Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 232 din 3 martie 2022 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 677/2018 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-SPAR "Salturi cu paraşuta"
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 232 din 9 martie 2022
Având în vedere recomandarea de siguranţă cod SR-126.ACC.2015-10-18.SIGMA-370&PILOT-188.IF emisă de către Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. x) din Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul transporturilor şi infrastructurii, emite următorul ordin:
ART. I
Anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 677/2018 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-SPAR „Salturi cu paraşuta“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 7 mai 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La punctul 1.5 alineatul (6), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) să se asigure că s-a obţinut acordul proprietarului/ administratorului/concesionarului/locatarului terenului pentru folosirea terenului ca ZAP, în scris, prin adresă, e-mail, mesaj text, radio sau telefonic cu înregistrare vocală, caz în care se păstrează în evidenţele OP, cu următoarele excepţii:
(i) activităţile de salt la care ZAP nu poate fi cunoscut înainte de decolarea aeronavei din care se execută saltul (de exemplu: salturi în cadrul unor competiţii/campionate specifice, salturi pentru stabilirea de recorduri, salturi de salvare sau ajutor umanitar etc. şi salturi de antrenament pentru toate aceste activităţi);
(ii) din motive obiective (defecţiuni ale aeronavei din care se lansează, ale paraşutei sau echipamentelor, modificarea intempestivă a situaţiei meteo, erori în pilotarea paraşutei sau în aprecierea momentului saltului etc.) paraşutistul aterizează în afara ZAP."
2. La punctul 4.1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
"(1^1) pentru fiecare ZAP:
a) operatorul stabileşte reguli generale proprii pentru asigurarea unei separări pe verticală între paraşutele solo şi cele de tandem, iar responsabilitatea respectării regulilor revine fiecărui participant la zbor;
b) în vederea creşterii siguranţei participanţilor la zbor, în funcţie de condiţiile specifice care se pot manifesta pe parcursul desfăşurării activităţii de salt, JM poate stabili derogări de la regulile generale stabilite de către operator."
3. La punctul 5.2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Echipamente auxiliare, cum ar fi: steaguri, fumigene, wingsuit, skyboard etc.:
a) se utilizează doar de paraşutişti licenţiaţi, cu experienţă, respectând recomandările producătorului. În cazul în care producătorul echipamentelor auxiliare nu impune limitări, acestea se utilizează doar de paraşutişti licenţiaţi cu experienţă mai mare de 100 de salturi;
b) se utilizează doar de paraşutişti licenţiaţi, cu experienţă mai mare de 200 de salturi, dacă sunt echipamente auxiliare care necesită proceduri de urgenţă suplimentare;
c) trebuie montate astfel încât să nu incomodeze şi să nu afecteze siguranţa activităţii de salt, iar în cazuri de urgenţă să poată fi largate."
4. La punctul 5.2, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Decizia şi responsabilitatea utilizării echipamentelor suplimentare sunt ale paraşutistului. Organizaţia de paraşutism poate interzice operarea acestora în cazul în care se apreciază că poate fi afectată siguranţa activităţilor de paraşutism desfăşurate."
5. La subpunctul 6.4.2, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
"(5) Responsabilitatea privind respectarea ZAP revine paraşutistului/elevului paraşutist. În cazul în care ZAP nu poate fi respectată (defecţiuni ale aeronavei din care se lansează, ale paraşutei sau echipamentelor, modificarea intempestivă a situaţiei meteo, erori în pilotarea paraşutei sau în aprecierea momentului saltului etc.), paraşutistul/elevul paraşutist alege, în funcţie de posibilităţi, o altă zonă unde consideră că poate efectua o aterizare în siguranţă."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Sorin Mihai Grindeanu
Bucureşti, 3 martie 2022.
Nr. 232.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: