Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 230 din 8 octombrie 2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei publice vacante de manager economic si a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de functionari publici si personal contractual din cadrul Ministerului Public
În aplicarea prevederilor <>art. 37 din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, precum şi ale art. 7 din anexa nr. I la aceeaşi lege, vãzând şi dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1) şi (2), art. 76, art. 126 alin. (5) şi al <>art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite urmãtorul ordin:
ART. 1 Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic şi a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Ministerului Public, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 (1) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã aplicabilitatea Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 373/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte posturi vacante de funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Ministerului Public, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 55 din 29 ianuarie 2009. (2) Secţia de resurse umane şi documentare va lua mãsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Gabriela Scutea
Bucureşti, 8 octombrie 2010. Nr. 230.
ANEXĂ
REGULAMENT privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic şi a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Ministerului Public
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Managerul economic al departamentului economico-financiar şi administrativ din Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale este numit pe bazã de concurs, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament. (2) Posturile vacante aferente funcţiilor publice de execuţie şi conducere, altele decât cele de manager economic, din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale se ocupã prin concurs organizat de cãtre Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe lângã curţile de apel, pentru celelalte parchete, cu respectarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament. ART. 2 (1) Funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public sunt încadraţi de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, de procurorul general al parchetului de pe lângã curtea de apel în circumscripţia cãruia se aflã postul vacant, pe bazã de concurs sau examen. (2) Toate activitãţile administrative necesare bunei organizãri şi desfãşurãri a concursurilor se asigurã de compartimentele de resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.
CAP. II Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public
ART. 3 (1) Concursurile pentru recrutarea funcţionarilor publici se organizeazã cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Avizul se solicitã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor publici, dupã primirea avizului favorabil sau a celui cu observaţii, dupã caz, însã cu minimum 20 de zile înaintea desfãşurãrii concursului, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al procurorului general al parchetului care organizeazã concursul, în condiţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament. (3) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de cãtre funcţionarii publici din cadrul compartimentelor de resurse umane sau, în lipsã, de cãtre funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, prevãzute în fişa postului, din parchetul care organizeazã concursul sau din parchetul ierarhic superior, dupã caz. ART. 4 (1) Pentru concursurile organizate în vederea ocupãrii funcţiilor publice de conducere, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte 5 membri, desemnaţi dupã cum urmeazã: a) 3 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul sau, dupã caz, sunt desemnaţi din parchetul ierarhic superior; b) 2 membri sunt reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. (2) Pentru concursurile organizate în vederea ocupãrii funcţiilor publice de execuţie, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse din câte 3 membri, desemnaţi dupã cum urmeazã: a) 2 membri sunt reprezentanţi ai parchetului în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul; b) un membru este reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. (3) Dispoziţiile <>art. 27 şi 29 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor. ART. 5 Concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic pentru Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângã curţile de apel şi parchetele de pe lângã tribunale se organizeazã de Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. ART. 6 Condiţiile de desemnare a membrilor, interdicţiile, incompatibilitãţile şi situaţiile de conflict de interese, precum şi procedura în aceste situaţii sunt cele prevãzute în <>art. 31-34 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 7 (1) Normele privind publicitatea concursului şi atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi ale secretarilor celor douã comisii sunt cele prevãzute în <>art. 38-43 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfãşurare a concursului, bibliografia şi tematica se stabilesc de compartimentul de resurse umane sau de cãtre funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, dupã caz. (3) În cazul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de cãtre Biroul de organizare şi resurse umane. ART. 8 (1) La concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care îndeplinesc urmãtoarele condiţii: a) condiţiile prevãzute la <>art. 54 şi 57 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; b) au studii universitare de licenţã absolvite cu diplomã, respectiv studii superioare de lungã duratã absolvite cu diplomã de licenţã sau echivalentã, specializarea ştiinţe economice; c) au o vechime în specialitate de minimum 3 ani; d) au o bunã reputaţie. (2) Îndeplinirea condiţiei privind buna reputaţie se verificã de comisia de concurs, în baza recomandãrilor de la ultimul loc de muncã depuse de candidat şi, dacã este cazul, a verificãrilor administrative efectuate de compartimentele de resurse umane. (3) La concursul pentru ocuparea celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prevederile alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor. (4) Condiţiile specifice de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice vacante se stabilesc, pe baza fişei postului, prin ordinul prin care se dispune organizarea concursului, la propunerea compartimentului de resurse umane, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. ART. 9 (1) Candidaţii vor prezenta, pentru înscrierea la concurs sau la proba practicã, urmãtoarele acte: a) copie de pe actul de identitate; b) formularul de înscriere la concurs, completat; c) diplomele de studii şi alte acte care atestã efectuarea specializãrilor cerute, în copie; d) curriculum vitae; e) copie de pe documentele care atestã vechimea în muncã: carnetul de muncã sau extras de pe registrul general al salariaţilor şi altele asemenea, dacã este cazul; f) recomandare de la ultimul loc de muncã sau de la unitatea de învãţãmânt pentru absolvenţii care se angajeazã pentru prima datã sau copie de pe fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din anul anterior/recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncã sau de la unitatea de învãţãmânt, dupã caz; g) certificat de cazier judiciar; h) alte înscrisuri din care sã rezulte îndeplinirea condiţiilor specifice de participare la concurs; i) adeverinţã medicalã care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare. (2) Copiile de pe actele prevãzute la alin. (1) se prezintã însoţite de documentele originale, care se restituie dupã verificarea conformitãţii copiei. (3) Formularele de înscriere la concurs se pun la dispoziţia celor interesaţi la sediul şi pe site-ul instituţiei organizatoare, dupã caz. (4) Prevederile art. 8 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor. ART. 10 Desfãşurarea concursului de recrutare este reglementatã în <>art. 43 şi 44-72 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 11 Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţia publicã de manager economic, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publicã pentru care au susţinut concursul, prin ordin al procurorului general al parchetului care a organizat concursul.
