Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 233 din 21 martie 2022  pentru aprobarea conţinutului şi instrucţiunilor de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi a modalităţii de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 233 din 21 martie 2022 pentru aprobarea conţinutului şi instrucţiunilor de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi a modalităţii de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici

EMITENT: Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 306 din 30 martie 2022
    Având în vedere:
    - prevederile art. 401 alin. (1) lit. g) şi ale art. 626 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile art. 11, 15 şi ale art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici;
    – Referatul de aprobare nr. 391/2022 a proiectului de Ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici pentru aprobarea conţinutului şi instrucţiunilor de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi a modalităţii de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici,

    în temeiul art. 400 alin. (2) teza a II-a şi al art. 459 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă conţinutul formatului standard al planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, denumit în continuare format standard, prevăzut în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă instrucţiunile de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi a modalităţii de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Prevederile prezentului ordin se aplică autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii.

    ART. 4
    (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţiile prevăzute la art. 459 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a raporta anual către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici datele cu privire la planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici şi perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, în forma şi conţinutul stabilite prin formatul standard.
    (3) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice răspund de corectitudinea datelor cuprinse în formatul standard.
    (4) În aplicarea prevederilor art. 404 şi art. 459 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile şi instituţiile publice îşi îndeplinesc obligaţiile stabilite de prezentul ordin în condiţiile prevăzute la art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici.
    (5) În vederea asigurării îndeplinirii obligaţiilor cu privire la completarea corectă şi în termenele solicitate a datelor cuprinse în formatul standard, la solicitarea compartimentelor de resurse umane, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici acordă asistenţă de specialitate.

    ART. 5
    Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici centralizează datele cuprinse în formatul standard, transmise în condiţiile prevăzute la art. 16 din anexa nr. 2, pe baza cărora elaborează raportul anual privind perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, pe care îl aduce la cunoştinţa publicului inclusiv prin publicare pe site-ul propriu.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 7
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nr. 13.601/2008 pentru aprobarea termenelor şi a formatului standard de transmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anual de perfecţionare profesională şi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 8 ianuarie 2009, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
                    Vasile-Felix Cozma

    Bucureşti, 21 martie 2022.
    Nr. 233.
    ANEXA 1

    Conţinutul formatului standard al planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici

┌──────────────────────────────────────┐
│I. DATE PRIVIND AUTORITATEA SAU │
│INSTITUŢIA PUBLICĂ ŞI FUNCŢIONARII │
│PUBLICI │
├────────────────────────┬─────────────┤
│Denumirea autorităţii │ │
│sau instituţiei publice │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Numele şi prenumele │ │
│funcţionarilor publici │ │
│responsabili cu │ │
│elaborarea planului de │ │
│perfecţionare │ │
│profesională a │ │
│funcţionarilor publici │ │
│desemnaţi în condiţiile │ │
│prevăzute la art. 2 din │ │
│anexa nr. 2 la ordin: │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Funcţia publică │ │
│deţinută: │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│Telefon: │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│E-mail: │ │
├────────────────────────┼─────────────┤
│ │a) │
│ │administraţia│
│Categoria din care face │publică │
│parte autoritatea sau │centrală; │
│instituţia publică │b) │
│ │administraţia│
│ │publică │
│ │locală. │
└────────────────────────┴─────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│II. DATE CU PRIVIRE LA PERFECŢIONAREA │
│PROFESIONALĂ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI,│
│FONDURILE ALOCATE, GRADUL DE CORELARE │
│DINTRE PLANIFICAREA APROBATĂ, MĂSURILE│
│EFECTIV IMPLEMENTATE ŞI REZULTATELE │
│EFECTIV OBŢINUTE │
├──────────────────────────────────────┤
│II.1. Date cu privire la │
│perfecţionarea profesională a │
│funcţionarilor publici: │
├──────────────────────────────────────┤
│Avizul comisiei paritare referitor la │
│planul de perfecţionare profesională a│
│funcţionarilor publici, emis în │
│condiţiile legii │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│Măsuri referitoare la perfecţionarea │
│profesională a funcţionarilor publici │
│cuprinse în acordul colectiv, încheiat│
│în condiţiile legii │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│Propuneri de îmbunătăţire a sistemului│
│de formare şi perfecţionare │
│profesională a funcţionarilor publici │
│la nivelul autorităţii sau instituţiei│
│publice cuprinse în raportul anual │
│privind formarea şi perfecţionarea │
│profesională a funcţionarilor publici │
├──────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────┤
│II.2. Date cu privire la fondurile │
│alocate: │
├────────────────────────────────┬─────┤
│De la bugetul autorităţii sau │ │
│instituţiei publice: │ │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Alte surse: │ │
├────────────────────────────────┴─────┤
│II.3. Date cu privire la gradul de │
│corelare dintre planificarea aprobată,│
│măsurile efectiv implementate şi │
│rezultatele efectiv obţinute: │
├────────────────────────────────┬─────┤
│Grad de corelare dintre │ │
│planificarea aprobată şi │ │
│măsurile efectiv implementate (%│ │
│din măsurile planificate au fost│ │
│efectiv implementate) │ │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Grad de corelare între măsurile │ │
│efectiv implementate şi │ │
│rezultatele efectiv obţinute (% │ │
│din măsurile implementate au │ │
│contribuit efectiv la obţinerea │ │
│rezultatelor) │ │
├────────────────────────────────┼─────┤
│II.4. Date cu privire la │ │
│programe de perfecţionare │ │
│profesională recomandate în │ │
│rapoartele de evaluare a │Număr│
│performanţelor profesionale │ │
│individuale ale funcţionarilor │ │
│publici │ │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Programe de perfecţionare │ │
│profesională recomandate în │ │
│rapoartele de evaluare a │ │
│performanţelor profesionale │ │
│individuale ale funcţionarilor │ │
│publici │ │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Funcţionari publici evaluaţi │ │
└────────────────────────────────┴─────┘


