───────
la regulament
──────────────
PLAN
de protecţie şi intervenţie în situaţii de protecţie civilã
Planul de protecţie şi intervenţie în situaţii de protecţie civilã se elaboreazã sub formã de text şi grafic, astfel:
Partea I cuprinde:
1. baza legalã, scopul şi obiectivele la care trebuie sã rãspundã planul;
2. domeniile de aplicabilitate (unitãţi şi structuri cuprinse în plan, zona de aplicare etc.);
3. situaţiile de protecţie civilã ce pot afecta unitatea - structura şi caracteristicile acestora (tipul, amploarea şi evoluţia probabilã a efectelor);
4. realizarea mãsurilor de protecţie a personalului, documentelor din Fondul Arhivistic Naţional şi a celor clasificate, precum şi a bunurilor materiale (responsabilitãţi, forţe şi mijloace de execuţie etc. pentru fiecare tip de risc);
5. concepţia întrebuinţãrii forţelor şi mijloacelor, atât pentru limitarea efectelor situaţiilor de protecţie civilã la sediul propriu, cât şi pentru intervenţie în sprijinul populaţiei;
6. modul de punere în aplicare a planului;
7. conducerea şi cooperarea;
8. dispoziţii finale.
Partea a II-a - anexe:
1. procedurile de acţiune pe fiecare tip de risc ce poate afecta unitatea;
2. componenţa grupei operative;
3. tabelul cu adresele şi telefoanele personalului grupei operative;
4. modul de asigurare logisticã a intervenţiei;
5. planificarea personalului pentru intervenţie;
6. schemã cu organizarea înştiinţãrii - alertãrii unitãţilor/structurii;
7. organizarea legãturilor;
8. alte date necesare pentru aplicarea eficientã a mãsurilor de protecţie şi intervenţie;
9. harta/planul cu mãsurile de protecţie şi intervenţie în situaţii de protecţie civilã:
a) dispunerea surselor de risc şi raioanele probabile de manifestare a efectelor acestora;
b) dispunerea unitãţii proprii şi a celor subordonate/coordonate;
c) dispunerea forţelor cu care se coopereazã;
d) zonele/raioanele de intervenţie, pe variante de acţiune;
e) organizarea şi amplasarea conducerii, a forţelor şi mijloacelor pentru intervenţie;
f) itinerare de deplasare de bazã şi de rezervã;
g) locurile de dispunere, profilul şi posibilitãţile structurilor medicale care pot acorda ajutor calificat personalului afectat;
h) adãposturile de protecţie civilã ce pot fi folosite în caz de nevoie;
i) mijloacele fixe de decontaminare ale inspectoratelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã (puncte de decontaminare a personalului, documentelor din Fondul Arhivistic Naţional, mijloace de transport şi echipament);
j) alte date necesare pentru organizarea şi punerea în aplicare a mãsurilor de protecţie şi intervenţie.
Harta/planul se alege la o scarã convenabilã, în funcţie de mãrimea zonei de competenţã, şi se redacteazã conform regulilor stabilite prin actele normative în vigoare.
10. scheme cu organizarea mãsurilor de protecţie şi intervenţie la diferite obiective (se elaboreazã numai pentru sediul unitãţii/structurii proprii şi la cele cu o suprafaţã micã unde reprezentarea acestora pe hartã nu este posibilã sau nu exprimã în totalitate concepţia acţiunilor de protecţie şi intervenţie):
a) dispunerea mijloacelor de alarmare/alertare proprii;
b) locul adãposturilor de protecţie civilã existente şi a celor ce pot fi utilizate în urma unor amenajãri sumare, capacitatea acestora şi cine le utilizeazã;
c) reţelele de gaze, canal, apã, combustibil, electricitate, termoficare, locurile camerelor de distribuţie şi control;
d) locurile de adunare a forţelor destinate intervenţiei, materialele şi tehnica din dotarea acestora.
ANEXA 2
───────
la regulament
──────────────
PLAN
de evacuare în situaţii de urgenţã
Planul de evacuare în situaţii de urgenţã se elaboreazã sub formã de text şi grafic, astfel:
I. Partea I cuprinde:
1. baza legalã şi scopul evacuãrii;
2. situaţii în care se realizeazã evacuarea;
3. concepţia evacuãrii:
a) personalul, tehnica, materialele şi alte bunuri care se evacueazã;
b) documentele clasificate care se evacueazã, modul de asigurare a securitãţii acestora pe timpul transportului şi în locul de evacuare;
c) modul de trecere la executarea evacuãrii;
d) locul unde se executã evacuarea, pe variante;
e) itinerare de bazã şi de rezervã pentru evacuare;
f) forţele destinate continuãrii îndeplinirii misiunilor de bazã ale unitãţii/structurii şi altor acţiuni ordonate.
4. organizarea evacuãrii:
a) ordinea, pe urgenţe, în care se executã evacuarea;
b) repartizarea personalului, documentelor din Fondul Arhivistic Naţional şi a bunurilor materiale pe mijloace de transport;
c) repartizarea spaţiilor în localitatea (sediul) unde se executã evacuarea;
5. asigurarea acţiunilor de evacuare;
6. cooperarea pe timpul evacuãrii şi în localitatea (locul) de evacuare;
7. logistica evacuãrii (tipul şi numãrul mijloacelor de transport necesare pentru evacuare; necesarul de carburanţi şi lubrifianţi pentru mijloacele de transport; alte mãsuri pentru realizarea evacuãrii);
8. conducerea evacuãrii.