CAP. III Concursul pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal contractual din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul Public
ART. 12 Poate fi angajatã cu contract individual de muncã, în cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe lângã curţile de apel şi parchetelor de pe lângã tribunale, persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii: a) este cetãţean român cu domiciliul în România sau al unui stat al Uniunii Europene, în condiţiile legii; b) are studii în conformitate cu cerinţele postului; c) nu are antecedente penale şi se bucurã de o bunã reputaţie; d) este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei; e) a promovat concursul sau, dupã caz, proba practicã, organizate potrivit prezentului regulament. ART. 13 (1) Personalul care desfãşoarã activitãţi administrative, de gospodãrire şi de întreţinere-reparaţii este angajat pe bazã de concurs, organizat de parchetul în al cãrui stat de funcţii se aflã postul vacant. (2) Concursul constã într-o probã scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi un interviu şi se desfãşoarã în conformitate cu prevederile prezentului regulament. ART. 14 (1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, numãrul posturilor vacante şi termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs se aduc la cunoştinţa celor interesaţi prin afişare la sediul parchetului care organizeazã concursul şi prin publicare pe pagina de internet a parchetului, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfãşurãrii concursului. (2) Cererile pentru înscrierea la concurs se adreseazã procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, procurorului general al parchetului de pe lângã curtea de apel şi se depun la sediul parchetului care organizeazã concursul cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului, împreunã cu dosarele de concurs, care trebuie sã conţinã actele prevãzute la art. 9 alin. (1). (3) Prevederile art. 8 alin. (2) şi art. 9 alin. (2) şi (3) se aplicã în mod corespunzãtor. ART. 15 (1) În termen de 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs selecteazã dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. (2) Dupã finalizarea selecţiei dosarelor se încheie un proces-verbal semnat de cãtre toţi membrii comisiei de concurs. (3) Rezultatele selectãrii dosarelor de înscriere se afişeazã de cãtre secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţitã de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului organizator al concursului, în termenul prevãzut la alin. (1). (4) Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor în maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de cãtre comisia de concurs. (5) Contestaţiile se soluţioneazã şi se afişeazã la sediul parchetului care organizeazã concursul în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere. ART. 16 Criteriile specifice, elaborate de şeful ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care existã postul vacant ori temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului şi aprobate de conducãtorul parchetului, vizeazã urmãtoarele: a) studii de specialitate; b) perfecţionãri/specializãri; c) vechimea în muncã/vechimea în specialitatea studiilor; d) cunoştinţe de limbi strãine; e) cunoştinţe de operare pe calculator; f) abilitãţi şi aptitudini corespunzãtoare specificului postului. ART. 17 (1) În funcţie de specificul posturilor scoase la concurs şi de numãrul candidaţilor, conducãtorul parchetului care organizeazã concursul stabileşte comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, compuse fiecare din câte 3 membri, desemnaţi din parchetul în al cãrui stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul sau, dupã caz, din parchetul ierarhic superior, precum şi secretarul comisiei de concurs. (2) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor. (3) Preşedintele comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemneazã din rândul membrilor, prin actul administrativ de constituire a comisiilor. (4) Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care: a) au calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi; b) au relaţii cu caracter patrimonial sau interese patrimoniale cu oricare dintre candidaţi. (5) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizatã de persoana în cauzã, de oricare dintre candidaţi, de conducãtorul parchetului organizator al concursului sau de orice altã persoanã interesatã. (6) Conducãtorul parchetului constatã situaţia de incompatibilitate şi ia mãsuri de înlocuire, în termen de douã zile de la data sesizãrii, a membrului respectiv cu o altã persoanã care sã îndeplineascã condiţiile cerute. ART. 18 (1) Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii principale: a) elaboreazã subiectele pentru probele din concurs; b) stabileşte baremul de evaluare a probelor; c) stabileşte durata probei scrise în funcţie de complexitatea subiectelor; d) noteazã candidaţii cu note de la 1 la 10, la probele de concurs; e) în funcţie de notele obţinute, stabileşte candidatul/candidaţii declarat/declaraţi reuşit/reuşiţi la concurs. (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale: a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probelor