Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 18 şi <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare, ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se acceptã amendamentele la Convenţia internaţionalã privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptatã la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendatã, adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.203(81) a Comitetului Securitãţii Maritime din 18 mai 2006, prevãzutã în anexa nr. 1. ART. 2 Se acceptã amendamentele la Codul privind pregãtirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.209(81) a Comitetului Securitãţii Maritime din 18 mai 2006, prevãzutã în anexa nr. 2. ART. 3 Autoritatea Navalã Românã va lua mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin. ART. 4 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 5 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban Bucureşti, 20 februarie 2008. Nr. 221. ANEXA 1 REZOLUŢIA MSC. 203(81) (adoptatã la 18 mai 2006) Adoptarea amendamentelor la Convenţia internaţionalã din 1978 privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, aşa cum a fost amendatã Comitetul Securitãţii Maritime, amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului, notând şi art. XII din Convenţia internaţionalã din 1978 privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW) (denumitã în continuare Convenţia), cu privire la procedurile de amendare a Convenţiei, luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. XII(1)(a)(i) din aceasta, 1. adoptã, în conformitate cu art. XII(1)(a)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2. stabileşte, în conformitate cu art. XII(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, cã amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2007, cu excepţia cazului în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale cu nave cu un tonaj brut de 100 sau mai mult vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente; 3. invitã pãrţile sã noteze cã, în conformitate cu art. XII(1)(a)(vii) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2008, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2; 4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. XII(1)(a)(v) din Convenţie, sã transmitã tuturor pãrţilor la Convenţie copii certificate ale acestei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã; 5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei care nu sunt pãrţi la Convenţie. ANEXĂ
──────
la Rezoluţia MSC.203(81)
────────────────────────
AMENDAMENTE
la Convenţia internaţionalã din 1978 privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, aşa cum a fost amendatã
CAP. I
Prevederi generale
Regula I/1 - Definiţii şi explicaţii
1. Punctul "." de la sfârşitul paragrafului 1 subparagraful 25 se înlocuieşte cu punct şi virgulã ";".
2. La paragraful 1 se introduc noile subparagrafe 26 şi 27 dupã subparagraful 25 existent:
"26. Codul ISPS înseamnã Codul internaţional pentru securitatea navelor şi facilitãţilor portuare (Codul ISPS), adoptat la 12 decembrie 2002, prin Rezoluţia 2 a Conferinţei guvernelor contractante la Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), aşa cum poate fi amendatã de Organizaţie;
27. persoana desemnatã cu securitatea navei înseamnã persoana de la bord, subordonatã comandantului, desemnatã de companie ca responsabilã cu securitatea navei, inclusiv cu implementarea şi menţinerea planului de securitate al navei şi cu pãstrarea legãturii cu persoana desemnatã cu securitatea companiei şi cu persoanele desemnate cu securitatea facilitãţii portuare."
CAP. VI
Situaţii de urgenţã, protecţia muncii, asistenţã medicalã şi supravieţuire pe mare
3. Titlul existent al capitolului VI se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"Atribuţiuni pentru situaţii de urgenţã, protecţia muncii, securitate, asistenţã medicalã şi supravieţuire pe mare"
4. Se introduce urmãtoarea nouã regulã VI/5 dupã regula VI/4 existentã:
"Regula VI/5
Cerinţele minime obligatorii pentru eliberarea certificatelor de capacitate pentru persoanele desemnate cu securitatea navei
1. Fiecare candidat pentru un certificat de capacitate trebuie ca, în calitate de persoanã desemnatã cu securitatea navei:
1. sã aibã un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de cel puţin 12 luni sau un stagiu corespunzãtor de îmbarcare la bordul navelor maritime şi cunoştinţe de exploatare a navei; şi
2. sã respecte standardul de competenţã pentru primirea certificatului de capacitate în calitate de persoanã desemnatã cu securitatea navei, conform celor menţionate în secţiunea A-VI/5, paragrafele 1-4 din Codul STCW.
2. Administraţiile se vor asigura cã un certificat de capacitate este eliberat fiecãrei persoane care posedã calificãrile cerute conform prezentei reguli.