Organizarea şi atribuţiile personalului de conducere pentru executarea evacuãrii.
9. Modul de organizare a evacuãrii membrilor de familie aflaţi în întreţinere ai personalului unitãţii/structurii.
II. Partea a II-a - anexe:
1. ordinele de repartiţie pentru clãdirile (spaţiile) ce vor fi utilizate pentru evacuare, eliberate de autoritãţile administraţiei publice (acolo unde se cunoaşte locul);
2. regulile de acces în locurile unde se executã evacuarea;
3. sub formã graficã (scheme, planuri sau hãrţi):
a) locul (sediul) unde se executã evacuarea;
b) itinerare pentru executarea evacuãrii;
c) repartiţia personalului în locul (sediul) unde se executã evacuarea;
d) schema spaţiilor în care se depoziteazã documentele şi materialele evacuate.
III. Alte date necesare pentru executarea în timp scurt şi organizat a evacuãrii: personalul care se evacueazã; tabele cu organizarea transportului; atribuţii ale personalului implicat; încadrarea structurilor constituite pentru desfãşurarea evacuãrii; comunicaţii etc.
ANEXA 3
───────
la regulament
─────────────
STRUCTURA DE PRINCIPIU
a hotãrârii/deciziei pentru intervenţie, dispoziţiei preliminare şi a
ordinului de intervenţie
Hotãrârea/decizia pentru intervenţie
1. Date despre efectele produse de situaţia de protecţie civilã, inclusiv asupra capacitãţii de intervenţie a unitãţii/structurii
2. Date privind modul general de intervenţie, forţele destinate pentru aceasta, locul şi rolul forţelor proprii în acţiunile comune
3. Concepţia de acţiune a unitãţii (succesiunea misiunilor pe urgenţe, unde se concentreazã efortul principal, forţele care vor acţiona pentru intervenţie şi mijloacele utilizate, durata intervenţiei)
4. Misiunile subunitãţilor/compartimentelor destinate pentru intervenţie
5. Itinerariile de evacuare şi punctele de adunare a personalului
6. Timpul de începere şi terminare a misiunilor
7. Cooperarea cu celelalte forţe participante la intervenţie
8. Organizarea şi asigurarea legãturilor
9. Asigurarea acţiunilor de intervenţie
10. Logistica intervenţiei
11. Cereri cãtre eşalonul superior
12. Conducerea intervenţiei
Dispoziţia preliminarã
1. Date sumare despre situaţia produsã
2. Precizãri pentru pregãtirea forţelor de intervenţie (organizare, mijloace şi materiale ce se vor folosi, locurile pentru constituire, data începerii şi terminãrii intervenţiei)
3. Organizarea conducerii
Ordinul de intervenţie
1. Scurte concluzii asupra efectelor situaţiei de protecţie civilã
2. Misiunea unitãţii/structurii
3. Misiunile subunitãţilor/compartimentelor cãrora li se stabileşte: organizarea pentru intervenţie, mijloacele tehnice din dotare şi punctele (obiectivele, raioanele) de acţiune; unde se concentreazã efortul principal; itinerarele de deplasare; succesiunea executãrii operaţiilor; locul punctelor de comandã
4. Misiunile forţelor de intervenţie care acţioneazã în aceleaşi puncte (obiective, raioane) de intervenţie
5. Organizarea cooperãrii
6. Logistica intervenţiei
7. Organizarea conducerii
8. Durata intervenţiei
9. Termenele şi procedeele de prezentare a rapoartelor
ANEXA 4
────────
la regulament
─────────────
STRUCTURA DE PRINCIPIU
a analizei anuale privind capacitatea de rãspuns de protecţie civilã
1. Gradul de elaborare şi actualizare a documentelor de conducere în situaţii de protecţie civilã
2. Organizarea şi gradul de operabilitate al forţelor şi mijloacelor destinate intervenţiei în sediul propriu şi în sprijinul populaţiei
3. Nivelul de pregãtire a efectivelor unitãţii pentru a acţiona în situaţii de protecţie civilã se stabileşte de comandant/şef pe baza calificativelor obţinute de aceasta în urma controalelor şi inspecţiilor executate de eşaloanele superioare, precum şi la verificãrile periodice privind pregãtirea personalului
4. Gradul de realizare a mãsurilor de protecţie a personalului, documentelor din Fondul Arhivistic Naţional şi a bunurilor materiale
5. Principalele activitãţi de protecţie civilã la care urmeazã sã participe unitatea/structura, stabilite de autoritãţile administraţiei publice locale şi serviciile publice comunitare profesioniste pentru situaţii de urgenţã
6. Intervenţiile în situaţiile de urgenţã civilã ce s-au produs în zona de competenţã (situaţia se prezintã numeric atât pentru intervenţii, cât şi pentru personalul participant)
7. Propuneri pentru perfecţionarea activitãţii în situaţii de protecţie civilã
________