de concurs; b) transmite secretarului comisiei de concurs rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor. (3) Secretarul comisiei de concurs are urmãtoarele atribuţii principale: a) preia dosarele de concurs depuse de candidaţi; b) rãspunde de buna organizare şi desfãşurare a concursului; c) pãstreazã şi pune la dispoziţia membrilor comisiei documentele depuse în vederea înscrierii la concurs; d) verificã respectarea prevederilor legale necesare ocupãrii posturilor vacante scoase la concurs, informând comisia de concurs asupra necesitãţii respingerii candidaţilor înscrişi care nu îndeplinesc condiţiile de participare; e) redacteazã procesul-verbal încheiat în urma selecţiei dosarelor de concurs şi procesul-verbal final al concursului. ART. 19 (1) Proba scrisã constã în redactarea unei lucrãri şi/sau în rezolvarea unor teste-grilã. (2) Prin proba scrisã se testeazã cunoştinţele teoretice şi abilitãţile practice necesare ocupãrii postului pentru care se organizeazã concursul. ART. 20 (1) Subiectele pentru proba scrisã se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs, astfel încât sã reflecte capacitatea de analizã şi sintezã a candidaţilor, în concordanţã cu nivelul şi specificul posturilor pentru care se organizeazã concursul. (2) Comisia de concurs stabileşte subiectele şi alcãtuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisã, în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã. (3) Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel puţin 3 subiecte. Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs sunt astfel întocmite minimum douã seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor. (4) Seturile de subiecte se semneazã de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila parchetului care organizeazã concursul. (5) Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunicã odatã cu subiectele. (6) În cazul în care proba scrisã constã în rezolvarea unor teste-grilã, întrebãrile pot fi formulate cu cel mult douã zile înainte de proba scrisã, cu condiţia ca numãrul acestora sã fie de 3 ori mai mare decât numãrul întrebãrilor stabilit pentru fiecare test-grilã. Întrebãrile pentru fiecare test-grilã se stabilesc în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã, înainte de începerea acestei probe, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor alin. (4) şi (5). (7) În cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de conducere, punctajul maxim stabilit pentru testele-grilã nu poate depãşi 30% din punctajul probei scrise, diferenţa de punctaj fiind alocatã subiectelor de sintezã sau rezolvãrii unor situaţii practice. (8) Pânã la ora stabilitã pentru terminarea probei scrise a concursului, membrii comisiei de concurs au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se afişeazã la locul desfãşurãrii concursului anterior corectãrii lucrãrilor. ART. 21 (1) Înainte de începerea probei scrise, la locul desfãşurãrii acesteia, dacã este cazul, se afişeazã repartizarea pe sãli a candidaţilor. (2) Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor şi se verificã identitatea candidaţilor, pe baza cãrţii de identitate sau a oricãrui alt document care atestã identitatea, potrivit legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identitãţii prin prezentarea cãrţii de identitate sau a altui document care sã ateste identitatea sunt consideraţi absenţi. (3) Dupã verificarea identitãţii candidaţilor, ieşirea din salã a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţã, în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigurã supravegherea. Candidatul poate pãrãsi sala dacã predã lucrarea şi semneazã de predarea acesteia. (4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi 3 ore. (5) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de concurs. (6) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei. (7) În încãperea în care are loc concursul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanţã. (8) Nerespectarea dispoziţiilor alin. (7) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încãlcarea acestor dispoziţii, eliminã candidatul din salã, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemneazã cele întâmplate în procesul-verbal. (9) Lucrãrile se redacteazã, sub sancţiunea anulãrii, doar pe seturile de hârtie asigurate de parchetul care organizeazã concursul, purtând ştampila acestuia pe fiecare filã. Prima filã, dupã înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise sã nu poatã fi identificate şi se aplicã ştampila parchetului care organizeazã concursul, cu excepţia situaţiei când existã un singur candidat pentru postul vacant, caz în care nu mai existã obligaţia sigilãrii lucrãrii. (10) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisã, respectiv testul-grilã, la finalizarea lucrãrii ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens. ART. 22 (1) Corectarea lucrãrilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza unui barem stabilit de membrii comisiei de concurs. (2) Lucrãrile scrise se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs. (3) Nota lucrãrii scrise este media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs. ART. 23 Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7. ART. 