┌────┬─────────────────────────────────┐
│ │DOMENIILE PRIORITARE DE FORMARE │
│ │PROFESIONALĂ ŞI TEMATICILE │
│III.│SPECIFICE PROGRAMELOR DE │
│ │PERFECŢIONARE PROFESIONALĂ A │
│ │FUNCŢIONARILOR PUBLICI*) │
├────┴─────────────────────────────────┤
│1. Domeniul prioritar de formare │
│profesională │
├────┬─────────────────────┬───────────┤
│ │ │Nr. de │
│ │ │funcţionari│
│ │ │publici │
│ │ │alocaţi │
│ │ │a) înalţi │
│ │Tematica specifică │funcţionari│
│ │programelor de │publici │
│1.1.│perfecţionare │b) funcţii │
│ │profesională a │publice de │
│ │funcţionarilor │conducere │
│ │publici │c) funcţii │
│ │ │publice de │
│ │ │execuţie │
│ │ │d) funcţii │
│ │ │publice │
│ │ │specifice │
├────┼─────────────────────┼───────────┤
│1.2.│... │ │
├────┼─────────────────────┼───────────┤
│1.3.│... │ │
├────┼─────────────────────┴───────────┤
│2. │… │
└────┴─────────────────────────────────┘

     *) Tabelul nr. III - Domeniile prioritare de formare profesională şi tematicile specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici se completează cu domeniile prioritare de formare profesională şi tematicile specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici.

┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │ALTE PROPUNERI DE TEMATICI │
│IV.│SPECIFICE PROGRAMELOR DE │
│ │PERFECŢIONARE PROFESIONALĂ A │
│ │FUNCŢIONARILOR PUBLICI**) │
├───┼──────────────────────────────────┤
│1. │… │
├───┼──────────────────────────────────┤
│2. │… │
├───┼──────────────────────────────────┤
│3. │… │
└───┴──────────────────────────────────┘

    **) Tabelul nr. IV - Alte propuneri de tematici specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici se completează cu propuneri de tematici specifice programelor de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici care nu sunt prevăzute în cuprinsul tabelului nr. III.

┌──────────────────────────────────────┐
│V. CODIFICAREA REGIUNILOR │
├────────────────────────────────┬─────┤
│Denumire regiune │cod │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Nord-Est │1 │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Sud-Est │2 │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Sud-Muntenia │3 │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Sud-Vest Oltenia │4 │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Vest │5 │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Nord-Vest │6 │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Centru │7 │
├────────────────────────────────┼─────┤
│Bucureşti - Ilfov │8 │
└────────────────────────────────┴─────┘

    Întocmit
    Numele şi prenumele salariatului
    Funcţia
    Data
    Vizat
    Superior ierarhic
    Funcţia
    Data
    Aprobat
    Conducătorul instituţiei/autorităţii publice,
    ...............................................................

    ANEXA 2

    INSTRUCŢIUNI

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016