DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIILE CU ─────
INSTITUŢIILE PREFECTULUI
FIŞA POSTULUI
Nr. .....
Informaţii generale privind postul
1. Denumirea postului: director general
2. Nivelul postului: de conducere
3. Scopul principal al postului: asigurarea monitorizãrii, îndrumãrii şi a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege şi realizarea sarcinilor încredinţate
Condiţii specifice pentru ocuparea postului
1. Studii de specialitate: superioare
2. Perfecţionãri (specializãri): program de formare specializatã sau de perfecţionare în administraţia publicã
3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare pe calculator, nivel mediu
4. Limbi strãine (necesitate şi nivel de cunoaştere): o limbã de circulaţie internaţionalã, nivel mediu
5. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare: capacitate de organizare şi coordonare, abilitãţi în gestionarea resurselor umane, abilitãţi de comunicare
6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru cãlãtorii frecvente şi delegãri
7. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale): calitãţi şi aptitudini manageriale
Atribuţiile postului
1. Organizarea şi conducerea activitãţii Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
2. Organizarea şi conducerea activitãţii de monitorizare, coordonare, îndrumare metodologicã şi control al activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate
3. Organizarea activitãţii privind realizarea, din însãrcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de actele normative, precum şi a sarcinilor încredinţate
4. Coordonarea activitãţii de monitorizare a îndeplinirii de cãtre prefecţi a atribuţiilor referitoare la controlul legalitãţii actelor administrative ale autoritãţilor administraţiei publice locale
5. Asigurarea întocmirii, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de informãri, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţã al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi
6. Conducerea activitãţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţã, a mãsurilor dispuse de cãtre prefecţi, precum şi de întocmire de informãri, sinteze, rapoarte şi note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informãrii conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor
7. Conducerea activitãţii de întocmire a proiectelor de hotãrâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervã pentru înlãturarea efectelor unor calamitãţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primã urgenţã populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene
8. Conducerea activitãţii de monitorizare şi îndrumare metodologicã a activitãţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului
9. Asigurarea activitãţii de coordonare a operaţiunilor desfãşurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale şi cu ocazia referendumurilor naţionale
10. Asigurarea participãrii la elaborarea proiectelor de acte normative necesare asigurãrii unui cadru unitar în ceea ce priveşte organizarea şi desfãşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional
11. Organizarea activitãţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise şi transmise de cãtre prefecţi şi informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor în vederea formulãrii de propuneri privind anularea acestora, dacã este cazul
12. Organizarea activitãţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de cãtre prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în vederea formulãrii de propuneri conform prevederilor legale
13. Conducerea activitãţii de pregãtire şi elaborare a proiectelor de hotãrâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora
14. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de materiale în vederea informãrii Parlamentului, precum şi de rãspuns la întrebãrile şi interpelãrile formulate de cãtre deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin. (1) şi art. 112 alin. (1) din Constituţia României, republicatã
15. Asigurarea participãrii la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primulministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, pe de altã parte
16. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de acte normative din domeniul administraţiei publice
17. Organizarea activitãţii privind realizarea, din însãrcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de analize privind problematica rezultatã din sesizãrile cu privire la procesul de restituire a proprietãţilor, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi
Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului
1. Denumire: funcţie publicã de conducere
2. Clasa: I
3. Gradul profesional: superior
4. Vechimea (în specialitate necesarã): 5 ani
Sfera relaţionalã a titularului postului
1. Sfera relaţionalã internã:
a) Relaţii ierarhice:
- subordonat faţã de: secretarul de stat
- superior pentru: directorul general adjunct, şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
b) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor
c) Relaţii de control: faţã de directorul general adjunct, şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
d) Relaţii de reprezentare:
2. Sfera relaţionalã externã:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: relaţii necesare realizãrii atribuţiilor din fişa postului
b) cu organizaţii internaţionale:
c) cu persoane juridice private:
3. Limite de competenţã: în limitele stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare
4. Delegarea de atribuţii şi competenţã: cãtre directorul general adjunct
Întocmit de:
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia publicã de conducere: secretar de stat
3. Semnãtura .......................................
4. Data întocmirii ..................................
Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
1. Numele şi prenumele
2. Semnãtura .......................................
3. Data .................................................
ANEXA 5
la regulament
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Aprob
DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIILE CU ─────
INSTITUŢIILE PREFECTULUI
FIŞA POSTULUI
Nr. ....