3. Fiecare parte trebuie sã compare standardele de competenţã cerute persoanelor desemnate cu securitatea navei, care deţin sau pot dovedi cu documente calificãrile înaintea intrãrii în vigoare a acestei reguli, cu acelea indicate pentru certificatul de capacitate din secţiunea A-VI/5 a Codului STCW şi sã determine necesitatea perfecţionãrii acestor persoane în specialitatea lor.
4. Pânã la 1 iulie 2009, o parte poate continua sã recunoascã personalul care deţine sau poate dovedi cu documente calificarea de persoanã desemnatã cu securitatea navei înainte de intrarea în vigoare a prezentei reguli."
ANEXA 2
REZOLUŢIA MSC. 209(81)
(adoptatã la 18 mai 2006)
Adoptarea amendamentelor la codul privind pregãtirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (codul STCW)
Comitetul Securitãţii Maritime,
amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului,
amintind şi art. XII, şi regula I/1.2.3 din Convenţia internaţionalã din 1978 privind standardele de pregãtire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW) (denumitã în continuare Convenţia), cu privire la procedurile de amendare a pãrţii A din Codul privind pregãtirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW),
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi una sesiune a sa, amendamentele la partea A din Codul STCW, propuse şi difuzate în conformitate cu art. XII(1)(a)(i) din aceasta,
1. adoptã, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(iv) la Convenţie, amendamentele la Codul STCW, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. XII(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, cã amendamentele menţionate la Codul STCW se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2007, cu excepţia cazului în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale de nave cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 100 vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã pãrţile la Convenţie sã noteze cã, în conformitate cu art. XII(1)(a)(ix) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2008, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. XII(1)(a)(v) la Convenţie, sã transmitã tuturor pãrţilor la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã;
5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor organizaţiei care nu sunt pãrţi la Convenţie.
ANEXĂ
──────
la Rezoluţia MSC.209(81)
────────────────────────
AMENDAMENTE
la Codul privind pregãtirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (codul STCW)
PARTEA A
STANDARDE OBLIGATORII
cu privire la prevederile anexei la Convenţia STCW
1. Titlul existent al capitolului VI se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"Standarde privind atribuţiunile pentru situaţii de urgenţã, protecţia muncii, securitate, asistenţã medicalã şi supravieţuire pe mare"
2. La capitolul VI, secţiunea A-VI/2, tabelul existent A-VI/2-2 se înlocuieşte cu urmãtorul tabel:
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Competenţã Cunoaştere, înţelegere şi Metode de demonstrare a Criterii de evaluare a competenţei
capacitate profesionalã competenţei
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
"Înţelegerea construcţiei, Construcţia şi echipamentul Evaluarea documentelor obţinute Metoda de efectuare a întreţinerii curente
întreţinerii, reparaţiei şalupelor rapide de salvare în urma instruirii practice şi a reparaţiilor de urgenţã
şi echipãrii şalupelor şi componentele individuale
rapide de salvare ale echipamentului lor Identificarea componentelor şi
Cunoştinţe privind a echipamentului cerut pentru
întreţinerea, reparaţiile de şalupele rapide de salvare
avarie ale şalupelor rapide
de salvare şi umflarea şi
dezumflarea în condiţii
normale a compartimentelor
de flotabilitate a şalupelor
rapide de salvare pneumatice
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conducerea operaţiunilor Evaluarea disponibilitãţii Evaluarea documentelor obţinute Posibilitatea de a pregãti şi conduce
cu privire la echipamentul echipamentului şi a mijloa- în urma demonstraţiei practice a operaţiunile legate de echipamentul şi
şi mijloacele de lansare celor de lansare la apã a capacitãţii de comandã în mijloacele de lansare la apã în timpul
la apã, cu care nava este şalupelor rapide de salvare, siguranţã a lansãrii la apã şi lansãrii la apã şi al recuperãrii
în mod curent echipatã, în în scopul lansãrii la apã recuperãrii şalupei de salvare şalupelor rapide de salvare
timpul lansãrii la apã şi şi exploatãrii imediate împreunã cu echipamentul sãu
al recuperãrii Înţelegerea funcţionãrii şi a
limitãrilor cu privire la
vinci, frâne, curenţi, barbete,
echipamentul de compensare a
mişcãrii şi la orice alt
echipament montat în mod
curent pe aceste şalupe
Mãsuri de siguranţã în timpul
lansãrii la apã şi recuperã-
rii unei şalupe rapide de
salvare
Lansarea la apã şi
recuperarea unei şalupe
rapide de salvare în condiţii
predominante şi în condiţii
nefavorabile meteorologice
şi de stare a mãrii
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conducerea şalupei rapide Evaluarea disponibilitãţii Evaluarea documentelor obţinute Aptitudinea de a comanda şalupa rapidã de
de salvare, care se aflã şalupelor rapide de salvare şi în urma demonstraţiei practice a salvare în timpul lansãrii la apã şi
în mod curent la bordul a echipamentului sãu în scopul capacitãţii de efectuare în recuperãrii
navei, în timpul lansãrii lansãrii la apã şi exploatãrii siguranţã a lansãrii la apã
la apã şi recuperãrii imediate şi recuperãrii şalupei de
Mãsuri de siguranţã în timpul salvare împreunã cu echipamentul
lansãrii la apã şi recuperãrii sãu
unei şalupe rapide de salvare
Lansarea la apã şi recuperarea
unei şalupe rapide de salvare
în condiţii predominante şi
în condiţii nefavorabile
meteorologice şi de stare a
mãrii
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conducerea şalupei rapide Caracteristici specifice, Evaluarea documentelor obţinute Demonstrarea exploatãrii şalupelor rapide de
de salvare dupã lansarea echipamente şi limitãri ale în urma demonstraţiei practice a salvare cu limitãrile echipamentelor în
la apã şalupelor rapide de salvare capacitãţii de: condiţii predominante şi în condiţii
nefavorabile meteorologice şi de stare a mãrii
Proceduri pentru redresarea 1. a redresa o şalupã rapidã de
unei şalupe rapide de salvare salvare rãsturnatã
rãsturnate 2. a manevra o şalupã rapidã de
Manevrarea unei şalupe rapide salvare în condiţii meteorologice
de salvare în condiţii şi de stare a mãrii predominante
dominante şi în condiţii 3. a înota cu echipament special
nefavorabile meteorologice şi
de stare a mãrii
Echipamente de navigaţie şi 4. a utiliza mijloace de
echipamente de siguranţã comunicaţie şi semnalizare
disponibile la bordul şalupei dintre o şalupã rapidã de salvare
rapide de salvare şi un elicopter şi, respectiv,
o navã
Modele de cãutare şi factorii 5. a utiliza echipamentul de
de mediu care influenţeazã avarie din dotare
realizarea lor 6. a recupera un rãnit din apã
şi a transfera acest rãnit la un
elicopter, pe o navã sau într-un
loc sigur
7. a realiza modele de executare
a cãutãrii ţinând seama de
factorii de mediu
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exploatarea motorului unei Metode de pornire şi Evaluarea documentelor obţinute Motorul este pornit şi exploatat astfel
şalupe rapide de salvare exploatare a motorului şalupei în urma demonstraţiei practice încât sã se asigure posibilitatea
rapide de salvare şi a a capacitãţii de pornire şi manevrãrii"
accesoriilor sale exploatare a motorului şalupei
rapide de salvare
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Urmãtoarea nouã secţiune A-VI/5 şi tabelul se introduc dupã tabelul existent VI/4-2: "SECŢIUNEA A-VI/5 Cerinţe minime obligatorii pentru eliberarea certificatelor de capacitate persoanelor desemnate cu securitatea navei Standardul de competenţã 1. Fiecãrui candidat la un certificat de capacitate i se va cere ca, în calitate de persoanã desemnatã cu securitatea navei, sã îşi demonstreze competenţa în îndeplinirea sarcinilor, îndatoririlor şi a responsabilitãţilor prevãzute în coloana 1 din tabelul A-VI/5. 2. Nivelul de cunoaştere a tematicii cuprinse în coloana 2 din tabelul A-VI/5 va fi suficient pentru a permite candidaţilor sã acţioneze în calitate de persoanã desemnatã cu securitatea navei. 