │ │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│ Economişti │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│ Jurişti │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│ Maiştri (defalcaţi dupã meserie) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│ Muncitori (defalcaţi dupã meserie) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │
└─────────────────────────────────────┴────────────────────┴─────────────────┘
Data completãrii .....................

...............................................
(numele, prenumele, semnãtura autorizatã şi ştampila)


_____________
*) Se va nominaliza nivelul de competenţã conform prevederilor art. 4 din normele metodologice.
Aceastã anexã se va completa pentru fiecare nivel de competenţã pentru care se solicitã atestarea.

ANEXA 6
la normele metodologice


SITUAŢIA
dotãrii cu instalaţii şi utilaje specifice pentru nivelul
de competenţã ............................*)

Persoana juridicã ...............
┌─────┬─────────────────┬─────────────┬─────────┬───────────┬──────────────┐
│ Nr. │ Denumirea şi │ Anul │ Starea │ Gradul de │ Observaţii*) │
│ crt │ marca │ fabricaţiei │ tehnicã │ uzurã │ │
│ │ istalaţiilor şi │ │ │ │ │
│ │ utilajelor │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────────────┴─────────────┴─────────┴───────────┴──────────────┘

Data completãrii ................

...........................................
(numele, prenumele, semnãtura autorizatã şi ştampila)


_____________
*) Se va nominaliza nivelul de competenţã conform prevederilor art. 4 din normele metodologice.
Aceastã anexã se va completa pentru fiecare nivel de competenţã.
**) Se înscriu performanţele tehnice ale utilajelor.

ANEXA 7
la normele metodologice


ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Comisia de atestare a persoanelor juridice pentru a desfãşura
activitãţi de îmbunãtãţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol

CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. ......... din ........ 20_ _

În conformitate cu prevederile art. 73 lit. d) din Legea îmbunãtãţirilor
funciare nr. 138/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, comisia de
atestare a analizat dosarul Cererii de atestare nr. ......... din ......... .
Având în vedere documentele prezentate, anexã la cererea de atestare, şi în
urma examinãrii solicitantului prin interviu, comisia de atestare a hotãrât
atestarea
..............................................................................
(denumirea persoanei juridice)

cu sediul în localitatea ................, str. ................ nr. ........,
sectorul/judeţul ............, înregistratã la oficiul registrului comerţului
cu numãrul ...................., pentru a desfãşura activitãţi de îmbunãtãţiri
funciare pe terenuri din domeniul agricol, pentru urmãtoarele niveluri de
competenţã şi pentru categoria/categoriile de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare
prevãzute la art. 5 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 239/2007, pentru care se
solicitã atestarea.
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Nivelul de competenţã │ Categoria de competenţã*) │
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ a) Efectuarea studiilor de teren şi │ a.1) studii topografice - cod St │
│ de laborator aferente ├─────────────────────────────────────┤
│ │ a.2) studii geotehnice - cod Sg │
│ ├─────────────────────────────────────┤
│ │ a.3) studii hidrologice şi │
│ │ hidrogeologice - cod Sh │
│ ├─────────────────────────────────────┤
│ │ a.4) studii pedologice - cod Sp │
│ ├─────────────────────────────────────┤
│ │ a.5) alte studii specifice - cod Ss │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ b) Elaborarea de proiecte şi alte │ *) │
│ documentaţii tehnico-economice │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ c) Executarea lucrãrilor de │ *) │
│ construcţii-montaj şi │ │
│ instalaţii-montaj │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ d) Alte prestãri de servicii de │ *) │
│ îmbunãtãţiri funciare │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Pezentul certificat este valabil 3 ani de la data emiterii, se vizeazã
anual şi poate fi revizuit sau anulat în acest interval în cazul în care se
constatã cã titularul nu mai îndeplineşte criteriile şi condiţiile atestãrii.

Preşedinte,
..........................................
(numele, prenumele, semnãtura şi ştampila)
_____________
*) Se completeazã: atestat pentru nivelul de competenţã şi pentru
categoria/categoriile de lucrãri prevãzute în anexa nr. 2 la normele
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi
dezvoltãrii rurale nr. 239/2007.

(verso certificat)
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┐
│ VIZĂ ANUALĂ │ VIZĂ ANUALĂ │ PRELUNGIRE │ VIZĂ ANUALĂ │ VIZĂ ANUALĂ │
│ │ │ VALABILITATE │ │ │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│De la data de │De la data de │De la data de │De la data de │De la data de │
│... 20__, pânã│... 20__, pânã │... 20__, pânã│... 20__, pânã │... 20__, pânã│
│la data de ...│la data de ... │la data de ...│la data de ... │la data de ...│
│20__ │20__ │20__ │20__ │20__ │
│Modificãri │Modificãri │Modificãri │Modificãri │Modificãri │
│intervenite: │intervenite: │intervenite: │intervenite: │intervenite: │
│............ │............ │............ │............ │............ │
│L.S. ........ │L.S. ........ │L.S. ........ │L.S. ........ │L.S. ........ │
└──────────────┴───────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┘


-----












Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016