Informaţii generale privind postul
1. Denumirea postului: director general adjunct
2. Nivelul postului: de conducere
3. Scopul principal al postului: monitorizarea şi îndrumarea de specialitate asupra activitãţii personalului din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege şi a sarcinilor încredinţate
Condiţii specifice pentru ocuparea postului
1. Studii de specialitate: superioare
2. Perfecţionãri (specializãri): program de formare specializatã sau de perfecţionare în administraţia publicã
3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare pe calculator, nivel mediu
4. Limbi strãine (necesitate şi nivel de cunoaştere): o limbã de circulaţie internaţionalã, nivel mediu
5. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare: capacitate de organizare şi coordonare, abilitãţi în gestionarea resurselor umane, abilitãţi de comunicare
6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru cãlãtorii frecvente şi delegãri
7. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale): calitãţi şi aptitudini manageriale
Atribuţiile postului
1. Participarea la organizarea şi conducerea activitãţii de coordonare, monitorizare, îndrumare metodologicã şi control al activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate
2. Participarea la organizarea activitãţii privind realizarea, din însãrcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate
3. Participarea la organizarea activitãţii privind întocmirea, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de informãri, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţã al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi
4. Coordonarea activitãţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţã, a mãsurilor dispuse de cãtre prefecţi, precum şi de întocmire de informãri, sinteze, rapoarte şi note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informãrii conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor
5. Coordonarea activitãţii de întocmire a proiectelor de hotãrâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervã pentru înlãturarea efectelor unor calamitãţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primã urgenţã populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene
6. Coordonarea activitãţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de cãtre prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în vederea formulãrii de propuneri conform prevederilor legale
7. Coordonarea activitãţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise şi transmise de cãtre prefecţi şi informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor în vederea formulãrii de propuneri privind anularea acestora, dacã este cazul
8. Participarea la activitatea de coordonare a operaţiunilor desfãşurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale şi cu ocazia referendumurilor naţionale
9. Coordonarea activitãţii de monitorizare şi îndrumare metodologicã a activitãţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului
10. Coordonarea activitãţii de monitorizare a activitãţii colegiilor prefecturale
11. Coordonarea activitãţii de monitorizare a situaţiei privind restituirea proprietãţilor
12. Coordonarea activitãţii de pregãtire şi elaborare a proiectelor de hotãrâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora
13. Participarea la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, pe de altã parte
14. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de materiale în vederea informãrii Parlamentului, precum şi de rãspuns la întrebãrile şi interpelãrile formulate de cãtre deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin.(1) şi art. 112 alin.(1) din Constituţia României, republicatã
15. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de acte normative din domeniul administraţiei publice
16. Îndeplinirea atribuţiilor specifice funcţionarului de securitate
17. Coordonarea activitãţii privind analizarea petiţiilor repartizate Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului şi iniţierea demersurilor necesare în vederea soluţionãrii lor
18. Realizarea acţiunilor necesar a fi întreprinse în baza corespondenţei între structurile centrale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor
Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului
1. Denumire: funcţie publicã de conducere
2. Clasa: I
3. Gradul profesional: superior
4. Vechimea (în specialitate necesarã): 5 ani
Sfera relaţionalã a titularului postului
1. Sfera relaţionalã internã:
a) Relaţii ierarhice
- subordonat faţã de: directorul general
- superior pentru: şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
b) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor
c) Relaţii de control: faţã de şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
d) Relaţii de reprezentare:
2. Sfera relaţionalã externã:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice: relaţii necesare realizãrii atribuţiilor din fişa postului
b) cu organizaţii internaţionale:
c) cu persoane juridice private:
3. Limite de competenţã: în limitele stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare
4. Delegarea de atribuţii şi competenţã:
Întocmit de:
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia publicã de conducere: director general
3. Semnãtura .........................................
4. Data întocmirii ....................................
Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
1. Numele şi prenumele: ................................
2. Semnãtura ...........................
3. Data ..............................
Avizat Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã:
1. Numele şi prenumele: ...................................
2. Funcţia publicã: director general
3. Semnãtura ...........................
4. Data: ............................
Contrasemneazã:
1. Numele şi prenumele: ...................................
2. Funcţia: secretar de stat
3. Semnãtura ...........................
4. Data: ............................
-------