3. Instruirea şi experienţa cerute pentru realizarea nivelului necesar de cunoaştere teoreticã, înţelegere şi capacitate profesionalã trebuie sã aibã la bazã instrucţiunile prevãzute în secţiunea B-VI/5 a prezentului cod. 4. Fiecare candidat la certificare trebuie sã facã dovada cã a atins standardul de competenţã în conformitate cu metodele de demonstrare şi criteriile de evaluare a competenţei prevãzute în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-VI/5. Prevederi tranzitorii 5. Determinarea competenţei profesionale la persoanele existente desemnate cu securitatea navei, care deţin sau pot dovedi cu documente calificãrile înaintea intrãrii în vigoare a acestei reguli, se va efectua pe baza: 1. stagiului aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime în calitate de persoanã desemnatã cu securitatea navei pe o perioadã de cel puţin 6 luni, în total, în ultimii 3 ani; sau 2. îndeplinirii funcţiilor considerate a fi echivalente stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime cerut la paragraful 5.1; sau 3. absolvirii unei verificãri aprobate; sau 4. finalizãrii cu succes a unei instruiri aprobate. 6. Fiecãrei persoane care a fost recunoscutã drept competentã pe baza secţiunii A-VI/5, paragraful 5, i se va elibera un certificat de capacitate profesionalã, în calitate de persoanã desemnatã cu securitatea navei. TABELUL A - VI/5 Standarde minime de capacitate pentru persoanele desemnate cu securitatea navei
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Competenţã Cunoaştere, înţelegere şi Metode de demonstrare a Criterii de evaluare a competenţei
capacitate operaţionalã competenţei
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Întreţinerea şi Cunoaşterea politicii Evaluarea documentelor obţinute Procedurile şi acţiunile sunt în conformitate
supravegherea implementã- internaţionale de securitate în urma instruirii sau cu principiile stabilite în Codul ISPS şi
rii unui plan de securi- şi a responsabilitãţilor examinãrii aprobate Convenţia SOLAS, aşa cum au fost amendate
tate a navei Guvernelor, companiilor şi
persoanelor desemnate Cerinţele legislative cu privire la
Cunoaşterea scopului planului securitate sunt corect identificate.
de securitate al navei şi a
elementelor sale componente, Prin proceduri se realizeazã
precum şi a procedurilor starea de pregãtire care permite
conexe şi menţinerea evidenţei rãspunsul la modificãrile în
Cunoaşterea procedurilor ce nivelurile de securitate
vor fi angajate în maritimã.
implementarea unui plan de
securitate a navei şi Comunicaţiile din sfera
raportarea incidentelor responsabilitãţii persoanei
de securitate desemnate cu securitatea
Cunoaşterea nivelurilor de navei, care sunt clare şi
securitate maritimã şi a înţelese
mãsurilor de securitate
luate în consecinţã, precum
şi a procedurilor de la
bordul navei şi a celor
aferente instalaţiilor
portuare
Cunoaşterea cerinţelor şi
procedurilor pentru
efectuarea auditurilor
interne, inspecţiilor la
faţa locului, controlului
şi monitorizãrii activitãţilor
de securitate specificate în
planul de securitate al navei
Cunoaşterea cerinţelor şi
procedurilor pentru raportare
la persoana desemnatã cu
securitatea companiei a
oricãror deficienţe şi
neconformitãţi identificate
în timpul auditurilor interne,
verificãrilor periodice şi
inspecţiilor de securitate
Cunoaşterea metodelor şi
procedurilor utilizate la
modificarea planului de
securitate a navei
Cunoaşterea planurilor de
acţiune în caz de urgenţã
referitoare la securitate şi
procedura de rãspuns la
ameninţarea securitãţii sau
încãlcarea securitãţii,
inclusiv mãsurile pentru
sprijinirea operaţiunilor
importante cu privire la
interfaţa dintre navã/port
Cunoaşterea practicã a
termenilor şi definiţiilor
referitoare la securitatea
maritimã
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Evaluarea riscului, Cunoaşterea evaluãrii riscului Evaluarea documentelor obţinute Proceduri şi acţiuni care corespund
pericolului pentru şi a mecanismelor de evaluare în urma instruirii aprobate sau principiilor stabilite de Codul ISPS şi