24 (1) Candidaţii respinşi pot face contestaţie, care se depune în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi se soluţioneazã de cãtre aceastã comisie în termen de 24 de ore. (2) Rezultatele soluţionãrii contestaţiilor sunt definitive şi se afişeazã în termen de 24 de ore de la soluţionare la sediul parchetului care organizeazã concursul. (3) Fişele de notare, semnate de membrii comisiei de concurs, precum şi lucrãrile sunt predate secretarului comisiei de concurs, care întocmeşte un tabel centralizator cuprinzând numele candidaţilor şi notele obţinute de aceştia, în ordine descrescãtoare. ART. 25 (1) La interviu participã candidaţii declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice. (2) Interviul se realizeazã conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfãşurãrii acestei probe, pe baza urmãtoarelor criterii de evaluare a performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor, în raport cu cerinţele postului: a) cunoştinţe teoretice necesare exercitãrii funcţiei; b) capacitatea de adaptare la cerinţele postului; c) motivaţia candidatului; d) abilitãţi practice necesare exercitãrii funcţiei, dupã caz. (3) Capacitatea de adaptare la cerinţele postului presupune evaluarea: a) abilitãţilor, calitãţilor şi aptitudinilor necesare exercitãrii funcţiei, şi anume: abilitãţi de comunicare, spirit organizatoric, creativitate, iniţiativã, responsabilitate, capacitate de analizã şi sintezã; b) experienţei profesionale necesare executãrii operaţiunilor specifice postului; c) comportamentului în situaţii de crizã. (4) În cazul recrutãrii din surse interne, evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor include şi elemente referitoare la performanţele profesionale anterioare ale angajatului. (5) Pentru funcţiile contractuale de conducere, evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor include şi evaluarea capacitãţii de asumare a riscului decizional, de organizare, coordonare şi control. ART. 26 (1) Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa întrebãri candidatului. (2) Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicalã, religie, etnie, starea materialã, originea socialã sau alte întrebãri care pot constitui criterii de discriminare. (3) Pe baza criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor, în raport cu cerinţele postului, membrii comisiei de concurs vor acorda note de la 1 la 10 şi se va face media aritmeticã a notelor acordate. (4) Pentru a fi declaraţi admişi la interviu, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7. (5) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la interviu. ART. 27 (1) Media generalã (nota) de promovare a concursului este cel puţin 7 şi este media aritmeticã a notelor acordate pentru fiecare probã. (2) În termen de 3 zile lucrãtoare de la finalizarea interviului se încheie un proces-verbal privind rezultatele finale ale concursului, care va fi semnat de cãtre toţi membrii comisiei de concurs. (3) Rezultatele finale ale concursului cu menţiunea "admis" ori "respins" se afişeazã la sediul parchetului organizator în termen de 3 zile lucrãtoare de la finalizarea interviului. ART. 28 (1) Repartizarea candidaţilor admişi la concurs se face în ordinea descrescãtoare a mediilor generale (notelor) de promovare obţinute, în funcţie de posturile vacante existente. (2) La medii (note) egale, comisia de concurs va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor de bazã sau suplimentare absolvite şi, în subsidiar, în raport cu vechimea în muncã. ART. 29 (1) Candidatul declarat "admis" la concurs se prezintã la post în termen de maximum 15 zile lucrãtoare de la data afişãrii rezultatului concursului. (2) Candidatul declarat "admis" la concurs poate solicita, prin cerere scrisã, în termen de 3 zile lucrãtoare de la afişarea rezultatului concursului, pentru motive temeinice, un termen ulterior de prezentare la post, dar nu mai mult de 30 de zile lucrãtoare de la data afişãrii rezultatului concursului. (3) În cazul neprezentãrii la post la termenul stabilit a candidatului declarat admis, conducãtorul parchetului organizator poate comunica în scris candidatului care a obţinut nota finalã imediat inferioarã şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în aceastã situaţie termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile lucrãtoare de la data comunicãrii. ART. 30 (1) Personalul de deservire/întreţinere a curãţeniei este angajat pe baza unui interviu organizat de parchetul în al cãrui stat de funcţii se aflã postul vacant. Prevederile art. 14 şi 17, în ceea ce priveşte comisia de concurs, se aplicã în mod corespunzãtor. (2) În urma susţinerii interviului, candidatul va fi declarat "admis" sau "respins". (3) Criteriile de evaluare a candidaţilor la interviu se stabilesc în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs. (4) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la interviu.
CAP. IV Dispoziţii finale
ART. 31 Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi. ART. 32 Dosarele, lucrãrile scrise şi procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, seturile de subiecte, planul de interviu, fişele de notare, precum şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email