securitate, precum şi a în urma experienţei şi Convenţia SOLAS
vulnerabilitãţii examinãrii aprobate, incluzând
demonstrarea practicã a
Cunoaşterea documentelor de competenţei în domeniul:
evaluare a securitãţii, 1. efectuãrii cãutãrilor fizice Proceduri care garanteazã o stare de
inclusiv a Declaraţiei pregãtire ce permite rãspunsul la modifi-
de securitate cãrile nivelurilor de securitate maritimã
Cunoaşterea metodelor 2. efectuãrii inspecţiilor care Comunicaţii din sfera responsabilitãţii
utilizate pentru a se sustrage nu au un caracter inoportun persoanei desemnate cu securitatea navei,
de la aplicarea mãsurilor care sunt clare şi înţelese
de securitate
Cunoştinţe care permit
identificarea, pe bazã
nediscriminatorie, a
persoanelor care prezintã
un potenţial risc pentru
securitate
Cunoştinţe care permit
identificarea armelor,
substanţelor şi a dispozi-
tivelor periculoase şi
luarea la cunoştinţã despre
daunele care pot fi produse
Cunoaşterea metodelor de
management a grupelor de
oameni şi controlul acestora,
dupã caz
Cunoaşterea tratamentului
aplicat informaţiilor
confidenţiale cu privire
la securitate şi a comunica-
ţiilor cu privire la
securitate
Cunoaşterea executãrii şi
coordonãrii cãutãrilor
Cunoaşterea metodelor de
cãutare fizicã şi a inspec-
ţiilor care nu au un caracter
inoportun
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Efectuarea inspecţiilor Cunoaşterea cerinţelor pentru Evaluarea documentelor obţinute Proceduri şi acţiuni care corespund
regulate la navã în desemnarea şi supravegherea în urma instruirii sau principiilor stabilite de Codul ISPS şi
vederea asigurãrii cã zonelor cu acces limitat examinãrii aprobate Convenţia SOLAS
mãsurile de securitate Cunoaşterea mijloacelor pentru
corespunzãtoare sunt controlul accesului la navã şi Proceduri care garanteazã starea
implementate şi respectate la zonele cu acces limitat la de disponibilitate pentru a
bordul navei rãspunde la modificãrile de la
Cunoaşterea metodelor care nivelurile securitãţii
permit asigurarea supraveghe- maritime
rii eficace a zonelor de punte Comunicaţiile din sfera
şi a zonelor din jurul navei responsabilitãţii persoanei
Cunoaşterea aspectelor de desemnate cu securitatea navei,
securitate cu privire la care sunt clare şi înţelese
manipularea mãrfii şi provi-
ziilor la bord şi coordonarea
cu alţi membri ai personalului
de la bord şi cu persoanele
desemnate cu securitatea
facilitãţii portuare
Cunoaşterea metodelor care
permit controlul îmbarcãrii,
debarcãrii şi accesului pe navã
a persoanelor şi efectelor lor
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asigurarea cã echipamen- Cunoaşterea diferitelor tipuri Evaluarea documentelor obţinute Proceduri şi acţiuni care corespund
tele şi sistemele de de echipamente şi sisteme de în urma instruirii sau principiilor stabilite de Codul ISPS şi
securitate, dacã existã, securitate, precum şi a examinãrii aprobate Convenţia SOLAS
sunt exploatate, testate limitãrilor lor
şi calibrate corect Cunoaşterea procedurilor,
instrucţiunilor şi recomandã-
rilor cu privire la utilizarea
sistemelor de alertare privind
securitatea navei
Cunoaşterea metodelor de
testare, calibrare şi
întreţinere a sistemelor şi
echipamentelor de securitate,
în special atunci când nava
se aflã în marş
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Încurajarea informãrii în Cunoaşterea cerinţelor cu Evaluarea documentelor obţinute Proceduri şi acţiuni care corespund
domeniul securitãţii şi privire la instruire, în urma instruirii sau principiilor stabilite de Codul ISPS şi
sporirea vigilenţei exerciţii şi exersare conform examinãrii aprobate Convenţia SOLAS
diferitelor coduri şi
convenţii Comunicaţiile din sfera responsabilitãţii
Cunoaşterea metodelor pentru persoanei desemnate cu securitatea navei,
sporirea informãrii în care sunt clare şi înţelese
domeniul securitãţii şi
sporirea vigilenţei la bord
Cunoaşterea metodelor pentru
evaluarea eficienţei
exerciţiilor şi exersãrii
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
_____________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.